Balinho wrote: ↑19 Jan 2023, 18:01
Uiteindelijk op deze manier voor alle partijen dus een geslaagd project. Meer van dit.
Financieel: Ja
Sportief: Nee
Wanneer je op deze manier heel talentvolle jonge gasten kunt binden die een jaar of twee later al onhaalbaar zijn?
Altijd.
Edit: je bedoelt natuurlijk specifiek Madueke nu. My bad.
Sportief. Daarover kun je van mening verschillen. Vraag je het Noni zal hij ongetwijfeld volmondig "ja" antwoorden.
Last edited by Balinho on 19 Jan 2023, 18:06, edited 1 time in total.
Toch jammer dat het dan niet de 45 miljoen is die je er voor wilt hebben. Toch ergens hebben we weer toegegeven bij een club die met geld smijt. Natuurlijk een mooi bedrag, maar niet sterk als je eerst stellig 45 miljoen roept.
Mikelvb wrote: ↑19 Jan 2023, 18:06
Toch jammer dat het dan niet de 45 miljoen is die je er voor wilt hebben. Toch ergens hebben we weer toegegeven bij een club die met geld smijt.
45 miljoen gebaseerd op wat precies? Hij levert hetzelfde op als de beste speler uit de Eredivisie van twee seizoenen geleden (Ziyech), perfecte deal dus.
Toch jammer dat het dan niet de 45 miljoen is die je er voor wilt hebben. Toch ergens hebben we weer toegegeven bij een club die met geld smijt. Natuurlijk een mooi bedrag, maar niet sterk als je eerst stellig 45 miljoen roept.
Dat is dat gentleman club zijn ooh Noni wil graag dan gaan we hem helpen en dat moet eruit gewoon een keer hard spelen in de onderhandelingen en niet denken van oh hij wil daar graag heen zo haal je nooit het onderste uit de kan.
Maar bekijk het positief ze hebben deze keer niet gelijk het eerste bod geaccepteerd.
Toch jammer dat het dan niet de 45 miljoen is die je er voor wilt hebben. Toch ergens hebben we weer toegegeven bij een club die met geld smijt.
45 miljoen gebaseerd op wat precies? Hij levert hetzelfde op als de beste speler uit de Eredivisie van twee seizoenen geleden (Ziyech), perfecte deal dus.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat je een bedrag wilt hebben, dit nu nog je enige speler is die voorin echt voor een actie kan zorgen. Dat moet je hem gewoon voor je vraagprijs verkopen. Klaar. We lopen hier te zeiken dat United 100 miljoen voor die clown betaald, maar toch zijn we niet streng genoeg voor onszelf.
Dit staat los van het feit wat ik van de verkoop vind overig.
Jammer dat hij vertrekt, de enige aanvaller die we nog hadden die iets kon creëeren. Het is financieel vast allemaal goed uit te leggen. Maar als je straks in het stadion zit of thuis voor de buis dan heb je niks aan al die miljoenen die zijn geïncasseerd.
Ik ben benieuwd wat we aan vervangers binnen gaan halen. Ik mag aannemen dat er nu wel ruimte is om te investeren. Met Gakpo en Madueke die weg zijn hebben we amper nog waarde op het veld. De aankopen die deze winter en in de zomer worden gedaan moeten raak zijn.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat je een bedrag wilt hebben, dit nu nog je enige speler is die voorin echt voor een actie kan zorgen. Dat moet je hem gewoon voor je vraagprijs verkopen. Klaar. We lopen hier te zeiken dat United 100 miljoen voor die clown betaald, maar toch zijn we niet streng genoeg voor onszelf.
Dit staat los van het feit wat ik van de verkoop vind overig.
Maar je snapt toch wel dat PSV hoger inzet dan dat ze Madueke waarschijnlijk zelf op inschatten. Ze hebben vanaf begin gezegd tussen 40-45 miljoen. Nu krijgen ze dat waarschijnlijk ook inclusief bonussen
Behalve waarde op het veld, is er voorin op Luuk de Jong na niemand die basiswaardig is als je ambities hebt om kampioen te kunnen worden of zelfs plek 2 en om nog wat leuks te laten zien in Europa. Daarbovenop mis je ook nog een reservespits.
Dus tuurlijk moet er nog wat gehaald worden. Daar mogen best huurlingen tussenzitten, maar niet louter huurlingen. En je zou nu ook in een wat hoger segment gaan kijken. Ook met koop. We gaan het zien op 1 februari. Er zal moeten worden gehandeld op zowel korte als op middellange termijn.
