Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Hatseflats wrote: 24 Jan 2023, 09:37
De Realist wrote: 24 Jan 2023, 09:36 Maar dan accepteer je dus wel dat je Xavi de deur uit laat lopen en je dus een potentieel echt mega bedrag verbrandt
Uh, want?
Waarom zou Xavi blijven als hij nog een half seizoen in een mank elftal moet spelen zal de gedachte daarachter zijn.
Xavi behouden is wel echt de sleutel tot enorme transferinkomsten.
Als je hem nog beter tot zijn recht kan laten komen door er goede spelers omheen te zetten dan gaat hij echt voor een enorm record zorgen.
Zo jong en al zo enorm goed.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Als je nu niet bij de eerste drie eindigt betekent dat Conference League. Heb je de afschrijvingen en salarissen met 15 miljoen teruggedrongen, gaan je inkomsten tov begroten EL+8 punten alsnog 12 miljoen omlaag. Nog los van het feit dat spelers wel komen voor de EL maar wellicht niet een treetje lager.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Nog precies een week en precies 0 geruchten. Dit wordt me een teleurstelling.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Tijn wrote: 24 Jan 2023, 09:41
Hatseflats wrote: 24 Jan 2023, 09:37

Uh, want?
Waarom zou Xavi blijven als hij nog een half seizoen in een mank elftal moet spelen zal de gedachte daarachter zijn.
Xavi behouden is wel echt de sleutel tot enorme transferinkomsten.
Als je hem nog beter tot zijn recht kan laten komen door er goede spelers omheen te zetten dan gaat hij echt voor een enorm record zorgen.
Zo jong en al zo enorm goed.
Dit inderdaad.
En wat [mention]ShovingNE2[/mention] zegt is ook gewoon waar. Dus tik tok Marcel
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
10. Nilis
Bankzitter
Posts: 269
Joined: 26 Aug 2017, 18:05
Clubvoorkeur: PSV

Tot nu toe een dikke vette 1 op het rapport voor Brands en de RVC. Financieel gezond en sportief failliet. Met deze selectie eindig je niet boven Feyenoord, Ajax, AZ en Twente.

Nog een week de tijd om er iets aan te veranderen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Alle vertrouwen in Brands. Komt goed!
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Inderdaad, nog een week om het te fixen. Maar vooralsnog (let op: voorwaarde dat er ook daadwerkelijk versterking komt) vind ik vooral dat Brands aan het puinruimen is.

Dure Bruma eerder verkocht, wat geld in het laatje en eindelijk weg. Veel te dure huur van de overbodige Hoever ook weggewerkt. Meer dan prima deal voor Noni Madueke gedaan en wat mij betreft iets te weinig ontvangen voor Cody Gakpo.

90 miljoen in, salariskosten met pak 'm beet 5miljoen omlaag (Gakpo, Noni + Hoever). In de laatste week graag doorpakken, ik hoop 1 of 2 fatsoenlijke buitenspelers en een rechtsback. Tevergeefs wellicht, maar hoop doet leven.
#FreeGeneratie4
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Als dat het scenario is, dan teken ik ervoor. Laten we hopen dat de stilte er een vol betekenis is, zoals we bij PSV wel vaker hebben meegemaakt, waarna we binnenkort tevreden kunnen terugkijken op deze weken. Maar erg veel reden tot optimisme over de aankoopkant is er vooralsnog niet…
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00

"Puinruimen" midden in het seizoen is wel heel bijzonder, ben nu al benieuwd naar de verklaring van Brands in februari (hoewel daar ook niet alles verteld zal worden). Wanneer je je oude schoenen inruilt voordat je nieuwe duidt er voor mij op dat de RvC flink aan de knoppen draait. De vraag is wat nu de doelstelling is van zowel RvC als Brands, men is het aan de supporters verschuldigd om dat duidelijk te maken. Vooralsnog is het erg teleurstellend.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Nah, ik draai het om. Het puinruimen is juist hoopgevend in mijn ogen omdat het ruimte geeft om spelers te halen die wel iets gaan toevoegen aan PSV. Met Cody, Noni, Hoever en wellicht ook Vertessen en zelfs Van Ginkel verdwijnt er mega veel salaris. Dat is een goede zaak. Moet PSV wel iets voor terughalen uiteraard, maar dan zet men wel degelijk stappen in de goede richting.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Eindhovenvoetbal wrote: 24 Jan 2023, 09:45 Nog precies een week en precies 0 geruchten. Dit wordt me een teleurstelling.
Misschien kunnen de fans vanavond een keer voor de verandering "Marcel wakker worrrreeee" zingen. Een variatie op een bekend nummertje. ;)
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Tijn wrote: 24 Jan 2023, 09:39
Hatseflats wrote: 24 Jan 2023, 09:30 Wellicht willen ze het geld deze periode zo min mogelijk uitgeven, maar wel 2/3 nieuwe spelers halen.

In de zomer ga ik ervan uit dat er echt grote transfers komen om die CL-ticket binnen te halen. Dat is het moment om te pieken.
Ook als je volgend seizoen 1e of 2e wil worden moet je nu doorpakken.
Je moet nu wel wat te besteden hebben en dit seizoen ligt de titel redelijk voor het grijpen.
Er moet echt minimaal 20 miljoen te investeren zijn, als je daar niet 2 goede vleugelspelers voor kan vinden dan kan je het wel vergeten.
Nu doorpakken en de basis leggen voor de zomer, juist zodat je en dit seizoen nog kan presteren en komend seizoen een extra stap kan zetten.
Imo de enige rationeel juiste conclusie.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Hoewel de markt nog 1 week open is en er dus nog wat kan veranderen proef ik vooral dat er bij PSV niet zo gek veel meer gaat gebeuren, dat men vooral blij is met de grote verkopen van Noni en Cody en dat Ruudje het vooral zal moeten afmaken met deze groep incl. huur Silva en heel misschien, als het lukt nog een buitenspeler. Een speler waarvan ik overigens niet verwacht dat die PSV echt direct beter zal maken, maar dat is een aanname.

De PSV directie neemt hiermee in mijn ogen een te grote gok. Je kan dit seizoen maar zo buiten de top 2 of top 3 vallen. Je zit met Xavi die je een goed gevoel moet geven, misschien Benitez ook wel. Je moet nu al gaan bouwen naar komend seizoen toe en je hebt een bak met geld binnen gehaald. Als je daar vertikt iets mee te doen deze window, en dan bedoel ik echt serieus investeren in klasse en kwaliteit... dan scoor je als leiding idd een dikke vette 1.

Brands kennende verwacht ik dus ook niet zoveel spannends meer. Beetje hopen op een buitenkansje die er niet gaat komen en dan de bekende tekst en uitleg. Als TD heb ik niet zo gek veel vertrouwen in Brands. Als AD moet hij alles nog bewijzen maarja, voorlopig is hij vooral TD. Benieuwd wat komende dagen ons nog gaat brengen maar ik houd oprecht mijn hart vast.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Wacht gewoon even af totdat de markt is gesloten en trek dan conclusies. :tear:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 24 Jan 2023, 11:01 Wacht gewoon even af totdat de markt is gesloten en trek dan conclusies. :tear:
Dat kan prima naast elkaar lopen wat mij betreft. Ik trek ook geen conclusies [mention]DonyellMalen[/mention] , ik geef alleen een (voor)gevoel aan, vooral ook op basis van hoe ik PSV de laatste jaren heb beleeft en heb zien handelen.
Last edited by Juancho on 24 Jan 2023, 11:05, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad, mensen 'proeven' van alles en het is net hoe de wind staat welke insteek ze kiezen. Niet te vroeg conclusies trekken mensen, er kan een hoop gebeuren in een week.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Er kan in een week gebeuren, dat klopt. Hoewel we al een aantal keer deze maand een week hebben gehad waarin er niets is gebeurd (qua inkomende transfers) :lol: .Ik ben benieuwd. Dat er weinig naar buiten komt zegt me niet zoveel, wel dat we Danjuma hebben misgelopen. Dat kan betekenen dat we heel erg gegokt hebben op Danjuma en Tsygankov en dat we nu dus moeten doorpakken op optie 3/4?

We hadden natuurlijk wel mogen verwachten dat er iig 1 buitenspeler zou zijn. Gakpo is al 4 weken weg en dat was al 2 maanden bekend. Net als Madueke speelde dat al langer. Dan mag je best verwachten dat er in een fase zoals nu iig 1 buitenspeler binnen is. Maar goed dan is dus helaas niet gelukt waardoor we nu met anderhalve aanvaller tegen Emmen aan mogen treden.

We wachten nog een weekje af. Het vertrouwen is niet zo groot maar PSV heeft afgelopen jaren ook wel eens positief verrast (met Gotze of Xavi) dus daar houd ik me aan vast!
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

RvN in de nieuwe VI:
‘Het zal duidelijk worden als Marcel Brands na deze window volledige openheid van zaken geeft waarom er bepaalde sportieve en financiële keuzes zijn gemaakt. Ik denk dat dit goed is omdat het dan ook voor de achterban duidelijk wordt. Natuurlijk laat ik mijn stem horen, het liefst wil ik dat de beste spelers aan boord blijven omdat we zo goed mogelijk willen presteren. Maar ik kan me ook inleven in het belang van de club en we weten allemaal hoe PSV er financieel voor staat. Dat is een situatie waar we helaas rekening mee moeten houden.’
Wijze teksten.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

DonyellMalen wrote: 24 Jan 2023, 11:58 RvN in de nieuwe VI:
‘Het zal duidelijk worden als Marcel Brands na deze window volledige openheid van zaken geeft waarom er bepaalde sportieve en financiële keuzes zijn gemaakt. Ik denk dat dit goed is omdat het dan ook voor de achterban duidelijk wordt. Natuurlijk laat ik mijn stem horen, het liefst wil ik dat de beste spelers aan boord blijven omdat we zo goed mogelijk willen presteren. Maar ik kan me ook inleven in het belang van de club en we weten allemaal hoe PSV er financieel voor staat. Dat is een situatie waar we helaas rekening mee moeten houden.’
Wijze teksten.
Wijze teksten. Al is dat laatste dus helemaal niet duidelijk voor iedereen.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Niks ten nadele van Ruud, maar ik begin wel steeds meer te denken dat PSV na Schmidt weer uitkomt bij een onervaren coach van binnenuit, puur omdat zo'n man de enige is die accepteert in welke omstandigheden hij moet werken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Geloof ik niets van. Ze hebben gewoon niets anders geprobeerd. En laten we ook niet doen dat de situatie bij PSV uniek is of zo. En de omstandigheden waarin een trainer moet werken zijn natuurlijk prachtig. En problemen in selecties zijn er altijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Is het nou echt puinruimen? Bruma was al weg, Hoever ging al weg. Madueke is een kans die we niet konden laten lopen omdat Chelsea kwam en Gakpo was niet te behouden na zo'n 1e helft van het seizoen. Ondertussen zit Oppegard er nog, Ledezma is nog niet verhuurd en aanvallend kunnen we niets opruimten omdat we geen spelers meer over hebben.

Er is natuurlijk verloop binnen de selectie waarbij de beste spelers vertrekken, de onderkant van de selectie uitstroomt en we de grote groep (waar we juist moeten opruimen) blijft lekker zitten. Opruimen was voor mij geweest als hij Obispo/Teze/Max/Ramalho/Drommel had kunnen slijten en daarvoor een betere speler terug halen.

Wat er nu feitelijk gebeurt is dat de selectie wordt uitgedund maar totaal uit verhouding. We hebben nog steeds Teze/Mwene/Mauro voor rechts en Max/Mauro/Mwene/Oppegard voor links. We hebben voorin 2,5 vleugelspelers voor 2 posities en er komt één aanwinst bij op een plek waar we een onbetwiste basisspeler en aanvoerder hebben. We zitten nog met 5 CV's, 5 middenvelders voor 3 posities en heel veel jeugd die niet goed genoeg is om onze sportieve doelen te behalen. We huren een speler die we na 6 maanden terugsturen, we huren een speler die nog bij lange na niet goed genoeg is en ook nog eens een maand weg is en we huren een speler die een clausule heeft dat hij zelf kan bepalen of hij genoeg heeft gespeeld of niet om eventueel tussentijds weg te gaan. Al die deals zijn gemaakt toen ook Brands er was. Gelukkig zijn we alweer een hele poos bezig om een nieuwe speler te huren die bij Anderlecht weg wilde/moest.

Ik zal zijn verhaal over sportieve en financiële doelen straks op 2 februari wel aanhoren maar ik vind acties meer waard dan woorden en ik heb geen behoefte aan sorry maar aan 2 basiswaardige versterking.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Wat het artikel op VI ook wel weergeeft is dat er nu gebruik wordt gemaakt van de "paniek" bij Liverpool en Chelsea. De miljoenen van deze spelers helpen een enorm bij het creëren van financiële ruimte voor een sportieve wederopbouw waarbij volgend seizoen nóg belangrijker is dan het huidige. De sportieve kaalslag gaan ze proberen te minimaliseren met huurtransfers of een buitenkans. De grote ombouw gaat komende zomer plaatsvinden, ben ik van overtuigd. Los van de situatie bij Ajax, wij kunnen niet rekening houden met de vorm bij andere teams en nu dik investeren zonder garantie op de titel. Ik kan het wel volgen, of het slim/ de beste optie is daar twijfel ik wel over.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

11 Sir Tinus wrote: 24 Jan 2023, 12:28 maar ik vind acties meer waard dan woorden en ik heb geen behoefte aan sorry maar aan 2 basiswaardige versterking.
Amen!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Sir Tinus wrote: 24 Jan 2023, 12:28 Opruimen was voor mij geweest als hij Obispo/Teze/Max/Ramalho/Drommel had kunnen slijten en daarvoor een betere speler terug halen.
Hoe realistisch zit je dan in de wedstrijd als je dit verwacht of hoopt?
en we huren een speler die een clausule heeft dat hij zelf kan bepalen of hij genoeg heeft gespeeld of niet om eventueel tussentijds weg te gaan.
Wat?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply