Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

De Realist wrote: 24 Jan 2023, 23:03 We zitten ten slotte al in ons 5e achtereenvolgende tussenjaar
Daar ben ik het niet mee eens. PSV is de 2e club van Nederland en als ze kampioen worden is dat eerder de uitzondering dan de regel. Met een 2e plaats heeft PSV gewoon naar hun stand gepresteerd. Dit jaar zou best een tussenjaar kunnen worden met een 4e of 5e plek, maar volgend jaar móet die 2e plek weer teruggepakt worden.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

Ronaldio,een goede trainer kijkt naar zijn spelersmateriaal en past zijn opstelling er op aan.
Slot heeft met een partij bagger een topteam gemaakt. Over 3 jaar als Quilindischy Hartman bij Le Mans speelt zul je begrijpen dat hij misschien niet zo goed was als hij leek, maar dat hij de kans kreeg om binnen een duidelijke taakstelling, fit met zijn kwaliteiten, en met teamgenoten die hem helpen een acceptabel niveau te halen.

Ja, we hebben geen goede backs voor een 4-3-3, maar waarom zien we ze dan wel ELKE WEEK.
We hebben nu geen goede buitenspelers, waarom zien we ze dan?
We missen totaal de creativiteit, waarom geen Ledezma?

ik weet zeker dat we gisteren met deze opstelling en een week voorbereiding van een GOEDE coach op onze kousenvoeten hadden gewonnen

Fofana
Simons
Mauro Gutierrez Sangare Veerman Ledezma
Obispo Teze Ramalho
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

rjg1992 wrote: 25 Jan 2023, 08:47 Ronaldio,een goede trainer kijkt naar zijn spelersmateriaal en past zijn opstelling er op aan.
Slot heeft met een partij bagger een topteam gemaakt. Over 3 jaar als Quilindischy Hartman bij Le Mans speelt zul je begrijpen dat hij misschien niet zo goed was als hij leek, maar dat hij de kans kreeg om binnen een duidelijke taakstelling, fit met zijn kwaliteiten, en met teamgenoten die hem helpen een acceptabel niveau te halen.

Ja, we hebben geen goede backs voor een 4-3-3, maar waarom zien we ze dan wel ELKE WEEK.
We hebben nu geen goede buitenspelers, waarom zien we ze dan?
We missen totaal de creativiteit, waarom geen Ledezma?

ik weet zeker dat we gisteren met deze opstelling en een week voorbereiding van een GOEDE coach op onze kousenvoeten hadden gewonnen

Fofana
Simons
Mauro Gutierrez Sangare Veerman Ledezma
Obispo Teze Ramalho

Fofana? die heeft er een half seizoen uitgelegen en nog niets laten zien.
In goede tijden onder Cocu zou hij nu langzaam zijn minuutjes mogen gaan maken.
Bakayoko speelde fantastisch in de KKD, maar je ziet in de Eredivisie dat hij nog heel wat stappen moet zetten.

De selectie is gewoon niet goed genoeg. Wat er gister bij Emmen op te stellen was misschien wel de slechtste sinds jaren.

Ik denk dat je spelers overschat. El Ghazi, Vertessen, zijn ook echt geen PSV materiaal.

Als El Ghazi weer een bal verprutst en Luuk de Jong een penalty ziet verprutsen moet je als Ruud van Nistelrooij ook door de grond zakken van ellende.
Th0verbak
Jeugdspeler
Posts: 54
Joined: 29 Jun 2022, 23:22
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 25 Jan 2023, 08:26 Onzin. De spelers komen veel slechter voor de dag omdat er een trainer/coach voor staat die het gewoon niet kan. Een goede trainer haalt meer uit een selectie dan de de som der delen. En een slechte trainer haalt er veel minder uit. En dat is wat we zien nu.
In mijn ogen zien we dit al jaren...
Kezza75!
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 26 Oct 2020, 00:00
Old name: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

Gisteren was weer dramatisch. Het wordt van kwaad tot erger. Hoe sommige spelers zich etaleren op een moment dat ze er moeten staan is schrikbarend.
Passing van een werkelijk dramatisch nivo bij het merendeel. Ook eenvoudige dingen gaan helemaal mis. Het deed pijn aan de ogen.

Dit team mist overduidelijk vertrouwen. En dat is logisch.

Maar los van dat is er een schromelijk tekort aan kwaliteit. Ik snap de roep om Ruud zijn scalp, maar ik vind dat onterecht. Ruud is een intelligente vent, een winnaar en een clubman. Hij wil iets opbouwen bij ons en is een enorm uithangbord. De huidige malaise is hem zeker ook (deels) aan te rekenen, maar hem ontslaan is echt de verkeerde beslissing. Zijn selectie is gewoon heel matig. En sinds een maand nóg matiger.

Cody heeft heel veel verbloemd bij ons. Feit blijft dat er bepaalde posities al jaren matig tot slecht zijn ingevuld. Vooral verdedigend is het heel matig bij ons. Topclub onwaardig. Maar ook ons middenveld. Er klopt gewoon iets niet aan. En ja, nu missen we ook nog power voorin. Als er niks veranderd, wordt de top 3 serieus lastig met Twente, AZ ook in goede vorm.

Eén aanvaller is er bij gekomen. Laat er nog één komen. Een pure buitenspeler.
Daarnaast graag écht een goede back. Fijn als hij kan aanvallen, maar nóg fijner als hij gewoon kan verdedigen.
En héél graag een centrale verdediger. Héél graag, Marcel....
Champions are not born. Champions are made during practice.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ronaldio wrote: 25 Jan 2023, 09:10
rjg1992 wrote: 25 Jan 2023, 08:47 Ronaldio,een goede trainer kijkt naar zijn spelersmateriaal en past zijn opstelling er op aan.
Slot heeft met een partij bagger een topteam gemaakt. Over 3 jaar als Quilindischy Hartman bij Le Mans speelt zul je begrijpen dat hij misschien niet zo goed was als hij leek, maar dat hij de kans kreeg om binnen een duidelijke taakstelling, fit met zijn kwaliteiten, en met teamgenoten die hem helpen een acceptabel niveau te halen.

Ja, we hebben geen goede backs voor een 4-3-3, maar waarom zien we ze dan wel ELKE WEEK.
We hebben nu geen goede buitenspelers, waarom zien we ze dan?
We missen totaal de creativiteit, waarom geen Ledezma?

ik weet zeker dat we gisteren met deze opstelling en een week voorbereiding van een GOEDE coach op onze kousenvoeten hadden gewonnen

Fofana
Simons
Mauro Gutierrez Sangare Veerman Ledezma
Obispo Teze Ramalho

Fofana? die heeft er een half seizoen uitgelegen en nog niets laten zien.
In goede tijden onder Cocu zou hij nu langzaam zijn minuutjes mogen gaan maken.
Bakayoko speelde fantastisch in de KKD, maar je ziet in de Eredivisie dat hij nog heel wat stappen moet zetten.

De selectie is gewoon niet goed genoeg. Wat er gister bij Emmen op te stellen was misschien wel de slechtste sinds jaren.

Ik denk dat je spelers overschat. El Ghazi, Vertessen, zijn ook echt geen PSV materiaal.

Als El Ghazi weer een bal verprutst en Luuk de Jong een penalty ziet verprutsen moet je als Ruud van Nistelrooij ook door de grond zakken van ellende.
Sure, het spelersmateriaal loopt niet over van kwaliteit en moet absoluut beter. Ik ben het ook met je eens dat sommige spelers geen PSV materiaal zijn.
Toch is de selectie vele malen beter dan Fortuna, Emmen, Sparta, Groningen en Cambuur. Daar verliezen we toch punten, ook toen Cody en Madueke nog in ons mooie shirt speelden.

Ruud (maar dat zagen we ook bij van Bommel) selecteren de beschikbare poppetjes bij hun tactiek en wedstrijdplan, de spelers zijn ondergeschikt aan de tactiek. Dat werkt niet. Een echt goede coach die stemt zijn tactiek en wedstrijdplan af op de spelers die beschikbaar zijn. We hadden gisteren geen spits en geen (goede) buitenspelers beschikbaar, toch MOEST het weer 433 worden. Waarbij het aanvalsspel is gebaseerd op een individuele bevlieging van een buitenspeler. Dat werkt als je Cody en Madueke hebt, maar niet met El Ghazi en Bakayoko.
Dat idee resulteert er in dat bijvoorbeeld een Veerman al wedstrijden lang buiten de boot valt. Ik snap zijn frustratie wel, je bent voetballend de beste in het team, maar omdat de coach 0 flexibiliteit heeft in zijn opstellingen en tactiek, sta je er constant naast. Je zag gisteren dat toen Joey erin kwam het beter begon te lopen. Vorig jaar onder Schmidt deed Veerman het niet onaardig als "halve 10". Dat had gisteren ook gekund in combinatie met Xavi, met daarachter Guti en Sangare. Om maar een voorbeeld te noemen.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

deninho32 wrote: 25 Jan 2023, 08:45
De Realist wrote: 24 Jan 2023, 23:03 We zitten ten slotte al in ons 5e achtereenvolgende tussenjaar
Daar ben ik het niet mee eens. PSV is de 2e club van Nederland en als ze kampioen worden is dat eerder de uitzondering dan de regel. Met een 2e plaats heeft PSV gewoon naar hun stand gepresteerd. Dit jaar zou best een tussenjaar kunnen worden met een 4e of 5e plek, maar volgend jaar móet die 2e plek weer teruggepakt worden.
Dat zijn we geworden ja. Feit is dat voor deze dramatische reeks WIJ met afstand de meeste kampioenschappen hebben behaald dit millennium.
PSV 10
Ajax 6

Wat nou tweede club van Nederland. Wat nou uitzondering als wij kampioen worden? Ja, de laatste 4 jaar inderdaad. Dus dit is het 5e tussenjaar op rij.

Zelfs nu hebben we nog meer titels dan ajax dit millennium.
We hebben het na 2018 zo ontzettend opgekloot dat mensen inderdaad gaan denken dat wij niet dé club van Nederland zijn. Zoals jij dus
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

100% met je eens, El Ghazi, Bakayoko, Vertessen, Max, Mwene is allemaal troep. Dus die heb ik ook niet in de opstelling gezet, maar Ruud en Fred "Dogma" Rutten blijven paniekerig vastklampen aan hun opstelling, het enige waar ze in geloven en hebben kunnen bedenken.

Onder Cocu hadden we Champions league gespeeld en hadden we Gakpo niet hoeven verkopen :)
Als we wat vroeger in de window hadden geinvesteerd hadden we ondanks van Nistelrooy mee kunnen spelen om de titel.

Enfin, dat is nu allemaal te laat, zoals Shoving zegt, laat nu maar zitten. Geld op zak houden, investeren in talenten, Ruud overtuigen om zelf op te stappen, en gewoon lekker naar plek 4 hobbelen en een trainer aanstellen met een visie die zijn ploegen smoel geeft (PLEASE) en die niet vraagt om breedte troep maar gewoon jeugdspelers inpast. Godzijdank hebben we 90 miljoen euro gebeurd en is de toekomst van de club gered, van Nistelrooy had PSV ook met Madueke en Gakpo niet kampioen gemaakt.

We zijn nog steeds een prachtige club met mooie fans en faciliteiten, een jeugdopleiding die veel spelers aflevert naar de Engelse top. We hebben veel toptalent in de jeugd lopen. We hebben een beetje geld om te investeren en laten we dat dit keer anders doen dan de laatste keer dat we dat hadden in 2019! We hebben deze slag verloren, maar nog niet de oorlog!
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

GiveCup2day wrote: 25 Jan 2023, 09:24
Ronaldio wrote: 25 Jan 2023, 09:10


Fofana? die heeft er een half seizoen uitgelegen en nog niets laten zien.
In goede tijden onder Cocu zou hij nu langzaam zijn minuutjes mogen gaan maken.
Bakayoko speelde fantastisch in de KKD, maar je ziet in de Eredivisie dat hij nog heel wat stappen moet zetten.

De selectie is gewoon niet goed genoeg. Wat er gister bij Emmen op te stellen was misschien wel de slechtste sinds jaren.

Ik denk dat je spelers overschat. El Ghazi, Vertessen, zijn ook echt geen PSV materiaal.

Als El Ghazi weer een bal verprutst en Luuk de Jong een penalty ziet verprutsen moet je als Ruud van Nistelrooij ook door de grond zakken van ellende.
Sure, het spelersmateriaal loopt niet over van kwaliteit en moet absoluut beter. Ik ben het ook met je eens dat sommige spelers geen PSV materiaal zijn.
Toch is de selectie vele malen beter dan Fortuna, Emmen, Sparta, Groningen en Cambuur. Daar verliezen we toch punten, ook toen Cody en Madueke nog in ons mooie shirt speelden.

Ruud (maar dat zagen we ook bij van Bommel) selecteren de beschikbare poppetjes bij hun tactiek en wedstrijdplan, de spelers zijn ondergeschikt aan de tactiek. Dat werkt niet. Een echt goede coach die stemt zijn tactiek en wedstrijdplan af op de spelers die beschikbaar zijn. We hadden gisteren geen spits en geen (goede) buitenspelers beschikbaar, toch MOEST het weer 433 worden. Waarbij het aanvalsspel is gebaseerd op een individuele bevlieging van een buitenspeler. Dat werkt als je Cody en Madueke hebt, maar niet met El Ghazi en Bakayoko.
Dat idee resulteert er in dat bijvoorbeeld een Veerman al wedstrijden lang buiten de boot valt. Ik snap zijn frustratie wel, je bent voetballend de beste in het team, maar omdat de coach 0 flexibiliteit heeft in zijn opstellingen en tactiek, sta je er constant naast. Je zag gisteren dat toen Joey erin kwam het beter begon te lopen. Vorig jaar onder Schmidt deed Veerman het niet onaardig als "halve 10". Dat had gisteren ook gekund in combinatie met Xavi, met daarachter Guti en Sangare. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het heeft uiteraard met meerdere factoren te maken.

Als El Ghazi en Luuk de Jong hun kansen benutten staat PSV er al beter voor. Maar zelfs kansen voor open goal gaan er niet in.
Dat is deels vorm, deels kwaliteit.

Ik ben zelf van mening dat Ruud van Nistelrooij daar weinig aan kan doen.
Cocu had hier in 2017 ook mee te dealen. Toen Luuk er ook een seizoen geen bal in kreeg.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

Iemand nog een gerucht?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Hier is het VIVA forum (www.forum.viva.nl) om over jullie gevoelens te kunnen praten, dan kunnen we hier weer over transfernieuws/geruchten hebben. Als die er zijn.

Wat hier allemaal staat heeft niets met transfernieuws te maken. Dank.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

rjg1992 wrote: 25 Jan 2023, 09:26 100% met je eens, El Ghazi, Bakayoko, Vertessen, Max, Mwene is allemaal troep. Dus die heb ik ook niet in de opstelling gezet, maar Ruud en Fred "Dogma" Rutten blijven paniekerig vastklampen aan hun opstelling, het enige waar ze in geloven en hebben kunnen bedenken.

Onder Cocu hadden we Champions league gespeeld en hadden we Gakpo niet hoeven verkopen :)
Als we wat vroeger in de window hadden geinvesteerd hadden we ondanks van Nistelrooy mee kunnen spelen om de titel.

Enfin, dat is nu allemaal te laat, zoals Shoving zegt, laat nu maar zitten. Geld op zak houden, investeren in talenten, Ruud overtuigen om zelf op te stappen, en gewoon lekker naar plek 4 hobbelen en een trainer aanstellen met een visie die zijn ploegen smoel geeft (PLEASE) en die niet vraagt om breedte troep maar gewoon jeugdspelers inpast. Godzijdank hebben we 90 miljoen euro gebeurd en is de toekomst van de club gered, van Nistelrooy had PSV ook met Madueke en Gakpo niet kampioen gemaakt.

