Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

De backpositie is tegenwoordig misschien wel uitgegroeid tot een van de belangrijkste en meest veelzijdige posities in het voetbal. Utilisatie van je back is simpelweg vereist, ongeacht de manier waarop je speelt. Het is ook niet voor niets een fenomeen dat bijv. Guardiola bij City veruit de meeste spelers/aankopen er doorheen slijt op de back-positie.

Tegenwoordig kan je de back-positie simpelweg op 3 manieren invullen:

1. Je hebt een inverted wingback. Iemand die aan de binnenkant in het middenveld komt te spelen. Dit zijn in principe extra spelmakers. Bijv. Kimmich en Lahm bij Bayern waren dat onder Guardiola. Ook Zinchenko en Cancelo bij City. Bij Barca is dit bijv. een tijd Sergio Roberto geweest. Ajax deed dit vorig jaar met Mazraoui.

2. Je hebt een fullback. Iemand die je zo hoog mogelijk positioneert/vastpint op het veld en die praktisch gezien een extra aanvaller is. Die ene speler waarvan iedereen zich afvraagt waarom hij geen links- of rechtsbuiten is geworden. Marcelo en Jordi Alba zijn daar voorbeelden van. Een vrij moderne speler daarin vind ik Walker (hoewel hij vaak anders gebruikt wordt) of Davies.

3. Je hebt de 3e .centrale verdediger. Iemand die in de laatste linie komt te spelen om een 3 mans structuur achterop te vormen. Geertruida of Hancko bij Feyenoord bijv., Blind bij Ajax, Ake bij City, Pavard bij Bayern, etc. Belangrijk is dat dit spelers zijn die sterk zijn in de opbouw. Ze moeten een goede packing-pass hebben en kunnen indribbelen. Teze valt binnen deze categorie.

Het probleem is dat Teze vaak als rechtsback is opgesteld, maar dat hij nog nooit die positie heeft moeten invullen, zoals op manier 3. Dat maakt het vooral lastig om een goed en adequaat oordeel te kunnen vellen, zeker bij velen waarbij de herinneringen van Teze op de rechtsback positie het zicht op een heldere objectieve mening kunnen vertroebelen.

Is Teze de ideale kandidaat voor deze positie? Nee, daar ben ik niet van overtuigd. Ik denk dat als je die invulling op die positie maximaal wilt benutten je uitkomt op een Blind achtige speler die uiteindelijk fysiek ook beter ontwikkeld is. Daarmee creëer je meer veelzijdigheid, doordat diegene ook als inverted wingback op het middenveld kan spelen, terwijl hij dmv zijn spelinzicht en traptechniek ook in situaties waarbij hij moet opkomen, eventueel van meerwaarde kan zijn. Het feit is dat zo'n type speler vinden ook eigenlijk vrijwel een utopie is. Comenencia vind ik overigens binnen dat plaatje wel een heel interessant profiel hebben. Dan kom je meer bij een Mazraoui achtige speler uit.

Het feit is wel dat Teze momenteel op papier past binnen deze invulling. Hij checkt in theorie bijna alle primaire boxen. Bovendien is hij nog jong en heeft hij laten zien dat er als CV iig wel rek in hem zit, de primaire zone die hij vanuit deze rol gaat bespelen.

Bovendien, en dat is denk ik iets wat men zich hier snel vergeet: men zit niet in de situatie dat men dure en/of veel aankopen zou kunnen halen. En zelfs als dat het geval zou zijn, kan je betwijfelen of dat momenteel een slimme optie is. Ik vind Mwene geen topper, maar het is in principe wel een speler die altijd een 6 haalt. En dat betekend nauwelijks een 8, maar ook nauwelijks een 5 of 4. Er zijn momenteel posities waar PSV het harder op te halen heeft en waar een evt. versterking denk ik crucialer is en een significantere impact kan hebben dan t.o.v. de rechtsback positie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
DonyellMalen
Legende

Mooie analyse. Met Teze als 3e centrale verdediger en Mauro (indien fit) als inverted wingback zie ik de tweede seizoenshelft met vertrouwen tegemoet. Dan kan RvN daarin mooi schuiven, wat het spel 100% ten goede komt en een stuk dynamischer. In de zomer kan vervolgens de balans opgemaakt worden wie wel / niet voldoet, maar voor nu zullen we het inderdaad met deze invulling moeten doen.
koetje
Legende

