Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45

Hier de samenvatting van Voetbalprimeur;

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -rond.html
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

LaFoquita wrote: 19 Jan 2023, 09:21 Het grote probleem is dat Brands meermaals hrrft aangegeven dat de nieuwe TD hier alle ruimte voor krijgt deze zomer. Hij heeft dus met andere woorden al op de rem getrapt, ik ben benieuwd hoe het er aankomende zomer uitziet.
Waar heeft Brands dit aangegeven, dit heb ik gemist dan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Noosa wrote: 19 Jan 2023, 09:33 Hier de samenvatting van Voetbalprimeur;

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -rond.html
Fabio Silva de opvolger van Gakpo. Lekker gewerkt VP!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 09:10
Armada wrote: 19 Jan 2023, 08:38

Dan heb je je lijstjes niet goed up to date gehouden.

Daarnaast heb je onvoldoende informeel geinformeerd in het voortraject.
Dan ga je uit van beschikbaarheid en niet van kwaliteit. Als ze overtuigd zijn dat 1 van die 5 een best of the best aankoop zou kunnen zijn voor de langere termijn is het een reden om erop te wachten. Maar dan moet het wel alle vakjes afvinken. Nu voor een mindere speler gaan die dan weer een paar jaar die positie op slot gooit is ook niet wat je wil.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat er niemand van de shortlist nu beschikbaar, haalbaar en betaalbaar is met het geld wat voor Gakpo hebben ontvangen.
Er bestaan heel veel spelers he. En bij scouting/technisch beleid hoort ook een stuk haalbaarheid. En dat houd je constant bij toch. Toch?

“Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven…”

“Je hebt ook maar één kans in het restant van dit seizoen waar nog alles open ligt”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Het lijkt mij wel logisch dat dit boekjaar nog een uitgaande transfer plaatsvindt ivm de inkomsten van Gakpo, of is dat niet noodzakelijk [mention]Massimo[/mention] ?
Saibari is underrated.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 19 Jan 2023, 09:51 Het lijkt mij wel logisch dat dit boekjaar nog een uitgaande transfer plaatsvindt ivm de inkomsten van Gakpo, of is dat niet noodzakelijk

Als PSV niemand meer verkoopt gaat PSV niemand kopen voor 1 juli denk ik. Zoals al vaker aangegeven kan er gespeeld worden boekhoudtechnisch gezien.
Jochem79
Ballenjongen
Posts: 20
Joined: 30 Aug 2021, 19:30
Clubvoorkeur: PSV

Er s toch meerdere keren aangegeven door o.a. RiknElferink dat er met de inkomsten van Gakpo niemand meer weg hoeft.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Als je shortlist voor vervangen Gakpo bestaat uit Malen, Danjuma en Silva dan gaat er iets niet goed. 2 van de 3 zijn geen linksbuiten en het gaat bij alle 3 om huur. Dus je grootste cashcow ga je vervangen door een dure huurling. En dan vreemd opkijken als er geen geld is.
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29

ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 10:40 Als je shortlist voor vervangen Gakpo bestaat uit Malen, Danjuma en Silva dan gaat er iets niet goed. 2 van de 3 zijn geen linksbuiten en het gaat bij alle 3 om huur. Dus je grootste cashcow ga je vervangen door een dure huurling. En dan vreemd opkijken als er geen geld is.
Als Danjuma komt kun je de 3e tot 5e plek omzetten in een 1e of 2e plek, daarmee behaal je CL voetbal (of voorronde) en dan verdien je die 5 miljoen die het kost voor dit komende half jaar echt wel weer terug.
Daarnaast is er gewoon nood aan een overbrugging in de spits, voor Fofana of Van Duiven vast bij het eerste zitten. Vertessen komt tekort. Dus Fabio is helemaal niet zo'n gekke gedachte vind ik.
Wat betreft Malen: Die vind ik wat lastiger, omdat ik hem eigenlijk op elke positie net niet vind en ook in het huidige systeem van PSV niet vind passen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Alleen bij VoetbalPrimeur staat Fabio Silva op een lijstje als vervanger van Gakpo
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 18 Jan 2023, 23:23 42m binnen.

Beste speler verkocht.

