Geen idee, jij bent van de socials, ik niet!
Profielschets nieuwe TD
-
- Nationale topspeler
Gewoon herkauwen van bekende info, zonder nieuwswaarde, toch? Al hoop ik het wel hoor, dat er maar gauw een nieuwe TD komt..DonyellMalen wrote: ↑09 Jan 2023, 11:23 Uit het stuk van Marco Timmer van vandaag:Omdat Max Huiberts intern bij AZ heeft aangegeven in Alkmaar te blijven, lijkt de IJslander Gretar Steinsson de belangrijkste kandidaat om John de Jong op te volgen.Wie het ook wordt, de nieuwe technisch directeur van PSV wacht in elk geval een loodzware taak. Hij moet, voorlopig althans, de beste spelers verkopen, hij mag minder geld uitgeven aan salarissen en transfersommen, terwijl hij zijn trainer wél een kwalitatief goede selectie moet geven die om de titel strijdt.
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Vedette
Is dat recent gebeurd?ShovingNE2 wrote: ↑09 Jan 2023, 15:11 Hij heeft zijn twitteraccount opgeheven....
https://twitter.com/gretz1982
-
- Nationale topspeler
Enige wat ik me voor kan stellen is lopende dossiers afsluiten. Contractonderhandelingen enzo afronden.11 Sir Tinus wrote: ↑09 Jan 2023, 14:48Precies wat ik bedoel, hoe kun je als TD een seizoen netjes afronden als je weg gaat bij die club? Ga je dan nog even interessante spelers opperen, contacten leggen of scouts intensiever later scouten op bepaalde spelers? Dat is toch een soort van belangenverstrengeling. Daarom denk ik dat als PSV 1 feb bij iemand terecht komt dat die gewoon moet zeggen ok ik doe het of ok ik doe het niet. Doet ie het wel dan moet het snel rondgemaakt worden, 1 weekje met vakantie en dan vamos.DeEintovenaar wrote: ↑09 Jan 2023, 14:19
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er TD's zijn die de winterperiode willen afmaken of dit seizoen netjes willen afronden voordat ze vertrekken.
- ShovingNE2
- Site Admin
Geen idee. Laatste tweet die ik kan vinden is 2013. Aan Ryan Donk.Robson de Souza wrote: ↑09 Jan 2023, 15:18Is dat recent gebeurd?ShovingNE2 wrote: ↑09 Jan 2023, 15:11 Hij heeft zijn twitteraccount opgeheven....
https://twitter.com/gretz1982
- Joenepsv
- Legende
Als Steinsson dé topkandidaat is, zou je verwachten dat dat vrij snel rond kan komen. Heeft korte lijntjes met Brands. Misschien dat de club moeilijk doet maar dat kan ik me ook niet echt voorstellen. Laat hem met oog op volgend seizoen maar zsm beginnen. Vind hem overigens wel een interessante optie. In elk geval iemand van buitenaf, dat lijkt mij in elk geval verfrissend
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Die garantie heb je nooit. Hoe moeten wij dat kunnen beoordelen? Ik zie alleen dat Steinsson meer ervaring heeft dan John. Iemand van buiten die bij de Engelse top heeft gewerkt. Ik hoop dat ze bij Tottenham weten wat ze doen als ze hem wegplukken bij Everton. Bovendien is het iemand die de functie naar alle waarschijnlijkheid graag bekleedt, dat was bij John al niet het geval.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
En bovendien heeft De Jong er gewoon een enorm potje van gemaakt. En heeft Steinsson nu ook Brands achter zich, een gelouterd iemand met naam en netwerk die zelfs zijn eigen moeder nog zou verkopen om een deal rond te krijgen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- mr.top
- Internationale topspeler
Zoals hierboven Werd gezegd kun je hoogstens meer verwachten op het punt van motivatie.