Heruone wrote: 03 Jan 2023, 16:35
Is Teze de ideale kandidaat voor deze positie? Nee, daar ben ik niet van overtuigd. Ik denk dat als je die invulling op die positie maximaal wilt benutten je uitkomt op een Blind achtige speler die uiteindelijk fysiek ook beter ontwikkeld is. Daarmee creëer je meer veelzijdigheid, doordat diegene ook als inverted wingback op het middenveld kan spelen, terwijl hij dmv zijn spelinzicht en traptechniek ook in situaties waarbij hij moet opkomen, eventueel van meerwaarde kan zijn. Het feit is dat zo'n type speler vinden ook eigenlijk vrijwel een utopie is. Comenencia vind ik overigens binnen dat plaatje wel een heel interessant profiel hebben. Dan kom je meer bij een Mazraoui achtige speler uit.
Dit klinkt als Boscagli.

Wellicht is dit het plan ook van PSV. Met een wat andere speelwijze opties creëren voor Teze en Boscagli. Wel benieuwd wat zo'n andere rol voor Teze nu betekent voor Madueke. Dat gaat na de transfer van Gakpo een belangrijke pion worden. Iemand die vanuit het niets kan scoren is enorm belangrijk. Alleen is Madueke verdedigend gezien een heel onvolwassen speler. Die moet door de back en middenvelder echt geholpen gaan worden. Hoe zie jij dat in het tactische plaatje?
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 03 Jan 2023, 16:35 De backpositie is tegenwoordig misschien wel uitgegroeid tot een van de belangrijkste en meest veelzijdige posities in het voetbal. Utilisatie van je back is simpelweg vereist, ongeacht de manier waarop je speelt. Het is ook niet voor niets een fenomeen dat bijv. Guardiola bij City veruit de meeste spelers/aankopen er doorheen slijt op de back-positie.

Tegenwoordig kan je de back-positie simpelweg op 3 manieren invullen:

1. Je hebt een inverted wingback. Iemand die aan de binnenkant in het middenveld komt te spelen. Dit zijn in principe extra spelmakers. Bijv. Kimmich en Lahm bij Bayern waren dat onder Guardiola. Ook Zinchenko en Cancelo bij City. Bij Barca is dit bijv. een tijd Sergio Roberto geweest. Ajax deed dit vorig jaar met Mazraoui.

2. Je hebt een fullback. Iemand die je zo hoog mogelijk positioneert/vastpint op het veld en die praktisch gezien een extra aanvaller is. Die ene speler waarvan iedereen zich afvraagt waarom hij geen links- of rechtsbuiten is geworden. Marcelo en Jordi Alba zijn daar voorbeelden van. Een vrij moderne speler daarin vind ik Walker (hoewel hij vaak anders gebruikt wordt) of Davies.

3. Je hebt de 3e .centrale verdediger. Iemand die in de laatste linie komt te spelen om een 3 mans structuur achterop te vormen. Geertruida of Hancko bij Feyenoord bijv., Blind bij Ajax, Ake bij City, Pavard bij Bayern, etc. Belangrijk is dat dit spelers zijn die sterk zijn in de opbouw. Ze moeten een goede packing-pass hebben en kunnen indribbelen. Teze valt binnen deze categorie.

Het probleem is dat Teze vaak als rechtsback is opgesteld, maar dat hij nog nooit die positie heeft moeten invullen, zoals op manier 3. Dat maakt het vooral lastig om een goed en adequaat oordeel te kunnen vellen, zeker bij velen waarbij de herinneringen van Teze op de rechtsback positie het zicht op een heldere objectieve mening kunnen vertroebelen.

Het feit is wel dat Teze momenteel op papier past binnen deze invulling. Hij checkt in theorie bijna alle primaire boxen. Bovendien is hij nog jong en heeft hij laten zien dat er als CV iig wel rek in hem zit, de primaire zone die hij vanuit deze rol gaat bespelen.

Bovendien, en dat is denk ik iets wat men zich hier snel vergeet: men zit niet in de situatie dat men dure en/of veel aankopen zou kunnen halen. En zelfs als dat het geval zou zijn, kan je betwijfelen of dat momenteel een slimme optie is. Ik vind Mwene geen topper, maar het is in principe wel een speler die altijd een 6 haalt. En dat betekend nauwelijks een 8, maar ook nauwelijks een 5 of 4. Er zijn momenteel posities waar PSV het harder op te halen heeft en waar een evt. versterking denk ik crucialer is en een significantere impact kan hebben dan t.o.v. de rechtsback positie.
Mooi analyse [mention]Heruone[/mention].

