Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Goed stukje denk ik. Vat het allemaal prima samen. Maar, even over Bosz: dat is ook een redelijk wild verhaal gebleken toch? Heb het echt nergens in de media gezien en hier waren het ook slechts geruchten. Had zelf sterk het gevoel dat Bosz meer leefde bij een deel van de supporters dan bij de directie/RvC.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Niet voor de binnenwereld ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk persoonlijk dat een kwakkelende trainer ook vooral oorzaak is van kwakkelend beleid door de mensen die grote ambities hebben maar niet thuis geven. Je kan weer een andere coach voor de groep zetten, zelfs een toptrainer, maar als de top van PSV op dezelfde wijze acteert schiet je er niks mee op. Zie Schmidt.

Het wordt kortgezegd tijd dat PSV eens eerlijk en reëel is naar zichzelf, naar de fans, naar de sponsoring en naar de mensen die ze graag willen binnen halen (spelers /trainers/directieleden).

Ik kan als fan bijv prima leven met een eerlijk verhaal wat wellicht niet leuk is om te horen maar wel eerlijk, reëel en waar iig een plan voor is om weer beter te worden. En dat mis ik enorm vanuit de RvC en directie. Ook nu nog steeds nu de Jong en Gerbrands eruit geschopt zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ykhim wrote: 07 Jan 2023, 23:59
Ittot wrote: 07 Jan 2023, 23:54En dat is natuurlijk onzin want mét Gakpo verloren we ook 4 vd 14 wedstrijden en kregen we dit voetbal voorgeschoteld.
Ik lees dit vaker, maar het is een hele vreemde manier van denken. Zonder Gakpo had je namelijk nog veel meer punten verloren. Zijn kwaliteiten zijn cruciaal op momenten dat het niet loopt, of wanneer het collectief niet genoeg kwaliteit biedt. Nu is dat weggevallen en dat is natuurlijk een mokerslag. Er is simpelweg niemand die hetzelfde kan bieden. Ik vind dat Ruud daarmee dus wel degelijk in z'n hemd is gezet. Zulke spelers zijn gewoon goud waard voor een beginnend trainer.

Dit geeft gewoon een beetje een tussenjaar-gevoel, met het verschil dat het elftal op een hele hoop plekken verbeterd moet worden. Het stemt wat pessimistisch.
Dit is helemaal geen vreemde manier van denken. Want mét Gakpo was het al ondermaats. Gakpo maskeerde een hoop met zijn doelpunten/assist en dan wordt het met zijn vertrek dus nóg slechter. Dit houdt dus in dat Ruud geluk heeft gehad dat Gakpo nog zoveel punten binnen haalde voor ons/Ruud, wat overigens nog steeds te weinig was. Ook met deze selectie (met en zonder Gakpo) moet je beter veldspel op de mat kunnen leggen en meer punten kunnen halen. Gakpo maskeerde misschien wel Ruud zijn (huidige) onkunde. Dat Gakpo nu weg valt (wat hij zelf al wist dat dat kon gebeuren) betekent dus helemaal niet dat Ruud in zijn hemd is gezet (echt grote onzin), maar juist dat Ruud nu moet laten zien wat voor trainer hij is. Dit elftal is nog steeds beter dan de meeste andere teams (op Ajax na) dus we mogen echt wel wat meer verwachten dan dit. Ook zonder Gakpo.

Je bent in je hemd gezet als je tegen de afspraken in je beste spelers moet verkopen zonder vervanger. Dat Gakpo zou kunnen gaan was al bekend bij Ruud en er is al met el Ghazi op ingespeeld. Ruud zal het echt bij zichzelf en de technische staf moeten gaan zoeken ipv excuses te zoeken.

En ja uiteraard is het makkelijker mét Gakpo. Maar als je dat even loslaat is het nog steeds zwaar ondermaats.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Juancho wrote: 08 Jan 2023, 15:18 Ik denk persoonlijk dat een kwakkelende trainer ook vooral oorzaak is van kwakkelend beleid door de mensen die grote ambities hebben maar niet thuis geven. Je kan weer een andere coach voor de groep zetten, zelfs een toptrainer, maar als de top van PSV op dezelfde wijze acteert schiet je er niks mee op. Zie Schmidt.

Het wordt kortgezegd tijd dat PSV eens eerlijk en reëel is naar zichzelf, naar de fans, naar de sponsoring en naar de mensen die ze graag willen binnen halen (spelers /trainers/directieleden).

Ik kan als fan bijv prima leven met een eerlijk verhaal wat wellicht niet leuk is om te horen maar wel eerlijk, reëel en waar iig een plan voor is om weer beter te worden. En dat mis ik enorm vanuit de RvC en directie. Ook nu nog steeds nu de Jong en Gerbrands eruit geschopt zijn.
Ik denk dat de meeste fans hiermee kunnen leven, het eerlijke verhaal. Maar dan ook wel met een plan en gezonde ambitie. Dus hoe gaan we wél weer een topclub worden.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ook met Gakpo verloren we vrij kansloos van Twente, Cambuur, Groningen en AZ. Het spel ziet er gewoon niet uit, we hebben op Obispo na geen verdedigend talent waardoor je middenveld zonder Guti niet staat en Xavi en Veerman hiervan de dupe zijn. Het is al met al een grote puinhoop met teveel middelmaat. Desondanks is 5x puntverlies na 15 wedstrijden schandalig slecht, vooral als je ziet van wie we hebben verloren.
#simplythebest
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

DC_PSV wrote: 08 Jan 2023, 15:32 Ook met Gakpo verloren we vrij kansloos van Twente, Cambuur, Groningen en AZ. Het spel ziet er gewoon niet uit, we hebben op Obispo na geen verdedigend talent waardoor je middenveld zonder Guti niet staat en Xavi en Veerman hiervan de dupe zijn. Het is al met al een grote puinhoop met teveel middelmaat. Desondanks is 5x puntverlies na 15 wedstrijden schandalig slecht, vooral als je ziet van wie we hebben verloren.
Van wie en met name ook hoe. Met Cocu hadden we 100% zeker 5 punten meer gehad. En dan was het voetbal ook niet als City geweest. Maar wel beter dan dit.

Maar goed het is wat het is. Ruud is nu onze trainer en daar moeten we het mee doen. Laten we hopen dat hij met name tactisch zich heel, heel, heel snel gaat ontwikkelen (en dat ook kan doorvertalen naar het team). Hij doet natuurlijk ook gewoon enorm zijn best en is een échte PSV'er die dit ook aan het hart gaat. Dus ik kan ook niet echt boos op hem worden maar het is wel een frustrerende situatie.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Cocu was de eerste 2 seizoenen ook niet goed. Schmidt maakte in met name zijn eerste seizoen ook allerlei rare keuzes. Ruud moet gewoon de tijd krijgen om te bouwen. Dat gaat met vallen en opstaan. Zeker als je vanuit dat full gass fussbal je team weer een ander spel moet inslijten. En nog met een hele lading Schmidt aankopen zit te kijken.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ronaldio wrote: 08 Jan 2023, 15:41 Cocu was de eerste 2 seizoenen ook niet goed. Schmidt maakte in met name zijn eerste seizoen ook allerlei rare keuzes. Ruud moet gewoon de tijd krijgen om te bouwen. Dat gaat met vallen en opstaan. Zeker als je vanuit dat full gass fussbal je team weer een ander spel moet inslijten. En nog met een hele lading Schmidt aankopen zit te kijken.
Dat klopt, zo is het ook helemaal. Maar gevoelsmatig is dat wel kut natuurlijk. Helemaal omdat dit juist een jaar is dat concurrenten ook ondermaats zijn. Dus dan héb je de kans om ervan te profiteren en dan doe je het vervolgens nóg slechter (tot heden).

Persoonlijk had ik ook liever de lijn Schmidt doorgezet, maar dat is een ander verhaal.

Het 2e seizoen van Cocu was juist extreem goed. We haalden daar iets van 88!! punten en werden echt dik kampioen.
Last edited by Ittot on 08 Jan 2023, 15:48, edited 1 time in total.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Wat ik na gisteravond nog niet helemaal begrijp. Op een gegeven moment haalt RvN met Veerman en Simons twee van je meest creatieve en meest scorende spelers eruit. Dan zet je Til en van Ginkel erin, dan ga je voor de opportunistische variant. Maar op rechts hebben we een centrale verdediger als back die aanvallend amper iets brengt. En een buitenspeler die negen van de tien keer naar binnen trekt en voor eigen succes gaat. Bijzonder.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 08 Jan 2023, 14:58 De grootste onzekerheid die PSV nu echter heeft zit hem in de trainer. In de afgelopen halfjaar zijn er weinig spelers echt beter geworden wmb, terwijl men gisteren op dezelfde voet doorgegaan is m.b.t. de problemen die men in de 1e seizoenshelft had:

- Nauwelijks tot geen echte aanvalspatronen zodra de bal bij de aanvallers terecht komt.
- Een veel te statisch veldspel zonder dynamiek en beweging zonder bal.
- Problemen in de restverdediging waardoor men uiterst kwetsbaar is in transities.
- Te grote onderlinge afstanden.
- Geen werkbare manier van drukzetten en organisatie zonder bal zodra men men moet inzakken.

Vrijwel elk probleem is inherent aan Van Nistelrooij zelf en de keuzes die hij maakt. En dat heeft niet enkel met gegeven te maken dat hij een beginnende trainer is. De 3-2-5 structuur waarin hij gisteren speelde, is veelbelovend. Maar er mist een cruciaal element: dynamiek. Van Nistelrooij lijkt te denken, en dat is me nu al heel vaak opgevallen, in poppetjes op een veldbezetting neerzetten en niet in positionele bezetting waarbij rotaties en variaties optreden tussen de bezetting door poppetjes onderling. Met dat laatste creëer je dynamiek (zie Guardiola, Nagelsmann). Met dat eerste ongelofelijk stroef en statisch spel. Kijk de wedstrijd van gisteren maar eens terug: PSV staat stil ipv dat het in beweging is. En dat is al vrijwel heel het seizoen.
Dit blijft voor mij echt onbegrijpelijk. Talloze keren geeft hij ons hoop met een nieuwe, veelbelovende structuur en daarbijbehorende principes. De uitvoering is echter waardeloos, er is zit nog steeds geen lijn en logica in het spel. Spelers zijn te onzeker over waar ze zich nu exact moeten positioneren, dan verdwijnt logischerwijs ook de dynamiek uit het elftal. Passen en doorbewegen is al te veel gevraagd omdat ze niet exact weten in welke zone ze moeten spelen. Het komt voor mij over alsof RvN een modern spelidee heeft, maar dit verkoopt in een oude jas. De principes botsen met elkaar, er is weinig hoogte van te krijgen in ieder geval. Enorme rekening de we betalen door een beginnen coach aan te stellen. Wat ik nog het ergst vind van alles is het feit dat er in al die maanden die Ruud nu hoofdcoach is overall geen verbetering te zien is. Hoe lang zien en horen we nou al dat de onderlinge afstanden te groot zijn? Het volledige seizoen al.. Een goede wedstrijd tegen Arsenal-thuis, de JC-winst en uit bij ajax waren prima wedstrijden, maar het verval was daarna immens. Steeds wanneer Ruud het op de rit leek te hebben stortte het in, daar heeft hij een flink aandeel in.

Wat ik vanmorgen al zei, hopelijk kijkt Ruud naar Arsenal en Man City, daar kan hij enorm van leren. Arteta en Guardiola voeren het perfect uit.

Kanttekening is wel dat Ruud een vervanger voor Cody verdient om hem eerlijk te kunnen beoordelen. Mocht deze speler niet komen, dan laat PSV hem naar mijn mening wel redelijk in z'n hemd staan en zo ga je niet met een clubicoon om (want dat is hij gewoon!).

Vervolgens mag Ruud laten zien aan de RvC dat er enorme progressie gaande is, waardoor de RvC ook sneller geneigd is te investeren, zoals ik begrijp uit jouw verhaal [mention]Heruone[/mention]. Achteraf enorm zonde dat Bosz niet is gekomen, zeker als daar investeringen bij zouden komen kijken.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 08 Jan 2023, 15:53 Wat ik vanmorgen al zei, hopelijk kijkt Ruud naar Arsenal en Man City, daar kan hij enorm van leren. Arteta en Guardiola voeren het perfect uit.
Ik kan me heel goed vinden in je post.
Al moet ik bij deze opmerking wel de kanttekening maken dat Pep altijd bij topclubs heeft gewerkt en daarmee ook heel veel geld heeft mogen uitgeven, en dat Arteta na een dramatisch begin op het punt van ontslag heeft gestaan bij Arsenal.

Maar dat beiden het spelsysteem dat Ruud nu probeert vele malen beter uitvoeren moge overduidelijk zijn, daar moet hij inderdaad een groot voorbeeld aan nemen.
Zoals [mention]Heruone[/mention] aangeeft is het allemaal veel te statisch, heel apart maar het is echt te hopen dat Ruud dit zelf ook inziet en het anders gaat doen. Zo niet, dan heeft PSV een probleem.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ittot wrote: 08 Jan 2023, 15:26Dit is helemaal geen vreemde manier van denken. Want mét Gakpo was het al ondermaats. Gakpo maskeerde een hoop met zijn doelpunten/assist en dan wordt het met zijn vertrek dus nóg slechter. Dit houdt dus in dat Ruud geluk heeft gehad dat Gakpo nog zoveel punten binnen haalde voor ons/Ruud, wat overigens nog steeds te weinig was.
Ja, en dan is het toch ook gek om te roepen dat het vertrek van Gakpo uiteindelijk niet zoveel uitmaakt, puur omdat we met hem weleens verloren? Het is toch veel logischer om uit te gaan van wat hij wél toevoegde, namelijk goals en een weergaloze trap, waarmee je per definitie méér kans maakt op drie punten, en al helemaal in een wedstrijd als gisteren?
Gakpo maskeerde misschien wel Ruud zijn (huidige) onkunde.
Zo kun je het noemen, maar ik zie het liever als een sleutelspeler van een beginnend trainer. Je hebt niet alleen verlengstukken nodig (lees: de Jong of Ramalho), maar ook gasten die een wedstrijd kunnen beslissen als je er zelf niet echt je stempel meer op kunt drukken. Dat kon Gakpo als geen ander.
Ruud zal het echt bij zichzelf en de technische staf moeten gaan zoeken ipv excuses te zoeken.
Dat sowieso, omdat je de situatie toch niet kunt veranderen. Maar volgens mij is Ruud de eerste die deze gedachte zou omarmen. Die weet echt wel wat er gevraagd wordt als je om de prijzen mee wil spelen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ruud heeft iig vreselijk veel geluk dat zowel Ajax, Feyenoord als AZ dit weekend ook gelijk spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Het 'stel je voor dat je gewonnen had van ...' is dit seizoen wel iets te vaak van toepassing.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

loginnaam wrote: 08 Jan 2023, 13:43
Op weg naar nr 25 wrote: 08 Jan 2023, 13:38 Wat het zegt is dat we zonder individuele kwaliteiten van bv Gakpo nagenoeg niets creëren in 90 minuten. Ook tegen teams buiten linkerrijtje is het vaak krap 1. Het voetbal is van middenmoot niveau.
Buiten uit-Cambuur is de xG dit seizoen tegen teams buiten de top 8 dik over de 2.00 dus je praat hier gewoon poep.

https://www.infogol.net/en/team/PSV/98
Poep of niet, we komen vanuit open spel tegen een beetje tegenstander gewoon lastig tot kansen, dat is mijn punt. En dat is na 15 wedstrijden in de competitie met 14 verliespunten meer dan zorgwekkend.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

V.d. Wallen en van Veen gaan niet zwaar investeren in PSV, ongeacht wie de trainer is. Daar durf ik wel een kratje om te verwedden.

In ieder geval niet veel meer dan er nu al in zit.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Het eerste deel vd competitie is m.i. niet echt relevant meer want met het wegvallen van je beste speler ben je per saldo een heel ander team. Tuurlijk, de Ghazi staat nu op die plek maar die kan nooit brengen wat Gakpo deed en dus zal er meer moeten komen vanuit andere posities, terwijl er op die andere posities niets veranderd is.

Als de boel na zo'n levensbedreigende aderlating direct zou draaien zou dat onverwachte mazzel zijn. Maar ook mét Gakpo was het al geen toonbeeld van kwalitatieve stabiliteit.

Kortom, we zitten nu denk ik gewoon waar we op konden rekenen na het vertrek van d'n Koot. En dat mag dan opgevangen worden door een beginnend trainer.
Kortom, het vertrek van Cody betekent dat we onze verwachtingen serieus moeten bijstellen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 08 Jan 2023, 15:18 Ik kan als fan bijv prima leven met een eerlijk verhaal wat wellicht niet leuk is om te horen maar wel eerlijk, reëel en waar iig een plan voor is om weer beter te worden. En dat mis ik enorm vanuit de RvC en directie. Ook nu nog steeds nu de Jong en Gerbrands eruit geschopt zijn.
Maar even kort gezegd is dat eerlijke verhaal er toch wel geweest? Vanuit Elfrink en Timmer is duidelijk geschreven dat de doelen als volgt zijn voor PSV (ongetwijfeld directe en/of indirecte woorden van Brands):

1. De afschrijvingen en de kosten moeten (drastisch) omlaag. PSV heeft nu gewoon teveel kosten voor teveel middelmatige prut en is daardoor gedwongen een Gakpo te moeten verkopen in de winter om het financieel rond te krijgen, zodra het dus niet die CL bereikt.

2. PSV wilt meer investeren in jonge spelers, de markt tussen de 16-19 jaar. Charlie Webster werd genoemd, nu die Steur die is overgekomen, Tygo Land afgelopen zomer en ook die Owen Wolff waar PSV interesse in zou hebben.

3. PSV wou Gakpo en/of Sangare per se verkopen deze zomer, moest Gakpo verkopen deze winter om reden 1 en wilt ook heel duidelijk Sangare verkopen komende zomer om meer liquide te zijn.

Volgens mij zijn dat drie duidelijke doelen waarmee PSV momenteel op korte termijn een fundament wil gaan proberen te leggen voor een financieel en sportief "gezondere" toekomst van de club beleidsmatig gezien. Twee cruciale pionnen in het vervolg van dit proces moeten het aanstellen van een capabele TD worden die op basis van dit een technisch beleid verder kan uitstippelen en een trainer die houvast biedt, spelers ontwikkelt en het proces vertaalt naar ontwikkeling op het veld.
Makaveli wrote: 08 Jan 2023, 21:31 V.d. Wallen en van Veen gaan niet zwaar investeren in PSV, ongeacht wie de trainer is. Daar durf ik wel een kratje om te verwedden.

In ieder geval niet veel meer dan er nu al in zit.
Investeren kan op meerdere manieren hé. Jumbo/Ton van Veen hebben bijvoorbeeld het salaris voor Götze opgehoest via (schimmige) constructies. Daar is destijds nog onderzoek naar geweest.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het is inderdaad wel redelijk naar buiten gebracht welke kant PSV op wil zonder specifiek in detail te willen en hoeven treden. 30 miljoen aan afschrijvingslasten en 55 miljoen aan salarissen zijn alleen te verantwoorden voor een club als PSV als de kwaliteit een stuk hoger is en er meer kapitaal op het veld staat. Verkopen moeten er elk jaar plaatsvinden en maakt onderdeel uit van de voetballerij. Is ook niet iets om heel moeilijk over te doen. Het gaat alleen om dat de bovenstaande verhouding klopt en verder het binnen de bandbreedte past van je jaarlijkse reguliere inkomsten.

Brands is binnengehaald om het tij te keren en dat resultaat zie je niet binnen een paar maanden. De TD moet nog komen en Van Nistelrooij is uiteindelijk ook op voorspraak van Brands als trainer aangesteld die op zijn beurt weer zich wel heeft laten overhalen door hem en niet door Gerbrands en John de Jong. (Ook daarin werd De Jong dus regelmatig gepasseerd) Van Nistelrooij zit dus voorlopig nog wel even goed en is onderdeel van de 'nieuwe' koerst. Aan hem om te laten zien dat hij snel progressie en met name regelmaat gaat laten zien met zijn team. Dit seizoen kan nog echt alle kanten op. PSV kan nog zowel 1e, 2e, 3e, als 4e worden.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Even een vraag met betrekking tot Van der Wallen en Van Veen. Het is toch zo dat er niet zomaar geïnvesteerd mag worden door mensen? Met de FFP mag je toch maar bepaalt gedeelte van je omzet halen uit investeringen? Dat is ook waarom PSG met die rare sponsorconstructies werkt en Newcastle niet zoveel kan uitgeven en het geld maar met mate erin wordt gepompt. Zo heb ik het altijd begrepen maar wellicht klopt dit niet?
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Heruone wrote: 08 Jan 2023, 21:59
Makaveli wrote: 08 Jan 2023, 21:31 V.d. Wallen en van Veen gaan niet zwaar investeren in PSV, ongeacht wie de trainer is. Daar durf ik wel een kratje om te verwedden.

