Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke suggestie, Tuchel. Ik zie het al voor me.

Hello Mr Brands, who will be my forwards?

Well Thomas, currently we have Bakayoko, El Ghazi and De Jong. The rest is on loan.

Nice Marcel, I heard Bakayoko is amazing. But now seriously, his much money can we spend to strengthen the team?

At PSV we believe in our Campus that delivers talent. And sometimes we take players on loan or so called ‘buitenkansjes’. Frans, what is the English word for ‘buitenkansje’?

Don’t bother, I understand Marcel. So basically you are saying I have no forwards and no money to buy decent players?

Eh.. yes our resources are limited.

Thanks Marcel for your time. My manager will contact you.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 22:51
mateja wrote: 24 Jan 2023, 22:38

Ja mee eens. Eigenlijk is de vraag, zou Slot betere resultaten halen met de selectie van PSV, en ik denk dat we dat antwoord allemaal wel weten.
Ik denk dat Slot met deze selectie het beter zou doen, maar ik denk ook dat Slot een bepaalde visie had gehad waardoor je misschien ook sneller bij andere spelers was uitgekomen die echt niet duurder of beter waren geweest maar waarschijnlijk wel beter aansluitend op zijn eenduidige visie. misschien had Slot bij PSV ook doorgeselcteerd en bv een Ramalho laten gaan of iets dergelijks, je weet het niet.

Danilo is een mooi voorbeeld bij Feyenoord, geen wonderspeler maar Slot haalt een tactisch trucje uit met het druk laten zetten van Danilo waardoor Feyenoord veel beter een tegenstander vastzet alsmede de tegenstander het moeilijker heeft gevaarlijke aanvallen op te bouwen.
Jup. En dan is er nog Til, die vorig seizoen nog echt een meerwaarde was onder Slot. Die leek hem toch wat beter te gebruiken dan RvN.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 22:46 Mijn mening over Schreuder is bekend en ik doe dit niet om zout in de wonde te strooien maar de reden dat ik het niet zie bij VN is omdat hij mij tactisch nooit is overgekomen op een hele hongerige lerende trainer. De anekdote van de trainerscursus waarin VN zei dat hij die vele aandacht over druk zetten minder belangrijk vond is in mijn ogen een teken aan de wand.
Ik ken een aantal mensen die Ruud van dichtbij aan het werk hebben gezien die zowel werkzaam zijn geweest binnen PSV en/of die vrijwel altijd op de Herdgang te vinden waren. Die beamen dat Ruud tactisch nooit een goede indruk heeft gemaakt. Ook de wedstrijden van PSV O18/O19 die online staan en die je kan terugkijken, beamen dat overduidelijk. Je ziet in essentie dezelfde problemen terugkomen die men nu ook heeft. Ik vraag me af waarom Ruud is aangesteld. Was het de noemer clubicoon? Of was er gewoon simpelweg niemand anders. Ik weet iig dat Ruud niet eerste keus was. Maar goed, dat verkondig ik hier nu al heel lang en er wordt steeds maar weer overheen gelezen. Misschien moet ik toch nog maar eens werken aan mijn imago als poster die soms hier en daar een "insider's weetje" laat droppen :mrgreen:

Mbt Alfredje: ik vind Schreuder inhoudelijk eigenlijk niet slecht en best interessante opvattingen hebben, alleen heb ik het gevoel dat hij totaal niet geschikt is voor het trainersvak. Assistent daarentegen heeft hij het volgens mij best prima gedaan en wordt hij veel gewaardeerd. Hoewel hij wel een lekkend mandje naar de media is.

