Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Hoezo taggen ze een inactief statistieken account over PSV? :L
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

ShovingNE2 wrote: 19 Jan 2023, 07:40
Hannamontana wrote: 19 Jan 2023, 07:34 Maar die zou bijtekenen en dan verhuurd worden aan PSV. En toen kwam er een konijn uit de hoge hoed
Briljante steal van John de Jong. Al zou hij teruggaan naar PSG: die steal levert je 12 miljoen op. Anders had je niets na een jaar. Er zat een clausule in zijn contract toch? :mrgreen:
Eens, wat mij bijstaat is dat Xavi de optie heeft om naar PSG te gaan voor een X bedrag. Is geen clausule van de club, maar echt van de speler.
Volgens mij verloopt die ook na dit jaar als ik het mij goed herinner. Links of rechtsom was dat echt een steal. Die gekke John.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Nu zullen we zien wat PSV kan en wil doen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Hannamontana wrote: 19 Jan 2023, 16:48
ShovingNE2 wrote: 19 Jan 2023, 07:40

Briljante steal van John de Jong. Al zou hij teruggaan naar PSG: die steal levert je 12 miljoen op. Anders had je niets na een jaar. Er zat een clausule in zijn contract toch? :mrgreen:
Eens, wat mij bijstaat is dat Xavi de optie heeft om naar PSG te gaan voor een X bedrag. Is geen clausule van de club, maar echt van de speler.
Volgens mij verloopt die ook na dit jaar als ik het mij goed herinner. Links of rechtsom was dat echt een steal. Die gekke John.
Dude...
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 19 Jan 2023, 17:04 Nu zullen we zien wat PSV kan en wil doen..
Dit inderdaad! Hoop dat we snel wat nieuws krijgen om mijn pessimisme weg te spoelen!
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV

milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ben benieuwd overigens hoeveel van die 35 miljoen we mogen investeren in spelers..
Mijn gok: 40%..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Was het woord Transferfriday al gevallen? Morgen met zn allen F5en.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Als het vandaag in sneltreinvaart is gegaan, dan moet er toch wel iemand klaarstaan?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Dit topic gaat overuren draaien de komende twee weken.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Dan maar Malen en Danjuma halen?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

trouwepsvfan wrote: 19 Jan 2023, 17:15 We hebben dringend nieuwe cashcows nodig wat we hebben nu zo ongeveer alles verkocht op Xavi en Sangare na.
Als Sangaré en Xavi (beide gelimiteerde som constructies) weg gaan komt er nog 50 miljoen binnen maar dan heb je enkel Veerman nog. De speler die op dit moment buiten de boot valt bij Ruud. Voor de rest is er geen één speler die meer dan 5 a 10 miljoen oplevert. Ik maak me daar ernstige zorgen over.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Wat moet ik er van zeggen? Gedurfd? Of PSV moet wel heel zeker van z'n zaak zijn van wie er gaan komen. Bijzondere transferperiode. Het is in ieder geval spannend. Wat mij betreft mag de missie van PSV nu wel helder worden.
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV

Misschien een rare gedachten, maar de jet naar Londen komt ook meteen weer terug en Danjuma is blijkbaar ook in die regio. Zou het kunnen dat er ook een akkoord met hem ligt en hij vanavond nog deze kant op komt.
Misschien heeft Chelsea al wel eerder gezwicht voor dit bedrag maar was de eis van PSV dat er eerst een vervanger moest zijn en is dat vanmiddag gelukt waardoor de transfer van Noni ineens snel ging.
ElChucky
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 07 Sep 2018, 12:19

DonyellMalen wrote: 19 Jan 2023, 17:16 Dit topic gaat overuren draaien de komende twee weken.
Dit heb ik de afgelopen jaren al zoveel gelezen. Topic draaide op dat soort momenten ook overuren maar in werkelijkheid lagen onze technische mensen al op het strand met een lekker bacootje in de hand en zich te beraden hoe ze nu weer zouden brengen dat er geen buitenkansjes meer voorbij waren gekomen en dat ze vertrouwen hebben in de huidige selectie...

Als er nu geen 2 a 3 kwalitatief goede spelers meer bijkomen is dat rechtstreeks spugen in het gezicht van je supporters. Ik ben zeer benieuwd.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ik HOOP dat Madueke zijn transfer nu in een versnelling is gekomen omdat PSV rond is met een vervanger, wellicht Danjuma?

Ik vind het namelijk vrij apart dat de berichtgeving (van Fabrizio over Danjuma en Rik over Madueke) elkaar zo rap opvolgt. Rik schrijft ook in zijn stukje:
bronnen rond de speler geven aan dat hij vanmiddag groen licht heeft gekregen om de club te verlaten.
Ik verwacht morgen een spannende #transferfriday
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 19 Jan 2023, 17:09 Ben benieuwd overigens hoeveel van die 35 miljoen we mogen investeren in spelers..
Mijn gok: 40%..
Maak daar maar 20% van. Vooral omdat 35 miljoen nooit 35 miljoen is; eerder 20-25 miljoen. En omdat Noni niet hoog stond bij afschrijvingen, en aangezien ze die naar beneden willen halen, verwacht ik geen dure aankopen meer.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 17:20
trouwepsvfan wrote: 19 Jan 2023, 17:15 We hebben dringend nieuwe cashcows nodig wat we hebben nu zo ongeveer alles verkocht op Xavi en Sangare na.
Als Sangaré en Xavi (beide gelimiteerde som constructies) weg gaan komt er nog 50 miljoen binnen maar dan heb je enkel Veerman nog. De speler die op dit moment buiten de boot valt bij Ruud. Voor de rest is er geen één speler die meer dan 5 a 10 miljoen oplevert. Ik maak me daar ernstige zorgen over.
Yep..
We hebben dringend 2 a 3 cashcows weer nodig..
En aangezien middenvelders en voornamelijk aanvallers daar voor moeten zorgen is het onherroeplijk dat we daar naar moeten gaan zoeken..
Zeballos?
Popescu?
Biuk?
Sesko?
Facundo Farias?
Talles Magno?
Alan Velasco?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Nee joh, 3 procent!
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Ardbeg wrote: 19 Jan 2023, 17:50 Nee joh, 3 procent!
Echt hè?
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

GiveCup2day wrote: 19 Jan 2023, 17:43 Ik HOOP dat Madueke zijn transfer nu in een versnelling is gekomen omdat PSV rond is met een vervanger, wellicht Danjuma?

Ik vind het namelijk vrij apart dat de berichtgeving (van Fabrizio over Danjuma en Rik over Madueke) elkaar zo rap opvolgt. Rik schrijft ook in zijn stukje:
bronnen rond de speler geven aan dat hij vanmiddag groen licht heeft gekregen om de club te verlaten.
Ik verwacht morgen een spannende #transferfriday
Gisteren waren er in elk geval al de berichten dat Danjuma deze week nog een keus maakt.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 17:20
trouwepsvfan wrote: 19 Jan 2023, 17:15 We hebben dringend nieuwe cashcows nodig wat we hebben nu zo ongeveer alles verkocht op Xavi en Sangare na.
Als Sangaré en Xavi (beide gelimiteerde som constructies) weg gaan komt er nog 50 miljoen binnen maar dan heb je enkel Veerman nog. De speler die op dit moment buiten de boot valt bij Ruud. Voor de rest is er geen één speler die meer dan 5 a 10 miljoen oplevert. Ik maak me daar ernstige zorgen over.
Dit is altijd zo gegaan, er staan vervolgens jeugdspelers op en er worden nieuwe aankopen gedaan. Daarnaast vergeet je voor het gemak Mauro.
Saibari is underrated.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

milansandro wrote: 19 Jan 2023, 17:49
11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 17:20

Als Sangaré en Xavi (beide gelimiteerde som constructies) weg gaan komt er nog 50 miljoen binnen maar dan heb je enkel Veerman nog. De speler die op dit moment buiten de boot valt bij Ruud. Voor de rest is er geen één speler die meer dan 5 a 10 miljoen oplevert. Ik maak me daar ernstige zorgen over.
Yep..
We hebben dringend 2 a 3 cashcows weer nodig..
En aangezien middenvelders en voornamelijk aanvallers daar voor moeten zorgen is het onherroeplijk dat we daar naar moeten gaan zoeken..
Zeballos?
Popescu?
Biuk?
Sesko?
Facundo Farias?
Talles Magno?
Alan Velasco?
Ik vind 2 a 3 voor januari een doelstelling, maar dat moeten er 4 a 5 worden in de zomer met het geld wat je nu hebt gekregen + de vacatures die er zijn ontstaan. Als je bedenkt dat je nooit 100% scoort op je aankopen (kijk naar Feyenoord) dan moet je er dus minimaal 6 gaan doen die potentieel meer dan 15 miljoen opleveren.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ben erg benieuwd. Je 2 enige spelers van klasse voorin zijn weg. Ook al haal je Malen en Danjuma; je gaat er gewoon op achteruit. En ik verwacht dat je hoogstens 1 van deze 2 gaat halen, niet allebei. Idealiter haal je Malen, Danjuma en die Fabio. Want je hebt eigenlijk 3 extra spelers voorin nodig MET een bepaalde klasse. Dus geen 3 spelers a 2-3 miljoen per stuk die een beetje meehobbelen maar niveau Bakayoko niet ontstijgen. Goedkoop is dan duurkoop.

Het probleem echter is dat PSV zowel salarissen als afschrijvingen naar beneden wilt halen. Koopt PSV nu een speler van 10-15 miljoen, dan gaan de afschrijvingen juist weer extra omhoog, want zowel Noni als Cody stonden voor vrijwel 0 op de balans, want eigen jeugd. Wat wel kan is dat PSV een voorschot neemt op vertrek Bruma, Romero en Baumgartl, maar aangezien de RvC nogal risk averse is, zie ik PSV eerder weer spelers huren dan kopen deze winter.

Hoe dan ook, het is kut. Aan de andere kant, hoe goed Noni ook is, ik kan geen 10 wedstrijden opnoemen waarin hij echt top was. Vitesse uit, Ajax voor de JCS springen naar voren, maar verder? Het was vooral flitsen van klasse. Wat dat betreft is 35 miljoen gewoon een prima bedrag. Maar ik had graag een echte doorbraak van hem gezien nog.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Trixm wrote: 19 Jan 2023, 17:51
11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 17:20

Als Sangaré en Xavi (beide gelimiteerde som constructies) weg gaan komt er nog 50 miljoen binnen maar dan heb je enkel Veerman nog. De speler die op dit moment buiten de boot valt bij Ruud. Voor de rest is er geen één speler die meer dan 5 a 10 miljoen oplevert. Ik maak me daar ernstige zorgen over.
Dit is altijd zo gegaan, er staan vervolgens jeugdspelers op en er worden nieuwe aankopen gedaan. Daarnaast vergeet je voor het gemak Mauro.
Ok fair enough, als we de goede Mauro weer terug zien is die zeker meer dan 10 miljoen waard. Een Guti zou ook nieuwe Aursnes worden als hij blijft spelen zoals de laatste tijd.

Maar wat je zegt over de jeugd ben ik niet zo van overtuigd. PSV is echt voor een 10 op 10 verwend met zoveel aanvallende toppers vanuit Jong PSV. Daar hebben we voor meer dan 200 miljoen aan overgehouden in 8 jaar ofzo... maar als straks de grote talenten verdedigers zijn of middenvelders dan halen we de 50 miljoen niet. Het is niet vanzelfsprekend dat er elke 2 a 3 jaar een nieuwe links of rechtsbuiten (of spits) voor 30+ miljoen de deur uit loopt.
Locked