Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ik mag toch hopen dat PSV Danjuma of Malen haalt en niet Danjuma en Malen.

Zijn beide geen rechtsbuiten.
Gewoon een rechtsbuiten halen die er gewend is om te spelen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 19 Jan 2023, 17:54
Trixm wrote: 19 Jan 2023, 17:51

Dit is altijd zo gegaan, er staan vervolgens jeugdspelers op en er worden nieuwe aankopen gedaan. Daarnaast vergeet je voor het gemak Mauro.
Ok fair enough, als we de goede Mauro weer terug zien is die zeker meer dan 10 miljoen waard. Een Guti zou ook nieuwe Aursnes worden als hij blijft spelen zoals de laatste tijd.

Maar wat je zegt over de jeugd ben ik niet zo van overtuigd. PSV is echt voor een 10 op 10 verwend met zoveel aanvallende toppers vanuit Jong PSV. Daar hebben we voor meer dan 200 miljoen aan overgehouden in 8 jaar ofzo... maar als straks de grote talenten verdedigers zijn of middenvelders dan halen we de 50 miljoen niet. Het is niet vanzelfsprekend dat er elke 2 a 3 jaar een nieuwe links of rechtsbuiten (of spits) voor 30+ miljoen de deur uit loopt.
Daarom worden deze verkopen toch ook gedaan? Mede om dit om te draaien.
Saibari is underrated.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Vanthaman18 wrote: 19 Jan 2023, 17:17 Dan maar Malen en Danjuma halen?
Waarom zou je Malen nog halen als je Danjuma haalt? Dan heb je nog niemand op rechts.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Wauw wat gebeurt er allemaal. Noni nu echt weg, dat kan ik niet los zien van de komst van enkele anderen. Fabio Silva dan waarschijnlijk, maar kom op… we moeten zondag tegen Vitesse… hoe gaan we dat doen.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Revolinho wrote: 19 Jan 2023, 18:06 Wauw wat gebeurt er allemaal. Noni nu echt weg, dat kan ik niet los zien van de komst van enkele anderen. Fabio Silva dan waarschijnlijk, maar kom op… we moeten zondag tegen Vitesse… hoe gaan we dat doen.
Saibari gaat ze gekmaken met zijn geweldige rendement.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 19 Jan 2023, 18:06 Wauw wat gebeurt er allemaal. Noni nu echt weg, dat kan ik niet los zien van de komst van enkele anderen. Fabio Silva dan waarschijnlijk, maar kom op… we moeten zondag tegen Vitesse… hoe gaan we dat doen.
Volgens geruchten daat drommel op rechtsbuiten :grin:
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 19 Jan 2023, 18:06 Wauw wat gebeurt er allemaal. Noni nu echt weg, dat kan ik niet los zien van de komst van enkele anderen. Fabio Silva dan waarschijnlijk, maar kom op… we moeten zondag tegen Vitesse… hoe gaan we dat doen.
Zaterdag zelfs al #JohnOut
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

We gaan toch niet 2 aanvallers vervangen door huurlingen?
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52

Dat zou beleidstechnisch toch niet als gezond gezien kunnen worden?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Last van m'n F5 duim..
Last edited by Ardbeg on 19 Jan 2023, 18:15, edited 1 time in total.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 18:13 We gaan toch niet 2 aanvallers vervangen door huurlingen?
Marcel: hold my beer.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

milansandro wrote: 19 Jan 2023, 17:09 Ben benieuwd overigens hoeveel van die 35 miljoen we mogen investeren in spelers..
Mijn gok: 40%..
Dat zou een gezond percentage zijn.

We hebben prima verkocht. Cody wellicht te weinig. Noni teveel denk ik, maar we konden de poot stijf houden na verkoop Cody.

Dit is deel 1 geweest. Nu staat of valt het seizoen met de aankopen. Minimaal 2, hopelijk 3.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Het zou wel raar zijn als je nu alles inclusief 10mln uit zou geven aan twee huurtransfers ja. Ik verwacht dat als we huren, dat er een optie tot koop bij zal zitten.
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1,812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV

Goeie deal voor een speler die er nog lang niet is en die heel blessuregevoelig is. Nu snel twee vervangers halen. Geld is geen issue meer
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 18:13 We gaan toch niet 2 aanvallers vervangen door huurlingen?
Ik kan het me niet voorstellen, het zou ook een stukje wanbeleid zijn.

Dus de kans is groot.