Ik vind het overigens wel mooi wat Slot doet bij Feyenoord. Maar als die daar vertrekt ben ik ook benieuwd hoe ze dat project continuïteit willen gaan bieden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Schmidt vorig jaar 2 spelers uit het rijtje Luuk, Simons of Benitez had gehad ipv Zahavi of Mvogo/Drommel, waren we gewoon kampioen geworden. Nu lijk je daar mijlenver vandaan te zitten qua gevoel.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gakpo, Gotze, Doan (ondergewaardeerd) en af en toe een fitte Noni scheelde wel.
#simplythebest
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ruud na deze wedstrijd slachtofferen is heel makkelijk, ook met de rode kaart etc. Neemt niet weg dat hij in mijn ogen sinds september al niet de juiste man op de juiste plek is. Toen pleitte ik nog om tijdig in te grijpen voor het te laat zou zijn voor dit seizoen. Ik zou nu Faber aanstellen. Faber heeft zijn interim periodes altijd keurig gedaan, ook tijdens een sportieve crisis. Terug naar de basis en van daaruit resultaat halen. Focus op het vinden van een trainer voor komend seizoen. Er zit namelijk niemand te wachten om tussentijds in te stappen. Daarbuiten zijn er weinig trainers beschikbaar. Maar ik vrees dat de aanstelling van Ruud er 1 uit nood is geweest door de financiële situatie van de club waarbij al bekend was dat PSV terug moest in de kosten.
1913PSV. wrote: 24 Jan 2023, 22:56 Als Schmidt vorig jaar 2 spelers uit het rijtje Luuk, Simons of Benitez had gehad ipv Zahavi of Mvogo/Drommel, waren we gewoon kampioen geworden. Nu lijk je daar mijlenver vandaan te zitten qua gevoel.
Sterker nog, als we vorig jaar niet geteisterd waren door die hevige corona golf, waar we elke keer 6, 7 spelers mistten, hadden we met die selectie ook kampioen geworden.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 22:51
mateja wrote: 24 Jan 2023, 22:38

Ja mee eens. Eigenlijk is de vraag, zou Slot betere resultaten halen met de selectie van PSV, en ik denk dat we dat antwoord allemaal wel weten.
Ik denk dat Slot met deze selectie het beter zou doen, maar ik denk ook dat Slot een bepaalde visie had gehad waardoor je misschien ook sneller bij andere spelers was uitgekomen die echt niet duurder of beter waren geweest maar waarschijnlijk wel beter aansluitend op zijn eenduidige visie. misschien had Slot bij PSV ook doorgeselcteerd en bv een Ramalho laten gaan of iets dergelijks, je weet het niet.

Danilo is een mooi voorbeeld bij Feyenoord, geen wonderspeler maar Slot haalt een tactisch trucje uit met het druk laten zetten van Danilo waardoor Feyenoord veel beter een tegenstander vastzet alsmede de tegenstander het moeilijker heeft gevaarlijke aanvallen op te bouwen.


Slot won de afgelopen weken ook niet van Utrecht en Ajax. Door een gebrek aan scorend vermogen.

Zo lekker draait Feyenoord niet. En die lopen ook nog wel tegen een periode op dat alles wat Slot er nu uithaalt er dan ineens niet meer uitkomt. Omdat je niet een heel seizoen op je tenen kunt blijven lopen.

Ik maak me drukker om AZ. Die winnen namelijk wel heel eenvoudig al hun wedstrijden. En daar zit dus ook kwaliteit in elke linie.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ronaldio wrote: 24 Jan 2023, 22:59 Ik maak me drukker om AZ. Die winnen namelijk wel heel eenvoudig al hun wedstrijden. En daar zit dus ook kwaliteit in elke linie.
Ik zou me niet zo druk maken om AZ. Die presteren statistisch echt enorm over. Die gaan echt nog wel een vrije val maken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 24 Jan 2023, 22:54
VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 22:46 Mijn mening over Schreuder is bekend en ik doe dit niet om zout in de wonde te strooien maar de reden dat ik het niet zie bij VN is omdat hij mij tactisch nooit is overgekomen op een hele hongerige lerende trainer. De anekdote van de trainerscursus waarin VN zei dat hij die vele aandacht over druk zetten minder belangrijk vond is in mijn ogen een teken aan de wand.
Ik ken een aantal mensen die Ruud van dichtbij aan het werk hebben gezien die zowel werkzaam zijn geweest binnen PSV en/of die vrijwel altijd op de Herdgang te vinden waren. Die beamen dat Ruud tactisch nooit een goede indruk heeft gemaakt. Ook de wedstrijden van PSV O18/O19 die online staan en die je kan terugkijken, beamen dat overduidelijk. Je ziet in essentie dezelfde problemen terugkomen die men nu ook heeft. Ik vraag me af waarom Ruud is aangesteld. Was het de noemer clubicoon? Of was er gewoon simpelweg niemand anders. Ik weet iig dat Ruud niet eerste keus was. Maar goed, dat verkondig ik hier nu al heel lang en er wordt steeds maar weer overheen gelezen :mrgreen:

Mbt Alfredje: ik vind Schreuder inhoudelijk eigenlijk niet slecht en best interessante opvattingen hebben, alleen heb ik het gevoel dat hij totaal niet geschikt is voor het trainersvak. Assistent daarentegen heeft hij het volgens mij best prima gedaan en wordt hij veel gewaardeerd. Hoewel hij wel een lekkend mandje naar de media is.

Ik vind het overigens wel mooi wat Slot doet bij Feyenoord. Maar als die daar vertrekt ben ik ook benieuwd hoe ze dat project continuïteit willen gaan bieden.
Kan mij nog een bericht herinneren van een door sommigen gewaardeerd, door anderen minder gewaardeerd forumlid dat hier al enige tijd (helaas wmb) niet meer actief is over de destijds toekomstige trainers van PSV, Van Bommel en Van Nistelrooij. In de eerste zou men geloof hebben, hij zou het spelletje goed zien. Zo kwam hij op mij ook over. Helaas zijn er andere aspecten geweest die zijn aanblijven onmogelijk hebben gemaakt. Ten aanzien van Ruud was dat vertrouwen er in ieder geval in veel mindere mate. Dat zo geconstateerd hebbende, verbaast het mij toch wel dat men uiteindelijk er toch voor gekozen heeft om Ruud voor de leeuwen te gooien. Oké, deels andere mensen waarschijnlijk, maar toch. Eerlijk gezegd vind ik Ruud nog altijd geen goede tactische indruk maken, dat ben ik met je eens. Zo jammer dit, maar je kunt het moeilijk ontkennen, ook al speelt er nog veel meer dan uitsluitend dat natuurlijk. Hier zijn heeeel veel kopjes koffie voor nodig
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Feyenoord heeft zeker geen betere selectie. Maar wel Slot. En die maakt het verschil. Dat roep ik al een tijdje maar je hoeft ook weer geen Einstein te zijn om dat in te kunnen zien.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wie het wel heel veel beter zou doen (behalve Slot in Nederland). Laten we Ruud maar gewoon de kans geven om dit ook te herstellen en dan het liefst wel met minimaal 2 versterkingen. Ik zie iemand die hart voor de club heeft, verantwoordelijkheid neemt en leiderschap toont in een hele moeilijke periode. Ik zie ook iemand die nog, met name tactisch gezien, veel te leren heeft als trainer en iemand die in de steek gelaten wordt door directie die laf achter onze Ruud staat te schuilen. Ik zie ook dat hij tactisch e.e.a. aan het proberen is, dat komt er nog niet uit maar dat betekent wel dat hij ziet dat hij dingen anders moet doen. En daar begint het mee. Als een vd grootste criticasters van Ruud zijn spelopvatting vind ik toch dat we niet moeten overgaan tot ontslag. Dat verdient hij niet en hij is een startende trainer en daar hoort nu eenmaal een leerproces bij. En dat gaat met vallen en opstaan, niet in 1 rechte lijn. Liever denken we na over hoe hij beter geholpen kan worden. Hij is tenslotte wel gewoon 1 van ons.

En nee dat betekent niet dat we niet kritisch mogen zijn.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Slot heeft de keuze uit twee spitsen (Danilo en Gimenez), vier of vijf buitenspelers (Alireza, Walmark ofso, Paixao, Idrissi). Wij hebben vandaag de keuze uit ElG(versleten), Baka (junior), Simons (geen aanvaller), Vertessen (onvoldoende), Fofana (junior).
#simplythebest
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 24 Jan 2023, 22:54
VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 22:46 Mijn mening over Schreuder is bekend en ik doe dit niet om zout in de wonde te strooien maar de reden dat ik het niet zie bij VN is omdat hij mij tactisch nooit is overgekomen op een hele hongerige lerende trainer. De anekdote van de trainerscursus waarin VN zei dat hij die vele aandacht over druk zetten minder belangrijk vond is in mijn ogen een teken aan de wand.
Ik ken een aantal mensen die Ruud van dichtbij aan het werk hebben gezien die zowel werkzaam zijn geweest binnen PSV en/of die vrijwel altijd op de Herdgang te vinden waren. Die beamen dat Ruud tactisch nooit een goede indruk heeft gemaakt. Ook de wedstrijden van PSV O18/O19 die online staan en die je kan terugkijken, beamen dat overduidelijk. Je ziet in essentie dezelfde problemen terugkomen die men nu ook heeft. Ik vraag me af waarom Ruud is aangesteld. Was het de noemer clubicoon? Of was er gewoon simpelweg niemand anders. Ik weet iig dat Ruud niet eerste keus was. Maar goed, dat verkondig ik hier nu al heel lang en er wordt steeds maar weer overheen gelezen :mrgreen:

Mbt Alfredje: ik vind Schreuder inhoudelijk eigenlijk niet slecht en best interessante opvattingen hebben, alleen heb ik het gevoel dat hij totaal niet geschikt is voor het trainersvak. Assistent daarentegen heeft hij het volgens mij best prima gedaan en wordt hij veel gewaardeerd. Hoewel hij wel een lekkend mandje naar de media is.

