Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Siemen wrote: 25 Jan 2023, 11:35

Duidelijke taal.

Dat Ruud van Nistelrooij de schuld van de nederlaag tegen FC Emmen op zijn schouders neemt, is volledig terecht. De onervaren PSV-trainer is namelijk tactisch verrast door een omzetting van Dick Lukkien. Met een balverliesrecord in de opbouw tot gevolg.
Door het verzamelen van goede mensen om zich heen (Fred Rutten, Rabanal) dacht ik dat Van Nistelrooy zou zorgen dat hij elke keer stappen zou blijven zetten. Tegen Feyenoord leek het of men ervan had geleerd, maar het ging al snel weer mis. Idem na Arsenal en Ajax. Als je dan leest hoe vaak Pieter Zwart met een eenvoudige verklaring komt voor de problemen waar PSV tegenaan loopt dan zou je toch zeggen dat Ruud dat ook zou moeten zien, of op zijn minst iemand van de technische staf en dat dat dan gecorrigeerd gaat worden tijdens de wedstrijd. Dat gebeurt niet en elke week is het zo kut. Ik heb echt hetzelfde gevoel als onder van Bommel: we doen maar wat en de trainer gaat het niet op de rit krijgen of hij moet ineens een inzicht hebben waardoor hij 180 graden gaat draaien. Tegen Eagles worden we er zo weer opgelegd hoor....
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Daar heb je dan toch je ervaren assistent voor? Om dat te zien en een voorstel voor aanpassing te doen? Wie weet heeft Fred het wel gezien, we weten het niet. Maar ontluisterend om tegenstanders het PSV zo gemakkelijk moeilijk te zien maken :mrgreen:
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ruud moet echt bij zichzelf te rade gaan. Constant worden we tactisch afgetroefd door ontzettend matige teams. Hij leert het gewoon niet en valt constant terug in dezelfde fouten. We hebben het over Emmen he, de Nr16 van de Eredivisie.

Dat Ruud zo lang twijfelde had voor PSV een signaal moeten zijn om het gewoon niet te doen.
JoJo
Regelmatige invaller
Posts: 398
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Favoriete speler: Joey

ruuddevil wrote: 25 Jan 2023, 07:08 Bij de start van het seizoen hadden we een onevenwichtige selectie, maar dat werd gemaskeerd door Gakpo. Nu Gakpo en Madueke weg zijn resteert een berg middelmaat. Ga er maar aan staan als beginnend trainer. Dit is alsof je een net afgestudeerde econoom CEO van Philips maakt en hem vervolgens verwijt dat hij het bedrijf niet goed aanstuurt in de apnea apparaten situatie. Of de persoon in kwestie kwaliteiten heeft of niet is niet eens relevant, het is simpelweg een onmogelijke opdracht.

Als ik dit iemand niet gun is het Ruud.
Ik ook niet, echter gaat deze vergelijking mank. Kijk eens wie er bij Emmen op het veld stonden gisteren. Wellicht dat je 1 speler zou willen ruilen? En dan niet in de emotie "allemaal" roepen. Emmen staat niet voor niets zo laag.
We moeten zo'n wedstrijd ook met deze selectie gewoon winnen. En dat dit niet gebeurde lag 100% zeker ook deels aan de tactiek/opstelling en wissels.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Traint PSV eigenlijk vandaag? Benieuwd of er iets gaat gebeuren. Wellicht heeft Van Nistelrooy reflectie en ziet hij dat hij het niet kan keren.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Siemen wrote: 25 Jan 2023, 11:35

Duidelijke taal.

Dat Ruud van Nistelrooij de schuld van de nederlaag tegen FC Emmen op zijn schouders neemt, is volledig terecht. De onervaren PSV-trainer is namelijk tactisch verrast door een omzetting van Dick Lukkien. Met een balverliesrecord in de opbouw tot gevolg.
Pieter Zwart legt de vinger op de zere plek.
En dit is niet de eerste keer dat hij kritisch is op Van Nistelrooij. Dat is misschien nog wel het ergste. Ruud lijkt niet te leren.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ach tactisch, dit en dat. Emmen heeft in Eindhoven toch gewoon alle hoeken van het veld gezien? Dan kun je als Lukkien zijnde wat proberen, maar het is simpelweg het ontbreken van een hele aanvalslinie bij PSV. Haal bij elke ploeg ter wereld de hele basis-aanval weg en die heeft het lastig, behalve misschien de clubs die 2 of 3 volwaardige teams op kunnen stellen door een dikke bankrekening.

Waarom moest Ruud uitgerekend dít seizoen, als je weet dat je moet gaan verkopen, hoofdcoach worden. Het is 1 grote aaneenschakeling van waardeloze beslissingen achter elkaar, waarbij dan ook nog de versterkingen ongelofelijk lang op zich laten wachten. Tot nu toe is dit de meest waardeloze window die ik me kan heugen. We geven gewoon een kampioensteam weg.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Heruone wrote: 25 Jan 2023, 11:40 MaAr We KrEgEn ViEr HeLe GrOtE kAnSeN iN dE eErStE hElFt. En OnZe Xg Is ToCh Zo GoEd :mrgreen:
Ik heb veel respect voor je bijdagen altijd. Maar ik vind dit zo'n bizar kinderachtige manier van je gelijk halen.

Ruud moet helemaal niet bij zichzelf te raden gaan [mention]DonyellMalen[/mention]. De leiding van PSV moet bij zichzelf te raden gaan waarom ze koste wat het kost RvN hier neer wilde zetten, terwijl hij tot 2x toe aangegeven had hier niet klaar voor te zijn.

Ja, hij komt momenteel te kort. En flink ook. Dat had ie alleen zelf al voorspeld! Het was de leiding van PSV (Brands, John de Jong) die koste wat het kost door wilde zetten en (wederom) een onervaren coach voor de groep moesten zetten. Na van Bommel en Schmidt, wat om uiteenlopende redenen beide absoluut geen succes is geweest, de volgende mispeer!
#FreeGeneratie4
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Een trainer zal niet snel zelf opstappen. Ik vind het veel belangrijker hoe de directie en RvC hiermee omgaat. Voorlopig verstoppen ze zich allemaal. Niemand uitgezonderd. Stelletje slappe zakken. Want uiteindelijk is er maar 1 ding belangrijk: PSV. Niet de trainer, niet de AD, niet de RvC, nee PSV staat altijd op nummer 1. De mensen die het voorrecht hebben om belangrijke posities in te vullen bij onze mooie club moeten dat tot op het bot beseffen. En als dat inhoud dat er harde keuzes gemaakt moeten worden, zelfs als het over je eigen positie gaat, dan moeten ze die keuzes durven te nemen.

Pak je verantwoordelijkheid nou eens. Ruudje op het veld waar hij er een grote puinhoop van maakt, en de directie + RvC die er een grote puinzooi van maken buiten het veld.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Revolinho wrote: 25 Jan 2023, 11:54 Ach tactisch, dit en dat. Emmen heeft in Eindhoven toch gewoon alle hoeken van het veld gezien? Dan kun je als Lukkien zijnde wat proberen, maar het is simpelweg het ontbreken van een hele aanvalslinie bij PSV. Haal bij elke ploeg ter wereld de hele basis-aanval weg en die heeft het lastig, behalve misschien de clubs die 2 of 3 volwaardige teams op kunnen stellen door een dikke bankrekening.

Waarom moest Ruud uitgerekend dít seizoen, als je weet dat je moet gaan verkopen, hoofdcoach worden. Het is 1 grote aaneenschakeling van waardeloze beslissingen achter elkaar, waarbij dan ook nog de versterkingen ongelofelijk lang op zich laten wachten. Tot nu toe is dit de meest waardeloze window die ik me kan heugen. We geven gewoon een kampioensteam weg.
helemaal eens. Ik wil nog wel stapje verder gaan: tactisch, dit en dat, als PSV gewoon kansen afmaakt, win je gisteren (ondanks de tactische zwakheid) gewoon makkelijk. Net als bij fortuna overigens
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Die laatste alinea zegt slles:
FC Emmen heeft geen betere spelers dan PSV. Het tactische plan van Dick Lukkien is op De Oude Meerdijk simpelweg effectiever gebleken dan dat van Ruud van Nistelrooij.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 25 Jan 2023, 11:57 Die laatste alinea zegt slles:
FC Emmen heeft geen betere spelers dan PSV. Het tactische plan van Dick Lukkien is op De Oude Meerdijk simpelweg effectiever gebleken dan dat van Ruud van Nistelrooij.
Omdat de aanvallers niet scoren ja anders stond het bij rust 1-3
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2023, 11:56
Revolinho wrote: 25 Jan 2023, 11:54 Ach tactisch, dit en dat. Emmen heeft in Eindhoven toch gewoon alle hoeken van het veld gezien? Dan kun je als Lukkien zijnde wat proberen, maar het is simpelweg het ontbreken van een hele aanvalslinie bij PSV. Haal bij elke ploeg ter wereld de hele basis-aanval weg en die heeft het lastig, behalve misschien de clubs die 2 of 3 volwaardige teams op kunnen stellen door een dikke bankrekening.

Waarom moest Ruud uitgerekend dít seizoen, als je weet dat je moet gaan verkopen, hoofdcoach worden. Het is 1 grote aaneenschakeling van waardeloze beslissingen achter elkaar, waarbij dan ook nog de versterkingen ongelofelijk lang op zich laten wachten. Tot nu toe is dit de meest waardeloze window die ik me kan heugen. We geven gewoon een kampioensteam weg.
helemaal eens. Ik wil nog wel stapje verder gaan: tactisch, dit en dat, als PSV gewoon kansen afmaakt, win je gisteren (ondanks de tactische zwakheid) gewoon makkelijk. Net als bij fortuna overigens
Ja, en dan kom je op het punt van kwaliteit uit.
Als je afhankelijk bent van deze selectie wordt het gewoon heel moeilijk om je ambities qua spel en dus ook qua resultaat te verwezenlijken.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ComeOnPSV wrote: 25 Jan 2023, 11:53
Siemen wrote: 25 Jan 2023, 11:35

Duidelijke taal.

Dat Ruud van Nistelrooij de schuld van de nederlaag tegen FC Emmen op zijn schouders neemt, is volledig terecht. De onervaren PSV-trainer is namelijk tactisch verrast door een omzetting van Dick Lukkien. Met een balverliesrecord in de opbouw tot gevolg.
Pieter Zwart legt de vinger op de zere plek.
En dit is niet de eerste keer dat hij kritisch is op Van Nistelrooij. Dat is misschien nog wel het ergste. Ruud lijkt niet te leren.
We hebben Fred Ruften toch aangesteld om Ruud te helpen? Die kan blijkbaar Dick Lukkien ook niet tactisch de baas.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal wrote: 25 Jan 2023, 11:55 Ik heb veel respect voor je bijdagen altijd. Maar ik vind dit zo'n bizar kinderachtige manier van je gelijk halen.
Ik vind het vooral typerend dat er mensen zijn die enorme oogkleppen op hebben en die alles goed proberen te praten noch argumenten en feiten zo proberen te verdraaien/interpreteren dat de ze dat kunnen blijven goedpraten. Zie boven jou. En iedereen zijn mening hé, daar niet van. En dat je kritisch bent of wat dan ook betekend niet dat je anti-RvN bent o.i.d. Of dat je vindt dat ie moet wieberen. Maar negeren is gewoon simpelweg je kop in het zand steken.

Anyways, beetje kinderachtig inderdaad. Maar ik heb het gevoel dat we inmiddels wel op dat punt aangekomen zijn binnen deze crisis. Het is om er simpel van te worden. Falende trainer, vorige beleidsmannen die er een teringzooi van hebben gemaakt en de nieuwe leider die ongetwijfeld druk bezig, maar verdacht stil is. Ik kan simpelweg weinig redenen bedenken om momenteel met zin zaterdag weer PSV aan te gaan zetten.
Last edited by Heruone on 25 Jan 2023, 12:02, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Is er nog geen polletje of afscheid nemen van Ruud op dit moment een goed idee is of niet?

Ik ben overigens op 95% van dat idee. Ik geef hem nog 2 wedstrijden. Één makkelijke thuiswedstrijd om het chagrijn uit de ploeg te spelen en één topwedstrijd waar Ruud dit seizoen een uitstekend moyenne in heeft. Verliezen in de Kuip is exit no matter what.

Om niet te verliezen in de Kuip denk ik dat ie terug naar de tekentafel moet want vanuit Brands zal er weinig concrete hulp komen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

11 Sir Tinus wrote: 25 Jan 2023, 12:00 Is er nog geen polletje of afscheid nemen van Ruud op dit moment een goed idee is of niet?

Ik ben overigens op 95% van dat idee. Ik geef hem nog 2 wedstrijden. Één makkelijke thuiswedstrijd om het chagrijn uit de ploeg te spelen en één topwedstrijd waar Ruud dit seizoen een uitstekend moyenne in heeft. Verliezen in de Kuip is exit no matter what.

Om niet te verliezen in de Kuip denk ik dat ie terug naar de tekentafel moet want vanuit Brands zal er weinig concrete hulp komen.
Ik snap je punt. Maar is dat fair? om op basis van een wedstrijd die we al jarenlang verliezen, te zeggen of hij mag blijven of niet? Zet Pep Guardiola voor deze groep en ook dan verlies je in de Kuip.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2023, 11:56
Revolinho wrote: 25 Jan 2023, 11:54 Ach tactisch, dit en dat. Emmen heeft in Eindhoven toch gewoon alle hoeken van het veld gezien? Dan kun je als Lukkien zijnde wat proberen, maar het is simpelweg het ontbreken van een hele aanvalslinie bij PSV. Haal bij elke ploeg ter wereld de hele basis-aanval weg en die heeft het lastig, behalve misschien de clubs die 2 of 3 volwaardige teams op kunnen stellen door een dikke bankrekening.

Waarom moest Ruud uitgerekend dít seizoen, als je weet dat je moet gaan verkopen, hoofdcoach worden. Het is 1 grote aaneenschakeling van waardeloze beslissingen achter elkaar, waarbij dan ook nog de versterkingen ongelofelijk lang op zich laten wachten. Tot nu toe is dit de meest waardeloze window die ik me kan heugen. We geven gewoon een kampioensteam weg.
helemaal eens. Ik wil nog wel stapje verder gaan: tactisch, dit en dat, als PSV gewoon kansen afmaakt, win je gisteren (ondanks de tactische zwakheid) gewoon makkelijk. Net als bij fortuna overigens
We krijgen dat kansen ondanks de tactiek omdat we individueel beter zijn. Over het algemeen worden we tactisch afgetroefd en wordt het nagenoeg nooit tijdens de wedstrijd opgelost.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik vind het super goed dat we uitspreken dat het crisis is. Het moet op alle fronten beter. Zowel qua transfers als qua spel als qua resultaat als qua spirit in de ploeg.

Echter, maak je de kansen wel af sta je er een stuk beter voor. Met de juiste aankopen deze winter (hopelijk is Fabio Silva een voltreffer), kunnen we de weg naar boven inzetten en doorbouwen. We staan nog in armlengte van de nummer 1 (en de nummer 6…), er is NOG niets verloren. Dat moeten we ons wel beseffen.., maar het is nu wel 5 voor 12 wat dit seizoen betreft.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Robson de Souza wrote: 25 Jan 2023, 12:02
Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2023, 11:56

helemaal eens. Ik wil nog wel stapje verder gaan: tactisch, dit en dat, als PSV gewoon kansen afmaakt, win je gisteren (ondanks de tactische zwakheid) gewoon makkelijk. Net als bij fortuna overigens
We krijgen dat kansen ondanks de tactiek omdat we individueel beter zijn. Over het algemeen worden we tactisch afgetroefd en wordt het nagenoeg nooit tijdens de wedstrijd opgelost.
Ja, maar als je dus op individueel niveau gewoon je kansen afmaakt, hoeven we niet dagenlang te praten over tactiek.
Last edited by Vanthaman18 on 25 Jan 2023, 12:04, edited 1 time in total.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Heruone wrote: 25 Jan 2023, 12:00
Ik vind het vooral typerend dat er mensen zijn die enorme oogkleppen op hebben en die alles goed proberen te praten noch argumenten en feiten zo proberen te verdraaien/interpreteren dat de ze dat kunnen blijven goedpraten. Zie boven jou. En iedereen zijn mening hé, daar niet van. En dat je kritisch bent of wat dan ook betekend niet dat je anti-RvN bent o.i.d. Of dat je vindt dat ie moet wieberen. Maar negeren is gewoon simpelweg je kop in het zand steken.