Je gaat nu toch geen miljoenen uitgeven aan huurlingen en dan in de zomer met minder geld weer de markt op.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 19 Jan 2023, 18:17
milansandro wrote: 19 Jan 2023, 17:09 Ben benieuwd overigens hoeveel van die 35 miljoen we mogen investeren in spelers..
Mijn gok: 40%..
Dat zou een gezond percentage zijn.

Ik zou het helemaal niet gezond vinden als alles van Gakpo aan de strijkstok blijft hangen en in de te vullen gaten en dan nu slechts 18 miljoen kunnen gebruiken.

Na deze verkoop vind ik dat er minimaal 30 miljoen beschikbaar moet zijn (van de 85 a 90) en in de zomer ook nog eens 10 miljoen vóór we verkopen hebben gerealiseerd.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 19 Jan 2023, 13:14
O Goleiro Grande wrote: 19 Jan 2023, 13:00

Het is inderdaad pappen en nathouden. Sinds de zomer is al bekend dat Gakpo aan zijn laatste seizoen in Eindhoven zou beginnen. En wat haalt PSV op. Een Braziliaans lichtgewicht op huurbasis met een paar wedstrijden bij Atletico Mineiro en de binnen en Anwar Fucking El Ghazi… Als ik AD was en dát zijn de besluiten van de TD of de adviezen van de scouting zou ik een paar mensen eens hard op hun flikker geven. Je hebt aan beide spelers geen reet voor je ambities; als breedtekracht zijn ze respectievelijk te jong en te middelmatig om je als breedtekracht stootkracht te geven in de aanval.
Dat PSV geen jonge buitenspeler in de luwte achter Gakpo heeft aangetrokken is illustratief hoe de club op technisch vlak achter de feiten aanloopt. De spits die het komende zomer al voornemens was te halen achter Luuk de Jong moet nu met stoom en kokend water gehuurd worden (zou de €4,5M voor het eigendom van de 19-jarige Gnonto, die het als jonge breedtekracht statistisch gezien prima lijkt te doen bij Leeds, écht zo’n hoger bedrag zijn dan de huursom en salariskosten die we straks voor Silva betalen trouwens?).
Inmiddels is ook wel duidelijk dat PSV verdomd naief is geweest om te denken dat het lek in de defensie gedicht kon worden met piepjonge huurlingen; met alweer 22 goals tegen zijn we mooi op weg om het aantal van 42 zelfs te overtreffen. Maar denk maar niet dat er dit transferluik wordt ingezet op de komst van een versterking die het niveau Ramalho/Teze eens overtreft. Het blijft gewoon sappelen wanneer het om kwaliteit gaat.
Verder ook eens dat PSV zelf – en het liefst ook eens obv een progressieve voetbalvisie – richting moet geven aan zijn technisch beleid en niet moet wachten op John de Jongs opvolger. Uitgangspunten wmb:

> Inzetten op goedkoop aantrekken van (in het bijzonder) Brits talent met onvoldoende perspectief (bv. Charlie Webster)
> Invloedsfeer in Zuid-Amerika versterken en inzetten op komst van talenten die hun debuut net hebben gemaakt of hier tegen aanzitten (bv. Exequiel Zeballos, Valentin Barco)
> Prioriteit van investeringen richten op asspelers
> Overige posities opvullen met transfervrije spelers met ervaring en doorstroom uit Jong
> Alleen voor huur kiezen als dit echt kwaliteit toevoegt die we zelf niet hebben (geen gevallen Mitroglu, Vinicius, Mvogo of Hoever, Savio meer) of opname van optie tot koop.
Zo goed als 1-op-1 mijn visie. Let wel; een partnerfonds was hiervoor bedoeld (jonge spelers) maar moest aangewend worden om de gaten te dichten van exact dat beleid wat PSV drastisch moet limiteren tot het nodige/zekere.
Maar dat is toch ook bizar!? Groots aankondigen dat er een partnerfonds t.b.v. de talentpool en faciliteiten op de Herdgang aankondigen en dat blijkt dat bedrag en het grootste deel van de Gakpo-miljoenen te moeten worden ingezet voor het dichten van de gaten! Als het bloed de boekhouding uitdruipt, hoe hebben ze in hemelsnaam zo'n veelbelovend hozanna-verhaal kunnen ophangen de afgelopen zomer?
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 19 Jan 2023, 18:20
ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 18:13 We gaan toch niet 2 aanvallers vervangen door huurlingen?
Ik kan het me niet voorstellen, het zou ook een stukje wanbeleid zijn.

Dus de kans is groot.

Je gaat nu toch geen miljoenen uitgeven aan huurlingen en dan in de zomer met minder geld weer de markt op.
Wat is wijsheid? Ik ga er van uit dat je 10 miljoen hebt om uit te geven, want afschrijvingen mogen niet te veel omhoog. Haal je dan 2 spelers a la Nakamura op? Die lekker meehobbelen maar niks extras toevoegen? Of ga je voor een top 2 klassering en huur je een Danjuma en Malen?

Ik kan mij niet voorstellen dat PSV 2 spelers gaat kopen die en betaalbaar zijn, haalbaar zijn en die de extra klasse hebben die een Vertessen, El Ghazi niet hebben. Het zou prachtig zijn,. maar kans is minimaal helaas.

Wel moet er in de zomer echt serieus geinvesteerd worden in kapitaal op het veld. Want dat is nu erg matig.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

De transfersom van Gakpo is nodig om het financiële gat te dichten, daar zal echt heel weinig van overblijven om te herinvesteren..
De transfersom van Noni is dus, hopelijk, voor een groot deel beschikbaar om te herinvesteren..
En als je echt ballen hebt investeer je ook een gedeelte van de transfersom die Sangare gaat opbrengen..
Van dat geld kun je echt iets leuks doen..
Maar kan en wil PSV dat?
En dan moeten er echt 6 of meer aankopen gedaan worden..
En dat moeten eigenlijk allemaal voltreffers zijn..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

O Goleiro Grande wrote: 19 Jan 2023, 18:23
Armada wrote: 19 Jan 2023, 13:14

Zo goed als 1-op-1 mijn visie. Let wel; een partnerfonds was hiervoor bedoeld (jonge spelers) maar moest aangewend worden om de gaten te dichten van exact dat beleid wat PSV drastisch moet limiteren tot het nodige/zekere.
Als het bloed de boekhouding uitdruipt, hoe hebben ze in hemelsnaam zo'n veelbelovend hozanna-verhaal kunnen ophangen de afgelopen zomer?
Ze moeten inderdaad een spreekwoordelijke pas op de plaats maken maar of het financieel zo'n janboel is dat waag ik ook te betwijfelen. Corona helpt ook niet mee natuurlijk.

Maar wat je zegt... hoe krijg je het verzonnen dat je Luuk Xavi en Benitez over gehaald krijgt met de wetenschap van wat er allemaal is gebeurd sinds die beloften.

1) Gakpo niet verkopen
2) Madueke/Vertessen niet vervangen en met Saibari aantreden tegen Monaco Rangers
3) Gakpo voor 1 januari verkopen en geen vervanger halen
4) Madueke nu razendsnel verkopen
5) Al sinds een maand alleen maar aan huurtransfers te worden gelinkt.

Het is allemaal niet te rijmen
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV

Saibari en el ghazi op de vleugels, de eredivisie ain’t ready. :strong:

Nee maar zonder dollen, als PSV danjuma terughaalt zou het wat mij betreft een upgrade zijn
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Menno1 wrote: 19 Jan 2023, 18:26
Joenepsv wrote: 19 Jan 2023, 18:20

Ik kan het me niet voorstellen, het zou ook een stukje wanbeleid zijn.

Dus de kans is groot.

Je gaat nu toch geen miljoenen uitgeven aan huurlingen en dan in de zomer met minder geld weer de markt op.
Wat is wijsheid? Ik ga er van uit dat je 10 miljoen hebt om uit te geven, want afschrijvingen mogen niet te veel omhoog. Haal je dan 2 spelers a la Nakamura op? Die lekker meehobbelen maar niks extras toevoegen? Of ga je voor een top 2 klassering en huur je een Danjuma en Malen?

Ik kan mij niet voorstellen dat PSV 2 spelers gaat kopen die en betaalbaar zijn, haalbaar zijn en die de extra klasse hebben die een Vertessen, El Ghazi niet hebben. Het zou prachtig zijn,. maar kans is minimaal helaas.

Wel moet er in de zomer echt serieus geinvesteerd worden in kapitaal op het veld. Want dat is nu erg matig.
Je mag toch verwachten dat er een lijstje haalbare spelers klaarligt voor zowel nu als in de zomer. Je verkoopt met je volle verstand je twee grootste talenten. Dat opvullen met huurlingen is het domste wat je kan doen. Hebben we na de verkoop van Malen ook gedaan. Geld weg.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Nu hopen op die verrassingen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

#AnnounceIhattaren :whistle:
Last edited by Grasmat on 19 Jan 2023, 18:40, edited 2 times in total.
User avatar
Garnaal
Basisspeler
Posts: 429
Joined: 30 Aug 2021, 18:55
Clubvoorkeur: PSV

Is het met Tsygankov nu rond? Anders mooi wegkapen!
Locked