Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 26 Jan 2023, 14:16
mateja wrote: 26 Jan 2023, 13:09

De binding valt of staat niet met succes of goed/slecht beleid mag ik hopen?
Waarom zou dat er eigenlijk geen onderdeel van kunnen zijn?
Alles kan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om de binding die je hebt af te laten hangen van factoren waar je geen invloed op hebt. Die binding is er nou eenmaal en verdwijnt toch nooit meer? Je kan van vrouw of vriendin veranderen maar niet van voetbalclub, dat idee. Succes is niet alles in het leven [mention]El Sordo[/mention] !
Last edited by mateja on 26 Jan 2023, 14:24, edited 1 time in total.
User avatar
degans4567
Bankzitter
Posts: 259
Joined: 30 Jun 2022, 15:33
Clubvoorkeur: PSV

Southampton heeft net Orsic gehaald. En dan weer 40
miljoen neerleggen voor opnieuw een linksbuiten.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 26 Jan 2023, 14:24
El Sordo wrote: 26 Jan 2023, 14:16

Waarom zou dat er eigenlijk geen onderdeel van kunnen zijn?
Alles kan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om de binding die je hebt af te laten hangen van factoren waar je geen invloed op hebt. Die binding is er nou eenmaal en verdwijnt toch nooit meer? Je kan van vrouw of vriendin veranderen maar niet van voetbalclub, dat idee. Succes is niet alles in het leven [mention]El Sordo[/mention] !
Mja dat is mooi gesproken, maar teleurstelling over de gang van zaken kan weldegelijk dat effect sorteren. In de periode 2008-2013 heb ik me zéér weinig met PSV bezig gehouden, omdat ik mezelf niet bewust ga lopen pijnigen en depressief maken. Dan ga ik gewoon lekker iets anders doen wat me wel gelukkig maakt. Die periode is voor mij één zwarte vlek.

Overigens kan ik wél prima leven met duidelijkheid. Stel dat Brands nu zou zeggen: "we zijn doodziek, we moeten alles en iedereen verkopen, en weer opbouwen door middel van het aantrekken van jonge talenten. Dit gaat ons wel enkele jaren kosten, maar dan zijn we terug" dan kan ik dat prima verteren en zie ik er nog een leuke uitdaging in ook.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

God, het duurt lang he..
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00

mateja wrote: 26 Jan 2023, 14:24 Alles kan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om de binding die je hebt af te laten hangen van factoren waar je geen invloed op hebt.
Ervan uitgaande dat wij niet of nauwelijks invloed hebben bij wat er allemaal bij PSV gebeurt: die binding die je hebt met de club hangt dan eigenlijk altijd af van factoren waar je geen invloed op hebt, toch?
Tenzij je puur vanwege vrienden/familie op de tribune gaat zitten natuurlijk.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher wrote: 26 Jan 2023, 14:45
mateja wrote: 26 Jan 2023, 14:24

Alles kan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om de binding die je hebt af te laten hangen van factoren waar je geen invloed op hebt. Die binding is er nou eenmaal en verdwijnt toch nooit meer? Je kan van vrouw of vriendin veranderen maar niet van voetbalclub, dat idee. Succes is niet alles in het leven [mention]El Sordo[/mention] !
Mja dat is mooi gesproken, maar teleurstelling over de gang van zaken kan weldegelijk dat effect sorteren. In de periode 2008-2013 heb ik me zéér weinig met PSV bezig gehouden, omdat ik mezelf niet bewust ga lopen pijnigen en depressief maken. Dan ga ik gewoon lekker iets anders doen wat me wel gelukkig maakt. Die periode is voor mij één zwarte vlek.

Overigens kan ik wél prima leven met duidelijkheid. Stel dat Brands nu zou zeggen: "we zijn doodziek, we moeten alles en iedereen verkopen, en weer opbouwen door middel van het aantrekken van jonge talenten. Dit gaat ons wel enkele jaren kosten, maar dan zijn we terug" dan kan ik dat prima verteren en zie ik er nog een leuke uitdaging in ook.
En toch zit je hier weer. Was je binding dan verdwenen of was je gewoon even klaar met dat hele voetbal? En wat zorgde ervoor dat de binding terugkwam? Goede aankopen? Goede jeugdlichting? Kampioenschap? Wat mij betreft horen diepe dalen bij het voetbal, des te mooier de successen zijn. Anders kunnen we net zo goed hopen op een toetreding tot het Red Bull of City Group concern. Maargoed, dit wordt allemaal enorm off topic, en doe ik wat ik anderen verwijt. Misschien een 'leuk' onderwerp om een topic over te openen.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

mateja wrote: 26 Jan 2023, 15:00
Josef Dettelbacher wrote: 26 Jan 2023, 14:45

Mja dat is mooi gesproken, maar teleurstelling over de gang van zaken kan weldegelijk dat effect sorteren. In de periode 2008-2013 heb ik me zéér weinig met PSV bezig gehouden, omdat ik mezelf niet bewust ga lopen pijnigen en depressief maken. Dan ga ik gewoon lekker iets anders doen wat me wel gelukkig maakt. Die periode is voor mij één zwarte vlek.

Overigens kan ik wél prima leven met duidelijkheid. Stel dat Brands nu zou zeggen: "we zijn doodziek, we moeten alles en iedereen verkopen, en weer opbouwen door middel van het aantrekken van jonge talenten. Dit gaat ons wel enkele jaren kosten, maar dan zijn we terug" dan kan ik dat prima verteren en zie ik er nog een leuke uitdaging in ook.
En toch zit je hier weer. Was je binding dan verdwenen of was je gewoon even klaar met dat hele voetbal? En wat zorgde ervoor dat de binding terugkwam? Goede aankopen? Goede jeugdlichting? Kampioenschap? Wat mij betreft horen diepe dalen bij het voetbal, des te mooier de successen zijn. Anders kunnen we net zo goed hopen op een toetreding tot het Red Bull of City Group concern. Maargoed, dit wordt allemaal enorm off topic, en doe ik wat ik anderen verwijt. Misschien een 'leuk' onderwerp om een topic over te openen.
Liefde voor de club is er in voor- en tegenspoed. De depressieve momenten die we meemaken tonen juist onze liefde voor de club. Als je niet zo'n sterke liefde voelt, dan ervaar je ook de depressieve momenten niet. En ja, het is zeer frustrerend zo'n periode zonder succes, maar des te leuker straks als we wel weer eens succes hebben. Want dat gaat echt wel komen, want we zijn namelijk de beste club van Nederland!
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 26 Jan 2023, 15:00
Josef Dettelbacher wrote: 26 Jan 2023, 14:45

Mja dat is mooi gesproken, maar teleurstelling over de gang van zaken kan weldegelijk dat effect sorteren. In de periode 2008-2013 heb ik me zéér weinig met PSV bezig gehouden, omdat ik mezelf niet bewust ga lopen pijnigen en depressief maken. Dan ga ik gewoon lekker iets anders doen wat me wel gelukkig maakt. Die periode is voor mij één zwarte vlek.

Overigens kan ik wél prima leven met duidelijkheid. Stel dat Brands nu zou zeggen: "we zijn doodziek, we moeten alles en iedereen verkopen, en weer opbouwen door middel van het aantrekken van jonge talenten. Dit gaat ons wel enkele jaren kosten, maar dan zijn we terug" dan kan ik dat prima verteren en zie ik er nog een leuke uitdaging in ook.
En toch zit je hier weer. Was je binding dan verdwenen of was je gewoon even klaar met dat hele voetbal? En wat zorgde ervoor dat de binding terugkwam? Goede aankopen? Goede jeugdlichting? Kampioenschap? Wat mij betreft horen diepe dalen bij het voetbal, des te mooier de successen zijn. Anders kunnen we net zo goed hopen op een toetreding tot het Red Bull of City Group concern. Maargoed, dit wordt allemaal enorm off topic, en doe ik wat ik anderen verwijt. Misschien een 'leuk' onderwerp om een topic over te openen.
Mja binding hangt voor mij samen met gevoel, en "gevoel" is sowieso tijdgebonden. Je bent nooit structureel gelukkig of ongelukkig, omdat je toestand continu wordt beïnvloed door gebeurtenissen. De binding is er dan altijd wel, actief danwel passief, maar de mate van betrokkenheid is fluctuerend.

Overigens ben ik denk ik geen doorsnee supporter. Voetbal kan me eigenlijk geen reet schelen buiten PSV en Oranje op toernooien. Met PSV heb ik via mijn vader een emotionele band die nooit helemaal verdwijnt, maar verder heb ik bijvoorbeeld totaal geen interesse om een PL, La Liga, Bundesliga of CL wedstrijd te kijken. Europese wedstrijden van andere NL clubs kijk ik ook nooit.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV

Kunnen we het hier gewoon over geruchten en eventuele transfers hebben, steeds hoop ik als ik dit topic aan klik dat er een transfer is maar nee
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

