Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

PSV naar de klote
Ruud is de klos
#simplythebest
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

guus wrote: 25 Jan 2023, 00:08 Brands gaat puin ruimen? Gakpo en Madueke verkocht! En dat hier dan verzinsels gemaakt worden dat hij bezig is met “een nieuw elftal”.
Ja als die niemand verkocht had was de KNVB bij PSV op de stoep gaan staan.
Ga maar even verklaren hoe je een - eigen vermogen van 20 miljoen hebt. Ga maar verklaren dat de hele club onder water staat.

Nee nu makkelijk praten iedereen. Maar dan pas was er wanbeleid gevoerd, nu heeft Brands ons supporters gered van de ondergang van de club. Maar zo kijken supporters niet. Nee die kijken naar de korte termijn. Maar we zouden eens allemaal het jaarverslag moeten lezen. Dan zie je dat Brands nu heel goed werk aan het doen is.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ted Lasso wrote: 25 Jan 2023, 00:26 Als je het mij vraagt, gaan wij als fans vierkant achter Ruud staan.
Achter de hele club dus ook achter Brands. Maar ik zie de spandoeken alweer verschijnen.

T is om moe van te worden.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 25 Jan 2023, 00:17
Menno1 wrote: 25 Jan 2023, 00:03 Ik hou het bij de Xg van Makaveli's chart. Dat is data waar we wat mee kunnen. De dalende lijn is ingezet, terwijl je nu al 4 wedstrijden tegen de lamme en de blinde speelt. Dat zegt mij alles.
Lekker gemakkelijk ja. Twee beste aanvallers verkocht en je spits is geblesseerd. En jij vindt het vreemd dat je xg dan daalt ? Overigens hadden we met luuk en madueke de 3e hoogste xg van welk eredivisie team dan ook dit seizoen.

En los van de xG... het is ook belangrijk wanneer je je kansen mist. Een wedstrijd heeft fases...als je steeda het eerste half uur dik de bovenliggende partij bent maar jezelf niet beloont met een voorsprong.. dan gaat dat in een team's zelfvertrouwen zitten. Dat hebben we onder Schmidt heel goed kunnen zien...hoe goed voetbal dan kon omslaan in paniek.
het is niet N=1 he? Het zakt al maanden. Op Fortuna uit na, dat vond ik meer een freak accident a la Willem 2 vorig seizoen. Maar verder? Zowel tegen AZ (toen Cody er nog gewoon was) als tegen Sparta als tegen Vitesse als tegen Emmen had ik geen idee of we ooit gingen scoren. alleen tegen Vitesse lukte het met een lucky shot. Dat zegt wel genoeg.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Laat de supporters dan niet met vragen zitten en kom met de waarheid naar buiten. Zeg waar het op staat als het echt zo’n financiële puinhoop is en we aan de rand van de afgrond staan/stonden. Wellicht dat er dan wat meer begrip komt voor de situatie en dus steun voor bepaalde individuen en de spelersgroep in z’n algemeen. Nee het blijft een groot mysterie en we roepen nog steeds dat we om de titel meedoen. Ja daaaag.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Tomm wrote: 25 Jan 2023, 00:38 Laat de supporters dan niet met vragen zitten en kom met de waarheid naar buiten. Zeg waar het op staat als het echt zo’n financiële puinhoop is en we aan de rand van de afgrond staan/stonden. Wellicht dat er dan wat meer begrip komt voor de situatie en dus steun voor bepaalde individuen en de spelersgroep in z’n algemeen. Nee het blijft een groot mysterie en we roepen nog steeds dat we om de titel meedoen. Ja daaaag.
Ik denk inderdaad dat dit behoorlijk averechts werkt.

Wat dat betreft zijn de grote uitspraken begin dit seizoen ook zo vervelend geweest. Strookten totaal niet met de (blijkbaar) werkelijkheid dat we gewoon aan het randje van faillissement en opdoeken stonden.

En Ruud plukt daar voor het grootste deel de vruchten van.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

ComeOnPSV wrote: 25 Jan 2023, 00:33
guus wrote: 25 Jan 2023, 00:08 Brands gaat puin ruimen? Gakpo en Madueke verkocht! En dat hier dan verzinsels gemaakt worden dat hij bezig is met “een nieuw elftal”.
Ja als die niemand verkocht had was de KNVB bij PSV op de stoep gaan staan.
Ga maar even verklaren hoe je een - eigen vermogen van 20 miljoen hebt. Ga maar verklaren dat de hele club onder water staat.

Nee nu makkelijk praten iedereen. Maar dan pas was er wanbeleid gevoerd, nu heeft Brands ons supporters gered van de ondergang van de club. Maar zo kijken supporters niet. Nee die kijken naar de korte termijn. Maar we zouden eens allemaal het jaarverslag moeten lezen. Dan zie je dat Brands nu heel goed werk aan het doen is.
Ik lees de jaarverslagen al jaren maar vind eigenlijk ook niet dat Brands goed werk aan het doen is.

- trainer aangesteld zonder enige ervaring op het hoogste niveau.
- heeft er voor gekozen om nog voor de transferwindow open ging al een deal te sluiten voor Gakpo en ontnam clubs op die manier de gelegenheid tot "paniek biedingen".
- als je dan de keuze maakt om zo snel zaken te doen en een potentieel hoger rendement op te geven, verwacht je dat het met het idee is om dan zelf ook snel te kunnen handelen. We zijn ruim 3,5e week verder en er is nog niks.
- ondertussen wordt dan ook nog je andere grote talent verkocht.
- het signaal naar de rest van je groep door die 2 te verkopen en zo lang niks te halen is dat er geen serieuze titelaspiraties zijn.

Ja we hebben flink geld binnengehaald. Maar met name bij Gakpo denk ik dat er meer in had gezeten. En sportief ligt de club op zijn gat door het aanstellen van de verkeerde trainer in combinatie met een gebrek aan kwaliteit.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 25 Jan 2023, 00:53 - heeft er voor gekozen om nog voor de transferwindow open ging al een deal te sluiten voor Gakpo en ontnam clubs op die manier de gelegenheid tot "paniek biedingen".
Dit is overigens wel iets wat wij denk ik misschien onderschatten. Iedereen had verwacht dat Gakpo en Sangare verkocht zouden worden deze zomer en dat gebeurde niet. Bij Gakpo kwamen de clubs pas in de laatste week voor een fooitje. Zelfde als Dumfries een jaar geleden. Of bijv. die window met Lozano en Bergwijn, waarbij Bergwijn niet eens verkocht werd, maar pas in de winter en Lozano ook pas vrij laat in de window.

Ik merk zelf ook dat ik vaak roep "verkoop 'm maar" bij speler X, maar dat je natuurlijk ook nog een geïnteresseerde kopende partij nodig hebt die wilt voldoen aan de voorwaarden. Dat is niet altijd even makkelijk blijkt uit het verleden. Ik denk dat Brands nu gewoon voor de eerste beste zekerheid gekozen heeft in een constructie waarbij PSV gelijk veel geld krijgt. Elfrink had het daarbij over termen als de actuele waarde van het bod. Daar valt op zich iets voor te zeggen, denk ik.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Bij de start van het seizoen hadden we een onevenwichtige selectie, maar dat werd gemaskeerd door Gakpo. Nu Gakpo en Madueke weg zijn resteert een berg middelmaat. Ga er maar aan staan als beginnend trainer. Dit is alsof je een net afgestudeerde econoom CEO van Philips maakt en hem vervolgens verwijt dat hij het bedrijf niet goed aanstuurt in de apnea apparaten situatie. Of de persoon in kwestie kwaliteiten heeft of niet is niet eens relevant, het is simpelweg een onmogelijke opdracht.

Als ik dit iemand niet gun is het Ruud.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV

Misschien een tip voor Ruud. Kap aub met El Ghazi in de basis te zetten begin daarmee komende zaterdag, hoe is het ook mogelijk dat je tegen Vitesse Xavi eruit haalt en El Ghazi die werkelijk niks goed heeft gedaan die wedstrijd te laten staan. El Ghazi heeft idd ritme nodig maar laat hem die ritme lekker opbouwen aan de jeugdkant van de Herdgang. De Jong zal komende zaterdag er weer bij zijn dus El Ghazi lekker banken graag.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

https://www.vi.nl/pro/crisis-bij-PSV-wi ... -eindhoven

Setting van het verhaal: RvN haalt er bij lange na niet het maximale eruit. En door financiele perikelen is de directie genoodzaakt om hand op de knip te houden.
#simplythebest
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

DC_PSV wrote: 25 Jan 2023, 08:45 https://www.vi.nl/pro/crisis-bij-PSV-wi ... -eindhoven

Setting van het verhaal: RvN haalt er bij lange na niet het maximale eruit. En door financiele perikelen is de directie genoodzaakt om hand op de knip te houden.
Iemand heeft hier meegelezen. :mrgreen:
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Waarom maakt Ruud zo'n rare keuzes? Tegen Arsenal bijvoorbeeld stonden Guti en Sangaré naast elkaar, Veerman ervoor, Simons op rechts, El Ghazi in de spits en op links Gakpo. Het middenveld stond tegen Ajax hetzelfde, alleen stond Luuk toen weer in de spits.
Waarom ga je dan nu niet spelen met Guti - Sangaré, Veerman ervoor, Simons op rechts. Dan kun je Vertessen of Til (en een week geleden Luuk nog)in de spits zetten en El Ghazi op linksbuiten. Maar nee, tegen Vitesse ineens staat Simons links en El Ghazi rechts.
Veerman komt niet meer aan bod. Het meest zekere centrum was Branthwaite Ramalho. Die speelden een dijk van een wedtrijd tegen Arsenal. Vier dagen later speelt Obispo weer. En zo blijft hij maar schuiven. Tegen Ajax en Arsenal stond Mwene op rechts in de basis. Nu weer Teze elke keer.
Het is net een tombola. Geen wonder dat er geen vastigheden ontstaan.

En dan die assistent, die Spaanse professor die gehaald is vanwege zijn tactisch inzicht. Is die tactisch zo slecht dat hij niet ziet wat er fout gaat of luistert Ruud niet naar hem? Ik snap het niet, ik vind Ruud een geweldige vent maar er is geen verbetering zichtbaar. Moet het echt zo eindigen als bij Marco van Basten, dat er straks iemand van de tribune ons icoon uit gaat schelden en hij door de achterdeur naar buiten wordt geleid? Ik hoop het niet, maar ik zie Ruud het echt niet omdraaien.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

ruuddevil wrote: 25 Jan 2023, 07:08 Bij de start van het seizoen hadden we een onevenwichtige selectie, maar dat werd gemaskeerd door Gakpo. Nu Gakpo en Madueke weg zijn resteert een berg middelmaat. Ga er maar aan staan als beginnend trainer. Dit is alsof je een net afgestudeerde econoom CEO van Philips maakt en hem vervolgens verwijt dat hij het bedrijf niet goed aanstuurt in de apnea apparaten situatie. Of de persoon in kwestie kwaliteiten heeft of niet is niet eens relevant, het is simpelweg een onmogelijke opdracht.

