Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
johan derksen
Meervoudig international

Standbeeld wrote: 17 Jan 2023, 20:02 Zat er ook nog iets positiefs tussen of heb je enkel de negatieve comments geciteerd?
ik gun het silva wel om naar een betere club te gaan. Zit hier gewoon zijn tijd te verspillen door achter hopeloze ballen te rennen.
(Y)
Ittot
Internationale topspeler

Klinkt niet heel positief. Ook qua doelpunten best wat penalties.. Lijkt me een beetje een Hoever huur. Duur zonder toegevoegde waarde. Maar goed, heb hem zelf niet zien spelen dus misschien verrast hij me positief. Fijn om te zien dat PSV iig bezig is met spelers.
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

johan derksen wrote: 17 Jan 2023, 19:26 Van het Anderlecht forum:
Ben akkoord dat die in rotslecht elftal speelt maar is ook wel de koning van de ongelukkige keuze. Als je als spits werkelijk elke bal kwijtspeelt die je in je voeten krijgt wordt het voor een ploeg als Anderlecht ook wel moeilijk om is 10 meter op te schuiven.
Volgens mij gaat die pas echt tot zijn recht komen als je er een targetman naast zet, iemand die de klappen opvangt en drie verdedigers afhoudt met zijn achterwerk.
Silva is nu ook niet het profiel van snelle spits met diepgang. Op een degelijke afwerking na heb ik het echt moeilijk om te zien wat die zijn specifieke kwaliteiten zijn. Gaat geen kopduels aan, is niet echt snel, kan geen bal aannemen onder druk, is ongelukkig in de passing,...
Ongelooflijk hoe het na vijf matchen leek dat hij te sterk was voor België. Was het maar waar geweest....
Platter dan deze Silva kan toch bijna niet? Het is niet dat die de laatste 5-6 maanden ook maar 2 minuten indruk heeft gemaakt è.
Op zich snap ik dat ze van die Silva willen afraken. Zal hier gigantisch loon opstrijken terwijl de sportieve meerwaarde op zich niet helemaal duidelijk is.
Als we football manager mogen geloven nemen we wel een heel zwaar contract van de Wolves over (zijn loon is sowieso voor hoger van dan dat van Esposito) daar moet natuurlijk wel iets tegenover staan. Terecht dat Riemer deze flink aanpakt.
Schitterend werk van Riemer. Strekenvent die geen rendement haalt, stond vaak op een eiland maar de kansen die hij kreeg wrong hij toch ook vaak vakkundig de nek om.

Tschüss Fabio!
Mja. Na de eerste 10 matchen was de tendens nochtans dat we de volgende gouden schoen gingen hebben op basis van de eerste speelronde. Begin van het seizoen vond ik die echt indrukwekkend spelen, te zot dat die Silva op dat moment voor Anderlecht kwam spelen. Het verval dat die dan gekend heeft is toch zeer bizar? Om dat nu als prutswerk voor de Peter te noemen vind ik streng, sportief gezien was dat gewoon een goede transfer.

Financieel dan weer niet precies.
Volledig te begrijpen vanuit het standpunt van Silva en Wolverhampton, 90’ achter hopeloze ballen lopen is niet bepaald een goede leerschool voor zo’n jongen. Wat een contrast met de progressie die onze jongens onder VK doormaakte.
Zet die jongen in een deftige ploeg, Anderlecht waardig en hij had er al 20 in liggen.
Klinkt heel erg als een Zahavi 2.0😅
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

De man van 40 miljoen, nou van mij mag die daar blijven en krijgen ze Hoever gratis en voor niets erbij.
Josef Dettelbacher
Legende

Ardbeg wrote: 17 Jan 2023, 19:28 Tja. Dat zegt bar weinig. Als we alles hier of op een ander forum moeten geloven, was Noni ook kut vandeweek.
Ja ho eens, Dailey Blind is daadwerkelijk kut.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
DonyellMalen
Legende

Tja, is net wat voor reacties je kiest.
Binnenkort kijken we nergens meer van op zeker? Dat het niet meer zo schitterend is als bij zijn seizoensstart lijkt mij weinig relevant nu hij een van de weinige spelers is die blijk geeft van scorend vermogen op een moment dat het onder andere op dat gebied al niet vlot loopt. De wintermercato leek mij het moment om iemand te brengen die hem kon versterken, niet om hem te laten gaan.
Dit verzin je toch niet meer?? De bodem bereikt? Vergeet het, er is gewoon geen bodem, loodrechte vrije val, dat is er met deze club aan het gebeuren.
Silva is erg balvast, het is een erg goede voetballer. Probleem is dat hij nooit nog een bal aangespeeld krijgt. Tegen Union wel eens en dan scoort hij met 7 procent goal probability. Het probleem zit m gewoon in ons kaboutermiddenveld, de Neerpedeboys die het niet waarmaken. Arnstadt, Kana, Sardella, Ashimeru, Sadiki, Stroeykens: allemaal gewogen en te licht bevonden.
Die jongen loopt zich al maanden de ziel uit het lijf en krijgt amper een bruikbare bal toegespeeld. Er is gewoon een pijnlijk gebrek aan kwaliteit rondom hem. Ondertussen zijn we ook al aan onze derde trainer toe. Niet de ideale omstandigheden om jezelf als jonge, beloftevolle speler in te komen ontwikkelen. En al zeker niet als enige spits. Twee keer per week op een eiland staan en achter…
We zijn de kelk aan het ledigen tot op de bodem. Ondanks dat het niet meer sprankelend is, blijft hij toch onze gevaarlijkste man. Nu gaan we… Raman zetten (slik). Geef me dan maar direct Stassin, of die nieuwe spits die we ondertussen ongetwijfeld al in Swaziland aan het zoeken zijn. En ja, dit is ook tegen de muur lopen met ons huurbeleid, dat had je kunnen zien aankomen.
Sinds 30 oktober hebben we maar 1 goal gemaakt in de JPL (owngoals niet meegerekend). Tenzij Fred een joker uit de mouw schudt, wordt het armoe troef met Raman en Stroeykens. Ik hoop dat Silva blijft en dat er nog een spits bijkomt.
Buiten Debast het enige lichtpunt dit seizoen en die gaan ze laten gaan? Om dan met Raman in de spits te gaan spelen?
Geeft een totaal ander beeld. Enorme rotzooi daar bij Anderlecht overigens, als ik dat zo lees.
Last edited by DonyellMalen on 17 Jan 2023, 20:43, edited 1 time in total.
kastoekast
Nationale topspeler

We willen wel een versterking. Dan kan je een redelijke back-up spits krijgen, maar dan willen we hem niet :wall: .
Klapstoel
Basisspeler

Op voetbalnieuws.be staat dat PSV hem voor 1,5 jaar wil huren. Dat is zonder clausule best een risico gezien ons verleden met het huren van spitsen
Hatseflats
Vedette

Het is wel een spits he. En ook geen koekenbakker. Gelukkig ook anders dan een type Luuk.
Mikelvb
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 17 Jan 2023, 21:03 Het is wel een spits he. En ook geen koekenbakker. Gelukkig ook anders dan een type Luuk.
26 goals in 130 wedstrijden maakt hem nu ook niet direct echt een topper. Persoonlijk vind ik de 1,5 jaar huur ook een slechte keuze. 0,5 jaar plus 1 jaar als optie zou beter zijn. Mocht het tegenvallen kan je er altijd nog vanaf en mocht Fonana dit blijven heb je volgend jaar al nieuwe 2e spits.
mr.top
Internationale topspeler

Klinkt als de nieuwe Vinicius. Zal mij benieuwen of Wolves hier 'ja'tegen zegt.
Fritske12
Bankzitter

op je 20e al 130 wedstrijden gespeeld kun je ook als iets positiefs zien
Madueke
Legende

https://maisfutebol.iol.pt/mercado/fabi ... hared_site
Hier valt de 1,5 jaar ook als mogelijkheid. Sevilla en Sociedad zouden ook in de race zijn, maar PSV lijkt op pole position te liggen.
Leon77M
Vaste waarde in elftal

Net toevallig dit interview zitten kijken. Begreep er geen kloot van maar er zit best een goede kop op.
Die Fabio Silva daarentegen....

Brael
Vedette

Ik houd me vast aan het gegeven dat transfers bij PSV vaak niet uitlekken tot het laatste moment, want als we echt interesse hebben in voetballers van het niveau Cantwell en Fabio Silva (en dan ook nog in een huurconstructie), dan zijn we wel hééél diep gezonken als club.
Joenepsv
Legende

Snap sowieso een huur van dit broekie niet maar als je dat doet kijk het dan eerst een half jaartje aan. Mvogo en Vinicius hebben bewezen dat dat misschien wel verstandig is. Het is nou niet zo dat deze Fabio Silva een geweldig track record heeft de afgelopen jaren. Veel gespeeld en weinig gescoord.

Komt overigens ook niet echt op mij over als het ''buitenkansje'' waar we op wachten. Als dit tegenwoordig de buitenkansjes zijn hebben we wel een probleem.
Balinho
Internationale topspeler

Nooit van gehoord, zoals ik evenmin ooit van Tsygankov gehoord had voor zijn naam hier trending werd.

Ik zou het dan wél weer eens heel gaaf vinden om na de Archie Thompson's, Kostas Mitrogleus & Carlos Viniciusen van deze wereld, weer eens keer pósitief verrast te worden door een spits, ipv -zoals het een trouw supporter nu eenmaal betaamt- met een frisse berg nieuwsgierigheid, hoop en anticipatie te beginnen maar telkens met het gevoel achter te blijven zsm de hoogste boom op te willen zoeken.
PSV90
Nationale topspeler

Dat er al een keer €40 miljoen voor deze speler is betaald onderstreept wel waarom het voor PSV lastig is om nog grote talenten aan te trekken. Verder niet echt een mening over deze eventuele huur. Neem aan dat we er geen groot bedrag aan spenderen en korting krijgen omdat we Hoever hier ook al opvangen.
ruuddevil
Legende

Leon77M wrote: 17 Jan 2023, 22:35 Net toevallig dit interview zitten kijken. Begreep er geen kloot van maar er zit best een goede kop op.
Die Fabio Silva daarentegen....

Niet alleen een goede kop.
Ren Höek
Vedette

Fabio Silva is een FM held, zoals Maxi Romero dat in oudere FM versies was.
Ik heb hem gezien in samenvattingen van Wolves, daarin speelde hij niet slecht. Maar hij scoorde te weinig, wat op zich niet vreemd is gezien zijn leeftijd en de kwaliteiten in de PL, en veel geduld hebben PL clubs over het algemeen niet.

Hij lijkt me een interessante speler om te huren, al weet ik niet hoe hij bij Anderlecht speelde.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DonyellMalen
Legende

hondjevandebakker wrote: 17 Jan 2023, 18:39 Zijn doelpunten dit seizoen (filmpjes starten op goede moment):
► Show Spoiler
Ik vind hem op deze beelden in ieder geval vrij gretig ogen. Geen idee wat er daar allemaal achter de schermen is gebeurd maar dit lijkt me niet iemand met net zo'n zwaar mentaliteitsprobleem als Hoever
[mention]Ren Höek[/mention]. Dit zijn z’n competitiegoals bij Anderlecht, krijg je in ieder geval een indruk van hem.
ruuddevil
Legende

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... olves.html

Onbegrijpelijk dat we een jongen huren die overhoop ligt met zijn trainer vanwege een gebrek aan inzet. En dan is de insteek ook nog 1,5 jaar waardoor de theorie dat we korte termijn huren omdat er een nieuwe TD komt niet opgaat.
Het Kanon
Internationale topspeler

Met een beetje geluk zorgt PSV ervoor dat er een terugstuurclausule in het contract komt.
Siemen
Nationale topspeler

hondjevandebakker wrote: 17 Jan 2023, 18:39 Zijn doelpunten dit seizoen (filmpjes starten op goede moment):
► Show Spoiler
Ik vind hem op deze beelden in ieder geval vrij gretig ogen. Geen idee wat er daar allemaal achter de schermen is gebeurd maar dit lijkt me niet iemand met net zo'n zwaar mentaliteitsprobleem als Hoever
Stuk voor stuk knappe spitsengoals, past tevens in het plaatje van talentvol 'met een krasje'. Alleen zie ik geen koopoptie mogelijkheid, omdat hij dus eerder voor 40 miljoen gekocht is. Daarnaast is de vraag: ziet hij een rol als back-up zitten? Het is ten slotte Luuk die een vaste basis spits is.
Joenepsv
Legende

Zie er de logica niet van in om deze jongen 1,5 jaar te huren. Doe dan een half jaar en laat je nieuwe td in de zomer uitmaken hoe we verder gaan. Hij heeft nou ook niet bepaald een track record waar ik enthousiast van wordt en het feit dat ze bij Anderlecht klaar met hem zijn spreekt niet heel erg in zijn voordeel.

Hij zal bij ons gebracht worden als buitenkansje maar dat is hij natuurlijk niet. En weer een huurling. We hebben er straks meer dan de gemiddelde subtopper en dat is niet uit luxe. Door dit soort spelers te blijven halen, blijf je in een vicieuze cirkel ronddraaien. Een huur voor 1,5 seizoen kost je minimaal drie miljoen euro. Dat geef je dan uit aan iemand die nog niks heeft laten zien.
Post Reply