Noni Madueke
-
- Lid scoutingsteam
-
- Internationale topspeler
Nee. 34% is tevreden en de rest is ontevreden (volgens jou theorie).
Hij is namelijk voor minder dan 40 miljoen verkocht.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Goede investering gebleken, meer meer! En idd. zoals door sommigen geconstateerd: wrsch. wel beter voor het groepsproces. Jammer om hem niet meer in ons mooie shirt te zien, af en toe toch wel genoten van hem, maar zo gaat het (voetbal) leven. Wel benieuwd wat er nu nog bij gaat komen, want je geeft een kampioenschap anders al bijna op, zelfs een tweede plaats. 12 spannende dagen voor de boeg. Dus. Benieuwd ook hoe het team hier op gaat reageren.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
We gaan het zien. Ik vind het persoonlijk wéér een laag bedrag en ik vind het jammer dat hij vertrekt voordat hij nog die laatste stappen gezet heeft hier. Nu hebben we er amper van kunnen genieten. En ik kijk naar PSV voor spelers zoals Madueke en niet voor de bankrekening (en ja die moet ook op orde zijn). En ik heb weinig vertrouwen dat we een speler gaan halen met dezelfde potentie. Ik ben ook tegen huur, huurspelers hebben we genoeg en kosten ons al meer dan genoeg geld. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals met Danjuma die een directe versterking zijn maar nog liever heb ik dat we talenten gaan halen die ons later nog meer kunnen opleveren. Anders blijf je in deze cirkel en daar ben ik wel klaar mee.
Ik denk dat PSV ook wel heel ver is met een Danjuma, anders zouden ze Madueke niet verkopen neem ik aan. Ik denk dat ze die Silva ook gaan huren en dat het dan rond is. Dan hebben we dus de 2 beste aanvallers verkocht en huren we er 2 voor terug die een godsvermogen kosten waar we niets van terug gaan zien. Dan zitten we dalijk zonder geld én zonder spelers.
Ik denk dat PSV ook wel heel ver is met een Danjuma, anders zouden ze Madueke niet verkopen neem ik aan. Ik denk dat ze die Silva ook gaan huren en dat het dan rond is. Dan hebben we dus de 2 beste aanvallers verkocht en huren we er 2 voor terug die een godsvermogen kosten waar we niets van terug gaan zien. Dan zitten we dalijk zonder geld én zonder spelers.
- psvgouda
- Vedette
- psvgouda
- Vedette
Als iemand even de Japanner erbij pakt en uitrekent hoeveel Noni opbrengt per speelminuut/per assist/doelpunt: misschien dat sommige mensen hier dan weer ietsje vrolijker worden? (Net zoals bij die Ocampos omgedraaid: hoeveel hij Ajax heeft gekost per balcontact )
- Joenepsv
- Legende
Denk niet dat we hier spijt van gaan krijgen. Vind het een hele boel geld voor iemand die nog niet structureel een hoog niveau heeft gehaald. En daarnaast vrij blessuregevoelig is. Bovendien denk ik (hoop ik) dat deze transfersom wél terugvloeit in de selectie en niet wordt gebruikt om gaten mee te vullen. Dan kun je echt stappen gaan zetten dat we een gezondere club worden. Voor de korte termijn zou ik het heel dom vinden om enorme huursommen te betalen zodat er in de zomer minder geld is om mee de markt op te gaan. Er zal toch wel ergens een spits rondlopen van een jaar of 20 die we zelf kunnen kopen. Geld ook voor een linksbuiten, al zou ik voor Danjuma een uitzondering maken.
-
- Vedette
Alles boven de 30 miljoen is gewoon ontzettend veel voor een speler met het trackrecord van Madueke. De jongen is weinig fit geweest, bracht tactisch en mentaal niet altijd wat er van hem verwacht werd en stond (waarschijnlijk mede door die eerste 2 redenen) redelijk stil in zijn ontwikkeling, de laatste twee jaar.
