Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Eindhovenvoetbal wrote: 25 Jan 2023, 08:12 Brands faalt op alle fronten. Technisch beleid, trainersbeleid en het spelen van verstoppertje als het moeilijk is. De hier verguisde Gerbrands was vele malen meer geschikt.
Vanuit zij publieke rol ja. Maar omdat hij daar zo goed in was, wist hij te camoufleren dat hij als verantwoordelijke, bezig was PSV richting afgrond te loodsen.

Ik kan het niet anders zien.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:07
Joenepsv wrote: 25 Jan 2023, 07:32 Ruud wegsturen? En dan? Denk je dat een andere trainer het beter doet met dit brandhout?
ja.
Joenepsv wrote: 25 Jan 2023, 07:32 Marcel heeft Ruud zelf naar voren geschoven en laat hem nu balanceren op een dun koord.
Nee. Toon en John hebben hem naar voren geschoven.
Maar onderaan de streep is Ruud uiteindelijk hoofdtrainer geworden als gevolg van de gesprekken met Brands. Als Brands geen AD was geweest, was Ruud geen trainer geworden.
In die zin is Brands natuurlijk wel eindverantwoordelijk voor de situatie waar Ruud zich nu in begeeft.

En los van het tactische onvermogen van Ruud, vind ik dat hij wel enorm genaaid wordt door Brands. Geen publieke rugdekking, een kloteselectie in combinatie met de financiële puinhoop. Ga er maar aan staan.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:16
Eindhovenvoetbal wrote: 25 Jan 2023, 08:12 Brands faalt op alle fronten. Technisch beleid, trainersbeleid en het spelen van verstoppertje als het moeilijk is. De hier verguisde Gerbrands was vele malen meer geschikt.
Vanuit zij publieke rol ja. Maar omdat hij daar zo goed in was, wist hij te camoufleren dat hij als verantwoordelijke, bezig was PSV richting afgrond te loodsen.

Ik kan het niet anders zien.
Dit gevoel heb ik ook. Onder Toons bewind hebben we de afgang ingezet met het aanstellen van onervaren vrienden zoals Mark en John.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Chucky wrote: 25 Jan 2023, 08:17 En los van het tactische onvermogen van Ruud, vind ik dat hij wel enorm genaaid wordt door Brands. Geen publieke rugdekking, een kloteselectie in combinatie met de financiële puinhoop. Ga er maar aan staan.
Eens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:24
Chucky wrote: 25 Jan 2023, 08:17 En los van het tactische onvermogen van Ruud, vind ik dat hij wel enorm genaaid wordt door Brands. Geen publieke rugdekking, een kloteselectie in combinatie met de financiële puinhoop. Ga er maar aan staan.
Eens.
De vraag is of ook Brands genaaid is.

Ik verwacht dat er in zijn interview binnenkort, een indirecte linkse directe zal volgen naar de vorige beleidsbepalers. Het zal zelfs moeten om de positie van de huidige bewindslieden te beschermen.
Last edited by Armada on 25 Jan 2023, 08:28, edited 1 time in total.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

loginnaam wrote: 25 Jan 2023, 08:16 Die 40 miljoen bestaat uit 10 miljoen operationele kosten en 30 miljoen afschrijvingen, m.a.w. geld dat allang is uitgegeven. Dat die 30 miljoen uit verkopen wordt gefinancierd is niet zo raar, zeker niet voor een club die wil opleiden voor en dus verkopen aan de top. Het is dus lang niet zo dramatisch als je nu voorstelt en zeker geen reden om maar helemaal niet in spelers te investeren nu, dat is juist eerder een vorm van wanbeleid.
Daarnaast wordt er bij het opstellen van jaarverslag enorm vaak met potjes geschoven onder het mom 'broekzak-vestzak'.

De oorsprong is enkel te achterhalen door de mensen die volledige inzage hebben in de volledige financiële administratie.

Het is een illusie wanneer je denkt op basis van een jaarverslag een compleet beeld te kunnen vormen. Laat staan een goed beeld.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:25
ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:24

Eens.
De vraag is of ook Brands genaaid is.
Daar wie? RVC?

Ergens klopt er iets niet wat er nu gebeurt bij PSV. Wij als supporters weten helaas niet alles, maar er is al langer veel meer aan de hand achter de schermen. Dat moest haast wel.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:07
Joenepsv wrote: 25 Jan 2023, 07:32 Ruud wegsturen? En dan? Denk je dat een andere trainer het beter doet met dit brandhout?
ja.
Joenepsv wrote: 25 Jan 2023, 07:32 Marcel heeft Ruud zelf naar voren geschoven en laat hem nu balanceren op een dun koord.
Nee. Toon en John hebben hem naar voren geschoven.
Maar het was toch Brands die hem over de streep heeft getrokken? Ruud hield eerst de boot af tot Brands AD werd. Laat ik voorop stellen dat ik het op dat moment ook niet het beste idee vond maar ik had er wel meer van verwacht. Maar om Ruud nu te slachtofferen voor het collectief falen van de hele club gaat me te ver.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:25 De vraag is of ook Brands genaaid is.
Zou kunnen.

Maar als je kijkt wie er allemaal vervangen zijn op beleidsmatig niveau de afgelopen 1,5 jaar.....

Voorzitter RvC, AD, TD, FD.

Het heeft nul zin om een ieder die nu op deze posities zit eruit te gooien (al zeg ik niet dat jij dat voorstaat overigens). Alles wat er aan de hand is, is voor die tijd ontstaan en dat ruim je niet in die korte periode op.

Ook al komt Brands nu niet goed voor de dag, wegsturen zou waanzin zijn. Het begint bij een nieuwe trainer en nieuwe TD. Het liefst vandaag. Van daaruit doorwerken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Het enige wat Marcel kan worden kwalijk genomen is dat hij Ruud binnen heeft gehaald. Voor de rest niets. De selectie is goed genoeg om uit de afgelopen 4 wedstrijden 12 punten te halen. Elke basisspeler die gisteren bij ons in de basis stond zou basisspeler zijn bij Emmen, Vitesse, Sparta of Fortuna. Sterker nog, ik denk dat 9 of 10 spelers ook bij AZ of Twente in de basis zouden spelen...
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Sjorsensjimmie wrote: 25 Jan 2023, 08:28
Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:25

De vraag is of ook Brands genaaid is.
Daar wie? RVC?

Ergens klopt er iets niet wat er nu gebeurt bij PSV. Wij als supporters weten helaas niet alles, maar er is al langer veel meer aan de hand achter de schermen. Dat moest haast wel.
Brands’ start. Meteen komt zijn positie ter discussie door kwestie de Jong / RvC aangezien hij een blok vormde (ook inhoudelijk) en zich niet solidair toont (no pun).

Daarna “schrikt hij zich kapot”.

Daarna gaat hij ruimen.

Klinkt niet als een fijne start. Klinkt niet als “naar verwachting”.
Last edited by Armada on 25 Jan 2023, 08:31, edited 1 time in total.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:16
Eindhovenvoetbal wrote: 25 Jan 2023, 08:12 Brands faalt op alle fronten. Technisch beleid, trainersbeleid en het spelen van verstoppertje als het moeilijk is. De hier verguisde Gerbrands was vele malen meer geschikt.
Vanuit zij publieke rol ja. Maar omdat hij daar zo goed in was, wist hij te camoufleren dat hij als verantwoordelijke, bezig was PSV richting afgrond te loodsen.

Ik kan het niet anders zien.
[mention]Armada[/mention] , Kun jij hierin iets specifieker zijn? Op welke gronden looste Gerbrands PSV naar de afgrond?
En denk jij dat Brands PSV er weer bovenop gaat krijgen?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

De crisis is mijn inziens pas ingezet sinds Brands er zit. Hij was dolgelukkig met John aan zijn zij, hij was erbij toen Ruud werd aangesteld, hij was erbij toen PSV met de laatste centen El Ghazi (te laat) haalde. Hij was erbij toen PSV in augustus wist dat Gakpo in januari zou vertrekken en hij was de aangewezen man om daarop in te spelen, hij was erbij toen Chelsea voor Madueke kwam en hij was erbij toen we Gakpo verkochten bijna 4 weken geleden.

Toen we wonnen van Ajax stonden we er uitstekend voor na plaatsing EL en de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord. Op dat moment was er echt niet zoveel aan de hand hoor. We hadden met Mauro en Madueke nog nieuwe spelers die terug kwamen, de aankopen Til en El Ghazi speelde een bijrol (waar ze geschikt voor zijn) en de basis had meer dan genoeg kwaliteiten en we hadden nog wat te kiezen op de bank ook.

De crisis is ingezet sinds AZ thuis en wat PSV in die 8 weken daarna heeft gedaan is mij niet bekend maar het resultaat is dat er 0 versterkingen zijn gehaald voor de eerste 5 wedstrijden na de winterstop en wel voor 100 miljoen is binnen geharkt.

Dat er gewezen wordt naar Gerbrands en John snap ik op sportief gebied wel want we hebben te weinig gepresteerd maar de selectie was 100% goed genoeg om 1e of 2e mee te worden in dit gekke jaar. Als er 100 miljoen binnen komt dan is dat niet verdampt door sportief en financieel wanbeleid. Als je vervolgens je sterspelers verkoopt is het niet gek dat NU de selectie heel matig lijkt. Stop er 2 goede spelers bij en het valt reuze mee....maarja dan zit je ook nog je trainer.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Niemand is genaaid, het is de situatie zoals die is en om dat te verbeteren zullen we sportief blijkbaar door een diep dal moeten. Ons EV is gigantisch geslonken, de liquide middelen eveneens en de schulden zijn enkel toegenomen, dat betekent dus simpel financieel zwaar weer.
Daarom werd oa gekozen voor een lagere transfersom voor Gakpo maar wel direct die centen op de bank. We moeten namelijk ook de uitgestelde belastingen gaan betalen.
Belangrijker is dat er intern eenheid is en als ik het zo hoor is het dat alles behalve. En ook met deze selectie moet Ruud winnen van Groningen, Emmen, Cambuur, Fortuna en Sparta. De manier waarop we verliezen bij Twente reken ik hem ook aan, al kan je daar nog een keer punten verliezen.
Ruud heeft het niet dat kunnen we na 18 wedstrijden wel voorzichtig concluderen, of Brands het heeft als AD heb ik wat meer tijd voor nodig, de situatie zoals die was draai je niet even om in 2 maanden.
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

Wacht wacht wacht wacht....

De prijzen dalen alleen maar en de buitenkansjes worden alleen maar groter voor een nr. 5 in de competitie.
Ongetwijfeld gaan de topspelers die 2 weken geleden niet wilden komen, nu wel komen.

Wacht wacht wacht wacht....
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:30
Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:25 De vraag is of ook Brands genaaid is.
Zou kunnen.

Maar als je kijkt wie er allemaal vervangen zijn op beleidsmatig niveau de afgelopen 1,5 jaar.....

Voorzitter RvC, AD, TD, FD.

Het heeft nul zin om een ieder die nu op deze posities zit eruit te gooien (al zeg ik niet dat jij dat voorstaat overigens). Alles wat er aan de hand is, is voor die tijd ontstaan en dat ruim je niet in die korte periode op.

Ook al komt Brands nu niet goed voor de dag, wegsturen zou waanzin zijn. Het begint bij een nieuwe trainer en nieuwe TD. Het liefst vandaag. Van daaruit doorwerken.
Helemaal eens. We weten allemaal dat het volgend seizoen cruciaal is. Dit in handen leggen van de huidige TS is mijns inziens een enorme gok gelet op het gebrek aan progressie in de afgelopen maanden. Het gaat momenteel van kwaad tot erger.

Daarnaast vind ik het een behoorlijk risico om een TD binnen te halen die de selectie op orde moet gaan brengen en daarbij rekening moet houden met de tactische wensen van de TS wanneer deze TS niet blijk heeft gegeven van enige ontwikkeling van spelers en/of moderne spelopvattingen.

Denk dat het beter is om de pijn nu te pakken, een nieuwe (interim) coach aan te stellen en te gaan bouwen aan 23/24 en proberen zo hoog mogelijk te eindigen ivm Europees voetbal.

Tijdig aanstellen van TS en TD is essentieel in deze.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

PSV / Brands kan nu onmogelijk RVN eruit gooien. Ook ik twijfel aan zijn capaciteiten als trainer, maar denk dat RVN eerder sluit besluit te stoppen dan dat PSV dat gaat bepalen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

11 Sir Tinus wrote: 25 Jan 2023, 08:44 De crisis is mijn inziens pas ingezet sinds Brands er zit. Hij was dolgelukkig met John aan zijn zij, hij was erbij toen Ruud werd aangesteld, hij was erbij toen PSV met de laatste centen El Ghazi (te laat) haalde. Hij was erbij toen PSV in augustus wist dat Gakpo in januari zou vertrekken en hij was de aangewezen man om daarop in te spelen, hij was erbij toen Chelsea voor Madueke kwam en hij was erbij toen we Gakpo verkochten bijna 4 weken geleden.

Toen we wonnen van Ajax stonden we er uitstekend voor na plaatsing EL en de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord. Op dat moment was er echt niet zoveel aan de hand hoor. We hadden met Mauro en Madueke nog nieuwe spelers die terug kwamen, de aankopen Til en El Ghazi speelde een bijrol (waar ze geschikt voor zijn) en de basis had meer dan genoeg kwaliteiten en we hadden nog wat te kiezen op de bank ook.

De crisis is ingezet sinds AZ thuis en wat PSV in die 8 weken daarna heeft gedaan is mij niet bekend maar het resultaat is dat er 0 versterkingen zijn gehaald voor de eerste 5 wedstrijden na de winterstop en wel voor 100 miljoen is binnen geharkt.

Dat er gewezen wordt naar Gerbrands en John snap ik op sportief gebied wel want we hebben te weinig gepresteerd maar de selectie was 100% goed genoeg om 1e of 2e mee te worden in dit gekke jaar. Als er 100 miljoen binnen komt dan is dat niet verdampt door sportief en financieel wanbeleid. Als je vervolgens je sterspelers verkoopt is het niet gek dat NU de selectie heel matig lijkt. Stop er 2 goede spelers bij en het valt reuze mee....maarja dan zit je ook nog je trainer.
Deze crisis is eerder ingezet. We waren de afgelopen jaren dingen aan het doen die (financieel) niet konden/onverantwoord waren. Daar betalen we nu de prijs voor.

Dat Marcel niet alles goed/handig doet, eens. Maar dit is niet zijn crisis.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:30
Armada wrote: 25 Jan 2023, 08:25 De vraag is of ook Brands genaaid is.
Zou kunnen.

Maar als je kijkt wie er allemaal vervangen zijn op beleidsmatig niveau de afgelopen 1,5 jaar.....

Voorzitter RvC, AD, TD, FD.

Het heeft nul zin om een ieder die nu op deze posities zit eruit te gooien (al zeg ik niet dat jij dat voorstaat overigens). Alles wat er aan de hand is, is voor die tijd ontstaan en dat ruim je niet in die korte periode op.

Ook al komt Brands nu niet goed voor de dag, wegsturen zou waanzin zijn. Het begint bij een nieuwe trainer en nieuwe TD. Het liefst vandaag. Van daaruit doorwerken.
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Behalve dat ik Ruud niet weg hoef zien te gaan.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik ben benieuwd naar het interview volgende week. Op basis van deze maand met de verkoop van Gakpo, Noni en soort van Bruma verwacht ik echt dat het al 5 over 12 was.
#simplythebest
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Armada wrote: 25 Jan 2023, 09:07
11 Sir Tinus wrote: 25 Jan 2023, 08:44 De crisis is mijn inziens pas ingezet sinds Brands er zit. Hij was dolgelukkig met John aan zijn zij, hij was erbij toen Ruud werd aangesteld, hij was erbij toen PSV met de laatste centen El Ghazi (te laat) haalde. Hij was erbij toen PSV in augustus wist dat Gakpo in januari zou vertrekken en hij was de aangewezen man om daarop in te spelen, hij was erbij toen Chelsea voor Madueke kwam en hij was erbij toen we Gakpo verkochten bijna 4 weken geleden.

Toen we wonnen van Ajax stonden we er uitstekend voor na plaatsing EL en de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord. Op dat moment was er echt niet zoveel aan de hand hoor. We hadden met Mauro en Madueke nog nieuwe spelers die terug kwamen, de aankopen Til en El Ghazi speelde een bijrol (waar ze geschikt voor zijn) en de basis had meer dan genoeg kwaliteiten en we hadden nog wat te kiezen op de bank ook.

De crisis is ingezet sinds AZ thuis en wat PSV in die 8 weken daarna heeft gedaan is mij niet bekend maar het resultaat is dat er 0 versterkingen zijn gehaald voor de eerste 5 wedstrijden na de winterstop en wel voor 100 miljoen is binnen geharkt.

Dat er gewezen wordt naar Gerbrands en John snap ik op sportief gebied wel want we hebben te weinig gepresteerd maar de selectie was 100% goed genoeg om 1e of 2e mee te worden in dit gekke jaar. Als er 100 miljoen binnen komt dan is dat niet verdampt door sportief en financieel wanbeleid. Als je vervolgens je sterspelers verkoopt is het niet gek dat NU de selectie heel matig lijkt. Stop er 2 goede spelers bij en het valt reuze mee....maarja dan zit je ook nog je trainer.
Deze crisis is eerder ingezet. We waren de afgelopen jaren dingen aan het doen die (financieel) niet konden/onverantwoord waren. Daar betalen we nu de prijs voor.

Dat Marcel niet alles goed/handig doet, eens. Maar dit is niet zijn crisis.
Nee de gevolgen van sportieve wanprestaties tegen Benfica Rangers en Feyenoord uit vorig jaar hebben ons bakken met geld gekost. De verkeerde aankopen waren er gewoon teveel van maar er stond ten allen tijde waarde op het veld. Afgelopen zomer was dan wellicht tricky maar met Gakpo Madueke Sangaré Xavi Veerman en wellicht nog wat klein spul hadden we genoeg kapitaal om een financiële crisis altijd te kunnen voorkomen. Als er echt s aan de k was geweest had je spelers altijd nog kunnen verkopen. Nu hebben we geen waarde op veld, lopen we het risico dat Xavi 30 a 60 miljoen minder waard wordt en presteren onze dure ervaren spelers niet omdat er te weinig kwaliteit is om hun heen.

Als we nu 5e worden en we moeten weer verkopen, komt er geen CL en geen EL inkomsten bij en heb je nog minder om te investeren.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Armada wrote: 25 Jan 2023, 09:07
11 Sir Tinus wrote: 25 Jan 2023, 08:44 De crisis is mijn inziens pas ingezet sinds Brands er zit. Hij was dolgelukkig met John aan zijn zij, hij was erbij toen Ruud werd aangesteld, hij was erbij toen PSV met de laatste centen El Ghazi (te laat) haalde. Hij was erbij toen PSV in augustus wist dat Gakpo in januari zou vertrekken en hij was de aangewezen man om daarop in te spelen, hij was erbij toen Chelsea voor Madueke kwam en hij was erbij toen we Gakpo verkochten bijna 4 weken geleden.

Toen we wonnen van Ajax stonden we er uitstekend voor na plaatsing EL en de moeilijke wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord. Op dat moment was er echt niet zoveel aan de hand hoor. We hadden met Mauro en Madueke nog nieuwe spelers die terug kwamen, de aankopen Til en El Ghazi speelde een bijrol (waar ze geschikt voor zijn) en de basis had meer dan genoeg kwaliteiten en we hadden nog wat te kiezen op de bank ook.

De crisis is ingezet sinds AZ thuis en wat PSV in die 8 weken daarna heeft gedaan is mij niet bekend maar het resultaat is dat er 0 versterkingen zijn gehaald voor de eerste 5 wedstrijden na de winterstop en wel voor 100 miljoen is binnen geharkt.

Dat er gewezen wordt naar Gerbrands en John snap ik op sportief gebied wel want we hebben te weinig gepresteerd maar de selectie was 100% goed genoeg om 1e of 2e mee te worden in dit gekke jaar. Als er 100 miljoen binnen komt dan is dat niet verdampt door sportief en financieel wanbeleid. Als je vervolgens je sterspelers verkoopt is het niet gek dat NU de selectie heel matig lijkt. Stop er 2 goede spelers bij en het valt reuze mee....maarja dan zit je ook nog je trainer.
Deze crisis is eerder ingezet. We waren de afgelopen jaren dingen aan het doen die (financieel) niet konden/onverantwoord waren. Daar betalen we nu de prijs voor.

Dat Marcel niet alles goed/handig doet, eens. Maar dit is niet zijn crisis.
Eens. Onder John hebben we onverantwoorde dingen gedaan op de markt en niet genoeg ingezet op de toekomst. Spelers als Gotze, Zahavi, Mvogo, Vinicius hebben ons bakken met geld gekost en als dan de sportieve prestaties uitblijven leveren ze je niks op. Er is te weinig geprobeerd om cashcows op het veld te hebben. Onze opleiding heeft nog veel verbloemd maar omdat ook daar de afgelopen twee jaar nauwelijks in is geïnvesteerd stokt de doorstroming tijdelijk. De enige remedie is teruggaan naar het beleid van voor John en daar op voort borduren. Dus met oog voor talent. Je kan prima met een lager salarishuis goede spelers binnenhalen. Er zijn genoeg clubs die dat jaarlijks doen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

11 Sir Tinus wrote: 25 Jan 2023, 09:16
Armada wrote: 25 Jan 2023, 09:07

Deze crisis is eerder ingezet. We waren de afgelopen jaren dingen aan het doen die (financieel) niet konden/onverantwoord waren. Daar betalen we nu de prijs voor.

Dat Marcel niet alles goed/handig doet, eens. Maar dit is niet zijn crisis.
Nee de gevolgen van sportieve wanprestaties tegen Benfica Rangers en Feyenoord uit vorig jaar hebben ons bakken met geld gekost. De verkeerde aankopen waren er gewoon teveel van maar er stond ten allen tijde waarde op het veld. Afgelopen zomer was dan wellicht tricky maar met Gakpo Madueke Sangaré Xavi Veerman en wellicht nog wat klein spul hadden we genoeg kapitaal om een financiële crisis altijd te kunnen voorkomen. Als er echt s aan de k was geweest had je spelers altijd nog kunnen verkopen. Nu hebben we geen waarde op veld, lopen we het risico dat Xavi 30 a 60 miljoen minder waard wordt en presteren onze dure ervaren spelers niet omdat er te weinig kwaliteit is om hun heen.

Als we nu 5e worden en we moeten weer verkopen, komt er geen CL en geen EL inkomsten bij en heb je nog minder om te investeren.
We hebben de jongens toch verkocht vanwege een financiele crisis veroorzaakt door voorgangers!?

Daarom hebben we op dit moment dat kapitaal niet op het veld staan.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Joenepsv wrote: 25 Jan 2023, 09:21
De enige remedie is teruggaan naar het beleid van voor John en daar op voort borduren. Dus met oog voor talent. Je kan prima met een lager salarishuis goede spelers binnenhalen. Er zijn genoeg clubs die dat jaarlijks doen.
Eens. En dat moet ook nu gebeuren. Niet pas in de zomer. Sportieve versterking voor nu, zijn de grote verkopen over 1 en 2 jaar.

Door de misperen van John lijkt iedereen ineens huiverig om spelers te halen. Terwijl dat juist de weg uit de problemen is.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

voskat wrote: 25 Jan 2023, 00:40 Nieuwe leningen afsluiten. Schulden aangaan is niet hetzelfde als in de schulden zitten. Dat is basiskennis financieel beleid.
We zouden dan inderdaad gaan lenen, maar we hebben dan een negatief eigen vermogen. Dat bedoelde ik aan te geven. T was al laat😅
Post Reply