Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Chucky wrote: 25 Jan 2023, 22:34
JChovanec wrote: 25 Jan 2023, 22:32 Als PSV Hoever terugstuurd, en Oppegard wil verhuren dan zal er met zekerheid een back bijkomen toch?
Marcel kennende…
Flashbacks naar Lumor die op de laatste transferdag toch niet op het vliegtuig stapte
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Sao-Mellow wrote: 25 Jan 2023, 22:38
Chucky wrote: 25 Jan 2023, 22:34

Marcel kennende…
Hoever, oppengaard plus geruchten ramalho.
Ideale scenario: CV plus RB. Dan zijn onze problemen achterin een stuk kleiner.
Pas maar op zometeen wordt je erop gewezen dat dit soort uitspraken in het "positieve supporters" topic thuishoort :D
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 25 Jan 2023, 22:39
Chucky wrote: 25 Jan 2023, 22:34

Marcel kennende…
Flashbacks naar Lumor die op de laatste transferdag toch niet op het vliegtuig stapte
Gelukkig maar, want met de carrière van Lumor gaat het alleen maar bergafwaarts.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Geen nieuws vanuit Rik.
#simplythebest
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 25 Jan 2023, 20:09
Zuc0 wrote: 25 Jan 2023, 20:04 Veel te veel geld voor zowel Sulemana als Karlsson. Beide klasses minder dan Gakpo, ook in verdedigend opzicht.
Als je denkt dat we iets kunnen kopen/huren van niveau Gakpo dan valt alles tegen. Ik denk dat we er hier ook nog even aan moeten wennen dat de prijzen van Sulemana en Karlsson gewoon marktconform zijn tegenwoordig. De tijd van koopjes is al lang voorbij. De markt is 10x over de kop gegaan maar voor PSV blijft de inkoopprijs telkens tot max 12-15mln (zie Bruma). Dus als PSV niet meegaat met de prijsstijgingen qua inkoop, dan heb je steeds mindere kwaliteit. Spelers als Karlsson en Sulemana zitten tegenwoordig op 15 mln, deal with it.
Dat besef ik maar 20 mln + een dik salaris uitgeven vind ik te risicovol. Dan liever in een eerder stadium meer steken in talenten scouten en vastleggen (Academy) en komende zomer kijken voor directe versterkingen.
Dit seizoen is toch al verloren. Dat gaat een Sulemana (die ook nog eens moet wennen) niet veranderen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1,471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47

Zuc0 wrote: 25 Jan 2023, 22:51
Standbeeld wrote: 25 Jan 2023, 20:09
Als je denkt dat we iets kunnen kopen/huren van niveau Gakpo dan valt alles tegen. Ik denk dat we er hier ook nog even aan moeten wennen dat de prijzen van Sulemana en Karlsson gewoon marktconform zijn tegenwoordig. De tijd van koopjes is al lang voorbij. De markt is 10x over de kop gegaan maar voor PSV blijft de inkoopprijs telkens tot max 12-15mln (zie Bruma). Dus als PSV niet meegaat met de prijsstijgingen qua inkoop, dan heb je steeds mindere kwaliteit. Spelers als Karlsson en Sulemana zitten tegenwoordig op 15 mln, deal with it.
Dat besef ik maar 20 mln + een dik salaris uitgeven vind ik te risicovol. Dan liever in een eerder stadium meer steken in talenten scouten en vastleggen (Academy) en komende zomer kijken voor directe versterkingen.
Dit seizoen is toch al verloren. Dat gaat een Sulemana (die ook nog eens moet wennen) niet veranderen.
Grotendeels met je eens, maar op dit moment moet er ook een signaal naar het team gegeven worden dat er nog genoeg ambities zijn en dat we er vol voor willen gaan. Als je dat niet stort het nog verder in.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Na gisteren hoeven we natuurlijk niet opeens met geld te gaan smijten. Seizoen is verloren. En wat gebeurt er dan? We bieden een vermogen voor Narsingh 3.0 of Bruma 2.0. Moesten de aflossingen niet omlaag? Vervolgens is er sprake van het huren van wederom een mislukte PL speler en zelfs kutje Karlsson komt voorbij. We weten niet wat er van waar is, maar als dit de trend is dan heeft PSV wederom niks geleerd.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Soms kan 1 transfer het verschil maken. Bryan Ruiz en RR als voorbeelden in de winter. Papi die erbij kwam in op de slotdag. Spelers die direct het verschil kunnen maken. Ik hoop daarom dat er nog 2 kwalitatieve spelers bijkomen, desnoods huur, zodat het team zich hieraan kan optrekken.
#simplythebest
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Vinden jullie het geen gotspe dat een rode kaart en een verliesbeurt bij Emmen later je ineens moet lezen dat PSV €17m incl bonussen tevoorschijn trekt om Sulenama te trekken? Het hele window zijn Brands & co zo zuinig dat ze nog in de tuin staan te blaffen om een hond uit te sparen en wanneer het zelfs in Eindhoven doordringt dat het crisis is wordt ineens een flink blik geld opengetrokken. En dan voor één speler, die bij Rennes blij mag zijn met een invalbeurt en hier de middelmaat moet helpen om de meubelen te redden, wetende dat zijn komst verdere investeringen weer moeilijker gaat maken.

