MaartenV wrote: ↑18 Jan 2023, 09:47
Ik begrijp de negativiteit op dit forum niet.
Je huurt voor een positie waar we keihard een versterking nodig hebben voor een reserve /back-up rol een sterkhouder van Anderlecht. Dat is 1 van de top 4 clubs qua grootte en budgetten van belgie. Die jongen speelt daar 85% van de wedstrijden. En heeft er 7 inliggen dit seizoen. Het is vergelijkbaar als dat je een karlsson of odgaard van AZ haalt om die dan op de bank te zetten. Met het verschil dat in deze jongen al veel meer talent is gezien en dat hij zijn doelpuntjes heeft gemaakt dit seizoen in een heel slecht draaiend team.
Dat kun je toch niet vergelijken met een Fofana of Vertessen ? Deze jongen speelt al basis op het hoogste niveau en doet het op zijn minst redelijk.
En hij is fit. Bedenk even : In het verleden zou PSV nu zo een el Ghazi deal treffen...iemand halen die op de bank is beland of fysiek twijfelachtig..en al een hele tijd niet meer op het hoogste niveau gespeeld heeft. Of een jongen van een andere cultuur die veel meer aanpassing nodig heeft.
Ik heb een paar beelden gezien...en kan op basis daarvan niet meer zeggen dan dat hij een goede techniek heeft (en dus geen vinicius is). Maar qua profiel lijkt me dit prima voor een huurdeal om nog iets van dit seizoen te maken.
Ik kan de negativiteit over dit gerucht wel voor je verklaren.
Dat deze jongen een sterkhouder is, is onzin. Anderlecht heeft überhaupt geen sterkhouders, daarvoor is het teveel puinhoop, ook op het veld. Deze jongen pikt zijn doelpuntjes mee, maar voegt voetballend niet enorm veel toe aan het aanvalsspel van Anderlecht. Maar goed, ook qua doelpunten doet hij het niet meer dan "redelijk goed". Hij is met zijn 7 doelpunten gedeeld 9e op de topscorerslijst in België. We hebben dus interesse in de nummer 9 op de topscorerslijst, die speelt bij de nummer 14 van België. Qua stats is het dus vergelijkbaar met een Ricardo Pepi van Groningen of een Douvikas van FC Utrecht. Niet het niveau waar je warm van wordt, natuurlijk.
Dat we op de plek van Luuk de Jong heel hard versterking nodig hebben, is maar deels waar. Ik kan wel een positie of 2, 3 opnoemen waar we harder versterking nodig hebben (lees: waar de eerste optie zelfs al ruk is). Dus hoop je vooral dáár iets over te lezen. Aan de andere kant houd ik me vast aan het feit dat échte versterkingen vaak niet uitlekken bij PSV, tot aan het laatste moment.
Als laatste is er dan weer zo'n ellendige huurconstructie. Ik heb al eens uitgebreid uiteengezet waarom ik die huurconstructies echt totáál mismanagement vind, en daar blijf ik bij.