Dat Onona niet mag trainen met de groep en bij de club is nog zwaarder dan zijn schorsing, al heeft hij het voordeel een keeper te zijn en daarom prima individueel met een keeperstrainer te kunnen trainen op een andere locatie. Maar dit gaat erin hakken natuurlijk, het zal afwachten zijn of hij zijn huidige niveau nog gaat halen daarna.
RaJitsu wrote: ↑06 Feb 2021, 13:36
Kennelijk is er een precedent met een speler van Telstar die twee jaar opgelegd kreeg en omdat hij aangaf dat het per ongeluk was dit verlaagd is naar 6 maanden.
Dit zal Douglas zijn geweest. Ook hij kreeg 1 jaar opgelegd voor gebruik van furosemide, wat werd teruggebracht naar 6 maanden na hoger beroep (uiteindelijk werden het 9 maanden). Dat was in 2018.
Al had hij het niet eens per ongeluk ingenomen; hij worstelde met zijn gewicht, kreeg die pil van een vriend om af te vallen en wist niet dat het op de dopinglijst staat.
Daarvoor, in 2016, kreeg Telstar speler Van Essen maar liefst 2 jaar schorsing voor hetzelfde middel.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Met de carriere van Onana komt het denk ik wel goed. Het verhaal bij Ajax kan een ander verhaal worden. Mocht Ajax de schorsing bijvoorbeeld weten terug te draaien tot een half jaar, dan is het alweer anders dan een heel jaar. Voor Ajax een flinke aderlating. Niet alleen financieel, maar ook sportief. Stekelenburg op doel is toch wel iets anders dan Onana. Wel erg jammer dat PSV tot nu toe zelf niet goed en stabiel genoeg is en dat het 8 punten moet inhalen om boven Ajax te komen.
Ik vind de schorsing van Onana van een jaar niet spelen én niet trainen trouwens wel heel erg zwaar. Zal vast allemaal kloppen volgens de regels, maar had van mij niet gehoeven. Ik vind het voor Ajax natuurlijk prima, maar voor Onana persoonlijk niet. Dat is gewoon een wereldkeeper.
Struviet wrote: ↑07 Feb 2021, 14:57
Ik vind de schorsing van Onana van een jaar niet spelen én niet trainen trouwens wel heel erg zwaar. Zal vast allemaal kloppen volgens de regels, maar had van mij niet gehoeven. Ik vind het voor Ajax natuurlijk prima, maar voor Onana persoonlijk niet. Dat is gewoon een wereldkeeper.
Had hij de regels moeten volgen, was er niks aan de hand geweest. Hij weet dat als je zulke risico's neemt je geschorst kan worden. En dat lulverhaal van ik nam het verkeerde pilletje. Dat is wel zéér toevallig.
Voor mij is die Onana de verpersoonlijking van onsportief en achterbaks gedrag.
Hij heeft een maskeermiddel genomen om de zaak te besodemieteren en hoogstwaarschijnlijk iets geslikt wat op de dopinglijst stond en dus gemaskeerd moest worden.
Eigenlijk is het dus een bedrieger in dubbel opzicht en zou een schorsing van 2+4 jaar toepasselijk zijn
Bovendien is hij een onsportieve, notoire tijdrekker. Weg daarmee in het vaderlandse voetbal
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
King Cobra wrote: ↑07 Feb 2021, 17:09
Toch ben ik hem nog altijd dankbaar voor die ene keer......
Als tijdrekken in de genen zit dan doe je dat ook wanneer het op 't verkeerde moment is.
Zegt dus ook iets over de taktische onbenulligheid van Onana want volgens hem was dat in 2019 op de bijna jaarlijkse PSV feestdag van 8 mei de beste keuze
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Zelfs dat maskeringsmiddel was om tijd te rekken mbt de doping straf.
zonder dat middel was hij veel sneller en zwaarder gestraft voor een ernstiger vergrijp.
Dat is bij alle doping schorsingen het geval, ze gaan voor Onana geen uitzondering maken. Verder is Onana geen wereldkeeper. Dat ben je pas als je je meerdere jaren op topniveau bewijst. Een Eredivisie keeper is geen wereldkeeper, dat was Gomes ook niet destijds. Onana heeft er wel de potentie voor, maar da's anders.
Onana is zwaar overrated. Zou het sowieso niet redden bij de grote clubs. Chelsea haalde afgelopen zomer een keeper uit Frankrijk. Voor dat bedrag konden ze Onana ook krijgen.
Onana is één van de beste keepers van Europa momenteel, daar kunnen we toch wel gewoon eerlijk over zijn?
Het is een walgelijke vent, die al minstens 3 zware knieblessures had verdiend, maar een top keeper is het wel.
Vind ik niet hoor. Onana is structureel de beste Ajacied op Europees niveau, houdt de club in ontelbaar veel wedstrijden op de been. Hij is absoluut top 10 van Europa en daarmee dus één van de betere keepers van het continent. Je moet het hem nageven, ondanks dat het een galbak bij een lelijke club is .
Oneens, er zijn minimaal 10 keepers in Europa die zich al jaren week in week uit op een veel hoger niveau en ook in de CL hebben laten zien. Eerlijk gezegd denk ik dat alleen voetbalvolgers in Nederland Onana in de top 10 van Europa zullen plaatsen. Ik vind hem de beste van de Eredivisie en de potentie hebben om bij de beste van Europa te horen, maar nu? Nee, zeker niet. Maar daar zijn verschillende meningen over, prima.
Top tien vind ik wat te sterk, maar top 15 op zeker.
Top tien zou voor mij zijn:
1. Jan Oblak
2. Alison Becker (laatste weken niet eigenlijk)
3. Ter Stegen
4. Neuer
5. Ederson
6. Lloris
7. Donnarumma
8. Courtois
9. Handanovic
10. Keylor Navas
Dan vind ik Kasper Schmeichel #11 en erna komt een groepje keepers met De Gea, Bürki, Onana, Szcesny, Sommer en nog wat anderen.
Ik ben het ongeveer eens met die top 10, misschien net een andere volgorde. Als je verschillende top 10/20 lijsten gaat lezen van verschillende bladen/pundits zie je vaak bovenstaande namen, soms wat anderen, nooit Onana. Het zijn allemaal meningen natuurlijk, en ook voor mij is Onana nog geen Europese top. Agree to disagree.
Ik vind alleen Oblak, Ter Stegen en een Neuer in vorm beduidend beter dan Onana. Dit is een enorme aderlating voor Ajax en zeker goed voor ons. Onana heeft in de eredivisie al veel punten gepakt voor ze en dit kan alleen maar negatief voor ze uitwerken.
Ik vind Onana ook een hele goede keeper en buiten het veld is het volgens mij ook een sympathieke gast. Maar hij is zeker niet beter dan Gomes bij ons was in mijn ogen, dus hoewel hij nu heel hoog niveau heeft vind ik het geen zekerheidje dat hij bij een buitenlandse topclub ook zou slagen.