Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 22:54 Ik vind dat dit altijd in de strafmaat moet worden meegenomen. Is het dom gedrag in je vrije tijd of probeer je de boel te bedonderen.
Ja maargoed, dan kan een sporter het altijd gooien op 'ja was stom maar wel in mijn vrije tijd'. Ik vind het goed dat ze zo streng zijn. Gewoon van de zooi afblijven, ze weten precies wat ze wel en niet mogen hebben. Stukje verantwoordelijkheid.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Waarom is ie eigenlijk gematst?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ailon
Vedette

Maikel_91 wrote: 05 Feb 2021, 22:49 Heb je ook de case van Van Damme meegekregen? Die is meer recent en geeft een heel ander beeld.
2 jaar schorsing, stadionverbod, wettelijk strafbaar, op non actief gesteld.
Hieruit blijkt weer dat de KBVB heel wat consequenter is dan de KNVB.
De KBVB heeft van Damme onmiddellijk geschorst na een positieve doping uitslag, evenals zijn club Mechelen.
De doping uitslag is ook al maanden bekend bij de KNVB (en ajax evenzo).
Blijkbaar geniet ajax een voorkeursbehandeling bij de KNVB terwijl de club zelf zo hypocriet als de neten is.

Mogelijk is er een "case" omdat dit riekt naar klassenjustitie.
Het ongeldig verklaren van alle uitslagen vanaf november plus een respectabel aantal punten in mindering vanwege het bewust opstellen van een doping zondaar zou een gepaste sanctie zijn... :D
Last edited by Ailon on 05 Feb 2021, 23:10, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Ik vind het echt bizar JC dat je dit verhaal gelooft, ik bedoel toevallig net na de belangrijke wedstrijd tegen Atalanta per ongeluk een verkeerd pilletje pakken. Echt my ass. Dan ben je echt te goed gelovig. Geloof me of niet maar ik ben iemand die altijd van het positieve in de mens uitgaat en al een aantal keer in mn leven op mn bek ben gegaan door (te) naïef te zijn maar zelfs ik trap niet in dit verschrikkelijk slechte smoesje.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Maikel_91 wrote: 05 Feb 2021, 23:02
Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 22:54 Ik vind dat dit altijd in de strafmaat moet worden meegenomen. Is het dom gedrag in je vrije tijd of probeer je de boel te bedonderen.
Ja maargoed, dan kan een sporter het altijd gooien op 'ja was stom maar wel in mijn vrije tijd'. Ik vind het goed dat ze zo streng zijn. Gewoon van de zooi afblijven, ze weten precies wat ze wel en niet mogen hebben. Stukje verantwoordelijkheid.
Ik vind dat er een groot verschil zit in speler A die epo gebruikt 'in zijn vrije tijd' of speler B die cocaïne gebruikt tijdens het uitgaan. Het ene is overduidelijk prestatieverhogend en wordt uitsluitend om die reden gebruikt, dat kun je van bijvoorbeeld cocaïne toch niet zeggen? Ik vind dat dit in de strafmaat moet worden meegenomen. Sporters die de boel bedonderen mogen een fikse straf krijgen, maar daar schaar ik die Belgische jongen niet onder.

Maar ik val in herhaling, ik wil niet drammen. Mijn mening is denk ik wel duidelijk en verder ook niet relevant, want dikke kans dat de schorsing gehandhaafd gaat blijven. Prima dat Ajax achter Onana staat, zijn straf wil verminderen vanwege een menselijke fout en naar het CAS stapt, maar als ik de vele geluiden hoor is het tamelijk kansloos.
Maikel
Site Admin

Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
Ben benieuwd of hij volledig uitgesloten wordt van voetbalgerelateerde activiteiten want dan mag hij ook een heel jaar niet trainen of überhaupt in de buurt komen van een voetbalveld/stadion. Dan zou 1 jaar schorsing toch al gauw 1,5 jaar eruit betekenen en 2 jaar schorsing nog langer.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Als ik het goed begrepen heb mag hij inderdaad ook 12 maanden niet trainen. Dat wordt dus individueel aan de slag, en of hij daar mentaal sterk genoeg voor zal zijn gaat blijken. Dit kan zomaar einde carrière zijn.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Maikel_91 wrote: 05 Feb 2021, 23:18 Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
Ben benieuwd of hij volledig uitgesloten wordt van voetbalgerelateerde activiteiten want dan mag hij ook een heel jaar niet trainen of überhaupt in de buurt komen van een voetbalveld/stadion. Dan zou 1 jaar schorsing toch al gauw 1,5 jaar eruit betekenen en 2 jaar schorsing nog langer.
Volgens mij is dat nu al aan de orde, dat Onana zich vanaf heden geschorst is en niet mag trainen.

Laatste kleinigheid en dan houd ik echt op: hoe kijken jullie aan tegen de zaak van Jake Livermore, daar wordt namelijk niet heel rechtlijnig gekeken maar wordt wel rekening gehouden met de menselijke maat.

Fijne avond.
Hightower
Regelmatige invaller

Dat is dan wel weer een kromme regel.

Een wielrenner mag bijvoorbeeld tijdens zijn schorsing gewoon blijven trainen/fietsen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik heb het even niet meegekregen. Heeft Ajax nu Haller vergeten in te schrijven voor de EL of is Onana nu een jaar geschorst of heeft Brobbey niet bijgetekend of is Ajax kut?
Ailon
Vedette

Maikel_91 wrote: 05 Feb 2021, 23:18 Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
De schorsing vanwege doping houdt niet alleen een verbod op deelname van wedstrijden in maar ook een verbod op trainingsdeelname.
Onana kan dus voorlopig een vol jaar op een houtje gaan bijten. Tenzij het CAS straks anders beslist.

Edit... zie nu pas dat JC hetzelfde heeft gepost. Dat siert hem dan wel.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Maikel
Site Admin

Johan-Cruijff wrote: 05 Feb 2021, 23:21 hoe kijken jullie aan tegen de zaak van Jake Livermore, daar wordt namelijk niet heel rechtlijnig gekeken maar wordt wel rekening gehouden met de menselijke maat.
Ik vind de dood van een kind verwerken wat anders dan een verkeerd pilletje slikken. Dus vind dit slecht vergelijkingsmateriaal.

Maar, ik vind dat ze dit soort regels gewoon moeten handhaven. Als een middel verboden is dan gewoon direct zwaar straffen.

[mention]Thijs85[/mention] of loopt de transfer van Promes misschien stuk?
Chucky
Vedette

Ik ben wel benieuwd naar de dealer van Onana. Drommel wellicht? Die zit er diep genoeg voor in :mrgreen:
Erickpsvkampioen
Bankzitter
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

The Bold & The Beautiful is hier niks bij

Haller niet ingeschreven
Promes transfer op de slop door messteekincident
Onana geschorst
Groot talent gratis de deur uit.

Ik pak even popcorn
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Maikel_91 wrote: 05 Feb 2021, 23:26 @Thijs85 of loopt de transfer van Promes misschien stuk?
Right! Wanneer komt die docu serie van Ajax uit?
Ykhim
Lid scoutingsteam

Thijs85 wrote: 05 Feb 2021, 23:22 Ik heb het even niet meegekregen. Heeft Ajax nu Haller vergeten in te schrijven voor de EL of is Onana nu een jaar geschorst of heeft Brobbey niet bijgetekend of is Ajax kut?
Nee, beter opletten. Promes is verdacht van een steekpartij. Dat was het.
Jwoeloe
Moderator

Thijs85 wrote: 05 Feb 2021, 23:22 Ik heb het even niet meegekregen. Heeft Ajax nu Haller vergeten in te schrijven voor de EL of is Onana nu een jaar geschorst of heeft Brobbey niet bijgetekend of is Ajax kut?
Of antwoord E: alle bovenstaande stellingen zijn juist.
Noosa
Meervoudig international

Hightower wrote: 05 Feb 2021, 23:22 Dat is dan wel weer een kromme regel.

Een wielrenner mag bijvoorbeeld tijdens zijn schorsing gewoon blijven trainen/fietsen.
Een wielrenner mag individueel trainen, niet met zijn ploeg; geen trainingskampen etc, maar wielrenners trainen natuurlijk al veel individueel. Onana mag ook, individueel trainen. Als teamsporter is dat natuurlijk wel een stuk lastiger.
mr.top
Internationale topspeler

Dit is ook wel lekker. Als het waar is tenminste...
https://www.soccernews.nl/news/780360/o ... -dreun-uit
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het is heel kut voor what’s my name maar jij moet weten wat er in je mondje gaat. Mijn vriendin valt ook niet per ongeluk op die lul waar ze aan zuigt. Daar ben je professioneel voor. Geen medelijden met die lijpe dope King
Heissenberrug
Internationale topspeler

Dus jouw vriendin is professional? Oke Oke.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja zeker. Boekingen via DM
ShovingNE2
Site Admin

Jimmy McMillan wil zijn meme terug:

Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler

Zou Ajax ook zo reageren als een jeugdspeler “per ongeluk het verkeerde pilletje” had geslikt?
Ajax zal er in dit geval alles aan doen om kapitaalvernietiging te voorkomen, die weten heus wel dat Onana fout zit. En hebben misschien wel samen met Onana gezocht naar een medicijn doosje wat veel lijkt op het verboden middel. :D
Vraag me af of dit ook geen gevolgen heeft voor de beursgenoteerde club omdat ze dit 3 maanden verzwegen hebben.
Paulus22
International

Ykhim wrote: 05 Feb 2021, 23:48
Nee, beter opletten. Promes is verdacht van een steekpartij. Dat was het.
En er is ook nog een familie die zich niet goed behandeld voelt.
Locked