Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim wrote: 08 Feb 2021, 13:38 Wat een goeie vraag eigenlijk. In al het tumult hebben we nooit te horen gekregen of het pilletje ook daadwerkelijk wat tegen de hoofdpijn heeft gedaan. Lijkt me toch redelijk belangrijk :lol:
https://www.apotheek.nl/medicijnen/furo ... uik-ik-het

Hoofdpijn kan juist een bijwerking zijn van het medicijn :mrgreen:

Je moet natuurlijk extra veel plassen door die plaspil, jammer dat het een random controle was en niet zoals uit dat filmpje dat hij door dat deurtje 'dopingcontrole' moet; want dan zie ik helemaal voor me gezien, dat hij na de wedstrijd, door dat pilletje, zo nodig moest plassen dat hij de eerste de beste toilet zocht, bleek dat juist de dopingcontrole te zijn.
Last edited by Sensation on 08 Feb 2021, 13:42, edited 1 time in total.
ShovingNE2
Site Admin

Hij schijnt er wel zwanger van zijn geworden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
[mention]Persepolis[/mention] Klopt dit? Pilletjes zouden toch veel op elkaar lijken.

300[/image]
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zie ze wel Lars halen volgend seizoen
Persepolis
Vedette

deninho32 wrote: 08 Feb 2021, 13:49 @Persepolis Klopt dit? Pilletjes zouden toch veel op elkaar lijken.

300[/image]
deze lijken inderdaad op elkaar, echter is dat een tablet furosemide 500 mg. Een zeer hoge sterkte die alleen bij ernstige gevallen van vochtophoping in de longen of bij mensen die aan de dialyse zitten wordt gebruikt. Of zijn vrouw/vriendin bij deze groepen hoort weet ik niet, maar zo'n sterkte furosemide bij een zwangere vrouw van die leeftijd lijkt me heel sterk. In de meeste gevallen wordt furosemide in de sterkte 20 of 40 mg gebruikt. Deze zijn veel kleiner. Tip: je kan aan de sterktes een schatting maken van hoe groot een tablet is. Een tablet met 500 mg werkzame stof (zoals furosemide 500 of paracetamol 500) zal meestal veel groter zijn dan een tablet met 20 of 40 mg werkzame stof.
Erickpsvkampioen
Bankzitter
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

PSV90 wrote: 08 Feb 2021, 08:04 Ik vind Onana ook een hele goede keeper en buiten het veld is het volgens mij ook een sympathieke gast. Maar hij is zeker niet beter dan Gomes bij ons was in mijn ogen, dus hoewel hij nu heel hoog niveau heeft vind ik het geen zekerheidje dat hij bij een buitenlandse topclub ook zou slagen.
Gomes was een van de beste lijnkeepers. Onana heeft rust, uitstraling, voetballend vermogen. Ik vind Onana completer
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik stel voor dat de bekerronde eruit gehaald wordt deze midweek en dat we woensdagmiddag, of donderdagmiddag alle wedstrijden van afgelopen weekend inhalen. Dan dit weekend gewoon doorvoetballen maar wel tijdstip naar voren trekken en de bekerronde een week opschuiven. In de week van de finale de halve finales + finale spelen en problem solved.

Dus geen Ajax-PSV woensdag 13.00 maar Ajax-Utrecht en Heerenveen-Feyenoord.
tijn0

Ik ga akkoord met het voorstel.
Ardbeg
Mister PSV

Erickpsvkampioen wrote: 08 Feb 2021, 14:24
PSV90 wrote: 08 Feb 2021, 08:04 Ik vind Onana ook een hele goede keeper en buiten het veld is het volgens mij ook een sympathieke gast. Maar hij is zeker niet beter dan Gomes bij ons was in mijn ogen, dus hoewel hij nu heel hoog niveau heeft vind ik het geen zekerheidje dat hij bij een buitenlandse topclub ook zou slagen.
Gomes was een van de beste lijnkeepers. Onana heeft rust, uitstraling, voetballend vermogen. Ik vind Onana completer
Image
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Zullen we onze clublegende Gomes aub niet vergelijken met die frauderende kutjanus?
Voijke
Internationale topspeler

PCGC wrote: 07 Feb 2021, 22:45 Zwaar overrated!?

Onana is één van de beste keepers van Europa momenteel, daar kunnen we toch wel gewoon eerlijk over zijn?
Het is een walgelijke vent, die al minstens 3 zware knieblessures had verdiend, maar een top keeper is het wel.
zou die dat zonder doping ook zijn?
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Erickpsvkampioen wrote: 08 Feb 2021, 14:24
uitstraling?
Als er iets is wat 'ie m.i. juist niet heeft is het dat wel. Dat debiele kapsel is daar mede debet aan.
Voijke
Internationale topspeler

Massimo wrote: 08 Feb 2021, 13:34
Ailon wrote: 08 Feb 2021, 13:20
Dat was het initiatief van oud-wethouder Jorritsma uit Hoorn, meen ik. Die heeft meerdere van dit soort zaken in Brussel aangezwengeld, van o.a. Real Madrid en Valencia
Alleen de bouw van de Arena, parkeerdek en grondaankoop heeft hij ongemoeid gelaten.
Dat is net zo'n toeval dat Onana net die ene keer hoofdpijn had, net die ene keer zonder te kijken en zonder contact met Ajax een andere pil genomen had, (Was de hoofdpijn daarna wel weg?), bleek die 'abusievelijk verkeerd genomen pil' ook nog eens op de dopinglijst te staan en wat een pech dat het die ene keer dat het gebeurde je ook nog eens een out of competition controle kreeg. Allemaal toevallige samenloop van omstandigheden. 😉
Nog vreemder, dat je na die onbewust genomen pil, maw, waar je geen weet van had,, je na een positieve plas niet vol overtuiging een contra expertise aanvraagt.
Dit omdat je zeker weet dat je niets verkeerd gedaan hebt en stellig overtuigd bent dat het resultaat foutief is.

Echter geen contra expertise aangevraagd, dus in mijn ogen is de kans zeer groot dat hij geen out of competitie controle verwacht had en zelf zeer goed weet dat hij fout zat.
Geen contra expertise aangevraagd heeft, omdat hij bang was dat dit bewijs vaster zou maken en evt nog resten van wat het moest maskeren zouden kunnen worden gevonden.

Ik mag hopen dat deze onbeschaamde actie (beroep) wordt afgestraft met een verdubbeling van de straf.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Ailon
Vedette

GillesdelaCroquette wrote: 08 Feb 2021, 12:08 Ok, dus het wordt eigenlijk niet voorgeschreven aan zwangere vrouwen en het lijkt nog niet eens op een paracetamol of aspirine. Waarom dan toch een relatief korte schorsing in vergelijking met andere cases?

Het blijft een vreemd verhaal.
Ajax heeft voor deze casus wel de hulp ingeroepen van "vloerkleed" mannetje Michael van Praag als een soort lobbyist.
Of dat succes gehad heeft ? Waarschijnlijk wel als je vergelijkbare dopinggevallen daarmee vergelijkt en het zich afzijdig houden van de KNVB die ook al 3 maanden op de hoogte was.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
ShovingNE2
Site Admin

Als dat weer uitlekt (net zoals die brief naar AZ waarmee hij zich bemoeid had), dan mag hij eindelijk een keer voor het hekje wegens corruptie. Nooit mag hij zich bemoeien met aangelegenheden die Nederland betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ailon
Vedette

ShovingNE2 wrote: 08 Feb 2021, 18:43 Als dat weer uitlekt (net zoals die brief naar AZ waarmee hij zich bemoeid had), dan mag hij eindelijk een keer voor het hekje wegens corruptie. Nooit mag hij zich bemoeien met aangelegenheden die Nederland betreft.
Hij is voorzitter van de pas opgerichte Nederlandse Sportraad.
Dus een excuus is dan wel weer snel genoeg gevonden.
Niet vergeten dat Michael een spruit is van Jaap, die nooit op een waarheid betrapt kon worden. :D
koetje
Legende

Ailon wrote: 08 Feb 2021, 18:28
Ajax heeft voor deze casus wel de hulp ingeroepen van "vloerkleed" mannetje Michael van Praag als een soort lobbyist.
Dacht dat Van Praag opkwam voor de belangen van het NL voetbal. Een dopingvrije sport hoort daarbij.

Er wordt dus pakweg 200 x op doping gecontroleerd in het voetbal verdeeld over alle divisies (tot en met de 3e divisie). Dan heb je het dus over ontzettend veel spelers en is de kans dat je ooit gecontroleerd wordt klein. Dus wie weet gebruikt die Onana al jaren doping.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Derksen heeft gebeld met [mention]Persepolis[/mention] :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Maikel
Site Admin

Ailon
Vedette

koetje wrote: 08 Feb 2021, 19:45 Dacht dat Van Praag opkwam voor de belangen van het NL voetbal. Een dopingvrije sport hoort daarbij.
Van Praag is alleen geinteresseerd in status.
Vervolgens is hij 2x achtereen afgeserveerd als kandidaat FIFA voorzitter en daarna als kandidaat UEFA voorzitter.
koetje
Legende

Ailon wrote: 08 Feb 2021, 21:02
koetje wrote: 08 Feb 2021, 19:45 Dacht dat Van Praag opkwam voor de belangen van het NL voetbal. Een dopingvrije sport hoort daarbij.
Vervolgens is hij 2x achtereen afgeserveerd als kandidaat FIFA voorzitter en daarna als kandidaat UEFA voorzitter.
Van Praag is een topper hoor
tijn0

Maikel_91 wrote: 08 Feb 2021, 20:49 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384113

Hoe voorspelbaar.
Dat zou goed nieuws zijn.
Ailon
Vedette

koetje wrote: 08 Feb 2021, 21:16
Ailon wrote: 08 Feb 2021, 21:02
Van Praag is een topper hoor
Absoluut. In ajax kringen... zonder enige twijfel.
Daar buiten wordt hij een stuk minder gepruimd. Heeft vorig jaar nog een heel jank verhaal in de media opgehangen dat men hem zag als een "pluche-plakker".
Mossou karakteriseerde hem uitstekend, "van Praag is niet vastgeplakt aan het pluche, maar is het pluche" :lol:
Maikel
Site Admin

Vd Sar dichtbij een mental breakdown denk ik
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Tja, als je zoveel liegt, kan ik me voorstellen dat je zelf niet altijd meer weet wat nu echt de feiten zijn.

Maar gelukkig reageren er genoeg juichaapjes zodat Edje vannacht weer lekker kan slapen.
Last edited by GillesdelaCroquette on 08 Feb 2021, 22:58, edited 1 time in total.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Locked