Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Even een brief richting VI schrijven om deze columns lekker in 'De Limburger' te houden en vooral niet door nationale media over te laten nemen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is maar roepen, roepen en roepen wat Waterreus doet.

Hij verdiept zich niet eens in de mogelijkheden van PSV (net als veel andere analisten)

PSV wil geen hele hoge salarissen etc. hebben.
Komt hij aan met Blind die zo'n 3-5 miljoen euro wil verdienen...
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 02 Jan 2023, 10:30
PSVTOPOss wrote: 02 Jan 2023, 10:21 Het niveau is te hoog gegrepen, maar je verwacht dan nog wel 7 (!) miljoen voor hem? Wie gaat dat dan betalen?
Ja, dat denk ik. Simpelweg omdat hij echt veel gespeeld heeft bij PSV. Rosario ging ook voor 6 miljoen.
Verwacht voor zowel Teze als Obispo een dergelijk bedrag. En als dat geboden wordt zou dat een uitkomst zijn. Verkopen en door. Ik ben pro eigen jeugd inpassen. Vind ook dat onze opleiding de levensader van de club is maar je moet af en toe ook harde keuzes maken dat het er niet in zit. Zowel Obispo als Teze is niet goed genoeg. Maken teveel fouten en zijn al jaren bezig om hun belofte waar te maken. Het gaat hem niet worden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 02 Jan 2023, 10:46 Het is maar roepen, roepen en roepen wat Waterreus doet.

Hij verdiept zich niet eens in de mogelijkheden van PSV (net als veel andere analisten)

PSV wil geen hele hoge salarissen etc. hebben.
Komt hij aan met Blind die zo'n 3-5 miljoen euro wil verdienen...
Nou dan heb ik nieuws voor Blind: dat heeft geen enkele serieuze club over voor Blind. Misschien kan hij Al-Nassr proberen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 02 Jan 2023, 10:50
ShovingNE2 wrote: 02 Jan 2023, 10:30

Ja, dat denk ik. Simpelweg omdat hij echt veel gespeeld heeft bij PSV. Rosario ging ook voor 6 miljoen.
Verwacht voor zowel Teze als Obispo een dergelijk bedrag. En als dat geboden wordt zou dat een uitkomst zijn. Verkopen en door. Ik ben pro eigen jeugd inpassen. Vind ook dat onze opleiding de levensader van de club is maar je moet af en toe ook harde keuzes maken dat het er niet in zit. Zowel Obispo als Teze is niet goed genoeg. Maken teveel fouten en zijn al jaren bezig om hun belofte waar te maken. Het gaat hem niet worden.
Tjah ik begrijp wel dat we niet super tevreden zijn over Teze en Obispo als onbetwiste basisspeler maar je hebt toch echt 4 a 5 CV's nodig en voor die groep vind ik ze beide wel goed genoeg. Overigens vind ik dat ook van Jarred Ramalho en Boscagli maar als je jezelf wil versterken moet je er één weg doen en vervangen met een betere. Ik denk echter dat zowel Teze als Obispo minimaal 10+ op kunnen leveren bij wat sportief succes. En dan kun je jezelf afvragen of je dat sportief succes met die jongens kan behalen maar ik denk het wel. Ramalho is inmiddels reserve aanvoerder dus ik verwacht dat hij de nr 1 RCV is en wie daarnaast staat maakt eigenlijk geen zak uit. Vorig jaar hadden we te weinig spelers en nu zitten we ruim. Ik vind het wel prima. Als Obispo nog 15 wedstrijden speelt zoals in de eerste seizoenshelft zou hij in de zomer echt wel 10 miljoen waard kunnen zijn.

Ik lees alweer 'buitenkansje', 'markt is lastig', 'dun in de aanvallers', 'extra optie erbij voorin', 'speler huren voor een half jaar'.... dat maakt me echt niet vrolijk. Ik besef echt wel dat we geen nieuwe Gakpo kunnen kopen maar nu iemand halen betekent ook dat je aankomende zomer meer informatie hebt over wat je nog meer nodig hebt. Saibari is en wordt nooit een acceptabele linksbuiten, Savio is er een maand uit door interlands en Bakayoko kan wel op rechts maar komt ook gewoon zwaar tekort. We hebben maar 3,5 volwassen aanvallers waarbij je Xavi in principe daar ook kunt gebruiken. We spelen straks in 12 weken 23 wedstrijden en dat gaat niet zonder nog 1 onbetwiste basisspeler erbij. Als dan Vertessen/El Ghazi/Xavi de backups op links worden en Xavi/El Ghazi/Bakayoko op rechts dan ben ik nog niet eens super negatief zolang die basisspeler op links maar top is of binnen een half jaar top wordt.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 02 Jan 2023, 10:46 Het is maar roepen, roepen en roepen wat Waterreus doet.

