Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel wrote: 07 Jan 2023, 23:21 Ik hoop dat de directie en de RVC kan genieten van weer een prachtige jaarrekening volgend jaar. Wat moet dat geweldig zijn als je bestuurder bent en je al die prachtige cijfers ziet, zo mooi zwart. Daar doe je het allemaal voor.
Daar gaat het niet om.

Het probleem is dat John de Jong (en Toon Gerbrands) de afgelopen jaren veel dure aankopen gedaan hebben, en veel te hoge salarissen hebben uitgekeerd. De gok om op die manier Ajax enigszins bij te benen.

Dure miskopen als Bruma, Baumgartel, Zahavi etc... die PSV geen CL voetbal gebracht hebben.

Grote afschrijvingen, die gedekt moeten worden door een verkoop.

Dit is de reden waarom de RvC aan de bel getrokken heeft en het vertrouwen in John de Jong heeft opgezegd.

Dit word eerst weer 3 jaar puinruimen zoals onder Jan Reker gebeurde.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nu is echt het moment van risico nemen en investeren. Als je dit seizoen geen kampioen wordt ben je nog verder van huis.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

We mogen al blij zijn met een vervanger voor Cody ..
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 08 Jan 2023, 00:59 Nu is echt het moment van risico nemen en investeren. Als je dit seizoen geen kampioen wordt ben je nog verder van huis.
Yep maar gaat niet gebeuren helaas. In tegendeel; bij ons gaat vol de rem er op ipv doorpakken. Zonde, want als er ooit een seizoen was waar je Ajax kon verslaan is het dit seizoen. Maar ik zie dat werkelijk op geen een manier gebeuren. Eerder 3e dan 1e zoals deze selectie nu oogt.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 02:17 Yep maar gaat niet gebeuren helaas. In tegendeel; bij ons gaat vol de rem er op ipv doorpakken. Zonde, want als er ooit een seizoen was waar je Ajax kon verslaan is het dit seizoen. Maar ik zie dat werkelijk op geen een manier gebeuren. Eerder 3e dan 1e zoals deze selectie nu oogt.
Wat mij betreft selectie én technische staf want er is nog steeds zo weinig creativiteit te zien onder RvN. De selectie komt op diverse plekken tekort maar ook met deze spelers kun je er meer uithalen dan wat er op het veld wordt getoond. Nog steeds weinig patronen te bekennen.

Het is lang niet zeker dat we met Gakpo erbij 1e of 2e zouden worden, maar het lijkt nu inderdaad meer om plek 3 te gaan en voor die plek is er al volop concurrentie.

De ontwikkeling van de club stagneert met een ogenschijnlijk op twee gedachten hinkende directie (financiële zekerheid vs sportief succes). Niet om er alles aan op te hangen maar komt nog bij dat Brands een matige verkoper is, zoals in zijn eerste periode al is gebleken.
Er zijn weinig middelen om de selectie daadwerkelijk te versterken.
Goede spelers kunnen we niet lang genoeg behouden en de jeugd daar komt ook veel te weinig uit. Best een paar leuke talenten maar van mij mag het woord Academy er wel vanaf totdat het wordt waargemaakt.

Kortom, we staan er imo gewoon niet goed op.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:59
Johann Vogel wrote: 07 Jan 2023, 23:44

Het punt is dat er altijd, structureel geld tekort is. We moeten altijd verkopen. Komende zomer moet en zal Sangare verkocht moeten worden. En volgend jaar moet en zal er weer iemand verkocht moeten gaan worden. We hebben namelijk altijd geld tekort. Ook al verkopen we een speler voor 300 miljoen, ook al wordt morgen onder het Philips Stadion een enorme aardgasbel ontdekt, we komen altijd geld tekort. Waar het geld naartoe gaat mag Joost weten. Niet naar een geweldige selectie want dat hebben we niet.

We hebben maar een back die voldoet, centraal is er geen zekerheidje, zonder Gakpo geen buitenspeler die structureel het verschil maken en geen reserve spits. We geven geld uit als water maar op het veld zie het er nul komma nul van terug. En het vervelende is, dit is een repeterend verhaal.
Ik ben het met je eens. Het is ook dodelijk voor de club geweest dat je van Cocu, naar Bommel, naar Roger en vervolgens naar Ruud gaat. Er lijkt te vaak geen enkel plan of visie achter te zitten.

Echter moet je wel een keer 'opnieuw' beginnen als je ooit uit die vicieuze cirkel wil komen. John is weg, Toon is weg en ja, helaas is Cody ook weg.
Maar onze club wordt toch gerund door enkel héle verstandige mensen? Toch?

Althans, dat lees ik hier zo vaak.

:dus:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Hoop in elk geval dat ik nooit meer hoef te horen dat John om de Gakpo soap is ontslagen want dat is de grootste flauwekul die er bestaat. Hij is terecht weggestuurd omdat hij en tegeltjeswijsheid Toon er een puinhoop van hebben gemaakt. Ik denk dat we er van schrikken hoe zo'n bende het is. Succes Marcel.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00

Bah alweer ziek van en bloedchagrijnig, kon niet wachten dat het weer ging beginnen maar ben er alweer helemaal klaar mee. Het klopt niet bij PSV, op geen enkel vlak lijkt het.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 02:17
RIO wrote: 08 Jan 2023, 00:59 Nu is echt het moment van risico nemen en investeren. Als je dit seizoen geen kampioen wordt ben je nog verder van huis.
Yep maar gaat niet gebeuren helaas. In tegendeel; bij ons gaat vol de rem er op ipv doorpakken. Zonde, want als er ooit een seizoen was waar je Ajax kon verslaan is het dit seizoen. Maar ik zie dat werkelijk op geen een manier gebeuren. Eerder 3e dan 1e zoals deze selectie nu oogt.
De blik kan zo langzamerhand naar seizoen 23/24. PSV heeft die 2e plek al een hele tijd in bezit en dan kan het ook een jaar niet lukken. Beter dit seizoen een keer wat lager en er dan volgend seizoen echt staan om dat 2e CL ticket te pakken. De CL behalen via de voorrondes daar geloof ik niet meer in, zelfs de slechtste deelnemer aller tijden was een brug te ver dit jaar. Proberen te investeren waar mogelijk en volgend seizoen Feyenoord en AZ aftroeven.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

deninho32 wrote: 08 Jan 2023, 08:54
Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 02:17

Yep maar gaat niet gebeuren helaas. In tegendeel; bij ons gaat vol de rem er op ipv doorpakken. Zonde, want als er ooit een seizoen was waar je Ajax kon verslaan is het dit seizoen. Maar ik zie dat werkelijk op geen een manier gebeuren. Eerder 3e dan 1e zoals deze selectie nu oogt.
De blik kan zo langzamerhand naar seizoen 23/24. PSV heeft die 2e plek al een hele tijd in bezit en dan kan het ook een jaar niet lukken. Beter dit seizoen een keer wat lager en er dan volgend seizoen echt staan om dat 2e CL ticket te pakken. De CL behalen via de voorrondes daar geloof ik niet meer in, zelfs de slechtste deelnemer aller tijden was een brug te ver dit jaar. Proberen te investeren waar mogelijk en volgend seizoen Feyenoord en AZ aftroeven.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe. Als Sangaré ook nog verkocht wordt komende zomer staat er een selectie die niks beter meer is dan die van een AZ of Twente. Luuk wordt dan ook al 33. We staan er niet heel goed meer op...
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

We hoeven het echt niet over een kampioenschap te hebben. Die kans was 10 procent en na vertrek Gakpo 0 procent. Plek 3 zal nog lastig genoeg worden en daar moeten we tevreden mee zijn. Ik zeg dit niet vanwege de wedstrijd tegen Sparta, die wedstrijd is voor mij alleen een bevestiging.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Wake up call dat men niet moet denken dat we t zonder versterkingen gaan redden de tweede seizoenshelft…
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Sensation wrote: 08 Jan 2023, 09:29 Wake up call dat men niet moet denken dat we t zonder versterkingen gaan redden de tweede seizoenshelft…
En van welk geld kunnen er daadwerkelijke versterkingen worden gehaald?
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Chucky wrote: 08 Jan 2023, 09:31
Sensation wrote: 08 Jan 2023, 09:29 Wake up call dat men niet moet denken dat we t zonder versterkingen gaan redden de tweede seizoenshelft…
En van welk geld kunnen er daadwerkelijke versterkingen worden gehaald?
We zijn afhankelijk van de "koopjeshoek" en de "buitenkansjes"
Meer niet..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Er is wel geld. Er is ook ruimte. Het is alleen een keuze om het wel of niet te investeren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

RIO wrote: 08 Jan 2023, 00:59 Nu is echt het moment van risico nemen en investeren. Als je dit seizoen geen kampioen wordt ben je nog verder van huis.
Tja, dan mag je er inmiddels van uitgegaan dat deze club echt geen kampioen gaat worden. Ik kijk er gisteravond nog eens naar de stand en de tranen springen mij in de ogen. Als het twee weken tegenzit kunnen ze zomaar zesde staan…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 08 Jan 2023, 00:17
Standbeeld wrote: 07 Jan 2023, 23:07
Dan stel ook maar een vervanger voor Marcel aan. Want Marcel heeft Ruud zelf aangesteld en de casus John had ie ook al verneukt. Kortom, ze maken er allemaal een zooitje van momenteel.
Nogmaals, Van Nistelrooij is nooit eerste keus geweest.
Wie wel dan? Of heb je bewijs dat Ruud geen eerste keus was?
Bubba Gump
Meervoudig international
Posts: 1,101
Joined: 04 Nov 2020, 14:55

Makaveli wrote: 08 Jan 2023, 09:14
deninho32 wrote: 08 Jan 2023, 08:54

De blik kan zo langzamerhand naar seizoen 23/24. PSV heeft die 2e plek al een hele tijd in bezit en dan kan het ook een jaar niet lukken. Beter dit seizoen een keer wat lager en er dan volgend seizoen echt staan om dat 2e CL ticket te pakken. De CL behalen via de voorrondes daar geloof ik niet meer in, zelfs de slechtste deelnemer aller tijden was een brug te ver dit jaar. Proberen te investeren waar mogelijk en volgend seizoen Feyenoord en AZ aftroeven.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe. Als Sangaré ook nog verkocht wordt komende zomer staat er een selectie die niks beter meer is dan die van een AZ of Twente. Luuk wordt dan ook al 33. We staan er niet heel goed meer op...
Pak nu maar door. Alle leugens ten spijt, PSV heeft geen financiële middelen en heeft moeten verkopen. Die vervanger van Gakpo gaat er niet meer komen, daar is geen geld voor. Kampioen worden we toch niet meer. Dus verkoop Sangare ook maar zodat we ergens ooit financieel gezond worden.
Brands heeft wel zo’n beetje de allermakkelijkste baan die er bestaat. Het is 1 grote teringzooi bij onze mooie club. Kritische supporters worden weggehoond hier, maar de realiteit is dat we hoogstens 4e gaan worden. Bij Feyenoord was het Maasgebouw bestormd, bij Ajax waren er hoogstwaarschijnlijk al meerdere mensen ontslagen , maar bij ons kabbelt het allemaal maar voort. We zijn een losersclubje geworden.
Geen TD;
geen beleid;
geen financiële middelen;
Geen toekomst op deze manier.

Als we zo doorgaan is onze club ten dode opgeschreven. Baco is veel te laat de laan uitgestuurd, maar nu is het aan VD Wallen om te laten zien of hij echt zo veel hart voor de club heeft.
Last edited by Bubba Gump on 08 Jan 2023, 09:42, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 08 Jan 2023, 09:39 Wie wel dan? Of heb je bewijs dat Ruud geen eerste keus was?
Geen idee of [mention]Heruone[/mention] erop doelt: maar Schmidt was natuurlijk eerste keus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Het was overigens ook niet Ruud z'n eerste keus.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 08 Jan 2023, 09:41
Standbeeld wrote: 08 Jan 2023, 09:39 Wie wel dan? Of heb je bewijs dat Ruud geen eerste keus was?
Geen idee of [mention]Heruone[/mention] erop doelt: maar Schmidt was natuurlijk eerste keus.
Ja, maar dat maakt voor mijn punt verder niet uit: Marcel heeft Ruud aangesteld. Dus als Marcel Ruud nu zou moeten ontslaan dan begint het blaadje van Brands in zijn eerste seizoen al aardig vol te geraken met minpunten.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

We hebben vooral 2 goede backs nodig. Dan krijg je al meer variatie over de flanken. Dat gekut met Max en Teze, ik word er moedeloos van.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Makaveli wrote: 08 Jan 2023, 09:14
deninho32 wrote: 08 Jan 2023, 08:54

De blik kan zo langzamerhand naar seizoen 23/24. PSV heeft die 2e plek al een hele tijd in bezit en dan kan het ook een jaar niet lukken. Beter dit seizoen een keer wat lager en er dan volgend seizoen echt staan om dat 2e CL ticket te pakken. De CL behalen via de voorrondes daar geloof ik niet meer in, zelfs de slechtste deelnemer aller tijden was een brug te ver dit jaar. Proberen te investeren waar mogelijk en volgend seizoen Feyenoord en AZ aftroeven.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe. Als Sangaré ook nog verkocht wordt komende zomer staat er een selectie die niks beter meer is dan die van een AZ of Twente. Luuk wordt dan ook al 33. We staan er niet heel goed meer op...
Het zou wel weer typisch PSV zijn om in het belangrijkste jaar aller tijden zo ongeveer die 2e plek kwijt te raken. Zul je zien dat Feyenoord (die flink aan het voorsorteren zijn op dat 2e ticket) die bak met geld op gaat halen. Als dat gebeurt zal de komende jaren en jaren de 3e plaats de nieuwe realiteit zijn vrees is, en zie dat maar eens te doorbreken met die enorme bedragen die de concurrentie ieder jaar kan bijschrijven.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Als wij volgend jaar niet bij de eerste twee zitten is het voor de komende 10 jaar helemaal over inderdaad. De eerste twee ploegen gaan 100 miljoen per jaar ophalen, minimaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 08 Jan 2023, 09:52 Als wij volgend jaar niet bij de eerste twee zitten is het voor de komende 10 jaar helemaal over inderdaad. De eerste twee ploegen gaan 100 miljoen per jaar ophalen, minimaal.
a
Dus eigenlijk moet je nu al voorsorteren op dat meest cruciale jaar in de geschiedenis van PSV..
Dus ja, het is een keuze om all in te gaan, of niet..
En eigenlijk moet je dit jaar of kampioen worden, of minimaal 2e om in ieder geval een kans op de CL voor volgend seizoen om zo jezelf een boost te geven voor dat meest cruciale jaar..
Kortom, we zitten in een weinig benijdenswaardige positie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Post Reply