Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
D.Millpants
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Ik zou voorstellen om te ruilen met Ziyech.
Paulus1913
Regelmatige invaller

Ik zou ook 10000000% zeker ruilen met Ziyech, dat zou een stunt zijn zeg. Al levert hij niet veel meer op in de kas, hij kan je misschien nog wel kampioen maken mat dat zijden linker voetje. En al enigszins gepokt en gemazeld, in ieder geval genoeg ervaring.
ruuddevil
Legende

Salaris van Ziejeg is veel te hoog. Heb bedragen gelezen tussen 5 en 8 mln per jaar.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Why the hell zou Ziyech naar PSV willen? Zullen zich vast veel betere clubs melden voor hem.
ShovingNE2
Site Admin

Feyenoord? :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Vanthaman18 wrote: 16 Jan 2023, 19:09 Why the hell zou Ziyech naar PSV willen? Zullen zich vast veel betere clubs melden voor hem.
Dan wil ik je toch vragen, waarom zou je niet naar PSV willen? ;)
Vanthaman18
Internationale topspeler

D.Millpants wrote: 16 Jan 2023, 19:12
Vanthaman18 wrote: 16 Jan 2023, 19:09 Why the hell zou Ziyech naar PSV willen? Zullen zich vast veel betere clubs melden voor hem.
Dan wil ik je toch vragen, waarom zou je niet naar PSV willen? ;)
Ik zou niets liever willen!
Massimo
Legende

Ik vind het goed dat PSV 30 miljoen heeft geweigerd, maar als het richting 35 tot 40 miljoen gaat dan zou ik hem zeker van de hand doen. Redenen de laatste dagen door meerderen al zat gegeven.

Qua vervanging zal je behalve rendement ook naar diepgang moeten gaan kijken, want dat is dan volstrekt verdwenen.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Massimo wrote: 16 Jan 2023, 19:24 Ik vind het goed dat PSV 30 miljoen heeft geweigerd, maar als het richting 35 tot 40 miljoen gaat dan zou ik hem zeker van de hand doen. Redenen de laatste dagen door meerderen al zat gegeven.

Qua vervanging zal je behalve rendement ook naar diepgang moeten gaan kijken, want dat is dan volstrekt verdwenen.
Het hangt ervan af wat zo'n deal na het sluiten ervan oplevert. Als het vertrek van Madueke €35M en Charlie Webster oplevert ben ik dik tevreden, zeker als die €35M slim besteed wordt. Worden die te gelde gemaakt voor een relatief lage afkoopsom en een hoog salaris voor de komst van Tsygankov dan heb je een uitstekende vervanger in huis. En bovendien genoeg geld over om een talent voor de vervanging van El Ghazi te halen. Wat dat betreft is het mijn droom dat PSV Exequeil Zeballos bij Boca Juniors losweekt, wat een serieus signaal zou zijn dat de club ambitie en daadkracht heeft om nog steeds voor het hoogst haalbare te gaan. Zo'n jongen kan in het beste geval al wat toevoegen, maar zal er vanaf de zomer sowieso staan. Heb je met De Jong een uitstekende spits voorin volgend jaar, Tsygankov een vedette in de bloei van zijn carrière en Zeballos een wereldtalent die je in de toekomst een nieuw recordbedrag kan opleveren.
MaartenV
Nationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 16 Jan 2023, 16:21 Was een van de beste spelers op t veld. Zo veel aanvallen gingen via hem. Heerlijke speler om naar te kijken, uiteraard lukt nog niet alles en mist hij soms het overzicht.

Zonder Madueke hebben we aanvallend echt helemaal niets over. En ik heb veel te weinig vertrouwen in onze capaciteit om een goede vervanger te halen. Wat dat betreft vind ik de casus Gakpo een goed beeld geven, de kans dat we daar een fatsoenlijke vervanger voor krijgen is vrij klein.

Dit PSV zonder Madueke is echt een afschuwelijk elftal, zonder enige creativiteit in de voorste linie.
Inderdaad. Alleen al met momenten van de pot tegen fortuna kan een scoutingsvideo worden opgenomen waar je u tegen zegt. ...1 van zijn beste wedstrijden..maar ja wat heb je eraan. Daarom begreep ik zijn frustratie volledig toen hij op zijn donder kreeg dat hij die bal in 80e minuut had moeten geven. Tuurlijk ging hij een paar keer voor een actie richting de goal waar er betere opties waren. Maar dit waren geen klassieke egotripperij-momenten van een balletje breed leggen en pats doelpunt.
En zelfs bij die acties die hij alleen ging haalt hij er grote schotkansen uit. Minimaal 1 daarvan moet hangen.
Dat kun je hem verwijten. Maar hem die acties verwijten....tja daar moet je echt PSV publiek voor zijn.

Ik herinner me de tijd van afellay goed dat de halve tribune op hem zat te schelden omdat hij acties te ver doordreef. Zo onzinnig. Die gast was 3x zo goed als zijn teamgenoten...alle creativiteit kwam van afellay. Maar nee, dat werd niet gezien. Die paar ballen waarmee hij te ver doorliep, dat vond het publiek belangrijk.
PSV90
Nationale topspeler

Komt ook wel slecht uit dat Gakpo weg is nu Noni eindelijk fit is. Alle ogen direct op hem gericht.

Vond hem tegen Fortuna overigens echt prima. Als hij zi blijft spelen rijgt hij binnenkort de goals en assists aan elkaar.
mateja
Internationale topspeler

Hoeveel wedstrijden hebben Gakpo en Noni trouwens samen in het veld gestaan? Volgens mij valt dat heel erg tegen. Zo irritant dat we naar mijn gevoel in de laatste 4 jaar nog geen enkele keer in ons beste elftal gespeeld hebben.
Juancho
Mister PSV

We zijn ook nog vooral aan het herstellen van de fysieke puinzooi die het Duitse gezelschap heeft achter gelaten....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler

Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:09 We zijn ook nog vooral aan het herstellen van de fysieke puinzooi die het Duitse gezelschap heeft achter gelaten....
Ik zat laatst even op transfermarkt te kijken naar de blessurehistorie van spelers... spierblessures waren wel heel erg veel voorkomend toen. Niet normaal nee.
Juancho
Mister PSV

MaartenV wrote: 16 Jan 2023, 23:13
Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:09 We zijn ook nog vooral aan het herstellen van de fysieke puinzooi die het Duitse gezelschap heeft achter gelaten....
Ik zat laatst even op transfermarkt te kijken naar de blessurehistorie van spelers... spierblessures waren wel heel erg veel voorkomend toen. Niet normaal nee.
Luister die PSV podcast nog maar eens terug met een arts van PSV als gast. Die was op zijn zachts gezegd geen fan van die Duitse praktijken :mrgreen:
Maar serieus, ik roep het vaker hier maar de afgelopen 2 jaar waren er zoveel blessures bij PSV dat het ook een oorzaak kan hebben en dus helemaal niet puur en alleen aan de kwetsbaarheid van Noni hoeft te liggen. Met een nieuwe en wat minder extreme aanpak ,wellicht nog meer op maat voor Noni als individu... waarom zou het niet veel beter kunnen gaan? Waarom nu al die stempel van de man van glas en dat ook nog eens gebruiken als 1 van de belangrijkste redenen om Noni maar van de hand te doen.

Wat mij betreft echt veel en veelste voorbarig.
Makaveli
Meervoudig international

Ik keek laatst bij Benfica, nagenoeg geen blessures. En wat denk je, staan gewoon bovenaan in de competitie en CL!

Gelukkig zijn we daar van af en kunnen we ons gewoon richten op plek 4 van de eredivisie. Dat haalt tenminste een hoop prestatie druk weg.
mateja
Internationale topspeler

Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:17
MaartenV wrote: 16 Jan 2023, 23:13

Luister die PSV podcast nog maar eens terug met een arts van PSV als gast. Die was op zijn zachts gezegd geen fan van die Duitse praktijken :mrgreen:
Maar serieus, ik roep het vaker hier maar de afgelopen 2 jaar waren er zoveel blessures bij PSV dat het ook een oorzaak kan hebben en dus helemaal niet puur en alleen aan de kwetsbaarheid van Noni hoeft te liggen. Met een nieuwe en wat minder extreme aanpak ,wellicht nog meer op maat voor Noni als individu... waarom zou het niet veel beter kunnen gaan? Waarom nu al die stempel van de man van glas en dat ook nog eens gebruiken als 1 van de belangrijkste redenen om Noni maar van de hand te doen.

