Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

hebben ze weer geluk!!
koetje
Legende

Die dopingjagende baardmans is normaal nooit zo mild. Typisch.

Dopinggebruikers hebben altijd een standaardriedeltje over per ongeluk genomen middelen, ik maak die stof van nature aan en het zat in mijn vlees. Soms overigens terecht. Maar hoe kan deze man nu weten dat het verhaal van Onana klopt.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ShovingNE2 wrote: 05 Feb 2021, 12:05
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 11:54

Aardige samenvatting denk ik...

Wat een desastreuze week, ongelofelijk wat een nieuws allemaal. Ik baal echt ontzettend.
5. Rijkhoff naar Borussia Dortmund.
6. ook deze week is ajax onverminderd kut
7. Punt 6 blijft voorlopig zo.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Ben benieuwd of de titelrace nu weer spannender wordt...
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Woodenshoes
Nationale topspeler

Zou die extra verzachtende omstandigheid dan zijn dat-ie bij de grootste kutclub van de wereld speelt? En dan is nog 2 jaar daar blijven wel erg inhumaan.Hij wil wel weg, maar dat lukt maar niet.
Thoresen
Nationale topspeler

De eerste sporter die direct na het tegen de lamp loopt zegt dat ie dat expres heeft gedaan moet nog geboren worden.
Interessant vind ik dat er wordt gesuggereerd dat dit middel helpt als je je niet lekker voelt. Terwijl het, zo lees ik, ook als maskeringsmiddel gebruikt wordt. Recept op naam vrouw. Serieus? Als ze met zo'n lulverhaal wegkomen....
Rol Dopingautoriteit?
Joenepsv
Legende

Happy days. Het enige wat ik hierop te zeggen heb: lekker voor ze.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Hoezo? Krijgen ze minpunten of mag de tegenstander voort met 13 man spelen?

Stekelenburg of Onane, who cares. Promes wel of niet verkocht, who cares? En met Haller of zonder Haller verliezen in Europa is toch ook niet belangrijk. Nu is Haller lekker fit voor de competitie en mag Labyad het in Europa verprutsen.

Het enige wat voor mij de winst van dit hele verhaal is, is dat ALS ze nu een misstap maken dat de crisis meteen de kop op komt steken. Daar helpen 7,5 punt voorsprong ook niet tegen.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Zou ajax zo veel vertrouwen hebben gehad in een milde straf van de uefa dat ze geen fatsoenlijke vervanger gehaald hebben voor wel een straf als deze? Lijkt me dat ze niet vertrouwen op wat er voor de rest aan keepers rondloopt. Of zouden ze er, net als bij Haller, niet aan gedacht hebben?
Ren Höek
Vedette

koetje wrote: 05 Feb 2021, 12:13 Die dopingjagende baardmans is normaal nooit zo mild. Typisch.
Maar hoe kan deze man nu weten dat het verhaal van Onana klopt.
Misschien voortaan eerst lezen en dan pas oordelen?
Ram heeft helemaal geen oordeel over Onana en zijn verhaal, hij geeft alleen aan dat de schorsing van 1 jaar korter is dan gebruikelijk en dat hij daardoor het vermoeden heeft dat de UEFA een extra verzachtende omstandigheid heeft meegenomen in de strafbepaling.
Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit, vermoedt dat Ajax-doelman Andre Onana bij de UEFA heeft kunnen hard maken dat hij het middel furosemide niet opzettelijk tot zich heeft genomen. Dat maakt Ram op uit de relatief korte schorsing van één jaar.
Ajax verklaart dat Onana zich eind oktober niet lekker voelde en een pilletje van zijn vrouw nam. Dat zou een niet-opzettelijke overtreding kunnen impliceren. Wat daarbij de extra verzachtende omstandigheid kan zijn geweest, is speculeren. ,,En daar word ik niet voor betaald”, zegt Ram.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Madueke
Legende

Ajax zag dit natuurlijk allemaal al aankomen, waarom zouden ze anders op donderdag een persconferentie houden voor de wedstrijd tegen Utrecht? Het is al lachwekkend genoeg, dus een hakkelende ten Hag die daarover vragen moet beantwoorden wilden zo snel voor zijn.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Ik weet niet wat vermakelijker is: Transferjosti of Trendingajax.
ruuddevil
Legende

Naar ik begrijp komen ze nog goed weg met 1 jaar schorsing. Dat verhaal over zijn vrouw en dat ie ziek was is natuurlijk gelul. Het is een maskerend middel, dus dit zaakje stinkt gewoon.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Hoe zit dat eigenlijk met salaris? Moet ajax Onana volledig doorbetalen als hij door zijn eigen stomme fout een jaar lang niet mag spelen? Zou toch mooi zijn, is ongetwijfeld grootverdiener.
Hartig Woordje
Bankzitter

Ihattaren wrote: 05 Feb 2021, 12:44 Ajax zag dit natuurlijk allemaal al aankomen, waarom zouden ze anders op donderdag een persconferentie houden voor de wedstrijd tegen Utrecht? Het is al lachwekkend genoeg, dus een hakkelende ten Hag die daarover vragen moet beantwoorden wilden zo snel voor zijn.
Waarschijnlijk. En dat hebben ze heel goed ingezien. De kans was klein dat ze over een ander tijdstip vragen zouden krijgen. Hoewel ik denk dat er onder embargo, wel een paar journalisten op de hoogte zijn geweest.
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Cillessen naar Ajax in de zomer in 3, 2, 1
StratumZuid
Vedette

🍺
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
TomPSV
Legende

Manolev25 wrote: 05 Feb 2021, 12:55 Cillessen naar Ajax in de zomer in 3, 2, 1
Kjell Scherpen is toch het nieuwe wereldwonder?
guus
Internationale topspeler

Kezmania wrote: 05 Feb 2021, 11:19 Ik ben huisarts en dit middel is bijzonder veelvoorkomend. Geloof het of niet. Er is vast een aanwijsbare reden voor want je gaat hier niet ineens de sterren van de hemel door keepen. Onmogelijk. Letterlijk onmogelijk.
Haha.......... lekker zo’n trol als huisarts.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Die Onana :lol:

Dan keep je de pannen van het dak in de Champions League, plak je er nog één jaar aan vast om erna de stap kunnen zetten naar de club van je dromen, wordt je gepakt op dit en kan alles de prullenbak in. Loser. :lol:
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

En het is hem zo ongelofelijk gegund. Had ik dat al gezegd?
#FreeGeneratie4
TomPSV
Legende

guus wrote: 05 Feb 2021, 12:59
Kezmania wrote: 05 Feb 2021, 11:19 Ik ben huisarts en dit middel is bijzonder veelvoorkomend. Geloof het of niet. Er is vast een aanwijsbare reden voor want je gaat hier niet ineens de sterren van de hemel door keepen. Onmogelijk. Letterlijk onmogelijk.
Haha.......... lekker zo’n trol als huisarts.
Als hij huisarts is, ben ik de Paus.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Keep dreaming, dit zet Praag wel even recht. Volgende week in het nieuws: schorsing Onana teruggebracht naar één maand en een half jaar voorwaardelijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dat dachten we van Haller ook. Als ik de tweets van o.a. Thijs Zonneveld lees, is de kans bijzonder klein dat dit goed gaat komen. Als de normale straf 2 jaar is, vind ik het al niet heel handig dat ze in beroep gaan.
#FreeGeneratie4
Trixm
Vedette

Het is toch ook geen doping, maar een middel om doping mee te maskeren?
Saibari is underrated.
Locked