PSV: “laten we duimen en kaarsjes opsteken dat we 2 spelers kunnen huren”

P.s. ik weet echt wel een beetje hoe het financieel zit enzo dus misschien een beetje flauw. Maar het is zo triest.
Je leest wel eens over clubs die pas de speler verkopen als ze de vervanger klaar hebben staan.
Wat moet dat lekker zijn voor de supporters.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

PSVTOPOss wrote: 19 Jan 2023, 10:44
ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 10:40 Als je shortlist voor vervangen Gakpo bestaat uit Malen, Danjuma en Silva dan gaat er iets niet goed. 2 van de 3 zijn geen linksbuiten en het gaat bij alle 3 om huur. Dus je grootste cashcow ga je vervangen door een dure huurling. En dan vreemd opkijken als er geen geld is.
Als Danjuma komt kun je de 3e tot 5e plek omzetten in een 1e of 2e plek, daarmee behaal je CL voetbal (of voorronde) en dan verdien je die 5 miljoen die het kost voor dit komende half jaar echt wel weer terug.
Daarnaast is er gewoon nood aan een overbrugging in de spits, voor Fofana of Van Duiven vast bij het eerste zitten. Vertessen komt tekort. Dus Fabio is helemaal niet zo'n gekke gedachte vind ik.
Wat betreft Malen: Die vind ik wat lastiger, omdat ik hem eigenlijk op elke positie net niet vind en ook in het huidige systeem van PSV niet vind passen.
Die manier van denken (we investeren nu in speler x of y voor de korte termijn want dan halen we CL en dan komt alles goed) heeft ons gebracht waar we nu staan.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Wat moet je dan, Vinicius terug halen? Je moet voor de hoogst mogelijke kwaliteit gaan en dan is Danjuma niet verkeerd.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Revolinho wrote: 19 Jan 2023, 11:01 Wat moet je dan, Vinicius terug halen? Je moet voor de hoogst mogelijke kwaliteit gaan en dan is Danjuma niet verkeerd.
Hoe gek het ook klinkt, ik twijfel hier aan.

Om onze positie op langere termijn veilig te stellen, zowel financieel als sportief, heb ik liever kapitaal op het veld staan met wat lagere kwaliteit en hogere potentie.

Ik lees het nu zo: we moeten nu gaan voor de hoogste kwaliteit, dat betekent in de meeste gevallen huren.

Het zal altijd een mix zijn, daar kan huur een rol in spelen. Persoonlijk wordt ik niet blij van het huren van twee aanvallers -> aanvallers vertegenwoordigen de hoogste waarde, mogen fouten maken en is juist een positie waar jonge talenten kunnen renderen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Je weet met zo'n Danjuma wel wat je krijgt. Dat is belangrijk nu in deze fase van het seizoen, we maken nog kans op de titel, de beker en spelen nog Europees. Met zo'n Brynhildsen is het ook altijd maar afwachten. Die zal zich ook moeten aanpassen. Bovendien hebben we nog geen nieuwe td, dus geen nieuwe strategie. Ik kan wel inkomen in deze huur. Wanneer de nieuwe td er is (Steinsson gaan we voor het gemak maar even vanuit) gaan we weer lange termijn denken.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

DonyellMalen wrote: 19 Jan 2023, 11:30 Je weet met zo'n Danjuma wel wat je krijgt. Dat is belangrijk nu in deze fase van het seizoen, we maken nog kans op de titel, de beker en spelen nog Europees. Met zo'n Brynhildsen is het ook altijd maar afwachten. Die zal zich ook moeten aanpassen. Bovendien hebben we nog geen nieuwe td, dus geen nieuwe strategie. Ik kan wel inkomen in deze huur. Van de zomer gaat wel weer lange termijn denken.
Ik snap het allemaal wel. Ik vind het wel pappen en nathouden, en weer heel veel geld kwijt waar je nooit meer iets van terug gaat zien. De aanname dat er geleverd gaat worden door een Danjuma, die durf ik ook nog wel in het ongewisse te laten.

Natuurlijk is dat risico groter met een jonger talent, het is wel zo dat je hiermee waarde behoudt (hiermee kun je de vraag stellen, hoe zit het dan uiteindelijk risico-technisch?). Nee, Baumgartl, Bruma etc. zijn niet die categorie waar ik dan aan denk en zeker niet representatief.. dat is de groep 'met een vlekje' (en dus haalbaar). Wellicht is achteraf die gok wel nog groter dan voor een jonge talentvolle speler te gaan.

Het wachten op die TD vind ik discutabel. Een TD brengt geen strategie, die moet PSV nu al zelf hebben. Een TD kan daar wel in groeien en door zich te bewijzen meer zeggenschap krijgen, maar niet vanuit de startblokken ... no way. De TD moet het gewoon doen met de situatie zoals die straks is, daar betaal je hem voor.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

DonyellMalen wrote: 18 Jan 2023, 23:26
Armada wrote: 18 Jan 2023, 23:23 42m binnen.

Beste speler verkocht.

PSV: “laten we duimen en kaarsjes opsteken dat we 2 spelers kunnen huren”

P.s. ik weet echt wel een beetje hoe het financieel zit enzo dus misschien een beetje flauw. Maar het is zo triest.
Tja, dat is de situatie waarin we zitten. Kunnen we constant blijven herhalen, maar schieten wij als supporters ook maar weinig mee op. Als Noni wordt verkocht verwacht ik nog meer vuurwerk.
Als dit de situatie is, dan had dit direct/indirect gecommuniceerd mogen (ik vind moeten) worden. Het is niet dat we het hebben over het feit dat de secretaresse een kop koffie heeft omgestoten.

Wij moeten de informatie nu maar halen uit het feit dat er 'niets fatsoenlijks' mogelijk is, na het verkopen van je beste speler voor 42m handje contantje. Ik schaar dat wel in de categorie 'een beetje voor de gek houden'.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Puur op basis van die ene speler behoudt je dan waarde. Maar als Danjamu ervoor zorgt dat wij eerste worden ipv derde, dan verhoogt hij indirect ook de waarde van de rest van de selectie. Een Teze, om maar een speler te noemen, is bij een kampioenschap meer waard dan bij een derde plaats.

Het zijn afwegingen die PSV moet maken, ik vind het in ieder geval van ambitie getuigen om er dit seizoen nog vol voor te gaan door bij een Arnaut Groeneveld aan te kloppen. In de zomer genoeg tijd om waarde te creëren, dan is bovendien de markt een stuk groter en dus meer keuze. Zo'n Popescu, die jij laatst noemde [mention]Armada[/mention] (is daar nog interesse in overigens?), dat is een hartstikke leuke buitenspeler, maar nog teveel een twijfel. Zo'n speler was ipv El Ghazi prima geweest, maar niet als eerst keuze nu op linksbuiten.

Over de transparantie ben ik het met je eens. Dat had PSV echt beter moeten organiseren.
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

En dat "winterstop is extra moeilijk" gelul, wat een onzin. PSV vist over het algemeen in 4 vijvers:

- Afdankers uit grote competitie: (Arias, Guardado, Til, El Ghazi, Van Ginkel) KAN
Daar liggen nu ook prima kansen, speler die niet spelen.
Concurrenten haalden onder meer Haller, Van Persie, Vlaar wij deden van Ginkel in de winter)

-Toppers uit kleine competities (Lozano, Pereiro, Romero, Guttierez, Hiljemark, Toivonen, Dsdusdzak) KAN
Concurrenten haalden onder meer Tagliafico, Mihajclovic, Tapia, wij deden Romero, Toivonen, Dsudszak ook echt in de winter.

Voor zover de vlieger al opgaat dat clubs uit dit soort competities niet tussentijds verkopen:
veel van de competities waar wij uit zouden moeten vissen zitten tussen 2 competities in:
Finland, Noorwegen, Zweden, Korea, Japan, USA, Colombia, Paraguay, Chili, Peru

- Transfervrij van kleine clubs in grote competities KAN NIET

- Huurtransfers van niet spelende spelers KAN UITMUNTED
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

rjg1992 wrote: 19 Jan 2023, 11:45 En dat "winterstop is extra moeilijk" gelul, wat een onzin. PSV vist over het algemeen in 4 vijvers:
Dit is geen gelul. Het is absoluut moeilijker.

Neemt niet weg dat je iemand of meerdere spelers zou moeten kunnen halen. Maar dat het lastiger is, is absoluut een feit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

DonyellMalen wrote: 19 Jan 2023, 11:42 Puur op basis van die ene speler behoudt je dan waarde. Maar als Danjamu ervoor zorgt dat wij eerste worden ipv derde, dan verhoogt hij indirect ook de waarde van de rest van de selectie. Een Teze, om maar een speler te noemen, is bij een kampioenschap meer waard dan bij een derde plaats.

Het zijn afwegingen die PSV moet maken, ik vind het in ieder geval van ambitie getuigen om er dit seizoen nog vol voor te gaan door bij een Arnaut Groeneveld aan te kloppen. In de zomer genoeg tijd om waarde te creëren, dan is bovendien de markt een stuk groter en dus meer keuze. Zo'n Popescu, die jij laatst noemde [mention]Armada[/mention] (is daar nog interesse in overigens?), dat is een hartstikke leuke buitenspeler, maar nog teveel een twijfel. Zo'n speler was ipv El Ghazi prima geweest, maar niet als eerst keuze nu op linksbuiten.
Ik snap het allemaal wel. Echter even vanuit de helicopterview een greep:

- Savio
- Hoever
- Branthwaite
- Mvogo
- Fein
- Vinicius

Hierbij weet ik dat Mvogo en Vinicius al ongeveer 7.5m hebben gekost aan huur, dit lijstje gaat dus boven de 10m aan kosten.... Ik moet wel zeggen, dat is dan inclusief salaris dus dat moeten we wel meenemen. Maar dan nog... Eigenlijk weet ik niet wat ik hier zie; grotendeels middelmaat voor de breedte die je duur gaat huren... Wat is dan het verschil met een jong talent dat je onder contract hebt staan en wat waarde behoudt?

Ik begrijp dat een Danjuma een andere orde is, ik begrijp ook dat Branthwaite zijn waarde wel heeft... Maar ook een Danjuma gaat je minsten 1m voor een paar maanden kosten (als het niet meer is).

Ik begin wel steeds meer allergie te krijgen 'als die speler X doet, dan wordt de rest ook beter', dat hebben we heel vaak gedacht in het verleden.. niet enkel met huurspelers maar ook met (zeer dure) vrije transfers. Met een huur ben je én je geld kwijt én de energie die je erin hebt gestopt zodat de speler (hopelijk) beter wordt.

Mijn punt is hier, ook dit jaren geven we al (te) veel uit aan huurspelers, geld dat niet meer terug gaat komen.... ook niet in prestaties. Strategisch gedacht moet je gewoon zeggen; dit is de max. per jaar aan huursommen, de rest gaat direct in transfers. Danjuma of geen Danjuma. Ik zet het even zwart-wit neer maar ik zie in de grote lijnen dingen gebeuren, die PSV op de lange termijn niet gaan dienen.

Over Popescu, die interesse was geupdate ja. Dat heb ik vernomen.
Last edited by Armada on 19 Jan 2023, 12:02, edited 1 time in total.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Tsja, wanneer doen we het goed. Stel je kan Danjuma huren, liefst met koopoptie. Je weet dat er in de zomer veel geld binnen komt (Sangaré en Madueke) en dat er dan een fatsoenlijk bedrag voor transfers beschikbaar is, dan moet je nu ter overbrugging misschien huren. Verhuur van Danjuma en Silva zou je meer opties geven en kwalitatief veel beter maken. Dat kan dan weer bepalend zijn voor het kampioenschap. Met een half jaar huur voor 1-2 miljoen zou ik het altijd doen. Het zou een Ruiz/van Ginkel-achtige huur kunnen zijn die later op positieve wijze nog door kan werken.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Armada wrote: 19 Jan 2023, 11:48
DonyellMalen wrote: 19 Jan 2023, 11:42 Puur op basis van die ene speler behoudt je dan waarde. Maar als Danjamu ervoor zorgt dat wij eerste worden ipv derde, dan verhoogt hij indirect ook de waarde van de rest van de selectie. Een Teze, om maar een speler te noemen, is bij een kampioenschap meer waard dan bij een derde plaats.

Het zijn afwegingen die PSV moet maken, ik vind het in ieder geval van ambitie getuigen om er dit seizoen nog vol voor te gaan door bij een Arnaut Groeneveld aan te kloppen. In de zomer genoeg tijd om waarde te creëren, dan is bovendien de markt een stuk groter en dus meer keuze. Zo'n Popescu, die jij laatst noemde [mention]Armada[/mention] (is daar nog interesse in overigens?), dat is een hartstikke leuke buitenspeler, maar nog teveel een twijfel. Zo'n speler was ipv El Ghazi prima geweest, maar niet als eerst keuze nu op linksbuiten.
Ik snap het allemaal wel. Echter even vanuit de helicopterview een greep:

- Savio
- Hoever
- Branthwaite
- Mvogo
- Fein
- Vinicius

Hierbij weet ik dat Mvogo en Vinicius al ongeveer 7.5m hebben gekost aan huur, dit lijstje gaat dus boven de 10m aan kosten.... Ik moet wel zeggen, dat is dan inclusief salaris dus dat moeten we wel meenemen. Maar dan nog... Eigenlijk weet ik niet wat ik hier zie; grotendeels middelmaat voor de breedte die je duur gaat huren... Wat is dan het verschil met een jong talent dat je onder contract hebt staan en wat waarde behoudt?

Ik begrijp dat een Danjuma een andere orde is, ik begrijp ook dat Branthwaite zijn waarde wel heeft... Maar ook een Danjuma gaat je minsten 1m voor een paar maanden kosten (als het niet meer is).
Dat huren ligt allemaal wat genuanceerder.

Fein, Vinicius en Hoever zijn allen gehaald met het oog op een vast contract bij PSV.
Branthwaite vult een vacature in van een zwaar geblesseerde speler.

De huur van Savio is een beetje een mysterie met de kennis van nu. Hij is niet goed genoeg als absolute versterking en dan resteert dat wij een speler aan het opleiden zijn voor een ander.

Een huur van Danjuma valt naar mijn idee in de categorie Branthwaite. Je hebt een vacature die je tijdelijk invult. In de zomerwindow kun je op zoek gaan naar de structurele oplossing van deze plek. In een winterwindow zijn de opties nu eenmaal veel beperkter.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

koetje wrote: 19 Jan 2023, 12:03
Armada wrote: 19 Jan 2023, 11:48

Ik snap het allemaal wel. Echter even vanuit de helicopterview een greep:

- Savio
- Hoever
- Branthwaite
- Mvogo
- Fein
- Vinicius

Hierbij weet ik dat Mvogo en Vinicius al ongeveer 7.5m hebben gekost aan huur, dit lijstje gaat dus boven de 10m aan kosten.... Ik moet wel zeggen, dat is dan inclusief salaris dus dat moeten we wel meenemen. Maar dan nog... Eigenlijk weet ik niet wat ik hier zie; grotendeels middelmaat voor de breedte die je duur gaat huren... Wat is dan het verschil met een jong talent dat je onder contract hebt staan en wat waarde behoudt?

Ik begrijp dat een Danjuma een andere orde is, ik begrijp ook dat Branthwaite zijn waarde wel heeft... Maar ook een Danjuma gaat je minsten 1m voor een paar maanden kosten (als het niet meer is).
Dat huren ligt allemaal wat genuanceerder.

Fein, Vinicius en Hoever zijn allen gehaald met het oog op een vast contract bij PSV.
Branthwaite vult een vacature in van een zwaar geblesseerde speler.

De huur van Savio is een beetje een mysterie met de kennis van nu. Hij is niet goed genoeg als absolute versterking en dan resteert dat wij een speler aan het opleiden zijn voor een ander.

Een huur van Danjuma valt naar mijn idee in de categorie Branthwaite. Je hebt een vacature die je tijdelijk invult. In de zomerwindow kun je op zoek gaan naar de structurele oplossing van deze plek. In een winterwindow zijn de opties nu eenmaal veel beperkter.
Ik begrijp 'm wel. Ik mis alleen visie en een stuk communicatie.

Mijn eigen idee hierbij; als je meerdere spelers ter overbrugging haalt, verwacht dan ook een overbruggingsjaar.

Dat is ook inmiddels mijn verwachtingspatroon. Te weinig jongens in de selectie zijn m.i. bezig met het hier en nu.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Snap je punt, PSV heeft echt achterlijke huurtransfers gedaan. Dat ben ik met je eens en dat ga ik ook zeker niet goed praten. Vind enkel en alleen dat Groeneveld in een andere categorie valt. Dat is buitencategorie op dit moment voor PSV (en dat waren al die huurlingen uit jouw lijst, [mention]Armada[/mention] zeker niet).

Zou graag Brands iets meer in beeld zien, laten zien waar ze mee bezig zijn. Wat het plan is. Wat TopsportToon allemaal wilde is in ieder geval niet gelukt.
Locked