Anyways, beetje kinderachtig inderdaad. Maar ik heb het gevoel dat we inmiddels wel op dat punt aangekomen zijn binnen deze crisis. Het is om er simpel van te worden. Falende trainer, vorige beleidsmannen die er een teringzooi van hebben gemaakt en de nieuwe leider die ongetwijfeld druk bezig, maar verdacht stil is.
Het opvallende is, dat als je in de voorgaande 4 jaren opmerkingen had over het functioneren van de leiding (Gerbrands, De Jong) kwam men hier met bosjes tegelijk John verdedigen en KONING JOHN blèren. Zie hier, zoals helaas voorspeld: Wij zijn nog lang niet klaar met de ellende die John en Toon ons hebben bezorgd.
#FreeGeneratie4
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

RV1913 wrote: 25 Jan 2023, 11:59 Omdat de aanvallers niet scoren ja anders stond het bij rust 1-3
Dat is te makkelijk. Over het geheel bekeken is alles gewoon onvoldoende geweest.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2023, 11:56
Revolinho wrote: 25 Jan 2023, 11:54 Ach tactisch, dit en dat. Emmen heeft in Eindhoven toch gewoon alle hoeken van het veld gezien? Dan kun je als Lukkien zijnde wat proberen, maar het is simpelweg het ontbreken van een hele aanvalslinie bij PSV. Haal bij elke ploeg ter wereld de hele basis-aanval weg en die heeft het lastig, behalve misschien de clubs die 2 of 3 volwaardige teams op kunnen stellen door een dikke bankrekening.

Waarom moest Ruud uitgerekend dít seizoen, als je weet dat je moet gaan verkopen, hoofdcoach worden. Het is 1 grote aaneenschakeling van waardeloze beslissingen achter elkaar, waarbij dan ook nog de versterkingen ongelofelijk lang op zich laten wachten. Tot nu toe is dit de meest waardeloze window die ik me kan heugen. We geven gewoon een kampioensteam weg.
helemaal eens. Ik wil nog wel stapje verder gaan: tactisch, dit en dat, als PSV gewoon kansen afmaakt, win je gisteren (ondanks de tactische zwakheid) gewoon makkelijk. Net als bij fortuna overigens
Als PSV Messi voorin zou hebben staan. "Als" kopen we niks voor nu.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Vanthaman18 wrote: 25 Jan 2023, 12:04
Robson de Souza wrote: 25 Jan 2023, 12:02

We krijgen dat kansen ondanks de tactiek omdat we individueel beter zijn. Over het algemeen worden we tactisch afgetroefd en wordt het nagenoeg nooit tijdens de wedstrijd opgelost.
Ja, maar als je dus op individueel niveau gewoon je kansen afmaakt, hoeven we niet dagenlang te praten over tactiek.
Ja, als de keeper alles tegen houdt hoeven we ook geen verdedigers op te stellen. Het gaat er toch om dat Ruud niet goed reageert als een tegenstander wat bedenkt. Hij moet zijn spelers helpen (en andersom natuurlijk ook). Maar voorkomen is beter dan genezen en genezen lukt Ruud ook nog niet..
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 25 Jan 2023, 12:04
RV1913 wrote: 25 Jan 2023, 11:59 Omdat de aanvallers niet scoren ja anders stond het bij rust 1-3
Dat is te makkelijk. Over het geheel bekeken is alles gewoon onvoldoende geweest.
Voetbal draait om meer scoren dan de tegenstander als je zoveel kansen mist (iedere wedstrijd) roep je het over jezelf af en laat je je tegenstander in de wedstrijd komen
Post Reply