Ja, dat hij fantastisch kan voetballen, dat kunnen we allemaal zien. Maar dat je meer dan 30 (en misschien zelfs meer dan 40) miljoen voor hem krijgt, is echt een godsgeschenk. Als hij op het niveau van de Eredivisie al nauwelijks 90 minuten kan voetballen, hoe denken ze dat hij dat in de Premier League gaat volhouden?
Anyhow, misschien wel interessant om te zien dat de homegrown-bonus door een Engelse club ook echt betaald wordt, want daar heeft het wel alle schijn van (of Chelsea is gewoon zo in paniek dat ze alles kopen dat te kopen is, deze winter). Madueke heeft dan sportief wel een hele beperkte waarde gehad voor PSV, financieel is het een ontzettend interessant project geweest.
Ja, dat hij fantastisch kan voetballen, dat kunnen we allemaal zien. Maar dat je meer dan 30 (en misschien zelfs meer dan 40) miljoen voor hem krijgt, is echt een godsgeschenk. Als hij op het niveau van de Eredivisie al nauwelijks 90 minuten kan voetballen, hoe denken ze dat hij dat in de Premier League gaat volhouden?
Anyhow, misschien wel interessant om te zien dat de homegrown-bonus door een Engelse club ook echt betaald wordt, want daar heeft het wel alle schijn van (of Chelsea is gewoon zo in paniek dat ze alles kopen dat te kopen is, deze winter). Madueke heeft dan sportief wel een hele beperkte waarde gehad voor PSV, financieel is het een ontzettend interessant project geweest.
-
- Vaste waarde in elftal
Ik vind het een top deal van PSV en ik ben persoonlijk nu enthusiaster over de toekomst van onze club dan 24 uur geleden. Hopelijk zet dat de komende 2 weken en de zomer window door.
Wat betreft Noni, ik hoop dat hij het fantastisch gaat doen daar. Maar heb er sterk het gevoel bij dat hij over 3/4 jaar bij crystal palace voor een miljoen of 7 op te halen is.
Wat betreft Noni, ik hoop dat hij het fantastisch gaat doen daar. Maar heb er sterk het gevoel bij dat hij over 3/4 jaar bij crystal palace voor een miljoen of 7 op te halen is.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Prima deal. Ik zal 'm missen! Veel potentieel. Maar (nog) niet bepalend en daarom kan ie ook gemist worden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Zo te zien zagen de meesten hier graag dat hij verkocht zou worden. Ja vaak geblesseerd geweest maar nu fit (na een blessure die niets met eerdere spierproblemen te maken had) en bij een fitte speler is er ook totaal geen garantie m.b.t. het oplopen van blessures.
Genoeg voor verbetering vatbaar bij Madueke, ook mentaal, maar ik vind het ogenschijnlijk downplayen van deze speler bijzonder en best doorgeslagen. Was de laatste wedstrijd (op Xavi na) zowat de enige die gevaar bracht en hoogst onzeker of er een vervanger (van niveau) kan worden aangetrokken die ook weer een gewenningsperiode nodig heeft.
(BTW, onder Schmidt speelden diverse spelers slechts 60-75 minuten)
Genoeg voor verbetering vatbaar bij Madueke, ook mentaal, maar ik vind het ogenschijnlijk downplayen van deze speler bijzonder en best doorgeslagen. Was de laatste wedstrijd (op Xavi na) zowat de enige die gevaar bracht en hoogst onzeker of er een vervanger (van niveau) kan worden aangetrokken die ook weer een gewenningsperiode nodig heeft.
(BTW, onder Schmidt speelden diverse spelers slechts 60-75 minuten)
- Persepolis
- Vedette
Dubbelgevoel hierbij. Ik had graag gezien dat hij zijn potentie hier waarmaakte en daarna een recordtransfer ging maken. Uiteindelijk is dat wat we graag zien als supporters, spelers die zich ontwikkelen en de pannen van het dak spelen hier in Eindhoven.
Anderzijds zitten we helaas financieel in een slechte positie als club, dus hopelijk wordt dit geld goed gebruikt. Het bedrag zelf vind ik ok. Niet slecht, maar ook geen wonder. Er wordt nu gekeken naar hoeveel wedstrijden en goals etc etc om er een absolute topdeal van te maken, maar dat heeft geen zin. Ja, hij had nog niet bijster veel daadwerkelijk gepresteerd in PSV 1, maar zo werkt de markt niet in het voetbal. Bij zulke spelers wordt er betaald voor de potentie, niet de track record. Vinicius Junior en Rodrygo hadden geen reet gepresteerd toen Real ze haalde, kostten in totaal 90 miljoen. Joao Felix had net een half seizoen goed gespeeld toen er 126 miljoen voor betaald werd door Atletico. David Neres zat nog maar net in de eerste van Sao Paulo toen Ajax er 15/20 miljoen op stuksloeg. Of de inmiddels bij ons bekende Fabio Silva, werd voor 40 miljoen gehaald door Wolves na 3 goals als prof in Portugal. En zo kun je blijven doorgaan. Ook bij Madueke wordt er vooral betaald voor de potentie, en dan is zo'n bedrag gewoon redelijk, geen top en lager zou ik niet sterk vinden.
Anderzijds zitten we helaas financieel in een slechte positie als club, dus hopelijk wordt dit geld goed gebruikt. Het bedrag zelf vind ik ok. Niet slecht, maar ook geen wonder. Er wordt nu gekeken naar hoeveel wedstrijden en goals etc etc om er een absolute topdeal van te maken, maar dat heeft geen zin. Ja, hij had nog niet bijster veel daadwerkelijk gepresteerd in PSV 1, maar zo werkt de markt niet in het voetbal. Bij zulke spelers wordt er betaald voor de potentie, niet de track record. Vinicius Junior en Rodrygo hadden geen reet gepresteerd toen Real ze haalde, kostten in totaal 90 miljoen. Joao Felix had net een half seizoen goed gespeeld toen er 126 miljoen voor betaald werd door Atletico. David Neres zat nog maar net in de eerste van Sao Paulo toen Ajax er 15/20 miljoen op stuksloeg. Of de inmiddels bij ons bekende Fabio Silva, werd voor 40 miljoen gehaald door Wolves na 3 goals als prof in Portugal. En zo kun je blijven doorgaan. Ook bij Madueke wordt er vooral betaald voor de potentie, en dan is zo'n bedrag gewoon redelijk, geen top en lager zou ik niet sterk vinden.
- Joenepsv
- Legende
Het gaat er natuurlijk nu ook om wat je met het geld doet van Madueke. Ik snap de transfer, vind de transfersom best goed maar nu moet je met dat geld gaan handelen. Als er nu enkel twee huurlingen komen snap ik deze verkoop niet namelijk want dan kom je niet verder. Het geld van Gakpo is weg, verdampt, gebruikt om gaten te vullen maar deze transfersom zal toch (neem ik aan) voor minimaal de helft weer geïnvesteerd kunnen worden. Hiermee kun je je selectie op orde krijgen. Ga dat dan niet verkwisten aan tijdelijke krachten die in verhouding veel meer kosten.
-
- Vedette
40, of bijna 40 miljoen direct of 70 over een periode van 5 jaar maakt wel een groot verschil. De ene transfer is de andere niet. Vergelijken heeft sowieso niet heel veel zin. De kunst is om met de financiële klappers een stap of 2 vooruit te zetten in sportief opzicht en onze afhankelijkheden te verminderen.Persepolis wrote: ↑20 Jan 2023, 03:41 Dubbelgevoel hierbij. Ik had graag gezien dat hij zijn potentie hier waarmaakte en daarna een recordtransfer ging maken. Uiteindelijk is dat wat we graag zien als supporters, spelers die zich ontwikkelen en de pannen van het dak spelen hier in Eindhoven.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Tsja dubbel gevoel, want het is een heerlijke speler echt eentje waarvoor je naar het stadion komt. Man zoals hij vorig seizoen begon met die goals in de JCS dan zit je echt te smullen. Maar als je beseft dat deze jongen sinds januari 2021 in 2 jaar tijd 53 wedstrijden heeft gemist vanwege blessures, dan ben je knettergek als je dit bedrag niet pakt. Helaas. Nu hopen dat dit de ultieme kans is de selectie op meerdere fronten te versterken, want eerlijk gezegd; als je dat lukt dan is de kans op het kampioenschap (of strijden om) iig weer wat groter dan wanneer je Madueke behoudt maar er verder niks gebeurt.
