Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Woodenshoes
Nationale topspeler

ze zijn toch al Europese top? Dat begrijp ik altijd als ik nieuwe spelers en het bestuur in de media hoor. :D
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Ik gok:

Stekelenburg
Mazraoui Timber Alvarez Tagliafico
Klaassen Blind Kudus
Antony Haller Tadic

vs

Malen Zahavi
Mauro Sangaré Rosario Ihattaren
Max Boscagli Teze Dumfries
Unnerstall

Sorry, ondanks de puinhopen bij Ajax heb ik er écht een hard hoofd in.
4-1
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nergens op gebaseerd
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het is in elk geval een mooie gelegenheid om Ajax eens goed in de stront te duwen. Bovenop alle ellende ook nog eens uitgeschakeld worden door dat provincieclubje uit het zuiden zou daar hard aankomen. Maar goed, makkelijk wordt het niet en een nederlaag is geen ondenkbare gedachte, maar kom op: we zijn PSV. Borst vooruit, kin omhoog en op naar die betonbak. Ajax vreest ons en we moeten ze maar weer eens laten zien waarom dat zo is. Het begint zoals altijd met de juiste attitude. Gelukkig kunnen we er morgen niet heen met de intentie om een puntje te pakken :mrgreen:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

De beerput Onana gaat langzaamaan verder open;

Het slikken van het middel Lasimac heeft Ajax-keeper André Onana een schorsing van twaalf maanden opgeleverd, maar volgens de Volkskrant is dat niet de enige fout die hij maakte. De krant schrijft dat het tegen de regels van Ajax is om zomaar een medicijn te gebruiken. Spelers horen daarover overleg te plegen met de medische staf en eventueel legt de dokter een huisbezoek af.

Oftewel, Ajax stelt zich weer bijzonder schijnheilig op. Onana is op dit moment misschien wel de beste speler van Ajax en vertegenwoordigt een enorme waarde, dus interesseert het ze geen zak dat het ook tegen de eigen regels van de club is wat hij heeft gedaan. Ik durf te wedden dat als dit een speler van Jong Ajax betrof dat ze dan heel anders hadden gehandeld.
Robson de Souza
Vedette

Sensation wrote: 10 Feb 2021, 08:34 De beerput Onana gaat langzaamaan verder open;

Het slikken van het middel Lasimac heeft Ajax-keeper André Onana een schorsing van twaalf maanden opgeleverd, maar volgens de Volkskrant is dat niet de enige fout die hij maakte. De krant schrijft dat het tegen de regels van Ajax is om zomaar een medicijn te gebruiken. Spelers horen daarover overleg te plegen met de medische staf en eventueel legt de dokter een huisbezoek af.

Oftewel, Ajax stelt zich weer bijzonder schijnheilig op. Onana is op dit moment misschien wel de beste speler van Ajax en vertegenwoordigt een enorme waarde, dus interesseert het ze geen zak dat het ook tegen de eigen regels van de club is wat hij heeft gedaan. Ik durf te wedden dat als dit een speler van Jong Ajax betrof dat ze dan heel anders hadden gehandeld.
Dat kan zomaar een staartje krijgen en doet de geloofwaardigheid van Ajax geen eer aan. Als straks Promes nog schuldig wordt bevonden staan ze zwaar voor lul.
tijn0

Dan staan ze dus 7 punten op ons voor, dankzij reddingen van Onana en een goal van Promes en blijkt straks dat beiden eigenlijk met geen goed fatsoen hadden kunnen spelen. Daar word ik wel chaggie van.
El Sordo
Vedette

Anderzijds gaan ze zonder Onana ook rap (meer) punten verspelen. Hoevaak heeft hij ze dit seizoen al op de been gehouden?

Het is grappig dat hier wordt gesteld dat die zeven punten onmogelijk te achterhalen zijn, terwijl dat sentiment vrijwel exact omgekeerd was toen PSV een aantal jaar geleden een (ruime) voorsprong had in de winter. Er zijn nog 42 (!) punten te vergeven, PSV heeft de 21e speelronde in ieder geval al gewonnen. Als Ajax op dezelfde voet doorgaat gaan ze nog zeker zeven punten verliezen, alhoewel zij hun belangrijkste puntenpakker nu verliezen én ze vrijwel alle zware uitwedstrijden nog krijgen.
Brael
Vedette

ShovingNE2 wrote: 09 Feb 2021, 17:00 Je kan de vraag natuurlijk stellen. Maar het feit dat het al sinds jaar en dag daarvoor gebruikt wordt zegt toch genoeg.

Ik kan je een mogelijke reden geven. De feitelijke doping die je probeert te maskeren blijft veel langer zichtbaar dan Furosemide. Dus ze verkorten de tijd en daarmee de pakkans dat je detecteerbare verboden middelen in je lijf hebt.
Dat ligt er zeer sterk aan welke andere doping dat hij aan het gebruiken is. De meeste drugs (er werd over cocaine gesproken) zijn binnen 2 tot 5 dagen weg, dan lijkt het me niet voor de hand liggend om daar nog een ander middel bovenop te stapelen.
Bovendien is er dan dus ook een periode dat je zowel met cocaine als met furosemide in je lijf rondloopt. Als je op dat moment getest wordt, ben je dus wel helemaal de sjaak.
ruuddevil
Legende

Nu laten ze Promes opeens buiten de selectie. Zo graag willen ze van het probleem af, de hypocrieten.
JoJo
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Joey

Iedere club krijgt de spelers die ze verdient zullen we maar zeggen. #soortzoektsoort
ShovingNE2
Site Admin

El Sordo wrote: 10 Feb 2021, 09:55 Het is grappig dat hier wordt gesteld dat die zeven punten onmogelijk te achterhalen zijn, terwijl dat sentiment vrijwel exact omgekeerd was toen PSV een aantal jaar geleden een (ruime) voorsprong had in de winter.
Onderling winnen en het is 4. En dat is peanuts in dit hele rare seizoen. Ik hoop vurig dat Stekelenburg vanavond een keer goed blundert, dan wordt iedereen onzeker achterin en gaat de discussie nog harder over Onana.

Van de Sar gaf aan dat er nagedacht is om een keeper te halen. Maar de reden waarom ze het niet hebben gedaan is bizar. "Dan zouden jullie je afvragen waarom wij een keeper hebben gehaald terwijl we Onana hebben." Als zij de titel mislopen omdat er een prutser in de goal staat dan komt dat dus uiteindelijk omdat de pers lastig was.

Kostelijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 26
Vedette

ShovingNE2 wrote: 10 Feb 2021, 10:56
El Sordo wrote: 10 Feb 2021, 09:55 Het is grappig dat hier wordt gesteld dat die zeven punten onmogelijk te achterhalen zijn, terwijl dat sentiment vrijwel exact omgekeerd was toen PSV een aantal jaar geleden een (ruime) voorsprong had in de winter.
Onderling winnen en het is 4. En dat is peanuts in dit hele rare seizoen. Ik hoop vurig dat Stekelenburg vanavond een keer goed blundert, dan wordt iedereen onzeker achterin en gaat de discussie nog harder over Onana.

Van de Sar gaf aan dat er nagedacht is om een keeper te halen. Maar de reden waarom ze het niet hebben gedaan is bizar. "Dan zouden jullie je afvragen waarom wij een keeper hebben gehaald terwijl we Onana hebben." Als zij de titel mislopen omdat er een prutser in de goal staat dan komt dat dus uiteindelijk omdat de pers lastig was.

Kostelijk.
Die man is heeeeerlijk ongeschikt, fijn laten zitten daar.
ShovingNE2
Site Admin

Klopt. Maar de opvolging wordt ook weer een grote stammenstrijd en die is ook heel vermakelijk!
tijn0

El Sordo wrote: 10 Feb 2021, 09:55
Het is grappig dat hier wordt gesteld dat die zeven punten onmogelijk te achterhalen zijn
Niet door mij, hoor.
El Sordo
Vedette

tijn0 wrote: 10 Feb 2021, 11:07
El Sordo wrote: 10 Feb 2021, 09:55
Het is grappig dat hier wordt gesteld dat die zeven punten onmogelijk te achterhalen zijn
Niet door mij, hoor.
Dat weet ik, maar onze berichten worden nou eenmaal chronologisch weergegeven.
PCGC
Vedette

Heracles uit dit weekend wordt een goede test voor ze. Kunstgras, ijskoud, geen puntenpakker in de goal. Ben benieuwd.
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Ja, terwijl ze met het hoofd al bij Lille zitten? Daarbij is Heracles sowieso een angstgegner voor ze. Heracles won de laatste 3 thuiswedstrijden van Ajax.
PCGC
Vedette

Godverdomme, we worden gewoon kampioen!
#FreeGeneratie4
tijn0

ShovingNE2 wrote: 10 Feb 2021, 11:24 Ja, terwijl ze met het hoofd al bij Lille zitten?
Haller niet 😁😬.
Rudie-10
Meervoudig international
Favoriete speler: Luuk de Jong

PCGC wrote: 10 Feb 2021, 11:23 Heracles uit dit weekend wordt een goede test voor ze. Kunstgras, ijskoud, geen puntenpakker in de goal. Ben benieuwd.
Geen puntenpakker in het doel? Ik heb anders hele andere verhalen gehoord.
koetje
Legende

Rudie-10 wrote: 10 Feb 2021, 11:33
PCGC wrote: 10 Feb 2021, 11:23 Heracles uit dit weekend wordt een goede test voor ze. Kunstgras, ijskoud, geen puntenpakker in de goal. Ben benieuwd.
Geen puntenpakker in het doel? Ik heb anders hele andere verhalen gehoord.
Dat is een peukenpakker die de pillenpakker dan vervangt.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 wrote: 10 Feb 2021, 10:56

Kostelijk.
Blijkbaar gingen ze er van uit dat er vrijspraak zou volgen? Want wat zou er erg aan zijn als het 2 weken eerder bekend was geworden?

Valt nog mee dat ze hem niet hebben verkocht in de winter.
Massimo
Legende

ShovingNE2 wrote: 10 Feb 2021, 10:56 Ik hoop vurig dat Stekelenburg vanavond een keer goed blundert, dan wordt iedereen onzeker achterin en gaat de discussie nog harder over Onana.
Dat zou wel een heel mooi scenario zijn.
Brael
Vedette

Stekelenburg doet waarschijnlijk geen gekke dingen. Is niet zo'n goede keeper als Onana, maar hij is denk ik wel rustig en betrouwbaar.
Dat beetje extra dat hij ooit had (kan me die redding kwartfinale WK 2010 nog herinneren), is er waarschijnlijk wel vanaf, en meevoetballend is hij nooit echt geweldig geweest, wat Ajax ook echt wel gaat merken in hun opbouw. Maar een totale ineenstorting van Ajax omdat Stekelenburg nu op doel moet, ligt niet in de lijn der verwachting.
Locked