Mensen rekenen zich al snel rijk maar het is slecht zaken doen met een paar grijpstuivers.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
En we zijn weer terug bij af; we gaan een TD enkel beoordelen op basis van transfers. Brands heeft juist moeten puinruimen omdat er blijkbaar in de organisatie ook veel niet klopte. De TD heeft heel veel meer verantwoordelijkheden dan enkel de transfers regelen. Steinsson weet iig hoe het technisch beleid er bij Everton (mss niet het beste voorbeeld) en Spurs aan toe gaat.
- Juancho
- Mister PSV
Eens, hij moet vooral ook eens een duidelijk technisch beleid gaan invoeren zodat de club een keer een houvast heeft als het gaat om trainers, spelers, talenten, visie etc. Daarom vind ik het ook heel matig beleid dat je wel de Jong er uit schopt als RvC maar blijkbaar geen plan hebt klaarliggen om dat gat op te vangen. En nee, de invulling zoals die nu is zie ik niet als een serieuze invulling want dan ga je dus terug naar jouw punt: een TD enkel beoordelen op transfers. Want dat doet Brands er nu maar even bij.Sensation wrote: ↑10 Jan 2023, 09:54 En we zijn weer terug bij af; we gaan een TD enkel beoordelen op basis van transfers. Brands heeft juist moeten puinruimen omdat er blijkbaar in de organisatie ook veel niet klopte. De TD heeft heel veel meer verantwoordelijkheden dan enkel de transfers regelen. Steinsson weet iig hoe het technisch beleid er bij Everton (mss niet het beste voorbeeld) en Spurs aan toe gaat.
De rol van TD moet bij PSV veel en veel groter zijn, feit dat we onze grootste verkoop ooit hebben gedaan zonder TD zegt al veel. Feit dat er nu een zak geld is (los van hoeveel daar van geïnvesteerd mag worden) die besteed moet worden om de groep te versterker en dat zonder TD nog altijd... zegt weer veel. Als je dan leest dat de gesprekken pas deze maand starten (of misschien net gestart zijn) dat biedt maar weinig vertrouwen.
Komende weken, in deze transferwindow, zijn al super belangrijk voor de rest van het seizoen. En daarna begint gelijk de super belangrijke voorbereiding al op komend seizoen die heel bepalend voor de club zal zijn: aanhaken of afhaken. Om daar klaar voor te zijn, niet alleen qua transfers maar het hele technische beleid, heb je gewoon een top TD nodig en daar moet evt maar geïnvesteerd worden. Makkelijk? Nee vast niet, maar PSV maakt zelf die keuze. Dan mag je ook een beleid verwachten en dat mis ik zo enorm bij PSV. Want ondertussen is die AD ook minimaal zo belangrijk, daar moet je Brands alle ruimte en tijd voor geven. Dat is zijn job. Niet TD spelen. Moet je noot willen, want wie ga je verantwoordelijk houden bijv. aankomen deze winter? Misschien komt er een wat duurdere speler en blijkt die er niks van te kunnen. Komt dat op het bordje van Brands? Van de RvC? Van Ruudje? Vreselijk ongezonde situatie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Maar transfers is toch het enige wat wij enigszins kunnen beoordelen? En ook daar is het maar zeer beperkt wat we daadwerkelijk kunnen beoordelen, dus ik snap niet zo goed op basis waarvan we nu allemaal weten dat John de Jong dramatisch was en Gretar Steinsson geweldig… ik wil daarmee vooral waken voor overdreven verwachtingen, want zoals het hier geschetst wordt is mij echt veel te simplistisch en zwart-wit.Sensation wrote: ↑10 Jan 2023, 09:54 En we zijn weer terug bij af; we gaan een TD enkel beoordelen op basis van transfers. Brands heeft juist moeten puinruimen omdat er blijkbaar in de organisatie ook veel niet klopte. De TD heeft heel veel meer verantwoordelijkheden dan enkel de transfers regelen. Steinsson weet iig hoe het technisch beleid er bij Everton (mss niet het beste voorbeeld) en Spurs aan toe gaat.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Eens. Maar als er gezegd wordt “we kunnen niet meer van Steinsson verwachten dan van JdJ want hij heeft hetzelfde/minder geld te besteden” dan is dat niet waar, want op veel andere vlakken zouden we wel meer kunnen verwachten. Alleen dat is lastig inschatten voor ons.Thijs wrote: ↑10 Jan 2023, 19:32Maar transfers is toch het enige wat wij enigszins kunnen beoordelen? En ook daar is het maar zeer beperkt wat we daadwerkelijk kunnen beoordelen, dus ik snap niet zo goed op basis waarvan we nu allemaal weten dat John de Jong dramatisch was en Gretar Steinsson geweldig… ik wil daarmee vooral waken voor overdreven verwachtingen, want zoals het hier geschetst wordt is mij echt veel te simplistisch en zwart-wit.Sensation wrote: ↑10 Jan 2023, 09:54 En we zijn weer terug bij af; we gaan een TD enkel beoordelen op basis van transfers. Brands heeft juist moeten puinruimen omdat er blijkbaar in de organisatie ook veel niet klopte. De TD heeft heel veel meer verantwoordelijkheden dan enkel de transfers regelen. Steinsson weet iig hoe het technisch beleid er bij Everton (mss niet het beste voorbeeld) en Spurs aan toe gaat.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik heb zelf niet het idee dat mensen hier "overdreven verwachtingen" hebben. Iedereen hoopt natuurlijk dat het beter wordt dan de afgelopen 5 jaar, maar verder weet toch ook niemand hoe een Steinsson uit gaat pakken. Die "overdreven verwachtingen" zitten hem waarschijnlijk meer in het geld dat beschikbaar zal komen met de verkoop van Sangare en Noni aankomende zomer. Verder zal er dan ook wel een aardige druk zijn op direct goede aankopen, want het is erop of eronder aankomend seizoen. CL missen is gezien.Thijs wrote: ↑10 Jan 2023, 19:32Maar transfers is toch het enige wat wij enigszins kunnen beoordelen? En ook daar is het maar zeer beperkt wat we daadwerkelijk kunnen beoordelen, dus ik snap niet zo goed op basis waarvan we nu allemaal weten dat John de Jong dramatisch was en Gretar Steinsson geweldig… ik wil daarmee vooral waken voor overdreven verwachtingen, want zoals het hier geschetst wordt is mij echt veel te simplistisch en zwart-wit.Sensation wrote: ↑10 Jan 2023, 09:54 En we zijn weer terug bij af; we gaan een TD enkel beoordelen op basis van transfers. Brands heeft juist moeten puinruimen omdat er blijkbaar in de organisatie ook veel niet klopte. De TD heeft heel veel meer verantwoordelijkheden dan enkel de transfers regelen. Steinsson weet iig hoe het technisch beleid er bij Everton (mss niet het beste voorbeeld) en Spurs aan toe gaat.