Waar zou je Dumfries plaatsen?
Die is fantastisch, hij loopt vaak op rechtsbuiten, maar het gevoel van waarom hij geen rechtsbuiten is geworden heb ik in ieder geval niet.

Als Teze vertrouwen voelt en hij gaat weer daadwerkelijk meer risicovolle verticale ballen geven op de spitsen, dan is hij een prima optie.
De voetbal intelligentie van Daley Blind heeft hij minder, maar dit hebben er maar heel weinig zeker in de eredivisie. Toch heeft hij zich met zijn inspeelpass zich niet voor niets in beeld gespeeld bij Van Gaal.
Die jongen heeft inderdaad veel mee voor een moderne voetballer en met vertrouwen kan dit een ideale plek zijn als derde centrale verdediger.
Hij is redelijk snel, kan prima doordekken en een man uitschakelen in het duel.

Ik heb nog al het vertrouwen in deze jongen als hij maar niet de Dumfries rol op zich neemt.
MaartenV
Nationale topspeler

Interessante analyse van hoe de backpositie wordt ingevuld op topniveau. Met voorbeelden van topbacks die zowel kunnen verdedigen (m.u.v. Blind) als aanvallend veel kunnen toevoegen.

Probleem bij PSV is echter dat Teze en Max en in mindere mate Mwene zwakke verdedigers zijn. Tegen een zwakke tegenstander kun je gemakkelijk opbouwen etc en is het simpelweg zorgen dat de bal bij madueke komt. Tegen een goede tegenstander worden de verdedigende taken het belangrijkste. Een goede tegenstander trekt zich niets van het tactisch plan van ruud aan mbt rechtsbackpositie. Die gaan gewoon op de vleugel 1 tegen 1 situaties zoeken met teze/mwene en aan andere kant. Dat is een zwak punt van PSV. En wat mij betreft samen met de reserve spits positie de positie die het hardste schreeuwt om een versterking.

De verdedigende kwaliteit van een verdediger, positioneel, duel, coaching etc is belangrijker dan de aanvallende kwaliteit. En dat geldt des te meer voor PSV met het veel te grote aantal (veelal onnozele) tegendoelpunten in de eerste seizoenshelft.
ShovingNE2
Site Admin

[mention]Heruone[/mention] Je beschrijft als 3e centrale verdediger denk ik perfect Boscagli.

Dan zou je dus ook kunnen gaan spelen met Ramalho - Boscagli - Gerrit?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette

Ik denk dat Ramalho in de rechterzone te kwetsbaar is. Dan komt hij te vaak in de 1-vs-1 tegen snelle buitenspelers.
Juancho
Mister PSV

Chucky wrote: 04 Jan 2023, 10:19 Ik denk dat Ramalho in de rechterzone te kwetsbaar is. Dan komt hij te vaak in de 1-vs-1 tegen snelle buitenspelers.
Zelfde geldt voor Boscagli die ik iig defensief ook vrij zwak vind. Zeker met ruimtes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Vedette

Juancho wrote: 04 Jan 2023, 11:32
Chucky wrote: 04 Jan 2023, 10:19 Ik denk dat Ramalho in de rechterzone te kwetsbaar is. Dan komt hij te vaak in de 1-vs-1 tegen snelle buitenspelers.
Zelfde geldt voor Boscagli die ik iig defensief ook vrij zwak vind. Zeker met ruimtes.
Ik vind hem niet per se defensief zwak, maar met te grote ruimtes is ook hij kwetsbaar inderdaad.

Met 3 achterop is voor mij enkel een optie met Teze - Ramalho - Obispo
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het probleem met Teze is dat zijn sterkste kwaliteiten (mijn inziens) snelheid, fitheid en inspeelpass is en zijn mindere kwaliteiten kopkracht, positionering, voorzet en overzicht. Dan heb je dus 50% van de kwaliteiten wel en 50% van de kwaliteiten niet voor zowel back als CV. Als hij als back vrij wordt gelaten is hij geen extra aanvaller, hij heeft geen assists in zijn voeten, scoort niet makkelijk en is beter in door linies heen passen dan de creatieve oplossing te vinden vanaf de flank. Wat wel een voordeel is van Teze op die rechterzone positie is dat als je Jarred/Obispo tegen een type Brobbey hebt dat je met de snelheid en wendbaarheid van Teze wel echt ondersteuning kunt bieden. Dat is bij een type Boscagli wel lastiger want die is echt heel traag.

