Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Danjuma en Malen huren en een kanon kopen voor op rechtsbuiten hou de rest van de centen maar op zak.

Een rechtsback zou eigenlijk ook nog wel welkom zijn en bijvoorbeeld Zerrouki ook. Als mag laatstgenoemde ook komen in de zomer wanneer Sangaré weg is.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Silva en Danjuma.
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV

Lorenzo von Matterhorn wrote: 19 Jan 2023, 18:42 Danjuma en Malen huren en een kanon kopen voor op rechtsbuiten hou de rest van de centen maar op zak.

Een rechtsback zou eigenlijk ook nog wel welkom zijn en bijvoorbeeld Zerrouki ook. Als mag laatstgenoemde ook komen in de zomer wanneer Sangaré weg is.
We moeten weer wat potentiele cashcows gaan binnenhalen, net zoals Noni en Sangare zijn.
Denk hierbij voor CV aan Hilgers (FC Twente), die rechtsback van Anderlecht, Varela (Boca) en Zeballos (Boca).
Als het ene kanon op linksbuiten Danjuma is, en een spits als Fabio wordt achter Luuk de Jong gehuurd, dan is dat goed voor komend seizoen.
Met meerdere cashcows timmeren we ook aan de komende jaren.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Fucking hell, Noni nu weg, nog geen vervanging maar dat moet toch wel haast rond zijn anders zou Noni toch niet zomaar verkocht worden lijkt me... wel prima bedrag trouwens
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV



Ik post hem hier, aangezien wij ook genoemd werden.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het moeten doen van grote verkopen is al jaren het geval en onderdeel van de bedrijfsvoering. Dat was al het geval toen Depay verkocht werd en dat bedrag vrijwel geheel nodig was om geen groot verlies te maken terwijl er toen een lagere exploitatie en afschrijvingslasten was dan nu het geval is. Dat is niet nieuw en daar heeft elke club mee te maken. Dat de verkoop nu van Gakpo nodig was omdat er nog vrijwel niks verkocht was en spelers als Doan en Götze al in het vorige boekjaar waren meegenomen.

Waar het om gaat is dat je zorgt dat je aankopen doet waarvan er van een paar ook weer je sportief en financieel de hoofdprijs voor kan krijgen. Dan kan je weer prijzen winnen en verder komen in Europa wat dan gecompenseerd wordt als de spelers voor dergelijke bedragen als nu Gakpo en Madueke verkocht worden. Daar zit de grote faal van het beleid van PSV van de afgelopen 4 jaar in. Op Sangaré na hebben/zullen de aankopen je veel te weinig sportief en financieel opleveren terwijl het je wel een vermogen in transfergeld, tekengeld en salaris heeft gekost. De salaris- en de afschrijvingslasten rechtvaardigde verre van de kwaliteit en de financiële waarde. Dat maakte dat PSV er zo beroerd voor is komen te staan en er ook nog eens geen significante sportieve prestaties werden geleverd.

In het seizoen 2021/2022 zijn er al stappen gezet om dit te verbeteren en dat wordt dit seizoen doorgezet. De waarde van de spelers waren op de balans al van 80 naar 60 miljoen gegaan op 30 juni 2022 en het ziet er naar uit dat dit verder omlaag wordt ingezet en/of er weer ruimte komt voor betere spelers die die waarde op de balans inclusief salaris wel vertegenwoordigen. Komende zomer creeer je als het goed ook is ruimte met de dure huurlingen die PSV nu nog elders heeft gestald. De huidige salaris- en afschrijvingslasten kan PSV prima hebben als de kwaliteit en dus ook de prestaties navenant daaraan zijn.

PSV krijgt nu weer de mogelijkheid om wat ruimer te investeren, zie ook Feyenoord vorige zomer na de verkopen en alles valt of staat met wat er gehaald gaat worden nu en komende zomer. In de zomer van 2019 had PSV ook flinke mogelijkheden na een paar grote verkopen, maar we weten het resultaat daarvan. Ook de zomer daarop is er heel veel geïnvesteerd. Van die twee zomers lijkt PSV na dit seizoen grotendeels af en heeft de nieuwe leiding de mogelijkheden om er wat van te maken. Daar kan je nu weinig excuses meer voor verzinnen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Menno1 wrote: 19 Jan 2023, 18:26
Joenepsv wrote: 19 Jan 2023, 18:20

Ik kan het me niet voorstellen, het zou ook een stukje wanbeleid zijn.

Dus de kans is groot.

Je gaat nu toch geen miljoenen uitgeven aan huurlingen en dan in de zomer met minder geld weer de markt op.
Wat is wijsheid? Ik ga er van uit dat je 10 miljoen hebt om uit te geven, want afschrijvingen mogen niet te veel omhoog. Haal je dan 2 spelers a la Nakamura op? Die lekker meehobbelen maar niks extras toevoegen? Of ga je voor een top 2 klassering en huur je een Danjuma en Malen?

Ik kan mij niet voorstellen dat PSV 2 spelers gaat kopen die en betaalbaar zijn, haalbaar zijn en die de extra klasse hebben die een Vertessen, El Ghazi niet hebben. Het zou prachtig zijn,. maar kans is minimaal helaas.

Wel moet er in de zomer echt serieus geinvesteerd worden in kapitaal op het veld. Want dat is nu erg matig.
En dan 2e worden (moet nog maar blijken want er klopt wel meer niet aan het elftal), waarna de huurlingen weg zijn en PSV CL kwalificatie speelt met een halve voorhoede. Dan weer wordt uitgeschakeld. Nee, zo kom je nooit uit de spiraal.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV

Kleine wishlist voor deze / komende window:
Danjuma
Malen/Silva
Arda Güler
Zerrouki
Een kwalitatieve back
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 19 Jan 2023, 18:55
Menno1 wrote: 19 Jan 2023, 18:26

Wat is wijsheid? Ik ga er van uit dat je 10 miljoen hebt om uit te geven, want afschrijvingen mogen niet te veel omhoog. Haal je dan 2 spelers a la Nakamura op? Die lekker meehobbelen maar niks extras toevoegen? Of ga je voor een top 2 klassering en huur je een Danjuma en Malen?

Ik kan mij niet voorstellen dat PSV 2 spelers gaat kopen die en betaalbaar zijn, haalbaar zijn en die de extra klasse hebben die een Vertessen, El Ghazi niet hebben. Het zou prachtig zijn,. maar kans is minimaal helaas.

Wel moet er in de zomer echt serieus geinvesteerd worden in kapitaal op het veld. Want dat is nu erg matig.
En dan 2e worden (moet nog maar blijken want er klopt wel meer niet aan het elftal), waarna de huurlingen weg zijn en PSV CL kwalificatie speelt met een halve voorhoede. Dan weer wordt uitgeschakeld. Nee, zo kom je nooit uit de spiraal.
Als we al 2e worden. Ik deel je zorgen 100%. Ik heb alleen weinig vertrouwen in:

A. Of er daadwerkelijk geld vrij gemaakt wordt in de winter
B. Of PSV zijn lijstjes op orde heeft voor daadwerkelijke versterkingen

Zoals Massimo al aangeeft, het gaat een cruciale periode worden, waarin er in de zomer ruimte komt om te investeren, mits we eindelijk eens afscheid nemen van Baumgartl, Romero en Bruma, die samen alleen al 7 miljoen per jaar aan afschrijvingen zijn. Je hebt dus te maken met de ultra korte termijn (dit seizoen) vs de langer termijn waarin er kapitaal op het veld moet staan.

Volgend jaar 2e worden is cruciaal. Feyenoord had dat heel goed begrepen door afgelopen zomer afscheid te nemen van alle spelers waarin interesse was en een geheel nieuwe selectie neer te zetten, om vervolgens dit seizoen te gebruiken om ingespeeld te raken om volgend seizoen te oogsten. Dankzij hun super coach en de fuck ups van Ajax en PSV dreigen ze dit seizoen al te oogsten.