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ja, maar dan krijgen we toch een semantische discussie? Ik vind bijvoorbeeld dat John de Jong het niet zo slecht deed op basis van wat ik kan beoordelen. Baumgartl was een miskoop, die het in de subtop van de Bundesliga goed doet, dus zo raar was die aankoop dan ook niet. Romero was op basis van talent een uitstekende aankoop, maar uiteindelijk een foute gok door blessures. Bruma zie ik wel als een echte miskoop al waren mensen hier na zijn eerste wedstrijden laaiend enthousiast. Daarnaast met langer binnenhouden van Gakpo, Sangaré en halen van Luuk, Madueke, Xavi, Sangaré, Boscagli, Benitez echt goede zaken gedaan. Dus op basis van transfers vind ik niet dat je van Steinsson meer mag verwachten en zeker ook niet qua warmte die hij uitstraalde op de inside video’s, wat bij onze clubcultuur past. Dat het mogelijk op vlakken die ik niet kan beoordelen een gigantisch verschil maakt, zullen we dan over vele jaren mogelijk merken, maar in het transferbeleid, waar ik veel mensen vanalles over zie roepen, denk ik dat het niet reëel is om te verwachten dat een nieuwe TD allemaal “toppers” gaat halen ipv “prutsters”.Sensation wrote: ↑10 Jan 2023, 19:36Eens. Maar als er gezegd wordt “we kunnen niet meer van Steinsson verwachten dan van JdJ want hij heeft hetzelfde/minder geld te besteden” dan is dat niet waar, want op veel andere vlakken zouden we wel meer kunnen verwachten. Alleen dat is lastig inschatten voor ons.Thijs wrote: ↑10 Jan 2023, 19:32
Maar transfers is toch het enige wat wij enigszins kunnen beoordelen? En ook daar is het maar zeer beperkt wat we daadwerkelijk kunnen beoordelen, dus ik snap niet zo goed op basis waarvan we nu allemaal weten dat John de Jong dramatisch was en Gretar Steinsson geweldig… ik wil daarmee vooral waken voor overdreven verwachtingen, want zoals het hier geschetst wordt is mij echt veel te simplistisch en zwart-wit.
- ShovingNE2
- Site Admin
Feit:Juancho wrote: ↑10 Jan 2023, 10:06 Daarom vind ik het ook heel matig beleid dat je wel de Jong er uit schopt als RvC maar blijkbaar geen plan hebt klaarliggen om dat gat op te vangen. En nee, de invulling zoals die nu is zie ik niet als een serieuze invulling want dan ga je dus terug naar jouw punt: een TD enkel beoordelen op transfers. Want dat doet Brands er nu maar even bij.
John de Jong is er niet uitgeschopt. Die is zelf opgestapt en weigerde het gesprek aan te gaan met de RvC.
Je probeert steeds te doen overkomen of Brands de allergrootste mongool ooit is op het gebied van transfers. is niet zo. Hij heeft meer ervaring met dit soort transfers dan Steinsson tot nu toe. Dus als hij in oktober was aangesteld waren de onderhandelingen beter gegaan?
Ja, de club op sterven na dood. Totaal idioot dat we niet na twee weken een TD hadden na het opstappen van John de Jong die de gesprekken met de RvC en directie niet aandurfde. Totaal idioot dat we ruim de tijd nemen voor het invullen van deze functie.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Naja, feitelijk gezien niet inderdaad. Maar iedereen weet dat dit wel het geval is. En/of ook zou zijn geweest. Om nog verder te gaan op [mention]Juancho[/mention]. Volgens mij is het enorm duidelijk dat het lastig aan een nieuwe TD komen is. Dat is al zo enorm vaak aangekaart hier. Feit is namelijk dat ook Ajax er geen heeft, Feyenoord idem dito en dus ook PSV heeft er geen. Alle drie zitten ze in een vergelijkbaar schuitje in een vergelijkbare situatie. Vanuit de Ajax insiders is ook al doorgeschemerd dat het lastig is om aan nieuwe TD te komen nu. Feit is dat je namelijk midden in het seizoen zit. Tenzij er iemand vacant was natuurlijk, maar dat is niet per se het geval.ShovingNE2 wrote: ↑10 Jan 2023, 19:43 Feit:
John de Jong is er niet uitgeschopt. Die is zelf opgestapt en weigerde het gesprek aan te gaan met de RvC.
Enfin, er liggen namen, er ligt een plan. Het is alleen geen realistische gedachte om te verwachten dat die TD gelijk in september/oktober weggeplukt zou worden bij een club. De hamvraag die je dan moet stellen is: had je dan moeten wachten met het ontslaan van een prutsende TD die er een enorm potje van maakt? Lijkt me niet.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee joh. Je had in oktober al prima een nieuwe aan kunnen stellen: Faber.Heruone wrote: ↑11 Jan 2023, 01:33 Volgens mij is het enorm duidelijk dat het lastig aan een nieuwe TD komen is. Dat is al zo enorm vaak aangekaart hier. Feit is namelijk dat ook Ajax er geen heeft, Feyenoord idem dito en dus ook PSV heeft er geen. Alle drie zitten ze in een vergelijkbaar schuitje in een vergelijkbare situatie. Vanuit de Ajax insiders is ook al doorgeschemerd dat het lastig is om aan nieuwe TD te komen nu. Feit is dat je namelijk midden in het seizoen zit. Tenzij er iemand vacant was natuurlijk, maar dat is niet per se het geval.
-
- Vedette
Volgens mij kán de RVC niet eens een TD ontslaan, dat had Brands dan formeel moeten doen. John de Jong was en is een aardige kerel, zonder enige twijfel maar kijk eens waar we staan sinds hij eind verantwoordelijk was voor het technische beleid. Sportief uitgehold, torenhoge afschrijvingen en salarissen en we hebben wel 1x een prijs gepakt. Ja, uiteraard allerlei omstandigheden waar hij niets aan kon doen, corona, concurrent Ajax maar desondanks is het toch volledig logisch dat de RVC op de rem is gaan staan.
Het is nu aan de nieuwe TD om samen met Brands creatief en hard aan de slag te gaan om het tij te keren, het beschikbare geld moet slim geïnvesteerd worden, de deals zullen creatief moeten zijn en de aankopen/versterkingen moeten bijna allemaal raak zijn en iig tov de huidige bezetting op die posities een sprong vooruit zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat gaat lukken, ik ken Steinsson niet, scandinaviërs zijn over het algemeen wel stabiele, slimme en stoïcijnse types welke zakelijk vaak zonder teveel invloed van emoties handelen. (werk graag samen met ze om die reden).
Tot het einde van het seizoen wordt het wel behelpen, want ik ben er allerminst van overtuigd dat Ruud deze selectie tot een gesloten, stabiele ploeg maakt die de 2e plek gaat veroveren of laat staan kampioen laat worden daarvoor is het al veel te lang allemaal heel dunnetjes en labiel.
Het is nu aan de nieuwe TD om samen met Brands creatief en hard aan de slag te gaan om het tij te keren, het beschikbare geld moet slim geïnvesteerd worden, de deals zullen creatief moeten zijn en de aankopen/versterkingen moeten bijna allemaal raak zijn en iig tov de huidige bezetting op die posities een sprong vooruit zijn. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dat gaat lukken, ik ken Steinsson niet, scandinaviërs zijn over het algemeen wel stabiele, slimme en stoïcijnse types welke zakelijk vaak zonder teveel invloed van emoties handelen. (werk graag samen met ze om die reden).
Tot het einde van het seizoen wordt het wel behelpen, want ik ben er allerminst van overtuigd dat Ruud deze selectie tot een gesloten, stabiele ploeg maakt die de 2e plek gaat veroveren of laat staan kampioen laat worden daarvoor is het al veel te lang allemaal heel dunnetjes en labiel.
-
- Nationale topspeler
Correct, de RvC kan schorsen en het vertrouwen opzeggen, thats it.Op weg naar nr 25 wrote: ↑11 Jan 2023, 09:09 Volgens mij kán de RVC niet eens een TD ontslaan, dat had Brands dan formeel moeten doen. John de Jong was en is een aardige kerel, zonder enige twijfel maar kijk eens waar we staan sinds hij eind verantwoordelijk was voor het technische beleid. Sportief uitgehold, torenhoge afschrijvingen en salarissen en we hebben wel 1x een prijs gepakt. Ja, uiteraard allerlei omstandigheden waar hij niets aan kon doen, corona, concurrent Ajax maar desondanks is het toch volledig logisch dat de RVC op de rem is gaan staan.