Als Noni vertrekt voor laten we zeggen 35 a 40 miljoen heb je natuurlijk wel voldoende geld om twee van dit soort buitenspelers te halen, me dunkt. Leuke spits erbij en een talentvolle rechtsback (Arnau Martinez) en je bent favoriet voor de titel.Zeeuwse-psver wrote: ↑17 Jan 2023, 15:37Tovast wrote: ↑17 Jan 2023, 15:33 Liever hoog inzetten en een "nee" horen dan mikken op de categorie waar heel het forum van op z'n kop staat. Mee eens dat de meeste namen onhaalbaar lijken maar proberen kan altijd, voor zover dat nog niet gebeurd is. Laten we alsjeblieft in HET jaar waar je kampioen kan worden wat ambitie tonen in plaats van die losermentaliteit dat zulke spelers te hoog gegrepen zijn, dan wordt je echt een Feyenoord qua visvijver.
ben het met je eens maar we zitten nu in de winter met een beperkt budget.
volgens Rik een veerman achtig bedrag.
daar ga je geen een van de spelers hierboven beschreven mee halen.
tuurlijk moeten we de ambitie te hebben om dit soort spelers aan te trekken.
maar voor het geld wat nu beschikbaar is ga je dit soort spelers gewoon niet aantrekken op misschien een dure huur deal na.
Interessante spelers
-
- Nationale topspeler
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Klopt maar heb jij het vertrouwen in de scouting en marcel dat na een transfer van Noni dat we vergelijkbare vervangers gaan halen?Tovast wrote: ↑17 Jan 2023, 15:40Als Noni vertrekt voor laten we zeggen 35 a 40 miljoen heb je natuurlijk wel voldoende geld om twee van dit soort buitenspelers te halen, me dunkt. Leuke spits erbij en een talentvolle rechtsback (Arnau Martinez) en je bent favoriet voor de titel.Zeeuwse-psver wrote: ↑17 Jan 2023, 15:37
ben het met je eens maar we zitten nu in de winter met een beperkt budget.
volgens Rik een veerman achtig bedrag.
daar ga je geen een van de spelers hierboven beschreven mee halen.
tuurlijk moeten we de ambitie te hebben om dit soort spelers aan te trekken.
maar voor het geld wat nu beschikbaar is ga je dit soort spelers gewoon niet aantrekken op misschien een dure huur deal na.
ik vrees er voor namelijk.
Oans bin de Zeeuwen!
-
- Regelmatige invaller
Ze hadden godverdomme Openda moeten halen toen hij nog onder de 10mil kostte. Speelde notabene in zijn laatste eredivisiewedstrijd Ajax aan gort. Hoe hebben ze die kunnen laten gaan. Ik ben geen Luuk hater, maar het is geen spits die iemand voorbij speelt, lekker in de bal komt of uit het niets wat kan creëeren. Iets wat we nu wel echt nodig hebben. Her is allemaal zo fucking statisch.
- DC_PSV
- Vedette
Er was geen geld, alleen El Ghazi en Til hebben een transfersom gekost.Paulus1913 wrote: ↑17 Jan 2023, 15:47 Ze hadden godverdomme Openda moeten halen toen hij nog onder de 10mil kostte. Speelde notabene in zijn laatste eredivisiewedstrijd Ajax aan gort. Hoe hebben ze die kunnen laten gaan. Ik ben geen Luuk hater, maar het is geen spits die iemand voorbij speelt, lekker in de bal komt of uit het niets wat kan creëeren. Iets wat we nu wel echt nodig hebben. Her is allemaal zo fucking statisch.
#simplythebest
-
- Bankzitter
Afgelopen vrijdag Filipe Relvas van Portimonense aan het werk gezien. Die zou hier obispo per direct naar de bank verplaatsen. Goede centrale verdediger die hard is en goed mee kan voetballen. Grote atletische vent en linksbenig. Iemand die hem kent hier?
-
- Internationale topspeler
Openda was wel echt lekker geweest zeg. Maar kostte wel ff 10m. Ik snap dat PSV dat in deze situatie zich niet kon veroorloven. Hoewel Til, El Ghazi en Luuk samen natuurlijk veel meer kosten in totaal dan Openda die waarschijnlijk veel meer levert dan deze 3 heren en ook nog eens voor meer verkocht kan worden. Maar goed, dan zit je in aantallen natuurlijk in de knoei.DC_PSV wrote: ↑17 Jan 2023, 15:49Er was geen geld, alleen El Ghazi en Til hebben een transfersom gekost.Paulus1913 wrote: ↑17 Jan 2023, 15:47 Ze hadden godverdomme Openda moeten halen toen hij nog onder de 10mil kostte. Speelde notabene in zijn laatste eredivisiewedstrijd Ajax aan gort. Hoe hebben ze die kunnen laten gaan. Ik ben geen Luuk hater, maar het is geen spits die iemand voorbij speelt, lekker in de bal komt of uit het niets wat kan creëeren. Iets wat we nu wel echt nodig hebben. Her is allemaal zo fucking statisch.