Als PSV toch de centen heeft om echt wat te doen en tegelijkertijd schoon schip te maken, moet je dan niet gewoon erkennen dat je met mazzel hooguit een tweede plek uit het vuur sleept en je beter op komend jaar? Ik zou zeggen: verhuur Oppegard, Saibari en Ledezma en verkoop Ramalho (€3m) en Vertessen (3,5m). Pik dan voor nu centrale verdediger Roualt (Toulouse, €7m), Van Ewijk (Heerenveen, €5,5) en Isaksen (Midjylland, €7m) op. Schiet je meer mee op dan alle hoop op één gewezen ster, met alle risico van dien.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Zuc0 wrote: 25 Jan 2023, 22:51
Standbeeld wrote: 25 Jan 2023, 20:09
Als je denkt dat we iets kunnen kopen/huren van niveau Gakpo dan valt alles tegen. Ik denk dat we er hier ook nog even aan moeten wennen dat de prijzen van Sulemana en Karlsson gewoon marktconform zijn tegenwoordig. De tijd van koopjes is al lang voorbij. De markt is 10x over de kop gegaan maar voor PSV blijft de inkoopprijs telkens tot max 12-15mln (zie Bruma). Dus als PSV niet meegaat met de prijsstijgingen qua inkoop, dan heb je steeds mindere kwaliteit. Spelers als Karlsson en Sulemana zitten tegenwoordig op 15 mln, deal with it.
Dat besef ik maar 20 mln + een dik salaris uitgeven vind ik te risicovol. Dan liever in een eerder stadium meer steken in talenten scouten en vastleggen (Academy) en komende zomer kijken voor directe versterkingen.
Dit seizoen is toch al verloren. Dat gaat een Sulemana (die ook nog eens moet wennen) niet veranderen.
Eens. Ik denk zelf dat de berichtgeving vwb Sulemana niet helemaal op de waarheid berust.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Rennes vraagt meer dan 20mln, PSV heeft slecgts geïnformeerd naar huur een aantal weken terug aldus Twitter.
#simplythebest
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 25 Jan 2023, 23:07 Soms kan 1 transfer het verschil maken. Bryan Ruiz en RR als voorbeelden in de winter.
Was Ruiz zo goed? Ik heb in mijn geheugen dat hij niet het niveau haalde wat hij eerder bij Twente haalde. Kortom, niet top, meer redelijk.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 25 Jan 2023, 23:22 Rennes vraagt meer dan 20mln, PSV heeft slecgts geïnformeerd naar huur een aantal weken terug aldus Twitter.
Zou je die tweet dan ook even willen delen?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 25 Jan 2023, 23:24
DC_PSV wrote: 25 Jan 2023, 23:07 Soms kan 1 transfer het verschil maken. Bryan Ruiz en RR als voorbeelden in de winter.
Was Ruiz zo goed? Ik heb in mijn geheugen dat hij niet het niveau haalde wat hij eerder bij Twente haalde. Kortom, niet top, meer redelijk.
Scoorde "maar" 5 goals, maar alle 5 waren winnende goals laat of in de 2e helft van de betreffende wedstrijden. Spel was inderdaad niet bijzonder, maar hij scoorde op belangrijke momenten om overwinningen binnen te halen. Precies wat ie bij Twente deed dus, alleen dan minder inderdaad.
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV

En helaas weer een dag voorbij zonder transfers. Weer niks geleerd van de afgelopen windows. Weer te lang wachten zodat je veel te veel gaat betalen voor een speler met wellicht beperkte kwaliteiten.
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19

Roys wrote: 25 Jan 2023, 23:44 En helaas weer een dag voorbij zonder transfers. Weer niks geleerd van de afgelopen windows. Weer te lang wachten zodat je veel te veel gaat betalen voor een speler met wellicht beperkte kwaliteiten.
Slaaplekker, morgen weer een dag!

Kijk dan ook hier eens: viewtopic.php?p=368789&hilit=Klaagmuur#p368789
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Het kan snel gaan met transfers, maar deze werkwijze van PSV moet wereldwijd gezien toch wel de meest irritante zijn. Ik vraag me af of we ooit van deze rommelmarkt/buitenkans/bullshit tactiek af komen waar toch wel Brands ooit mee is gekomen. Kunnen we eens zoals normale clubs aan- en verkopen? Niet last minute, maar gewoon tijdig. Ik snap dat je SOMS die tactiek wilt benutten, maar toch niet elke fokking window?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind overigens die zogenaamde "mentaliteitskeuring van Ruud" termen die ik nu regelmatig voorbij zie komen echt volstrekt onzin. Waar slaat dat op haha. Of heb ik de running gag gemist :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Heruone wrote: 26 Jan 2023, 02:31 Ik vind overigens die zogenaamde "mentaliteitskeuring van Ruud" termen die ik nu regelmatig voorbij zie komen echt volstrekt onzin. Waar slaat dat op haha. Of heb ik de running gag gemist :mrgreen:
Kortzichtigheid ten top, als je dit labelt als 'volstrekte onzin'.

Simpel bewijsstuk dat RvN waarde hecht aan dit aspect; de Ruud van Nistelrooy Foundation. Verdiep je daar maar eens in, ging puur over gedrag en mentaliteit. Leontien runde deze, maar volledig op basis van Ruuds ervaringen in zijn voetbalcarrière onderbouwd door schema's over gewenst gedrag, gedragsbeïnvloeding, etc.

Nauw samenwerkend net o.a. Marc Lammers, Joost Leenders, Afke van de Wouw. Running gag? My arse. Open your eyes, er ligt bewijsmateriaal genoeg.

Ruud werkt het liefst samen met spelers die zich volledig toeweiden aan het proces van persoonlijke ontwikkeling, waarbij ze met beide voeten stevig aan de grond en gefocust werken aan hun doelen met maximale intrinsieke motivatie.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ja, maar dat hij Memphis en Danjuma daarop heeft afgekeurd en dat daarom de transfer niet door ging geloof ik bar weinig van. Alsof wij Atletico en Everton/Spurs hadden kunnen aftroeven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 26 Jan 2023, 07:39 Ja, maar dat hij Memphis en Danjuma daarop heeft afgekeurd en dat daarom de transfer niet door ging geloof ik bar weinig van. Alsof wij Atletico en Everton/Spurs hadden kunnen aftroeven.
Dat zijn idd hete hangijzers, de geruchten dat Ruud daar zo standvastig aan vasthoudt.

Want precies wat er gesteld wordt lijkt moeilijk te bevatten; wijst hij op basis hiervan Memphis en Malen (niet Danjuma, daar zou hij open voor hebben gestaan. Enkele scouts voorkwamen hierin een unaniem oordeel, naar de geruchten).

Het onvoorstelbare aan de oppervlakte, want welke trainer zou dit soort namen voor een mogelijke samenwerking nu afwijzen, zorgt voor de reacties op de geruchten.

Maar doe dieper onderzoek en je zult merken dat Ruud (maar ook meerdere leden van zijn staff, met hem als eindverantwoordelijke) weldegelijk een hogere aandacht heeft voor mentaliteit en lifestyle.

Omdat een verkeerde lifestyle en mentaliteit afleid en destructief kunnen zijn ten aanzien van het bereiken van doelen, ontwikkeling, groei en prestatie. Zowel individueel- als in team- en organisatorisch verband.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik snap zijn standpunt wel. Maar als hij Danjuma en/of Memphis had kunnen krijgen had hij daar maar drie keer nee tegen gezegd: nu niet, dan niet, nooit niet. Die waren dan 100% zeker gekomen. Ik geloof niet dat die transfers zijn afgeketst om die reden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 26 Jan 2023, 07:51 Ik snap zijn standpunt wel. Maar als hij Danjuma en/of Memphis had kunnen krijgen had hij daar maar drie keer nee tegen gezegd: nu niet, dan niet, nooit niet. Die waren dan 100% zeker gekomen.
Dan ben ik benieuwd waar jij die 100% op baseert. Gutfeeling alleen is dan ontoereikend en niet vanuit volledige objectiviteit.

Daarnaast blijf je de naam Danjuma noemen, terwijl de afwijzingen zouden gaan om Memphis en Malen. Danjuma zou niet afgewezen zijn als naam voor potentiële versterking.

En wanneer je dieper onderzoek doet; met Malen en Memphis heeft Ruud in het verleden al intensief samengewerkt, met Danjuma minder. Dat kan bijgedragen hebben aan de beeldvorming van Ruud en aanleiding zijn geweest om hen af te wijzen als potentiële versterking(en).

Laten we vooropstellen dat het geruchten zijn en we op basis daarvan enkel kunnen gissen naar het waarheidsgehalte, maar ik sluit bepaalde zaken minder snel uit als dat menig andere forummer dat hier doet.
User avatar
degans4567
Bankzitter
Posts: 259
Joined: 30 Jun 2022, 15:33
Clubvoorkeur: PSV

Wordt het vandaag weer zo dag je elke minuut weet je F5 knop ramt op te kijken of PSV weer een nieuw speler haalt.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

ShovingNE2 wrote: 26 Jan 2023, 07:51 Ik snap zijn standpunt wel. Maar als hij Danjuma en/of Memphis had kunnen krijgen had hij daar maar drie keer nee tegen gezegd: nu niet, dan niet, nooit niet. Die waren dan 100% zeker gekomen. Ik geloof niet dat die transfers zijn afgeketst om die reden.
En dan Hoever wel goedgekeurd hebben, op basis van zijn uitmuntende mentaliteit....
Locked