Ik vind het overigens wel mooi wat Slot doet bij Feyenoord. Maar als die daar vertrekt ben ik ook benieuwd hoe ze dat project continuïteit willen gaan bieden.
Die eerste paragraaf geloof ik ook meteen.

Voor wat de redenen van die keuze. Neem de keuze voor Schmidt daar was destijds binnen PSV veel draagkracht voor, vergeet niet dat RvC-lid van Breukelen al eens geprobeerd had hem naar Oranje te halen.
Maar zowel Ajax als PSV zaten deze zomer in een situatie waarin er niet heel erg veel obvious keuzes waren. Schreuder was voor Ajax een makkelijk naar de buitenwereld uitlegbare keuze "voortbouwen op de lijn Ten Hag''. Ik was voor Slot gegaan, deze zomer nog gezegd, maar soit. Wat bij PSV meespeelde is dat de andere keuzes natuurlijk niet kwamen (stel je de vraag eens wie was gekomen als Schmidt het destijds niet had gedaan) en dan was Van Nistelrooy een redelijk veilige keuze. Een van de redenen was dat hij de club en spelers al kende. PSV zat in mijn ogen in een hele moeilijke situatie door de cruciale CL voorrondes waar veel van afhing. Een buitenstaander die te veel opstarttijd nodig had om alle zaken bij PSV nog te leren kennen had de kansen voor kwalificatie kleiner gemaakt t.o.v. een VN. Ik denk dat dat mee heeft gespeeld met de ''gok'' voor VN.

Feyenoord krijgt zonder Slot ook een probleem dat is duidelijk.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Slot heeft op minimaal 3 plekken (van de 4) betere verdedigers dan Ruud
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Emmen had de eerste 24 minuten 65,4% de bal. Je kan alles blijven verwijten aan spelers, maar klaarblijkelijk gaat er op tactisch niveau ook enorm veel mis.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 24 Jan 2023, 23:01
Heruone wrote: 24 Jan 2023, 22:54

Ik ken een aantal mensen die Ruud van dichtbij aan het werk hebben gezien die zowel werkzaam zijn geweest binnen PSV en/of die vrijwel altijd op de Herdgang te vinden waren. Die beamen dat Ruud tactisch nooit een goede indruk heeft gemaakt. Ook de wedstrijden van PSV O18/O19 die online staan en die je kan terugkijken, beamen dat overduidelijk. Je ziet in essentie dezelfde problemen terugkomen die men nu ook heeft. Ik vraag me af waarom Ruud is aangesteld. Was het de noemer clubicoon? Of was er gewoon simpelweg niemand anders. Ik weet iig dat Ruud niet eerste keus was. Maar goed, dat verkondig ik hier nu al heel lang en er wordt steeds maar weer overheen gelezen :mrgreen:

Mbt Alfredje: ik vind Schreuder inhoudelijk eigenlijk niet slecht en best interessante opvattingen hebben, alleen heb ik het gevoel dat hij totaal niet geschikt is voor het trainersvak. Assistent daarentegen heeft hij het volgens mij best prima gedaan en wordt hij veel gewaardeerd. Hoewel hij wel een lekkend mandje naar de media is.

Ik vind het overigens wel mooi wat Slot doet bij Feyenoord. Maar als die daar vertrekt ben ik ook benieuwd hoe ze dat project continuïteit willen gaan bieden.
Kan mij nog een bericht herinneren van een door sommigen gewaardeerd, door anderen minder gewaardeerd forumlid dat hier al enige tijd (helaas wmb) niet meer actief is over de destijds toekomstige trainers van PSV, Van Bommel en Van Nistelrooij. In de eerste zou men geloof hebben, hij zou het spelletje goed zien. Zo kwam hij op mij ook over. Helaas zijn er andere aspecten geweest die zijn aanblijven onmogelijk hebben gemaakt. Ten aanzien van Ruud was dat vertrouwen er in ieder geval in veel mindere mate. Dat zo geconstateerd hebbende, verbaast het mij toch wel dat men uiteindelijk er toch voor gekozen heeft om Ruud voor de leeuwen te gooien. Oké, deels andere mensen waarschijnlijk, maar toch. Eerlijk gezegd vind ik Ruud nog altijd geen goede tactische indruk maken, dat ben ik met je eens. Zo jammer dit, maar je kunt het moeilijk ontkennen, ook al speelt er nog veel meer dan uitsluitend dat natuurlijk. Hier zijn heeeel veel kopjes koffie voor nodig
Je bedoelt het verhaal van Ailon, ik meen me te herinneren dat dat vooral betrekking had op zijn PSV A1 periode.