Dan lijkt me Teze-CV-CV-Mauro beter dan Mauro-CV-CV-Boscagli. Maarja je moet ook kijken naar de invulling op het middenveld en op de flanken om die keuze te maken.
DonyellMalen
Legende

ShovingNE2 wrote: 04 Jan 2023, 10:10 Je beschrijft als 3e centrale verdediger denk ik perfect Boscagli.

Dan zou je dus ook kunnen gaan spelen met Ramalho - Boscagli - Gerrit?
Boscagli kan als derde centrale verdediger spelen, maar dan moet de verdediging als totaal wel anders ingevuld worden. Zo kan Ramalho nooit als rechtsback worden op gesteld zoals in hierboven gemeld staat. Echter wegen bij de keuze voor Boscagli de voordelen niet op tegen de nadelen. Olivier vind ik te zwak met ruimtes in z'n rug en daarom niet de ideale man om in die linkerzone op zich te laten nemen. Wel is hij, zeker op dit moment, een prima back-up achter Obispo.

Branthwaite zie ik eigenlijk als de concurrent voor Ramalho, omdat hij niet het profiel heeft om een van de twee buitenste te zijn. In principe zou dat wel kunnen, maar hij is niet de meest atletische speler en daardoor ziet RvN daar op dit moment liever Obispo.

Teze heeft het beste profiel om als derde centrale man te spelen en dus die rechterzone te bestrijken. Zoals ik al eerder zei, Teze heeft een goede progressieve inspeelpass en snelheid, bovendien deed hij het als RCV best prima. Denk juist dat deze rol Teze het best ligt, omdat het gezien kan worden als een combinatie is van rechtsback en RCB. In balbezit krijg je dus: Teze als RCB, Ramalho als leider in het midden en Obispo aan de linkerkant. Mauro op papier linksback zetten, maar die kan dan ook als inverted back op het middenveld gaan spelen (iig een deel van de wedstrijd).

Om een voorbeeld te geven, gisteren speelde Arsenal de tweede helft tegen Newcastle United op een soortgelijke wijze. Op papier staan Ben White en Oleksandr Zinchencho als rechts- en linksback opgesteld, maar Ben White is in balbezit gewoon de derde centrale verdediger en Zinchenko heeft praktisch de gehele tweede helft naast Partey gespeeld op het middenveld en strooide met goede passes vooruit. Een rol die Mauro ook zou kunnen invullen (dat is de rol waar je Mauro wil hebben), en daarmee ook ideaal voor Ruud. Die kan zo schuiven in vele variaties.
Heruone
Lid scoutingsteam

Boscagli kan ja. Met Mauro op rechtsback. Probleem met Boscagli vooral is hetzelfde als bij Blind: ze zijn niet snel/explosief, niet extreem atletisch wmb, fysiek niet extreem sterk en hebben vooral ook moeite de grote ruimtes te kunnen belopen, hetgeen wat vaak ontstaat op de backpositie. Eigenlijk een beetje dezelfde reden waarom Boscagli op het middenveld ook niet werkt.
koetje wrote: 03 Jan 2023, 17:12 Alleen is Madueke verdedigend gezien een heel onvolwassen speler. Die moet door de back en middenvelder echt geholpen gaan worden. Hoe zie jij dat in het tactische plaatje?
Heel simpel: volgens mij hebben we bij Schmidt gezien dat verdedigen een collectieve zaak is. Waarbij verdedigen in principe gewoon voorin begint. Hoe zetten je spelers drukken (looplijnen en hoeken t.o.v. bal/tegenstander), op welke hoogte, met welke pressingtriggers? Etc. Dat betekend dat spelers er niet bij kunnen lopen als Messi (bij Barcelona), want dat kost je punten.

Madueke moet gewoon meeverdedigen, dat is de enigste oplossing fundamentele voor het probleem. Lukt dat niet, dan is je tactische overweging heel simpel: Madueke eruit of erin. Klinkt cliché, maar de dagen van spelers ontlasten en spelers die niet hoeven mee te verdedigen zijn al jaren voorbij.
MaartenV wrote: 03 Jan 2023, 18:21 Interessante analyse van hoe de backpositie wordt ingevuld op topniveau. Met voorbeelden van topbacks die zowel kunnen verdedigen (m.u.v. Blind) als aanvallend veel kunnen toevoegen.

