Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Image
Onderbelicht in alle losgeslagen kritiek na de baalwedstrijd tegen sparta : onze wk-gangers bakten er heel weinig van.
-Xavi minste balaanrakingen(maar speelde ook maar 70 minuten. Enniewee..ook de laagste rating van de basisspelers.
-Luuk een bedroevende Pass Accuracy...al zegt dat niet alles voor een spits natuurlijk. Hij wint wel 12 kopduels.
-Veerman ook veel balverlies.

Ik weet niet of onze coach zo een zwakke wedstrijd van deze sterkhouders kon zien aankomen of daar veel aan had kunnen doen. Misschien heeft van Gaal ze de verkeerde automatismes aangeleerd.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ik kan het Ruud ook eigenlijk niet kwalijk nemen. Hij bedankte al eerder voor de job omdat hij er niet klaar voor leek te zijn. Omdat het intern zo dramatisch geregeld was en er geen aanwijzing te vinden was voor een lijstje met opvolgers van Schmidt, is hij het toch geworden.

Een jonge onervaren trainer aanstellen kan mits dat er aan randvoorwaarden voldaan worden. Dat wil zeggen: een gebalanceerde selectie met kernspelers als verlengstuk van de trainer, een goed scoutingsapparaat en een coherente samenwerking met je interne staf.

In niets wordt Ruud geholpen. De selectie is dramatisch in disbalans, je allerbeste speler wordt met het mes op de keel verkocht en je TD vliegt er op schimmige wijze uit. Met als kers op de taart nog het ontbrekende budget voor de vervanger van Cody.

Tuurlijk is er genoeg aan te merken op de beslissingen van Ruud en heeft hij nog enorm veel te leren, maar PSV heeft zich zelf in de positie gemanoeuvreerd dat die ruimte om te leren er niet is. Je hebt geen speler(s) die de trainer helpen door met een individuele actie die goal even maken, of de selectie om spelers die uit vorm zijn te wisselen.

Ik hoop dat Ruud het allemaal kan omdraaien en hij een hele snelle leerling blijkt. Ik zou er echt goed ziek van worden dat onze mooie club de vernieling in wordt geholpen door die interne rotzooi. Zeker als dat de kop kost van een van onze clubiconen.
Last edited by GiveCup2day on 09 Jan 2023, 10:51, edited 1 time in total.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ik verwacht sowieso eventjes niks van de WK-gangers, althans Xavi en Luuk. Van Xavi had ik voor de winterstop al het idee dat het allemaal wel heel snel ging op alle vlakken. Hij zat in een goed ritme en dat is onderbroken door de vroege winterstop. Die jongen moet alleen wel uitkijken dat hij niet tegen zichzelf gaat spelen, hij loopt niet blij op het veld rond. Hij heeft weer even het momentum nodig.

Luuk moet gewoon lekker hard blijven werken, maar is natuurlijk heel afhankelijk van de aanvoer. Voor hem is het afwachten wie er gaan komen.

Ruud mag van mij wat gedurfder zijn met de speelwijze. Switch eens naar 2 spitsen. En dan beuken op die muur van Sparta gister, dat heb ik dit seizoen vaker gezien. Tuurlijk zakken zulke teams in, maar lok ze op 20-25 meter van de goal, geef jezelf die ruimte achter hun verdediging. Die bal maar klakkeloos voor de pot gooien is gokwerk.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dat gezeik steeds over Ruud. We gaan hem niet ontslaan, dus we moeten het er mee doen. Het was niet mijn keuze, maar het is nou eenmaal zo.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind Ruud een talentvolle trainer en in alles een perfect uithangbord voor onze club. Maar als je een jonge trainer aanstelt moet je zorgen dat alle andere voorwaarden goed zijn en John heeft hem opgescheept met een gemankeerde selectie die totaal uit balans is. Zowel kwalitatief als kwantitatief. En erger is dat er blijkbaar zeer weinig mogelijkheden zijn om dat te repareren. Ruud is mooi in de aap gelogeerd met deze bende. Ik vind overigens wel dat hij zelf ook dingen beter moet doen maar heel veel dingen vallen of staan in de keuzes die hij moet maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 08 Jan 2023, 23:21 Met dit als voorbeeld. Was het niet PSV zelf dat duidelijk communiceerde dat er niet verkocht hoefde te worden om zwarte cijfers te schrijven? En nu moet opeens de hele boel op de schop want anders komt de club in (grote) problemen? Wat is het nu?
Dat klopt. Maar je moet wel goed lezen en kijken wanneer dit gezegd wordt. Dit was eind vorig seizoen (23 mei om precies te zijn) en ging om dat betreffende boekjaar. "'We hebben geen verkoop nodig om de cijfers te redden."

Je haalt zoveel door elkaar en leest alles maar half. Maar ondertussen zijn het flutstukjes van Timmer en Elfrink. Je volgt PSV al vele jaren zo intensief en nog zou jij ook maar 1 seconde geloven dat PSV in enig boekjaar zwarte cijfers ging schrijven zonder verkopen? Je bent om je heen aan het slaan omdat [mention]Heruone[/mention] gewoon netjes aangeeft dat PSV wel degelijk (via de pers weliswaar) communiceert met daarin gewoon 3 hele duidelijke punten en je probeert nu om dat te ontkrachten met zaken die niet kloppen of jij niet zou snappen.... I don't buy it. Jij weet dondersgoed dat PSV ieder boekjaar verkopen nodig heeft voor de cijfers.

https://www.vi.nl/nieuws/john-de-jong-o ... ij-dat-wil
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Voor mijn gevoel beginnen we steeds moeilijker te scoren, zelfs sinds Luuk terug is sinds 20 oktober. Sinds Luuk terug is wordt het zelfs nog erger. Even wat cijfertjes;

Tot Luuk geblesseerd raakt -> 20 goals in 7 wedstrijden (2.86 goals per wedstrijd)
Tijdens Luuk zijn blessure -> 37 goals in 11 wedstrijden (3,36 goals per wedstrijd)
Sinds Luuk terus is -> 11 goals in 8 wedstrijden (1.38 goals per wedstrijd)

Het is niet enkel Luuk die lastig scoort maar bv Veerman/Xavi hun productie is afgenomen. Het ligt natuurlijk ook aan de tegenstand en PSV speelde tegen Ajax, AZ en Arsenal maar ook tegen mindere teams en nog thuis ook. Maar als je kijkt naar het totaalplaatje met weinig scoren vs weinig goals tegen krijgen is onderstaand ook niet echt best;

- 13 thuiswedstrijden - 3x niet gescoord (Rangers, AZ, Sparta)
- 13 uitwedstrijden - 2x niet gescoord (Cambuur, Arsenal)
In totaal in 26 wedstrijden 5x niet gescoord. Thuis tegen RKC saved by the bell anders was het 6x geweest.

- 13 thuiswedstrijden - 5x de 0 gehouden
- 13 uitwedstrijden - 1x de 0 gehouden (Heerenveen)
In totaal in 26 wedstrijden dus slechts 6x de 0 gehouden.

Wat mij stoorde tegen zowel AZ als Sparta op de tribune is een gebrak aan urgentie. Dat PSV maar geduldig blijft proberen en hopen dat het een keer goed valt. Maar als je dan 2 thuiswedstrijden op rij niet scoort dan heb je wel een historisch dieptepunt volgens mij. Dit is niet waar PSV bekend om staat in het Philips stadion en zeker niet op een zaterdagavond. Voor mijn gevoel is dit enerzijds een tactisch keuze van Ruud maar ook het soms te laat of verkeerd ingrijpen. Willen we vooruit dan moeten we én meer scoren én meer de 0 houden. Dat laatste gaat overigens wel wat beter dan in het begin maar dat zal ook met Guti te maken kunnen hebben. Maar als Guti er ook voor zorgt dat je zelf moeizamer scoort dan is het wel een lastige keuze. En daarnaast zoals eerder vermeld komt Veerman minder in scoringspositie en is Xavi ook niet meer zo productief. En als je dan ook Gakpo nog kwijt bent is dit wel iets waar we ons zorgen over mogen maken.

Is die geduldige manier van spelen onder Ruud nog wel toepasbaar nu we geen Gakpo productiviteit meer hebben? Moeten we niet wat oppertunistischer gaan spelen en wellicht het 'gameplan' niet wat tweaken?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Nu al een aantal keer gezien, maar ik vraag me oprecht af wat precies het achterliggende idee/gedachte is van onze trainer als je in deze situatie aan de contrakant de flank doelbewust gaat overloaden door je aanvallende en meest creatieve middenvelder te laten uitzakken... :dokter: :wonder: :think:

Image
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Heruone wrote: 11 Jan 2023, 02:18 Nu al een aantal keer gezien, maar ik vraag me oprecht af wat precies het achterliggende idee/gedachte is van onze trainer als je in deze situatie aan de contrakant de flank doelbewust gaat overloaden door je aanvallende en meest creatieve middenvelder te laten uitzakken... :dokter: :wonder: :think:

Image
We doen het vaker blijkbaar. Sangare liep ook vaak helemaal op rechts tegen de zijlijn aan. Ik snap er geen reet van. Ik word steeds moedelozer van de tacticus Ruud en vrees voor het ergste als we geen goede transfers meer doen.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Siemen wrote: 11 Jan 2023, 07:46
Heruone wrote: 11 Jan 2023, 02:18 Nu al een aantal keer gezien, maar ik vraag me oprecht af wat precies het achterliggende idee/gedachte is van onze trainer als je in deze situatie aan de contrakant de flank doelbewust gaat overloaden door je aanvallende en meest creatieve middenvelder te laten uitzakken... :dokter: :wonder: :think:

Image
We doen het vaker blijkbaar. Sangare liep ook vaak helemaal op rechts tegen de zijlijn aan. Ik snap er geen reet van. Ik word steeds moedelozer van de tacticus Ruud en vrees voor het ergste als we geen goede transfers meer doen.
Het is niet raar dat Xavi daar loopt. Hij laat zich niet uitzakken (bij dit voorbeeld), maar komt er vanuit een afvallende bal die de linksback van sparta slecht wegkopt.

Het is duidelijk dat Xavi de opdracht heeft gekregen na afgelopen weekend op een veel groter gebied te bestrijken, en meer madueke en en ghazi op te zoeken. En zo positiewisselingen mogelijk te maken.

Maar als je dan ipv xavi een max of sangare of die posities krijgt dan heb je daar helemaal geen zak aan. 2,5 jaar geleden is ooit het idee ontstaan dat max aanvallend gebruikt moet worden. Laat we daar please please please mee stoppen. Onbegrijpelijk dat Ruud dat niet ziet. Waarschijnlijk had hij Mauro daar ingecalculeerd na de winterstop. Met de nieuwe tactiek tav backs. En gaat hij datzelfde trucje waar ze natuurlijk op hebben lopen trainen nu tegen beter in met max proberen. Maar het lijkt echt nergens op.

En dan kmot die Pieter Zwart..of hie hij ook mogen heten met via twitter met het detail voor de 1-0 dat max zinloos naar de rechtsbuiten positie loopt. Ik vind dat zo een fake analist. Wat belangrijke momenten in een wedstrijd herhalen en dan een details eruit pikken en er een term "dynamiek" aanhangen. Pffff
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ruud had gisteren blijkbaar wel veel woorden nodig tegen Max… :think: Deed ie dat met andere spelers ook zo?
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heruone wrote: 11 Jan 2023, 02:18 Nu al een aantal keer gezien, maar ik vraag me oprecht af wat precies het achterliggende idee/gedachte is van onze trainer als je in deze situatie aan de contrakant de flank doelbewust gaat overloaden door je aanvallende en meest creatieve middenvelder te laten uitzakken... :dokter: :wonder: :think:

Image
Ik denk omdat Teze meer als CV nu speelt en we slechts Noni op rechts hebben? Of speelde Mwene gisteren? Ik wil een echte RB achter Noni, of Mauro kan ook.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik vind het toch wel mooi om te zien hoe Ruud zich staande houdt dit seizoen. De hele voorbereiding er rekening mee houden dat Gakpo vertrekt, de verdediging die wederom niet is versterkt, geen vervanger voor Noni waardoor je met Saibari de vCL in moest, geen stand-in voor Luuk, Gakpo die op de transferday toch bleef, John die vertrekt, Gakpo die vertrekt na het WK en nu ook nog Noni die vertrekt. Ja het voetbal lijkt nergens op en de resultaten zijn gewoon slecht, maar Ruud is wel een geweldig uithangbord voor PSV. En het lijkt erop dat Ruud door heeft wat voor financiele bende Toon en John hebben achtergelaten, getuige zijn begrip voor de (aanstaande) verkoop van Noni.
#simplythebest
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk en mag hopen dat het intern wel heel anders gaat hoor. Daar mag het vuur uit de ogen spuwen van Ruudje. Die moet ook wel zo vreselijk hard met zijn vuist op tafel slaan zodat de PSV leiding maar al te goed beseft dat er nu al en zeker na verkoop Noni heel veel moet gebeuren om dit goed te "maken".
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Uitstekend hoe hij reageert op vragen over de gepasseerde Veerman en tussen de regels hoor ik volgens mij ook wel terug dat hij wil dat er een lesje mentaliteit uitgehaald wordt door Joey met Guti als voorbeeld. Prima keuze dus, al zou ik hem op basis van verwacht spelbeeld wel hebben opgesteld.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb het net gemist, iets bijzonders gezegd?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Nee, niets gemist. Hij reageerde wat cynisch toen er gevraagd werd waarom Veerman niet speelde. En hij trok het breder naar Ramalho en Til. En dat snap ik want die spelen heel dicht tegen de basis aan.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

hondjevandebakker wrote: 15 Jan 2023, 14:17 Ik heb het net gemist, iets bijzonders gezegd?
Nee, alleen dat teleurstelling erbij hoort als je ernaast komt te staan, dus dat ze het nu vroegen over Veerman, maar Guti en Mwene daar ook mee te maken hadden. Dat het dan aan de speler is om ermee om te gaan en zich terug erin te werken, omdat dit bij een topclub hoort.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Prima teksten dus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Dit verliezen en het is mooi geweest. Held, maar verder niet geschikt. Ben benieuwd of ie in de rust eens weet in te grijpen.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik durf te wedden dat Ruud een van die kansen had benut. Wat een armoede zeg. In de competitie nu al 2,5 helft niet gescoord...
#simplythebest
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Bosz aanstellen met RvN als assistent
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Wat kan Ruud er aan doen dat zijn enige scorende speler is verkocht? Het spel was goed maar er is geen stootkracht.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Waar PSV tegen AZ en Sparta de urgentie mistte is het nu gewoon aan de spelers zelf. Hier neem ik Ruud niets in kwalijk maar hij moet zo wisselen en ik gok dat ie El Ghazi en Guti eraf haalt voor het scorende vermogen van Til en Veerman.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Godverdomme, Ruud, wissel nou eens. Het ziet er niet uit, probeer er wat aan te doen.
Post Reply