Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Het Kanon wrote: 08 Jan 2023, 00:45
Johann Vogel wrote: 07 Jan 2023, 23:44

Het punt is dat er altijd, structureel geld tekort is. We moeten altijd verkopen. Komende zomer moet en zal Sangare verkocht moeten worden. En volgend jaar moet en zal er weer iemand verkocht moeten gaan worden. We hebben namelijk altijd geld tekort. Ook al verkopen we een speler voor 300 miljoen, ook al wordt morgen onder het Philips Stadion een enorme aardgasbel ontdekt, we komen altijd geld tekort. Waar het geld naartoe gaat mag Joost weten. Niet naar een geweldige selectie want dat hebben we niet.
Verhuurd aan resp. Fenerbahçe, Union Berlin en Racing Club. De investeringen en afschrijvingen van die gasten zijn algemeen bekend.
Dan nog, we hebben voor een veelvoud verkocht in de afgelopen jaren.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Ronaldio wrote: 08 Jan 2023, 00:54
Johann Vogel wrote: 07 Jan 2023, 23:21 Ik hoop dat de directie en de RVC kan genieten van weer een prachtige jaarrekening volgend jaar. Wat moet dat geweldig zijn als je bestuurder bent en je al die prachtige cijfers ziet, zo mooi zwart. Daar doe je het allemaal voor.
Daar gaat het niet om.

Het probleem is dat John de Jong (en Toon Gerbrands) de afgelopen jaren veel dure aankopen gedaan hebben, en veel te hoge salarissen hebben uitgekeerd. De gok om op die manier Ajax enigszins bij te benen.

Dure miskopen als Bruma, Baumgartel, Zahavi etc... die PSV geen CL voetbal gebracht hebben.

Grote afschrijvingen, die gedekt moeten worden door een verkoop.

Dit is de reden waarom de RvC aan de bel getrokken heeft en het vertrouwen in John de Jong heeft opgezegd.

Dit word eerst weer 3 jaar puinruimen zoals onder Jan Reker gebeurde.
We hebben de afgelopen jaren al zo vaak onze beste spelers verkocht. Er is structureel nooit eens ruimte om te investeren. Malen, Dumfries, daardoor Lozano, Bergwijn en Luuk de Jong. Elke jaar hebben we voor tientallen miljoenen verkocht. Als je telkens je beste spelers moet verkopen en er zelden ruimte is om te investeren kan je weinig sportief resultaten verwachten.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Johann Vogel wrote: 08 Jan 2023, 15:20
Het Kanon wrote: 08 Jan 2023, 00:45 Verhuurd aan resp. Fenerbahçe, Union Berlin en Racing Club. De investeringen en afschrijvingen van die gasten zijn algemeen bekend.
Dan nog, we hebben voor een veelvoud verkocht in de afgelopen jaren.
Te hoge transfersommen en salarissen voor middelmatige spelers. En natuurlijk afschrijvingen op Bruma, Romero, Guti, Baumi etc. En de afspraken dat spelers meeverdienen bij een eventuele verkoop, zodat je netto transfersom nagenoeg niets waard is. Ook als je nu weer kijkt naar de selectie heb je hooguit Sangare en daarna Veerman, Obispo en Noni die enige verkoopwaarde hebben. De rest bestaat uit spelers waar je bijna niets aan gaat verdienen.
#simplythebest
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Ronaldio wrote: 08 Jan 2023, 00:54
Dit word eerst weer 3 jaar puinruimen zoals onder Jan Reker gebeurde.
Leuk geprobeerd Frans. Alsjeblieft zeg.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 08 Jan 2023, 15:26
Johann Vogel wrote: 08 Jan 2023, 15:20

Dan nog, we hebben voor een veelvoud verkocht in de afgelopen jaren.
Te hoge transfersommen en salarissen voor middelmatige spelers. En natuurlijk afschrijvingen op Bruma, Romero, Guti, Baumi etc. En de afspraken dat spelers meeverdienen bij een eventuele verkoop, zodat je netto transfersom nagenoeg niets waard is. Ook als je nu weer kijkt naar de selectie heb je hooguit Sangare en daarna Veerman, Obispo en Noni die enige verkoopwaarde hebben. De rest bestaat uit spelers waar je bijna niets aan gaat verdienen.
.

