Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 02 Jan 2023, 08:53 De tendens bij John de Jong was dat hij eigenlijk nog geen TD wilde worden en het is ook altijd een beetje een manager transferzaken gebleven in plaats van een TD.
Heel goed punt, denk dat je hier (los van de transferresultaten) de kern van de zaak raakt waardoor ze een andere invulling willen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Nu vraag ik mezelf wel af of een TD én de transferzaken én de manager van het profcomplex kan zijn. Lijkt mij dat de TD 24/7 bezig is met contracten, contacten en scouts. Maar dat zal Brands vast wel weten.
Juancho
Mister PSV

Ook best weer veelzeggend dat ze ook op deze invulling van functie terugkomen. Eerder al de scouting, daarvoor de medische staf. Ik weet niet of het goed of slecht is, dat zullen we moeten zien, maar feit dat er weer flink van koers verandert wordt geeft wel aan dat het echt al een hele tijd best een zooitje is intern bij PSV. Ik moet/wil eerst eens zien of de huidige mensen PSV weer op het juiste pad kunnen krijgen. De eerste tekenen, vanaf afgelopen zomer, .....ik ben daar nog niet zo overtuigd van, maar we gaan het zien komende maanden. Die zullen namelijk op zoveel gebieden enorm belangrijk zijn voor de toekomst en sportieve (en indirect financiële) ambities van de club.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Manager van het profcomplex? Is dat iets anders dan de ruime taken die een TD al zou moeten hebben?

Voor mijn gevoel is het helemaal niet zo complex. Een TD zit in de directie met de AD, Commercieel manager en Financieel manager. Dus met die taken hoeft hij al niets te doen. Dan blijft over:

- Het samenstellen van de selectie (incl contracten, contacten zaakwaarnemers, targets bekijken)
- Aansturen van de scouting (daar heb je ook een Hoofd Scouting voor ter ondersteuning)
- Doorstroom vanuit de Academy (daar heb je Hoofd Jeugdopleiding voor ter ondersteuning)
- Rond maken van transfers (ondersteuning juridische medewerkers)

Als je dat dan zo ziet dan kom ik eigenlijk tot conclusie dat je een 'directeur' nodig hebt die de mensen aan stuurt. Want er is genoeg mankracht, kennis en kunde in de organisatie.

Edit; even zin verbeterd. We hebben gewoon een directeur nodig wilde ik zeggen. Iemand met statuur, ervaring en overtuiging.
Last edited by 11 Tinus on 02 Jan 2023, 12:12, edited 1 time in total.
Juancho
Mister PSV

Dat laatste is dus de vraag, ook gezien de veranderingen die allemaal gaande zijn. Dan klopt er toch ergens iets niet wat PSV de laatste jaren heeft ingezet.
Juancho
Mister PSV

Dat laatste is dus de vraag, ook gezien de veranderingen die allemaal gaande zijn. Dan klopt er toch ergens iets niet wat PSV de laatste jaren heeft ingezet. En ook gekoppeld aan de financiële situatie waarin de club nu zit.
Standbeeld
Mister PSV

Ik weet verder niet wat het inhoudt om "manager van het profcomplex" te zijn. Ik las het hier, maar heb het stuk van Rik niet gelezen. Wellicht bedoelen ze gewoon dat hij om de dag zijn gezicht laat zien om (semi-informeel) te praten met de trainers, HJO, etc. De oren en ogen openhouden zeg maar, in plaats van 24/7 op kantoor.
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 02 Jan 2023, 11:08 Ik weet niet of het goed of slecht is, dat zullen we moeten zien, maar feit dat er weer flink van koers verandert wordt geeft wel aan dat het echt al een hele tijd best een zooitje is intern bij PSV.
Het is helemaal geen feit dat er flink van koers veranderd wordt. Ze willen een ietwat andere invulling van de functie schijnbaar, geen 180 graden koerswijziging. Dus op basis van 'geen feit' is het lastig de conclusie te trekken dat het een zooitje is.

Brands heeft bepaalde ideeën hoe een profclub te leiden, zoals iedere CEO bij ieder groot bedrijf zijn stempel links en rechts zal drukken. Dat wil niet per definitie zeggen dat het een zooitje is. Het is gewoon een andere visie op invulling van functies.
DonyellMalen
Legende

Uit het stuk van Marco Timmer van vandaag:
Omdat Max Huiberts intern bij AZ heeft aangegeven in Alkmaar te blijven, lijkt de IJslander Gretar Steinsson de belangrijkste kandidaat om John de Jong op te volgen.
Wie het ook wordt, de nieuwe technisch directeur van PSV wacht in elk geval een loodzware taak. Hij moet, voorlopig althans, de beste spelers verkopen, hij mag minder geld uitgeven aan salarissen en transfersommen, terwijl hij zijn trainer wél een kwalitatief goede selectie moet geven die om de titel strijdt.
11 Tinus
Legende

DonyellMalen wrote: 09 Jan 2023, 11:23 Uit het stuk van Marco Timmer van vandaag:
Omdat Max Huiberts intern bij AZ heeft aangegeven in Alkmaar te blijven, lijkt de IJslander Gretar Steinsson de belangrijkste kandidaat om John de Jong op te volgen.
Wie het ook wordt, de nieuwe technisch directeur van PSV wacht in elk geval een loodzware taak. Hij moet, voorlopig althans, de beste spelers verkopen, hij mag minder geld uitgeven aan salarissen en transfersommen, terwijl hij zijn trainer wél een kwalitatief goede selectie moet geven die om de titel strijdt.
Huiberts heeft met weinig middelen gewoon voor AZ een geweldig elftal samengesteld. Die Pavlidis vind ik net als Odgaard en Karlsson een schot in de roos, goede doorstroming vanuit de jeugd, goede backs gekocht omdat Wijndal vervangen moest worden, goede transfervrije spelers opgepikt en eigenlijk amper een miskoop waar enige miljoenen voor zijn betaald. Alleen dat keepers probleem is wel een grote smet op zijn CV. Heeft ook veel ervaring, kent de NL markt en de Eredivisie en zou bij PSV ook kunnen passen al weet je nooit wat er gebeurt als iemand ipv 4 miljoen 8 miljoen mag uitgeven voor een speler.

Maar goed dat hij bij AZ blijft en prima dat wij dan voor een 'frisse' koers gaan met Steinsson. Ik vind de opdracht zelf niet zo lastig als Marco opschrijft want we hebben dit jaar gezien dat je met 10 miljoen al heel veel kunt en er komt een veelvoud van dat binnen dit jaar. De basis met Benitez, Mauro, Veerman, Guti, Til, Xavi (waaarschijnlijk) en Luuk staat er toch dus het is niet zo dat ie helemaal opnieuw hoeft te beginnen. Haal een fatsoenlijke RB, linksbuiten en vervanger voor Sangaré en we zijn al een heel eind.
ShovingNE2
Site Admin

Van de 15 miljoen die salarissen en afschrijvingen naar beneden moesten is alleen aan afschrijvingen al ongeveer 10 miljoen gerealiseerd in het huidige boekjaar en ook Cody zal fors op de lonen hebben gedrukt.

'Loodzware taak' is wat mij betreft overdreven. Het is een uitdaging, prima. Totdat de inkomsten niet stijgen lijkt mij het ook helemaal goed.
Thoresen
Nationale topspeler

DonyellMalen wrote: 09 Jan 2023, 11:23 Uit het stuk van Marco Timmer van vandaag:
Als de opdracht is om te saneren dan moet de doelstelling ook realistisch geformuleerd worden. Een kampioenschap is dan gebaseerd op ijdele hoop. Kwaliteit kost geld of je leidt het zelf op.

Wat hebben Toon, JdJ en de RVC er een puinhoop van gemaakt.

En die Toon maar managementboekjes schrijven waarin ie uitlegt hoe het allemaal moet. Gebakken lucht verkopen met het gezicht van een boekhouder daar heeft ie velen mee misleidt.
Standbeeld
Mister PSV

We hebben de ambitie om kampioen te worden, maar we begroten al sinds jaar en dag op minimaal 2e worden. Vergelijk het met Oranje: Louis wou wereldkampioen worden, maar de KNVB vond het qua cijfers prima sls we t/m de kwartfinale zouden komen. Dus eindstand heeft Louis gedaan wat van hem verwacht werd. Zo geldt dat ook voor Ruud als we 2e worden.
DonyellMalen
Legende

[mention]11 Sir Tinus[/mention]. Huiberts heeft vooral goed verkocht en dit sprak nog extra in zijn voordeel omdat een groot deel van de grote verkopen van AZ ook nog eens zelf is opgeleid. Guus Til 18 miljoen, Boadu 17 miljoen, Stengs 15 miljoen, Teun Koopmeiners 14 miljoen, Owen Wijndal 10 miljoen dan dan nog enkele klappers die Huiberts voor een klein bedrag heeft aangekocht maar veel aan heeft verdiend zoals Vincent Janssen voor 22 miljoen en Alireza Jahanbakhsh voor 19 miljoen. Zeker voor een club als AZ zijn die knallende cijfers. Cijfers waarvan zelfs Feyenoord jarenlang alleen nog maar van kon dromen. Het is altijd afwachten hoe zo'n directeur het dan bij een topclub als PSV gaat doen, daar wordt toch meer gevraagd. Nogmaals, qua verkoopbeleid zou ik hem het wel toevertrouwen, maar verder heb ik veel twijfels. Steinsson is lerende en heb wel vertrouwen in dat hij onder de hoede van Brands kan gaan doorpakken. Heeft daarnaast ook ervaring bij Tottenham Hotspur, mooie bagage.

[mention]ShovingNE2[/mention].Dat het een 'loodzware taak' wordt genoemd gaat natuurlijk gepaard met het feit dat, terwijl dit moet gebeuren, de landstitel wel wordt verwacht, dat is een flinke taak natuurlijk. Laten we het vooral een goede uitdaging noemen.
11 Tinus
Legende

DonyellMalen wrote: 09 Jan 2023, 11:44 [mention]11 Sir Tinus[/mention].Het is altijd afwachten hoe zo'n directeur het dan bij een topclub als PSV gaat doen, daar wordt toch meer gevraagd. Nogmaals, qua verkoopbeleid zou ik hem het wel toevertrouwen, maar verder heb ik veel twijfels.
Huiberts heeft het nog niet laten zien dat hij topspelers kan halen voor weinig geld die zelfs bij PSV topspelers zouden zijn. Maar hij heeft die kans ook niet gehad omdat hij het budget niet heeft bij AZ. Dus je kunt wel denken dat hij te licht is maar dat is nergens op gebaseerd, net als dat hij het wél zou kunnen.

Heeft Huiberts bij AZ met zijn budget een goede selectie neergezet? Jazeker. Kan hij een betere selectie samenstellen als hij meer geld en salarisruimte heeft? Wie weet. Ik zou hem niet graag bij Ajax zien zeg maar.
Lichtstadd
Bankzitter

Nou ja, hoeveel meer budget zou hij nou werkelijk meer hebben om te besteden bij PSV in vergelijking met bij AZ? Ik denk dat dat verschil best wel meevalt.
ShovingNE2
Site Admin

Lichtstadd wrote: 09 Jan 2023, 12:01 Nou ja, hoeveel meer budget zou hij nou werkelijk meer hebben om te besteden bij PSV in vergelijking met bij AZ? Ik denk dat dat verschil best wel meevalt.
Heel groot verschil. 2022:

Ajax: 160 miljoen.
PSV: 85 miljoen.
Feyenoord: 80 miljoen.
AZ: 32 miljoen.
FC Twente: 30 miljoen.
FC Utrecht & FC Groningen: 25 miljoen.
Lichtstadd
Bankzitter

ShovingNE2 wrote: 09 Jan 2023, 12:19
Lichtstadd wrote: 09 Jan 2023, 12:01 Nou ja, hoeveel meer budget zou hij nou werkelijk meer hebben om te besteden bij PSV in vergelijking met bij AZ? Ik denk dat dat verschil best wel meevalt.
Heel groot verschil. 2022:

Ajax: 160 miljoen.
PSV: 85 miljoen.
Feyenoord: 80 miljoen.
AZ: 32 miljoen.
FC Twente: 30 miljoen.
FC Utrecht & FC Groningen: 25 miljoen.
Qua begroting wel ja. Maar kijkend naar transfers vissen PSV en AZ wel een beetje in dezelfde markt. Enige verschil is dat PSV transfervrije spelers als Benitez, Götze en Zahavi kon vastleggen wat AZ zich wat betreft salaris niet kan veroorloven.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Dezelfde markt? Serieus?
DonyellMalen
Legende

Man, AZ is een goede subtopclub, maar kan echt niet mee met PSV. Nog niet bijna. Schei uit.
Last edited by DonyellMalen on 09 Jan 2023, 12:29, edited 1 time in total.
Op weg naar nr 26
Vedette

Ykhim wrote: 09 Jan 2023, 12:28 Dezelfde markt? Serieus?
De markt voor voetballers is voor iedereen dezelfde uiteindelijk toch ;-)
Lichtstadd
Bankzitter

Bij AZ kopen ze toppers als Karlsson en Kerkez, en eerder Midtsjo en Svensson goedkoop in en daar hebben ze lang plezier van, spelers die bij PSV ook niet hadden misstaan.
En het zou vrij schandalig dat PSV in een totaal andere markt zou vissen, aangezien de verschillen in sportieve prestaties tussen de 2 clubs minimaal zijn op het moment.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Spelers die na jaren spelen bij AZ hier niet zouden misstaan, inderdaad. Maar op het moment van aankoop hebben al die gasten niet eens een beetje het niveau voor PSV-1.

PSV vist in een totaal andere markt. Andere prijscategorie, ander salaris, enzovoorts. Volstrekt onvergelijkbaar.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Lichtstadd wrote: 09 Jan 2023, 12:35
Bij AZ kopen ze toppers als Karlsson en Kerkez, en eerder Midtsjo en Svensson goedkoop in en daar hebben ze lang plezier van, spelers die bij PSV ook niet hadden misstaan.
En het zou vrij schandalig dat PSV in een totaal andere markt zou vissen, aangezien de verschillen in sportieve prestaties tussen de 2 clubs minimaal zijn op het moment.
Niet om het één of ander, maar de recordaanwinst van AZ is El Hamdaoui in 07/08 voor 7mil. Dan vis je wel degelijk in een andere vijver. Dat bij PSV de laatste jaren vooral de transfervrije/goedkopere spelers (in transfersom) de beteren zijn zegt meer over PSV, maar er wordt gemiddeld veel meer uitgegeven aan spelers bij PSV dan bij AZ, dus als je het geld goed gebruikt vis je wel degelijk in een andere vijver. En dat is dan nog los van het internationale imago wat PSV heeft tov AZ, de vrijwel garantie op Europees voetbal, kans op CL en het strijden om het kampioenschap. En al helemaal los van het salaris wat PSV kan bieden tov AZ.
ShovingNE2
Site Admin

Lichtstadd wrote: 09 Jan 2023, 12:26 Maar kijkend naar transfers vissen PSV en AZ wel een beetje in dezelfde markt.
Echt helemaal nooit.
Post Reply