Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
loginnaam
Internationale topspeler

Siemen wrote: 18 Jan 2023, 12:27 Prima toevoeging aan de clausule. Ofwel hij vertrekt snel voor een bedrag onder de 37.5 (kunnen we snel handelen), ofwel het duurt langer en dan kunnen we meer dan 37.5 vragen (financieel aantrekkelijk). Langer blijven en vervolgens alsnog voor onder de 37.5 vertrekken kan natuurlijk ook, maar dat hopen we dan maar niet.
Onder de 37,5? Nee, voor 37,5 en geen cent minder en ook meteen te voldoen. Komen ze niet met dat bod voor de vastgelegde datum dan gaat de prijs gewoon verder omhoog. Waarom zouden we hem voor minder verkopen?
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 18 Jan 2023, 12:30 Als ik het goed onthouden heb, heeft Musampa destijds op ESPN aangegeven dat exclusief salaris Sangaré 12,5 miljoen heeft gekost en dat PSV er netto 25 miljoen winst minimaal op wil maken. Die 12,5 zal dan denk ik bestaan uit transfersom, tekengeld en zaakwaarnemersvergoedingen. In het seizoen dat Sangaré gekocht was, was er voor 45 miljoen geïnvesteerd in spelers. Bijna 10 miljoen meer dan de fucked-up zomer van 2019.
Haal je die 45mln uit een jaarverslag? Dat seizoen haalden we Sangaré en Max (en Vincent Müller), volgens transfermarkt gaven we €15.2mln.uit dat seizoen
Heruone
Lid scoutingsteam

Dr. Gonzo wrote: 18 Jan 2023, 13:09
Massimo wrote: 18 Jan 2023, 12:30 Als ik het goed onthouden heb, heeft Musampa destijds op ESPN aangegeven dat exclusief salaris Sangaré 12,5 miljoen heeft gekost en dat PSV er netto 25 miljoen winst minimaal op wil maken. Die 12,5 zal dan denk ik bestaan uit transfersom, tekengeld en zaakwaarnemersvergoedingen. In het seizoen dat Sangaré gekocht was, was er voor 45 miljoen geïnvesteerd in spelers. Bijna 10 miljoen meer dan de fucked-up zomer van 2019.
Haal je die 45mln uit een jaarverslag? Dat seizoen haalden we Sangaré en Max (en Vincent Müller), volgens transfermarkt gaven we €15.2mln.uit dat seizoen
En Götze, Zahavi, Ginkel en een huurdeal met Mvogo.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ShovingNE2
Site Admin

Hij kostte puur aan transfersom 7 miljoen euro, of daar 5,5 bij komt twijfel ik aan.

De 25 mijoen netto die de laatste tijd genoemd wordt is 37,5 miljoen - kosten - boekwaarde. Stel de 12,5 miljoen klopt dan zou het als volgt zijn:

In 2020 voor 5 jaar getekend: dat is de boekwaarde ten tijde verlenging vorig jaar nog 7,5 miljoen. Hij heeft bijgetekend tot 2027 en stel 1,5 miljoen kosten erbij: 9 miljoen boekwaarde juli 2022 en tot 2027. Dus 1,8 miljoen afschrijving per jaar. Geeft een boekwaarde komende zomer van 7,2 miljoen.

Dus 25 miljoen netto + 7,2 miljoen boekwaarde zou betekenen 32,2 miljoen opbrengst en 5,3 miljoen kosten/percentages.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Potverdikkies [mention]Juancho[/mention] krijgt op deze manier gewoon zijn deadline! Althans; voor de gelimiteerde transfersom. Als er op 30 augustus iemand met 45mil voor de deur staat zal PSV geen nee zeggen. Maar als clubs hem willen dan zullen ze hem gewoon voor de deadline voor 37.5 ophalen, want waarom zou je wachten om een week later veel meer te moeten betalen? Enkel een club als Chelsea is zo gek om... oh crap... Dat zie ik nog gebeuren ook... Ik verwacht wel dat Sangaré komende zomer weg is, had het eigenlijk deze zomer al verwacht, dus dan wel prima dat je een tijdslimiet aan de afkoopsom hebt gesteld, dan verzeker je jezelf iig van tijd die nodig is om een vervanger aan te trekken. En het zal mij niks verbazen als dat, pakweg, Zerrouki wordt. Dus die contacten kunnen al wel aan het begin/voor de transferperiode gelegd worden.
Standbeeld
Mister PSV

Is het bekend welke datum de deadline is?
Robson de Souza
Vedette

Sensation wrote: 18 Jan 2023, 13:20 Potverdikkies [mention]Juancho[/mention] krijgt op deze manier gewoon zijn deadline! Althans; voor de gelimiteerde transfersom. Als er op 30 augustus iemand met 45mil voor de deur staat zal PSV geen nee zeggen. Maar als clubs hem willen dan zullen ze hem gewoon voor de deadline voor 37.5 ophalen, want waarom zou je wachten om een week later veel meer te moeten betalen? Enkel een club als Chelsea is zo gek om... oh crap... Dat zie ik nog gebeuren ook... Ik verwacht wel dat Sangaré komende zomer weg is, had het eigenlijk deze zomer al verwacht, dus dan wel prima dat je een tijdslimiet aan de afkoopsom hebt gesteld, dan verzeker je jezelf iig van tijd die nodig is om een vervanger aan te trekken. En het zal mij niks verbazen als dat, pakweg, Zerrouki wordt. Dus die contacten kunnen al wel aan het begin/voor de transferperiode gelegd worden.
Heeft John maar mooi gefixt dan...
loginnaam
Internationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 18 Jan 2023, 13:09
Staat onder investeringen onder toelichting op de geconsolideerde balans. Ik vraag me af of ook investeringen in spelers als Drommel en Ramalho, die voor 1 juli kwamen, daar ook onder vallen. Een jaar later waren de investeringen nl. nog maar 25 miljoen en daar valt sowieso Veerman en de huursom van Vinicius onder, buiten alle hand- en tekengelden.
Ittot
Internationale topspeler

Siemen wrote: 18 Jan 2023, 12:27 Prima toevoeging aan de clausule. Ofwel hij vertrekt snel voor een bedrag onder de 37.5 (kunnen we snel handelen), ofwel het duurt langer en dan kunnen we meer dan 37.5 vragen (financieel aantrekkelijk). Langer blijven en vervolgens alsnog voor onder de 37.5 vertrekken kan natuurlijk ook, maar dat hopen we dan maar niet.
Hoe zit de constructie eruit dan?
29.04.2007
Nationale topspeler

Ittot wrote: 18 Jan 2023, 13:40
Hoe zit de constructie eruit dan?
De gelimiteerde transfersom van 37,5 miljoen geldt weer vanaf komende zomerse transferwindow , maar niet voor de duur van de hele window. Dus mocht hij niet voor die deadline verkocht zijn voor 37,5 miljoen kan PSV daarna weer vragen wat ze willen voor Sangare. De exacte datum is volgens mij niet bekend gemaakt.
kastoekast
Nationale topspeler

Wel slim gedaan.
Revolinho
Internationale topspeler

Het was pas slim geweest om die datum vast te zetten voordat de window begint of de boel echt op gang komt. Ibi die vertrekt, vind ik nog erger als de transfer van Cody. Wil er even niet aan denken.
29.04.2007
Nationale topspeler

Revolinho wrote: 18 Jan 2023, 17:13 Het was pas slim geweest om die datum vast te zetten voordat de window begint of de boel echt op gang komt. Ibi die vertrekt, vind ik nog erger als de transfer van Cody. Wil er even niet aan denken.
Maar je weet de datum toch niet? Hoe weet je dan of het niet is voordat de boel op gang komt?
De reden waarom dit gedaan is door PSV lijkt me juist om vroeg te kunnen handelen indien hij vertrekt.
Juancho
Mister PSV

Grote kans dat Sangare als tegeneis ook een flink deel wil van het bedrag dat PSV vangt na die deadline. Maargoed, dit een betere deal dan die er lag dus prima.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende

Standbeeld wrote: 18 Jan 2023, 13:25 Is het bekend welke datum de deadline is?
30 Augustus. :D
Standbeeld
Mister PSV

Menno1 wrote: 18 Jan 2023, 19:59
Standbeeld wrote: 18 Jan 2023, 13:25 Is het bekend welke datum de deadline is?
30 Augustus. :D
Ik bedoel wanneer de 37.5mln clausule vervalt. Da witte gij ook wel, bijgoochem.
Johann Vogel
Vedette

Wordt een hele klus om Sangare te vervangen komende zomer. Wat dat betreft helpt die clausule wel, dan hebben we voldoende tijd voor een vervanger. Nu hopen dat we wel geld hebben voor een vervanger. Zou me niks verbazen dat we ons inderdaad voor Zerrouki gaan melden.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Was ook schandalig hoe weinig oog hij heeft voor wat er achter hem gebeurd. Neemt totaal geen eigenaarschap over de ruimte die hij moest bespelen. Ik kan me niet echt herinneren of dit altijd zo was, maar speelt iig niet goed.
Ren Höek
Vedette

Ik vond hem heel goed spelen juist.
Maar hij is gemaakt voor de tactiek onder Schmidt, hij heeft nog moeite met de tactiek van Ruud.

En dat snap ik, want waarom achteruit lopen bij balverlies en niet meteen erop knallen? Maar dat is een belangrijke reden waarom Guti nog onmisbaar is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voijke
Internationale topspeler

Geen schim meer van zichzelf, vanaf het moment dat Madueke ook verkocht is.
Alsof al het geloof en passie er uit is.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
milansandro
Legende

Voijke wrote: 24 Jan 2023, 19:48 Geen schim meer van zichzelf, vanaf het moment dat Madueke ook verkocht is.
Een verschrikking vanavond..
Beter dat ie in de zomer vertrekt..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Voijke wrote: 24 Jan 2023, 19:48 Geen schim meer van zichzelf, vanaf het moment dat Madueke ook verkocht is.
Daarvoor ook al vaak.
Madueke
Legende

Wat nu als komende zomer niemand die clausule gaat betalen? :tear:
Juancho
Mister PSV

Spelers als Xavi en Sangare zijn niet achterlijk hé. Alsof ze de kar kunnen trekken met dit zooitje en bedroevende coach. Die zitten hun tijd nog ff uit en pakken de 1e trein naar een topcompetitie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler

Sangaré is een glasbak, maar komt n.m.i. veel beter tot zijn recht in een middenmoot PL-club. Een Aston Villa, Leicester of Leeds. Dan kan hij lopen, beuken, voetballen. In de kleinere ruimtes. Bij onze club wordt er teveel verwacht van hem: hij moet de voetballende middenvelder zijn, maar ook in immense ruimtes de dragende en slimme controleur zijn. Hij is m.i. niet slim/betrouwbaar genoeg en voetballend niet goed genoeg als je óók een Guti nodig hebt om zijn onbetrouwbaarheid te compenseren.

Volgende zomer wordt hij verkocht. Hopelijk kunnen we een voetballender, intelligenter en afgestemder middenveld bouwen.
Post Reply