Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:50
Volgens het ED is PSV zelf ook nog altijd actief op de transfermarkt. De Brabanders zouden 'buitenkansjes' in de gaten houden, waarbij het gaat om aanvallers die in grote competities buiten de boot vallen.
Wel om moe van te worden. Als er deze periode niets serieus bijkomt, dan voel ik mij enorm voor de gek gehouden en ben ik er wel klaar mee. Dan ga ik nog naar het stadion zonder verwachtingen en om gezellig bij te kletsen met wat vrienden.

Ik ben inmiddels enorm allergisch voor dat irritante 'buitenkansjes', flikker toch op man. Je verkoopt je (reserve)aanvoerder en je MVP die zowat bij de helft van je doelpunten betrokken is... en je kijkt alleen naar 'buitenkansjes' die dan ook nog eens waarschijnlijk gehuurd worden.

Dat is absolute, absolute, armoede en minachting van je achterban.
Eens, buitenkansjes is idd een hele irritante bewoording voor: eigenlijk hebben we niks en zijn volledig afhankelijk van alle andere clubs. Dat is dan een beetje het beleid en de visie na verkopen van je topspelers. Om gek van te worden, maargoed, het verbaast me allemaal niks meer. Juist zeker ook niet onder Brands als halve TD en halve AD. Want discussies over selectie invulling hebben we wel veel vaker gehad bij hem in zijn eerste periode.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 13 Jan 2023, 09:55 Minachting van je achterban? :lol:
Klopt. Ik zie zo 1, 2 , 3 geen spelfout.

En als je bedoelt; de emotionele achterban is het laatste waarmee rekening gehouden dient te worden... ik begin van dat punt af te wijken. Hoe kun je zaken prediken als 'meedoen om het kampioenschap' als je dit beleid er naast legt? Ik zeg niet dat je, met veel geluk, nog lang mee kunt strijden.. de kansen zijn enorm geslonken. Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is wel heel bijzonder. Van Nistelrooij liet eerder ook doorschemeren dat we nu weer een goede scouting hadden en de kans dat Gakpo ging vertrekken was wel richtin de 100%. Er moet gewoon nog wat bij en ik kan me echt niet voorstellen dat het weer niet gebeurd. Financieel moet het gat toch gedicht zijn en zijn er meerdere goede vooruitzichten nu dat we ook niet zomaar weer instorten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57 Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
Hier zit denk ik het grote probleem. Robert van der Wallen, Ton van Veen, Hans van Breukelen, Klaas Dijkhoff en ook Marcel Brands hebben een te groot ego (of te grote plaat voor de kop) dat ze hun sportieve ambities veel hoger zetten dan wat de club eigenlijk kan. De voorbeelden zijn genoeg aangehaald hier van afgelopen jaren en ook zeker afgelopen zomer, dat de uitgesproken ambities en verwachtingen veel hoger lagen dan wat de club eigenlijk aan kon financieen gezien. En ook nu weer, bezuinigen is prio 1, ten koste van heel veel, maar ondertussen wel verwachten dat je de titel pakt (of iig serieus mee doet), in de EL eindelijk eens wat laat zien? Gaat dat samen? En hoe zien de heren beleidsbepalers dit?

Laat ze eens een duidelijke visie geven over PSV. Dan komt er echt wel begrip en acceptatie voor de situatie als die echt zo zorgwekkend is. Niemand wil natuurlijk dat PSV (zwaar) in de problemen komt. Maar wees eerlijk, wees duidelijk. Na jaren van wanbeleid mag je daar ondertussen best eens iets meer van verwachten dan simpele teksten als El G is de vervanger van je beste en belangrijkste speler, we gaan voor buitenkansjes en we willen zelfs over Ajax heen. Dat zijn vooral Amsterdamse uitspraken die ik hier niet hoef te zien als je ze toch niet kan waarmaken.

