Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
floss0182
Jeugdspeler
Posts: 54
Joined: 11 Jul 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV

Flink wat geld binnengeharkt met de verkopen van Gakpo en Madueke.
Ik vraag me de afgelopen dagen een aantal dingen af.

1) Een flinke tijd geleden werd er gesproken over een kapitale injectie in vorm van brainport (uit mijn hoofd was dat zo 50 miljoen), wat is daarmee gebeurd?
2) Wat is er gebeurd met Bruma (die vertrok naar Turkije maar mocht daar niet spelen), niet dat ik zo enthousiast ben van hem maar nu heb je in mijn ogen niks (terwijl deze speler dacht ik nog altijd van PSV is).
3) Ritsu Doan is inmiddels verkocht naar een club in Duitsland, in mijn ogen was dat een speler die PSV momenteel mist. bal vast, spel intelligentie en kan een voorzet geven op Luuk de Jong. Heeft zeer verdienstelijk gespeeld op het WK. (wellicht verkocht om toch wat miljoenen vrij te maken en de weg vrij te houden voor Madueke die eerder verkocht is dan verwacht.)
4) Romero achter Luuk de Jong is nog altijd beter dan Vertessen die gewoon minuten moet gaan maken op het hoogste niveau of vervanger halen voor Vertessen.

Ik wil geen azijnpisser zijn maar het beleid van afgelopen jaren geven mij niet echt het vertrouwen dat het goed komt deze wintertransferperiode (hoogstwaarschijnlijk weer huur). Als blijkt dat PSV weinig tot geen versterkingen haalt dan mag de directie nog welleens achter de oren krabben aangezien ze spelers hebben laten gaan die beter zijn dan dat ze op de bank hebben zitten (salaris niet meegerekend).
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Kan iedereen hier al op een briefje geven dat de belangrijkste winteraanwinsten Boscagli en Mauro gaan zijn. De verdediging zal dan een stuk stabieler staan, waardoor het gepruts in kansen ook minder van belang wordt.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52

Als er iemand bij uitstek matig is in het pure ‘verdedigen’ is het Boscagli wel. Voetballend een zekere meerwaarde.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Gomes92 wrote: 20 Jan 2023, 13:51 Kan iedereen hier al op een briefje geven dat de belangrijkste winteraanwinsten Boscagli en Mauro gaan zijn. De verdediging zal dan een stuk stabieler staan, waardoor het gepruts in kansen ook minder van belang wordt.
Wat verwacht je van een Boscagli die er een jaar uitgelegen heeft? Daarnaast heeft hij vorig jaar een paar prima wedstrijden gespeeld, maar was het zeker geen sterkhouder. Een ontzettende ball-watcher waardoor hij zijn tegenstander met regelmaat kwijt was.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

floss0182 wrote: 20 Jan 2023, 13:49 Flink wat geld binnengeharkt met de verkopen van Gakpo en Madueke.
Ik vraag me de afgelopen dagen een aantal dingen af.

1) Een flinke tijd geleden werd er gesproken over een kapitale injectie in vorm van brainport (uit mijn hoofd was dat zo 50 miljoen), wat is daarmee gebeurd?
2) Wat is er gebeurd met Bruma (die vertrok naar Turkije maar mocht daar niet spelen), niet dat ik zo enthousiast ben van hem maar nu heb je in mijn ogen niks (terwijl deze speler dacht ik nog altijd van PSV is).
3) Ritsu Doan is inmiddels verkocht naar een club in Duitsland, in mijn ogen was dat een speler die PSV momenteel mist. bal vast, spel intelligentie en kan een voorzet geven op Luuk de Jong. Heeft zeer verdienstelijk gespeeld op het WK. (wellicht verkocht om toch wat miljoenen vrij te maken en de weg vrij te houden voor Madueke die eerder verkocht is dan verwacht.)
4) Romero achter Luuk de Jong is nog altijd beter dan Vertessen die gewoon minuten moet gaan maken op het hoogste niveau of vervanger halen voor Vertessen.

Ik wil geen azijnpisser zijn maar het beleid van afgelopen jaren geven mij niet echt het vertrouwen dat het goed komt deze wintertransferperiode (hoogstwaarschijnlijk weer huur). Als blijkt dat PSV weinig tot geen versterkingen haalt dan mag de directie nog welleens achter de oren krabben aangezien ze spelers hebben laten gaan die beter zijn dan dat ze op de bank hebben zitten (salaris niet meegerekend).
Wat betreft 1, dit was volgens mij niet voor eerste elftal spelers. 2: Verkocht met verplichte optie koop, dus die is na dit jaar uit de boeken (Y) en punt 3 en 4.. hier ben ik het niet mee eens. Doan is zeker een meerwaarde maar werd door veel mensen hier uitgekotst, ik denk dat hij mede is verkocht om geen 2de viool te spelen achter Madueke en uitgerekend Madueke raakt weer geblesseerd. Nu zijn ze beide verkocht en mag er ook geinvesteerd worden in een rechtsbuiten (ik verwacht een aankoop pas in de zomer) en Romero valt gewoon niet op te bouwen. Hoe jammer dat verhaal ook is, die bleef in europa nooit fit.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Massimo wrote: 20 Jan 2023, 13:59
Gomes92 wrote: 20 Jan 2023, 13:51 Kan iedereen hier al op een briefje geven dat de belangrijkste winteraanwinsten Boscagli en Mauro gaan zijn. De verdediging zal dan een stuk stabieler staan, waardoor het gepruts in kansen ook minder van belang wordt.
Wat verwacht je van een Boscagli die er een jaar uitgelegen heeft? Daarnaast heeft hij vorig jaar een paar prima wedstrijden gespeeld, maar was het zeker geen sterkhouder. Een ontzettende ball-watcher waardoor hij zijn tegenstander met regelmaat kwijt was.
Ik verwacht dat hij ontzettend snel weer in de basis staat. Veel rustiger, stabieler en voetballend beter dan bijvoorbeeld een Ramalho en Teze. Gerrit gaat richting zijn laatste maanden. Ondanks dat iedereen nu naar de aanval kijkt, lijkt het mij vooral verstandig om naar de defensie te kijken.
Bruneau
Jeugdinternational
Posts: 140
Joined: 06 Jan 2023, 09:37
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 20 Jan 2023, 13:59
Gomes92 wrote: 20 Jan 2023, 13:51 Kan iedereen hier al op een briefje geven dat de belangrijkste winteraanwinsten Boscagli en Mauro gaan zijn. De verdediging zal dan een stuk stabieler staan, waardoor het gepruts in kansen ook minder van belang wordt.
Wat verwacht je van een Boscagli die er een jaar uitgelegen heeft? Daarnaast heeft hij vorig jaar een paar prima wedstrijden gespeeld, maar was het zeker geen sterkhouder. Een ontzettende ball-watcher waardoor hij zijn tegenstander met regelmaat kwijt was.
We hebben vorig jaar onze beste wedstrijden gespeeld met het duo Boscagli - Teze als ik het goed herinner. Het stond toen uitstekend met het blok Guti - Sangaré - Boscagli - Teze. Ik denk dat Boscagli enorm veel kan toevoegen, misschien ook wel als linksback in de rol waarin Max nu speelt (meer naar binnen). Wel eens dat hij een enorme ball-watcher is, maar hij viel me ook vaak op door goed te anticiperen en daardoor veel ballen te veroveren. Als er echt verdedigd moet worden (met de rug tegen te muur), dan heeft hij dezelfde issues als Timber, namelijk dat hij body mist en de puur verdedigende kwaliteiten. Maar sta je verder naar voren, zoals nu vaak het geval is, vind ik hem een veel betere optie dan wat er nu staat (ofwel Gerrit ofwel Obispo)
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Degene die hij uit de basis zou moeten gaan spelen, Obispo, noem je dan weer niet. Dat stabieler ben ik niet met je eens en ik denk tevens dat je onderschat als een speler er een jaar uit heeft gelegen en nu ook nog eens in een andere manier van spelen terecht komt. Misschien zal hij eind van het seizoen wel weer in de basis staan, maar als dat al zo is verwacht ik niet opeens significante verbeteringen t.o.v. de huidige spelers. Qua voetballend vermogen van achteruit de beste van de centrale verdedigers, maar in zijn totaliteit niet beter of slechter van wat er nu rondloopt.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Massimo wrote: 20 Jan 2023, 14:08 Degene die hij uit de basis zou moeten gaan spelen, Obispo, noem je dan weer niet. Dat stabieler ben ik niet met je eens en ik denk tevens dat je onderschat als een speler er een jaar uit heeft gelegen en nu ook nog eens in een andere manier van spelen terecht komt. Misschien zal hij eind van het seizoen wel weer in de basis staan, maar als dat al zo is verwacht ik niet opeens significante verbeteringen t.o.v. de huidige spelers. Qua voetballend vermogen van achteruit de beste van de centrale verdedigers, maar in zijn totaliteit niet beter of slechter van wat er nu rondloopt.
Ook geen fan van Obispo. Het is achterin ontzettend magertjes, ook voetballend. Dat verhaal van een rechtsbeen en linksbeen achterin geloof ik niet in. Zoiets hoor je alleen in Nederland. Kant van Teze en Ramalho is op dit moment gewoon het zwakste helaas.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Dat het achterin kwalitatief magertjes is, betekent niet dat Boscagli dat gaat oplossen. Hij heeft er niet alleen een jaar uitgelegen, maar ook met hem is de verdediging de afgelopen jaren onvoldoende geweest.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Huidige selectie graag bespreken in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic gaat over geruchten of nieuws wat betreft transfers rondom PSV
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Boscagli brengt voetbal van achteruit, maar is verdedigend misschien nog wel kwetsbaarder als de man die hij eruit moet spelen
floss0182
Jeugdspeler
Posts: 54
Joined: 11 Jul 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV

[/quote] Wat betreft 1, dit was volgens mij niet voor eerste elftal spelers. 2: Verkocht met verplichte optie koop, dus die is na dit jaar uit de boeken (Y) en punt 3 en 4.. hier ben ik het niet mee eens. Doan is zeker een meerwaarde maar werd door veel mensen hier uitgekotst, ik denk dat hij mede is verkocht om geen 2de viool te spelen achter Madueke en uitgerekend Madueke raakt weer geblesseerd. Nu zijn ze beide verkocht en mag er ook geinvesteerd worden in een rechtsbuiten (ik verwacht een aankoop pas in de zomer) en Romero valt gewoon niet op te bouwen. Hoe jammer dat verhaal ook is, die bleef in europa nooit fit.
[/quote]

Dank voor de toelichting. Ben het zeker met je eens op de punten.

Hopelijk goede investering in een rechtsbuiten die ook Luuk kan bedienen.
Romero is inderdaad doorselecteren en hopelijk wordt er ook gekeken naar vervanging van Luuk op lange termijn (als hij niet bediend wordt heb je er vrij weinig aan in aanvallend opzicht)

Boscagli terug
Mauro terug
Vervanger Cody
Vervanger Madueke
Spits achter Luuk en Vertessen verhuren

Dan ziet de PSV wereld er stukken rooskleuriger uit.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

floss0182 wrote: 20 Jan 2023, 14:27 Boscagli terug
Mauro terug
Vervanger Cody
Vervanger Madueke
Spits achter Luuk en Vertessen verhuren

Dan ziet de PSV wereld er stukken rooskleuriger uit.
Dit is inderdaad wat er zal moeten gebeuren de komende anderhalve week.
LEROI
Ballenjongen
Posts: 23
Joined: 16 Jan 2023, 10:42
Clubvoorkeur: PSV

Bruneau wrote: 20 Jan 2023, 14:07 We hebben vorig jaar onze beste wedstrijden gespeeld met het duo Boscagli - Teze als ik het goed herinner. Het stond toen uitstekend met het blok Guti - Sangaré - Boscagli - Teze. Ik denk dat Boscagli enorm veel kan toevoegen, misschien ook wel als linksback in de rol waarin Max nu speelt (meer naar binnen). Wel eens dat hij een enorme ball-watcher is, maar hij viel me ook vaak op door goed te anticiperen en daardoor veel ballen te veroveren. Als er echt verdedigd moet worden (met de rug tegen te muur), dan heeft hij dezelfde issues als Timber, namelijk dat hij body mist en de puur verdedigende kwaliteiten. Maar sta je verder naar voren, zoals nu vaak het geval is, vind ik hem een veel betere optie dan wat er nu staat (ofwel Gerrit ofwel Obispo)
Dat herriner je niet goed dan. Veruit het sterkste duo was Ramalo/Boscagli aan het begin van seizoen 21/20. In korte tijd rolde we Galatasary, Ajax en Midtjylland eenvoudig op met goed voetbal en een goede verdedigende organisatie.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Hatseflats wrote: 20 Jan 2023, 12:32

Voorspelt niet heel veel goeds.. :wonder:
Misschien heb ik al weer iets gemist ondertussen, maar dit voorspelt weinig goeds toch?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 20 Jan 2023, 10:53 Over talent gesproken, Barrenetxea van Real Sociedad, zit daar wel ff achter Oyarzabal in de pikorde. Klasse speler, tweebenig, komt vanaf links maar is heel slim en beweegt tussen de linies. Maar met onwijs veel diepgang.

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Leuke speler inderdaad, die ik graag zou zien komen. Betwijfel alleen of hij haalbaar is. Bij Real Sociedad zijn ze ook niet gek natuurlijk. Als hij echt een groot talent is en daar lijkt het op, zullen ze hem niet kwijt willen of voor een bedrag ver boven de €6m marktwaarde die TM hem toeschrijft. Weet niet hoe tevreden hij daar zit, want ondanks dat talent is zijn bijdrage in Baskenland opmerkelijk beperkt. Alternatief, al eerder door mij genoemd, vind ik Gustav Isaksen, ook 21, ook een tweebenige vleugelspeler en ook gewaardeerd op €6m. Maar wel met een korter lopend contract en bovendien speler van 'slechts' Mydjylland; voor zo'n jongen zou PSV echt een opstap zijn.

Verder blijf ik hopen op een stunt als eerder Lozano en - door dikke pech is het er gewoon niet uitgekomen - Romero. Je zult flink de knip moeten trekken, maar met Boca's Zeballos zou PSV echt weer een blijk van zowel ambitie als daadkracht geven.
PSVehv
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 30 Jan 2022, 19:54
Clubvoorkeur: PSV

O Goleiro Grande wrote: 20 Jan 2023, 15:32 Verder blijf ik hopen op een stunt als eerder Lozano en - door dikke pech is het er gewoon niet uitgekomen - Romero. Je zult flink de knip moeten trekken, maar met Boca's Zeballos zou PSV echt weer een blijk van zowel ambitie als daadkracht geven.
Zeballos is zeker een blijk van ambitie! Echter, is Zeballos afgelopen tijd een lange periode geblesseerd geweest.
Hij zal nu weer voor het eerst zijn wedstrijden gaan maken. Wellicht dat PSV wacht tot de zomervakantie, zodat hij zich weer kan opwerken naar een bepaald niveau.
Nu hem overnemen van Boca is risicovol, aangezien hij net terug is van zijn blessure.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

De Realist wrote: 20 Jan 2023, 14:52
Hatseflats wrote: 20 Jan 2023, 12:32

Voorspelt niet heel veel goeds.. :wonder:
Misschien heb ik al weer iets gemist ondertussen, maar dit voorspelt weinig goeds toch?
En waarom zou dat niet veel goeds moeten voorspellen? Brands heeft nu toch wel andere dingen aan zijn hoofd, lees het z.s.m. versterken van de selectie, dan een vragenuurtje? Na een transferperiode is het prima om terug te kijken, of we er dan tevreden mee zijn? dat moeten we afwachten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heel bijzonder dat mensen uit de aankondiging van een interview halen dat het niet veel goeds voorspelt. Volkomen logisch dat hij wat vertelt over de transfers van drie aanvallers. Over de inkomende transfers, waarom duurde het lang bijvoorbeeld. Waarom kwam Arnaut op het laatste moment toch en natuurlijk de aankondiging van de nieuwe TD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Maikel wrote: 20 Jan 2023, 14:18 Huidige selectie graag bespreken in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic gaat over geruchten of nieuws wat betreft transfers rondom PSV
Mensen let hier even op. Vind het nu ook hinderlijk worden.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Standbeeld wrote: 20 Jan 2023, 15:44
Maikel wrote: 20 Jan 2023, 14:18 Huidige selectie graag bespreken in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic gaat over geruchten of nieuws wat betreft transfers rondom PSV
Mensen let hier even op. Vind het nu ook hinderlijk worden.
En dan wordt het serieus! Pas op, jongens. D'n buste wordt chagrijnig ;)
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik ken Ander Barrenetxea verder niet, maar zijn blessurehistorie is vrij vergelijkbaar met die van Noni (1e wat ik check na de afgelopen jaren :) ).
Dus dat is niet echt positief.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Bruma kunnen we in elk geval niet meer terughalen.
Ben wel toe aan een nieuwtje. Het is zo 16.00 uur, kom op Marco en Rik: vertel ons over de coup die we uithalen om Danjuma alsnog binnen te halen...
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Robson de Souza wrote: 20 Jan 2023, 15:54 Bruma kunnen we in elk geval niet meer terughalen.
Ben wel toe aan een nieuwtje. Het is zo 16.00 uur, kom op Marco en Rik: vertel ons over de coup die we uithalen om Danjuma alsnog binnen te halen...
Nog 3 minuten inderdaad! Spannend!
Locked