Als ik dit iemand niet gun is het Ruud.
En dan is Ruud zo’n persoonlijkheid dat hij de hand in eigen boezem steekt en niet naar iedereen gaat wijzen. Respect voor hem!
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

guus wrote: 25 Jan 2023, 09:24
ruuddevil wrote: 25 Jan 2023, 07:08 Bij de start van het seizoen hadden we een onevenwichtige selectie, maar dat werd gemaskeerd door Gakpo. Nu Gakpo en Madueke weg zijn resteert een berg middelmaat. Ga er maar aan staan als beginnend trainer. Dit is alsof je een net afgestudeerde econoom CEO van Philips maakt en hem vervolgens verwijt dat hij het bedrijf niet goed aanstuurt in de apnea apparaten situatie. Of de persoon in kwestie kwaliteiten heeft of niet is niet eens relevant, het is simpelweg een onmogelijke opdracht.

Als ik dit iemand niet gun is het Ruud.
En dan is Ruud zo’n persoonlijkheid dat hij de hand in eigen boezem steekt en niet naar iedereen gaat wijzen. Respect voor hem!
Inderdaad. En ik hoop dat hij zelf op een gegeven moment de keuze maakt om te stoppen als hij dat nodig vindt, en dat hij niet kleurloos de laan uit wordt gestuurd.
Dit heeft hij zo niet verdiend
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoop echt dat V Nistelrooij het snel op de rit krijgt en dat dit hem niet meer gaat overkomen.

Tactisch is het echt heel slecht. We moeten niet vergeten dat verliezen tegen Emmen en Cambuur gewoon schandalig is. Dat zijn serieus clubs die kkd niveau zijn dit seizoen.

Met onze selectie moet je gewoon winnen van die clubs. Dus dat moet hij echt gaan verbeteren.

Ook het feit dat we uit zo gigantisch slecht zijn. Daar waren we vanaf...
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 25 Jan 2023, 09:49 Ik hoop echt dat V Nistelrooij het snel op de rit krijgt en dat dit hem niet meer gaat overkomen.
Cambuur zou de zogenaamde ommekeer zijn. Toen was het kwartje gevallen, zei men. Tegendeel bleek het geval: sindsdien zijn we veel te vaak teruggevallen, er zit totaal geen positieve lijn in. Ik zie dit onder Ruud eerlijk gezegd niet meer goed komen. We spelen gewoon statisch kutvoetbal, Ruud is alles behalve een moderne coach.

Als Emmen zelfs onder de druk van PSV uit kan voetballen, tja dan mag RvN zich wel achter z'n oren gaan krabben.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Ik wil niet te pessimistisch zijn, maar dit seizoen kun je beter als supporter afschrijven.
Ook met eventuele versterkingen gaan we niet nu alles winnen.
Daarvoor is de gehele selectie te broos en klopt de manier van voetballen van RVN niet.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

De boodschap van PSV was deze winter heel duidelijk:

De sportieve ambities gaan dit jaar overboord. We verkopen onze beste spelers en halen daar geen vervangers voor.

Hoe kan je dan nog van een groep verwachten dat ze een stapje extra zetten? Dat ze alles geven?
Zo'n groep voetballers voelt dat echt wel onbewust aan. Er zijn momenteel geen sportieve ambities. Het doel is spelers verkopen, en dan zien we volgend jaar wel weer verder.

En dat wordt op het bordje van de beginnende trainer Ruud van Nistelrooij gelegd. Manage dit maar.
Hoe krijg je als trainer dan nog een Sangaré getriggerd om 110% te geven? Dat zou menig ervaren trainer niet lukken, laat staan een beginnende.
Spelers geven nu onbewust 99%. En dat gecombineerd met een matige selectie en een onervaren trainer heeft dramatisch resultaat.

En wellicht is Ruud geen goede trainer, de eerste seizoenshelft was ook al niet best.
Maar dit is 100% aan de directie toe te schrijven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Nou laten we aub even terug gaan in de tijd, het tweeluik tegen Rangers dat belachelijk slecht was. Zeker de return in eigen huis vond ik een schande. Hoe laf en angstig we speelden, zo gruwelijk irritant. Ja je verliest uiteindelijk door een grote eigen fout maar de wijze hoe Ruudje die wedstrijd aanpakte was slap, laf en PSV onwaardig. Dat we de groepsfase incl. al die miljoenen niet haalden komt zeker voor een groot deel op zijn bordje hoor. 100%.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Na een nachtje geslapen te hebben, zijn de emoties iets gezakt. Het blijft wel pijn doen hoe onze club ervoor staat momenteel. Maar waar ik gisteren Ruud liever zag vertrekken, verdient hij dat niet. Hij is een fantastisch uithangbord voor de club. Het feit dat hij hand in eigen boezem steekt, siert hem. Ze zadelen hem verdomme met een uitgekleed elftal op. Twee topspelers zien verdwijnen en daarvoor niks terug krijgen... ik heb echt heel erg met hem te doen. Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat je als directie een onervaren trainer zo laat zakken.

Ja, hij heeft een onwijs lastig jaar, met vele diepe dallen waarbij hij regelmatig tactische missers maakt en hij krijgt het elftal nog niet altijd aan het voetballen (als zijn spelers de kansen afmaken win je gewoon de laatste twee wedstrijden makkelijk, daar kan hij als coach niks aan doen), maar hij heeft ook mooie dingen behaald (Ajax uit, Arsenal thuis, Feyenoord thuis, Monaco thuis). Slechter dan dit jaar kan het voor hem niet gaan. Hij neemt dit mee in zijn rugzak en hopelijk leert hij hier heel erg veel van. Ik hoop zo erg dat hij het tij (deels) gekeerd krijgt. Ik gun het hem zo erg, hij is echt een clubman.
User avatar
Qwazi a Dodo
Lid 2e elftal
Posts: 151
Joined: 25 Jan 2023, 10:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano

Ik vind dat we Ruud (en ook voorlopig Brands) gewoon moeten blijven steunen. Ja Ruud maakt soms de verkeerde keuze met zijn wissels maar moet je dit dan een beginnende coach kwalijk nemen? Hij stapt in op verzoek van Brands en heeft daarna geen enkele financiële mogelijkheden om zijn team te versterken en door te selecteren.
Dan wordt in de winterstop bijna je volledige aanval verkocht met daarbij veel goals en assists en dan moet je met een uitgedunde selectie verder.

Dat er spelers moeten komen lijkt me overduidelijk, dus ik hoop en verwacht snel nieuws.. Zo niet dan hoop ik dat Brands een eerlijk en duidelijk verhaal heeft.

Want dit kun je en ons als supporters evenals een startende coach als Ruud niet maken.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Benitez, Ramalho, Guti, Veerman, Sangare, Xavi, de Jong. Dit zijn al 7 spelers die toch gewoon prima zijn of voor PSV doen zelfs heel goed? 7 spelers die je als fundament kan gebruiken om iets mee op te bouwen. Je hebt er nog 4 nodig die in een soort van ondersteunende rol in het team passen. En dan had je de hele eerste seizoenshelft ook nog Gakpo erbij. En dan gaan er mensen lopen roepen dat PSV eigenlijk niet beter kan dan al die andere clubs? Wat een ambitieloos gelul zeg, sorry dat ik het zeg.

Natuurlijk mist er dan alsnog genoeg, laat dat duidelijk zijn. Maar zelfs dan nog heb je spelers tot je beschikking waar heel veel clubs heel blij mee zouden zijn. En die voetballen allemaal beter dan PSV. Qua positiespel, qua organisatie, qua druk zetten, qua omschakeling, qua....verzin het...Rara....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00



Duidelijke taal.

Dat Ruud van Nistelrooij de schuld van de nederlaag tegen FC Emmen op zijn schouders neemt, is volledig terecht. De onervaren PSV-trainer is namelijk tactisch verrast door een omzetting van Dick Lukkien. Met een balverliesrecord in de opbouw tot gevolg.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

MaAr We KrEgEn ViEr HeLe GrOtE kAnSeN iN dE eErStE hElFt. En OnZe Xg Is ToCh Zo GoEd :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply