Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Klapstoel wrote: 17 Jan 2023, 19:49 Zou hier Rik Elfrink op doelen met de linksbuiten die in aantocht is?
Waar heeft Rik dit letterlijk gezegd dan?
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Wellicht een unpopulair opinion, maar wanneer we explosiviteit, grinta, instant rendement op de linksbuiten positie willen vanuit beperkte middelen...

Maxime Lestienne terughalen? Bracht al bovenstaande, maar verloor zichzelf na het verlies van beide ouders in zijn vorige PSV-periode. Is nog altijd maar 30 jaar en speelt in de luwte in Singapore. Zou een jongen met revanche-gevoelens kunnen zijn met de impact van good-old Gilles de Bilde.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45

ComeOnPSV wrote: 17 Jan 2023, 20:24
Klapstoel wrote: 17 Jan 2023, 19:49 Zou hier Rik Elfrink op doelen met de linksbuiten die in aantocht is?


Waar heeft Rik dit letterlijk gezegd dan?
Ik haalde dat uit een eerder bericht van Maikel! Ik heb het niet gelezen op het ED ofzo
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

FritskePhilips wrote: 17 Jan 2023, 20:28 Wellicht een unpopulair opinion, maar wanneer we explosiviteit, grinta, instant rendement op de linksbuiten positie willen vanuit beperkte middelen...

Maxime Lestienne terughalen? Bracht al bovenstaande, maar verloor zichzelf na het verlies van beide ouders in zijn vorige PSV-periode. Is nog altijd maar 30 jaar en speelt in de luwte in Singapore. Zou een jongen met revanche-gevoelens kunnen zijn met de impact van good-old Gilles de Bilde.
Dacht dat Sancho ook genoemd werd toch? Dan moet je geen genoegen nemen met Lestienne.
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 17 Jan 2023, 20:42
FritskePhilips wrote: 17 Jan 2023, 20:28 Wellicht een unpopulair opinion, maar wanneer we explosiviteit, grinta, instant rendement op de linksbuiten positie willen vanuit beperkte middelen...

Maxime Lestienne terughalen? Bracht al bovenstaande, maar verloor zichzelf na het verlies van beide ouders in zijn vorige PSV-periode. Is nog altijd maar 30 jaar en speelt in de luwte in Singapore. Zou een jongen met revanche-gevoelens kunnen zijn met de impact van good-old Gilles de Bilde.
Dacht dat Sancho ook genoemd werd toch? Dan moet je geen genoegen nemen met Lestienne.
Wie had het over sancho? Die lijkt me wel een klasse of 10 te goed/duur voor PSV
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

Het is ook nooit goed hé. Dan willen we een back-up spits. Het kan met Silva, maar is het nog steeds niet goed.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Vind huren niet zo gek als men naar het totale plaatje gaat kijken. We hebben met Fofana (die weer aan het kwakkelen is) en Van Duiven twee hartstikke goede talenten uit de jeugd, maar voor die twee is het nog net te vroeg. Dat je dan een jongen voor een half jaar huurt vind ik totaal niet gek. Zeker omdat we het geld (we hebben nou eenmaal beperkte middelen op dit moment) beter kunnen gebruiken voor een buitenspeler, belangrijker dat het geld voor die vacature goed geïnvesteerd wordt.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Zou Messi niet willen komen als linksbuiten? Speelde ook op die positie in de jeugd
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Tis wel een lastige kwestie hoor. Luuk is mits fit en in vorm een prima spits natuurlijk. Alhoewel je je natuurlijk nog wel eens kan afvragen of je niet een te afhankelijke spits hebt maar ok. Echter wordt Luuk ook ouder en speelt hij een vrij fysiek spel. Dat is alles bij elkaar sowieso een risico en ik vind persoonlijk dat je als topclub, of iig als je weer topclub wilt worden, een heel serieuze 2de spits moet hebben. Vaak zie je dan:

1. Eerste spits jong toptalent die er al wel kan staan en daarachter een ervaren spits (type Eijkelkamp bijv)
2. Een wat oudere 1e spits en daarachter een toptalent die nog net even wat vlieguurtjes nodig heeft maar waarbij je wel kan zien, die staat er op korte termijn (type Reis)

PSV heeft er 0 op dit moment en dat is heel zorgwekkend. Je kan als trainer ook geen kant op behalve wat schuiven en hopen dat een valse spits het goed doet. Idealiter gaat PSV toe naar situatie 2: we kopen zelf een absoluut toptalent die er misschien al kan staan of die prima achter Luuk rustig een seizoen kan wennen, ondertussen regelmatig spelen om het stokje daarna over te nemen.

Probleem is gelijk: dat soort grote talenten kosten gewoon geld, tenzij je een super talent ala Noni/Reis haalt die wellicht eerst nog even in Jong PSV veel kan spelen, ondertussen veel mee trainen bij 1 en dan zsm aansluiten. Maarja, PSV heeft amper een stuiver te besteden dus hoe los je dat op.

Huren is een alternatief maar huren betekent nooit dat een speler gratis is. Sterker nog, in verhouding kan zo'n speler akelig duur zijn en dat geld ben je gewoon kwijt. Zie je nooit een cent meer van terug. In dat kader vind ik het oprecht jammer dat PSV blijkbaar geen creatieve oplossing heeft om toch zo'n jong toptalent te halen, ook met oog op de toekomst en de waarde die zo'n spits na een x aantal jaar heet. Je zou toch denken (of misschien hopen) dat PSV met al die partners en sponsors en vrienden van toch wel iets voor elkaar kan krijgen. Ik ken deze hele Silva niet, misschien verrast hij en PSV ons door gewoon als aankoop naar ons te komen en dat hij een geweldig talent blijkt te zijn. Zou top zijn. Komt hij via huur dan snap ik de twijfel van sommigen hier wel. Nogmaals, los van de speler want die ken ik niet. Maar je gaat een zoveelste huurling binnen halen, die nog erg jong is en waarbij het waarschijnlijk ook maar afwachten is hoe hij het doet. Beetje ala Savio. Zal vast een leuk talent zijn, maar komt gewoon nog behoorlijk te kort en dat maakt zijn huur toch heel opmerkelijk.

Aan de andere kant valt er natuurlijk wat voor te zeggen als de club dus echt geen cent te besteden heeft. Ik weet niet hoe ze die huur willen lappen, misschien kan Hoever terug en wordt dat geld 1:1 in Silva gestopt. Maar sowieso is huur nooit gratis. En de vraag is of dat voor PSV een juiste keuze is. Geen verwijt dus, wel een oprechte vraagstelling.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
degans4567
Bankzitter
Posts: 259
Joined: 30 Jun 2022, 15:33
Clubvoorkeur: PSV

:lol:
Heruone wrote: 17 Jan 2023, 21:15 Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











🤣🤣🤣🤣
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het niet zo'n lastige kwestie. Ja je hebt zeker een spits nodig. Maar hoewel ze dit zullen spinnen als een buitenkans is het huren van Silva een keus uit armoede. Bij PSV zullen ze zelf ook het liefst een jonge spits onder contract nemen, wat ook het plan was afgelopen zomer. O.a. Simic en Gnonto werden daarvoor genoemd. Mocht dit rondkomen haal je met deze Silva de vierde huurling van rond de 20 in huis. Weer een jonge speler waarbij het afwachten is wat zijn sportieve impact maar wel waar je zeker van bent dat hij alleen maar geld kost. Als het dan ter overbrugging is tot er een talent uit de eigen jeugd doorbreekt heb ik er nog begrip voor maar bij Fofana mogen we ons inmiddels afvragen of die wel het lichaam voor topsport heeft en Van Duiven heeft nog een lange weg te gaan. Idealiter koop je zelf een jonge spits van een jaar of 20 die in het profiel van Luuk past, die in zijn schaduw toe kan groeien naar een basisplaats en die op die manier ook waardevermeerdering heeft. Want vergis je niet, onze cashcows drogen straks snel op. Als je niet op korte termijn zelf gaat investeren in talent ben je de pineut want op korte termijn zie ik geen nieuwe Gakpo of Madueke doorbreken.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 17 Jan 2023, 21:02 Tis wel een lastige kwestie hoor. Luuk is mits fit en in vorm een prima spits natuurlijk. Alhoewel je je natuurlijk nog wel eens kan afvragen of je niet een te afhankelijke spits hebt maar ok. Echter wordt Luuk ook ouder en speelt hij een vrij fysiek spel. Dat is alles bij elkaar sowieso een risico en ik vind persoonlijk dat je als topclub, of iig als je weer topclub wilt worden, een heel serieuze 2de spits moet hebben. Vaak zie je dan:

1. Eerste spits jong toptalent die er al wel kan staan en daarachter een ervaren spits (type Eijkelkamp bijv)
2. Een wat oudere 1e spits en daarachter een toptalent die nog net even wat vlieguurtjes nodig heeft maar waarbij je wel kan zien, die staat er op korte termijn (type Reis)

PSV heeft er 0 op dit moment en dat is heel zorgwekkend. Je kan als trainer ook geen kant op behalve wat schuiven en hopen dat een valse spits het goed doet. Idealiter gaat PSV toe naar situatie 2: we kopen zelf een absoluut toptalent die er misschien al kan staan of die prima achter Luuk rustig een seizoen kan wennen, ondertussen regelmatig spelen om het stokje daarna over te nemen.

Probleem is gelijk: dat soort grote talenten kosten gewoon geld, tenzij je een super talent ala Noni/Reis haalt die wellicht eerst nog even in Jong PSV veel kan spelen, ondertussen veel mee trainen bij 1 en dan zsm aansluiten. Maarja, PSV heeft amper een stuiver te besteden dus hoe los je dat op.

Huren is een alternatief maar huren betekent nooit dat een speler gratis is. Sterker nog, in verhouding kan zo'n speler akelig duur zijn en dat geld ben je gewoon kwijt. Zie je nooit een cent meer van terug. In dat kader vind ik het oprecht jammer dat PSV blijkbaar geen creatieve oplossing heeft om toch zo'n jong toptalent te halen, ook met oog op de toekomst en de waarde die zo'n spits na een x aantal jaar heet. Je zou toch denken (of misschien hopen) dat PSV met al die partners en sponsors en vrienden van toch wel iets voor elkaar kan krijgen. Ik ken deze hele Silva niet, misschien verrast hij en PSV ons door gewoon als aankoop naar ons te komen en dat hij een geweldig talent blijkt te zijn. Zou top zijn. Komt hij via huur dan snap ik de twijfel van sommigen hier wel. Nogmaals, los van de speler want die ken ik niet. Maar je gaat een zoveelste huurling binnen halen, die nog erg jong is en waarbij het waarschijnlijk ook maar afwachten is hoe hij het doet. Beetje ala Savio. Zal vast een leuk talent zijn, maar komt gewoon nog behoorlijk te kort en dat maakt zijn huur toch heel opmerkelijk.

Aan de andere kant valt er natuurlijk wat voor te zeggen als de club dus echt geen cent te besteden heeft. Ik weet niet hoe ze die huur willen lappen, misschien kan Hoever terug en wordt dat geld 1:1 in Silva gestopt. Maar sowieso is huur nooit gratis. En de vraag is of dat voor PSV een juiste keuze is. Geen verwijt dus, wel een oprechte vraagstelling.
Misschien heeft PSV wel gewoon het vertrouwen in Fofana en/of van Duiven, maar willen ze met de huur van zo'n Silva de tijd tot zij daadwerkelijk van waarde kunnen zijn voor het eerste elftal zien te overbruggen.
Last edited by 29.04.2007 on 17 Jan 2023, 21:22, edited 1 time in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 wrote: 17 Jan 2023, 21:20
Juancho wrote: 17 Jan 2023, 21:02 Tis wel een lastige kwestie hoor. Luuk is mits fit en in vorm een prima spits natuurlijk. Alhoewel je je natuurlijk nog wel eens kan afvragen of je niet een te afhankelijke spits hebt maar ok. Echter wordt Luuk ook ouder en speelt hij een vrij fysiek spel. Dat is alles bij elkaar sowieso een risico en ik vind persoonlijk dat je als topclub, of iig als je weer topclub wilt worden, een heel serieuze 2de spits moet hebben. Vaak zie je dan:

1. Eerste spits jong toptalent die er al wel kan staan en daarachter een ervaren spits (type Eijkelkamp bijv)
2. Een wat oudere 1e spits en daarachter een toptalent die nog net even wat vlieguurtjes nodig heeft maar waarbij je wel kan zien, die staat er op korte termijn (type Reis)

PSV heeft er 0 op dit moment en dat is heel zorgwekkend. Je kan als trainer ook geen kant op behalve wat schuiven en hopen dat een valse spits het goed doet. Idealiter gaat PSV toe naar situatie 2: we kopen zelf een absoluut toptalent die er misschien al kan staan of die prima achter Luuk rustig een seizoen kan wennen, ondertussen regelmatig spelen om het stokje daarna over te nemen.

Probleem is gelijk: dat soort grote talenten kosten gewoon geld, tenzij je een super talent ala Noni/Reis haalt die wellicht eerst nog even in Jong PSV veel kan spelen, ondertussen veel mee trainen bij 1 en dan zsm aansluiten. Maarja, PSV heeft amper een stuiver te besteden dus hoe los je dat op.

Huren is een alternatief maar huren betekent nooit dat een speler gratis is. Sterker nog, in verhouding kan zo'n speler akelig duur zijn en dat geld ben je gewoon kwijt. Zie je nooit een cent meer van terug. In dat kader vind ik het oprecht jammer dat PSV blijkbaar geen creatieve oplossing heeft om toch zo'n jong toptalent te halen, ook met oog op de toekomst en de waarde die zo'n spits na een x aantal jaar heet. Je zou toch denken (of misschien hopen) dat PSV met al die partners en sponsors en vrienden van toch wel iets voor elkaar kan krijgen. Ik ken deze hele Silva niet, misschien verrast hij en PSV ons door gewoon als aankoop naar ons te komen en dat hij een geweldig talent blijkt te zijn. Zou top zijn. Komt hij via huur dan snap ik de twijfel van sommigen hier wel. Nogmaals, los van de speler want die ken ik niet. Maar je gaat een zoveelste huurling binnen halen, die nog erg jong is en waarbij het waarschijnlijk ook maar afwachten is hoe hij het doet. Beetje ala Savio. Zal vast een leuk talent zijn, maar komt gewoon nog behoorlijk te kort en dat maakt zijn huur toch heel opmerkelijk.

Aan de andere kant valt er natuurlijk wat voor te zeggen als de club dus echt geen cent te besteden heeft. Ik weet niet hoe ze die huur willen lappen, misschien kan Hoever terug en wordt dat geld 1:1 in Silva gestopt. Maar sowieso is huur nooit gratis. En de vraag is of dat voor PSV een juiste keuze is. Geen verwijt dus, wel een oprechte vraagstelling.
Misschien heeft PSV wel gewoon het vertrouwen in het toptalent Fofana, maar willen ze met de huur van zo'n Silva de tijd tot hij daadwerkelijk van waarde kan zijn voor het eerste elftal zien te overbruggen.
Als mensen Noni al de man van glas noemen... Hoe moet je Fofana dan wel niet noemen? 🤔 😬
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 17 Jan 2023, 21:15 Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Alle tweets verwijderd? Of is dat de grap? Daarnaast is het winter en geen zomer.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Heruone wrote: 17 Jan 2023, 21:15 Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Sluit mooi aan bij deze transferperiode. Niets lukt.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 17 Jan 2023, 21:22
29.04.2007 wrote: 17 Jan 2023, 21:20

Misschien heeft PSV wel gewoon het vertrouwen in het toptalent Fofana, maar willen ze met de huur van zo'n Silva de tijd tot hij daadwerkelijk van waarde kan zijn voor het eerste elftal zien te overbruggen.
Als mensen Noni al de man van glas noemen... Hoe moet je Fofana dan wel niet noemen? 🤔 😬
Heb mn bericht aangepast en van Duiven toegevoegd.

Maar wat betreft Fofana/Noni. Jij schrijft Noni toch ook niet af? Waarom zou je dat dan wel doen bij Fofana? Om jouw vaak herhaalde woorden te gebruiken; hij is nog jong, moet zn lichaam nog leren kennen enz.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Heruone wrote: 17 Jan 2023, 21:15 Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Sluit mooi aan bij deze transferperiode. Niets lukt.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Heruone wrote: 17 Jan 2023, 21:15 Ik ga jullie even verblijden met een 6-luik in deze tot nu toe teleurstellende transferzomer.











Error.
#simplythebest
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb het (helaas) wel gelezen. U heeft niks gemist.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Jammer, kon wel een lach gebruiken in deze roerige tijden.

Overigens wel opvallend dat de tweets dan nu opeens weg zijn. Diegene zal hier vast meelezen/posten.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Niks gemist inderdaad.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

En toch nieuwsgierig wat er zou staan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 wrote: 17 Jan 2023, 21:24
Juancho wrote: 17 Jan 2023, 21:22

Als mensen Noni al de man van glas noemen... Hoe moet je Fofana dan wel niet noemen? 🤔 😬
Heb mn bericht aangepast en van Duiven toegevoegd.

Maar wat betreft Fofana/Noni. Jij schrijft Noni toch ook niet af? Waarom zou je dat dan wel doen bij Fofana? Om jouw vaak herhaalde woorden te gebruiken; hij is nog jong, moet zn lichaam nog leren kennen enz.
Ik zeker niet nee, maar lees hier vooral dat PSV zijn fysiek juist als een van de belangrijkste argumenten moet zien om hem van de hand te doen. Dan zou ik het vreemd vinden als je wel je hele vertrouwen in Fofana stopt die volgens mij nog een graadje erger is kwa blessure gevoeligheid. Kortom, vanuit PSV perspectief.

V. Duiven ken ik niet maar is het sowieso nog wel een jaar te vroeg om hem überhaupt bij de A groep te halen? Lijkt me eerder een groot talent die juist daarna moet gaan komen. Maar ik ken hem verder niet, dat zeg ik er eerlijk bij. Dus mijn vraag is dan, kan hij er dit seizoen staan als 2de spits en volgens seizoen er al bijna klaar voor zijn om echt de basis in te kunnen als in serieuze concurrent van Luuk?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Locked