In ieder geval niet veel meer dan er nu al in zit.
Investeren kan op meerdere manieren hé. Jumbo/Ton van Veen hebben bijvoorbeeld het salaris voor Götze opgehoest via (schimmige) constructies. Daar is destijds nog onderzoek naar geweest.
En bij mijn weten niks uitgekomen.

Maar zelfs als het zou kloppen, met het salaris van 1 speler betalen ga je de club niet serieus vooruit helpen. Dat is ook gelijk het probleem, je moet serieus geld uittrekken om in het voetbal wat te kunnen doen. Er zit al veel geld in PSV middels het investeringsfonds, niet voor niets met het idee om jonge spelers te halen. Want op die manier kan je nog relatief goedkoop investeren.

Bij PSV 1 kost dat veel te veel geld, dat gaan ze echt niet doen. Het is een soort mythe geworden dat zij er in zullen stappen en PSV naar een ander niveau willen tillen. Daarbij wordt dan constant verwezen naar de Jumbo Visma ploegen maar in het wielrennen gaat 1/3e van het budget van PSV om. Er is ook geen sprake van hoge transfersommen. Dus je kunt met veel minder geld een grotere impact maken. Bij PSV moet dat veel meer zijn, dat gaan ze niet doen. Of van Nistelrooij of Bosz nou de trainer is.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Massimo wrote: 08 Jan 2023, 22:14 Het is inderdaad wel redelijk naar buiten gebracht welke kant PSV op wil zonder specifiek in detail te willen en hoeven treden. 30 miljoen aan afschrijvingslasten en 55 miljoen aan salarissen zijn alleen te verantwoorden voor een club als PSV als de kwaliteit een stuk hoger is en er meer kapitaal op het veld staat. Verkopen moeten er elk jaar plaatsvinden en maakt onderdeel uit van de voetballerij. Is ook niet iets om heel moeilijk over te doen. Het gaat alleen om dat de bovenstaande verhouding klopt
Dit is de kern waarom John de Jong geen TD meer is. De verhouding klopte niet.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

55 miljoen aan salarissen???
#simplythebest
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 08 Jan 2023, 22:14 Het is inderdaad wel redelijk naar buiten gebracht welke kant PSV op wil zonder specifiek in detail te willen en hoeven treden.
Vanuit journalisten als Elfrink/Timmer of vanuit PSV zelf? Want hoe zie je de verhalen die je deze winter hoort dan in verhouding tot de uitspraken van oa PSV zelf van afgelopen zomer? Dat staat toch vreselijk haaks op elkaar? Wat is er dan anders of verschillend tussen toen en nu? Gakpo moest toen eigenlijk al weg, en Gakpo moest deze winter weg. Verder is er niks anders voor zover ik weet.
30 miljoen aan afschrijvingslasten en 55 miljoen aan salarissen zijn alleen te verantwoorden voor een club als PSV als de kwaliteit een stuk hoger is en er meer kapitaal op het veld staat. Verkopen moeten er elk jaar plaatsvinden en maakt onderdeel uit van de voetballerij. Is ook niet iets om heel moeilijk over te doen. Het gaat alleen om dat de bovenstaande verhouding klopt en verder het binnen de bandbreedte past van je jaarlijkse reguliere inkomsten.
Met dit als voorbeeld. Was het niet PSV zelf dat duidelijk communiceerde dat er niet verkocht hoefde te worden om zwarte cijfers te schrijven? En nu moet opeens de hele boel op de schop want anders komt de club in (grote) problemen? Wat is het nu?
Brands is binnengehaald om het tij te keren en dat resultaat zie je niet binnen een paar maanden. De TD moet nog komen en Van Nistelrooij is uiteindelijk ook op voorspraak van Brands als trainer aangesteld die op zijn beurt weer zich wel heeft laten overhalen door hem en niet door Gerbrands en John de Jong. (Ook daarin werd De Jong dus regelmatig gepasseerd) Van Nistelrooij zit dus voorlopig nog wel even goed en is onderdeel van de 'nieuwe' koerst. Aan hem om te laten zien dat hij snel progressie en met name regelmaat gaat laten zien met zijn team. Dit seizoen kan nog echt alle kanten op. PSV kan nog zowel 1e, 2e, 3e, als 4e worden.
Dit vind ik dus allemaal te veel houtje touwtje beleid. Je nieuwe AD moet gelijk ook TD spelen. Dat is sowieso al vreemd. Als je als RvC dan je vertrouwen opzegt in je TD, zorg dan iig voor een lijstje opvolgers die klaar staan. Wat ik eerder al schreef, je zadelt nu je nieuwe AD op met TD zaken wat je nooit moet willen. Althans, dat is mijn mening. En je gooit een onervaren coach voor de groep in een hele belangrijke periode voor de club. Ook daar begreep ik toen en nu nog steeds niks van. PSV gaat van 2 jaar investeren in Schmidt en zijn visie naar weer iets compleet anders. Hoe wil je dan ooit structuur krijgen om die nieuwe koers(en) correct te voeren? Elke visie, elke trainer heeft zo zijn voorkeuren. In spelers, in tactiek, in opleiding, in het fysieke deel, in de gehele opbouw en ga zo door. Wat we nu doen vind ik niks met visie te maken hebben. Ze proberen het gewoon weer met een onervaren trainer en ook de AD is geen zwaargewicht voor die positie en ondertussen heb je nog steeds geen TD terwijl je al bezig moet zijn met het o zo belangrijke volgende seizoen.

Om dan maar te roepen, geef die nieuwe mensen de kans, laat ze falen, laat ze bouwen, laat ze....vul maar in. Persoonlijk ben ik wel een keertje klaar met dit soort beleid. Proberen, falen, ontwikkelen. Heel leuk en aardig, maar dat hoort niet thuis bij een topclub die PSV volgens mij zelf nog altijd wil zijn. Wat doe je als Ruudje door gaat met wat we tot nu toe hebben gezien? Laat je hem aan het einde van het seizoen zitten? Ook bij twijfel? Of gooi je de boel weer om? Je noemt verder dat Brands het tij moet keren, maar was het niet Brands zelf die toch aardig geschrokken was van de situatie waarin de club zich verkeerd? Zie oa:
Geschrokken
Volgens het AD wordt hetzelfde standpunt gehanteerd door Brands: “Die volgens interne geluiden enigszins is geschrokken toen hij terugkeerde bij PSV en de boeken compleet inzag. Een van de oorzaken voor zijn houding was de hoogte van de totale salarissen en afschrijvingen op transfersommen in het Philips Stadion. Beiden zijn in zijn ogen te hoog in vergelijking tot de inkomsten, waardoor PSV te afhankelijk is geworden van een paar grote uitgaande verkopen per jaar.”
En vanuit het ED:
Volgens de krant schrok Marcel Brands bij zijn terugkeer van de stand van zaken bij PSV, waardoor de topman zich teveel bezig heeft gehouden met het technische beleid, een taak die volgens hemzelf niet aan hem toebehoort en ook niet meer aan hem zal gaan toebehoren.
Wat ik altijd begreep, maar correct me if im wrong, dat Gerbrands de club idd prima achterliet maar dat het sportieve tegenviel en dat juist daar de meer voetbalman Brands voor in de plek moest komen. Maar eigenlijk moet hij nu eerst financieel puinruimen, dat hoor je dus aan alle kanten. Dat klopt gewoon niet, er zijn zoveel tegenstrijdigheden al geweest en die nog steeds doordruppelen. Met als dieptepunt toch ook wel dat interview van afgelopen zomer. Daaruit kon je al halen dat er hele andere verhalen en ambities zijn verkondigd om bepaalde mensen en spelers binnen te halen. En dat hele fonds van 30 miljoen, jij gaf volgens mij toch ook al aan dat de helft daarvan al opgegaan is aan zaken die daar eigenlijk totaal niet voor bedoelt zijn? Omdat het financieel zo'n zooitje is bij PSV? Ook veelzeggend.

En nogmaals, niet dat Brands weg moet, helemaal niet zelfs, maar zijn situatie is wel behoorlijk veelzeggend over hoe het er bij PSV al een tijdje aan toe gaat vind ik.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply