Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik vind het te kort door de bocht door steeds maar te wijzen op het halen van CL en dat dat de oplossing is. Ja het geeft je even financieel meer lucht, maar je dient je huishouden financieel gewoon op orde te hebben. Hoe kan het zijn dat wanneer je volledig afhankelijk bent van minimaal 1 topverkoop per seizoen, je steeds debiele afspraken maakt met (top)spelers dat ze voor een afgesproken bedrag mogen vertrekken. Dan ga je dus nooit de jackpot krijgen en creëer je een sfeer/cultuur dat spelers lekker naar PSV komen, lekker komen voetballen en makkelijk naar een andere club kunnen want de club werkt hier aan mee. Er is een hoop werk aan de winkel voor Marcel en de nieuwe TD, want hoe het de afgelopen jaren gaat slaat echt nergens op.
#simplythebest
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Toch. Moet Ajax en Feyenoord zich vandaag ook kut voelen. Beetje troost. Maar laten we verder naar onszelf kijken.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Ik heb wel het vetrouwen in Marcel Brands. Voor mijn gevoel wordt nu alles opgeruimd en goed georganiseerd zo dat PSV top kan functioneren in de komende jaren. En dan kun je beter wachten op de juiste TD, en van Nistelrooij de tijd geven dan alles gehaast doen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Maar even: sinds 1 juli een nieuwe AD, een nieuwe trainer en een paar maanden later stapte de TD op.

Supporters: TOON EN JOHN HEBBEN DE CLUB KAPOT GEMAAKT.

Zelfde supporters: BRANDS KAN OOK NIETS EN RUUD MOET ERUIT.

Na 6 maanden bezig.

Dan spoor je niet helemaal als je beiden verkondigd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 08 Jan 2023, 18:55 Je vergeet alleen dat volgend seizoen de 2e plek CL wel als katalysator kan dienen om ons uit deze vervelende situatie te krijgen. Dan zijn de rigoureuze maatregelen die je voorstelt niet nodig. En ook het bijstellen van onze ambities niet.
Om daar kans op te maken moet je wel NU de juiste keuzes maken en durven te maken. Zo door hobbelen en je neemt zo'n gigantische gok, dat is gewoon totaal onacceptabel.
Brands heeft wat mij betreft direct al 3 fouten gemaakt:

1. overtuigen van RvN als onervaren coach
2. die hele soap in de zomer had hij niet aan mee moeten werken. Ik had het totaal niet vreemd gevonden als hij had gezegd, als ik op deze manier moet starten bij PSV in mijn nieuwe rol....zoek maar een ander
3. als beginner als AD direct het TD schap er maar bij doen. Enorm ongezonde situatie. Had hij in mijn ogen niet moeten doen. Probleem van de club, niet van jou als nieuwe AD waar nog meer dan genoeg werk te verzetten is. Als club neem je de rol van AD dan ook niet echt serieus zo.

Ik heb er best vertrouwen in dat Brands een goede AD kan zijn voor PSV, maar vooralsnog ben ik verre van overtuigd. Wel 1 sidenote, de RvC is misschien nog wel meer verantwoordelijk voor deze puinzooi. Dus Brands hoeft er echt niet uitgegooid te worden, maar dat betekent niet dat bepaalde zaken wel anders zullen moeten lopen om PSV weer vooruit te helpen. Dat kan (deels) natuurlijk met dezelfde mensen, zodra er maar een duidelijk en goed verhaal en plan ligt die ook reëel is door iedereen gesteund wordt.
Last edited by Juancho on 08 Jan 2023, 19:47, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 08 Jan 2023, 19:30 Maar even: sinds 1 juli een nieuwe AD, een nieuwe trainer en een paar maanden later stapte de TD op.

Supporters: TOON EN JOHN HEBBEN DE CLUB KAPOT GEMAAKT.

Zelfde supporters: BRANDS KAN OOK NIETS EN RUUD MOET ERUIT.

Na 6 maanden bezig.

Dan spoor je niet helemaal als je beiden verkondigd.
Gewoon rustig blijven ademhalen, Shoving.
Juancho wrote: 08 Jan 2023, 19:31
Standbeeld wrote: 08 Jan 2023, 18:55 Je vergeet alleen dat volgend seizoen de 2e plek CL wel als katalysator kan dienen om ons uit deze vervelende situatie te krijgen. Dan zijn de rigoureuze maatregelen die je voorstelt niet nodig. En ook het bijstellen van onze ambities niet.
Om daar kans op te maken moet je wel NU de juiste keuzes maken en durven te maken. Zo door hobbelen en je neemt zo'n gigantische gok, dat is gewoon totaal onacceptabel..
Zeker, maar volgens mij is het ook duidelijk gecommuniceerd dat we er financieel niet top voorstaan. Ze zullen vast opzoek zijn naar een vervanger voor Cody, maar dan moet het wel lukken.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 08 Jan 2023, 19:35 Zeker, maar volgens mij is het ook duidelijk gecommuniceerd dat we er financieel niet top voorstaan. Ze zullen vast opzoek zijn naar een vervanger voor Cody, maar dan moet het wel lukken.
Er wordt zoveel gecommuniceerd door PSV, dat is het probleem. De ene keer A, de andere keer B. Je weet wellicht nog wel de grote woorden van afgelopen zomer? Top 30 van Europa, over Ajax heen, volle borst vooruit, een mooi plan die ook spelers als de Jong, Xavi en Benitez is voorgelegd. En even later moest Cody eigenlijk vertrekken vanwege financiële wanorde en is dat uiteindelijk een paar maandjes later alsnog uit pure noodzaak gebeurt.

Dus nee, wat mij betreft wordt er totaal niet duidelijk gecommuniceerd. In dat kader wordt het ondertussen wel een keer tijd voor een goed en helder diepte interview met Brands. En nee, NIET bij PSV.tv want daar komt toch niks serieus vandaan. En misschien niet alleen Brands, maar ook vd Wallen zou wel eens iets meer duidelijkheid mogen geven wat mij betreft. Dat prima tot een bepaald niveau waarbij je wel eerlijk, oprecht bent en met een goed verhaal hoe de club weer teruggebracht moet gaan worden waar het behoort te staan.
Last edited by Juancho on 08 Jan 2023, 19:43, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Je kan niet bezig blijven met mensen eruit gooien. Brands moet een goede TD aanstellen, dat is stap 1. En Ruud die kan je alleen iets kwalijk nemen als hij bij de eerste 3 eindigt. Ieder commentaar op Ruud is kansloos na de verkoop van Gakpo.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

ShovingNE2 wrote: 08 Jan 2023, 19:30 Maar even: sinds 1 juli een nieuwe AD, een nieuwe trainer en een paar maanden later stapte de TD op.

Supporters: TOON EN JOHN HEBBEN DE CLUB KAPOT GEMAAKT.

Zelfde supporters: BRANDS KAN OOK NIETS EN RUUD MOET ERUIT.

Na 6 maanden bezig.

Dan spoor je niet helemaal als je beiden verkondigd.
Denk aan je hart :mrgreen:

Nee, zowel Marcel als Ruud hoeven er niet uit van mij, maar beiden heren maken een allesbehalve sterke indruk tot nu toe.

Wat betreft Toon en John wordt het nu wel steeds duidelijker wat voor rotzooi zij hebben achtergelaten. Dat maakt het ook niet echt makkelijker voor met name Marcel.

Ik ben vooral benieuwd wat PSV nu wil bereiken de komende jaren, en hoe willen ze dit bewerkstelligen? Ik kan echt totaal geen strategie uit het beleid van de afgelopen jaren halen. Het komt allemaal zo opportunistisch en kortzichtig over.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Marcel eigenlijk wel een sterke indruk maken, maar het zou helpen als hij soms wat meer in de media te verschijnen is, al is het maar via doorgeefluik constructies van Elfrink en Timmer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ik vind ook dat Brands het prima doet. Je moet alleen incalculeren welke puinhoop hij aantrof en je realiseren dat je dat niet in 6 maanden oplost.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 08 Jan 2023, 19:41 Je kan niet bezig blijven met mensen eruit gooien. Brands moet een goede TD aanstellen, dat is stap 1. En Ruud die kan je alleen iets kwalijk nemen als hij bij de eerste 3 eindigt. Ieder commentaar op Ruud is kansloos na de verkoop van Gakpo.
Eens. Sowieso moet je niemand eruit gooien zonder contingency plan. Daarom hoefde de incapabele John er van mij niet gelijk uit. Zorg eerst maar voor een transitie plan en flikker hem er dan uit.

Kan verder iemand even kijken hoe het met de Shoving gaat? Moet je wel voor naar Wageningen dus hoog eigen risico gehalte 😁
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 22:17 Kan verder iemand even kijken hoe het met de Shoving gaat? Moet je wel voor naar Wageningen dus hoog eigen risico gehalte 😁
Ach, hij moet simpelweg denken om op tijd zijn pilletjes te nemen…

Hoe is het met jou? Want gezien jouw posts zie jij de wereld niet heel positief in…

Dus adviseer ik een paar downers voor [mention]ShovingNE2[/mention] en een paar uppers voor [mention]Menno1[/mention]…
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Wageningen, dat is mij te ver. Komt wel goed met Showvink.

Onze selectie bestaat nu uit 28 spelers en we hebben er 4 verhuurd: Bruma, Baumgartl, Romero en Sambo. Laten we voor het gemak aannemen dat we alleen Sambo terug zien, maar die was volgens mij nog geen lid van de A selectie.

De contracten van Van Ginkel en Waterman lopen af. Savio, Branthwaite en Hoever zijn gehuurd. Als we niets verlengen gaan we dus naar 23 spelers in de A selectie:

Benitez
Drommel
Peersman
Teze
Ramalho
Boscagli
Obispo
Mauro
Oppegard
Max
Mwene
Sangare
Gutierrez
Veerman
Saibari
Ledezma
Simons
Til
Vertessen
Madueke
Bakayoko
El Ghazi
De Jong

Betekent dus dat we voor iedere aanwinst ook iemand moeten lozen, anders wordt de selectie weer te groot. En dan heb ik het nog niet over doorstroming of toch een verdwaalde huurling die terugkeert. M.a.w. de nieuwe TD moet een speler of 8 lozen om ruimte te maken.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 08 Jan 2023, 22:21
Menno1 wrote: 08 Jan 2023, 22:17 Kan verder iemand even kijken hoe het met de Shoving gaat? Moet je wel voor naar Wageningen dus hoog eigen risico gehalte 😁
Ach, hij moet simpelweg denken om op tijd zijn pilletjes te nemen…

Hoe is het met jou? Want gezien jouw posts zie jij de wereld niet heel positief in…

Dus adviseer ik een paar downers voor [mention]ShovingNE2[/mention] en een paar uppers voor [mention]Menno1[/mention]…
Beetje snotterig, verder gaat ie wel.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 08 Jan 2023, 22:31 Betekent dus dat we voor iedere aanwinst ook iemand moeten lozen, anders wordt de selectie weer te groot. En dan heb ik het nog niet over doorstroming of toch een verdwaalde huurling die terugkeert. M.a.w. de nieuwe TD moet een speler of 8 lozen om ruimte te maken.
Het doel is 24 veldspelers + 4 keepers was. En daar zitten wij nu precies op als ik tel bij Transfermarkt.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Heruone wrote: 08 Jan 2023, 22:01 Ik vind Marcel eigenlijk wel een sterke indruk maken, maar het zou helpen als hij soms wat meer in de media te verschijnen is, al is het maar via doorgeefluik constructies van Elfrink en Timmer.
Ik heb volste vertrouwen in Marcel hoor maar een sterke indruk? Ik heb Marcel nooit een begenadigd spreker gevonden maar vooralsnog kan ik die sterke indruk enkel opmaken uit het feit dat het intern vrij rustig is ondanks de nodige uitdagingen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 09 Jan 2023, 09:16
Heruone wrote: 08 Jan 2023, 22:01 Ik vind Marcel eigenlijk wel een sterke indruk maken, maar het zou helpen als hij soms wat meer in de media te verschijnen is, al is het maar via doorgeefluik constructies van Elfrink en Timmer.
Ik heb volste vertrouwen in Marcel hoor maar een sterke indruk? Ik heb Marcel nooit een begenadigd spreker gevonden maar vooralsnog kan ik die sterke indruk enkel opmaken uit het feit dat het intern vrij rustig is ondanks de nodige uitdagingen.
Het enige dat ik kan verzinnen is het in beroep gaan tegen die spreekkoren boete om het meten met twee maten van de KNVB aan te tonen. Verder kan ik nog niks verzinnen. Het vertrek van John was slecht georganiseerd en hij stelt Ruud aan en die laat ie bungelen momenteel.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als je dit topic leest dan lijkt het alsof we op de rand van uitsterven zitten. Brands zou hier één grote tyfusbende hebben aangetroffen, we zouden financieel elk jaar voor 20 miljoen moeten verkopen voordat we uberhaupt over versterkingen kunnen nadenken en intern moet alles op de schop. Nou veeg mij maar op.

Brands is nu AD en TD en mag van de RvC de koers bepalen en heeft letterlijk alle sleutels in handen.

1) De technische staf is aangesteld op basis van hoop en verwachtingen. Een identieke situatie zoals vorig jaar winter toen er gekozen werd voor de onervaren eigen jeugd Teze en Obispo ipv een extra CV erbij halen. Hetzelfde gebeurde afgelopen zomer toen Vertessen/Madueke weg vielen en we all in gingen op Saibari/Bakayoko vanuit de eigen jeugd. Ik dacht nog even dat we met El Ghazi toch nog een beetje ambitie toonde maar blijkbaar was dat de beoogde vervanger van Gakpo ipv rechtsbuiten. Die geweldige jeugdspelers werden overigens in de eerste beste wedstrijd na de winterstop keurig op de bank gehouden door Ruud. De aanstelling van Ruud is min of meer door Brands gedaan dus die is hier hoofdverantwoordelijk voor maar heeft gelukkig zelf nog Fred er langs gezet.

2) Heel eerlijk, Ajax heeft gewoon de beste selectie van de Eredivisie en dat is ook niet zo gek als je hun budget zet en vooral hun verkopen. Dat is helemaal niet erg en het is eigenlijk schandalig dat Ajax niet al 6 a 9 punten voor staat. Maar wat PSV heeft gedaan met dat beetje investeringsruimte is toch bijna wonderbaarlijk? Met circa 9 miljoen hebben we 6 goede aankopen gehaald en 1 slechte. Van die aankopen zitten er 3 in de top 4 beste spelers die we hebben notabene. Daarbij nog uitstekende selectiespelers voor weinig geld gehaald. PSV had met Gakpo denk ik vrijwel een identieke selectie als Ajax. Veel star quality en wat zwakke plekken. Je kunt toch niet spreken van een super slechte selectie? Een middenveld met Veerman-Sangaré-Xavi, een aanval met Gakpo-Luuk-Madueke en dan ook nog eens goede spelers vanaf de bank. Met een goede aankoop zouden we weer in de buurt van Ajax kunnen komen mochten zij zich niet heel veel meer versterken deze winter.

3) We hebben dit jaar dikke zwarte cijfers, we gaan volgend jaar dikke zwarte cijfers schrijven door de verkoop van Sangaré en alle dure afschrijvingen verdwijnen binnen nu een 6 a 18 maanden. De enige speler die dan nog voor meer dan 5 miljoen is gekocht is Veerman en die is sowieso het 4 dubbele waard. Het aantal selectiespelers en het daarbij horende salarishuis zal vanzelf krimpen omdat Sangaré en Gakpo in de top weg zijn/gaan en van onderuit zijn het steeds meer doorgestroomde Jong PSV spelers ipv dure breedte spelers. PSV hoeft niets bijzonders te doen om dat salarishuis binnen 6 a 12 maanden 20% in te krimpen.

4) Als je nu naar de stand kijkt staat PSV op 3 punten achter Feyenoord gedeeld 2e. Precies een vergelijkbaar uitgangspunt als de afgelopen 2 winters en dus al 3 jaar op rij in januari nog voor alles in de race. In tegenstelling tot vorig jaar hebben we nu door een paar high's ons wél weten te plaatsen voor de EL fase. Waarin we niet kansloos zijn omdat we tegen Sevilla spelen die er zelf ook een rotzooi van maken. Natuurlijk kun je verliezen, maar je kunt ook overleven. In de ED wordt het moeilijk omdat je niet met 1 team af moet rekenen maar inmiddels met 4 andere teams. Waarbij wij de meeste goals tegen krijgen, en ook niet meer heel makkelijk scoren in de laatste speelweken. Het programma is in ons voordeel maar er moet een Fortuna uit-achtige puzzel (Roger nov 2021) ineens in elkaar vallen waarmee we wind in de rug gaan hebben.
We hebben onze beste speler verkocht maar er is nog ruimte en tijd om iets te doen. Je moet echt kapot naïef zijn om te verwachten dat PSV niets kan doen. Of het iets WIL doen is een andere vraag. Ik denk dat ze het wel willen maar dat ze onderschatten hoe snel het ineens februari is en dat we in die maand voor alles uitgeschakeld kunnen zijn.

Mijn grootste zorg op dit moment is niet de sportieve en financiele toekomst van de club. Mijn grootste zorg is dat we nu sportief te vaak door de ondergrens zakken door in mijn ogen een verkeerde keuze voor Ruud. Ik mag hem graag, geloof nog steeds in hem, vind nog steeds dat hij heel veel goed heeft gedaan, maar ik ben bang dat we nu niet kunnen oogsten onder Ruud (en Fred). Ik geloof er 100% in dat er meer in deze selectie zit dan Ruud eruit haalt. Elke keer als we punten verliezen kunnen we weer een puntje aanhalen waar het aan ligt maar ik vind dat tegen Sparta de urgentie compleet ontbrak. Waarom niet eerder wisselen? Waarom niet iets anders proberen met spelers op andere posities? Waarom niet de meest simpele oplossing door Til bij Luuk te zetten en voorzetten erin te pompen? Waarom Madueke niet duidelijk maken dat een voorzet meer kans heeft op een goal dan voor eigen succes gaan?

Gaan we op deze manier door dan worden we 2e, misschien zelfs 3e of nog lager. Dan weten we al vroeg dat we volgend jaar geen CL spelen en dat is een bittere pil maar het is geen einde van de wereld. Sportief zal het pijnlijk zijn en financieel mis je de kans op een jackpot maar het verandert niet direct hoe we volgend jaar weer een stap naar voren kunnen maken. Maar als je dit jaar niet kampioen wordt, of zelfs niet 2e, dan heb je het enkel aan jezelf te danken. De aanstelling van Ruud, geen vervanger Madueke, geen back-up voor Luuk en te veel gegokt op jeugdige verdedigers die nog een laatste stap moeten maken. Dit is óók Brands zijn schuld. Hij is geen slachtoffer maar onderdeel.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00

Goed gezegd [mention]11 Sir Tinus[/mention] .

Wat ik jammer vind aan de huidige situatie wat betreft transfers is dat er gewoon niet goed geanticipeerd is op een eventueel vertrek van Cody, wat zoals vaker is gezegd er wel aan zat te komen.
Ik houd mijn hart van als Madueke ook vertrekt of er dan wel.een vervanger komt. Als er een vervanger komt is een speler ook erg karig na het vertrek van de twee meest getalenteerde aanvallers.

Hopelijk weet Marcel en consorten dit gevoel snel weg te nemen met mooie aankopen. Alleen is het wel een sterk en zwaar gevoel, in zijn eerdere jaren heb ik hem als td niet sterke keuzes als er tijdsnood.was.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Weer lekker wachten tot de 31e! Is altijd garantie op succes. Dat de titel dan al uit beeld is, ach, bijzaak! Net als dat de CL voorronde in de zomer altijd al verloren is. Lekker belangrijk!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Als je geen geld hebt dan moet je wachten op de uitverkoop of shoppen in de Lidl.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

De arrogantie dat we het ook wel even een paar wedstrijden zonder Gakpo kunnen.... 🙈
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Zooooo, we hebben het toch maar weer mooi gedaan de eerste potjes zonder onze beste en belangrijkste speler. Lekker Marcel! Zo kennen we je weer! (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 15 Jan 2023, 16:33 Zooooo, we hebben het toch maar weer mooi gedaan de eerste potjes zonder onze beste en belangrijkste speler. Lekker Marcel! Zo kennen we je weer! (Y)
Wat een verschrikkelijk kansloze post.
Post Reply