Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 21 Jan 2023, 09:38 Een nieuwe dag, dus weer een nieuwe dag om te verkondigen dat er vandaag of morgen een aanwinst wordt gepresenteerd!
Laten we het hopen.

Ik verwacht binnen 10 dagen zeker een aanwinst :D
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 21 Jan 2023, 10:11
Josef Dettelbacher wrote: 21 Jan 2023, 09:47 Memphis staat inderdaad bekend om z'n harde werken, en wordt bij oranje ook niet voor niets belangrijk gemaakt. Als je slecht in de groep ligt, word je er net als Cillessen gewoon uitgeknikkerd.

En laten we eerlijk zijn: is PSV in de positie om spelers als Memphis en Malen aan zich voorbij te laten gaan? Ik vind een beetje lollig doen op het forum best leuk, maar dit gaat richting een sollicitatiegesprek bij het Pieter baan centrum.
Schmidt zag het talent van Malen maar had tegelijkertijd ook een hekel aan Malen, net als teamgenoten. Het is niet zo dat Malen nu voor het PSV-salaris van toen hier zou komen voetballen. Als je zo'n investering van 10mln doet dan wil je geen speler hebben waar de halve groep inclusief trainer zich mogelijk aan gaat ergeren. Ik denk dat je bij Memphis nog wel eens stuk duurder uit bent dan bij Malen. En als Memphis liever spits speelt dan op de flanken, terwijl we een buitenspeler nodig hebben, dan kan je jezelf afvragen of het verstandig is om Memphis te halen. Dan zou Danjuma verstandiger zijn. Haal je Memphis over 1 a 2 jaar alsnog als Luuk ermee stopt of vertrekt. PBC vind ik wat overdreven.
Inhoudelijk misschien nog wel, maar ik geloof gewoon totaal niet dat de komst van Memphis ook maar één seconde realistisch is geweest.

Malen daarentegen had denk ik wel gekund, die staat er een stuk minder op.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Mensen, serieus... Die SPA toevoeging was toch zo duidelijk als wat? 🤣 Er valt totaal niets te melden dus dan worden sommigen gewoon een beetje lollig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
NilisInOranje
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:21

Echt een enerverend transferwindow, maar dan waarin nog niet veel goed afloopt..
Serieuze vraag: Zou Danjuma met John de Jong wel binnen zijn gehaald? Er kwamen de laatste perioden veel spelers vanwege 'het goede verhaal'.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Enerverend? Voorlopig zijn we, maar dit vind ik en ik weet er geen reet van af, vooral de grote verliezer. Vind er persoonlijk niks enerverends aan eigenlijk... 😒
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
NilisInOranje
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:21

Juancho wrote: 21 Jan 2023, 11:05 Enerverend? Voorlopig zijn we, maar dit vind ik en ik weet er geen reet van af, vooral de grote verliezer. Vind er persoonlijk niks enerverends aan eigenlijk... 😒
Vraag

Heeft het woord enerverend een positieve of een negatieve betekenis?
Antwoord

In de negatieve betekenis ‘op de zenuwen werkend’ is enerverend standaardtaal in het hele taalgebied. In de positieve betekenis ‘spannend’, ‘opwindend’ is enerverend standaardtaal in Nederland.
Toelichting

De betekenis van het werkwoord enerveren is ‘de zenuwen prikkelen’, ‘op de zenuwen werken’. Het daarvan afgeleide tegenwoordig deelwoord enerverend betekent dus ‘de zenuwen prikkelend’, ‘op de zenuwen werkend’. Dat is een negatieve betekenis.

(1) Blijkbaar vond oma het ritme van de muziek behoorlijk enerverend.

(2) Het enerverende gedrag van de presentator werd niet geapprecieerd door het publiek.

In Nederland heeft enerverend ook de positieve betekenis ‘spannend’, ‘opwindend’ gekregen. In die betekenis is enerverend standaardtaal in Nederland. In België is het gebruik van enerverend met een positieve betekenis ongebruikelijk.

(3) Oranje won in een enerverende wedstrijd met 3-2 van Zuid-Korea. [standaardtaal in Nederland]

(4) Zelfs de talrijke vijanden van Peter Greenaway moesten toegeven dat zijn nieuwste film een enerverende ervaring was. [standaardtaal in Nederland]
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Jongens geen paniek, vanmiddag tekent mitroglou 2.0, die valt vanavond direct in, maakt ons gek met zijn eerste 3 balcontacten en vervolgens hoor je er nooit meer wat van
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

NilisInOranje wrote: 21 Jan 2023, 11:01 Echt een enerverend transferwindow, maar dan waarin nog niet veel goed afloopt..
Serieuze vraag: Zou Danjuma met John de Jong wel binnen zijn gehaald? Er kwamen de laatste perioden veel spelers vanwege 'het goede verhaal'.
John vertelt het verhaal wat PSV als organisatie van plan is, dus nee. Het is niet zo dat alleen John kan praten en de rest maar wat loopt te zwetsen. Sterker nog, ik vond John helemaal geen overtuigende prater.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

De Realist wrote: 21 Jan 2023, 11:11 Jongens geen paniek, vanmiddag tekent mitroglou 2.0, die valt vanavond direct in, maakt ons gek met zijn eerste 3 balcontacten en vervolgens hoor je er nooit meer wat van

Gelukkig weet jij er geen reet van!
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Voor vanavond 00:00 zal Fabio Silva gepresenteerd worden. :applaus:
Ricardo Zamora
International
Posts: 993
Joined: 09 Aug 2018, 04:41
Clubvoorkeur: PSV

Drommels wrote: 21 Jan 2023, 10:48 Is Lucas Moura niet ook een buitenkansje? Zit al weken niet meer bij de selectie salaris van 4,3 mil per jaar.
Lucas Moura en scoren tegen Ajax in de Arena. Good memories.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Elfrink tweet het net ook, Danjuma kiest liever voor de nr. 19 van PL dan voor PSV. Eerder zagen we Tsygankov al naar Girona gaan. Je moet de aantrekkingskracht van die grote competities echt niet onderschatten.

Dan kun je die jongens wel verwijten dat ze een onbegrijpelijke keuze maken, maar wellicht moeten we onszelf verwijten dat we toch elke keer weer die hoop hebben..
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV

Madueke wrote: 21 Jan 2023, 11:22 Elfrink tweet het net ook, Danjuma kiest liever voor de nr. 19 van PL dan voor PSV. Eerder zagen we Tsygankov al naar Girona gaan. Je moet de aantrekkingskracht van die grote competities echt niet onderschatten.

Dan kun je die jongens wel verwijten dat ze een onbegrijpelijke keuze maken, maar wellicht moeten we onszelf verwijten dat we toch elke keer weer die hoop hebben..
Naast competitie heeft het salaris er ook veel mee te maken…
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Vergeet niet dat je daar vanzelfsprekend ook eerder in beeld bent om zo evt nog door te stromen naar een betere club binnen diezelfde competitie
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

NilisInOranje wrote: 21 Jan 2023, 11:07
Juancho wrote: 21 Jan 2023, 11:05 Enerverend? Voorlopig zijn we, maar dit vind ik en ik weet er geen reet van af, vooral de grote verliezer. Vind er persoonlijk niks enerverends aan eigenlijk... 😒
Vraag

Heeft het woord enerverend een positieve of een negatieve betekenis?
Antwoord

In de negatieve betekenis ‘op de zenuwen werkend’ is enerverend standaardtaal in het hele taalgebied. In de positieve betekenis ‘spannend’, ‘opwindend’ is enerverend standaardtaal in Nederland.
Toelichting

De betekenis van het werkwoord enerveren is ‘de zenuwen prikkelen’, ‘op de zenuwen werken’. Het daarvan afgeleide tegenwoordig deelwoord enerverend betekent dus ‘de zenuwen prikkelend’, ‘op de zenuwen werkend’. Dat is een negatieve betekenis.

(1) Blijkbaar vond oma het ritme van de muziek behoorlijk enerverend.

(2) Het enerverende gedrag van de presentator werd niet geapprecieerd door het publiek.

In Nederland heeft enerverend ook de positieve betekenis ‘spannend’, ‘opwindend’ gekregen. In die betekenis is enerverend standaardtaal in Nederland. In België is het gebruik van enerverend met een positieve betekenis ongebruikelijk.

(3) Oranje won in een enerverende wedstrijd met 3-2 van Zuid-Korea. [standaardtaal in Nederland]

(4) Zelfs de talrijke vijanden van Peter Greenaway moesten toegeven dat zijn nieuwste film een enerverende ervaring was. [standaardtaal in Nederland]
I know maar zelfs dat voel ik niet. Vooral gelatenheid en daar is weinig enerverends aan 😁😉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda wrote: 21 Jan 2023, 11:34 Vergeet niet dat je daar vanzelfsprekend ook eerder in beeld bent om zo evt nog door te stromen naar een betere club binnen diezelfde competitie
Eerder?, weet je dat zeker.
PSV kan daar toch makkelijk iets tegenoverzetten

vanuit PSV
Gakpo -> Liverpool
Madueke -> Chelsea

Vanuit Villareal:
Danjuma -> Everton

Vanuit Dinamo Kiev
Tsygankov -> Girona
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Volgens mij zeg ik nergens dat het vanuit PSV of welke andere club in een kleine competitie niet mogelijk is, maar alleen dat het vanuit een grotere competitie wat gemakkelijker is, c'est ça. Het is behalve het geld een handige niet vastgelegde secundaire arbeidsvoorwaarde
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV



Zou mooi zijn als we rond de 3 miljoen kunnen krijgen voor Seelt.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ComeOnPSV wrote: 21 Jan 2023, 12:04

Zou mooi zijn als we rond de 3 miljoen kunnen krijgen voor Seelt.
Zou zeker mooi zijn. Vind het ook wel een speler met een interessant profiel voor een cv. Maar het is een beetje een slapjanus, zo komt hij tenminste over. Maar ik sluit niet uit dat hij het met zijn fysiek prima gaat doen daar. En ook dit soort transfers bewijzen het nut van opleiden.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

Wat zouden jullie vinden van Noa Lang?

Goede speler, maar wel een lastig persoon.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast wrote: 21 Jan 2023, 12:15 Wat zouden jullie vinden van Noa Lang?

Goede speler, maar wel een lastig persoon.
Nee.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast wrote: 21 Jan 2023, 12:15 Wat zouden jullie vinden van Noa Lang?

Goede speler, maar wel een lastig persoon.
Als ze Ruud die naam aandragen spuugt hij spontaant zijn koffie uit denk aangezien karakter en mentaliteit zo hoog staan, wat een iritant tyfusventje is dat zeg, nepmarokkaan
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

3 miljoen voor Seelt, staat toch ook totaal niet in verhouding met wat we bijvoorbeeld kregen voor een Doan. Die Engelsen zijn gek
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

FritskePhilips wrote: 21 Jan 2023, 09:17
ruuddevil wrote: 21 Jan 2023, 09:07 Je slaat weer een beetje door Fritske. Hopelijk ben je nog lekker in slaap gevallen met je duim in je mond. No way dat Depay ook maar een seconde aan een terugkeer naar PSV heeft gedacht. En onrust daar geloof ik al helemaal niet in. Je kan een hoop over Brands zeggen, maar hij blijft altijd rustig. Ook Ruud is iemand die niet zo snel in paniek raakt. Dus waarom je onrust wil stoken met fantasie verhalen daar begrijp ik weinig van.
Ik begrijp de scepsis, het verbaasde mij zelf ook. Laten we afwachten of Brands er iets over vertelt na afloop van de window.

Waarschijnlijk zal er niets over gezegd worden wanneer het alsnog lukt een buitenspeler aan te trekken. Maar wanneer dit niet het geval is, sluit ik niet uit dat er namen naar boven komen van kandidaten die benaderd zijn.
Fritske je kan mooi schrijven en vind je een leuke toevoeging op het forum maar wanneer is ook maar 1 van je recente scoops uitgekomen?
Zou je je nieuwe bron niet hetzelfde moeten behandelen als je ex schoonvader en met iets meer scepsis moeten benaderen?
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

kastoekast wrote: 21 Jan 2023, 12:15 Wat zouden jullie vinden van Noa Lang?

Goede speler, maar wel een lastig persoon.
Mbt dat laatste: Van Gaal vond hem wél en Danjuma níét geschikt voor de WK selectie en de reden had niets met kwaliteiten te maken maar met het 'in de groep liggen'.

Als Danjuma naar PSV zou komen zou het gros dat geweldig vinden, maar Lang niet?
Locked