PS. de azijn is trouwens in de aanbieding bij de Jumbo!!! :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 13 Jan 2023, 10:07
Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57 Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
Hier zit denk ik het grote probleem. Robert van der Wallen, Ton van Veen, Hans van Breukelen, Klaas Dijkhoff en ook Marcel Brands hebben een te groot ego (of te grote plaat voor de kop) dat ze hun sportieve ambities veel hoger zetten dan wat de club eigenlijk kan. De voorbeelden zijn genoeg aangehaald hier van afgelopen jaren en ook zeker afgelopen zomer, dat de uitgesproken ambities en verwachtingen veel hoger lagen dan wat de club eigenlijk aan kon financieen gezien. En ook nu weer, bezuinigen is prio 1, ten koste van heel veel, maar ondertussen wel verwachten dat je de titel pakt (of iig serieus mee doet), in de EL eindelijk eens wat laat zien? Gaat dat samen? En hoe zien de heren beleidsbepalers dit?

Laat ze eens een duidelijke visie geven over PSV. Dan komt er echt wel begrip en acceptatie voor de situatie als die echt zo zorgwekkend is. Niemand wil natuurlijk dat PSV (zwaar) in de problemen komt. Maar wees eerlijk, wees duidelijk. Na jaren van wanbeleid mag je daar ondertussen best eens iets meer van verwachten dan simpele teksten als El G is de vervanger van je beste en belangrijkste speler, we gaan voor buitenkansjes en we willen zelfs over Ajax heen. Dat zijn vooral Amsterdamse uitspraken die ik hier niet hoef te zien als je ze toch niet kan waarmaken.

PS. de azijn is trouwens in de aanbieding bij de Jumbo!!! :mrgreen:
Ik denk dat je dichtbij de waarheid zit, ook van wat ik al eerder vernomen heb. Het is m.i. geen azijn maar gewoon realistisch. Er zijn nogal wat dingen gebeurd de afgelopen maanden, maar er is nooit een serieus goed verhaal gekomen. Ook nu niet. En dat is bestuurlijk armoede. Ik vind dat de achterban, maar ook de organisatie, daar recht op heeft en ik vind het momenteel een bestuurlijk falen.

Ik weet welke factoren kunnen meespelen; onderhandelingspositie, persoonlijke (ego) positie etc etc. Maar inmiddels kookt de pan bijna over, ook dat wil je niet.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rickskeg wrote: 13 Jan 2023, 09:56 Suggereren mensen nou echt Djanuma te halen? Hebben we toch een verborgen sok in het kantoor van Marcel?
Eerder een zoveelste lijk in de kast :grin:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 10:12 Ik denk dat je dichtbij de waarheid zit, ook van wat ik al eerder vernomen heb. Het is m.i. geen azijn maar gewoon realistisch. Er zijn nogal wat dingen gebeurd de afgelopen maanden, maar er is nooit een serieus goed verhaal gekomen. Ook nu niet. En dat is bestuurlijk armoede. Ik vind dat de achterban, maar ook de organisatie, daar recht op heeft en ik vind het momenteel een bestuurlijk falen.

Ik weet welke factoren kunnen meespelen; onderhandelingspositie, persoonlijke (ego) positie etc etc. Maar inmiddels kookt de pan bijna over, ook dat wil je niet.
Klopt, dit is ook wat ik af en toe mee krijg. Het zijn haantjes met prachtige en grote ambities bij PSV. Dat is prima, zolang ze daar maar wel realistisch in zijn. En daar schuurt het vooral. Je kan veel willen, maar als de club moet bezuinigen gaat dat hoe dan ook ten koste van je sportieve ambities. Tenzij je met een heel goed plan komt, dat je op bepaalde posities toppers hebt lopen die met het beetje wat je wel kan als club, de juiste dingen doet. Dat is niet alleen investeren in net die paar talenten die weinig kosten maar wel grote impact hebben (neem als voorbeeld spelers als Farfan), of de juiste trainer voor de groep (even los van wat je persoonlijk van Ruudje vindt), de juiste TD (die we niet hebben) en ga zo door.

