Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat mij betreft komt er een kopsterke back-up voor luuk bij. Het is vreemd als je je spel voor een groot deel op luuk afstemt en vervolgens bij iedere keer dat hij er niet in staat je je spel moet omgooien. Of moet gaan aanmodderen met bijv. een guus til.
Momenteel is er geen back up voor Luuk..en dat is op zijn zachtst gezegd zorgwekkend, zeker gezien de eerste seizoenshelft. Huur dan Bas Dost voor een half seizoen of weet ik wie. Maar wel een echte centrumspits aub.

In de eredivisie komen er veel wedstrijden dat de tegenstander de bus parkeert. Dan moet je over de vleugels en door de lucht.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 31 Dec 2022, 09:39 "Iemand met zulke statistieken is, zeker na zo'n goed WK, niet meer te behouden voor PSV. Mocht er nog een buitenkansje voorbij komen zullen we die uiteraard niet laten lopen, maar anders hebben we genoeg vervangers in huis met wie we vooruit kunnen."

Aldus Ruud. Het bekende buitenkansje.
Nog zenuwachtiger word ik van het feit dat zowel Brands als Ruud hebben gezegd dat ze met el Ghazi "eigenlijk al geanticipeerd hebben op het vertrek van Gakpo". Dat is het voorbereidende werk voor als er weer niks komt.

Ik zou het echt een mega fout vinden als we nu niks halen. Ajax heeft het moeilijk, Feyenoord staat bovenaan maar is net 2 belangrijke krachten kwijtgeraakt vlak voor de start. En wij overwegen met 2 blessuregevoelige buitenspelers, waarvan er 1 zoals hierboven genoemd eigenlijk net niet goed genoeg is, met daarachter enkel jeugd het seizoen af te gaan maken.

Als dat gebeurt dan staat het sportieve bij PSV duidelijk niet langer op 1. Ik zou dat echt onverteerbaar vinden. Maar goed, de markt is nog niet eens officieel open, er is tijd genoeg. En we hebben het geluk van een relatief makkelijk programma in het begin.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een fatsoenlijke back-up voor Luuk is zeker niet verkeerd. Vertessen is het (helemaal) niet en (Fodé) Fofana is ook een grote gok qua kwaliteit én fitheid.

Alleen gaat Chelsea hun eigen Fofana niet verhuren om hier 2e viool achter Luuk te komen spelen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het lijkt me heel sterk dat er van die 50 miljoen van Cody geen gerichte aankoop van 7-8 miljoen af kan. Met alleen El Ghazi als vervanger hopen op een kampioenschap is wensdenken, hoewel Brands/PSV Het vaker zo gedaan heeft.

Nu is het moment om door te pakken. Kampioenschap en bijbehorende CL zijn haalbaar. Plus als je nu 7 miljoen zaait, kun je over 2,5 jaar 30 miljoen oogsten.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DE MADERA 76 wrote: 31 Dec 2022, 09:31
Armada wrote: 27 Dec 2022, 21:53

Ik hoor weer Stipe Biuk.


Is van de markt, gaat naar de MLS
Daar kan dan een streep doorheen. Opmerkelijke keuze overigens.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 31 Dec 2022, 11:52
ruuddevil wrote: 31 Dec 2022, 09:39 "Iemand met zulke statistieken is, zeker na zo'n goed WK, niet meer te behouden voor PSV. Mocht er nog een buitenkansje voorbij komen zullen we die uiteraard niet laten lopen, maar anders hebben we genoeg vervangers in huis met wie we vooruit kunnen."

Aldus Ruud. Het bekende buitenkansje.
Nog zenuwachtiger word ik van het feit dat zowel Brands als Ruud hebben gezegd dat ze met el Ghazi "eigenlijk al geanticipeerd hebben op het vertrek van Gakpo". Dat is het voorbereidende werk voor als er weer niks komt.

Ik zou het echt een mega fout vinden als we nu niks halen. Ajax heeft het moeilijk, Feyenoord staat bovenaan maar is net 2 belangrijke krachten kwijtgeraakt vlak voor de start. En wij overwegen met 2 blessuregevoelige buitenspelers, waarvan er 1 zoals hierboven genoemd eigenlijk net niet goed genoeg is, met daarachter enkel jeugd het seizoen af te gaan maken.

Als dat gebeurt dan staat het sportieve bij PSV duidelijk niet langer op 1. Ik zou dat echt onverteerbaar vinden. Maar goed, de markt is nog niet eens officieel open, er is tijd genoeg. En we hebben het geluk van een relatief makkelijk programma in het begin.
Eens. Ook met het oog op aankomende zomerwindow en het nieuwe seizoen zou nu investeren zeer gewenst zijn. Sangare zal na dit seizoen vertrekken en als Noni het een half jaar vol weet te houden op het niveau van gisteren dan kan je de klok erop gelijkzetten dat er veel interesse zal gaan komen. De concurrentie achter ons heeft de blik al een tijdje op 2e plek CL 2024 qua selectie. Wij gaan halverwege 23 mogelijk nog twee absolute toppers verkopen na Cody. Seizoen 23/24 wordt cruciaal voor PSV en dan heb ik het liefst dat we onze selectie zo vroeg als mogelijk op orde hebben. Dus liever nu al een topper op linksvoor halen, zodat ie net als El Ghazi een half jaar kan "wennen" aan het PSV voetbal. ;)
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 31 Dec 2022, 11:52
ruuddevil wrote: 31 Dec 2022, 09:39 "Iemand met zulke statistieken is, zeker na zo'n goed WK, niet meer te behouden voor PSV. Mocht er nog een buitenkansje voorbij komen zullen we die uiteraard niet laten lopen, maar anders hebben we genoeg vervangers in huis met wie we vooruit kunnen."