We zijn nog steeds een prachtige club met mooie fans en faciliteiten, een jeugdopleiding die veel spelers aflevert naar de Engelse top. We hebben veel toptalent in de jeugd lopen. We hebben een beetje geld om te investeren en laten we dat dit keer anders doen dan de laatste keer dat we dat hadden in 2019! We hebben deze slag verloren, maar nog niet de oorlog!
Lekker naar plek vier hobbelen zonder geld uit te geven wordt nog een lastig verhaal...
Zonder investering hobbelen we helemaal nergens heen... Behalve bergafwaarts...
La vida és massa curta per no fer broma
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

PSVerDenBosch wrote: 25 Jan 2023, 09:48 Iemand nog een gerucht?
Poh, het enige nieuws dat echt rust zou kunnen geven is dat Simons een nieuw contract tekent, Danjuma alsnog komt, we een rechtsback en linksback hebben gehaald voor de basis en er een talentvolle buitenspeler bij komt die direct basiswaardig is en dat vervolgens Ruud zegt dat hij afstapt van zijn systeem en anders wil gaan spelen, daarvoor een nieuwe assisten aantrekt die wel ziet wat er moet gebeuren en dat ze ook nog Max voor 10 miljoen verkopen. Maar ja, dat zal niet allemaal...
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

PSVerDenBosch wrote: 25 Jan 2023, 09:48 Iemand nog een gerucht?
Het gerucht gaat dat Ruud en Marcel vandaag een bila hebben waarin Marcel zegt dat Ruud een oelewapper is omdat hij er niets van bakt met de selectie die hij heeft, en vervolgens zegt Ruud dat Marcel een oelewapper is omdat hij minimaal 2 aankopen nodig heeft. Ze geven elkaar een hand, Marcel belooft voor zaterdag 2 nieuwe spelers die kwaliteit toevoegen en Ruud belooft wat aanpassingen te doen in zijn tactisch plan mbt opbouw, veldbezetting en basis.

En we leefden nog lang en gelukkig.
User avatar
Stefan1913
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 13 Jan 2023, 21:34
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat we op dit moment gewoon beter het seizoen kunnen uitzingen met de huidige selectie, ik denk niet dat dit nog te repareren is. Laten we hopen dat we ons nog kunnen kwalificeren voor de Europa League.

Het is niet realistisch om te denken dat er nog veel spelers gehaald worden in dit laatste weekje. Waarschijnlijk gaat PSV dus Silva huren, en waarschijnlijk nog één andere speler. Dat gaat ons niet ineens nog kampioen maken dit seizoen. Uitzingen en komende zomer met een nieuwe TD opnieuw beginnen.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00

Mij lijkt het duidelijk dat Brands op een “buitenkansje” te wachten. Waarschijnlijk Malen.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats wrote: 25 Jan 2023, 09:49 Hier is het VIVA forum (www.forum.viva.nl) om over jullie gevoelens te kunnen praten, dan kunnen we hier weer over transfernieuws/geruchten hebben. Als die er zijn.

Wat hier allemaal staat heeft niets met transfernieuws te maken. Dank.
Deze link doet het niet..
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45

De Realist wrote: 25 Jan 2023, 09:24
deninho32 wrote: 25 Jan 2023, 08:45 Daar ben ik het niet mee eens. PSV is de 2e club van Nederland en als ze kampioen worden is dat eerder de uitzondering dan de regel. Met een 2e plaats heeft PSV gewoon naar hun stand gepresteerd. Dit jaar zou best een tussenjaar kunnen worden met een 4e of 5e plek, maar volgend jaar móet die 2e plek weer teruggepakt worden.
Dat zijn we geworden ja. Feit is dat voor deze dramatische reeks WIJ met afstand de meeste kampioenschappen hebben behaald dit millennium.
PSV 10
Ajax 6

Wat nou tweede club van Nederland. Wat nou uitzondering als wij kampioen worden? Ja, de laatste 4 jaar inderdaad. Dus dit is het 5e tussenjaar op rij.