Pfff... lekker nieuws op de donderdagavond. Saibari en El Ghazi op de flanken zaterdag, puntverlies incoming en het shirtje van Luuk de Jong kan weer schoon in de tas. En de bloemen alvast naar Feyenoord!
Benieuwd wat er nu nog loskomt om de onder- en bovengrens naar boven te krijgen. Met dit nieuws zal de kans om Silva en Danjuma te huren wel stijgen, maar ik neem aan dat de club nu ook nog wel wat meer kan investeren in (eigen) kapitaal op het veld, of gaat dit ook allemaal tbv de puinruimerij?
Bah bah bah bah, zo op Simons na hebben we nou niet een speler meer waar je je als voetballiefhebber op verheugd in de voorhoede. Wat een verschrikkelijke puinhoop heeft John de Jong er toch van gemaakt dat ze verplicht zijn om in de winterstop onze 2 beste spelers te verkopen. En dan waarschijnlijk ( op basis van de geruchten) alleen maar bezig zijn met spelers te huren.
Hoe moet een speler als Xavi zich voelen, die met een of ander geweldig plan naar PSV is gehaald. Vervolgens verkoopt die club de twee beste spelers en de enige kans op het kampioenschap
trouwepsvfan wrote: ↑19 Jan 2023, 18:34
Hoe moet een speler als Xavi zich voelen, die met een of ander geweldig plan naar PSV is gehaald. Vervolgens verkoopt die club de twee beste spelers en de enige kans op het kampioenschap
Nou ja, zo ver is het nog niet he. Xavi is tevens ook niet blind. Hij ziet wat PSV voor hem kan zijn.
Opgelucht dat hij die clausule toen heeft opgenomen
Is natuurlijk beetje onzin dit. Ook Xavi was dat Gakpo na dit seizoen weg zou zijn. Dat Madueke nu al weg zou lag misschien niet in de lijn der verwachting, maar natuurlijk wel gewoon mogelijk. Nu is het aan hem om die nieuwe ster te worden van dit elftal.
Wat mij betreft was alles onder de 50 (vast) bodem. Dus ik vind het uiteindelijke bedrag net als bij Gakpo echt zo'n 10 miljoen te laag. En dat is voor PSV heel vele geld. Zeker 2x 10 miljoen meer.
Maargoed, verhaal is bekend. Speler wil graag, PSV denkt graag mee en voila. Hoe dan ook, er zijn nu absoluut 0,0 excuses meer om sportief de weg omhoog in te zetten. En dat zal komende 2 weken ook moeten gebeuren.
Ik ga vooral Noni als speler missen. Hij was hier nog lang niet klaar, in dat kader jammer. Hij gaat simpelweg een jaar of 2 te vroeg weg. Jammer. Net zoals het jammer is dat Gakpo niet als kampioen vertrokken is.
Bubba Gump wrote: ↑19 Jan 2023, 18:35
Die hetze tegen John de Jong begint me aardig de keel uit te hangen. Die man heeft heel veel contracten weten te verlengen!
De man heeft de club zowat om zeep geholpen met aantoonbaar wanbeleid. Die paar contractverlengingen wegen echt niet op tegen de rest van de shit die hij (en Gerbrands) hebben achtergelaten.
OT financieel een klapper, maar sportief een aderlating. Ik laat me verrassen met 2-3 top vervangers. Anders halen we niet eens Europees voetbal.
Bubba Gump wrote: ↑19 Jan 2023, 18:35
Die hetze tegen John de Jong begint me aardig de keel uit te hangen. Die man heeft heel veel contracten weten te verlengen!
De man heeft de club zowat om zeep geholpen met aantoonbaar wanbeleid. Die paar contractverlengingen wegen echt niet op tegen de rest van de shit die hij (en Gerbrands) hebben achtergelaten.
OT financieel een klapper, maar sportief een aderlating. Ik laat me verrassen met 2-3 top vervangers. Anders halen we niet eens Europees voetbal.
Gezien de mentaliteit en de blessuregevoeligheid van Madueke vind ik 35 miljoen een prima bedrag. Had ik in ieder geval ook voor getekend. Dit biedt veel mogelijkheden om als club een stap te kunnen zetten. Nu de juiste spelers nog aantrekken.
Goed voor PSV om hem voor dit bedrag te verkopen. Jammer voor Madueke zelf. De club Chelsea heeft, naar mijn inziens, totaal geen plan en koopt maar om te kopen. Hoop voor hem dat het eruit gaat komen qua talent maar met veel (spier) blessures verwacht ik er niet zoveel van.