Aldus Ruud. Het bekende buitenkansje.
Maar goed, de markt is nog niet eens officieel open, er is tijd genoeg. En we hebben het geluk van een relatief makkelijk programma in het begin.
Aan de ene kant inderdaad fijn dat het programma relatief makkelijk is, aan de andere kant hoop ik niet dat eventuele goede prestaties in januari zullen verbloemen dat er voorin echt nog wel wat nodig is.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.ed.nl/PSV/PSV-volgt-de-verr ... ~a666347e/
Speelt dus wel degelijk (iets). Is dit een pure spits of kan hij ook op links?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Speelde af en toe op links.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vind het persoonlijk een nogal domme deal als het uiteindelijk wel wat wordt (zal wel niet). Dit is zo'n speler die je moet kopen voor jezelf, alhoewel PSV misschien die 10 miljoen ook wel niet kon/wilde betalen. Als je hem nu huurt voor een half jaar kost het je vast weer een bak geld en je leidt gewoon iemand voor Chelsea op.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

CZ_Code wrote: 31 Dec 2022, 15:11 Vind het persoonlijk een nogal domme deal als het uiteindelijk wel wat wordt (zal wel niet). Dit is zo'n speler die je moet kopen voor jezelf, alhoewel PSV misschien die 10 miljoen ook wel niet kon/wilde betalen. Als je hem nu huurt voor een half jaar kost het je vast weer een bak geld en je leidt gewoon iemand voor Chelsea op.
Vergeet ook niet het verschil in salaris. Chelsea kan goed 1 a 2 mln per jaar meer betalen dan PSV zou doen. Verder zie ik er wel brood in, Vertessen is namelijk niet goed genoeg en achter Luuk hebben we niets. Beter iets dan niets, maar ik hou verder ook helemaal niet van huren.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan op links, op rechts, maar is wel echt het best in de spits. Goed in de afronding, blijft rustig voor de goal.

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We zijn ons dus wel echt aan het roeren op de transfermarkt. Hopelijk hebben we een keer beet.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 31 Dec 2022, 15:15
CZ_Code wrote: 31 Dec 2022, 15:11 Vind het persoonlijk een nogal domme deal als het uiteindelijk wel wat wordt (zal wel niet). Dit is zo'n speler die je moet kopen voor jezelf, alhoewel PSV misschien die 10 miljoen ook wel niet kon/wilde betalen. Als je hem nu huurt voor een half jaar kost het je vast weer een bak geld en je leidt gewoon iemand voor Chelsea op.
Vergeet ook niet het verschil in salaris. Chelsea kan goed 1 a 2 mln per jaar meer betalen dan PSV zou doen. Verder zie ik er wel brood in, Vertessen is namelijk niet goed genoeg en achter Luuk hebben we niets. Beter iets dan niets, maar ik hou verder ook helemaal niet van huren.
Eigenlijk is het alleen rendabel wanneer je uiteindelijk kampioen wordt. Geen idee of hij dat verschil zou kunnen maken...
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vind het wel een slimme zet. Vertessen is het net niet en Fofana is nog niet klaar.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 31 Dec 2022, 15:21
Standbeeld wrote: 31 Dec 2022, 15:15
Vergeet ook niet het verschil in salaris. Chelsea kan goed 1 a 2 mln per jaar meer betalen dan PSV zou doen. Verder zie ik er wel brood in, Vertessen is namelijk niet goed genoeg en achter Luuk hebben we niets. Beter iets dan niets, maar ik hou verder ook helemaal niet van huren.
Eigenlijk is het alleen rendabel wanneer je uiteindelijk kampioen wordt. Geen idee of hij dat verschil zou kunnen maken...
Ja of de huurspeler moet PSV gewoon echt beter maken. Een topper. Van Ginkel in zijn prime, Alex Rodrigo Dias Da Costa, dat soort spelers. Spelers voor de breedte is onzin. We hebben niets aan Hoever, Mvogo, Vinicius, Fein, Mitroglou, etc. We zitten er vaker naast dan goed.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 31 Dec 2022, 15:26
29.04.2007 wrote: 31 Dec 2022, 15:21

Eigenlijk is het alleen rendabel wanneer je uiteindelijk kampioen wordt. Geen idee of hij dat verschil zou kunnen maken...
Ja of de huurspeler moet PSV gewoon echt beter maken. Een topper. Van Ginkel in zijn prime, Alex Rodrigo Dias Da Costa, dat soort spelers. Spelers voor de breedte is onzin. We hebben niets aan Hoever, Mvogo, Vinicius, Fein, Mitroglou, etc. We zitten er vaker naast dan goed.
Dat kun je ook als een zegen beschouwen aangezien het dan huur betreft en geen koop. Net hoe je kiest het te bezien.

Rodriguez was ook (wél) hard raak destijds. En nog wat eerder Bryan Ruiz. Ik noem hen specifiek omdat ze ook in de winter gehuurd werden.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

kastoekast wrote: 31 Dec 2022, 15:22 Vind het wel een slimme zet. Vertessen is het net niet en Fofana is nog niet klaar.
Vertessen wordt het ook niet en Fofana is volgend jaar ook nog niet klaar als je die niet gaat verhuren. We hebben slechts één spits die in het profiel past waar Ruud mee wil spelen. Het is mij een raadsel waarom PSV niet de markt op gaat en zelf een speler koopt ipv hopen op weer een huurtransfer uit de Premier League. Hier komen we weer geen steek verder mee. Een huurling moet een directe kwaliteitsimpuls zijn en niet iemand die hier ervaring op komt doen. We zijn zo ongeveer het Vitesse van het Zuiden aan het worden met die vracht huurlingen. Daarnaast komt zo'n jongen hier niet voor een bos wortels spelen. Als je niks van die 55 miljoen investeert is al dat geld straks weer verdampt net als de miljoenen die Malen en Dumfries hebben opgeleverd. Verkopen is een speler weer kopen als je zelf geen vervanger in huis hebt.
User avatar
ParkJiSung
Basisspeler
Posts: 419
Joined: 28 Jun 2022, 10:32
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stoppen met huren, en gauw!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ParkJiSung wrote: 31 Dec 2022, 15:37 Stoppen met huren, en gauw!
Zo is dat, Park. Geen flauwekulletjes.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 31 Dec 2022, 15:15
CZ_Code wrote: 31 Dec 2022, 15:11 Vind het persoonlijk een nogal domme deal als het uiteindelijk wel wat wordt (zal wel niet). Dit is zo'n speler die je moet kopen voor jezelf, alhoewel PSV misschien die 10 miljoen ook wel niet kon/wilde betalen. Als je hem nu huurt voor een half jaar kost het je vast weer een bak geld en je leidt gewoon iemand voor Chelsea op.
Vergeet ook niet het verschil in salaris. Chelsea kan goed 1 a 2 mln per jaar meer betalen dan PSV zou doen. Verder zie ik er wel brood in, Vertessen is namelijk niet goed genoeg en achter Luuk hebben we niets. Beter iets dan niets, maar ik hou verder ook helemaal niet van huren.
Ik snap je punt, altijd moeilijk als Chelsea de andere partij is. Maar zou deze jongen wel 2e spits willen zijn achter Luuk is dan nog de 2e vraag...
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 31 Dec 2022, 15:18 Kan op links, op rechts, maar is wel echt het best in de spits. Goed in de afronding, blijft rustig voor de goal.

Wow.. ik ben fan.

Zo een filmpje zul je nooit kunnen samenstellen van pakweg een vinicius, vertessen of zahavi. Dit is wel echt een goede voetballer. Heel veel goede passes/assists ook los van zijn dribbelacties en technische hoogstandjes.

En in het filmpje zie je hem heel veel acties inzetten vanaf de vleugel. Als ze hem halen zal dat voor de vleugel zijn is mijn inschatting (ik besef dat hij op papier bijna altijd centraal heeft gestaan in het verleden)
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens transfermarkt nog nooit op links gespeeld, is echt een spits blijkbaar.
Vertessen verhuren en deze jongen huren lijkt me wel prima. Maar lost het probleem op links niet op
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Huur is prima maar wel gratis en als de andere Fofana fit is speelt hij. :peace: Anders niet doen.

Heb ook wel beetje moeite met dat gelul over buitenkans. Dat is toch altijd zo? Je probeert spelers te pakken met goede prijs t.o.v. kwaliteit/potentie. Zo’n buitenkans geeft me toch een beetje een koopjesbak gevoel. Zeg gewoon, we zijn altijd op zoek naar goede versterking maar alleen als de voorwaarden en het risico acceptabel zijn, en dat is moeilijk in deze markt. Waarom deze aangereden-wild-cheapskate benadrukkingen?!
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 31 Dec 2022, 15:48 Volgens transfermarkt nog nooit op links gespeeld, is echt een spits blijkbaar.
Vertessen verhuren en deze jongen huren lijkt me wel prima. Maar lost het probleem op links niet op
Het lost je probleem op links niet op en je verschuift je probleem in de spits. Vertessen verkopen en zelf een spits kopen die achter Luuk kan rijpen lijkt me een betere oplossing dan dat we slechts een half jaar vooruit kijken. Vertessen gaat het hem niet worden. Is een jongen met specifieke kwaliteiten maar komt technisch tekort om van de flank van waarde te zijn en is te wild in de afwerking.
Locked