Ja ben ook wel om. Draait steeds makkelijk weg en open. Zet goed druk. Slimme speler en volgens mij prima icm Veerman en Guti straks.
Interessante spelers
-
- Legende
-
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV
Er werd op twitter al veel gezegd over de transfer van Tsgyankov naar Girona, maar zie nergens een bevestiging van gevestige (spaanse) journalisten. Zou het toch nog mogelijk zijn?
-
- Vedette
-
- Meervoudig international
Hij zat bij Girona op de tribune afgelopen weekend. En de pers (en Elfrink en co) concluderen daarom dat hij daar gaat tekenen.Paulus1913 wrote: ↑16 Jan 2023, 01:09 Er werd op twitter al veel gezegd over de transfer van Tsgyankov naar Girona, maar zie nergens een bevestiging van gevestige (spaanse) journalisten. Zou het toch nog mogelijk zijn?
Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
-
- Nationale topspeler
Is Dante Vanzei van Union Saint Gillis niks voor ons als concurrentie voor Luuk? heeft er 10 inliggen in België dit seizoen in 19 wedstrijden en is Belgisch international
https://www.transfermarkt.nl/dante-vanz ... ler/289648
https://www.transfermarkt.nl/dante-vanz ... ler/289648
- M.Delgado
- Vaste waarde in elftal
Die conclusies van onze echte PSV- watchers heb ik niet gezien, jij wel? waar?Ronaldio wrote: ↑16 Jan 2023, 08:29Hij zat bij Girona op de tribune afgelopen weekend. En de pers (en Elfrink en co) concluderen daarom dat hij daar gaat tekenen.Paulus1913 wrote: ↑16 Jan 2023, 01:09 Er werd op twitter al veel gezegd over de transfer van Tsgyankov naar Girona, maar zie nergens een bevestiging van gevestige (spaanse) journalisten. Zou het toch nog mogelijk zijn?
Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
-
- Nationale topspeler
zet trossard maar uit je hoofd.
Tottenham Hotspur heeft volgens The Athletic een bod uitgebracht op Leandro Trossard. De Belgische vleugelaanvaller werd deze week uit de selectie gezet door manager Roberto De Zerbi, maar Brighton & Hove Albion heeft Spurs laten weten dat 15 miljoen euro niet genoeg is om Trossard over te nemen. De Zerbi liet na de gewonnen thuiswedstrijd tegen Liverpool (3-0) ook weten dat de deur nog altijd openstaat voor Trossard, die bezig is aan een mindere periode bij The Seagulls na zijn sterke prestaties van eerder dit seizoen.
- SomaQan
- Nationale topspeler
Gakpo is nu vertrokken (bericht uit 28 nov 2022)
Ik heb een familielid gevraagd die in Amerika woont of er nog leuke leftwingers in de MLS zijn. Hij volgt de MLS op de voet en hij wees mij op deze speler die het daar heel goed schijnt te doen.
AZ had 1,5 jaar geleden ook interesse. Is stoen naar Dallas FC gegaan.
Zo op de beelden lijkt het mij een talentvolle speler die een goede rechter heeft.
- De Realist
- Internationale topspeler
"Jamaar de scouting koopt geen spelers"
Er is inderdaad gebleken dat we een ontiegelijke kut scouting hebben. Of ze leveren niet, of ze worden niet serieus genomen door de TD. Either way werkt het niet. Dus daar moet wat gebeuren. Het kan niet zo zijn dat er hier behoorlijk wat, ook haalbare, interessante spelers voorbij blijven komen, die ook maanden daarna nog niet bij de reals en shittys van deze wereld zijn gecontracteerd, en dat de scouts van PSV deze spelers dus allemaal steevast missen. Of ze niet over kunnen brengen naar de TD.
Er is inderdaad gebleken dat we een ontiegelijke kut scouting hebben. Of ze leveren niet, of ze worden niet serieus genomen door de TD. Either way werkt het niet. Dus daar moet wat gebeuren. Het kan niet zo zijn dat er hier behoorlijk wat, ook haalbare, interessante spelers voorbij blijven komen, die ook maanden daarna nog niet bij de reals en shittys van deze wereld zijn gecontracteerd, en dat de scouts van PSV deze spelers dus allemaal steevast missen. Of ze niet over kunnen brengen naar de TD.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Lid scoutingsteam
Ja, of je kan ook gewoon accepteren dat we én totaal geen zicht hebben op het functioneren van de scouting én dat PSV in een buitengewoon complexe vijver vist. En met dat laatste bedoel ik dat er hier allerlei dingen verwacht worden (van prijzen tot Europese successen tot miljoenenbedragen aan de uitgaande kant), dat PSV vooralsnog met een te kleine portemonnee moet werken én moet concurreren met een select groepje clubs dat minstens zoveel te besteden heeft als PSV zelf, maar daarbovenop spelers doorgaans ook betere voorwaarden kunnen bieden. Moet je eens kijken hoeveel moeite het kost om zo'n Tsygankov te kunnen halen, terwijl dat ook echt geen Europese elite is. Lozano, wat destijds echt niet het grootste talent aan de andere kant van het water was, werd een traject van vele maanden en centen. Casus Pereiro was niet veel anders. En dan heb je het niet eens over absolute supersterren, maar over ''slechts'' goeie spelers die PSV wel verder kunnen helpen zonder dat ze ooit de Europese top gaan bereiken. Dat is voor onze club het hoogst haalbare, wat uitzonderingen daargelaten. Dat is ook geen ramp, maar je moet dit soort zaken wel in een soort perspectief zetten.
Nog een leuk voorbeeld: een heel leger aan goeie spelers - qua niveau ongeveer vergelijkbaar met Lozano - in Argentinië en/of Brazilië maken de laatste jaren de overstap naar andere competities op dat continent, of ze trekken richting de VS. Barco, Velasco, Almada, Magno, Orellano, Soteldo, ze hadden stuk voor stuk niet misstaan bij PSV, maar maken andere keuzes, niet zelden om financiële redenen. En dan het feit dat de City Group steeds vaker alles wegkoopt wat twee benen heeft en een keer een leuke actie maakt, dat maakt zaken ook niet makkelijker. Er zijn hier meer dan genoeg mensen die zich boos afvragen waarom PSV geen goedkope, onontdekte pareltjes in Zuid-Amerika meer kan scouten. Ik kan je verklappen: dat soort spelers worden steeds vaker weggekaapt en ondergebracht bij de meest obscure kutclubs in Europa. Hoor je niks over en in het hoofd van velen betekent dat dat PSV ze niet gezien heeft, dat PSV slecht onderhandeld heeft of dat niks en niemand in de organisatie z'n werk doet. Totale lariekoek: niemand kan daar iets zinnigs over zeggen. Je kan hooguit het verwijt maken dat PSV de afgelopen tien jaar niet genoeg financiële stootkracht heeft gegenereerd en daardoor niet altijd meteen kan doen wat het graag zou willen, maar dat is een hele andere discussie dan die van het functioneren van de scouting.
Ik begrijp dat iedereen hier de vinger op de zere plek probeert te leggen, PSV is ons immers lief. Maar dit aspect is zó lastig te analyseren als je zo weinig informatie hebt. Krachtige conclusies gaan trekken over die scouting, dat lijkt me niet gepast.
Nog een leuk voorbeeld: een heel leger aan goeie spelers - qua niveau ongeveer vergelijkbaar met Lozano - in Argentinië en/of Brazilië maken de laatste jaren de overstap naar andere competities op dat continent, of ze trekken richting de VS. Barco, Velasco, Almada, Magno, Orellano, Soteldo, ze hadden stuk voor stuk niet misstaan bij PSV, maar maken andere keuzes, niet zelden om financiële redenen. En dan het feit dat de City Group steeds vaker alles wegkoopt wat twee benen heeft en een keer een leuke actie maakt, dat maakt zaken ook niet makkelijker. Er zijn hier meer dan genoeg mensen die zich boos afvragen waarom PSV geen goedkope, onontdekte pareltjes in Zuid-Amerika meer kan scouten. Ik kan je verklappen: dat soort spelers worden steeds vaker weggekaapt en ondergebracht bij de meest obscure kutclubs in Europa. Hoor je niks over en in het hoofd van velen betekent dat dat PSV ze niet gezien heeft, dat PSV slecht onderhandeld heeft of dat niks en niemand in de organisatie z'n werk doet. Totale lariekoek: niemand kan daar iets zinnigs over zeggen. Je kan hooguit het verwijt maken dat PSV de afgelopen tien jaar niet genoeg financiële stootkracht heeft gegenereerd en daardoor niet altijd meteen kan doen wat het graag zou willen, maar dat is een hele andere discussie dan die van het functioneren van de scouting.
Ik begrijp dat iedereen hier de vinger op de zere plek probeert te leggen, PSV is ons immers lief. Maar dit aspect is zó lastig te analyseren als je zo weinig informatie hebt. Krachtige conclusies gaan trekken over die scouting, dat lijkt me niet gepast.
- Joenepsv
- Legende
Het is ook een beetje het kip of het ei verhaal wat de scouting betreft. Of ze leveren niet de juiste spelers aan, of ze doen dat wel maar er wordt niks mee gedaan. Aan het einde van de streep maakt dat ook geen reet uit, het gaat te vaak niet goed. Iedereen die al een poosje meehobbelt op o.a. dit forum snapt heus wel dat een nieuwe speler halen iets anders is dan een zakje drop kopen bij het tankstation en dat inderdaad door inmenging van lieden als de City group (het gezwel van de voetballerij) het lastiger wordt. Maar er zijn meer clubs die daar last van hebben en dan komt het neer op beleid en keuzes maken. En ik denk dat daar grote stappen te maken zijn. Jonger scouten, sneller handelen en meer de potentie van Jong PSV benutten. Je zal af en toe gearriveerde spelers moeten halen voor de balans in de groep maar je kan ze beter halen voor ze een bepaalde waarde bereiken. Zoals Madueke,Mauro, Rosario Malen,Ledezma etc. Daar is al jaren niet meer goed op ingekocht en daar gaat het nu ook enigzins mis. Mooi klusje voor de nieuwe td. Wat keuzes betreft vind ik Ghazi een mooi voorbeeld. Bizarre aankoop eigenlijk. Je hebt één linksbuiten drie rechtsbuitens en vanuit de jeugd komt op korte termijn weinig aan. Dan is het raar dat je een 27 jarige rechtsbuiten haalt die twee jaar niet heeft gespeeld. Dat beetje budget wat je hebt niet beter besteed worden.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Niet zo realistisch ( ), het is veel makkelijker om even af te geven op de club.Ykhim wrote: ↑17 Jan 2023, 00:29 Ja, of je kan ook gewoon accepteren dat we én totaal geen zicht hebben op het functioneren van de scouting én dat PSV in een buitengewoon complexe vijver vist. En met dat laatste bedoel ik dat er hier allerlei dingen verwacht worden (van prijzen tot Europese successen tot miljoenenbedragen aan de uitgaande kant), dat PSV vooralsnog met een te kleine portemonnee moet werken én moet concurreren met een select groepje clubs dat minstens zoveel te besteden heeft als PSV zelf, maar daarbovenop spelers doorgaans ook betere voorwaarden kunnen bieden. Moet je eens kijken hoeveel moeite het kost om zo'n Tsygankov te kunnen halen, terwijl dat ook echt geen Europese elite is. Lozano, wat destijds echt niet het grootste talent aan de andere kant van het water was, werd een traject van vele maanden en centen. Casus Pereiro was niet veel anders. En dan heb je het niet eens over absolute supersterren, maar over ''slechts'' goeie spelers die PSV wel verder kunnen helpen zonder dat ze ooit de Europese top gaan bereiken. Dat is voor onze club het hoogst haalbare, wat uitzonderingen daargelaten. Dat is ook geen ramp, maar je moet dit soort zaken wel in een soort perspectief zetten.
-
- Nationale topspeler
Nu het er op lijkt dat we Noni gaan verliezen, onderstaand een aantal opties voor onze nieuwe (hopelijk) buitenspelers. Lekker ambitieus, mogelijk onhaalbaar maar wel zeer interessant. Zowel opties om te huren (met optie) als eventueel koop:
- Leandro Trossard (Brighton): wil weg bij Brighton, PL-proven speler die in de eredivisie makkelijk veel rendement zou halen en ook nog een Luuk zou kunnen assisteren met zijn voorzetten, creativiteit en overzicht. Zeer compleet en kwalitatief meer dan buitencategorie.
- Arnaut Danjuma (Villareal): welbekend.
- Donyell Malen: welbekend.
- Jonathan Ikoné (Fiorentina): qua speelstijl redelijk vergelijkbaar met Madueke: zeer goede versnelling, erg vaardig, fantastische dribbel. Soort van een volwassen Madueke.
- Mikkel Damsgaard (Brentford): slimme speler die uitblonk op het EK. Past erg goed bij PSV denk ik. Erg goede trap, super snel en vrij behendig. Speelt maar weinig bij Brentford.
- Thorgan Hazard: welbekend hier denk ik. Speelt maar weinig bij Dortmund, is niet erg gelukkig daar en lijkt te mogen vertrekken. Complete speler die wat toevoegt aan PSV met zijn passing, voorzetten en intelligentie.
- Kamaldeen Sulemana: speelt niet veel bij Rennes, blijft een uitstekende aanvaller met zeer veel snelheid en een geweldige dribbel. Kan in de eredivisie met de matige verdedigers echt "ontploffen".
- Leandro Trossard (Brighton): wil weg bij Brighton, PL-proven speler die in de eredivisie makkelijk veel rendement zou halen en ook nog een Luuk zou kunnen assisteren met zijn voorzetten, creativiteit en overzicht. Zeer compleet en kwalitatief meer dan buitencategorie.
- Arnaut Danjuma (Villareal): welbekend.
- Donyell Malen: welbekend.
- Jonathan Ikoné (Fiorentina): qua speelstijl redelijk vergelijkbaar met Madueke: zeer goede versnelling, erg vaardig, fantastische dribbel. Soort van een volwassen Madueke.
- Mikkel Damsgaard (Brentford): slimme speler die uitblonk op het EK. Past erg goed bij PSV denk ik. Erg goede trap, super snel en vrij behendig. Speelt maar weinig bij Brentford.
- Thorgan Hazard: welbekend hier denk ik. Speelt maar weinig bij Dortmund, is niet erg gelukkig daar en lijkt te mogen vertrekken. Complete speler die wat toevoegt aan PSV met zijn passing, voorzetten en intelligentie.
- Kamaldeen Sulemana: speelt niet veel bij Rennes, blijft een uitstekende aanvaller met zeer veel snelheid en een geweldige dribbel. Kan in de eredivisie met de matige verdedigers echt "ontploffen".
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Luuk de Jong
trossard is te duur en lijkt naar Tottenham te gaan.
Danjuma is te duur en lijkt naar bournemouth te gaan
thorgan hazard is te duur.
Sulemana heeft in 30 + wedstrijden slechts 5 goals gemaakt lijkt mij ook niet echt een goede optie imo
Danjuma is te duur en lijkt naar bournemouth te gaan
thorgan hazard is te duur.
Sulemana heeft in 30 + wedstrijden slechts 5 goals gemaakt lijkt mij ook niet echt een goede optie imo
Oans bin de Zeeuwen!
- DonyellMalen
- Legende
Mooie lijst met namen, maar praktisch alle namen acht ik onhaalbaar. Trossard is onlangs 12 miljoen pond op geboden, dat heeft Brighton zelfs afgewezen. PSV kan dat niet betalen plus hij heeft een PL salaris. Danjuma verdient ook een aardig salaris en lijkt richting de PL te willen. Malen is mogelijk, maar enkel via huur. Ikone kan, maar zie PSV eerder voor een jong talent gaan. Er moet immers kapitaal op het veld blijven staan. Damsgaard zal allesbehalve goedkoop zijn, wellicht huur mogelijk. Hazard heeft 100% betere opties en acht ik daarmee onhaalbaar (afgezien nog van z'n salaris). Sulemana huren zou ideaal zijn, heb ik hier een aantal keer geopperd, maar ook hij lijkt naar de Premier League te gaan.
-
- Nationale topspeler
Liever hoog inzetten en een "nee" horen dan mikken op de categorie waar heel het forum van op z'n kop staat. Mee eens dat de meeste namen onhaalbaar lijken maar proberen kan altijd, voor zover dat nog niet gebeurd is. Laten we alsjeblieft in HET jaar waar je kampioen kan worden wat ambitie tonen in plaats van die losermentaliteit dat zulke spelers te hoog gegrepen zijn, dan wordt je echt een Feyenoord qua visvijver.
- De Realist
- Internationale topspeler
Grotendeels eens, echter zijn er clubs die er minder goed op staan dan wij, met net zo of zelfs beperktere middelen die wel in staat zijn pareltjes binnen te halen.Ykhim wrote: ↑17 Jan 2023, 00:29 Ja, of je kan ook gewoon accepteren dat we én totaal geen zicht hebben op het functioneren van de scouting én dat PSV in een buitengewoon complexe vijver vist. En met dat laatste bedoel ik dat er hier allerlei dingen verwacht worden (van prijzen tot Europese successen tot miljoenenbedragen aan de uitgaande kant), dat PSV vooralsnog met een te kleine portemonnee moet werken én moet concurreren met een select groepje clubs dat minstens zoveel te besteden heeft als PSV zelf, maar daarbovenop spelers doorgaans ook betere voorwaarden kunnen bieden. Moet je eens kijken hoeveel moeite het kost om zo'n Tsygankov te kunnen halen, terwijl dat ook echt geen Europese elite is. Lozano, wat destijds echt niet het grootste talent aan de andere kant van het water was, werd een traject van vele maanden en centen. Casus Pereiro was niet veel anders. En dan heb je het niet eens over absolute supersterren, maar over ''slechts'' goeie spelers die PSV wel verder kunnen helpen zonder dat ze ooit de Europese top gaan bereiken. Dat is voor onze club het hoogst haalbare, wat uitzonderingen daargelaten. Dat is ook geen ramp, maar je moet dit soort zaken wel in een soort perspectief zetten.
En als zij dat kunnen, waarom wij dan niet? En dan niet alleen afgelopen zomer he
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Tovast wrote: ↑17 Jan 2023, 15:33 Liever hoog inzetten en een "nee" horen dan mikken op de categorie waar heel het forum van op z'n kop staat. Mee eens dat de meeste namen onhaalbaar lijken maar proberen kan altijd, voor zover dat nog niet gebeurd is. Laten we alsjeblieft in HET jaar waar je kampioen kan worden wat ambitie tonen in plaats van die losermentaliteit dat zulke spelers te hoog gegrepen zijn, dan wordt je echt een Feyenoord qua visvijver.
ben het met je eens maar we zitten nu in de winter met een beperkt budget.
volgens Rik een veerman achtig bedrag.
daar ga je geen een van de spelers hierboven beschreven mee halen.
tuurlijk moeten we de ambitie te hebben om dit soort spelers aan te trekken.
maar voor het geld wat nu beschikbaar is ga je dit soort spelers gewoon niet aantrekken op misschien een dure huur deal na.
Last edited by Zeeuwse-psver on 17 Jan 2023, 15:37, edited 1 time in total.
Oans bin de Zeeuwen!
-
- Bankzitter
Interessante speler voor PSV is misschien wel Jonathan Bamba van Lille. Heeft nog een halfjaar een contract bij Lille, en is geen absolute grootverdiener. Zou naar mijn idee aantal miljoen moeten kosten en kan op beiden flanken. Als die het goed doet zou je hem nog kunnen verkopen na 2 jaar en heeft die nog een prima leeftijd.