PSV moet dus minstens 2e worden volgend seizoen, want anders haak je echt definitief af voor de komende seizoenen. Dat betekend dus dat je deze zomer een zeer belangrijke zomer te gemoet gaat, waarin al je nieuwe spelers raak moeten zijn en dat Ruud zich heeft ontwikkeld tot een coach die PSV naar een top 2 klassering kan leiden.

Om eerlijk te zijn: ik heb veel twijfels. Er is geen TD. Er is geen duidelijke visie. Er is geen kapitaal op het veld. Een goede klassering voor dit seizoen is zeker nu twijfelachtig. En in Ruud heb ik ook niet veel vertrouwen. er zijn te veel vraagtekens om met vertrouwen te kijken naar dit seizoen en volgend seizoen al. Hopelijk zit ik helemaal fout, maar voorlopig moet mijn twijfels weggenomen worden door betere beslissingen vanuit PSV zelf.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Wat een zorgen allemaal en wat een kennis wat PSV gaat doen!

Doe eens rustig allemaal! Komt goed! 8)
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21

Voorin zoiets?

Danjuma - L.de Jong - El Ghazi
Zeballos/Brynhildsen/ Nakamura - Silva - Bakayoko
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Menno1 wrote: 19 Jan 2023, 19:17 Volgend jaar 2e worden is cruciaal. Feyenoord had dat heel goed begrepen door afgelopen zomer afscheid te nemen van alle spelers waarin interesse was en een geheel nieuwe selectie neer te zetten, om vervolgens dit seizoen te gebruiken om ingespeeld te raken om volgend seizoen te oogsten. Dankzij hun super coach en de fuck ups van Ajax en PSV dreigen ze dit seizoen al te oogsten.

Om eerlijk te zijn: ik heb veel twijfels. Er is geen TD. Er is geen duidelijke visie. Er is geen kapitaal op het veld. Een goede klassering voor dit seizoen is zeker nu twijfelachtig. En in Ruud heb ik ook niet veel vertrouwen. er zijn te veel vraagtekens om met vertrouwen te kijken naar dit seizoen en volgend seizoen al. Hopelijk zit ik helemaal fout, maar voorlopig moet mijn twijfels weggenomen worden door betere beslissingen vanuit PSV zelf.
Jij denkt toch dat Portugal Nederland nog gaat inhalen dit seizoen? ;)

Wat betreft je twijfels die lijken me meer dan terecht. Veel vraagtekens en een aantal zorgenkindjes. Het kan goed vallen, maar het is verre van een garantie. Afgelopen zomer vond ik het naar omstandigheden eigenlijk wel een goede transferwindow waar de pijnpunten keeper en spits zijn aangepakt en met Simons een schot in de roos hebt kunnen krijgen (en hopelijk ook langer dan 1 seizoen) Maar er is nu en komende zomer voor de inkomende kant wel veel nodig, is Van Nistelrooij een vraagteken qua capaciteiten, is Brands wel jarenlang TD geweest dus er zit geen Sjaak Troost die het even erbij doet, maar ideaal is deze situatie allerminst en kan PSV dit seizoen eerste, maar ook vierde of zelfs vijfde worden. Voor een top 2 dit seizoen durf ik op dit moment mijn hand absoluut niet in het vuur te steken.

Er is nu meer geld dan de laatste 2 jaar en zoals net ook al aangegeven zal alles vallen of staan met de invulling. Er gaan dingen gebeuren, maar inderdaad zoals je al aangeeft veel vraagtekens op dit moment op zowel korte als middellange termijn.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

O Goleiro Grande wrote: 19 Jan 2023, 18:23
Armada wrote: 19 Jan 2023, 13:14

Zo goed als 1-op-1 mijn visie. Let wel; een partnerfonds was hiervoor bedoeld (jonge spelers) maar moest aangewend worden om de gaten te dichten van exact dat beleid wat PSV drastisch moet limiteren tot het nodige/zekere.
Maar dat is toch ook bizar!? Groots aankondigen dat er een partnerfonds t.b.v. de talentpool en faciliteiten op de Herdgang aankondigen en dat blijkt dat bedrag en het grootste deel van de Gakpo-miljoenen te moeten worden ingezet voor het dichten van de gaten! Als het bloed de boekhouding uitdruipt, hoe hebben ze in hemelsnaam zo'n veelbelovend hozanna-verhaal kunnen ophangen de afgelopen zomer?
Zeker bizar. En dus vandaar ook dat ik vind dat er een verhaal direct/indirect mag komen vanuit PSV.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35

Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 19:51 Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
Dit dus, amen!
Koekoek!
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 19:51 Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
Morgen zal het al anders zijn.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 19 Jan 2023, 19:54
Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 19:51 Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
Morgen zal het al anders zijn.
Weet je, denk je, of hoop je?
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 19 Jan 2023, 19:54
Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 19:51 Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
Morgen zal het al anders zijn.
Jij weet meer?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Armada wrote: 19 Jan 2023, 19:54
Johann Vogel wrote: 19 Jan 2023, 19:51 Daar staan we dan. Halverwege het seizoen staan we op de vierde plaats, een aanval zonder stootkracht, permanent geld gebrek, amper waarde op het veld. Het wordt er allemaal niet beter op. Komend weekend wordt het weer een hels karwei op met onze subtop aanval en lekke defensie drie punten te pakken.

Ik vraag me af of je deze winter überhaupt nog spelers die een meerwaarde zijn kan kopen. De meeste clubs laten hun beste spelers niet gaan midden in het seizoen, behalve PSV.
Morgen zal het al anders zijn.
Oeeeee, jij weet meer? :mrgreen:
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Laten we morgen afwachten! Buiten het feit dat ik wat vernomen heb, denk ik dat we ons echt op mogen maken voor minimaal twee inkomende transfers voor PSV 1 (en daar hoef je geen geleerde voor te zijn.... dus dit laatste is een persoonlijke inschatting). Mogelijk meer voor ook Jong/Jeugd.
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35

Ik reken er niet op, wellicht een gehuurde speler maar dan houd het verder ook op. Het is nu wachten op ‘buitenkansjes, met de nadruk op wachten.
Koekoek!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Armada wrote: 19 Jan 2023, 20:01 Laten we morgen afwachten! Buiten het feit dat ik wat vernomen heb, denk ik dat we ons echt op mogen maken voor minimaal twee inkomende transfers voor PSV 1. Mogelijk meer voor ook Jong/Jeugd.
PSV heeft zijn twee basisvleugelspelers verkocht en Van Nistelrooij vindt Vertessen niet goed genoeg als back-up spits. Tuurlijk komen er nog aanvallers bij deze maand. 2 en misschien wel 3 verwacht ik er. (En met een spits wordt de weg, al dan niet tijdelijk, voor Vertessen eigenlijk ook vrij gemaakt.)

Mocht er nog wat gekocht worden voor Jong of daaronder dan is dat omdat er nu de middelen beschikbaar zijn. Ook daar heeft PSV onder John de Jong flink wat steken laten vallen. (Waar Madueke juist weer het afscheidscadeautje van Brands was.)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Captain(C) wrote: 19 Jan 2023, 20:04 Ik reken er niet op, wellicht een gehuurde speler maar dan houd het verder ook op. Het is nu wachten op ‘buitenkansjes, met de nadruk op wachten.
Koekoek jongen gij bent ok unne echte pessimist ofnie? :tear:
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21

Armada wrote: 19 Jan 2023, 20:01 Laten we morgen afwachten! Buiten het feit dat ik wat vernomen heb, denk ik dat we ons echt op mogen maken voor minimaal twee inkomende transfers voor PSV 1 (en daar hoef je geen geleerde voor te zijn.... dus dit laatste is een persoonlijke inschatting). Mogelijk meer voor ook Jong/Jeugd.
Kun je zonder namen te noemen wel vertellen of je hier blij van werd toen je de namen hoorde?
Locked