Wat mij betreft echt veel en veelste voorbarig.
Zou kunnen hoor, maar wel een flink risico. Als we hem niet verkopen en hij raakt geblesseerd stuur ik je een tikkie van 35 miljoen ;)
Juancho
Mister PSV

Makaveli wrote: 16 Jan 2023, 23:20 Ik keek laatst bij Benfica, nagenoeg geen blessures. En wat denk je, staan gewoon bovenaan in de competitie en CL!

Gelukkig zijn we daar van af en kunnen we ons gewoon richten op plek 4 van de eredivisie. Dat haalt tenminste een hoop prestatie druk weg.
Tja geen idee hoe dat verschil zo groot kan zijn. We missen ook de informatie denk ik om daar iets over te zeggen. Ik volg Benfica iig niet en ook nooit gedaan. Misschien ligt het fysieke niveau daar sowieso al een heel stuk hoger? Misschien heeft Roger ook geleerd van wat er allemaal bij PSV fout is gegaan? Misschien wilde hij te snel binnen de NL voetbalvisie? Er zijn 101 redenen te verzinnen waarom iets bij club A niet lukt en vervolgens bij club B niet. Kijk bijv. naar de coach van Sparta, die bakte er geen ruk van voor Sparta en staat nu bijna op gelijke hoogte met PSV. De ene club of situatie met de andere vergelijken is daarom altijd erg lastig zoniet onmogelijk. Verder constateer ik alleen maar he, en neem daarin uitspraken van die fysieke arts van PSV zelf mee, van de eerdere opmerking van RvN die ook liet doorschemeren dat er maar weinig van klopte qua fysieke toestand.

Met je laatste opmerking doe je overigens voor dat ik blij ben dat Schmidt weg is. Nou was ik geen heel groot fan van hem maar ik had graag iig de lijn Schmidt door willen trekken met een meer soortgelijke speler. En zelfs als Roger zelf nog wilde blijven, was een 3de jaar zeker een optie. Maar laten we nou ook niet doen alsof onder Schmidt het allemaal zo lekker ging he, op bepaalde gebieden is onder hem ook het verval doorgezet. Buiten het feit dat hij ook dingen weer heeft kunnen fixen.

Maargoed, PSV en ambitie en prestatie druk gaan sowieso al langer niet meer samen, dat is al van voor de komst van Schmidt zo dus wat dat betreft maakt het vrij weinig uit wie er voor de groep staat. De problemen liggen veel dieper. Maargoed, dat is volledig offtopic en een andere discussie :mrgreen:
Makaveli
Meervoudig international

Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:26
Makaveli wrote: 16 Jan 2023, 23:20 Ik keek laatst bij Benfica, nagenoeg geen blessures. En wat denk je, staan gewoon bovenaan in de competitie en CL!

Tja geen idee hoe dat verschil zo groot kan zijn. We missen ook de informatie denk ik om daar iets over te zeggen.

Waarom doe je het dan wel?
Maar laten we nou ook niet doen alsof onder Schmidt het allemaal zo lekker ging he, op bepaalde gebieden is onder hem ook het verval doorgezet.
Het verval is onder hem niet doorgezet. Integendeel juist, de trend naar beneden was vorig jaar duidelijk gekeerd en ging weer omhoog. Van 81 punten kunnen we nu alleen maar dromen en daarmee was je dit jaar met 2 vingers in de neus kampioen geworden. We stevenen momenteel af op 68(!).

Als iets zowel door Benfica als door PSV dit jaar bewezen wordt, is dat de critici er simpelweg naast zaten. En zich te veel hebben laten beïnvloeden door de media.
Juancho
Mister PSV

Makaveli wrote: 16 Jan 2023, 23:32 Waarom doe je het dan wel?
Wat doe ik precies? Ik wijs naar de info die vanuit PSV komt he, oa die fysieke arts die er geen goed woord voor over had. Ik moet het vooral doen met dat soort info. Wat Roger bij Benfica doet of anders doet, geen idee. Jij wil? Ik zeg alleen dat het best kan zijn dat die aanpak voor, om ontopic te blijven, Noni niet optimaal was en dat hij daarvoor ook vaker spier blessures had. Geen idee he, ik vraag het me alleen af. En wellicht dat het met een andere, minder intensieve aanpak, bij Noni beter gaat. Ik vind het alleen te vroeg om nu al te zeggen dat hij een man van glas is grotendeels gebaseerd op 2 seizoenen Schmidt waarbij sowieso idioot veel blessures waren. Voor mij geen referentiekader. Komende maanden vind ik wat dat betreft super interessant als hij blijft. Hij is nu al wat langer fit, speelt en wordt nog meer topfit. Als hij dit nou eens een half seizoen kan doortrekken....dan ziet de wereld er opeens heel anders uit.

En hoe dat zou komen? En niet alleen bij Noni? Geen idee, het enige wat ik weet/lees/hoor is dat er een hele andere fysieke aanpak is dan onder Schmidt. Als Noni komende maanden weer van (spier)blessure in (spier)blessure valt... tja dan wordt het natuurlijk een lastiger kwestie.

De rest van je post laat ik hier even voor wat het is omdat het niks met Noni te maken heeft.
Makaveli
Meervoudig international

Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:36
Makaveli wrote: 16 Jan 2023, 23:32 Waarom doe je het dan wel?
Wat doe ik precies? Ik wijs naar de info die vanuit PSV komt he, oa die fysieke arts die er geen goed woord voor over had. Ik moet het vooral doen met dat soort info.
Voordat je naar de podcast met van den Hoogenband verwees, want die zal je wel bedoelen denk ik, schreef je al dit:

"We zijn ook nog vooral aan het herstellen van de fysieke puinzooi die het Duitse gezelschap heeft achter gelaten...."

Hoe is dit in hemelsnaam "er niks over kunnen zeggen"? Je noemt het een fysieke puinzooi. Veel meer oordelend dan dat wordt het toch niet. Ik snap niet hoe je zoiets kunt beweren, zonder enige inhoudelijke info.

Dan het verhaal van v.d. Hoogenband: die heeft jarenlang met Luc van Agt gewerkt bij PSV en is er mee bevriend. Dezelfde van Agt die door Schmidt naar de achtergrond verdween. Natuurlijk gaat die niet positief over hem zijn. V.d. Hoogenband is een fijne kerel maar niet bepaald objectief in dit verhaal. En die kreeg in die podcast uitgebreid de gelegenheid om al zijn vrienden binnen PSV te promoten (zoals ook van Nistelrooij) en Schmidt te fileren. Ik heb alle respect voor wat hij voor PSV heeft betekent maar als iemand er zo overduidelijk met een agenda zit moet je dat wel met een flinke schep zout nemen. En niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen.
OnsPSV
Meervoudig international

RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

[mention]Makaveli[/mention] Juancho praat altijd poep, gewoon negeren. Is de vuilnisbak van dit forum.
Vanthaman18
Internationale topspeler

Ik ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik zou zeggen: verkoop Noni aub niet meer. Enige creativiteit die we hebben. Ik heb er geen vertrouwen in dat onze leiding nog een geschikte aanvaller kan vinden. Al jaren horen we hetzelfde verhaal. ‘Buitenkansjes dienen zich pas aan aan het eind van de window’ en dan concluderen we dat ze ‘niet haalbaar waren, de huidige selectie is goed genoeg’. Ben er echt klaar mee. Hoe kun je je beste man, de beste speler van de eredivisie, wegdoen en nog geen vervanger hebben. Frustrerend!
ruuddevil
Legende

Makaveli wrote: 16 Jan 2023, 23:32
Juancho wrote: 16 Jan 2023, 23:26

Tja geen idee hoe dat verschil zo groot kan zijn. We missen ook de informatie denk ik om daar iets over te zeggen.

Waarom doe je het dan wel?
Maar laten we nou ook niet doen alsof onder Schmidt het allemaal zo lekker ging he, op bepaalde gebieden is onder hem ook het verval doorgezet.
Het verval is onder hem niet doorgezet. Integendeel juist, de trend naar beneden was vorig jaar duidelijk gekeerd en ging weer omhoog. Van 81 punten kunnen we nu alleen maar dromen en daarmee was je dit jaar met 2 vingers in de neus kampioen geworden. We stevenen momenteel af op 68(!).

Als iets zowel door Benfica als door PSV dit jaar bewezen wordt, is dat de critici er simpelweg naast zaten. En zich te veel hebben laten beïnvloeden door de media.
Ik denk dat 99 van de 100 supporters voor een 3e jaar Schmidt boven een rookie als nieuwe coach had gekozen. Schmidt heeft er echter zelf voor gekozen te vertrekken en dat zal ermee te maken hebben dat hij te weinig mogelijkheden zag (financieel).
Post Reply