Komen echt wel weer spelers achter waar PSV op gaat verdienen. Zag gister al Sambo uitblinken bij Sparta, verder nog talenten als Fofana, Bakayoko, Saibari. Moeten wel de tijd krijgen. Gakpo stond er de eerste 2 seizoenen ook nog niet. Verder zullen er ook weer nieuwe aankopen gedaan worden die later voor veel geld verkocht kunnen worden.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

DC_PSV wrote: 08 Jan 2023, 15:26
Johann Vogel wrote: 08 Jan 2023, 15:20

Dan nog, we hebben voor een veelvoud verkocht in de afgelopen jaren.
Te hoge transfersommen en salarissen voor middelmatige spelers. En natuurlijk afschrijvingen op Bruma, Romero, Guti, Baumi etc. En de afspraken dat spelers meeverdienen bij een eventuele verkoop, zodat je netto transfersom nagenoeg niets waard is. Ook als je nu weer kijkt naar de selectie heb je hooguit Sangare en daarna Veerman, Obispo en Noni die enige verkoopwaarde hebben. De rest bestaat uit spelers waar je bijna niets aan gaat verdienen.
Maar dan klopt ons model niet. We geven structureel te veel uit, zitten constant met tekorten maar sportief schieten we daar niks mee op.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Ronaldio wrote: 08 Jan 2023, 15:30
DC_PSV wrote: 08 Jan 2023, 15:26

Te hoge transfersommen en salarissen voor middelmatige spelers. En natuurlijk afschrijvingen op Bruma, Romero, Guti, Baumi etc. En de afspraken dat spelers meeverdienen bij een eventuele verkoop, zodat je netto transfersom nagenoeg niets waard is. Ook als je nu weer kijkt naar de selectie heb je hooguit Sangare en daarna Veerman, Obispo en Noni die enige verkoopwaarde hebben. De rest bestaat uit spelers waar je bijna niets aan gaat verdienen.
.

Komen echt wel weer spelers achter waar PSV op gaat verdienen. Zag gister al Sambo uitblinken bij Sparta, verder nog talenten als Fofana, Bakayoko, Saibari. Moeten wel de tijd krijgen. Gakpo stond er de eerste 2 seizoenen ook nog niet. Verder zullen er ook weer nieuwe aankopen gedaan worden die later voor veel geld verkocht kunnen worden.
Dat hopen we dan maar. Voorlopig verkopen we vooral heel veel. We kunnen wachten op al die jonkies, allemaal goed en wel. Ondertussen zullen komende zomer Sangare ongetwijfeld weer moeten verkopen. En de zomer daarop Veerman of Madueke. Het is een vicieuze cirkel waarbij we eerste onze beste spelers verkopen, dan hopen dat we dat gemis op kunnen vangen vanuit de jeugd of spelers die doorgroeien of van buitenaf. Terwijl we eigenlijk onze beste spelers zouden moeten behouden en de zwakke plekken zouden moeten versterken om echt een stap vooruit te kunnen zetten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

We komen structureel geld tekort. Kan Brands/Janssen niet laten onderzoeken of we mogelijk nog andere business modellen kunnen verzinnen waarin PSV kan investeren? De conferencezaal was er één, maar die werd ons niet gegund. Zouden we geen groot hotel kunnen laten bouwen ergens rond het stadion? Het hotel zou dan in het teken kunnen staan van voetbal/PSV. Of gewoon een luxe hotel met vergaderzalen, eigen conferencerooms, etc. De tegenstanders kunnen daar dan ook slapen. Genoeg voor de invulling te verzinnen.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Johann Vogel wrote: 08 Jan 2023, 15:42
DC_PSV wrote: 08 Jan 2023, 15:26

Te hoge transfersommen en salarissen voor middelmatige spelers. En natuurlijk afschrijvingen op Bruma, Romero, Guti, Baumi etc. En de afspraken dat spelers meeverdienen bij een eventuele verkoop, zodat je netto transfersom nagenoeg niets waard is. Ook als je nu weer kijkt naar de selectie heb je hooguit Sangare en daarna Veerman, Obispo en Noni die enige verkoopwaarde hebben. De rest bestaat uit spelers waar je bijna niets aan gaat verdienen.
Maar dan klopt ons model niet. We geven structureel te veel uit, zitten constant met tekorten maar sportief schieten we daar niks mee op.
Rik had al eerder aangegeven dat het salarishuis omlaag moet. Er is gewoon een selectie met teveel middelmaat en te hoge salarissen. Waar we met de gemeentedeal onder Tiny Sanders enorm hebben bezuinigd op salarissen, is het onder Toon en John helemaal los gegaan. Met Benitez, Sangare, Ramalho, Guti, El Ghazi, Simons, Luuk en hiervoor Cody hebben we veel grootverdieners in de selectie. Spelers zoals Sangare krijgen een mega-salarisverhoging maar de clausule blijft hetzelfde uiteindelijk, wie verzint zoiets? Romero heeft 8 erediviepotjes in de benen na 4 jaar en krijgt een contractverlenging aangeboden. Om over Luckassen maar te zwijgen. Een en al wanbeleid.
#simplythebest
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Juancho wrote: 08 Jan 2023, 14:28
Siemen wrote: 08 Jan 2023, 14:24 Zien Brands en rvc het falen van Ajax en Feyenoord als verzachtende omstandigheid voor eigen falen (=tobclubmentaliteit) of als ideale kans om zelf kampioen te worden (=topclubmentaliteit)? Dat is de vraag. Behouden en billenknijpen of investeren, voorsorteren en durf tonen?
Dat is idd de grote vraag en ik denk dat ze het vooral als excuus gebruiken ipv te kijken naar de kansen die je nu hebt om eerder dan gehoopt weer kampioen te worden. Ik weet niet wie het zei gister, volgens mij [mention]Armada[/mention] , maar Brands mag ondertussen ook wel eens iets meer van zich laten zien/horen als nieuwe AD. Want ik mag toch hopen dat de leiding, incl. RvC, toch ook wel snap dat er even duidelijkheid moet komen of iig tekst en uitleg als je je beste speler en aanvoerder verkoopt terwijl je in de titelstrijd zit en er geen vervanger kan komen en je ook nog steeds geen TD hebt.

Zal volgens traditie wel weer een lul verhaal worden op de dat na sluiten transfermarkt.
Wij supporters zijn ook mak als lammetjes. Ik voel heel erg weinig druk op de leiding. Zonder weer als mongolen de ingang te bestormen, maar dat gemoedelijke kan je ook volledig in slaap sussen. Ik heb het gevoel dat dit nu het geval is.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Armada[/mention]. Met dat gevoel zei ik vanmorgen dan ook dit:
DonyellMalen wrote: 08 Jan 2023, 12:07 Het is me allemaal veel te lief, geeft 'ie vandaag Ruud weer een aai over z'n bol en zegt vervolgens 'volgende keer beter!', of waar zij we nou mee bezig zeg. Je bent verdomme PSV, zet die schouders er eens onder. Keiharde topsportcultuur moet er zijn, ben hard voor elkaar. Uiteindelijk kom je dan het verst. De gehele clubcultuur is in mijn ogen de laatste jaren softer geworden, dat moet zsm weer veranderen en Brands moet dat doen als AD. Of hij dat kan, geen idee.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 08 Jan 2023, 07:31 Hoop in elk geval dat ik nooit meer hoef te horen dat John om de Gakpo soap is ontslagen want dat is de grootste flauwekul die er bestaat. Hij is terecht weggestuurd omdat hij en tegeltjeswijsheid Toon er een puinhoop van hebben gemaakt. Ik denk dat we er van schrikken hoe zo'n bende het is. Succes Marcel.
Die indruk heb ik ook. We kunnen Marcel wel aankijken, maar volgens mij was de erfenis van Toon en John verschrikkelijk. Ik heb Toon lang verdedigt, maar ik moet helaas oa PCGC gelijk geven dat de beste man er een potje van heeft gemaakt. En dan heb ik het niet over het beloofde potje van Toon wat er nooit is gekomen.

Het is diep treurig want juist dit seizoen heb je aan 75 punten onderhand wel genoeg om kampioen te worden, terwijl dit normaal 85-90 is. Maar uitgerekend dit seizoen gaan we op deze manier niet boven de 65 komen. En dat komt omdat we met een zwaar gemankeerde selectie zitten. Alleen ons middenveld is kwalitatief goed genoeg. Al is de perfecte balans daarin nog niet gevonden, maar daar heb je in ieder geval 4-5 prima spelers rondlopen. De verdediging is ruk, met geen goede vleugel verdedigers, terwijl dit zo belangrijk moet zijn voor ons spel. En voorin heb je 2 goede spelers, waarvan 1 altijd ziek zwak of misselijk is en alles op instinct doet, en de ander een spits is van 32 die zwaar afhankelijk is van aanvoer. De rest is middelmaat.

Met een FC Twente selectie ga je dan ook een FC Twente seizoen in. Zonde.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Zelfs met deze selectie moet je veel meer kunnen laten zien dan nu gebeurt. Dat er wat zwakke punten zijn, met name in de breedte, betekent niet dat het zwaar gemankeerd is. Gisteren kun je ook gewoon Madueke, Luuk, El Ghazi, Simons, Veerman, Sangaré, Til en van Ginkel opstellen. Op ieder valt heus wel wat aan te merken, maar volgens mij is het lang geleden dat we zoveel goeie aanvallende spelers in hadden kunnen brengen, ook al zit er maar één echte spits tussen. Dit zijn in vrijwel alle gevallen bewezen topspelers, in elk geval top Eredivisie.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 17:11
Joenepsv wrote: 08 Jan 2023, 07:31 Hoop in elk geval dat ik nooit meer hoef te horen dat John om de Gakpo soap is ontslagen want dat is de grootste flauwekul die er bestaat. Hij is terecht weggestuurd omdat hij en tegeltjeswijsheid Toon er een puinhoop van hebben gemaakt. Ik denk dat we er van schrikken hoe zo'n bende het is. Succes Marcel.
Die indruk heb ik ook. We kunnen Marcel wel aankijken, maar volgens mij was de erfenis van Toon en John verschrikkelijk. Ik heb Toon lang verdedigt, maar ik moet helaas oa PCGC gelijk geven dat de beste man er een potje van heeft gemaakt. En dan heb ik het niet over het beloofde potje van Toon wat er nooit is gekomen.

Het is diep treurig want juist dit seizoen heb je aan 75 punten onderhand wel genoeg om kampioen te worden, terwijl dit normaal 85-90 is. Maar uitgerekend dit seizoen gaan we op deze manier niet boven de 65 komen. En dat komt omdat we met een zwaar gemankeerde selectie zitten. Alleen ons middenveld is kwalitatief goed genoeg. Al is de perfecte balans daarin nog niet gevonden, maar daar heb je in ieder geval 4-5 prima spelers rondlopen. De verdediging is ruk, met geen goede vleugel verdedigers, terwijl dit zo belangrijk moet zijn voor ons spel. En voorin heb je 2 goede spelers, waarvan 1 altijd ziek zwak of misselijk is en alles op instinct doet, en de ander een spits is van 32 die zwaar afhankelijk is van aanvoer. De rest is middelmaat.

Met een FC Twente selectie ga je dan ook een FC Twente seizoen in. Zonde.
Wat betreft Brands… je hoeft alleen maar een leider te zijn. Ben transparant, leg het uit, maak een missie en span de manschappen achter de kar.

Situatie nu? Wat moeten we denken? Er is geen geld? Wie is er voor de gek gehouden dit seizoen?

Ik zal eerlijk zijn, ik voel me als supporter inmiddels behoorlijk voor de gek gehouden. Niet zo zeer dat Cody verkocht is, dat is onderdeel van het spel…. Maar vooral dat we zo in het vage worden gehouden terwijl iedereen ziet dat het niet klopt.

Als het zwaar kut is intern, prima… ben eerlijk… dan kan ik daarmee leven. En echt niet alle dickpics hoeven daarvoor op straat te liggen.

Toon (no pun) richting Marcel!
Last edited by Armada on 08 Jan 2023, 17:28, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Salarishuis moet krimpen omdat we 28 spelers hebben, dat moet naar 20 goede selectiespelers en dat aanvullen met de beste Jong PSVers per positie. PSV kan geen driedubbele bezetting hebben en kan zich beter focussen op multi inzetbare spelers want dan heb je er ook minder nodig. En uiteraard op fitter spelers of iig spelers zonder blessurehistorie.

De kwaliteit van de selectie kan niet altijd omhoog want de sterkte van je ploeg zit hem ook vaak in spelers die eens in de zoveel tijd voorbij komen. We kunnen niet elk jaar een Xavi halen of een Gakpo opleiden en zelfs niet elk jaar een Veerman kopen of een Jarred huren. Ik denk dat je het beste kwaliteit kunt toevoegen in de categorie kortlopende of aflopende contracten tegen een hoog salaris. Transfersommen voor spelers die het nog moeten laten zien schieten tegenwoordig al over de 10 a 12 miljoen en PSV kan dus niet mee in dat geweld zonder structureel 30 miljoen binnen te harken met CL voetbal.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 08 Jan 2023, 17:27
Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 17:11

Die indruk heb ik ook. We kunnen Marcel wel aankijken, maar volgens mij was de erfenis van Toon en John verschrikkelijk. Ik heb Toon lang verdedigt, maar ik moet helaas oa PCGC gelijk geven dat de beste man er een potje van heeft gemaakt. En dan heb ik het niet over het beloofde potje van Toon wat er nooit is gekomen.

Het is diep treurig want juist dit seizoen heb je aan 75 punten onderhand wel genoeg om kampioen te worden, terwijl dit normaal 85-90 is. Maar uitgerekend dit seizoen gaan we op deze manier niet boven de 65 komen. En dat komt omdat we met een zwaar gemankeerde selectie zitten. Alleen ons middenveld is kwalitatief goed genoeg. Al is de perfecte balans daarin nog niet gevonden, maar daar heb je in ieder geval 4-5 prima spelers rondlopen. De verdediging is ruk, met geen goede vleugel verdedigers, terwijl dit zo belangrijk moet zijn voor ons spel. En voorin heb je 2 goede spelers, waarvan 1 altijd ziek zwak of misselijk is en alles op instinct doet, en de ander een spits is van 32 die zwaar afhankelijk is van aanvoer. De rest is middelmaat.

Met een FC Twente selectie ga je dan ook een FC Twente seizoen in. Zonde.
Wat betreft Brands… je hoeft alleen maar een leider te zijn. Ben transparant, leg het uit, maak een missie en span de manschappen achter de kar.

Situatie nu? Wat moeten we denken? Er is geen geld? Wie is er voor de gek gehouden dit seizoen?

Ik zal eerlijk zijn, ik voel me als supporter inmiddels behoorlijk voor de gek gehouden. Niet zo zeer dat Cody verkocht is, dat is onderdeel van het spel…. Maar vooral dat we zo in het vage worden gehouden terwijl iedereen ziet dat het niet klopt.

Als het zwaar kut is intern, prima… ben eerlijk… dan kan ik daarmee leven. En echt niet alle dickpics hoeven daarvoor op straat te liggen.
Je vraagt te veel. Marcel is nooit transparant. Liegt alles bij elkaar als het moet. De communicatie zou leuk zijn, maar belangrijker vind ik dat ze binnen PSV eens met een plan komen en elkaar eens de waarheid spreken. Het ons kent ons gehalte blijft belachelijk hoog. En nee, ik verwacht geen wonderen, volgens mij is de puinhoop te groot daarvoor. We zitten in een vicieuze cirkel waarin we CL keihard nodig hebben, maar waar we maar niet in terecht komen. En hoe langer dat duurt, hoe moeilijker het gaat worden om er uit te komen. dat zie je nu al met de bezuinigingen die zijn aangekondigd; dat betekend afscheid nemen van je enige kwaliteits spelers en matigere spelers er voor terug normaal gesproken. Dus kom je nog dieper in de shit terecht. Top club af.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 17:31
Armada wrote: 08 Jan 2023, 17:27

Wat betreft Brands… je hoeft alleen maar een leider te zijn. Ben transparant, leg het uit, maak een missie en span de manschappen achter de kar.

Situatie nu? Wat moeten we denken? Er is geen geld? Wie is er voor de gek gehouden dit seizoen?

Ik zal eerlijk zijn, ik voel me als supporter inmiddels behoorlijk voor de gek gehouden. Niet zo zeer dat Cody verkocht is, dat is onderdeel van het spel…. Maar vooral dat we zo in het vage worden gehouden terwijl iedereen ziet dat het niet klopt.

Als het zwaar kut is intern, prima… ben eerlijk… dan kan ik daarmee leven. En echt niet alle dickpics hoeven daarvoor op straat te liggen.
Je vraagt te veel. Marcel is nooit transparant. Liegt alles bij elkaar als het moet. De communicatie zou leuk zijn, maar belangrijker vind ik dat ze binnen PSV eens met een plan komen en elkaar eens de waarheid spreken. Het ons kent ons gehalte blijft belachelijk hoog. En nee, ik verwacht geen wonderen, volgens mij is de puinhoop te groot daarvoor. We zitten in een vicieuze cirkel waarin we CL keihard nodig hebben, maar waar we maar niet in terecht komen. En hoe langer dat duurt, hoe moeilijker het gaat worden om er uit te komen. dat zie je nu al met de bezuinigingen die zijn aangekondigd; dat betekend afscheid nemen van je enige kwaliteits spelers en matigere spelers er voor terug normaal gesproken. Dus kom je nog dieper in de shit terecht. Top club af.
Ik snap je betoog. Echter, hoe Marcel communiceerde als TD vind ik iets anders dan wat ik van een AD van PSV mag verwachten. Wie er ook zit.

Dat plan hoort daarbij. Hoe kut het ook allemaal is intern, een weg/visie naar verbetering moet zeker bij PSV kunnen.

Ben dan eerlijk ovrr de ambitie. De top is muisstil maar Ruud was zeer duidelijk “onrealistisch”.

Dan spreek je al niet als één club.

Come clean! Dat is echt de enige manier naar voren.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ykhim wrote: 08 Jan 2023, 17:15 Zelfs met deze selectie moet je veel meer kunnen laten zien dan nu gebeurt. Dat er wat zwakke punten zijn, met name in de breedte, betekent niet dat het zwaar gemankeerd is. Gisteren kun je ook gewoon Madueke, Luuk, El Ghazi, Simons, Veerman, Sangaré, Til en van Ginkel opstellen. Op ieder valt heus wel wat aan te merken, maar volgens mij is het lang geleden dat we zoveel goeie aanvallende spelers in hadden kunnen brengen, ook al zit er maar één echte spits tussen. Dit zijn in vrijwel alle gevallen bewezen topspelers, in elk geval top Eredivisie.
Tja, ook 'bewezen topspelers' kunnen falen natuurlijk, dat zegt mij op zich niet zoveel. En zelfs bij middelmaat kan een goede trainer/coach met zijn team het verschil maken (zo komt het opereren van Slot bij Feijenoord en eerder bij AZ lig over). Dat is Ruud op dit moment (nog?) niet gegeven, hoewel hij regelmatig meer overwinnaars mentaliteit op het team lijkt te kunnen overbrengen. Vandaar de overwinningen op meer uitdagende tegenstanders, zoals Ajax, Feijenoord en Heerenveen uit. In dat opzicht lijkt (ik zeg met opzet: lijkt, ben maar een buitenstaander die oppervlakkig observeert) hij op de speler die hij was. Maar, het is hier al veel vaker gezegd: ook teamtactisch zal hij zijn visie beter moeten overbrengen dan tot nu toe het geval lijkt. Vooralsnog heb ik daar wat twijfels over, al heeft hij ook zeker op momenten laten zien dat hij dat wel kan. En dat het team dat oppikt. Het hoort ongetwijfeld allemaal bij het leerproces, ben nog steeds heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Had eerlijk gezegd aanvankelijk niet eens zoveel verwacht. Jammer dat het allemaal zo instabiel is in een seizoen dat ook de concurrenten zo instabiel zijn, wat dit weekend maar weer blijkt. De weg naar het kampioenschap zal daardoor een voortdurend gevecht tussen vier, wellicht vijf clubs zijn met wellicht steeds stuivertje wisselen worden. Zoals elders gezegd, krijgen we hoe dan ook een kampioen van de armoede. Dat is niet erg. zo lang het maar PSV wordt :mrgreen:
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Tja ik denk niet dat we een duidelijk verhaal gaan krijge. Het zou zoiets worden: meestrijden om de titel binnen de nieuwe financiële kaders. Met meer inbreng van de academy. Zoiets.
Last edited by Menno1 on 08 Jan 2023, 18:58, edited 1 time in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 08 Jan 2023, 17:27
Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 17:11

Die indruk heb ik ook. We kunnen Marcel wel aankijken, maar volgens mij was de erfenis van Toon en John verschrikkelijk. Ik heb Toon lang verdedigt, maar ik moet helaas oa PCGC gelijk geven dat de beste man er een potje van heeft gemaakt. En dan heb ik het niet over het beloofde potje van Toon wat er nooit is gekomen.

Het is diep treurig want juist dit seizoen heb je aan 75 punten onderhand wel genoeg om kampioen te worden, terwijl dit normaal 85-90 is. Maar uitgerekend dit seizoen gaan we op deze manier niet boven de 65 komen. En dat komt omdat we met een zwaar gemankeerde selectie zitten. Alleen ons middenveld is kwalitatief goed genoeg. Al is de perfecte balans daarin nog niet gevonden, maar daar heb je in ieder geval 4-5 prima spelers rondlopen. De verdediging is ruk, met geen goede vleugel verdedigers, terwijl dit zo belangrijk moet zijn voor ons spel. En voorin heb je 2 goede spelers, waarvan 1 altijd ziek zwak of misselijk is en alles op instinct doet, en de ander een spits is van 32 die zwaar afhankelijk is van aanvoer. De rest is middelmaat.

Met een FC Twente selectie ga je dan ook een FC Twente seizoen in. Zonde.
Wat betreft Brands… je hoeft alleen maar een leider te zijn. Ben transparant, leg het uit, maak een missie en span de manschappen achter de kar.

Situatie nu? Wat moeten we denken? Er is geen geld? Wie is er voor de gek gehouden dit seizoen?

Ik zal eerlijk zijn, ik voel me als supporter inmiddels behoorlijk voor de gek gehouden. Niet zo zeer dat Cody verkocht is, dat is onderdeel van het spel…. Maar vooral dat we zo in het vage worden gehouden terwijl iedereen ziet dat het niet klopt.

Als het zwaar kut is intern, prima… ben eerlijk… dan kan ik daarmee leven. En echt niet alle dickpics hoeven daarvoor op straat te liggen.

