Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

Kezmania wrote: 24 Jan 2023, 21:49 Jesper Karlsson :PSV:
Mees Hilgers :PSV:
Tijjani Reijnders :PSV:
Donyell Malen :PSV:

Kom op Brands aan de bak en bij voorkeur voor het verstrijken van middernacht.
En dan hopen dat Ruud er wel wat van maakt.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Reijnders gaat zijn contract net verlengen.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

040-076 wrote: 24 Jan 2023, 21:42 Hopelijk is Marcel wakker en worden er morgen wat versterkingen gepresenteerd, dan kunnen we nog een beetje genieten dit seizoen.

Als het kalf verdronken is, dempt men de put.

Het kwaad is al geschied

Mosterd na de maaltijd

Als hadden komt, is hebben te laat


Genoeg spreekwoorden en gezegden om het beleid van Marcel Brands te duiden.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Kezmania wrote: 24 Jan 2023, 21:49 Jesper Karlsson :PSV:
Mees Hilgers :PSV:
Tijjani Reijnders :PSV:
Donyell Malen :PSV:

Kom op Brands aan de bak en bij voorkeur voor het verstrijken van middernacht.
En wat als er geen geld is of het salarishuis is veel te hoog? Misschien leefde PSV wel op een te grote voet met salarissen die totaal niet paste bij de spelers.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Kezmania wrote: 24 Jan 2023, 21:49 Jesper Karlsson :PSV:
Mees Hilgers :PSV:
Tijjani Reijnders :PSV:
Donyell Malen :PSV:

Kom op Brands aan de bak en bij voorkeur voor het verstrijken van middernacht.
Geen idee of AZ spelers nu zin hebben om naar PSV te vertrekken
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37

Na Gakpo en Madueke is er zat lucht man, kan toch niet anders. Als jou aanname op de waarheid is berust dan kunnen we wel inpakken voor de plekken 1 t/m 3.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Kezmania wrote: 24 Jan 2023, 21:58 Na Gakpo en Madueke is er zat lucht man, kan toch niet anders. Als jou aanname op de waarheid is berust dan kunnen we wel inpakken voor de plekken 1 t/m 3.
Hoezo heb jij het nog over plek 1 tot 3. Dit seizoen was al verloren aan het begin van het seizoen. Maximaal 5e dit jaar
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Jesper Karlsson 20+
Mees Hilgers 10+
Tijjani Rijnders 15+
Donyell Malen wil/mag niet weg

En dan nog, je gaat toch niet 90 mil ophalen om vervolgers de Eredivisie te sponsoren?
User avatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
Posts: 743
Joined: 04 Nov 2020, 14:35

040-076 wrote: 24 Jan 2023, 21:42 Hopelijk is Marcel wakker en worden er morgen wat versterkingen gepresenteerd, dan kunnen we nog een beetje genieten dit seizoen.
Reken daar maar niet op, zeker als je het interview met Ruud voorafgaand aan de wedstrijd ziet en wanneer het gaat over mogelijke versterkingen: “we moeten kijken of het lukt”, “we gaan zien of het lukt”
Koekoek!
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Als PSV de afschrijvingen omlaag wil brengen gaat het vervolgens natuurlijk niet 10 miljoen plus voor spelers betalen.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37

We hebben onze twee beste aanvallers verkocht voor heel veel geld en zitten in een hele diepe sportieve crisis. Het lijkt mij niets dan logisch dat we nieuwe spelers nodig hebben van exceptionele kwaliteiten. Als er behalve Fabio Silva niets meer komt dan zou ik dat echt volkomen bizar vinden.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben juist op het punt dat ik me afvraag wat ze beter kunnen doen; het geld beschikbaar stellen voor een nieuwe trainer die in de zomer daarmee zijn selectie grotendeels kan samenstellen ipv nu nog proberen iets van dit seizoen te maken, waarbij ik 0 verbetering zie in het tactische gedeelte.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Makaveli wrote: 24 Jan 2023, 22:23 Als PSV de afschrijvingen omlaag wil brengen gaat het vervolgens natuurlijk niet 10 miljoen plus voor spelers betalen.
Het zal wel moeten als PSV geschikte spelers aan de selectie toe wil voegen.

Men laat zich leiden door sentimenten door de dure miskopen van de laatste jaren. Er is flink geld betaald voor spelers waarvan je op voorhand wist dat het geen goed idee was. Baumgartl en Bruma (beiden bankzitter/overbodig bij hun vorige club), Romero (een TD moet weten van zijn blessures), eredivisiespelers waarvan het doorsnee forumlid vooraf wist dat ze beperkt waren (Drommel, Luckassen, Til). Zo'n Zahavi is een aardige gast, maar je gaat toch geen kapitalen betalen voor een speler die moeite heeft met zijn balaanname? Al deze aankopen waren een enorme rem op de ontwikkeling van PSV als club. Dan heb je het niet eens over de huurlingen die niks toevoegden.

Als PSV zo snel mogelijk uit de penarie wil raken, dan moeten er simpel gezegd een Dzsudzsak II en een Farfan II gehaald worden. De prijzen voor spelers zijn gestegen de laatste jaren en het is dus makkelijker gezegd dan gedaan. In 2024 en 2025 heeft PSV nog steeds spelersverkopen nodig om de begroting te sluiten dus je hebt ook weinig keus.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon wrote: 24 Jan 2023, 22:45
Als PSV zo snel mogelijk uit de penarie wil raken, dan moeten er simpel gezegd een Dzsudzsak II en een Farfan II gehaald worden. De prijzen voor spelers zijn gestegen de laatste jaren en het is dus makkelijker gezegd dan gedaan. In 2024 en 2025 heeft PSV nog steeds spelersverkopen nodig om de begroting te sluiten dus je hebt ook weinig keus.
Een Dsudszak en Farfan haal je never nooit meer. Omdat die Engelse kut clubs met olie sjeiks en ander gespuis de markt al overheersen.

Piet de Visser en Willy vd Kuijlen. Dat waren de mensen die de gave hadden om dit soort spelers te ontdekken voordat ze in handen van de grote Europese gedrochten vielen. En diens kwaliteiten heeft de huidige scouting bij lange na niet meer.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

29.04.2007 wrote: 24 Jan 2023, 22:32 Ik ben juist op het punt dat ik me afvraag wat ze beter kunnen doen; het geld beschikbaar stellen voor een nieuwe trainer die in de zomer daarmee zijn selectie grotendeels kan samenstellen ipv nu nog proberen iets van dit seizoen te maken, waarbij ik 0 verbetering zie in het tactische gedeelte.
Herkenbaar.

Enige probleem is dat als je dit seizoen 6e wordt en geen beker wint, je volgend jaar niet die benodigde spelers gaat krijgen. We zitten ten slotte al in ons 5e achtereenvolgende tussenjaar
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb maar zo een donkerbruin voorgevoel dat PSV morgenvroeg……opnieuw geen enkel zicht heeft op een waardevolle versterking en we weer rustig een dagje opschuiven richting het moment dat we, na eerdere bijdragen starring Toon Gerbrands en Roger Schmidt en een kortstondige onderbreking van Blufpoker door John de Jong, kennis gaan maken met de Excuuscultuur 2.0 door Marcel Brands. Ben erg benieuwd waarom het allemaal weer anders is gelopen.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

We kunnen toch niet meer mee met de markt. Steek het geld deels maar in een goed scoutingsapparaat (want daar zie ik echt weinig creativiteit en kwaliteit uit voort komen, of het komt niet door bij de TD).
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Zo, transferwoensdag is aangebroken benieuwd wie er bij Marcel op het lijstje staan om gesprekken mee te voeren vandaag.
Gezien de afgelopen weken en de versterkingen die zijn binnengehaald heb ik goede hoop!
Danjumà viel lekker in tegen Emmen gister en we zijn vast de prachtige goals van Tsyganov tegen Vitesse nog niet vergeten!

Lekker on PSV supporter te zijn dit jaar, Luuk speelt ook al de pannen van het dak..

Ik ga er eens lekker voor zitten, laat die backs maar komen!

Go Marcel, ouwe topper dat je d'r bent!
La vida és massa curta per no fer broma
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05

Na een goede nacht slaap dit topic maar meteen weer opengeslagen. Maar na de volgende trauma van gisteravond overheerst het pessimisme hier:
# Dit gaat niet meer opgelost worden met aankopen. Al komen er 2 toppers bij, die gaan zich alleen maar kapot ergeren aan de tactiek, niveau van medespelers en daardoor de resultaten.
# Als we Sangare en Xavi deze zomer verliezen is de kaalslag compleet.
# Nee, mijn interesse in transfers is na de laatste wedstrijden minder geworden want hier koop je jezelf niet meer uit.
#In die zin Gakpo en Madueke op tijd verkocht, anders had deze malaise ook hun waarde omlaag gebracht.


Ik deel de malaise en zie ook de negatieve spiraal.
Brands mag zich onsterfelijk gaan maken door deze puinhoop in zo kort mogelijke tijd op te lossen. Laten we snel hopen op transfers. F5en tegen beter weten in.
One can only hope
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Laat Brands maar gesprekken openen met een nieuwe trainer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Overbodige spelers waar men toch niet meer op terugvalt en zwaar in de salarishuishouding vallen, nu verkopen als de kans daar is:
Ramalho, van Ginkel, Drommel

Ook spelers waar men nauwelijks op terug (wil) vallen waarvan sommige eveneens zwaar op de salarishuishouding drukken, verkopen als de kans daar is:
Mwene, Max, Vertessen.

Hoever is al weg.

Houd je over:
Benitez, Waterman en Peersman (doelmannen)
Teze, Obispo, Mauro Jr, Boscagli, Branthwaite, Oppegård (verdedigers)
Sangaré, Simons, Gutiérrez, Til, Veerman, Saibari, Ledezma (middenvelders)
L. de Jong, El Ghazi, Bakayoko, Sávio, Fofana (aanvallers)

Fabio Silva buiten beschouwing gelaten ivm ontbreken formele meldingen vanuit PSV.

Terug naar een situatie waarin grootverdieners ook die positie verdienen en koppelen aan dusdanige prestaties. In mijn ogen zijn dat nu enkel Benitez, Sangaré, (ondanks zeer jeugdige leeftijd) Simons en L. de Jong. Gutiérrez is hier naartoe aan het werken.

De rest dient anders gewaardeerd te worden en prestaties gespiegeld aan het niveau dat een sterkhouder (vrijwel) structureel laat zien.

Breedtespelers zouden vooral jeugdigen moeten zijn die voortkomen uit de Academy en ook dusdanig gecompenseerd moeten worden.

Daar zit nu al een enorme scheefgroei in de selectiesamenstelling; Ramalho, van Ginkel, Drommel, Mwene en Max verdienen te veel voor de inbreng die zij leveren en zijn daardoor te dure krachten.

Spelers als Til, Veerman en El Ghazi zitten eveneens te hoog in het salarishuis, wanneer je dit koppelt aan hun inbreng.

Wanneer je een prestatiecultuur weg wilt zetten, is bovenstaande uitermate belangrijk; basis daarvoor is namelijk het tonen van benodigde intrinsieke motivatie in het proces om grenzen te verleggen en jezelf blijvend persoonlijk te ontwikkelen, terwijl progressie beloond kan worden en zich kan uiten in waardering.

Compenseer je verkeerd, dan gaat dat ten koste van vrijwel alles dat je nodig hebt om te bereiken wat je wil bereiken. Signalen daarvan zijn nu zichtbaar.

Bovenste uitgaande transfers realiseren, salarishuishouding ordenen, jezelf gericht versterken en aanvullen vanuit Academy. Restant seizoen op de blaren zitten en zorgen dat je eind augustus al je zaken weer op orde hebt.

Seizoen uitzingen met dit materiaal, in willekeurige samenstelling en/of formatie:
Image
Last edited by FritskePhilips on 25 Jan 2023, 08:15, edited 1 time in total.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Haal Xavi en Sangaré weg en je hebt een ploeg van het niveau Heerenveen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Onzin. De spelers komen veel slechter voor de dag omdat er een trainer/coach voor staat die het gewoon niet kan. Een goede trainer haalt meer uit een selectie dan de de som der delen. En een slechte trainer haalt er veel minder uit. En dat is wat we zien nu.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:26 Onzin. De spelers komen veel slechter voor de dag omdat er een trainer/coach voor staat die het gewoon niet kan. Een goede trainer haalt meer uit een selectie dan de de som der delen. En een slechte trainer haalt er veel minder uit. En dat is wat we zien nu.
Niet eens.

Ik denk dat er echt niet meer uit spelers te halen valt. El Ghazi heeft een jaar stil gestaan. Zulke spelers moet je niet meer halen.
Die kan het niveau niet meer aan. Al zet je er trainers als van Gaal, Ten Hag en Hiddink neer. Die jongen heeft het gewoon niet meer.

Het niveau backs is om te janken. Van Arias, Angelino, Willems en Drumfries naar Teze, Max, Hoever, en Mwene. Dat geeft toch ook al duidelijk een groot niveau verschil aan of niet dan? Ik zie clubs in de middenmoot Eredivisie die betere backs hebben staan.

Keeper en middenveld van PSV zijn op zich in orde. Maar voorhoede is middenmoot Eredivisie materiaal op dit moment.
De backs hetzelfde verhaal. En de 2 centrale verdedigers zijn te wisselvallig.

En ja, Ruud zal er ook deels een rol in hebben, door tactiek en wisselbeleid. Maar aan het ontbreken van voldoende kwaliteit kan Ruud niks doen.

Hij heeft geen of te weinig spelers die het verschil kunnen maken op kwaliteit.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00

Kezmania wrote: 24 Jan 2023, 21:58 Na Gakpo en Madueke is er zat lucht man, kan toch niet anders. Als jou aanname op de waarheid is berust dan kunnen we wel inpakken voor de plekken 1 t/m 3.
Misschien is er qua liquiditeit wel genoeg lucht. Maar boekhoudkundig niet. Daarom wordt er alleen gekeken naar huurspelers.
Locked