Wat wel opvallend was was dat VN door zijn collega's in de eerste divisie niet genomineerd was voor de trainer van het jaar verkiezing. Zegt niet alles natuurlijk, maar toch.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 24 Jan 2023, 23:13 Emmen had de eerste 24 minuten 65,4% de bal. Je kan alles blijven verwijten aan spelers, maar klaarblijkelijk gaat er op tactisch niveau ook enorm veel mis.
En wij hadden juist toen 4 kansen die je had moeten maken. Maar goed.
#simplythebest
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 23:13
psvgouda wrote: 24 Jan 2023, 23:01
Kan mij nog een bericht herinneren van een door sommigen gewaardeerd, door anderen minder gewaardeerd forumlid dat hier al enige tijd (helaas wmb) niet meer actief is over de destijds toekomstige trainers van PSV, Van Bommel en Van Nistelrooij. In de eerste zou men geloof hebben, hij zou het spelletje goed zien. Zo kwam hij op mij ook over. Helaas zijn er andere aspecten geweest die zijn aanblijven onmogelijk hebben gemaakt. Ten aanzien van Ruud was dat vertrouwen er in ieder geval in veel mindere mate. Dat zo geconstateerd hebbende, verbaast het mij toch wel dat men uiteindelijk er toch voor gekozen heeft om Ruud voor de leeuwen te gooien. Oké, deels andere mensen waarschijnlijk, maar toch. Eerlijk gezegd vind ik Ruud nog altijd geen goede tactische indruk maken, dat ben ik met je eens. Zo jammer dit, maar je kunt het moeilijk ontkennen, ook al speelt er nog veel meer dan uitsluitend dat natuurlijk. Hier zijn heeeel veel kopjes koffie voor nodig
Je bedoelt het verhaal van Ailon, ik meen me te herinneren dat dat vooral betrekking had op zijn PSV A1 periode.

Wat wel opvallend was was dat VN door zijn collega's in de eerste divisie niet genomineerd was voor de trainer van het jaar verkiezing. Zegt niet alles natuurlijk, maar toch.
Correct en tevens juist. Heb zelf ook een paar maal zitten genieten van A1 onder MvB, de spaarzame keren dat ik ze heb zien spelen (Otten Cup). Onder RvN helaas niet...Je laatste opmerking: ach, uh, ja, indirect zegt het misschien wel iets, de briljantheid spatte er nu eenmaal niet vanaf anders had men dat wellicht gehonoreerd, ja
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zei het van de zomer: Slot was te halen voor 7 miljoen. Was de beste investering die je had kunnen doen. Die had niet alleen structuur in je team gebracht; je had hem ook na 2 jaar met winst weer kunnen doorverkopen waarschijnlijk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 24 Jan 2023, 23:38 Ik zei het van de zomer: Slot was te halen voor 7 miljoen. Was de beste investering die je had kunnen doen. Die had niet alleen structuur in je team gebracht; je had hem ook na 2 jaar met winst weer kunnen doorverkopen waarschijnlijk.
Je zei het niet alleen van de zomer. Ik heb de voorzitter van de fanclub het wel 10x horen zeggen ;). Sommige mensen horen wel, maar luisteren niet.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 24 Jan 2023, 23:38 Ik zei het van de zomer: Slot was te halen voor 7 miljoen. Was de beste investering die je had kunnen doen. Die had niet alleen structuur in je team gebracht; je had hem ook na 2 jaar met winst weer kunnen doorverkopen waarschijnlijk.
Met alle respect, maar never nooit niet dat PSV in staat was om een trainer af te kopen voor 7 miljoen.
psvgouda wrote: 24 Jan 2023, 23:19
VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 23:13

Je bedoelt het verhaal van Ailon, ik meen me te herinneren dat dat vooral betrekking had op zijn PSV A1 periode.

Wat wel opvallend was was dat VN door zijn collega's in de eerste divisie niet genomineerd was voor de trainer van het jaar verkiezing. Zegt niet alles natuurlijk, maar toch.
Correct en tevens juist. Heb zelf ook een paar maal zitten genieten van A1 onder MvB, de spaarzame keren dat ik ze heb zien spelen (Otten Cup). Onder RvN helaas niet...Je laatste opmerking: ach, uh, ja, indirect zegt het misschien wel iets, de briljantheid spatte er nu eenmaal niet vanaf anders had men dat wellicht gehonoreerd, ja
Van Bommel was inderdaad tactisch een goede trainer. Het probleem met Van Bommel was gewoon dat de boel probleem ontspoorde door zijn toedoen. En dan krijg je een averechts effect. Spelers gedemotiveerd, tactiek die niet meer goed uitgevoerd werd, etc. Wolfsburg was een foute keuze, bij Antwerp doet hij het nu vrij aardig volgens mij. Ben benieuwd of hij ervan heeft geleerd, want ik zie in hem wel een goede trainer verscholen.

Vond hem sowieso als jeugdtrainer bij de A1 inderdaad erg sterk.
DC_PSV wrote: 24 Jan 2023, 23:14
Heruone wrote: 24 Jan 2023, 23:13 Emmen had de eerste 24 minuten 65,4% de bal. Je kan alles blijven verwijten aan spelers, maar klaarblijkelijk gaat er op tactisch niveau ook enorm veel mis.
En wij hadden juist toen 4 kansen die je had moeten maken. Maar goed.
Als je bij Emmen uit met de intentie het veld in gaat, terwijl je potentieel gelijk kan komen met de koploper, überhaupt als topclub, om vanuit een laag blok te gaan counteren, dan ben je gewoon af. En het erge is dat dat niet de intentie is. Emmen was gewoon aan de bal en zonder bal (tactisch) velen malen beter georganiseerd dan PSV.
VeresRivne wrote: 24 Jan 2023, 23:09
Heruone wrote: 24 Jan 2023, 22:54

Ik ken een aantal mensen die Ruud van dichtbij aan het werk hebben gezien die zowel werkzaam zijn geweest binnen PSV en/of die vrijwel altijd op de Herdgang te vinden waren. Die beamen dat Ruud tactisch nooit een goede indruk heeft gemaakt. Ook de wedstrijden van PSV O18/O19 die online staan en die je kan terugkijken, beamen dat overduidelijk. Je ziet in essentie dezelfde problemen terugkomen die men nu ook heeft. Ik vraag me af waarom Ruud is aangesteld. Was het de noemer clubicoon? Of was er gewoon simpelweg niemand anders. Ik weet iig dat Ruud niet eerste keus was. Maar goed, dat verkondig ik hier nu al heel lang en er wordt steeds maar weer overheen gelezen :mrgreen:

Mbt Alfredje: ik vind Schreuder inhoudelijk eigenlijk niet slecht en best interessante opvattingen hebben, alleen heb ik het gevoel dat hij totaal niet geschikt is voor het trainersvak. Assistent daarentegen heeft hij het volgens mij best prima gedaan en wordt hij veel gewaardeerd. Hoewel hij wel een lekkend mandje naar de media is.

Ik vind het overigens wel mooi wat Slot doet bij Feyenoord. Maar als die daar vertrekt ben ik ook benieuwd hoe ze dat project continuïteit willen gaan bieden.
Die eerste paragraaf geloof ik ook meteen.

Voor wat de redenen van die keuze. Neem de keuze voor Schmidt daar was destijds binnen PSV veel draagkracht voor, vergeet niet dat RvC-lid van Breukelen al eens geprobeerd had hem naar Oranje te halen.
Maar zowel Ajax als PSV zaten deze zomer in een situatie waarin er niet heel erg veel obvious keuzes waren. Schreuder was voor Ajax een makkelijk naar de buitenwereld uitlegbare keuze "voortbouwen op de lijn Ten Hag''. Ik was voor Slot gegaan, deze zomer nog gezegd, maar soit. Wat bij PSV meespeelde is dat de andere keuzes natuurlijk niet kwamen (stel je de vraag eens wie was gekomen als Schmidt het destijds niet had gedaan) en dan was Van Nistelrooy een redelijk veilige keuze. Een van de redenen was dat hij de club en spelers al kende. PSV zat in mijn ogen in een hele moeilijke situatie door de cruciale CL voorrondes waar veel van afhing. Een buitenstaander die te veel opstarttijd nodig had om alle zaken bij PSV nog te leren kennen had de kansen voor kwalificatie kleiner gemaakt t.o.v. een VN. Ik denk dat dat mee heeft gespeeld met de ''gok'' voor VN.

Feyenoord krijgt zonder Slot ook een probleem dat is duidelijk.
Schmidt is onder aanvoering van De Jong gekozen, maar daar was idd draagvlak voor. Ook belangrijk, want dat was op dat moment wel nodig. Men had op dat moment ook geluk dat Schmidt vacant was, want anders was het iemand uit de categorie Fräser geworden. Ik denk sowieso dat de trainerspool waar men in Nederland in kan vissen inderdaad vrij klein is, maar dat heeft met meerdere zaken te maken.

Allereerst vind ik dat de KNVB een enorm grote rol daarin speelt. De kosten qua opleiding om een papiertje te kunnen halen als trainer zijn gewoon immens hoog i.t.t. bijv. in Duitsland. Ten tweede gaat het altijd via selecties die altijd beperkt zijn (elk jaar een klas van 12 namen ofzoiets), waarbij oud spelers vaak voorrang genieten en gelijk en versneld ingeloot kunnen worden. Gevallen zoals Klöpp, Schmidt, Tuchel, Nagelsmann, etc. zijn er te weinig in Nederland. Ten derde is de methodiek en de gedachtes die men leert gewoon veelal outdated en niet verrijkend voor het moderne voetbal. Bij heel veel Nederlandse trainers zie je namelijk dezelfde problemen terug:

1. Ze weten niet hoe ze adequaat een restverdediging moeten positioneren en gegenpressing structuur om de transitiefase te controleren zonder dat het ten koste gaat van de positionele bezetting aan de bal om tot kansen te komen.
2. Structuren aan de bal zijn vaak heel erg statisch. Weinig trainers maken effectief gebruik van halfspaces.
3. Men weet vaak niet hoe ze op een collectivistische manier effectief (hoog) druk moeten zetten.

Het is bijv. best interessant dat als je kijkt naar de topcoaches ze bijna allemaal agressieve pressing coaches zijn. Klöpp als ultieme voorbeeld, maar ook bijv. Guardiola. Waar Guardiola in positiespel een meer geduldigere opbouw kiest dan Klöpp (die wilt meer a la Schmidt veel verticaliteit om vanuit daar bij balverlies toe te slaan vanuit de chaos), zijn de ploegen van Guardiola zodra zij de bal verliezen of niet hebben enorm agressief in het drukzetten. Tot op heden is de enigste Nederlandse pressingcoach die ik voorbij heb zien komen Arne Slot. Voor de rest echt niemand. Ik vind het bijv. ook vrij opmerkelijk dat vrijwel alle ploegen internationaal vanuit de organisatie zonedekking hanteren, terwijl men hier in Nederland altijd praat over koppeltjes vormen op het middenveld. Zo zijn er best wel een aantal voorbeelden te noemen.

Maar ook als je bijv. kijkt naar de manier van opleiden. Ik vind heel BVO's in Nederland qua jeugdopleiding enorm slecht georganiseerd en ik vind dat er qua jeugdscouting en opleiding ook binnen de goede BVO's, zoals PSV, Ajax, Feyenoord en AZ te weinig focus ligt op o.a. (tactisch) spel zonder bal, maar ook fysieke ontwikkeling. Neem de jeugdtoernooien met nationale elftallen of de Youth League. Komt Nederland O17 tegen Frankrijk O17. Wij allemaal technisch hele verfijnde voetballertjes voorin van 1.75, terwijl bij die Fransen gewoon atletische sprintkanonnen van 1.85 staan die ongelofelijk technisch zijn en op fysieke kracht en explosiviteit domineren. In de Youth League zie je dat verschil ook goed. Vorig jaar nog bij Ajax vs Dortmund.

Ik heb het gevoel dat de visie van de KNVB niet verruimend genoeg is en of dat wij iig niet adequaat genoeg trainers opleiden. Ook bij jeugdopleidingen enzo, maar dan wordt het een heel lang verhaal. Ik vind het bijv. treffend dat een Utrecht bij Fräser uitkomt. Feyenoord werd voor Slot natuurlijk ook gekoppeld aan Advocaat en Steijn is destijds ook de revue daar gepasseerd. Het is ook karakteriserend dat zoveel clubs terugvallen op Dick Advocaat of dat Louis van Gaal als bondscoach op een voetstuk wordt geplaatst, terwijl het beide vanuit voetbalperspectief gewoon twee oude seniele mannen zijn die de afslag naar de moderne realiteit al heel lang gemist hebben. De hoeveelheid Nederlandse trainers die simpelweg (tactisch) goed/compleet zijn en modern zijn, zijn denk ik niet eens op één hand te tellen. Ultee vind ik van dat betreft wel interessant (als hij tactisch praat, geen idee hoe hij als trainer is), maar die krijgt alleen hondenbaantjes. Ik vind Pascal Jansen verder nog wel interessant en Kees van Wonderen, maar die volg ik momenteel beide te weinig om daar echt iets goeds over te kunnen zeggen.

Nee, het is niet gek dat de trainerspool niet zo groot is om in te vissen. Maar dat speelt ook deels mee dat men in Nederland klaarblijkelijk een afkeer heeft tegen buitenlanders of buitenlandse invloeden. Schmidt vond ik daarin treffend. Dat was qua opvattingen een mix tussen Slot en Ten Hag richting het agressieve van de pressing toe. Enorme moderne Duitse trainer. Ik vond Letsch ook een goede trainer bijvoorbeeld. Ik weet dat PSV graag Bosz als eerste keus zag afgelopen jaar. Die bleef uiteindelijk bij Lyon door het vertrouwen van de praeses die hij kreeg. Ik denk dat er een aantal namen op de lijst stonden zoals grijze muizen als Cocu of Koeman (die voor NL11 koos) waarvan aan het einde van de rit onder de streep uiteindelijk ook niemand vrolijk wordt. Als Schreuder de laan uitgestuurd wordt, zou jij dan Bosz als nieuwe trainer willen zien? Niet dat hij het wordt overigens, gezien vd Sar er nog zit. Ik vind het, ondanks zijn flaws, wel een prima trainer. Ik ben benieuwd hoe de situatie met RvN gaat aflopen. Maar op het moment dat hij en PSV uit elkaar gaan en Bosz is vrij durf ik veel geld erop in te zetten dat hij de nieuwe trainer moet gaan worden. Ook gezien Jansen, die ik evt. als andere realistische optie acht, volgens mij niet heel prettig is weggegaan bij PSV.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tactisch zit het gewoon niet goed in elkaar. Achteraf lullen is makkelijk maar de beste keuze was Cocu. Die had nu bovenaan gestaan met dit PSV.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haal Bosz maar op. In ieder geval leuk kamikaze voetbal. We hebben niet eens druk gezet op Emmen het eerste half uur.

Nul. Ben zelfs zover dat ik niet eens boos ben. Het zal wel. Maar dit moet einde Ruud zijn. Hoop dat hij het zelf ook ziet.

Aankopen kunnen we vergeten. Net zoals Danjuma niet naar Everton ging.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat je niet kunt ontkennen is dat PSV na 2 weken interlandvoetbal met een vrijwel complete selectie tegen Cambuur er echt een gigantisch potje van maakte op tactisch gebied. Veldbezetting en positiespel was zó slecht dat een Cambuur zonder vertrouwen en hoofdtrainer ons weg speelde. Vervolgens komt er tijdens het WK een periode van 7 weken waarin een 'nieuw' systeem werd getekend, of in ieder geval een nieuwe variant, waarbij Max/Mauro naar binnen staan en dieper en Teze achter blijft. Gevolg is dat we 5 punten in 4 wedstrijden. Dus hoe meer voorbereiding we hebben des te slechter we spelen.

Waar ik niet aan twijfel bij Ruud is dat hij spelers kan raken, dat hij ze kan motiveren, dat hij kan communiceren en dat hij de groep bij elkaar kan houden (allemaal itt Schreuder) maar OF het tactisch plan goed overbrengen OF het te ingewikkeld maken van de tactiek zorgt ervoor dat hij zijn eigen graf heeft gegraven.

En dan blijven er nog 2 kansjes over om als trainer aan te blijven. Of de nieuwe aankopen moeten zijn tactisch plan mogelijk maken of er moet een nieuw tactisch plan komen.

Het is te laat voor dit seizoen maar nog niet te laat voor Ruud.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 24 Jan 2023, 23:38 Ik zei het van de zomer: Slot was te halen voor 7 miljoen. Was de beste investering die je had kunnen doen. Die had niet alleen structuur in je team gebracht; je had hem ook na 2 jaar met winst weer kunnen doorverkopen waarschijnlijk.
Ik denk alleen dat Slot helemaal geen interesse had in PSV. En nu nog minder. Niet omdat hij loyaal is aan Feyenoord, maar gewoon omdat de stap naar PSV geen vooruitgang is. Slot gaat naar Ajax of het buitenland. Als hij dan een tegenvaller achter de rug heeft komt misschien het moment dat hij haalbaar is, maar dan heb je het over minimaal 5 jaar vanaf nu.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoe kom je erbij dat Slot te halen was voor 7 miljoen? Wellicht dat hij een clausule had maar dan moet hij zelf ook nog willen. Natuurlijk is Slot een goede trainer die ongetwijfeld meer uit deze groep had gehaald maar dat hadden veel meer trainers.
Post Reply