Toon (no pun) richting Marcel!
100% mee eens maar dit gevoel heb ik al een aantal jaren bij PSV. Het leeft zelfs zo dat onze plannen om er 2 extra seizoenkaarten bij te halen even stil ligt. Niet omdat we ons cluppie niet meer willen zien, het gaat immers om 2 extra kaarten, maar omdat we eerst wel eens fatsoenlijk beleid, visie en communicatie vanuit PSV willen zien en horen. PSV voelt soms PSV niet meer, neem bijv. afgelopen zomer als voorbeeld. Zelden zo geschaamd voor dat idiote gedoe vanuit de RvC en directie, om je als fan kapot voor te schamen. Ik begin ondertussen ook wel een beetje moe te worden van de bekende namen in de RvC met hun mooie praatjes. Laat eerst maar eens wat daden zien. Zoals het hoort bij een club als PSV. Die praatjes houden ze maar lekker in Amsterdam.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Het begint bij het bepalen welke rol in de voetbal piramide je wilt spelen. Tot 2008 werden we regelmatig kampioen, maar ons model stond toen al onder druk. Zo was Alex niet van ons, maar huurden we hem van Chelsea. Als je echt lange termijn kijkt waren de 3 titels onder Cocu slechts een opleving en zijn we al 15 jaar zoekende. Het gemoedelijke Brabantse is niet meer voldoende in een voetbalwereld gedomineerd door olie dollars. Ieder talent ter wereld is bij iedere club bekend. Onbeduidende clubs uit de grote voetballanden kapen spelers weg die onze 5e, 6e en 7e keuze zijn. Zelfs met de 2e divisie in Engeland kunnen we financieel niet concurreren.

Het wordt dus tijd om keuzes te maken. We zijn ieder jaar teleurgesteld als we geen CL halen. Maar wat hebben we daar te zoeken? We zijn teleurgesteld als we geen kampioen worden. Maar hoe groot is de kans als er een club meedoet die 2x zoveel geld kan uitgeven? Trainers en TD’s doen het nooit goed. Wat willen we nu, wie willen we zijn? Als we onafhankelijk willen blijven dan past daar geduld en aangepaste ambities bij. Willen we kampioen worden en CL spelen dan hoort daar hoort daar een plan bij hoe dat financieel te verwezenlijken. Dat lukt niet met wat extra geld voor De Herdgang en continu op het financiële randje balanceren. Dus of Brainport stopt er serieus geld in, of je zoekt een rijke eigenaar. Wil je dat niet dan moet je je ambities bijstellen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

ruuddevil wrote: 08 Jan 2023, 18:23 Het begint bij het bepalen welke rol in de voetbal piramide je wilt spelen. Tot 2008 werden we regelmatig kampioen, maar ons model stond toen al onder druk. Zo was Alex niet van ons, maar huurden we hem van Chelsea. Als je echt lange termijn kijkt waren de 3 titels onder Cocu slechts een opleving en zijn we al 15 jaar zoekende. Het gemoedelijke Brabantse is niet meer voldoende in een voetbalwereld gedomineerd door olie dollars. Ieder talent ter wereld is bij iedere club bekend. Onbeduidende clubs uit de grote voetballanden kapen spelers weg die onze 5e, 6e en 7e keuze zijn. Zelfs met de 2e divisie in Engeland kunnen we financieel niet concurreren.

Het wordt dus tijd om keuzes te maken. We zijn ieder jaar teleurgesteld als we geen CL halen. Maar wat hebben we daar te zoeken? We zijn teleurgesteld als we geen kampioen worden. Maar hoe groot is de kans als er een club meedoet die 2x zoveel geld kan uitgeven? Trainers en TD’s doen het nooit goed. Wat willen we nu, wie willen we zijn? Als we onafhankelijk willen blijven dan past daar geduld en aangepaste ambities bij. Willen we kampioen worden en CL spelen dan hoort daar hoort daar een plan bij hoe dat financieel te verwezenlijken. Dat lukt niet met wat extra geld voor De Herdgang en continu op het financiële randje balanceren. Dus of Brainport stopt er serieus geld in, of je zoekt een rijke eigenaar. Wil je dat niet dan moet je je ambities bijstellen.
Verkoop de club dan maar aan Van der Wallen. Nee zonder gekheid, je wil een topclub zijn, dat gaat gepaard met geld. Daar moet je dus ook aankomen op de een of andere manier.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 08 Jan 2023, 17:06 [mention]Armada[/mention]. Met dat gevoel zei ik vanmorgen dan ook dit:
DonyellMalen wrote: 08 Jan 2023, 12:07 Het is me allemaal veel te lief, geeft 'ie vandaag Ruud weer een aai over z'n bol en zegt vervolgens 'volgende keer beter!', of waar zij we nou mee bezig zeg. Je bent verdomme PSV, zet die schouders er eens onder. Keiharde topsportcultuur moet er zijn, ben hard voor elkaar. Uiteindelijk kom je dan het verst. De gehele clubcultuur is in mijn ogen de laatste jaren softer geworden, dat moet zsm weer veranderen en Brands moet dat doen als AD. Of hij dat kan, geen idee.
Ik denk niet dat dit klopt. Als je bijvoorbeeld naar karakters kijkt, dan kan ik mij voorstellen dat het in de periode van Toon & John te lief was. Dat zijn namelijk twee topgozers die het liefst een goede sfeer willen. Als ik dan kijk naar de wisselingen met Marcel & Ruud, dan zijn zij van nature veel meer competitief ingesteld. Vertrouw mij maar dat Brands en Ruud echt een teringhekel hebben aan verliezen. Kijk alleen al hoe Ruud reageert na de wedstrijd óf hoe Brands die casus van de spreekkoren aanvloog. Dat zijn mensen met een groot ego, maar wel allebei met eenzelfde doel: winnen. In dat perspectief geloof ik dan ook niet dat het allemaal te lief is momenteel. Ik denk dat er intern genoeg harde woorden zullen vallen. We zijn niet softer geworden, we winnen gewoon geen prijzen meer (of halen geen CL) waardoor we ons al jaren niet meer verder kunnen ontwikkelen, maar waar de concurrentie dit wel doet. Laat Brands en Ruud nu net aangenomen zijn om deze spiraal te doorbreken. Moet het alleen wel een keer gaan lopen natuurlijk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 08 Jan 2023, 18:23 Het begint bij het bepalen welke rol in de voetbal piramide je wilt spelen. Tot 2008 werden we regelmatig kampioen, maar ons model stond toen al onder druk. Zo was Alex niet van ons, maar huurden we hem van Chelsea. Als je echt lange termijn kijkt waren de 3 titels onder Cocu slechts een opleving en zijn we al 15 jaar zoekende. Het gemoedelijke Brabantse is niet meer voldoende in een voetbalwereld gedomineerd door olie dollars. Ieder talent ter wereld is bij iedere club bekend. Onbeduidende clubs uit de grote voetballanden kapen spelers weg die onze 5e, 6e en 7e keuze zijn. Zelfs met de 2e divisie in Engeland kunnen we financieel niet concurreren.

Het wordt dus tijd om keuzes te maken. We zijn ieder jaar teleurgesteld als we geen CL halen. Maar wat hebben we daar te zoeken? We zijn teleurgesteld als we geen kampioen worden. Maar hoe groot is de kans als er een club meedoet die 2x zoveel geld kan uitgeven? Trainers en TD’s doen het nooit goed. Wat willen we nu, wie willen we zijn? Als we onafhankelijk willen blijven dan past daar geduld en aangepaste ambities bij. Willen we kampioen worden en CL spelen dan hoort daar hoort daar een plan bij hoe dat financieel te verwezenlijken. Dat lukt niet met wat extra geld voor De Herdgang en continu op het financiële randje balanceren. Dus of Brainport stopt er serieus geld in, of je zoekt een rijke eigenaar. Wil je dat niet dan moet je je ambities bijstellen.
Je vergeet alleen dat volgend seizoen de 2e plek CL wel als katalysator kan dienen om ons uit deze vervelende situatie te krijgen. Dan zijn de rigoureuze maatregelen die je voorstelt niet nodig. En ook het bijstellen van onze ambities niet.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 17:31 Je vraagt te veel. Marcel is nooit transparant. Liegt alles bij elkaar als het moet.
IEDEREEN ERUIT! ALLES OP DE KEIEN!!!

Ruud: opgedonderd
Brands, net bezig: niet transparant dus ook op geflikkerd.

Moet wel lekker zijn als je gewoon in iedere omstandigheid kan kotsen op je club en alles en iedereen voor rotte vis uit maken.

En maar rechten denken te hebben als supporter die via een livestream wedstrijden kijkt. Ik vind het bijzonder.

Brands wil net een nieuwe koers inzetten op beter transferbeleid qua afschrijvingen en salarissen; ook niet goed. Maar Toon moet ook op de brandstapel.

Stelletje manische figuren. Make up your mind. Als je denkt dat Brands het roer in 6 maanden om kan gooien financieel dan spoor je niet.

Ja: er moet veel bijgesteld worden en er is een hoop niet in orde. Maar ga je een machtswisseling nog kans geven of ga je iedere 6 maanden lopen janken dat de lange termijn visie niet werkt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply