Ja maargoed, dan kan een sporter het altijd gooien op 'ja was stom maar wel in mijn vrije tijd'. Ik vind het goed dat ze zo streng zijn. Gewoon van de zooi afblijven, ze weten precies wat ze wel en niet mogen hebben. Stukje verantwoordelijkheid.Johan-Cruijff wrote: ↑05 Feb 2021, 22:54 Ik vind dat dit altijd in de strafmaat moet worden meegenomen. Is het dom gedrag in je vrije tijd of probeer je de boel te bedonderen.
Ajax
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
- Ailon
- Vedette
Hieruit blijkt weer dat de KBVB heel wat consequenter is dan de KNVB.
De KBVB heeft van Damme onmiddellijk geschorst na een positieve doping uitslag, evenals zijn club Mechelen.
De doping uitslag is ook al maanden bekend bij de KNVB (en ajax evenzo).
Blijkbaar geniet ajax een voorkeursbehandeling bij de KNVB terwijl de club zelf zo hypocriet als de neten is.
Mogelijk is er een "case" omdat dit riekt naar klassenjustitie.
Het ongeldig verklaren van alle uitslagen vanaf november plus een respectabel aantal punten in mindering vanwege het bewust opstellen van een doping zondaar zou een gepaste sanctie zijn...
Last edited by Ailon on 05 Feb 2021, 23:10, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- Heissenberrug
- Internationale topspeler
Ik vind het echt bizar JC dat je dit verhaal gelooft, ik bedoel toevallig net na de belangrijke wedstrijd tegen Atalanta per ongeluk een verkeerd pilletje pakken. Echt my ass. Dan ben je echt te goed gelovig. Geloof me of niet maar ik ben iemand die altijd van het positieve in de mens uitgaat en al een aantal keer in mn leven op mn bek ben gegaan door (te) naïef te zijn maar zelfs ik trap niet in dit verschrikkelijk slechte smoesje.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: Ajax
Ik vind dat er een groot verschil zit in speler A die epo gebruikt 'in zijn vrije tijd' of speler B die cocaïne gebruikt tijdens het uitgaan. Het ene is overduidelijk prestatieverhogend en wordt uitsluitend om die reden gebruikt, dat kun je van bijvoorbeeld cocaïne toch niet zeggen? Ik vind dat dit in de strafmaat moet worden meegenomen. Sporters die de boel bedonderen mogen een fikse straf krijgen, maar daar schaar ik die Belgische jongen niet onder.Maikel_91 wrote: ↑05 Feb 2021, 23:02Ja maargoed, dan kan een sporter het altijd gooien op 'ja was stom maar wel in mijn vrije tijd'. Ik vind het goed dat ze zo streng zijn. Gewoon van de zooi afblijven, ze weten precies wat ze wel en niet mogen hebben. Stukje verantwoordelijkheid.Johan-Cruijff wrote: ↑05 Feb 2021, 22:54 Ik vind dat dit altijd in de strafmaat moet worden meegenomen. Is het dom gedrag in je vrije tijd of probeer je de boel te bedonderen.
Maar ik val in herhaling, ik wil niet drammen. Mijn mening is denk ik wel duidelijk en verder ook niet relevant, want dikke kans dat de schorsing gehandhaafd gaat blijven. Prima dat Ajax achter Onana staat, zijn straf wil verminderen vanwege een menselijke fout en naar het CAS stapt, maar als ik de vele geluiden hoor is het tamelijk kansloos.
- Maikel
- Site Admin
Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
Ben benieuwd of hij volledig uitgesloten wordt van voetbalgerelateerde activiteiten want dan mag hij ook een heel jaar niet trainen of überhaupt in de buurt komen van een voetbalveld/stadion. Dan zou 1 jaar schorsing toch al gauw 1,5 jaar eruit betekenen en 2 jaar schorsing nog langer.
Ben benieuwd of hij volledig uitgesloten wordt van voetbalgerelateerde activiteiten want dan mag hij ook een heel jaar niet trainen of überhaupt in de buurt komen van een voetbalveld/stadion. Dan zou 1 jaar schorsing toch al gauw 1,5 jaar eruit betekenen en 2 jaar schorsing nog langer.
- Heissenberrug
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: Ajax
Volgens mij is dat nu al aan de orde, dat Onana zich vanaf heden geschorst is en niet mag trainen.Maikel_91 wrote: ↑05 Feb 2021, 23:18 Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
Laatste kleinigheid en dan houd ik echt op: hoe kijken jullie aan tegen de zaak van Jake Livermore, daar wordt namelijk niet heel rechtlijnig gekeken maar wordt wel rekening gehouden met de menselijke maat.
Fijne avond.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
- Ailon
- Vedette
De schorsing vanwege doping houdt niet alleen een verbod op deelname van wedstrijden in maar ook een verbod op trainingsdeelname.Maikel_91 wrote: ↑05 Feb 2021, 23:18 Sterker nog, ik acht de kans groter dat het 2 jaar wordt dan dat hij verminderen krijgt.
Onana kan dus voorlopig een vol jaar op een houtje gaan bijten. Tenzij het CAS straks anders beslist.
Edit... zie nu pas dat JC hetzelfde heeft gepost. Dat siert hem dan wel.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- Maikel
- Site Admin
Ik vind de dood van een kind verwerken wat anders dan een verkeerd pilletje slikken. Dus vind dit slecht vergelijkingsmateriaal.Johan-Cruijff wrote: ↑05 Feb 2021, 23:21 hoe kijken jullie aan tegen de zaak van Jake Livermore, daar wordt namelijk niet heel rechtlijnig gekeken maar wordt wel rekening gehouden met de menselijke maat.
Maar, ik vind dat ze dit soort regels gewoon moeten handhaven. Als een middel verboden is dan gewoon direct zwaar straffen.
[mention]Thijs85[/mention] of loopt de transfer van Promes misschien stuk?
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: er is maar 1 club...
-
- Lid scoutingsteam
-
- Moderator
-
- Meervoudig international
Een wielrenner mag individueel trainen, niet met zijn ploeg; geen trainingskampen etc, maar wielrenners trainen natuurlijk al veel individueel. Onana mag ook, individueel trainen. Als teamsporter is dat natuurlijk wel een stuk lastiger.
- mr.top
Dit is ook wel lekker. Als het waar is tenminste...
https://www.soccernews.nl/news/780360/o ... -dreun-uit
https://www.soccernews.nl/news/780360/o ... -dreun-uit
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
- Heissenberrug
- ShovingNE2
- Site Admin
-
Zou Ajax ook zo reageren als een jeugdspeler “per ongeluk het verkeerde pilletje” had geslikt?
Ajax zal er in dit geval alles aan doen om kapitaalvernietiging te voorkomen, die weten heus wel dat Onana fout zit. En hebben misschien wel samen met Onana gezocht naar een medicijn doosje wat veel lijkt op het verboden middel.
Vraag me af of dit ook geen gevolgen heeft voor de beursgenoteerde club omdat ze dit 3 maanden verzwegen hebben.
Ajax zal er in dit geval alles aan doen om kapitaalvernietiging te voorkomen, die weten heus wel dat Onana fout zit. En hebben misschien wel samen met Onana gezocht naar een medicijn doosje wat veel lijkt op het verboden middel.
Vraag me af of dit ook geen gevolgen heeft voor de beursgenoteerde club omdat ze dit 3 maanden verzwegen hebben.