Tja, is net wat voor reacties je kiest.
Binnenkort kijken we nergens meer van op zeker? Dat het niet meer zo schitterend is als bij zijn seizoensstart lijkt mij weinig relevant nu hij een van de weinige spelers is die blijk geeft van scorend vermogen op een moment dat het onder andere op dat gebied al niet vlot loopt. De wintermercato leek mij het moment om iemand te brengen die hem kon versterken, niet om hem te laten gaan.
Dit verzin je toch niet meer?? De bodem bereikt? Vergeet het, er is gewoon geen bodem, loodrechte vrije val, dat is er met deze club aan het gebeuren.
Silva is erg balvast, het is een erg goede voetballer. Probleem is dat hij nooit nog een bal aangespeeld krijgt. Tegen Union wel eens en dan scoort hij met 7 procent goal probability. Het probleem zit m gewoon in ons kaboutermiddenveld, de Neerpedeboys die het niet waarmaken. Arnstadt, Kana, Sardella, Ashimeru, Sadiki, Stroeykens: allemaal gewogen en te licht bevonden.
Die jongen loopt zich al maanden de ziel uit het lijf en krijgt amper een bruikbare bal toegespeeld. Er is gewoon een pijnlijk gebrek aan kwaliteit rondom hem. Ondertussen zijn we ook al aan onze derde trainer toe. Niet de ideale omstandigheden om jezelf als jonge, beloftevolle speler in te komen ontwikkelen. En al zeker niet als enige spits. Twee keer per week op een eiland staan en achter…
We zijn de kelk aan het ledigen tot op de bodem. Ondanks dat het niet meer sprankelend is, blijft hij toch onze gevaarlijkste man. Nu gaan we… Raman zetten (slik). Geef me dan maar direct Stassin, of die nieuwe spits die we ondertussen ongetwijfeld al in Swaziland aan het zoeken zijn. En ja, dit is ook tegen de muur lopen met ons huurbeleid, dat had je kunnen zien aankomen.
Sinds 30 oktober hebben we maar 1 goal gemaakt in de JPL (owngoals niet meegerekend). Tenzij Fred een joker uit de mouw schudt, wordt het armoe troef met Raman en Stroeykens. Ik hoop dat Silva blijft en dat er nog een spits bijkomt.
Buiten Debast het enige lichtpunt dit seizoen en die gaan ze laten gaan? Om dan met Raman in de spits te gaan spelen?
Geeft een totaal ander beeld. Enorme rotzooi daar bij Anderlecht overigens, als ik dat zo lees.