mateja wrote: 26 Jan 2023, 14:24
El Sordo wrote: 26 Jan 2023, 14:16

Waarom zou dat er eigenlijk geen onderdeel van kunnen zijn?
Alles kan natuurlijk. Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om de binding die je hebt af te laten hangen van factoren waar je geen invloed op hebt. Die binding is er nou eenmaal en verdwijnt toch nooit meer? Je kan van vrouw of vriendin veranderen maar niet van voetbalclub, dat idee. Succes is niet alles in het leven [mention]El Sordo[/mention] !
Mwa, ik denk dat die relatief vage uitwerking van "binding" überhaupt niet zo normatief benaderd hoeft te worden en zeker niet te allen tijden eenduidig ingevuld kan worden. Volgens mij is het daarbij niet per definitie iets wat altijd intentioneel wordt vormgegeven en dat "af laten hangen" daar dus niet per se een rol in speelt. Die binding die iedereen hier heeft is op verschillende manieren ontstaan en krijgt op de langere termijn ook op verschillende manieren betekenis -- daar impliciet allerhande waardeoordelen aan hangen vind ik derhalve enigszins wonderlijk. Afijn, óók succes (op welke manier dan ook) speelt vaak een rol in de persoonlijke én collectieve (ontstaans)geschiedenis van die binding. Ik ben benieuwd hoeveel van ons nu fan van blauw-wit ipv rood-wit zouden zijn als niet PSV, maar FCE zich sinds de jaren '70 tot een van 's lands succesvolste club had ontwikkeld en die andere Eindhovense club jaarlijks ergens in de marge van de KKD zou aanmodderen.

Goed, transfers dan.
Last edited by El Sordo on 26 Jan 2023, 15:20, edited 1 time in total.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Diverse mensen hier herinneren graag even dat de scouting de spelers niet haalt maar slechts aandraagt in de vorm van advies. Misschien wordt het tijd voor Brands, nb in een noodgedwongen rol, om gewoon eens naar deze mensen te luisteren. Wie weet hebben ze zowaar een lijstje met haalbare spelers die niet per se uit de grabbelbak van topclubs komen, obscure huurlingen zijn of grootverdieners die helemaal geen zin hebben oM rond hun 25ste naar te komen voor een habbekrats.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik lees overal op twitter dat Sevilla druk bezig is met een terugkeer van Bryan Gil.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Duurt en duurt. Spannend hoor..
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Haal dan ff van Ewijk tussendoor als zoethoudertje voor ons ofso :grin:
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ardbeg wrote: 26 Jan 2023, 15:50 Duurt en duurt. Spannend hoor..
naja over tien minuten het standaard tweetje van Rik.
Misschien dat ie dit keer wel wat verrassends te melden heeft
Oans bin de Zeeuwen!
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Zeeuwse-psver wrote: 26 Jan 2023, 15:51
Ardbeg wrote: 26 Jan 2023, 15:50 Duurt en duurt. Spannend hoor..
naja over tien minuten het standaard tweetje van Rik.
Misschien dat ie dit keer wel wat verrassends te melden heeft
Meldde hij gister niet om 4 uur iets over Sulemana?
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Nog geen 16u-tweetje
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Tis 4uur geweest. Helemaal niks. Gisteren om 22.00u ook niet, toch? Is Rik ziek?
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Tot op heden is het alleen 'namedropping' wat er gebeurd (op Silva na).
Ik zou positief verrast worden als we nog 1 a 2 echte versterkingen halen.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik heb nog liever dat ie meld dat er niks te melden is ipv deze stilte al dagen lang, kan er niet tegen. :grin:
Oans bin de Zeeuwen!
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Hatseflats wrote: 26 Jan 2023, 16:01 Tis 4uur geweest. Helemaal niks. Gisteren om 22.00u ook niet, toch? Is Rik ziek?
Nee, PSV wel
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Sjorsensjimmie wrote: 26 Jan 2023, 16:03 Tot op heden is het alleen 'namedropping' wat er gebeurd (op Silva na).
Ik zou positief verrast worden als we nog 1 a 2 echte versterkingen halen.
Dus jij weet eigenlijk wat er speelt? Dat is handig, laten we jou hier alleen nog maar posten....
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Sjorsensjimmie wrote: 26 Jan 2023, 16:03 Tot op heden is het alleen 'namedropping' wat er gebeurd (op Silva na).
Ik zou positief verrast worden als we nog 1 a 2 echte versterkingen halen.
Tot Walter kwam was het ook namedropping, dat zegt precies niks omdat Slegers alles potdicht houd en dat is heel knap.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

RV1913 wrote: 26 Jan 2023, 16:08
Sjorsensjimmie wrote: 26 Jan 2023, 16:03 Tot op heden is het alleen 'namedropping' wat er gebeurd (op Silva na).
Ik zou positief verrast worden als we nog 1 a 2 echte versterkingen halen.
Tot Walter kwam was het ook namedropping, dat zegt precies niks omdat Slegers alles potdicht houd en dat is heel knap.
of er is gewoon niks om te lekken omdat ze bij PSV gewoon serieus geen idee hebben hoe ze het moeten aanpakken.
en die kans lijkt mij met de dag groter te worden, hoe kan je nou al meer als een maand weten dat gakkie weg gaat en nog steeds geen vervanger hebben aangetrokken
Oans bin de Zeeuwen!
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Walter en Xavi kwamen als een duveltje uit het doosje inderdaad. We wachten nog rustig af de komende dagen.
Locked