Probleem bij PSV is echter dat Teze en Max en in mindere mate Mwene zwakke verdedigers zijn. Tegen een zwakke tegenstander kun je gemakkelijk opbouwen etc en is het simpelweg zorgen dat de bal bij madueke komt. Tegen een goede tegenstander worden de verdedigende taken het belangrijkste. Een goede tegenstander trekt zich niets van het tactisch plan van ruud aan mbt rechtsbackpositie. Die gaan gewoon op de vleugel 1 tegen 1 situaties zoeken met teze/mwene en aan andere kant. Dat is een zwak punt van PSV. En wat mij betreft samen met de reserve spits positie de positie die het hardste schreeuwt om een versterking.

De verdedigende kwaliteit van een verdediger, positioneel, duel, coaching etc is belangrijker dan de aanvallende kwaliteit. En dat geldt des te meer voor PSV met het veel te grote aantal (veelal onnozele) tegendoelpunten in de eerste seizoenshelft.
Dat is niet geheel waar. Kwaliteiten worden meer getest in normale wedstrijden. Tactiek wordt meer getest in toppers/tegen goede tegenstanders. Daarom zijn er ook vaak slechts een handjevol spelers die zich weten te onderscheiden in de toppers.

De reden daarvoor is vrij simpel. In normale wedstrijden kan je in principe wat meer risico nemen in je veldbezetting. Dat is vaak vereist, wil je punten pakken in die wedstrijden (meeste teams zakken finaal in). De keerzijde is dat je weet dat die risico's in een grijs gebied vallen die je kan permitteren. Verdedigers worden in dit soort situaties vaak getest in transities, waarbij zij in grotere ruimtes terecht komen. Dat betekend o.a. dat zij meer in de 1vs1 komen, waar meer pure verdedigende kwaliteiten gevraagd worden.

In toppers/tegen goede tegenstanders is dat grijs gebied er niet. Er wordt minder risico genomen, meer met de gedachte vanuit de controle gespeelt en over het algemeen worden dit soort wedstrijden gespeeld van beide kanten in de transitiefase, waarbinnen men controle boven de zogenaamde chaos theorie stelt. Vaak wordt er van te voren gezegd: wie de slag om het middenveld wint, wint de wedstrijd. En dat blijkt vaak ook zo, simpelweg omdat het handelen van het middenveld in toppers cruciaal blijkt te zijn om uit de controle toch 1 a 2 grote kansen te weten te creëren. Men verdedigt meer als collectief meer terug, er is meer rugdekking, men heeft vaak meer mensen achter de bal, etc. Kortom het wordt meer een collectieve zaak van verdedigen.

Verdedigend misschien wel de beste wedstrijd van PSV op de rechtsbackpositie voor Teze was tegen Feyenoord thuis. Continue rugdekking in zijn rug van Ramalho, altijd in een kleine ruimte tegen de zijlijn kunnen pressen op Idrissi/Paixao.

Overigens opmerkelijk: je stelt dat verdedigen tegen een goede tegenstander het belangrijkst wordt, omdat zij zich niks van het tactisch plan van Ruud aantrekken mbt de rechtsbackpositie. 1. Dat tactisch plan is balbezit gerelateerd. 2. Waarom zou een kleinere/mindere tegenstander dat wel doen? Die zoeken toch ook net zo goed de 1vs1 op bij de backs als je weet dat daar kansen liggen.
Voormalig KG wrote: 03 Jan 2023, 17:35 Waar zou je Dumfries plaatsen?
Die is fantastisch, hij loopt vaak op rechtsbuiten, maar het gevoel van waarom hij geen rechtsbuiten is geworden heb ik in ieder geval niet.
Fullback zonder techniek of inzicht :mrgreen: Eigenlijk dus gewoon een blinde stoomtrein. Maar wel iemand die dat, vrij knap, redelijk heeft weten te perfectioneren.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
DonyellMalen
Legende

Heruone wrote: 04 Jan 2023, 13:39 Boscagli kan ja. Met Mauro op rechtsback. Probleem met Boscagli vooral is hetzelfde als bij Blind: ze zijn niet snel/explosief, niet extreem atletisch wmb, fysiek niet extreem sterk en hebben vooral ook moeite de grote ruimtes te kunnen belopen, hetgeen wat vaak ontstaat op de backpositie. Eigenlijk een beetje dezelfde reden waarom Boscagli op het middenveld ook niet werkt.
Exact, want dan spiegel je hem. Dit geeft Ruud wel meerdere variaties, al is het nog de vraag hoe hij dat gaat aanpakken en in hoeverre hij deze variaties gaat doorvoeren. Mauro als inverted back (momenteel dan Max) en Teze als derde centrale verdediger is nu in ieder geval de eerste opzet. Ben er zelf wel enthousiast over, tegen Milan was een goede eerste stap.

