Ajax
- ShovingNE2
- Site Admin
- RaJitsu
- Vaste waarde in elftal
Tsja, knullig, maar we hebben het in Eindhoven natuurlijk ook meegemaakt, zoiets met Haller. En die is nu dus fitter voor de competitie, dus om te zeggen dat ze er echt een nadeel van hebben? In Europa is Ajax nu zwakker, terwijl we als Eredivisie profiteren van het succes van andere clubs.
Onana.... Denk niet dat hij een jaar krijgt.
Onana.... Denk niet dat hij een jaar krijgt.
- GillesdelaCroquette
- Internationale topspeler
Dat is al een jaar minder dan je normaal hiervoor krijgt. Zou niet weten waarom het bij Onana anders zou zijn. Sterker, als het wel anders is dan zijn er op de achtergrond hele vieze spelletjes gespeeld.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
- Persepolis
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Precies. In tegenstelling tot heel veel andere regels in het sport is dit heel rechttoe rechtaan. Wordt er bij controle een middel ontdekt wat op de verboden lijst staat? Schorsing. Punt. Geen idee waarom ze het zouden verminderen na een bezwaar. Het is anders dan bij een schorsing na een rode kaart oid, waar persoonlijke inzicht en interpretatie van de overtreding een rol spelen. Dan kun je nog vermindering (of, als je voor PSV speelt, verhoging) van de straf krijgen.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
Dat zou je zeggen, maar las vandaag het verhaal van Douglas voor een soortgelijk geval en zijn schorsing is naar beneden gesteld naar een half jaar.
Het is trouwens Ajax, ik sluit niets uit. Ik ga er persoonlijk van uit dat het maar een half jaar gaat worden.
-
- Lid 2e elftal
-
Ik wil best geloven dat Onana dom genoeg is om verboden middelen te gebruiken, zonder dat het zijn bedoeling was. Met name, omdat het bij hem thuis stond, als dat deel waar is, en dat me niet een geweldige verstopplek lijkt, en ook omdat ik het geen genie vind in doen en laten.
Echter kun je dat nooit helemaal vrijspreken, want wat betekent dat voor alle andere betrapte sporters die claimen van niks te weten?
Zelfs een halfjaar niet sporten kan veel betekenen voor hem. Hij kan zijn gedroomde transfer mislopen en pas in augustus weer starten met trainen (toch?), waardoor hij het nodige ritme mist bij het ingaan van het nieuwe seizoen. En wie weet wat dat doet in dat koppie van hem? Je zou er koppijn van krijgen, en voor je het weet doet hij het weer.
Echter kun je dat nooit helemaal vrijspreken, want wat betekent dat voor alle andere betrapte sporters die claimen van niks te weten?
Zelfs een halfjaar niet sporten kan veel betekenen voor hem. Hij kan zijn gedroomde transfer mislopen en pas in augustus weer starten met trainen (toch?), waardoor hij het nodige ritme mist bij het ingaan van het nieuwe seizoen. En wie weet wat dat doet in dat koppie van hem? Je zou er koppijn van krijgen, en voor je het weet doet hij het weer.
- Persepolis
- Vedette
Het doosje lijkt sowieso niet op dat van een aspirinetje. De strips zelf zijn meestal zilverkleurig en pillen zijn meestal rond en wit dusja, als ze echt hebben gecontroleerd is dat tijdverspilling geweest.
-
Sar had het over namen op het doosje “iets Luca...... en lucadil....”.Persepolis wrote: ↑05 Feb 2021, 19:18Het doosje lijkt sowieso niet op dat van een aspirinetje. De strips zelf zijn meestal zilverkleurig en pillen zijn meestal rond en wit dusja, als ze echt hebben gecontroleerd is dat tijdverspilling geweest.
En wie garandeert dan dat beide doosjes uit het medicijnkastje van Onana komt? Daarbij had mevrouw Onana dat voorgeschreven gekregen en dus staat haar naam dan op het apotheek etiket.
-
- Bankzitter
Ik zal wel teveel Netflix hebben gekeken de laatste tijd, maar...
Wat er precies in dat medicijnkastje zat, weet nu verder niemand. Ik ga er vanuit dat het een stupide actie van Onana is geweest maar als het middel maskeert, zou datgeen wat het maskeren moet, zich niet ook in dat kastje hebben bevonden?
Een stuk geloofwaardiger dan een pizzeria-verhaal iig...
Wat er precies in dat medicijnkastje zat, weet nu verder niemand. Ik ga er vanuit dat het een stupide actie van Onana is geweest maar als het middel maskeert, zou datgeen wat het maskeren moet, zich niet ook in dat kastje hebben bevonden?
- Persepolis
- Vedette
Hoeft niet natuurlijk, dat middel zou overal of nergens kunnen zijn. Maar dit doet er eigenlijk helemaal niet toe, beweegredenen en verklaringen betekenen niet zoveel in zo'n zaak. Het is heel simpel, staat een middel op de dopinglijst en is dat middel geconstateerd, dan volgt er een schorsing. Of het nou bewust of onbewust was, en welke verklaringen er ook voor zijn. Dat valt toch niet te controleren.Hartig Woordje wrote: ↑05 Feb 2021, 19:32 Ik zal wel teveel Netflix hebben gekeken de laatste tijd, maar...
- Persepolis
- Vedette
guus wrote: ↑05 Feb 2021, 19:29Sar had het over namen op het doosje “iets Luca...... en lucadil....”.Persepolis wrote: ↑05 Feb 2021, 19:18
Het doosje lijkt sowieso niet op dat van een aspirinetje. De strips zelf zijn meestal zilverkleurig en pillen zijn meestal rond en wit dusja, als ze echt hebben gecontroleerd is dat tijdverspilling geweest.
En wie garandeert dan dat beide doosjes uit het medicijnkastje van Onana komt? Daarbij had mevrouw Onana dat voorgeschreven gekregen en dus staat haar naam dan op het apotheek etiket.
Precies, nutteloze zoektocht dus. Onana is gewoon dom geweest. Als topsporter dien je heel voorzichtig te zijn met wat je inneemt, dat is "part of the deal". Je weet dat er een lijst verboden middelen is, dat je gecontroleerd kan worden en welke gevolgen het kan hebben. Dan zorg je ervoor dat je het niet inneemt.
-
Dat middel maskeert ook cocaïne gebruik.Persepolis wrote: ↑05 Feb 2021, 19:45
Precies, nutteloze zoektocht dus. Onana is gewoon dom geweest. Als topsporter dien je heel voorzichtig te zijn met wat je inneemt, dat is "part of the deal". Je weet dat er een lijst verboden middelen is, dat je gecontroleerd kan worden en welke gevolgen het kan hebben. Dan zorg je ervoor dat je het niet inneemt.
- Ailon
- Vedette
Exact.
Furosemide zorgt voor een snellere vochtafdrijving en daardoor verdwijnt ook cocaine sneller uit je lichaam.
Over Onana gaan al wat langer geruchten rond.
Ze zullen dat oude paard Michael van Praag wel weer van stal halen om mogelijk wat invloed uit te oefenen.
Hebben ze ook al gedaan mbij die stupiditeit van Haller, maar dat mocht niet baten.
Last edited by Ailon on 05 Feb 2021, 20:09, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- Heissenberrug
- Persepolis
- Vedette