Zelfs nu hebben we nog meer titels dan ajax dit millennium.
We hebben het na 2018 zo ontzettend opgekloot dat mensen inderdaad gaan denken dat wij niet dé club van Nederland zijn. Zoals jij dus
Ik tel toch echt 9 titels voor Ajax, waarvan 7 vanaf 2011 tegen 3 voor PSV. Dus hoe graag wij het ook anders willen zien, op dit moment (nou ja, tot vorig seizoen in elk geval) zijn we de tweede club van NL.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

PSVerDenBosch wrote: 25 Jan 2023, 09:48 Iemand nog een gerucht?
Helemaal niks. Het is volledig stil rondom PSV en transfers.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Eigenlijk hoop ik dat PSV nu gewoon een talentvolle rechtsback haalt die goed is.

Dit is het moment voor Ruud om over te gaan stappen naar 4-4-2 als hij dat zou willen.
Dan moet je geen buitenspelers halen, maar specifieke middenvelders.

En oja haal eerst even verdedigers.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ronaldio wrote: 25 Jan 2023, 09:39
GiveCup2day wrote: 25 Jan 2023, 09:24

Sure, het spelersmateriaal loopt niet over van kwaliteit en moet absoluut beter. Ik ben het ook met je eens dat sommige spelers geen PSV materiaal zijn.
Toch is de selectie vele malen beter dan Fortuna, Emmen, Sparta, Groningen en Cambuur. Daar verliezen we toch punten, ook toen Cody en Madueke nog in ons mooie shirt speelden.

Ruud (maar dat zagen we ook bij van Bommel) selecteren de beschikbare poppetjes bij hun tactiek en wedstrijdplan, de spelers zijn ondergeschikt aan de tactiek. Dat werkt niet. Een echt goede coach die stemt zijn tactiek en wedstrijdplan af op de spelers die beschikbaar zijn. We hadden gisteren geen spits en geen (goede) buitenspelers beschikbaar, toch MOEST het weer 433 worden. Waarbij het aanvalsspel is gebaseerd op een individuele bevlieging van een buitenspeler. Dat werkt als je Cody en Madueke hebt, maar niet met El Ghazi en Bakayoko.
Dat idee resulteert er in dat bijvoorbeeld een Veerman al wedstrijden lang buiten de boot valt. Ik snap zijn frustratie wel, je bent voetballend de beste in het team, maar omdat de coach 0 flexibiliteit heeft in zijn opstellingen en tactiek, sta je er constant naast. Je zag gisteren dat toen Joey erin kwam het beter begon te lopen. Vorig jaar onder Schmidt deed Veerman het niet onaardig als "halve 10". Dat had gisteren ook gekund in combinatie met Xavi, met daarachter Guti en Sangare. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het heeft uiteraard met meerdere factoren te maken.

Als El Ghazi en Luuk de Jong hun kansen benutten staat PSV er al beter voor. Maar zelfs kansen voor open goal gaan er niet in.
Dat is deels vorm, deels kwaliteit.

Ik ben zelf van mening dat Ruud van Nistelrooij daar weinig aan kan doen.
Cocu had hier in 2017 ook mee te dealen. Toen Luuk er ook een seizoen geen bal in kreeg.
In 2016-17 had PSV een verdediging bestaand uit Arias, Isimat, Moreno en Willems, een middenveld met Pröpper, Guardado en (in de 2e seizoenshelft) van Ginkel en De Jong, Locadia en Pereiro in de aanval. Ik vind dan ook dat Cocu in dat seizoen ondergepresteerd heeft, met een 3e plek en redelijk vroege uitschakeling voor de titel en geen Europese overwintering omdat er thuis niet werd gewonnen van Rostov. Die selectie had zijn hiaten en spelers als De Jong en Pröpper presteerden ver onder hun kunnen, maar Cocu was daar echt wel deels debet aan.

Nu heb je een mindere selectie dan toen, zeker. Maar de belangrijke vraag is of Van Nistelrooy er het meeste uithaalt. Of er na 7 maanden iets is neergezet waarmee je minder afhankelijk bent van individuen en toeval. Het antwoord is wat mij betreft nee. Er zit echt wel meer in deze selectie dan 35 punten in 18 wedstrijden, of 5 punten in de serie Sparta, Fortuna, Vitesse en Emmen. De spelers waarmee PSV speelde zouden bij al die teams basisspeler zijn. Algeheel komt het zeker tekort voor het niveau van PSV, maar niet om van dit soort ploegen te winnen. Dit programma was ideaal om de 2e seizoenshelft zonder de vertrokken spelers te beginnen, om toch de punten te halen terwijl er vervangers werden gezocht. Maar het is een deceptie geworden en daar is Van Nistelrooy echt wel schuldig aan. Ja, er moest beter afgemaakt worden gisteren en tegen Fortuna, ja de penalty van Fortuna was belachelijk, ja Mauro was oliedom met zijn rode kaart etc etc. Maar dan heb je dus over een team dat afhankelijk is van dat soort toevalligheden, en verder nergens op kan terugvallen. Daar is Van Nistelrooy verantwoordelijk voor.

Maar goed, om het even on topic te houden; willen we nog iets van dit seizoen maken dan moet er kwalitatief wat bij, dat weet iedereen. Deze ploeg is afhankelijk van individuele oplevingen om wedstrijden te winnen, zoals Gakpo dat zo vaak deed in de 1e seizoenshelft. Er zijn er nu weinig die dat kunnen verzorgen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Persepolis wrote: 25 Jan 2023, 10:02
Ronaldio wrote: 25 Jan 2023, 09:39


Het heeft uiteraard met meerdere factoren te maken.

Als El Ghazi en Luuk de Jong hun kansen benutten staat PSV er al beter voor. Maar zelfs kansen voor open goal gaan er niet in.
Dat is deels vorm, deels kwaliteit.

Ik ben zelf van mening dat Ruud van Nistelrooij daar weinig aan kan doen.
Cocu had hier in 2017 ook mee te dealen. Toen Luuk er ook een seizoen geen bal in kreeg.
In 2016-17 had PSV een verdediging bestaand uit Arias, Isimat, Moreno en Willems, een middenveld met Pröpper, Guardado en (in de 2e seizoenshelft) van Ginkel en De Jong, Locadia en Pereiro in de aanval. Ik vind dan ook dat Cocu in dat seizoen ondergepresteerd heeft, met een 3e plek en redelijk vroege uitschakeling voor de titel.
Een volstrekt ontoereikend elftal was dat dus. Totaal geen snelheid de ploeg. Brands heeft toen zware steken laten vallen, niet Cocu.

Marcel zat heel de transferzomer op buitenkansjes te wachten, die niet kwamen. Terwijl hij juist toen actief had moeten handelen om een opvolger van Lestienne/Depay te halen.

Het wachten op buitenkansen tot falens aan toe is niets nieuws binnen de club. Het lijkt de rode draad te zijn de laatste jaren.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

Jongens... hou het hier nou even bij geruchten.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Noosa wrote: 25 Jan 2023, 09:59
De Realist wrote: 25 Jan 2023, 09:24
Dat zijn we geworden ja. Feit is dat voor deze dramatische reeks WIJ met afstand de meeste kampioenschappen hebben behaald dit millennium.
PSV 10
Ajax 6

Wat nou tweede club van Nederland. Wat nou uitzondering als wij kampioen worden? Ja, de laatste 4 jaar inderdaad. Dus dit is het 5e tussenjaar op rij.

Zelfs nu hebben we nog meer titels dan ajax dit millennium.
We hebben het na 2018 zo ontzettend opgekloot dat mensen inderdaad gaan denken dat wij niet dé club van Nederland zijn. Zoals jij dus
Ik tel toch echt 9 titels voor Ajax, waarvan 7 vanaf 2011 tegen 3 voor PSV. Dus hoe graag wij het ook anders willen zien, op dit moment (nou ja, tot vorig seizoen in elk geval) zijn we de tweede club van NL.
Ok dit millennium is vanaf 2000.
Deze crisis is na 2018 begonnen.

Nu mag je weer opnieuw rekenen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

guus wrote: 25 Jan 2023, 09:53 Mij lijkt het duidelijk dat Brands op een “buitenkansje” te wachten. Waarschijnlijk Malen.
Hoop het niet. Malen is niet iemand die even de kar komt trekken. Dit seizoen is toch al verloren, dus dan liever een nieuwe potentiële cashcow.
Locked