- ShovingNE2
- Site Admin
Voor mijn gevoel ligt de titel echt voor het grijpen als je de juiste versterkingen haalt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- LaFoquita
- Geselecteerd voor Oranje
Maar wat zijn dan de juiste versterkingen? Als we de huur van Fabio Silva meerekenen hebben we in mijn ogen nog een links en rechtsbuiten nodig + een rechtsback. Als we 1 speler halen (lees huren) mogen we waarschijnlijk in onze handen klappen.ShovingNE2 wrote: ↑20 Jan 2023, 08:44 Voor mijn gevoel ligt de titel echt voor het grijpen als je de juiste versterkingen haalt.
-
De liefhebber van de transferperiode in mij zou dit graag willen geloven, maar ik denk dat Gakpo heel veel verbloemd heeft. De rest van het elftal heeft te weinig kwaliteit en tactische structuur om structureel wedstrijden te gaan winnen.ShovingNE2 wrote: ↑20 Jan 2023, 08:44 Voor mijn gevoel ligt de titel echt voor het grijpen als je de juiste versterkingen haalt.
- ShovingNE2
- Site Admin
De rechtsback zou ik bijna bonus vinden, omdat ik het mij niet kan voorstellen. Maar wie weet zit er in de huurdeal met Silva ook de deal dat Hoever het Kanaal wordt overgezet.... En mens mag hopen natuurlijk.LaFoquita wrote: ↑20 Jan 2023, 08:52Maar wat zijn dan de juiste versterkingen? Als we de huur van Fabio Silva meerekenen hebben we in mijn ogen nog een links en rechtsbuiten nodig + een rechtsback. Als we 1 speler halen (lees huren) mogen we waarschijnlijk in onze handen klappen.ShovingNE2 wrote: ↑20 Jan 2023, 08:44 Voor mijn gevoel ligt de titel echt voor het grijpen als je de juiste versterkingen haalt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Persepolis
- Vedette
Nee maar het ging mij ook niet om transfers een op een vergelijken, maar om de markt en waarom ik het geen topdeal vind. Als je kijkt naar zijn aantal wedstrijden, goals etc. tot nu toe zou je die conclusie zeker kunnen trekken, maar dat is niet waar Chelsea voor betaalt. Die betalen voornamelijk voor zijn potentie, en de voorbeelden die ik noemde waren ook spelers waarvoor tig keer meer werd betaald dan je zou denken als je alleen naar de prestaties ervoor zou kijken. Kun je nog tig voorbeelden van opnoemen, deze kwamen even snel in mij op. Maar het punt was dat er bij zulke spelers wordt betaald voor de potentie en niet prestaties. Dan vind ik deze deal ok of redelijk, maar geen top. Verder eens met jouw laatste zin en ook wat anderen hebben gezegd, het is nu zaak om het geld te gebruiken om het team als geheel stappen vooruit te helpen om nog vol voor het kampioenschap te kunnen gaan. Aangezien iedereen als een natte krant speelt en overal punten kan verspelen is dat nog steeds realistisch, afhankelijk van wat er de komende 11 dagen gaat gebeuren.Op weg naar nr 25 wrote: ↑20 Jan 2023, 08:2740, of bijna 40 miljoen direct of 70 over een periode van 5 jaar maakt wel een groot verschil. De ene transfer is de andere niet. Vergelijken heeft sowieso niet heel veel zin. De kunst is om met de financiële klappers een stap of 2 vooruit te zetten in sportief opzicht en onze afhankelijkheden te verminderen.Persepolis wrote: ↑20 Jan 2023, 03:41 Dubbelgevoel hierbij. Ik had graag gezien dat hij zijn potentie hier waarmaakte en daarna een recordtransfer ging maken. Uiteindelijk is dat wat we graag zien als supporters, spelers die zich ontwikkelen en de pannen van het dak spelen hier in Eindhoven.