Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Zo'n jongen heeft natuurlijk ook een hoop voorvocht.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Tomm
Vedette

Oftewel hij is niet vies van de coke en probeerde dat te maskeren met dat middel wat nu bij test naar boven komt? Dan ben je echt een kneus zeg haha :lol:
Vlagman
Lid 2e elftal

Man, het is wel echt smullen deze week om al die Ajax artikeltjes voorbij te zien komen en vooral de commentaren zijn een goudmijn.

De mooiste comment die ik voorbij zag komen was: Steekpartijen, drugsgebruik en bestuurlijke chaos, meer Amsterdams is Ajax nog nooit geweest.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Persepolis wrote: 05 Feb 2021, 20:27 Het is sowieso een onzinverhaal over dat per ongeluk pakken. Furosemide tabletten zijn hele kleine minitabletjes. Aspirine en paracetamol tabletten zijn vele malen dikker en groter. Bullshit dus.
Ik zie enkel al door te googelen als dat er verschillende soorten en maten zijn, dus dat hoeft geen bullshit te zijn. Jij denkt dat Onana moedwillig de pillen heeft genomen? En op basis waarvan? Als de UEFA ook overtuigt lijkt te zijn van zijn onschuld, als we de berichtgeving mogen geloven.
Tomm
Vedette

Bewust of onbewust. Pech gehad. Het einde is zoek als je moet gaan inschatten of er onschuld in het spel is.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Het is weer ouderwets lachen geblazen. Ik heb deze tijden toch wel gemist mannen. Wat een kutclub is dat.
StratumZuid
Vedette

Alle wedstrijden na oktober veranderen in een 3-0 nederlaag voor die kutclub.
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Ailon
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 20:40
Persepolis wrote: 05 Feb 2021, 20:27 Het is sowieso een onzinverhaal over dat per ongeluk pakken. Furosemide tabletten zijn hele kleine minitabletjes. Aspirine en paracetamol tabletten zijn vele malen dikker en groter. Bullshit dus.
Ik zie enkel al door te googelen als dat er verschillende soorten en maten zijn, dus dat hoeft geen bullshit te zijn. Jij denkt dat Onana moedwillig de pillen heeft genomen? En op basis waarvan? Als de UEFA ook overtuigt lijkt te zijn van zijn onschuld, als we de berichtgeving mogen geloven.
Een onschuldig persoon krijgt geen strafoplegging. Zelfs door de UEFA niet.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Persepolis
Vedette

Fijn, dat googlen, maar ik weet uit mijn 6+ jaar ervaring als openbare apotheker dat furosemide tabletten vele malen kleiner zijn dan een paracetamol en aspirine tablet. Alle soorten, behalve furosemide 500 mg, waarvan ik het zeer, zeer onwaarschijnlijk acht dat zijn vrouw het gebruikt. Daarom denk ik dat het bullshit is. Wat het echte verhaal is weet ik ook niet.
Op weg naar nr 26
Vedette

Het is óf bewust of gewoon ongelooflijk dom en amateuristisch.
Ailon
Vedette

Persepolis wrote: 05 Feb 2021, 20:51

Fijn, dat googlen, maar ik weet uit mijn 6+ jaar ervaring als openbare apotheker dat furosemide tabletten vele malen kleiner zijn dan een paracetamol en aspirine tablet. Alle soorten, behalve furosemide 500 mg, waarvan ik het zeer, zeer onwaarschijnlijk acht dat zijn vrouw het gebruikt. Daarom denk ik dat het bullshit is. Wat het echte verhaal is weet ik ook niet.
Kunt natuurlijk niet ontkennen dat dit lulverhaal van Onana wel creatief gevonden is.
Toevallig was er een zwangere vrouw voorhanden.
De volgende smoes bij het CAS is natuurlijk kinderaspirine dat hij aanzag voor een paracetamolletje.

Wat mij betreft gaat het CAS dit geval tot op de bodem uitzoeken. Ronduit belachelijk dat Onana er met zo'n minimum straf afkomt waarvoor anderen al minimaal 2 jaar kregen
guus
Internationale topspeler

Op weg naar nr 25 wrote: 05 Feb 2021, 21:00 Het is óf bewust of gewoon ongelooflijk dom en amateuristisch.
Ik ga voor het 1e. Gewoon cocaïne gebruiker.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ailon wrote: 05 Feb 2021, 21:01
Persepolis wrote: 05 Feb 2021, 20:51

Kunt natuurlijk niet ontkennen dat dit lulverhaal van Onana wel creatief gevonden is.
De volgende smoes bij het CAS is natuurlijk kinderaspirine dat hij aanzag voor een paracetamolletje.

Wat mij betreft gaat het CAS dit geval tot op de bodem uitzoeken. Ronduit belachelijk dat Onana er met zo'n minimum straf afkomt waarvoor anderen al minimaal 2 jaar kregen
Hier is Onana al door iedereen veroordeelt, maar waarom is de UEFA dan uitgesproken over zijn onschuld? Zou het dan niet gewoon waar kunnen zijn, dat er een menselijke fout is gemaakt. Hier lees ik tien redenen waarom het onzin zou zijn, maar ik kan ook tien situaties bedenken waarin je zo'n fout kan maken. Mensen maken fouten. Nu dat vastgesteld lijkt te zijn vind ik het disproportioneel om iemand voor een jaar lang te schorsen doordat er een verkeerd pilletje is gebruikt dat niet eens prestatieverhogend werkt. Die dopingstraffen zijn veel te hoog. Uiteraard, eerder nooit druk over gemaakt maar nu vind ik daar wat van. Staat totaal niet in verhouding wat mij betreft, je ruïneert de carrière van een topsporter op deze manier. Ik vraag me sterk af of iedereen hier hetzelfde zou zeggen/vinden wanneer het een PSV-er zou betreffen, maar dat terzijde. Maar ik begrijp het wel, voor jullie een topweek zo.
Ailon
Vedette

guus wrote: 05 Feb 2021, 21:01
Op weg naar nr 25 wrote: 05 Feb 2021, 21:00 Het is óf bewust of gewoon ongelooflijk dom en amateuristisch.
Bij die amsterdamse snuif club zitten een aantal fervente bezoekers van shisha lounges waar meer te halen valt dan alleen een waterpijp.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ailon wrote: 05 Feb 2021, 21:10
guus wrote: 05 Feb 2021, 21:01

Bij die amsterdamse snuif club zitten een aantal fervente bezoekers van shisha lounges waar meer te halen valt dan alleen een waterpijp.
Makkelijk roepen zo op het forum, ik geloof er niets van.
Ailon
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:09 Hier is Onana al door iedereen veroordeelt, maar waarom is de UEFA dan uitgesproken over zijn onschuld? Zou het dan niet gewoon waar kunnen zijn, dat er een menselijke fout is gemaakt. Hier lees ik tien redenen waarom het onzin zou zijn, maar ik kan ook tien situaties bedenken waarin je zo'n fout kan maken. Mensen maken fouten. Nu dat vastgesteld lijkt te zijn vind ik het disproportioneel om iemand voor een jaar lang te schorsen doordat er een verkeerd pilletje is gebruikt dat niet eens prestatieverhogend werkt. Die dopingstraffen zijn veel te hoog. Uiteraard, eerder nooit druk over gemaakt maar nu vind ik daar wat van. Staat totaal niet in verhouding wat mij betreft, je ruïneert de carrière van een topsporter op deze manier. Ik vraag me sterk af of iedereen hier hetzelfde zou zeggen/vinden wanneer het een PSV-er zou betreffen, maar dat terzijde. Maar ik begrijp het wel, voor jullie een topweek zo.
Beste Johan-Cruijff.
Het is voor de eerste keer dat ik je de plank flink zie missslaan.
Het gaat niet om een prestatieverhogend middel maar om een maskeringsmiddel dat verhoogde vochtafdrijving ten gevolge heeft. Bijvoorbeeld om sporen van cocaine gebruik sneller uit het lichaam te laten verdwijnen.
Ailon
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:13
Ailon wrote: 05 Feb 2021, 21:10
Makkelijk roepen zo op het forum, ik geloof er niets van.
Een naam krijg je van me. Die van onze messentrekker. Die wil ajax niet voor niets kwijt.
guus
Internationale topspeler

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:09

Hier is Onana al door iedereen veroordeelt, maar waarom is de UEFA dan uitgesproken over zijn onschuld? Zou het dan niet gewoon waar kunnen zijn, dat er een menselijke fout is gemaakt. Hier lees ik tien redenen waarom het onzin zou zijn, maar ik kan ook tien situaties bedenken waarin je zo'n fout kan maken. Mensen maken fouten. Nu dat vastgesteld lijkt te zijn vind ik het disproportioneel om iemand voor een jaar lang te schorsen doordat er een verkeerd pilletje is gebruikt dat niet eens prestatieverhogend werkt. Die dopingstraffen zijn veel te hoog. Uiteraard, eerder nooit druk over gemaakt maar nu vind ik daar wat van. Staat totaal niet in verhouding wat mij betreft, je ruïneert de carrière van een topsporter op deze manier. Ik vraag me sterk af of iedereen hier hetzelfde zou zeggen/vinden wanneer het een PSV-er zou betreffen, maar dat terzijde. Maar ik begrijp het wel, voor jullie een topweek zo.
Je lult uit je nek. We hebben het hier niet over een amateur keeper hè. Onana wist heus wel wat ie innam hoor.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ailon wrote: 05 Feb 2021, 21:13
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:09 Hier is Onana al door iedereen veroordeelt, maar waarom is de UEFA dan uitgesproken over zijn onschuld? Zou het dan niet gewoon waar kunnen zijn, dat er een menselijke fout is gemaakt. Hier lees ik tien redenen waarom het onzin zou zijn, maar ik kan ook tien situaties bedenken waarin je zo'n fout kan maken. Mensen maken fouten. Nu dat vastgesteld lijkt te zijn vind ik het disproportioneel om iemand voor een jaar lang te schorsen doordat er een verkeerd pilletje is gebruikt dat niet eens prestatieverhogend werkt. Die dopingstraffen zijn veel te hoog. Uiteraard, eerder nooit druk over gemaakt maar nu vind ik daar wat van. Staat totaal niet in verhouding wat mij betreft, je ruïneert de carrière van een topsporter op deze manier. Ik vraag me sterk af of iedereen hier hetzelfde zou zeggen/vinden wanneer het een PSV-er zou betreffen, maar dat terzijde. Maar ik begrijp het wel, voor jullie een topweek zo.
Beste Johan-Cruijff.
Het is voor de eerste keer dat ik je de plank flink zie missslaan.
Het gaat niet om een prestatieverhogend middel maar om een maskeringsmiddel dat verhoogde vochtafdrijving ten gevolge heeft. Bijvoorbeeld om sporen van cocaine gebruik sneller uit het lichaam te laten verdwijnen.
Nou, ik zit wel vaker mis hoor. Ben wat dat betreft ook maar een simpele voetbalsupporter die het door een wit-rood-wit brilletje bekijkt. Hier zit iedereen blijkbaar richting cocaïne te denken, maar op basis waarvan? En zijn ze bij de UEFA dan dom en zouden die niet na de positieve test alles hebben gecontroleerd. Als ze dan niets vinden - en dat zal dus wel niet - dan is een menselijke (hele domme, geheel mee eens) fout toch niet heel vreemd? Maar ik begrijp best dat er hier van het negatieve wordt uitgegaan als het een Ajacied betreft. Ik ga echter uit van het goede - ook als het niet-Ajacieden betreft - en geloof oprecht dat hij een oerstomme fout heeft begaan. Noem me naïef, maar ik heb vertrouwen in de woorden van Onana en het onderzoek van de UEFA waaruit blijkt dat er geen bewuste fout is gemaakt.
Persepolis
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:09

Normaal vind ik, net zoals de meesten hier, jouw bijdrages hartstikke goed en gebalanceerd, maar hier zit je toch echt hartstikke fout/door een gekleurde bril te kijken.
Er zijn hele duidelijke regels over doping in het sport. Een hele duidelijke lijst aan middelen die, om verschillende redenen (niet alleen direct prestatie bevorderend), erop staan. En hele duidelijke, lange straffen. Als topsporter is echt niet veel gevraagd om ten alle tijden op te letten wat je aan medicijnen inneemt. Dat moet je als niet-sporter ook doen, maar zij dus extra. Er zijn talloze sporters op deze manier gestraft. Stuk voor stuk hadden ze hun reden en onschuldig verhaal erachter. Sommige waren misschien ook echt waar, zonder twifjel. Maar er is werkelijk geen manier om het 100% te controleren, en je kan ook niet de een meer geloven dan de ander want dat is onethisch en oneerlijk. En nu pleit je ervoor dat er voor Onana een uitzondering wordt gemaakt omdat hij zo eerlijk klinkt? Terwijl het zijn verantwoordelijkheid is, aangezien alle verboden middelen en straffen al jaren bekend zijn en topsporter zijn ook, net zoals elk beroep, zijn plichten heeft, om simpelweg te lezen wat op het doosje/stripje staat vóórdat ie het inneemt? Laat me niet lachen, hij verdient exact dezelfde straf als elk ander sporter in vergelijkbare gevallen. En ja, dat had ik ook gezegd als het een PSV'er betrof.
Ailon
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:21 Nou, ik zit wel vaker mis hoor.
Die ervaring heb ik toch echt niet. Je doet jezelf tekort.
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:21 En zijn ze bij de UEFA dan dom en zouden die niet na de positieve test alles hebben gecontroleerd.
Ze hebben alleen furosemide gevonden.
En dit maskeringsmiddeltje (zeg maar een plas-pil) heeft ervoor gezorgd dat sporen van andere middeltjes verdwenen zijn en dus niet meer aangetoond kunnen worden.
Furosemide is een populair middeltje bij sporters die over de grens heengaan. En die hebben echt niet allemaal zwangere vrouwen ter beschikking.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden, ik zeg dat ik 12 maanden disproportioneel vind als men er blijkbaar van overtuigd is dat het gaat om een menselijke fout. Daar hoort in mijn ogen een andere strafmaat bij dan de huidige. Nu heb ik niets met wielrennen en dergelijke dus geen idee hoe het er in dat wereldje aan toe gaat, maar ik vind het extreem hoge straffen allemaal. Dat vind ik niet in verhouding staat. Ik zie op en rondom het voetbalveld dingen gebeuren die ik veel schadelijker en kwalijker vind. Maar daar kom je veel makkelijker mee weg. Dat kan ik niet rijmen. Zeker weten of iemand het bewust doet of niet lijkt me ook lastig, ik vraag me daarom ook af waarom de UEFA dat denkt te weten. Hoe onderzoek je zoiets?
ShovingNE2
Site Admin

Benieuwd of JC ook zo te vuur en te zwaard wielrenners verdedigd heeft.

Een jaar maar. Handjes dichtknijpen. 2-4 jaar is gebruikelijk.

Gewoon een lijntje coke willen verdoezelen. Verhaal is ongeloofwaardig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ailon wrote: 05 Feb 2021, 21:30
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:21 Nou, ik zit wel vaker mis hoor.
Die ervaring heb ik toch echt niet. Je doet jezelf tekort.
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 21:21 En zijn ze bij de UEFA dan dom en zouden die niet na de positieve test alles hebben gecontroleerd.
Ze hebben alleen furosemide gevonden.
En dit maskeringsmiddeltje (zeg maar een plas-pil) heeft ervoor gezorgd dat sporen van andere middeltjes verdwenen zijn en dus niet meer aangetoond kunnen worden.
Furosemide is een populair middeltje bij sporters die over de grens heengaan. En die hebben echt niet allemaal zwangere vrouwen ter beschikking.
En na het gebruik is meteen 'alles' gewist en niet meer te controleren? Want ik neem aan dat de alarmbellen bij diverse instanties zijn afgegaan na de positieve dopingtest van Onana. Dan zijn ze toch verder gaan onderzoeken, uitgebreider op alle mogelijk 'rotzooi' in zijn lichaam. Dan wordt hij toch door de medische molen gehaald en wordt er bloed/urine en weet ik het wat er nog meer te controleren valt binnenstebuiten gekeerd om te kijken wat er precies gaande is. Toch? Of waarom duurt het dan nog maanden voordat er definitief een uitspraak wordt gedaan als het al zo lang speelt en bekend is bij instanties.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

ShovingNE2 wrote: 05 Feb 2021, 21:33 Benieuwd of JC ook zo te vuur en te zwaard wielrenners verdedigd heeft.
Ik heb de ballen verstand van wielrennen, dus ik weet niet hoe dat allemaal in elkaar steekt of welke verhalen er daar spelen. Maar als een sporter en een bond zoals de UEFA zeggen dat er geen bewuste fout is gemaakt dan vind ik dat er een andere strafmaat moet worden gehanteerd dan bij bewust gebruik van verboden middelen.
Een jaar maar. Handjes dichtknijpen. 2-4 jaar is gebruikelijk.

Gewoon een lijntje coke willen verdoezelen. Verhaal is ongeloofwaardig.
Ik vind de coke ongeloofwaardig.
Locked