Hij verdiept zich niet eens in de mogelijkheden van PSV (net als veel andere analisten)

PSV wil geen hele hoge salarissen etc. hebben.
Komt hij aan met Blind die zo'n 3-5 miljoen euro wil verdienen...
Die naam droppen is gewoon provoceren. Buiten dat salaris is er niet één PSV supporter die wil zien dat Blind zijn kutkop boven ons mooie tenue uitsteekt. Ik laat nog liever een eekhoorn mijn ballen eraf knabbelen dan dat ik Blind voor onze mooie club wil zien spelen.
vak kk 1988
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 25 Dec 2022, 08:12
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ik vind het nog niet eens zo verkeerd wat REUS roept in dat bericht.

laat voor opgesteld staan ik ben totaal geen blind fan maar we kunnen niet zegge dat ie niet goed genoeg kwaliteiten heeft. zijn min punt is zijn snelheid dat mogen duidelijk zijn dus waar moet je hem niet gebruiken op de back posities.
maar een blind als nummer 6 is echt geen verkeerde speler tactisch is ie gewoon sterk opbouwend gewoon goed.

kan linies over slaan met zijn trapvermogen

maar genoeg over die blind dat gaat er toch niet van komen.

spelers die ik graag zie komen voor volgend jaar uit de eredivisie
- van ewijk
- zerouki

maar ik denk zelf dat PSV is veel meer moet gaan kijken in Scandinavie

scouting is al jaren ruk voor mijn idee
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Jan 2023, 11:05
Joenepsv wrote: 02 Jan 2023, 10:50

Verwacht voor zowel Teze als Obispo een dergelijk bedrag. En als dat geboden wordt zou dat een uitkomst zijn. Verkopen en door. Ik ben pro eigen jeugd inpassen. Vind ook dat onze opleiding de levensader van de club is maar je moet af en toe ook harde keuzes maken dat het er niet in zit. Zowel Obispo als Teze is niet goed genoeg. Maken teveel fouten en zijn al jaren bezig om hun belofte waar te maken. Het gaat hem niet worden.
Tjah ik begrijp wel dat we niet super tevreden zijn over Teze en Obispo als onbetwiste basisspeler maar je hebt toch echt 4 a 5 CV's nodig en voor die groep vind ik ze beide wel goed genoeg. Overigens vind ik dat ook van Jarred Ramalho en Boscagli maar als je jezelf wil versterken moet je er één weg doen en vervangen met een betere. Ik denk echter dat zowel Teze als Obispo minimaal 10+ op kunnen leveren bij wat sportief succes. En dan kun je jezelf afvragen of je dat sportief succes met die jongens kan behalen maar ik denk het wel. Ramalho is inmiddels reserve aanvoerder dus ik verwacht dat hij de nr 1 RCV is en wie daarnaast staat maakt eigenlijk geen zak uit. Vorig jaar hadden we te weinig spelers en nu zitten we ruim. Ik vind het wel prima. Als Obispo nog 15 wedstrijden speelt zoals in de eerste seizoenshelft zou hij in de zomer echt wel 10 miljoen waard kunnen zijn.

