Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

LaFoquita wrote: 23 Jan 2023, 13:42 Ik verwacht vanavond en anders morgen een gerucht dat we al redelijk ver zijn met een rechtsbuiten. Redelijk grote vis waar we allemaal heel tevreden mee zijn! Dus geen zorgen meer mannen :nuts:
Inside info??
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV

YMSA13 wrote: 23 Jan 2023, 13:59
PSVerDenBosch wrote: 23 Jan 2023, 13:56
Ik zie dat ie 17 is en nog anderhalfjaar contract. Misschien iets voor de talentenpool?
volgens transfermarkt heeft hij een waarde van 3.5 mil, lijkt me veel voor de talentenpot
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

YMSA13 wrote: 23 Jan 2023, 13:59
PSVerDenBosch wrote: 23 Jan 2023, 13:56
Ik zie dat ie 17 is en nog anderhalfjaar contract. Misschien iets voor de talentenpool?
17 en een transferwaarde van 3.5 miljoen das aardig. (wel een linksbuiten btw)
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV



Heerlijke lichtvoetige dribbelaar en retesnel
Last edited by RV1913 on 23 Jan 2023, 14:08, edited 1 time in total.
040-076
Meervoudig international
Posts: 1,054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41

Dat is verre familie van Julian Jenner met die scharen.
Marcel for president!
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

040-076 wrote: 23 Jan 2023, 14:07 Dat is verre familie van Julian Jenner met die scharen.
Nee wel het neefje van Joelson Fernandes waar we eerder aan gelinkt zijn.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

LaFoquita wrote: 23 Jan 2023, 13:42 Ik verwacht vanavond en anders morgen een gerucht dat we al redelijk ver zijn met een rechtsbuiten. Redelijk grote vis waar we allemaal heel tevreden mee zijn! Dus geen zorgen meer mannen :nuts:
Wel leuk dat je als zeehond tevreden bent met een grote vis :D
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:10
040-076 wrote: 23 Jan 2023, 14:07 Dat is verre familie van Julian Jenner met die scharen.
Nee wel het neefje van Joelson Fernandes waar we eerder aan gelinkt zijn.
We zijn eerder ook al gelinkt aan Roger. Afgelopen zomer.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 23 Jan 2023, 14:15
RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:10

Nee wel het neefje van Joelson Fernandes waar we eerder aan gelinkt zijn.
We zijn eerder ook al gelinkt aan Roger. Afgelopen zomer.
Oh dat wist ik niet
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Roger Fernandes wordt wel gezien als één van de grootste talenten in Portugal. Maakte op zijn 16e al zijn debuut bij Braga. Zal eerst voor Jong zijn, maar is hartstikke welkom wat mij betreft.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH wrote: 23 Jan 2023, 14:26 Roger Fernandes wordt wel gezien als één van de grootste talenten in Portugal. Maakte op zijn 16e al zijn debuut bij Braga. Zal eerst voor Jong zijn, maar is hartstikke welkom wat mij betreft.
Zou ook echt een top aankoop zijn en ook een potentiele cashcow!
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwacht Anthony Elanga. Everton was met hem bezig totdat zij voor Danjuma gingen en Dortmund was een optie maar ook die huurtransfer is van de baan. Ten Hag wilt hem verhuren voor minuten en weet dat hij die minuten bij PSV zal maken. ;)
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Denk dat de voorkeur bij PSV niet bij het huren van een speler ligt. Na Fabio Silva verwacht ik wel een aankoop voor op de flank. In ieder geval een, wellicht daarnaast nog een extra winger huren. Elanga zal qua kostenplaatje echter behoorlijk prijzig zijn. Die speelt ook niet voor een paar appels bij Man Utd.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 23 Jan 2023, 14:35 Denk dat de voorkeur bij PSV niet bij het huren van een speler ligt. Na Fabio Silva verwacht ik wel een aankoop voor op de flank. In ieder geval een, wellicht daarnaast nog een extra winger huren. Elanga zal qua kostenplaatje echter behoorlijk prijzig zijn. Die speelt ook niet voor een paar appels bij Man Utd.
Iets meer dan 2,2M per jaar, in Ponden welteverstaan...
Dat is inderdaad wel ietsje meer dan een paar appels
La vida és massa curta per no fer broma
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

DadOfFour wrote: 23 Jan 2023, 14:37
DonyellMalen wrote: 23 Jan 2023, 14:35 Denk dat de voorkeur bij PSV niet bij het huren van een speler ligt. Na Fabio Silva verwacht ik wel een aankoop voor op de flank. In ieder geval een, wellicht daarnaast nog een extra winger huren. Elanga zal qua kostenplaatje echter behoorlijk prijzig zijn. Die speelt ook niet voor een paar appels bij Man Utd.
Iets meer dan 2,2M per jaar, in Ponden welteverstaan...
Dat is inderdaad wel ietsje meer dan een paar appels
Ligt eraan wat voor appels... er zijn ook eieren van meerdere miljoen per stuk :wonder:
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:41
DadOfFour wrote: 23 Jan 2023, 14:37
Iets meer dan 2,2M per jaar, in Ponden welteverstaan...
Dat is inderdaad wel ietsje meer dan een paar appels
Ligt eraan wat voor appels... er zijn ook eieren van meerdere miljoen per stuk :wonder:
Maar eieren zijn geen appels :indexfinger:
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 23 Jan 2023, 14:43
RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:41

Ligt eraan wat voor appels... er zijn ook eieren van meerdere miljoen per stuk :wonder:
Maar eieren zijn geen appels :indexfinger:
Scherp... on-topic btw, het schijnt dat PSV op de tribune zat voor Amin Sarr dit weekend bij de wedstrijd van Heerenveen.

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Om even bij het groente en fruit te blijven...

Het is echt komkommertijd he. ... :mrgreen:

We zijn toe aan concrete geruchten, voor de draad ermee!
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:45
SKERLA wrote: 23 Jan 2023, 14:43

Maar eieren zijn geen appels :indexfinger:
Scherp... on-topic btw, het schijnt dat PSV op de tribune zat voor Amin Sarr dit weekend bij de wedstrijd van Heerenveen.

Dat zal vast niet de eerste keer geweest zijn.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 23 Jan 2023, 10:53
Robson de Souza wrote: 23 Jan 2023, 09:05



Vorige week 63 keer, dat is inderdaad vrij weinig.
[mention]Heruone[/mention], kan jij dit eens voor mij duiden als je wil? Is het antwoord te simpel dat je met betere spelers in deze situatie ook met een hogere xG van het veld af stapt?
Een balcontact in de zestien wil op zich niet veel zeggen, het is even kort gezegd vooral de manier waarop die plaatsvindt en wat de situatie is van de omgeving. Dat bepaalt ook in hoeverre je scoort op het xG model. Het xG model is vrij simpel namelijk. Duizenden wedstrijden (understatement) zijn geanalyseerd en op basis daarvan is voor elke schotlocatie berekend hoe groot de kans is om een schot in die locatie te converteren naar een doelpunt. Vervolgens zijn nog een hoop andere zaken meegenomen, zoals bijv. de positie van de keeper, positie van verdedigers tegenstander, is het met hoofd/voet, welk bereik qua angle heeft de bal afhankelijk van het been waarmee je schiet, etc.

xG is gewoon een algemene statische benadering hoe groot in zijn algemeen de kans is dat die bal gescoord wordt. Vervolgens zal een kwalitatief betere speler bij een zelfde xG een hogere mogelijkheid hebben om ook daadwerkelijk te scoren. Wat je ook nog heb is xGOT. Daarmee kijk je wat de xG is op basis van waar de bal terecht komt na het schot. Een xG van 0.07 die je in de rechterkruising poeiert, zal een significant hoge xGOT hebben. Nadeel bij dit model is dat als je overschiet/mist, het geen waarde oplevert. Door xG, xGOT en hoeveelheid goals te combineren, kan je wel een goede voorspelling doen over iemand zijn kwaliteiten. Bijv. Lewandowksi presteert bijv. elk jaar over zijn xG als ik het goed heb. Dat is gewoon pure kwaliteit als het op afmaken aankomt.

Uiteindelijk zal een kwalitatief betere ploeg wel een hogere xG geven. Maar dat komt ook omdat zij anderzijds ook moeilijkere kansen kunnen creëren of bijv. spelers in kansrijkere posities kunnen brengen. Zie het verschil tussen een voorzet van Gakpo of eentje van El Ghazi die aan zou komen.

Nu had PSV vorige week tegen Fortuna inderdaad gewoon moeten winnen. En heeft PSV een aantal grote kansen gehad die er normaliter in vliegen. Dat is zuur, gebeurd nou eenmaal wel eens in het seizoen. Maar die 63 balcontacten in de zestien zijn wel een uitzondering, c.q. absolute uitschieter. PSV scoort gemiddeld 31.6 touches in de zestien tegenstander en staat daarmee 2e (ongeveer evenveel als nr. 3 feyenoord). Als je het echter hebt over in hoeverre PSV possessies/kansen weet om te zetten in balcontacten/schoten in de zestien, dan doet PSV het aanzienlijk minder. Dat had ik laatst in het analyse gedeelte van dit forum al eens uitgezet en daarin scoort PSV gewoon slecht. Als je de penalty niet meerekent tegen Vitesse, was dit als het goed is al de 6e wedstrijd dat PSV niet boven een xG van 1 uitkomt. Dat betekend dat je in meer dan 33% van de wedstrijden dus statisch gezien niet 100% kans zou hebben om te één doelpunt te maken. Dat is... tja.

Een balcontact zelf zegt niet zoveel. Het is vooral de manier waarop en hoe. Beweging is daarbij key. Stilstaan is dodelijk.
Last edited by Heruone on 23 Jan 2023, 14:56, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 23 Jan 2023, 14:35 Denk dat de voorkeur bij PSV niet bij het huren van een speler ligt. Na Fabio Silva verwacht ik wel een aankoop voor op de flank. In ieder geval een, wellicht daarnaast nog een extra winger huren. Elanga zal qua kostenplaatje echter behoorlijk prijzig zijn. Die speelt ook niet voor een paar appels bij Man Utd.
Elanga zal je voor een half jaar huren 1,1/1,2 mil kosten. Indien hij een x aantal minuten haalt misschien nog wel een "korting" voor Manchester United maakt 3 of 4 ton niet veel verschil. De ontwikkeling van zo'n speler integendeel is wel heel belangrijk voor Manchester United, hij staat nu stil in zijn ontwikkeling en in de Eredivisie zal hij zijn klasse kunnen laten zien. Ik denk dat dit het buitenkansje is waar Marcel en Ruud op hopen (wat betreft huren). Ik krijg juist het gevoel dat er absoluut geen grote aankopen gedaan worden om een nieuwe TD te kunnen binnenhalen en deze ook extra vrijheid te kunnen geven op het gebied van aankopen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Zaak is gewoon nu dat er kwaliteit bij komt. Ik ben kritisch op Ruud en ik vind dat hij momenteel onvoldoende scoort als trainer, maar het feit is ook dat aan een voorhoede met Bakayoko en El Ghazi momenteel gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig te beginnen valt. Ik denk oprecht dat de aanval Simons - El Ghazi - Bakayoko overal gezien, onderkant linkerrijtje materiaal gezien is. Waarbij Simons de boel omhoog trekt.

Ik heb op zich vrede met 1 buitenspeler, omdat ik denk dat het voor het collectief beter is/kan zijn als Simons als valse buitenspeler gaat spelen. Dat brengt, puur door zijn speelstijl, meer dynamiek denk ik. Je hebt alleen wel een probleem in de breedte in de aanval.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29

RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:45
SKERLA wrote: 23 Jan 2023, 14:43

Maar eieren zijn geen appels :indexfinger:
Scherp... on-topic btw, het schijnt dat PSV op de tribune zat voor Amin Sarr dit weekend bij de wedstrijd van Heerenveen.

SKERLA wrote: 23 Jan 2023, 14:46
RV1913 wrote: 23 Jan 2023, 14:45

Scherp... on-topic btw, het schijnt dat PSV op de tribune zat voor Amin Sarr dit weekend bij de wedstrijd van Heerenveen.

Dat zal vast niet de eerste keer geweest zijn.
Ik hoop dat dat de laatste keer was want Sarr is toch echt niet het niveau wat PSV moet nastreven
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Wat zijn de serieuzere opties momenteel?
Huren: Elanga en misschien Sancho?
Kopen: Nakamura, Popescu, Reis Nelson, Sarr, Yusuf Demir, ...??
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Heruone wrote: 23 Jan 2023, 15:02 Zaak is gewoon nu dat er kwaliteit bij komt. Ik ben kritisch op Ruud en ik vind dat hij momenteel onvoldoende scoort als trainer, maar het feit is ook dat aan een voorhoede met Bakayoko en El Ghazi momenteel gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig te beginnen valt. Ik denk oprecht dat de aanval Simons - El Ghazi - Bakayoko overal gezien, onderkant linkerrijtje materiaal gezien is. Waarbij Simons de boel omhoog trekt.

Ik heb op zich vrede met 1 buitenspeler, omdat ik denk dat het voor het collectief beter is/kan zijn als Simons als valse buitenspeler gaat spelen. Dat brengt, puur door zijn speelstijl, meer dynamiek denk ik. Je hebt alleen wel een probleem in de breedte in de aanval.
Niet alleen in de aanval, want met Simons als buitenspeler mis je op het middenveld ook wel wat.
Dan heb je aanvallend alleen nog Veerman, Sangare en Til.
Verdedigend hebben we eigenlijk alleen Guti, die mogelijk minder nodig is als Mauro weer speelt straks.
Houdt niet over allemaal
Locked