Het is verder eigenlijk jammer dat we met Hoever en Mwene twee spelers hebben die eigenlijk niet in een dergelijke rol kunnen spelen. Daarvoor zijn zij in mijn ogen ongeschikt. Het zal mij dan ook benieuwen waar Ruud mee komt indien Teze een wedstrijd niet beschikbaar is.
Madueke
Legende

Experiment nog niet mislukt, maar dat lijkt alleen een optie in de grotere wedstrijden.

Teze over de middenlijn is niet om aan te zien.
Revolinho
Internationale topspeler

Jammer. Ik ben fan van Teze, maar het mag allemaal wat slimmer imo. Het vervelende met hem is dat hij soms wel en soms niet goed speelt op rb. Maar je hebt niet echt iemand anders die voldoet.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:36 Experiment nog niet mislukt, maar dat lijkt alleen een optie in de grotere wedstrijden.

Dat experiment duurt al 1 jaar en is in alle facetten zwaar mislukt. Een parodie op een rechtsback is die jongen. Dat we hier überhaupt nog over moeten praten in 2023, teze als rechtsback.

Verkopen en heel snel. Liefst nu nog.
Madueke
Legende

AddoCultheld wrote: 07 Jan 2023, 23:39
Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:36 Experiment nog niet mislukt, maar dat lijkt alleen een optie in de grotere wedstrijden.

Dat experiment duurt al 1 jaar en is in alle facetten zwaar mislukt. Een parodie op een rechtsback is die jongen. Dat we hier überhaupt nog over moeten praten in 2023, teze als rechtsback.

Nee, dat experiment is begonnen tegen Milan. In die rol komt Teze niet in de 16 bij de tegenstander.

Als rechtsback hopeloos inderdaad, net als alle andere die daar hebben gespeeld na Dumfries.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:41

Nee, dat experiment is begonnen tegen Milan. In die rol komt Teze niet in de 16 bij de tegenstander.

Als rechtsback hopeloos inderdaad, net als alle andere die daar hebben gespeeld na Dumfries.
2e helft staat hij gewoon weer ouderwets te stuntelen als rechtsback hoor?
Ittot
Internationale topspeler

Op deze manier ook geen match met Madueke. Ik snap best dat je deze variant erin wilt hebben, met een back die cv wordt en een andere back die dan cm of lb wordt. Echter is het zo ongelofelijk voorspelbaar. Ik vind dit een prima opbouwpatroon maar zie echt heel graag liever meer variatie. Dus soms zo maar juist ook andersom. Dat Max een keer knijpt en Teze dieper gaat spelen.
Madueke
Legende

AddoCultheld wrote: 07 Jan 2023, 23:45
Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:41

Ja, omdat ze tegen Sparta speelde. 0-0, tijd begint te dringen. Dan heeft het geen zin om je afzijdig te houden bij de opbouw. Dan komt ie vanzelf weer terecht aan de zijlijn met alle gevolgen van dien.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Madueke wrote: 07 Jan 2023, 23:49
AddoCultheld wrote: 07 Jan 2023, 23:45

Ja, omdat ze tegen Sparta speelde. 0-0, tijd begint te dringen. Dan heeft het geen zin om je afzijdig te houden bij de opbouw. Dan komt ie vanzelf weer terecht aan de zijlijn met alle gevolgen van dien.
Snap sowieso niet dat RvN niet met Mwene speelt. Dat is iig een rechtsback die vooruit ook iets kan creëeren. Feit blijft dat ze beide tekort komen voor PSV
SomaQan
Nationale topspeler

Vond hem vandaag een van de betere mag ook wel eens gezegd worden. Had een paar gevaarlijke voorzetten die door onze aanvallers helaas verprutst werden. Alleen Xavi kon profiteren.
PSV90
Nationale topspeler

Teze was prima inderdaad, paar handige ballen op Madueke ook.
Voijke
Internationale topspeler

Bij de 1-0 vond ik hem erg matig handelen.
Ik houd er tenminste niet van als je een bal aan de tegenstander geeft die randje 16 staat.
Had echt alle tijd bij zijn kopbal.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
AddoCultheld
Internationale topspeler

En het was weer zover. Verkopen deze jongen.
Post Reply