Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05

De beoordeling van de keuzes kunnen pas komen na de transferperiode. Maar we moeten het niet overschatten wat Marcel gaat uitleggen. Ik verwacht daarin hetzelfde soort praatje als John altijd gaf. En dat waren meestal bevestigingen van wat we al wisten en hoogstens een naam die wordt ontkent of bevestigd.
Dan kunnen wij meteen in de speculatie modus dat het dan aankomende zomer gaat gebeuren want zoals we ieder jaar zeggen. Dìt jaar wordt de állerbelangrijkste transferzomer van deze eeuw.

Zolang niet alle kennis openbaar is (en dat is nooit) blijf ik voorzichtig in het beoordelen (of zelfs veroordelen) van het (technisch) management.

Mijn verwachting is op 1 directe versterking op de flanken (naast de komst van Silva). Verder denk ik dat PSV het kruit droog houdt en met deze selectie Europees voetbal wil halen.
One can only hope
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Op weg naar nr 25 wrote: 24 Jan 2023, 12:30 De grote ombouw gaat komende zomer plaatsvinden, ben ik van overtuigd.
Is dat zo? Ik las het Rik ook zeggen ja maar de vacatures die we in de zomer hebben, hebben we nu ook al. Want in de zomer gaan v Ginkel, Jarred, Fabio en wellicht Savio weer weg en blijven alle dure jongens onder contract over. Gaat PSV dan wél een 5e CV kopen en investeren in topkwaliteit? Gaan we dan wel investeren in een RB die onomstreden is als je Mwene Teze en Mauro hebt? Gaan we dan wel investeren in een back-up spits voor Luuk? Gaan we dan wel een top links en top rechtsbuiten halen? Waarom zou je die nu niet halen en in de zomer wel?

Kijk voor het gemak even naar wat Feyenoord gehaald heeft en wat die aanvallende versterkingen hebben betekend in hun eerste 17 ED wedstrijden. Daar is óók 20 a 25 miljoen in geinvesteerd en ze hebben nog geen onomstreden 1e spits en geen fatsoenlijke buitenspelers.
Last edited by 11 Tinus on 24 Jan 2023, 12:42, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 24 Jan 2023, 12:35
11 Sir Tinus wrote: 24 Jan 2023, 12:28 Opruimen was voor mij geweest als hij Obispo/Teze/Max/Ramalho/Drommel had kunnen slijten en daarvoor een betere speler terug halen.
Hoe realistisch zit je dan in de wedstrijd als je dit verwacht of hoopt?
en we huren een speler die een clausule heeft dat hij zelf kan bepalen of hij genoeg heeft gespeeld of niet om eventueel tussentijds weg te gaan.
Wat?
Ik zeg toch nergens dat ik dat verwacht of hoop? Ik zeg dat ik dat associeer met opruimen en niet wat er nu is gedaan.

Jarred had toch een soort van clausule dat hij en/of Everton hem tussentijds terug kon halen als hij niet voldoende wedstrijden had gespeeld? Tenminste dit is wat Elfrink zei.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

[mention]11 Sir Tinus[/mention]. Ja. VI:
De transfers van Gakpo en Madueke zorgen voor een grote winst. Omdat ook de salarissen en afschrijvingen nog verder naar beneden zullen gaan, heeft Brands zichzelf, de nieuwe technisch directeur die nog moet worden aangesteld en PSV de nodige financiële speelruimte gegeven om de selectie in elk geval voor komend seizoen kwalitatief te versterken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Het zou mij niets verbazen als wij Van Ewijk deze winter ophalen hoor. Of vastleggen voor komende zomer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Ik hoop dat eerste, deze winter. Van Ewijk en Lang erbij en knallen met die hap.
Ex unitate vires
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 24 Jan 2023, 12:42 [mention]11 Sir Tinus[/mention]. Ja. VI:
De transfers van Gakpo en Madueke zorgen voor een grote winst. Omdat ook de salarissen en afschrijvingen nog verder naar beneden zullen gaan, heeft Brands zichzelf, de nieuwe technisch directeur die nog moet worden aangesteld en PSV de nodige financiële speelruimte gegeven om de selectie in elk geval voor komend seizoen kwalitatief te versterken.
Ik zei al dat ik dat Rik heb horen zeggen, en dus Marco ook heeft opgeschreven.

Straks komt er nog 37 miljoen van Sangaré bij en waarschijnlijk nog 12 miljoen van Xavi (mijn grootste angst als we dit jaar laten klappen door geen versterkingen te halen) en dan heb je niet alleen 50 miljoen erbij, maar ook 2 vacatures die je sterspelers achter laten. Dan heb je al je kapitaal van het veld verkocht en dan heb je het over investeren in kwalitatieve versterkingen. Dan zijn er nog meer spelers aan de bovenkant weg en blijft de grote midden groep intact. En ook al kun je 7 goede basisspelers kopen in 1 zomer, dat is toch niet wenselijk?

Feyenoord is onder Slot redelijk op tijd omhoog gekrabbeld maar ik vertrouw Ruud niet perse 7 nieuwe basisspelers toe op het moment dat dag 1 van de competitie al cruciaal is.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 24 Jan 2023, 12:39
Op weg naar nr 25 wrote: 24 Jan 2023, 12:30 De grote ombouw gaat komende zomer plaatsvinden, ben ik van overtuigd.
Is dat zo? Ik las het Rik ook zeggen ja maar de vacatures die we in de zomer hebben, hebben we nu ook al. Want in de zomer gaan v Ginkel, Jarred, Fabio en wellicht Savio weer weg en blijven alle dure jongens onder contract over. Gaat PSV dan wél een 5e CV kopen en investeren in topkwaliteit? Gaan we dan wel investeren in een RB die onomstreden is als je Mwene Teze en Mauro hebt? Gaan we dan wel investeren in een back-up spits voor Luuk? Gaan we dan wel een top links en top rechtsbuiten halen? Waarom zou je die nu niet halen en in de zomer wel?

Kijk voor het gemak even naar wat Feyenoord gehaald heeft en wat die aanvallende versterkingen hebben betekend in hun eerste 17 ED wedstrijden. Daar is óók 20 a 25 miljoen in geinvesteerd en ze hebben nog geen onomstreden 1e spits en geen fatsoenlijke buitenspelers.
In de zomer zijn veel meer spelers beschikbaar om uiteenlopende redenen. En PSV kan nu eenmaal het geld maar 1x uitgeven, we gaan nu niet kopen omdat wij het verwachten of het nodig vinden. Brands koopt aan wanneer voor PSV de omstandigheden er zijn.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Op weg naar nr 25 wrote: 24 Jan 2023, 12:52
11 Sir Tinus wrote: 24 Jan 2023, 12:39

Is dat zo? Ik las het Rik ook zeggen ja maar de vacatures die we in de zomer hebben, hebben we nu ook al. Want in de zomer gaan v Ginkel, Jarred, Fabio en wellicht Savio weer weg en blijven alle dure jongens onder contract over. Gaat PSV dan wél een 5e CV kopen en investeren in topkwaliteit? Gaan we dan wel investeren in een RB die onomstreden is als je Mwene Teze en Mauro hebt? Gaan we dan wel investeren in een back-up spits voor Luuk? Gaan we dan wel een top links en top rechtsbuiten halen? Waarom zou je die nu niet halen en in de zomer wel?

Kijk voor het gemak even naar wat Feyenoord gehaald heeft en wat die aanvallende versterkingen hebben betekend in hun eerste 17 ED wedstrijden. Daar is óók 20 a 25 miljoen in geinvesteerd en ze hebben nog geen onomstreden 1e spits en geen fatsoenlijke buitenspelers.
In de zomer zijn veel meer spelers beschikbaar om uiteenlopende redenen. En PSV kan nu eenmaal het geld maar 1x uitgeven, we gaan nu niet kopen omdat wij het verwachten of het nodig vinden. Brands koopt aan wanneer voor PSV de omstandigheden er zijn.
In de zomer zijn er inderdaad meer spelers beschikbaar. En inderdaad PSV kan maar 1x het geld uitgeven en we moeten inderdaad niet kopen om te kopen. Maar als de insteek is dat Brands koopt wanneer de omstandigheden er zijn dan denk ik persoonlijk aan liever 5 miljoen voor een speler in de zomer dan 7 miljoen in de winter voor dezelfde speler. Of geen 3 a 5 miljoen voor een transfersom maar een jaar wachten en hopen op transfervrij aantrekken van spelers. Als je nu die spelers haalt waarvan je overtuigd bent maar waar het wellicht niet het handigste moment is (zoals Liverpool/Chelsea deden bij ons) dan betaal je iets meer maar dat levert het wel 10x weer op als je wel je sportieve doelstellingen haalt.

Edit; In de zomer komen natuurlijk buitenkansjes zoals Stengs en Justin Kluivert weer beschikbaar. Ik snap wel dat Brands daarop wacht. :confused:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ach die grote schoonmaak....dat roepen we al jaren en elke keer is het minimaal omdat we bijv. niet van onze mindere spelers afkomen en PSV niet in de situatie is om te stapelen. Nog los van het feit dat we al moeite genoeg hebben om die forse aankopen daadwerkelijk zoveel mogelijk voltreffers te laten worden.

Verder vind ik dat je het nooit op 1 transferwindow moet gooien. Dan is het weer te veel in 1x terwijl een goed fundament zo belangrijk is. En dat kan je nu al deels maken, deze winter. Met liefst nog 2 hele sterke aankopen die je alvast kan invoegen met oog op komend seizoen. Ook daarom ben ik, na Fabio Silva, wel klaar met huurspelers. Dat gaat je niet verder brengen. Er is blijkbaar geld in kas, of tenminste dat mag ik hopen, investeer dat dan iig heel gericht in 1 en liefst 2 klasse aankopen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV

Benieuwd of er op korte termijn nog contractverlengingen gaan volgen. Een heleboel contracten bij het eerste lopen af in 2025, dus je zal daar op tijd de gesprekken mee moeten gaan openen.

2023

Waterman
Hoever (huur)
Branthwaite (huur)
Van Ginkel
Savio (huur)
Silva (huur)

2024

Baumgartl
Ramalho
Mwene
Max
Ledezma
Romero

2025

Benítez
Teze
Obispo
Mauro
Boscagli
Oppegard
Guti
Luuk
El Ghazi
Bakayoko
Saibari
Vertessen

Alleen Sangaré, Xavi, Peersman, Til en Veerman liggen allemaal langer vast, de eerste twee tot 2027, de rest tot 2026.

De groep 2024 gaat interessant worden, omdat daar dure jongens bijzitten die niet hebben gebracht wat PSV er waarschijnlijk van had verwacht.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Volgens mij is dit wel een gezond beeld van de contractsituatie bij een topclub als PSV. Maar zoals Juancho terecht zegt is het én niet stapelen én het niet kunnen lozen van de mindere goden uit de selectie wel een lastige combinatie als je jezelf wilt verbeteren/versterken. Want als je enkel wacht tot er iemand weg is dan kun je die speler wel vervangen maar de goede gaan sneller weg en die kun je niet 1 op 1 vervangen, en de mindere kun je wel vervangen maar die leveren geen geld op. Een negatieve spiraal.

Ik vind overigens niet dat de sterkte van de selectie wordt bepaald door de eerste 20 spelers maar eerder door de eerste 14 spelers. En juist in die groep 1 tot 14 verliezen we veel kwaliteit en halen we weinig binnen. En als we al een versterking halen (Jarred) dan is ie na een jaar weer weg.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Daarom, als er goede biedingen komen voor en/of contracten aflopen van:

Waterman
Van Ginkel
Baumgartl
Ramalho
Mwene
Max
Ledezma (twijfel)
Romero

Teze
Obispo
Boscagli
Oppegard
Guti
Luuk (twijfel al kan je hem zijn carrière laten afsluiten hier als hij ook een 2de spits positie accepteert)
El Ghazi
Bakayoko
Saibari
Vertessen

Kan je ze beter laten gaan. En nee, natuurlijk zal een groot deel niet gaan, maar het zou wel eens fijn zijn als je als club ook middelmaat kunt verkopen, daar een leuk potje mee vrij kan maken om weer iets nieuws voor terug te halen. Al is het alleen al wat toptalent dat eerst bij Jong aansluit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Juancho wrote: 24 Jan 2023, 15:55 Daarom, als er goede biedingen komen voor en/of contracten aflopen van:

Waterman
Van Ginkel
Baumgartl
Ramalho
Mwene
Max
Ledezma (twijfel)
Romero

Teze
Obispo
Boscagli
Oppegard
Guti
Luuk (twijfel al kan je hem zijn carrière laten afsluiten hier als hij ook een 2de spits positie accepteert)
El Ghazi
Bakayoko
Saibari
Vertessen

Kan je ze beter laten gaan. En nee, natuurlijk zal een groot deel niet gaan, maar het zou wel eens fijn zijn als je als club ook middelmaat kunt verkopen, daar een leuk potje mee vrij kan maken om weer iets nieuws voor terug te halen. Al is het alleen al wat toptalent dat eerst bij Jong aansluit.
Het probleem is denk ik wel dat je op het moment dat je veel middelmaat verkoopt je er eigenlijk upgrades voor wil terughalen. Op dit moment heb je teveel middelmaat, dat klopt. Maar als je echt betere jongens wil terug halen zul je toch dieper in je buidel moeten tasten dan dat deze spelers op gaan leveren ben ik bang. Oftewel: succes Marcel en nieuwe TD, er staat een hels karwei te wachten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar wrote: 24 Jan 2023, 15:59
Juancho wrote: 24 Jan 2023, 15:55 Daarom, als er goede biedingen komen voor en/of contracten aflopen van:

Waterman
Van Ginkel
Baumgartl
Ramalho
Mwene
Max
Ledezma (twijfel)
Romero

Teze
Obispo
Boscagli
Oppegard
Guti
Luuk (twijfel al kan je hem zijn carrière laten afsluiten hier als hij ook een 2de spits positie accepteert)
El Ghazi
Bakayoko
Saibari
Vertessen

Kan je ze beter laten gaan. En nee, natuurlijk zal een groot deel niet gaan, maar het zou wel eens fijn zijn als je als club ook middelmaat kunt verkopen, daar een leuk potje mee vrij kan maken om weer iets nieuws voor terug te halen. Al is het alleen al wat toptalent dat eerst bij Jong aansluit.
Het probleem is denk ik wel dat je op het moment dat je veel middelmaat verkoopt je er eigenlijk upgrades voor wil terughalen. Op dit moment heb je teveel middelmaat, dat klopt. Maar als je echt betere jongens wil terug halen zul je toch dieper in je buidel moeten tasten dan dat deze spelers op gaan leveren ben ik bang. Oftewel: succes Marcel en nieuwe TD, er staat een hels karwei te wachten.
Hoeft niet perse natuurlijk in de zin van dat het allemaal hele dure aankopen zijn. Deels kan je invullen met eigen toptalent, wat voor PSV sowieso super belangrijk is en daarom vind ik het best opmerkelijk dat er amper is geïnvesteerd in nieuw toptalent, deels wellicht door slim aankoopbeleid. Meest recente voorbeeld is El G. Op papier een slimme aankoop. Heeft een goede leeftijd, ervaring, kent de ED en kan spelen op een dunbezette positie. Alleen zal hij ongetwijfeld heel hoog in het salaris zitten, je hebt er een afkoopsom voor moeten betalen maar wat hij levert is heel beperkt.

En zo kan je van die hele lijst nog veel meer namen pakken waarbij het kostenplaatje vs sportieve inbreng scheef is. Daar moet PSV zo goed mogelijk als kan vanaf. En ja, ik begrijp dat er geen club is die een 100% score heeft bij nieuwe aankopen. PSV zal wel slim moet handelen, met het netwerk en alles wat er achter PSV zit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Juancho wrote: 24 Jan 2023, 16:15
DeEintovenaar wrote: 24 Jan 2023, 15:59

Het probleem is denk ik wel dat je op het moment dat je veel middelmaat verkoopt je er eigenlijk upgrades voor wil terughalen. Op dit moment heb je teveel middelmaat, dat klopt. Maar als je echt betere jongens wil terug halen zul je toch dieper in je buidel moeten tasten dan dat deze spelers op gaan leveren ben ik bang. Oftewel: succes Marcel en nieuwe TD, er staat een hels karwei te wachten.
Hoeft niet perse natuurlijk in de zin van dat het allemaal hele dure aankopen zijn. Deels kan je invullen met eigen toptalent, wat voor PSV sowieso super belangrijk is en daarom vind ik het best opmerkelijk dat er amper is geïnvesteerd in nieuw toptalent, deels wellicht door slim aankoopbeleid. Meest recente voorbeeld is El G. Op papier een slimme aankoop. Heeft een goede leeftijd, ervaring, kent de ED en kan spelen op een dunbezette positie. Alleen zal hij ongetwijfeld heel hoog in het salaris zitten, je hebt er een afkoopsom voor moeten betalen maar wat hij levert is heel beperkt.