Ik lees alweer 'buitenkansje', 'markt is lastig', 'dun in de aanvallers', 'extra optie erbij voorin', 'speler huren voor een half jaar'.... dat maakt me echt niet vrolijk. Ik besef echt wel dat we geen nieuwe Gakpo kunnen kopen maar nu iemand halen betekent ook dat je aankomende zomer meer informatie hebt over wat je nog meer nodig hebt. Saibari is en wordt nooit een acceptabele linksbuiten, Savio is er een maand uit door interlands en Bakayoko kan wel op rechts maar komt ook gewoon zwaar tekort. We hebben maar 3,5 volwassen aanvallers waarbij je Xavi in principe daar ook kunt gebruiken. We spelen straks in 12 weken 23 wedstrijden en dat gaat niet zonder nog 1 onbetwiste basisspeler erbij. Als dan Vertessen/El Ghazi/Xavi de backups op links worden en Xavi/El Ghazi/Bakayoko op rechts dan ben ik nog niet eens super negatief zolang die basisspeler op links maar top is of binnen een half jaar top wordt.
Het grote probleem is dat we teveel spelers hebben die nog moeite hebben om bij een Fc Utrecht in de basis te staan. Eigenlijk bijna de gehele achterhoede, na Benitez ons hele keeperskorps en ook een groot deel van de aanval.

Defensief gezien is Ramalho de beste optie met naast hem Brantwaithe of een fitte Boscagli. We hebben geen volwaardige rechtsback en zitten al een half jaar te bidden dat Mauro senior een keer fit raakt. Ik vind ook dat met name achterin harde keuzes gemaakt moeten worden want die hele linie is topclub onwaardig. Je gaat niet in een winterstop een linie renoveren maar een eerste stap zetten door een goede back te halen zou fijn zijn.

Voor de voorhoede geld inderdaad hetzelfde. De Jong, Madueke en Ghazi zijn je enige aanvallers van niveau en dan kan Ghazi met goed fatsoen nog geen twee volle wedstrijden achter elkaar spelen. Vertessen wordt het ook niet en Bakayoko moet je verhuren. Savio wil ik geen woorden meer aan vuil maken buiten dat die nog twee jaar nodig heeft om op niveau te komen. Kan die jongen niks aan doen maar is gewoon een rare transfer. Van het geld dat er overblijft van de Gakpo transfer moet je een linksbuiten halen en een reserve spits. En niet huren maar met structurele oplossingen komen.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

vak kk 1988 wrote: 02 Jan 2023, 11:17 ik vind het nog niet eens zo verkeerd wat REUS roept in dat bericht.

laat voor opgesteld staan ik ben totaal geen blind fan maar we kunnen niet zegge dat ie niet goed genoeg kwaliteiten heeft. zijn min punt is zijn snelheid dat mogen duidelijk zijn dus waar moet je hem niet gebruiken op de back posities.
maar een blind als nummer 6 is echt geen verkeerde speler tactisch is ie gewoon sterk opbouwend gewoon goed.

kan linies over slaan met zijn trapvermogen

maar genoeg over die blind dat gaat er toch niet van komen.

spelers die ik graag zie komen voor volgend jaar uit de eredivisie
- van ewijk
- zerouki

maar ik denk zelf dat PSV is veel meer moet gaan kijken in Scandinavie

scouting is al jaren ruk voor mijn idee
De oudere, duurdere en vervelende versie van Boscagli dus.
Ik zie 0 voordelen.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 02 Jan 2023, 10:30
PSVTOPOss wrote: 02 Jan 2023, 10:21 Het niveau is te hoog gegrepen, maar je verwacht dan nog wel 7 (!) miljoen voor hem? Wie gaat dat dan betalen?
Ja, dat denk ik. Simpelweg omdat hij echt veel gespeeld heeft bij PSV. Rosario ging ook voor 6 miljoen.
Dezelfde Rosario die nu een sensatie is in Frankrijk.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensatie is ietwat overdreven, maar hij doet het zeker niet slecht daar. Als hij gebruikt wordt in die bepaalde rol blijft het gewoon een prima speler.

El Ghazi en Saibari worden momenteel gezien als de linksbuitens. Nou is Saibari meer een middenvelder, dus er moet hoe dan ook wat bij.

Elfrink in zijn artikel:
PSV wil liever ook niet dat een huurling met een gigantisch salaris de bestaande salarisverhoudingen verstoort, tenzij dat gezien het curriculum vitae van een nieuwe speler gerechtvaardigd zou zijn.
We kunnen dus alles verwachten, behalve een enorme transferklapper van 8 miljoen ++.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 02 Jan 2023, 11:20
11 Sir Tinus wrote: 02 Jan 2023, 11:05

Tjah ik begrijp wel dat we niet super tevreden zijn over Teze en Obispo als onbetwiste basisspeler maar je hebt toch echt 4 a 5 CV's nodig en voor die groep vind ik ze beide wel goed genoeg. Overigens vind ik dat ook van Jarred Ramalho en Boscagli maar als je jezelf wil versterken moet je er één weg doen en vervangen met een betere. Ik denk echter dat zowel Teze als Obispo minimaal 10+ op kunnen leveren bij wat sportief succes. En dan kun je jezelf afvragen of je dat sportief succes met die jongens kan behalen maar ik denk het wel. Ramalho is inmiddels reserve aanvoerder dus ik verwacht dat hij de nr 1 RCV is en wie daarnaast staat maakt eigenlijk geen zak uit. Vorig jaar hadden we te weinig spelers en nu zitten we ruim. Ik vind het wel prima. Als Obispo nog 15 wedstrijden speelt zoals in de eerste seizoenshelft zou hij in de zomer echt wel 10 miljoen waard kunnen zijn.

Ik lees alweer 'buitenkansje', 'markt is lastig', 'dun in de aanvallers', 'extra optie erbij voorin', 'speler huren voor een half jaar'.... dat maakt me echt niet vrolijk. Ik besef echt wel dat we geen nieuwe Gakpo kunnen kopen maar nu iemand halen betekent ook dat je aankomende zomer meer informatie hebt over wat je nog meer nodig hebt. Saibari is en wordt nooit een acceptabele linksbuiten, Savio is er een maand uit door interlands en Bakayoko kan wel op rechts maar komt ook gewoon zwaar tekort. We hebben maar 3,5 volwassen aanvallers waarbij je Xavi in principe daar ook kunt gebruiken. We spelen straks in 12 weken 23 wedstrijden en dat gaat niet zonder nog 1 onbetwiste basisspeler erbij. Als dan Vertessen/El Ghazi/Xavi de backups op links worden en Xavi/El Ghazi/Bakayoko op rechts dan ben ik nog niet eens super negatief zolang die basisspeler op links maar top is of binnen een half jaar top wordt.
Het grote probleem is dat we teveel spelers hebben die nog moeite hebben om bij een Fc Utrecht in de basis te staan. Eigenlijk bijna de gehele achterhoede, na Benitez ons hele keeperskorps en ook een groot deel van de aanval.

Defensief gezien is Ramalho de beste optie met naast hem Brantwaithe of een fitte Boscagli. We hebben geen volwaardige rechtsback en zitten al een half jaar te bidden dat Mauro senior een keer fit raakt. Ik vind ook dat met name achterin harde keuzes gemaakt moeten worden want die hele linie is topclub onwaardig. Je gaat niet in een winterstop een linie renoveren maar een eerste stap zetten door een goede back te halen zou fijn zijn.

Voor de voorhoede geld inderdaad hetzelfde. De Jong, Madueke en Ghazi zijn je enige aanvallers van niveau en dan kan Ghazi met goed fatsoen nog geen twee volle wedstrijden achter elkaar spelen. Vertessen wordt het ook niet en Bakayoko moet je verhuren. Savio wil ik geen woorden meer aan vuil maken buiten dat die nog twee jaar nodig heeft om op niveau te komen. Kan die jongen niks aan doen maar is gewoon een rare transfer. Van het geld dat er overblijft van de Gakpo transfer moet je een linksbuiten halen en een reserve spits. En niet huren maar met structurele oplossingen komen.
Nou ik vind je wel bijzonder negatief. Teze stond na een half jaar als RCV gewoon in het NL11 en Obispo zou de sterspeler van een Utrecht of Twente zijn.

Als ik het een beetje goed heb begrepen gaat PSV wel op een andere manier spelen waardoor de rol van de rechtsback wel wat beter bij Teze past dus het is niet gek dat ze toch voor die optie gaan nu om te kijken of we daar kunnen groeien. Max/Mauro zijn beide wel geschikt voor die rol waarbij ze wat hoger staan en ook met hun voorzetten Luuk kunnen bedienen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 02 Jan 2023, 12:04 Sensatie is ietwat overdreven, maar hij doet het zeker niet slecht daar. Als hij gebruikt wordt in die bepaalde rol blijft het gewoon een prima speler.

El Ghazi en Saibari worden momenteel gezien als de linksbuitens. Nou is Saibari meer een middenvelder, dus er moet hoe dan ook wat bij.

Elfrink in zijn artikel:
PSV wil liever ook niet dat een huurling met een gigantisch salaris de bestaande salarisverhoudingen verstoort, tenzij dat gezien het curriculum vitae van een nieuwe speler gerechtvaardigd zou zijn.
We kunnen dus alles verwachten, behalve een enorme transferklapper van 8 miljoen ++.
Nja gigantisch salaris voor een half jaar lijkt me niet zo'n probleem. Als je nu een Thorgen Hazard kunt huren van Dortmund voor een half jaar dan ben je gewoon even uit de brand en dan mag dat pas 2 miljoen kosten lijkt me, zeker als je ook nog een kans hebt om hem in de zomer over te nemen bv.

Het lijkt er in ieder geval op dat PSV niet perse op zoek is naar een zo goed mogelijke vervanger van Gakpo maar naar een kwalitatieve aanvulling van de selectie.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Jan 2023, 12:06
Joenepsv wrote: 02 Jan 2023, 11:20

Het grote probleem is dat we teveel spelers hebben die nog moeite hebben om bij een Fc Utrecht in de basis te staan. Eigenlijk bijna de gehele achterhoede, na Benitez ons hele keeperskorps en ook een groot deel van de aanval.

Defensief gezien is Ramalho de beste optie met naast hem Brantwaithe of een fitte Boscagli. We hebben geen volwaardige rechtsback en zitten al een half jaar te bidden dat Mauro senior een keer fit raakt. Ik vind ook dat met name achterin harde keuzes gemaakt moeten worden want die hele linie is topclub onwaardig. Je gaat niet in een winterstop een linie renoveren maar een eerste stap zetten door een goede back te halen zou fijn zijn.

Voor de voorhoede geld inderdaad hetzelfde. De Jong, Madueke en Ghazi zijn je enige aanvallers van niveau en dan kan Ghazi met goed fatsoen nog geen twee volle wedstrijden achter elkaar spelen. Vertessen wordt het ook niet en Bakayoko moet je verhuren. Savio wil ik geen woorden meer aan vuil maken buiten dat die nog twee jaar nodig heeft om op niveau te komen. Kan die jongen niks aan doen maar is gewoon een rare transfer. Van het geld dat er overblijft van de Gakpo transfer moet je een linksbuiten halen en een reserve spits. En niet huren maar met structurele oplossingen komen.
Nou ik vind je wel bijzonder negatief. Teze stond na een half jaar als RCV gewoon in het NL11 en Obispo zou de sterspeler van een Utrecht of Twente zijn.

Als ik het een beetje goed heb begrepen gaat PSV wel op een andere manier spelen waardoor de rol van de rechtsback wel wat beter bij Teze past dus het is niet gek dat ze toch voor die optie gaan nu om te kijken of we daar kunnen groeien. Max/Mauro zijn beide wel geschikt voor die rol waarbij ze wat hoger staan en ook met hun voorzetten Luuk kunnen bedienen.
Martins Indi stond afgelopen jaar ook nog in het Nederlands elftal en zo kan ik nog wel een paar net niet spelers opnoemen. Dat zegt me dus niet zoveel. Zal niet zeggen dat Teze en Obispo er helemaal niks van kunnen maar ik durf inmiddels wel te stellen dat ze tekort komen voor PSV. En dan vind ik Teze nog beter (als cv) dan Obispo die ik gewoon een gevaar voor eigen elftal vind af en toe. Die jongens zijn geen 19 meer.

Ik vind het op zich niet gek dat je gaat kijken hoe je een andere invulling kan geven aan je back posities als er iets tijdens een seizoen gebeurt. Maar we hebben nu een transferwindow waardoor je door kan selecteren. Nu moet de trainer concessies doen aan zijn speelstijl omdat de td heeft lopen prutsen. Maargoed. Blijkbaar vinden ze binnen PSV dit het beste idee dus laten we het een kans geven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Naast een opvolger van Gakpo en eigenlijk ook een RB vind ik de spits positie toch ook wel een dingetje hoor. de Jong is met zijn manier van spelen zo vreselijk belangrijk. En dat is prima, zolang je ook een vervanger hebt die iig op dezelfde wijze kan voetballen maar dan misschien net een klasse minder of gewoon een groot talent die nog tijd nodig heeft.

Tegen Milan zag je het weer terug, niks ten nadele van Vertessen maar van hem wordt verwaacht hetzelfde te spelen als de Jong. Kreeg veel kansloze ballen half hoog die hij bijna allemaal verloor met als gevolg balverlies en je kan opnieuw als team weer druk zetten om die bal te veroveren. Niet 1x, nee bijna constant. En eerder zagen we dat ook bij een Xavi die als noodoplossing als halve spits speelde. Maar ook hij kreeg de meest kansloze hoge ballen. En El G ook, maar die is dan iig nog fysiek vrij sterk om het duel aan te gaan.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk. Als je geen 2de type de Jong hebt, ga dan net wat anders voetballen zodat je een Vertessen (die PSV als 2de spits zag) ook optimaal kan gebruiken. In dat kader vallen er nog veel belangrijke keuzes te maken om niet alleen het elftal optimaal te laten renderen maar daar binnen ook spelers individueel.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 02 Jan 2023, 15:03 Naast een opvolger van Gakpo en eigenlijk ook een RB vind ik de spits positie toch ook wel een dingetje hoor. de Jong is met zijn manier van spelen zo vreselijk belangrijk. En dat is prima, zolang je ook een vervanger hebt die iig op dezelfde wijze kan voetballen maar dan misschien net een klasse minder of gewoon een groot talent die nog tijd nodig heeft.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk. Als je geen 2de type de Jong hebt, ga dan net wat anders voetballen zodat je een Vertessen (die PSV als 2de spits zag) ook optimaal kan gebruiken. In dat kader vallen er nog veel belangrijke keuzes te maken om niet alleen het elftal optimaal te laten renderen maar daar binnen ook spelers individueel.
Ik zou zeker nu in de winter genoegen kunnen nemen met Luuk als plan A en Vertessen/El Ghazi/Til als back-ups mits fit. Dan kun je per wedstrijd kijken wat je het meeste nodig hebt en dan kun je er nog best mee weg komen zolang Luuk niet langdurig geblesseerd raakt. Maar je moet dan inderdaad ook wel anders kunnen/willen spelen als Luuk er niet bij is. Vertessen heeft eigenlijk voornamelijk laten zien dat hij te kort komt voor die rol als back-up spits behalve die wedstrijd in Zurich waar hij echt knappe goals maakte. Ik zou zelfs denken dat het wellicht beter is om hem als back-up linksbuiten te zien ipv spits. Ook omdat ik Saibari op de links of rechtsbuiten positie een drama vind.

Als PSV Gakpo niet gaat vervangen met een 1 op 1 linksbuiten dan zie ik ze wel een multifunctionele aanvaller halen voor erbij. En dat kan dan ook een back-up spits worden en dan wordt het sowieso lastig voor Vertessen.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mocht het echt zo zijn dat we met een linksback aan de binnenkant gaan spelen, is het dan geen idee om Max te verkopen en Daley Sinkgraven op te halen? Die zullen ze in Leverkusen wel voor niks weggeven, zeker aangezien hij in de zomer gratis is.


Daarnaast zou ik na dit seizoen groot fan zijn van het verkopen van Guti en voor die plek (4e middenvelder / slot op de deur) een contact aan te bieden aan Branco van den Boomen. Uitstekende statistieken bij Toulouse en een echte PSV'er hoe ik het begreep. Zijn contract loopt daar ook nog eens af.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Analist wrote: 02 Jan 2023, 15:37 Mocht het echt zo zijn dat we met een linksback aan de binnenkant gaan spelen, is het dan geen idee om Max te verkopen en Daley Sinkgraven op te halen? Die zullen ze in Leverkusen wel voor niks weggeven, zeker aangezien hij in de zomer gratis is.


Daarnaast zou ik na dit seizoen groot fan zijn van het verkopen van Guti en voor die plek (4e middenvelder / slot op de deur) een contact aan te bieden aan Branco van den Boomen. Uitstekende statistieken bij Toulouse en een echte PSV'er hoe ik het begreep. Zijn contract loopt daar ook nog eens af.
Op deze manier gaan we nooit een stap omhoog zetten. Middelmaat voor middelmaat.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 02 Jan 2023, 15:26
Juancho wrote: 02 Jan 2023, 15:03 Naast een opvolger van Gakpo en eigenlijk ook een RB vind ik de spits positie toch ook wel een dingetje hoor. de Jong is met zijn manier van spelen zo vreselijk belangrijk. En dat is prima, zolang je ook een vervanger hebt die iig op dezelfde wijze kan voetballen maar dan misschien net een klasse minder of gewoon een groot talent die nog tijd nodig heeft.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk. Als je geen 2de type de Jong hebt, ga dan net wat anders voetballen zodat je een Vertessen (die PSV als 2de spits zag) ook optimaal kan gebruiken. In dat kader vallen er nog veel belangrijke keuzes te maken om niet alleen het elftal optimaal te laten renderen maar daar binnen ook spelers individueel.
Ik zou zeker nu in de winter genoegen kunnen nemen met Luuk als plan A en Vertessen/El Ghazi/Til als back-ups mits fit. Dan kun je per wedstrijd kijken wat je het meeste nodig hebt en dan kun je er nog best mee weg komen zolang Luuk niet langdurig geblesseerd raakt. Maar je moet dan inderdaad ook wel anders kunnen/willen spelen als Luuk er niet bij is. Vertessen heeft eigenlijk voornamelijk laten zien dat hij te kort komt voor die rol als back-up spits behalve die wedstrijd in Zurich waar hij echt knappe goals maakte. Ik zou zelfs denken dat het wellicht beter is om hem als back-up linksbuiten te zien ipv spits. Ook omdat ik Saibari op de links of rechtsbuiten positie een drama vind.
Maar je zag tegen Milan al weer terug dat PSV op dat gebied speelde alsof Luuk er wel in stond. En dan krijg je dus van die kansloze ballen en duels die (vul in wie er spits staat) verliest. Ik heb Vertessen eigenlijk 1x echt goed als spits zien voetballen en daarmee bedoel ik vooral dat hij perfect gebruikt werd in zijn kwaliteiten, en dat was die Europese uitwedstrijd waar hij volgens mij 2x scoorde. Zijn manier van bewegen en het vertrekpunt was zo anders dan je bijv. tegen Milan zag.

Kan je eigenlijk Vertessen ook niet direct kwalijk nemen, hij heeft zo zijn kwaliteiten en die liggen elders. Milan was natuurlijk een oefenpotje dus wie weet dat Ruudje ook daar nog wat aanpassingen gaat doen, maar voor mij heeft het zo deze wijze 0,0 zin en blijf je de grote problemen houden als Luuk niet kan spelen. En dat maakt het dat je te veel afhankelijk bent van zijn inzetbaarheid. Ik vind dat een club als PSV daar ook iets tegenover moet zetten met de spelers die je dan wel hebt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Luuk een held, begrijp me niet verkeerd. Maar hij speelde niet veel beter tegen Milan. Luuk is enorm afhankelijk vd spelers om zich heen en kan pas echt optimaal gebruikt worden als de spelers om hem heen goed zijn/spelen. Verder zal Luuk geen geld meer opleveren. Daarom is het belangrijk om Gakpo met een cashcow te vervangen óf een jonge spits te halen die Luuk uit de basis gaat spelen (als er geld is enik ben daarom ook geen voorstander van huren op dit moment hoewel ik het bij de juiste speler wel kan begrijpen). Dat lijkt me overigens sowieso een goed plan op korte termijn (binnen nu en een jaar), ik denk dat Luuk dit jaar nog van waarde is als basisspeler maar dat dat gezien zijn leeftijd ook minder gaat worden. Gokken op Fofana is te riskant denk ik, gezien zijn blessureverleden.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

kastoekast wrote: 02 Jan 2023, 15:44
Analist wrote: 02 Jan 2023, 15:37 Mocht het echt zo zijn dat we met een linksback aan de binnenkant gaan spelen, is het dan geen idee om Max te verkopen en Daley Sinkgraven op te halen? Die zullen ze in Leverkusen wel voor niks weggeven, zeker aangezien hij in de zomer gratis is.


Daarnaast zou ik na dit seizoen groot fan zijn van het verkopen van Guti en voor die plek (4e middenvelder / slot op de deur) een contact aan te bieden aan Branco van den Boomen. Uitstekende statistieken bij Toulouse en een echte PSV'er hoe ik het begreep. Zijn contract loopt daar ook nog eens af.
Op deze manier gaan we nooit een stap omhoog zetten. Middelmaat voor middelmaat.
Iedere speler die voor ons haalbaar is, is in principe middelmaat (bekeken van uit het Champions League-perspectief). Anders gingen ze wel naar Real Madrid. Daarom is het ook onmogelijk om een opvolger voor Gakpo te halen, want in principe zijn die spelers die net zo goed zijn als hij gewoon simpelweg niet haalbaar voor een club als PSV. Tenzij dat Memphis toevallig terug zou willen komen en 'onder zijn niveau' zou willen spelen omdat hij terug naar Nederland wil of iets dergelijks.

De kunst is om de juiste 'middelmaat' te vinden, namelijk spelers die nog door kunnen groeien naar het niveau zoals dat van Gakpo (zoals een Xavi Simons) of die heel goed passen waardoor ze optimaal functioneren bij ons (bijvoorbeeld door de cultuur in het land, dat ze goed in hun vel zitten of omdat ze perfect passen in een bepaalde speelwijze, zoals Luuk de Jong).

Als we een zeer duidelijke speelwijze hebben waarbij we een voetballende linksback willen hebben en een rechtsback die in een 3-achterop eindigt (zoals Arsenal wil met Zinchenko en Ben White), dan moeten we spelers halen die met hun kwaliteiten daarbinnen uitstekend kunnen functioneren. Ben White is ook geen rechtsback van wereldniveau, maar staat wel 7 punten los in de Premier League.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sinkgraven is zelfs vanuit FC Utrecht perspectief middelmaat. :nerd:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Analist wrote: 02 Jan 2023, 15:59 Als we een zeer duidelijke speelwijze hebben waarbij we een voetballende linksback willen hebben en een rechtsback die in een 3-achterop eindigt (zoals Arsenal wil met Zinchenko en Ben White), dan moeten we spelers halen die met hun kwaliteiten daarbinnen uitstekend kunnen functioneren. Ben White is ook geen rechtsback van wereldniveau, maar staat wel 7 punten los in de Premier League.
Zinchenko speelt dan meer in de rol die nu Max heeft en straks Mauro, waar White die rol die Teze nu bij ons gaat krijgen zeer goed invult.

Snap de suggestie wel voor Sinkgraven, qua type zou het wel matchen, maar qua kwaliteit vind ik het geen versterking.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 02 Jan 2023, 16:10
Analist wrote: 02 Jan 2023, 15:59 Als we een zeer duidelijke speelwijze hebben waarbij we een voetballende linksback willen hebben en een rechtsback die in een 3-achterop eindigt (zoals Arsenal wil met Zinchenko en Ben White), dan moeten we spelers halen die met hun kwaliteiten daarbinnen uitstekend kunnen functioneren. Ben White is ook geen rechtsback van wereldniveau, maar staat wel 7 punten los in de Premier League.
Zinchenko speelt dan meer in de rol die nu Max heeft en straks Mauro, waar White die rol die Teze nu bij ons gaat krijgen zeer goed invult.

Snap de suggestie wel voor Sinkgraven, qua type zou het wel matchen, maar qua kwaliteit vind ik het geen versterking.
Ook ik heb Sinkgraven natuurlijk lang niet zien spelen, dus ik weet ook niet of hij goed genoeg is. Ik denk wel dat in de gekozen speelwijze nu randvoorwaardes aanwezig zijn om een type zoals hij het perfect te laten invullen. Wat dat betreft denk ik ook dat Mauro Jr straks echt gaat uitblinken op links.

Al moet ik zeggen dat ik Max ook wel sterk vond, zeker ten opzichte van wat ik had verwacht. Varieerde prima met El Ghazi over wie er aan de buitenkant kwam en wie aan de binnenkant. Het grote verschil met Mauro is dat Mauro van nature sterker zal zijn aan de binnenkant dan Max. Andersom is Max (wanneer hij in betere vorm is dan het begin van dit seizoen) wel nuttig als hij aan de buitenkant komt en een voorzet geeft.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laten we eerst eens kijken of we van Mauro een wereldtopper kunnen maken op de linksback positie.
Locked