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Het woord 'buitenkansje' valt vaak in de winterse transferwindows. Of de scouting van PSV wel voldoende in staat is om haalbare pareltjes te ontdekken betwijfel ik al enige tijd en ik heb de indruk dat deze scepsis hier breed gedeeld wordt. Vooral de gebrekkige kennis van en activiteit op de Zuid-Amerikaanse markten lijken echt verwaarloosd. Twee weken geleden contracteerde Bragantino de 20-jarige centrumspits Thiago Borbas, met een een lengte van 1m86, die getuige zijn profiel op TM (zie onder) uitstekende statistieken overlegde bij River Plate Montevideo en voor minder dan €5M werd overgenomen. Nu kun je zeggen dat de Uruguyaanse competitie weinig voorstelt en onvoldoende zekerheid biedt, maar deze jongen maakt w.b. potentie een uitstekende indruk, had bij ons niet misstaan als tweede, jonge spits achter Luuk de Jong en had met Bragantino als concurrerende partij prima voor PSV kunnen kiezen. Ik wed echter dat de scouting van PSV deze jongen niet eens kennen, laat staan in kaart hebben gebracht.
https://www.transfermarkt.nl/thiago-bor ... ler/743951
Last edited by O Goleiro Grande on 17 Jan 2023, 16:51, edited 1 time in total.
- hondjevandebakker
Die is naar RB Bragantino. Agustin Alvarez is naar SassuoloO Goleiro Grande wrote: ↑17 Jan 2023, 16:26 Het woord 'buitenkansje' valt vaak in de winterse transferwindows. Of de scouting van PSV wel voldoende in staat is om haalbare pareltjes te ontdekken betwijfel ik al enige tijd en ik heb de indruk dat deze scepsis hier breed gedeeld wordt. Vooral de gebrekkige kennis van en activiteit op de Zuid-Amerikaanse markten lijken echt verwaarloosd. Twee weken geleden contracteerde Sassuolo de 20-jarige centrumspits Thiago Borbas, met een een lengte van 1m86, die getuige zijn profiel op TM (zie onder) uitstekende statistieken overlegde bij River Plate Montevideo en voor minder dan €5M werd overgenomen. Nu kun je zeggen dat de Uruguyaanse competitie weinig voorstelt en onvoldoende zekerheid biedt, maar deze jongen maakt w.b. potentie een uitstekende indruk, had bij ons niet misstaan als tweede, jonge spits achter Luuk de Jong en had met Sassuolo als concurrerende partij prima voor PSV kunnen kiezen. Ik wed echter dat de scouting van PSV deze jongen niet eens kennen, laat staan in kaart hebben gebracht.
- Ren Höek
- Vedette
Waarom zou de scouting in hemelsnaam daarvan een gebrekkige kennis hebben?
Tegenwoordig is zo ongeveer elk talent bekend bij de BVO's, o.a. door WhyScout waar PSV gebruik van maakt.
Heel bijzonder dat sommigen maar blijven denken dat de scouting verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid. Laat staan dat ze zelf meer kennis hebben van een markt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Klopt, ik haalde die twee door elkaar. Thnx!hondjevandebakker wrote: ↑17 Jan 2023, 16:27Die is naar RB Bragantino. Agustin Alvarez is naar SassuoloO Goleiro Grande wrote: ↑17 Jan 2023, 16:26 Het woord 'buitenkansje' valt vaak in de winterse transferwindows. Of de scouting van PSV wel voldoende in staat is om haalbare pareltjes te ontdekken betwijfel ik al enige tijd en ik heb de indruk dat deze scepsis hier breed gedeeld wordt. Vooral de gebrekkige kennis van en activiteit op de Zuid-Amerikaanse markten lijken echt verwaarloosd. Twee weken geleden contracteerde Sassuolo de 20-jarige centrumspits Thiago Borbas, met een een lengte van 1m86, die getuige zijn profiel op TM (zie onder) uitstekende statistieken overlegde bij River Plate Montevideo en voor minder dan €5M werd overgenomen. Nu kun je zeggen dat de Uruguyaanse competitie weinig voorstelt en onvoldoende zekerheid biedt, maar deze jongen maakt w.b. potentie een uitstekende indruk, had bij ons niet misstaan als tweede, jonge spits achter Luuk de Jong en had met Sassuolo als concurrerende partij prima voor PSV kunnen kiezen. Ik wed echter dat de scouting van PSV deze jongen niet eens kennen, laat staan in kaart hebben gebracht.
-
- Nationale topspeler
Talles Magno is ook een goede optie (wel hoge geschatte transferwaarde). Heeft een goed fysiek en is erg goed met de bal aan de voet. Heeft diepgang en en heeft zowel scorend vermorgen als oog voor medespelers.SomaQan wrote: ↑16 Jan 2023, 21:30Gakpo is nu vertrokken (bericht uit 28 nov 2022)
Ik heb een familielid gevraagd die in Amerika woont of er nog leuke leftwingers in de MLS zijn. Hij volgt de MLS op de voet en hij wees mij op deze speler die het daar heel goed schijnt te doen.
AZ had 1,5 jaar geleden ook interesse. Is stoen naar Dallas FC gegaan.
Zo op de beelden lijkt het mij een talentvolle speler die een goede rechter heeft.
https://www.transfermarkt.nl/talles-mag ... ler/677512
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Heel bijzonder ook dat je dat hier afleid. Ik beweer dat niet, ik betwijfel simpelweg of PSV dit soort spelers wel voldoende in kaart heeft, gegeven dat we nooit (meer) spelers uit deze contreien halen terwijl hier een interessant en haalbaar potentieel zit. Kun je WhyScout noemen, maar waarom zou PSV de neus ophalen voor een jonge spits als deze, die in de top van de nationale competitie daar levert en wel in de smaak valt van het scouting apparaat van een Red Bull Club?Ren Höek wrote: ↑17 Jan 2023, 16:36Waarom zou de scouting in hemelsnaam daarvan een gebrekkige kennis hebben?
Tegenwoordig is zo ongeveer elk talent bekend bij de BVO's, o.a. door WhyScout waar PSV gebruik van maakt.
Heel bijzonder dat sommigen maar blijven denken dat de scouting verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid. Laat staan dat ze zelf meer kennis hebben van een markt.
- De Realist
100% dezelfde gedachten als [mention]O Goleiro Grande[/mention] helaas
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Meerdere redenen:O Goleiro Grande wrote: ↑17 Jan 2023, 17:01Heel bijzonder ook dat je dat hier afleid. Ik beweer dat niet, ik betwijfel simpelweg of PSV dit soort spelers wel voldoende in kaart heeft, gegeven dat we nooit (meer) spelers uit deze contreien halen terwijl hier een interessant en haalbaar potentieel zit. Kun je WhyScout noemen, maar waarom zou PSV de neus ophalen voor een jonge spits als deze, die in de top van de nationale competitie daar levert en wel in de smaak valt van het scouting apparaat van een Red Bull Club?Ren Höek wrote: ↑17 Jan 2023, 16:36
Waarom zou de scouting in hemelsnaam daarvan een gebrekkige kennis hebben?
1. Hij zet een stap van de Uruguayaanse competitie naar de Braziliaanse. Die stap is minder groot, by far minder dan die richting de ED. Dat voedt enorm veel twijfels, maar dat maakt zo'n transfer vooral ook een lange termijn project.
2. Onderhandelingen in Z-Amerika zijn vaak lastig. Meerdere zaakwaarnemers, verschillende belangen, doorverkooppercentages en rechten die de clubs behouden. Spelers zijn vaak ook niet van de club, maar van een zaakwaarnemer bijv. Zie o.a. de Pereiro transfer die al zo verdomd gecompliceerd was.
3. PSV kan het geld slechts éénmalig uitgeven en dan is 5 miljoen voor een dergelijke speler al best veel gezien alle risico's en complicaties die er aanvast kleven.
Het punt is dat het Red Bull concern dit soort risico's kan nemen, doordat zij meerdere clubs verspreid hebben zitten over meerdere landen. Daarmee hebben zij effectiever een groter bereik. Leipzig/Salzburg zullen dit soort spelers niet halen, precies om de hierboven zelfde gestelde redenen als PSV. Maar zij hebben wel een club in Brazilië die hem kan halen en hem ken ontwikkelen en dan eventueel als alles goed valt, zou hij naar Salzburg kunnen waar men het traject verder in kan zetten. Daar zit de crux.
Zie het bijv. als wat City nu doet met de City Group. Behoorlijk veel jongen talenten worden gehaald als Savio, maar ook een Zinchenko als perfect voorbeeld. Talentvolle spelers die voor PSV een dure investering zouden zijn en die eigenlijk vaak nog (ver) van het beoogde niveau afzitten, ook voor PSV. Door ze elders te kunnen stallen en daar te kunnen ontwikkelen, vangt men er of uiteindelijk geld voor, of blijkt dat ze misschien toch goed genoeg worden, zodat ze in aanmerking kunnen komen bij het 1e.
Scouting is een gecompliceerd iets. Maar scouting staat, om hierboven even toe te voegen op [mention]Ren Höek[/mention], niet gelijk aan aankoopbeleid. Daartussen zit nog een heel groot en lang traject waarin verschillende belangen en factoren een rol spelen die de keuzes binnen een transferbeleid significant kunnen beïnvloeden. Dat wil niet zeggen dat men die spelers niet in kaart heeft. Dat zegt meer over het traject wat vervolgens volgt en welke belangen daarin spelen.
En dat zijn dus inderdaad zaken zoals geld (zie nu het absurde bedrag voor de Tsygankov transfer), zaakwaarnemers en gecompliceerde deals mbt rechten, wat voor speler wilt de trainer eigenlijk, wat is zijn huidige niveau, in wat voor competitie speelt hij, wat is het risico mbt dat hij wel/niet slaagt, etc. Maar ook gecompliceerdere zaken, zoals belangen van buitenaf: zaakwaarnemers, die ik al kort benoemde. PSV was vorig jaar heel erg dicht bij het halen van Berisha. Was echt een goede versterking geweest overigens, maar dat terzijde. Hij kon wel alleen komen als PSV dan ook Max Meyer erbij zou nemen. Ander voorbeeld: Ajax wou Balerdi, zelfde zaakwaarnemer als Magallan die ontbonden werd, dus Balerdi kon opeens niet meer komen. [mention]VeresRivne[/mention] had nog als voorbeeld dat Ajax Mateo Cassierra erbij moest nemen als ze Sanchez wouden. Enfin.
Het ligt allemaal een stuk gecompliceerder dan je denkt, zeker zodra je niet dondersveel geld hebt om alles en iedereen af te kunnen kopen en/of je in de shady vijvers komt te vissen, hetgeen wat anderzijds Z-Amerika ook weer is.
Edit: Verder wel goed als PSV iig die vijver wel eens meer zou proberen te onderzoeken. En wat ook niet meespeelt, is dat er echt nauwelijks iets uitlekt momenteel. Je hebt het gevoel dat heel de directie op vakantie is ofzo, terwijl ze achter de schermen echt druk bezig zullen met het proberen te realiseren van deals.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- PCGC
- Vedette
Wil je een goedkoop alternatief achter Luuk en iemand die, vanaf dat ie opstaat ‘s ochtends, alleen maar goalen maken denkt, kan je ook aan Jamie Maclaren denken. Die heb je binnen voor een miljoen met een salaris van 3-4 ton. Zit nu bij de City Group (Melbourne City), is 29 jaar, international met WK ervaring (21 caps (8 goals)
Seizoen 19/20: 20 goals in 22 wedstrijden
Seizoen 20/21: 25 goals in 24 wedstrijden
Seizoen 21/22: 16 goals in 27 wedstrijden
Seizoen 22/23 (momenteel): 13 goals in 12 wedstrijden
Wat kan je verwachten van hem. Het is ook echt een pure afmaker, niets meer niets minder. Goed met de kop en met beide benen kunnen scoren. Type Kezman, altijd op de goeie plek, dodelijk in de 1 tegen 1 en daarom ook geschikt in het voetbal wat wij spelen. Wij spelen voornamelijk op de helft van de tegenstander, hoeft geen man uit te spelen, maar gewoon goals maken.
34 schoten dit seizoen, 25 op goal, 13 goals.
Wat kan je verwachten van hem. Het is ook echt een pure afmaker, niets meer niets minder. Goed met de kop en met beide benen kunnen scoren. Type Kezman, altijd op de goeie plek, dodelijk in de 1 tegen 1 en daarom ook geschikt in het voetbal wat wij spelen. Wij spelen voornamelijk op de helft van de tegenstander, hoeft geen man uit te spelen, maar gewoon goals maken.
#FreeGeneratie4
- mateja
Ah, de zoon van Archie ThompsonPCGC wrote: ↑18 Jan 2023, 07:05 Wil je een goedkoop alternatief achter Luuk en iemand die, vanaf dat ie opstaat ‘s ochtends, alleen maar goalen maken denkt, kan je ook aan Jamie Maclaren denken. Die heb je binnen voor een miljoen met een salaris van 3-4 ton. Zit nu bij de City Group (Melbourne City), is 29 jaar, international met WK ervaring (21 caps (8 goals)
- DonyellMalen
- Legende
Nee, leuk voorstel vanuit Chelsea perspectief. Die zien hem natuurlijk graag hier verder ontwikkelen. Maar na de huur van Fabio Silva gaan we niet nog een extra speler huren. Bovendien (nog) niet goed genoeg.
-
- Vedette