En zo kan je van die hele lijst nog veel meer namen pakken waarbij het kostenplaatje vs sportieve inbreng scheef is. Daar moet PSV zo goed mogelijk als kan vanaf. En ja, ik begrijp dat er geen club is die een 100% score heeft bij nieuwe aankopen. PSV zal wel slim moet handelen, met het netwerk en alles wat er achter PSV zit.
Ik snap je punt helemaal en ik ben het ook wel met je eens. Kanttekening daarbij vind ik wel dat dit het meest optimale scenario is. Toptalenten zijn tegenwoordig ook duur, ook al als je ze jong haalt. Kijk naar zo'n Land die voor 7 ton opgehaald wordt. En met zulke spelers loop je gewoon heel erg veel risico omdat ze nog een lange weg te gaan hebben.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat we als PSV zijnde allemaal dure aankopen moeten doen alleen de spelers die we nu willen verkopen zijn eigenlijk allemaal spelers uit het segment: niet te duur. Daarbij is het denk ik onmogelijk om altijd voldoende toptalent klaar te hebben staan. Nu is de selectie wel heel erg veel naar middelmaat maar met een aantal vervangers zou het al heel anders ogen denk ik. Ik hoop dat Marcel daar met de nieuwe TD strak op gaat zitten.
Daarnaast zou ik het ook mooi vinden als ze de innovatieve oplossingen verder blijven uitbreiden. Dingen zoals Brainport, een goed jeugdcomplex, een modern stadion etc. Allemaal projecten waar Marcel mee aan de slag kan, naast uiteraard het sportieve wat het belangrijkst is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Daar zou Marcel idd mee bezig moeten oa. Maarja, hij is lekker TD'tje aan het spelen.... ;) :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Je bent niet realistisch als je zoveel spelers denkt te kunnen laten gaan. Laat staan ze te upgraden. Dat kunnen we helemaal niet betalen. Je hebt altijd middelmaat in je selectie.

En Luuk blijft gewoon eerste spits. Je moet het om hem heen gewoon weer beter voor elkaar hebben. Wow wat vergeten mensen snel het begin van het seizoen zeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Eens, maar het is wel belangrijk dat PSV van een groot deel afscheid neemt. Ding is dat het inderdaad elk jaar een renovatie is. En elk jaar maar half eigenlijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Sommigen vinden dat we twee gelijkwaardige basiselftallen kunnen opstellen.

Kan natuurlijk helemaal nooit. Maar je kan altijd wel blijven klagen dat het allemaal niet basiswaardig is.

Leuk dat je Vertessen nu zou willen verhuren of verkopen. Maar haal je iets beters terug nu? Nee joh. Houden.

Eerst Noni en Gakpo vervangen. En tot die tijd gebeurt er niets voorin.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 24 Jan 2023, 16:34 Eens, maar het is wel belangrijk dat PSV van een groot deel afscheid neemt. Ding is dat het inderdaad elk jaar een renovatie is. En elk jaar maar half eigenlijk.
Daarom zeg ik ook bewust:
Als er goede biedingen komen voor en/of contracten aflopen van.


En
En nee, natuurlijk zal een groot deel niet gaan, maar het zou wel eens fijn zijn als je als club ook middelmaat kunt verkopen, daar een leuk potje mee vrij kan maken om weer iets nieuws voor terug te halen. Al is het alleen al wat toptalent dat eerst bij Jong aansluit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Echt geen woorden voor deze avond. Dat ons mooie PSV met deze voorhoede moest aantreden is heel spijtig. Brands 100% verantwoordelijk.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Ik begin er steeds meer in te geloven dat PSV van de (financiële) afgrond is gered door de verkoop van Gakpo én Madueke
dannyPSV
Jeugdinternational
Posts: 132
Joined: 28 Jan 2022, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Jerdy Schouten

Lekker Marcel! Dat eeuwige wachten van hem kost je gewoon het seizoen. Er is toch geen club in de wereld die in de winterstop hun beide buitenspelers laat gaan zonder ook maar één vervanger binnen te hebben
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

- TD
- Nieuwe trainer
- Selectie versterken

Ga er maar aanstaan..
Post Reply