Op bestuurlijk niveau is het, wat ik zelf zo hoor/zie/lees en wat ik hoor van anderen een zooitje en er ontbreekt een rode draad die de club weer uit de shit moet halen. De teksten die je deze zomer en nu weer hoort, passen wel aardig in het plaatje. En iedereen hier weet ook, als het sportieve tegenvalt gaat dat irritatie/discussie/wantrouwen opleveren in de club. Bepaalde mensen willen vooruit en zijn niet realistisch, anderen willen wel vooruit maar beseffen heel goed dat het niet kan. En zo ontstaat er een interne strijd waar volgens mij Roger Schmidt (ook hier even los van wat je van hem als coach vond) ook al over viel en mede hierdoor vertrok. Ambities hebben betekent het ook waar kunnen maken en er alles aan doen. Niet alleen maar uitspreken. Je kan wel over Ajax heen willen maar hoe wil je dat in godsnaam bereiken als club als je zelf fors moet saneren?

Edit: ik zal deze post even verplaatsen naar het RvC topic waar het wellicht beter is om verder te gaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rickskeg wrote: 13 Jan 2023, 09:56 Suggereren mensen nou echt Djanuma te halen? Hebben we toch een verborgen sok in het kantoor van Marcel?
Half jaar huur kan prima, alleen Villareal wil Danjuma verkopen begreep ik. Dan is hij inderdaad te duur.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2,222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 13 Jan 2023, 10:23
Rickskeg wrote: 13 Jan 2023, 09:56 Suggereren mensen nou echt Djanuma te halen? Hebben we toch een verborgen sok in het kantoor van Marcel?
Half jaar huur kan prima, alleen Villareal wil Danjuma verkopen begreep ik. Dan is hij inderdaad te duur.
Hoezo willen ze überhaupt van hem af?
Puur omdat hij geblesseerd is geweest en zijn ritme nog moet vinden dit seizoen?
Of hebben ze bij Villarreal direct geld nodig?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57
Ren Höek wrote: 13 Jan 2023, 09:55 Minachting van je achterban? :lol:
Klopt. Ik zie zo 1, 2 , 3 geen spelfout.

En als je bedoelt; de emotionele achterban is het laatste waarmee rekening gehouden dient te worden... ik begin van dat punt af te wijken. Hoe kun je zaken prediken als 'meedoen om het kampioenschap' als je dit beleid er naast legt? Ik zeg niet dat je, met veel geluk, nog lang mee kunt strijden.. de kansen zijn enorm geslonken. Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. En heel dom.

Los van dat je door creatief aan te kopen gewoon én kunt bezuinigen én mee kunt blijven spelen om het kampioenschap. Betekent je ambitieniveau bijstellen juist de doodsteek voor de club. En voor wat? Omdat enkele supporters onze club dan minder zuur beoordelen? Wat schieten we daarmee op? Als wij stoppen met voor het kampioenschap en Champions League te willen spelen, dan halen we de Xavi's en Benitez' van deze wereld echt niet meer binnen met ons verhaal hoor.

Maargoed, ieder zijn ding.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 13 Jan 2023, 09:55 Minachting van je achterban? :lol:
Lekker inhoudelijk. Je ondertitel is wel toepasselijk op je eigen reactie...

Het huidige beleid plus alles rondom de transfer van Gakpo is toch ook om te janken?
Hij wordt verkocht voordat de window überhaupt open is voor - gechargeerd gezegd - een Action-prijs, zonder dat er ook maar concreet een opvolger klaar staat (waar zeer ruim de tijd voor was).
Nee, PSV hoopt op een "buitenkansje". Volgens mij betekent een buitenkansje voor een normaliter onhaalbare versterking "on top of" je huidige selectie, en is het geen 1-op-1 vervanger van je MVP, beste speler én (reserve)captain.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 13 Jan 2023, 10:30
Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57

Klopt. Ik zie zo 1, 2 , 3 geen spelfout.

En als je bedoelt; de emotionele achterban is het laatste waarmee rekening gehouden dient te worden... ik begin van dat punt af te wijken. Hoe kun je zaken prediken als 'meedoen om het kampioenschap' als je dit beleid er naast legt? Ik zeg niet dat je, met veel geluk, nog lang mee kunt strijden.. de kansen zijn enorm geslonken. Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. En heel dom.

Los van dat je door creatief aan te kopen gewoon én kunt bezuinigen én mee kunt blijven spelen om het kampioenschap. Betekent je ambitieniveau bijstellen juist de doodsteek voor de club. En voor wat? Omdat enkele supporters onze club dan minder zuur beoordelen? Wat schieten we daarmee op? Als wij stoppen met voor het kampioenschap en Champions League te willen spelen, dan halen we de Xavi's en Benitez' van deze wereld echt niet meer binnen met ons verhaal hoor.

Maargoed, ieder zijn ding.
Ik begrijp het punt wat je maakt wel. Echter is het wel een puinhoop geworden he. De directie gaat rollend over straat met de RvC. Je TD wordt ontslagen zonder dat er een vervanger klaar staat (ook een half jaar later nog geen vervanger). De AD komt daarna met een heel slecht interview dat meer vragen oproept. De beste speler wordt verkocht, het lijkt intern opgevangen te worden. De trainer communiceert onafhankelijk van de top over het feit dat de doelstellingen 'onrealistisch' zijn. Je AD zegt zich 'kapot geschrokken' te zijn.

Hoe leg je dit allemaal uit? Het antwoord tot nog toe is: niet.

We hoeven geen hypertransparantie he, de gebeurtenissen zijn inmiddels zó ingrijpend dat er wel een soort van verklaring/verhaal mag/moet komen. Niet zo zeer per se aan jou en mij (ook wel hoor!) maar vooral voor de rust binnen en rond de club.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

voskat wrote: 13 Jan 2023, 10:26
Standbeeld wrote: 13 Jan 2023, 10:23
Half jaar huur kan prima, alleen Villareal wil Danjuma verkopen begreep ik. Dan is hij inderdaad te duur.
Hoezo willen ze überhaupt van hem af?
Puur omdat hij geblesseerd is geweest en zijn ritme nog moet vinden dit seizoen?
Of hebben ze bij Villarreal direct geld nodig?
Van wat ik hier eerder op het forum las, heeft Villareal geld nodig.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heren, als het gaat om de meer beleidskeuze zaken, graag in het RvC topic verder :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik begrijp alleen niet dat de enige manier om een serieuze (potentiele) toevoeging aan de selectie afhankelijk van buitenkansjes eind van de transferperiode.
We hebben zelf toch ook scouts in gebieden rondlopen waar je soortgelijke spelera moet kunnen vinden voor een acceptabel bedrag, die dus nog niet ergens bij een topclub spelen en buiten de boot vallen?
Dat Gakpo zou vertrekken zag iedereen aankomen, dan heb je toch een lijstje klaarliggen waar niet alleen maar de zogenaamde buitenkansjes op staan, maar ook spelers buiten die visvijver.
Als dat niet zo is, dan vraag ik me serieus af of onze scouting niet is onder de loep moeten worden genomen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat een aantal fans hier echt geen benul heeft. Als je eens tot jezelf zou komen in plaats van alleen maar kritiek spuien, dan zou je zelf ook wel inzien dat Brands én Ruud het liefst gisteren al versterking(en) hadden gepresenteerd. Dat weet ik 100% zeker. Alleen, het probleem is dat we te maken hebben met een hoop mitsen en maren. Zo hebben we een beperkt budget, zitten we niet in de top van de voetbalpyramide, willen we de beste speler terwijl die 100 andere opties heeft, etc. Er zullen nog wel 33 zaken zijn waarmee Brands rekening moet houden. In dat perspectief denk ik dan ook dat het te makkelijk oordelen is hier. Ja ik wil ook nu een versterking, maar ik ga niet nu al harde oordelen geven. Ik wacht rustig af tot het einde van de transferperiode en dan trek ik mijn conclusie. Tot die tijd (en vast nog wel daarna natuurlijk) geniet Brands mijn vertrouwen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 13 Jan 2023, 10:46 Ik denk dat een aantal fans hier echt geen benul heeft. Als je eens tot jezelf zou komen in plaats van alleen maar kritiek spuien, dan zou je zelf ook wel inzien dat Brands én Ruud het liefst gisteren al versterking(en) hadden gepresenteerd. Dat weet ik 100% zeker. Alleen, het probleem is dat we te maken hebben met een hoop mitsen en maren. Zo hebben we een beperkt budget, zitten we niet in de top van de voetbalpyramide, willen we de beste speler terwijl die 100 andere opties heeft, etc. Er zullen nog wel 33 zaken zijn waarmee Brands rekening moet houden. In dat perspectief denk ik dan ook dat het te makkelijk oordelen is hier. Ja ik wil ook nu een versterking, maar ik ga niet nu al harde oordelen geven. Ik wacht rustig af tot het einde van de transferperiode en dan trek ik mijn conclusie. Tot die tijd (en vast nog wel daarna natuurlijk) geniet Brands mijn vertrouwen.
Eens hoor. En ik wacht ook. Echter hoor ik nu al het riedeltje wat ik al meerdere transferperiodes heb gehoord, op het moment dat je dat riedeltje juist niet wilt horen en bijna niet kunt geloven dat je het op dit moment weer hoort. Dat triggert iets bij mij.

Punt is wel dat we in de zomerperiode ook de selectie niet op orde hadden. Dus, ondanks de financiele situatie, hoop je dat er alsnog iets aan gedaan wordt. Met één echte spits het seizoen in, hier in de winterperiode niets aan doen... was voor mij wel een ding bijvoorbeeld. Zoals Man Utd voor Weghorst gaat, kan PSV op een ander/lager niveau ook in die richting denken. Ik denk dan echt aan niveau Veerman o.i.d., daar kan iedereen om lachen... maar het is wel een stand-in voor Luuk als het echt nodig is. Fofana is daar niet klaar voor en blessure-technisch nu niet betrouwbaar genoeg. Ik zwijg verder even over de backposities.

In plaats daarvan zijn we onze beste speler kwijt en is het dus ECHT de vraag of daar nog iets voor terug komt. Dat voelt als een dubbele negatieve whammy.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57 Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
En dan roepen andere PSV supporters weer dat PSV topclub af is, en moet investeren, en dat de korte termijn belangrijker is, en dat de directie/RVC er niets van snapt, dat er koppen moeten rollen, enz, enz.
Je doet het als club simpelweg nooit goed voor iedereen en alles wat je communiceert wordt door een aantal met een berg azijn overgoten en tegen je gebruikt, zie dit forum als perfect voorbeeld daarvan.

Daarom vind ik uitspraken als "minachting van je achterban" vrij absurd. Ik zeg zeker niet dat ik het overal mee eens ben, maar zonder inzicht in alle cijfers en besluitvormingen kan ik mijn mening alleen baseren op de info die openbaar is gemaakt. Waardoor ik over het algemeen niet dergelijke stellige uitspraken doe, omdat ik weet hoe weinig clubs naar buiten brengen en ik niet weet wat er allemaal speelt. Sowieso moeten uitspraken van directieleden altijd met een korrel zout genomen worden, zo ook die van Brands.

PS: PSV doet altijd mee om het kampioenschap, wij zijn de enige structurele uitdager van Ajax en eindigen nog maar heel weinig buiten de top 2.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat is dus wat ik me in andere woorden ook al jaren afvraag. Hoe kan het toch zijn dat PSV telkens achter de feiten aan loopt als het om dit soort toptransfers gaat. We hebben dus scouts in dienst waar we puntje bij paaltje geen moer aan hebben. Op deze hele wereld is er volgens PSV dus klaarblijkelijk geen 1 stand-in voor Luuk met een goede prijs-kwaliteitverhouding te vinden. Gewoon nergens. In de zomer hetzelfde verhaal op rechtsback. Nu ook weer met Gakpo. Ik snap dat de club het financieel lastig heeft, maar het gaat nog veel moeilijker worden als men niet meer mee gaat doen om de titel.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 13 Jan 2023, 10:52
Armada wrote: 13 Jan 2023, 09:57 Ben dan gewoon eerlijk en zeg; financieel staat het niet goed, we moeten offers maken en dat zal gevolgen hebben voor onze kansen om om het kampioenschap te spelen. Echter is de lange termijn nu even belangrijker.
En dan roepen andere PSV supporters weer dat PSV topclub af is, en moet investeren, en dat de korte termijn belangrijker is, en dat de directie/RVC er niets van snapt, dat er koppen moeten rollen, enz, enz.
Je doet het als club simpelweg nooit goed voor iedereen en alles wat je communiceert wordt door een aantal met een berg azijn overgoten en tegen je gebruikt, zie dit forum als perfect voorbeeld daarvan.

Daarom vind ik uitspraken als "minachting van je achterban" vrij absurd. Ik zeg zeker niet dat ik het overal mee eens ben, maar zonder inzicht in alle cijfers en besluitvormingen kan ik mijn mening alleen baseren op de info die openbaar is gemaakt. Waardoor ik over het algemeen niet dergelijke stellige uitspraken doe, omdat ik weet hoe weinig clubs naar buiten brengen en ik niet weet wat er allemaal speelt. Sowieso moeten uitspraken van directieleden altijd met een korrel zout genomen worden, zo ook die van Brands.

PS: PSV doet altijd mee om het kampioenschap, wij zijn de enige structurele uitdager van Ajax en eindigen nog maar heel weinig buiten de top 2.
Ik snap het betoog, deels eens. Maar ik denk dat ik gewoon kritischer ben. Mijn vraag is wel: waar ligt bij onze gemoedelijke, fijne club, de grens? M.a.w. wie durft er op te staan en zich ook kwetsbaar op te stellen? (en dan mag je van mij heel veel feiten achterwege laten).

Ik mis dat. Terwijl er toch heel veel gebeurt (is) binnen PSV.
Last edited by Armada on 13 Jan 2023, 10:57, edited 1 time in total.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 10:52
Standbeeld wrote: 13 Jan 2023, 10:46 Ik denk dat een aantal fans hier echt geen benul heeft. Als je eens tot jezelf zou komen in plaats van alleen maar kritiek spuien, dan zou je zelf ook wel inzien dat Brands én Ruud het liefst gisteren al versterking(en) hadden gepresenteerd. Dat weet ik 100% zeker. Alleen, het probleem is dat we te maken hebben met een hoop mitsen en maren. Zo hebben we een beperkt budget, zitten we niet in de top van de voetbalpyramide, willen we de beste speler terwijl die 100 andere opties heeft, etc. Er zullen nog wel 33 zaken zijn waarmee Brands rekening moet houden. In dat perspectief denk ik dan ook dat het te makkelijk oordelen is hier. Ja ik wil ook nu een versterking, maar ik ga niet nu al harde oordelen geven. Ik wacht rustig af tot het einde van de transferperiode en dan trek ik mijn conclusie. Tot die tijd (en vast nog wel daarna natuurlijk) geniet Brands mijn vertrouwen.
Eens hoor. En ik wacht ook. Echter hoor ik nu al het riedeltje wat ik al meerdere transferperiodes heb gehoord, op het moment dat je dat riedeltje juist niet wilt horen en bijna niet kunt geloven dat je het op dit moment weer hoort. Dat triggert iets bij mij.

Punt is wel dat we in de zomerperiode ook de selectie niet op orde hadden. Dus, ondanks de financiele situatie, hoop je dat er alsnog iets aan gedaan wordt. Met één echte spits het seizoen in, hier in de winterperiode niets aan doen... was voor mij wel een ding bijvoorbeeld. Zoals Man Utd voor Weghorst gaat, kan PSV op een ander/lager niveau ook in die richting denken. Ik denk dan echt aan niveau Veerman o.i.d., daar kan iedereen om lachen... maar het is wel een stand-in voor Luuk als het echt nodig is. Fofana is daar niet klaar voor en blessure-technisch nu niet betrouwbaar genoeg. Ik zwijg verder even over de backposities.

In plaats daarvan zijn we onze beste speler kwijt en is het dus ECHT de vraag of daar nog iets voor terug komt. Dat voelt als een dubbele negatieve whammy.
Maar de vraag is ook: wat heb je aan zo'n speler? Ik vind Weghorst voor United een beetje Vinicius voor PSV. En bijna IEDEREEN wilde hem zo snel mogelijk weg hebben. Veerman vind ik in dezelfde categorie zitten als Vinicius. Als we zo'n spits halen zegt iedereen dat we beter Fofana de kans kunnen geven. Het is toch NOOIT goed voor supporters?
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 13 Jan 2023, 10:57
Armada wrote: 13 Jan 2023, 10:52

Eens hoor. En ik wacht ook. Echter hoor ik nu al het riedeltje wat ik al meerdere transferperiodes heb gehoord, op het moment dat je dat riedeltje juist niet wilt horen en bijna niet kunt geloven dat je het op dit moment weer hoort. Dat triggert iets bij mij.

Punt is wel dat we in de zomerperiode ook de selectie niet op orde hadden. Dus, ondanks de financiele situatie, hoop je dat er alsnog iets aan gedaan wordt. Met één echte spits het seizoen in, hier in de winterperiode niets aan doen... was voor mij wel een ding bijvoorbeeld. Zoals Man Utd voor Weghorst gaat, kan PSV op een ander/lager niveau ook in die richting denken. Ik denk dan echt aan niveau Veerman o.i.d., daar kan iedereen om lachen... maar het is wel een stand-in voor Luuk als het echt nodig is. Fofana is daar niet klaar voor en blessure-technisch nu niet betrouwbaar genoeg. Ik zwijg verder even over de backposities.

In plaats daarvan zijn we onze beste speler kwijt en is het dus ECHT de vraag of daar nog iets voor terug komt. Dat voelt als een dubbele negatieve whammy.
Maar de vraag is ook: wat heb je aan zo'n speler? Ik vind Weghorst voor United een beetje Vinicius voor PSV. En bijna IEDEREEN wilde hem zo snel mogelijk weg hebben. Veerman vind ik in dezelfde categorie zitten als Vinicius. Als we zo'n spits halen zegt iedereen dat we beter Fofana de kans kunnen geven. Het is toch NOOIT goed voor supporters?
Ik was voor de verkoop van Vinicius omdat er een achterlijke koopregeling achter zat, ik was tegen de verkoop als het gevolg was dat we geen vervanger van Luuk hadden.

Ik denk dat er nu een argument gebruikt wordt 'het is ook nooit goed', dat sportief geen stand houdt als het gevolg is dat we met één spits een seizoen in gaan. Ik denk dat veel mensen liever wat beters dan Vinicius zagen, in plaats daarvan zagen we niets. Dat laatste is het hele punt.

Wat heb je aan zo'n speler? Kijk PSV-Rangers maar terug, zeker de tweede helft met Saibari in de punt.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 13 Jan 2023, 11:00
DeEintovenaar wrote: 13 Jan 2023, 10:57

Maar de vraag is ook: wat heb je aan zo'n speler? Ik vind Weghorst voor United een beetje Vinicius voor PSV. En bijna IEDEREEN wilde hem zo snel mogelijk weg hebben. Veerman vind ik in dezelfde categorie zitten als Vinicius. Als we zo'n spits halen zegt iedereen dat we beter Fofana de kans kunnen geven. Het is toch NOOIT goed voor supporters?
Ik was voor de verkoop van Vinicius omdat er een achterlijke koopregeling achter zat, ik was tegen de verkoop als het gevolg was dat we geen vervanger van Luuk hadden.

Ik denk dat er nu een argument gebruikt wordt 'het is ook nooit goed', dat sportief geen stand houdt als het gevolg is dat we met één spits een seizoen in gaan. Ik denk dat veel mensen liever wat beters dan Vinicius zagen, in plaats daarvan zagen we niets. Dat laatste is het hele punt.

Wat heb je aan zo'n speler? Kijk PSV-Rangers maar terug, zeker de tweede helft met Saibari in de punt.
Ik snap je redenatie hoor. Mijn punt is alleen dat we het geld maar 1 keer uit kunnen geven. En het gaat me ook niet om je persoonlijke opvatting over Vinicius maar meer de tendens. Als je hier berichten leest: beter zonder spits dan met Vinicius is het een beetje hypocriet. Daarbij kun je je geld maar 1 keer uitgeven en dat maakt het lastig. Ga je voor een spits die eigenlijk niet voldoet maar je daardoor een tweede spits hebt? Of hou je je geld in je zak om in de zomer een gewenste versterking te halen? Of in ieder geval om het geld niet kwijt te zijn zoals in dit geval met een back-up spits?
Een vervanger voor Gakpo moet er komen. Punt. En daar moet je eigenlijk ook niet op bezuinigen, dat moet iemand zijn die je kansen op een kampioenschap verkoopt. Maar een back-up spits halen is natuurlijk wel lastig he! Wat kun je zo'n spits bieden? En wat voor spits zoek je? Dat vind ik ook het lastige met Luuk in de spits.
De tweede spits heeft niet heel veel kans op speeltijd, Luuk is je aanvoerder en haal je er eigenlijk alleen af als hij niet meer kan. Daarnaast: haal je iemand met potentie die je eerste spits kan worden of haal je iemand die ervaren is en echt puur hier komt afronden? En wat voor spits haal je? Een type Malen (handig aan de bal met een actie) is duurder dan een type Luuk (toch meer targetman en breekijzer). En dat maakt het ook lastig: speel je met een type Malen kun je best makkelijk een tweede spits halen die je echt als breekijzer haalt, zoals nu met Weghorst. Maar een ander soort spits halen gaat bijna niet want die komen voor de basis of het moet echt weggegooid geld zijn.
Met het geld wat je bij PSV kunt besteden en als je dan een back-up spits gaat halen kom je denk ik echt in de categorie Vini/Vertessen en vraag me echt af of we dat moeten willen. Maar ik snap je punt want ik vind het ook heel bijzonder om het seizoen in te gaan zonder echte tweede spits. Alleen dit zijn de overwegingen zoals ik ze zie.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Uit het stuk van Elfrink van vanmorgen:
Nieuw bloed
Als Madueke zou vertrekken, investeert PSV zijn transfersom zonder twijfel in nieuw bloed voor de selectie. Momenteel is de club ook al volop bezig om het vertrek van Gakpo nog op te vangen, maar heeft de speurtocht op de transfermarkt nog niet tot een nieuwe aanwinst geleid.
Wil PSV dus gaan investeren in de selectie zal het Madueke dus moeten laten gaan. Vooralsnog, met enkel de verkoop van Cody, moeten we het doen met berichten over vage huurlingen. Of een buitenkansje als Tsygankov. In het ochtendartikel schrijft Elfrink dat PSV Madueke bij een bod van richting de 45 miljoen euro wil laten gaan.

Madueke behouden zal enkel een vervanger geven voor (een klein transferbedrag of huur) voor Gakpo. (meest realistisch scenario).

Hier zal PSV ook een keuze in moeten maken. Verkoopt men Madueke, dan zal het twee flankspelers moeten halen en de transferwindow is nog slechts iets meer dan twee weken. Met Sangare verkoopt PSV gegarandeerd voor 37.5 miljoen komende zomer, waar we naar verluidt 25 miljoen netto aan over houden. Waarmee er weer zwarte cijfers behaald worden. Daar kan men evt nu op anticiperen door bij een verkoop van Noni over te gaan tot investeringen (wingers, rb, spits) en vol voor de titel te gaan, maar dat zijn beleidsmatige keuzes die wij niet kunnen maken.

Al met al, het wordt een versterking a la Veerman of een huurspeler bij behoud van Noni. Wanneer Noni ons (helaas) verlaat, dan zal er echt wat kunnen gebeuren. Hoop vooral dat ze binnenkamers over deze situatie op een lijn zitten, want dat is erg belangrijk. Heb geen zin in gezeik zoals we afgelopen jaar hadden. Dat vergemakkelijkt de processen totaal niet. En daarmee is de club met haar supporters uiteindelijk van de dupe. Aan Brands en kornuiten om dat te voorkomen. C'mon.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

kunnen we de herhaling van zetten laten of in de desbetreffende topics laten, dit topic is voor transfernieuwtjes niet voor alle spuit 11 meningen.
Saibari is underrated.
Locked