Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik kan mij prima vinden in het stuk van [mention]11 Sir Tinus[/mention]. En toch ben ik blij als ze hem halen. Als we 15 miljoen neertellen ben ik verbaasd en benieuwd naar de uitleg hoe dit past in de koers van lagere afschrijvingen, maar prima hoor. Bring it on.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 10:45 Flink investeren doe je niet enkel in een hoge transfersom, je kunt ook meerdere spelers halen in het segment eronder. Het is gewoon niet zo dat hoe meer je betaalt des te groter de kans dat je een topper binnen haalt. Dat heeft Ajax dit jaar toch wel bewezen als AZ dat nog niet had gedaan de afgelopen 10 jaar.

Ik heb inmiddels heel veel namen voorbij zien komen en als je het dan over de range 15 miljoen hebt zijn Karlsson en Spertsyan qua profiel op ELK gebied een betere investering. Maar die spelers kun je niet huren dus ik denk dat het dan om huur gaat en dan gaan we of voor Stade Rennais opleiden of we vergooien alle kansen dit jaar omdat dit dus niets beter is dan dat wat we hebben.
Niet helemaal mee eens. De hype van Sulemana zorgt ervoor dat hij over 2/3 jaar echt een stuk meer waard kan zijn (en waarschijnlijk zal zijn) dan een Karlsson.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 10:43 Hij zou echt een absolute top aankoop zijn. Wel interessant hoe het hier werkt. "PSV moet wat meer risico nemen en echt voor de top spelers gaan!"

PSV gaat voor de top spelers: "Nee, te veel risico!"
De insteek is meer: 'hoeveel geld is er beschikbaar en hoeveel kan men daarmee gaan doen?'. Afgezien van het feit dat deze jongen heus een versterking is, vraag ik me wel af of PSV dan niet de eigen ruit ingooit betreft aankopen voor andere posities. Want we hebben twee wingers nodig en ook nog een rechtsback.

Maargoed, we gaan het zien. Voorlopig allemaal speculeren hier. :mrgreen:
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 27 Jan 2023, 10:46
LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:25 Daarnaast Sulemana is nog sneller dan Mbappé :neh:

Image


Is hier te zien.
Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
User avatar
Qwazi a Dodo
Lid 2e elftal
Posts: 151
Joined: 25 Jan 2023, 10:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano

Als Sulemana behoort tot het type "buitenkansjes" zoals Brands heeft aangegeven te willen halen vind ik dit toch erg veel geld voor 1 speler.
"Buitenkansje" betekend voor mij iemand die normaal niet haalbaar is huren of een speler kopen voor een lager bedrag dan hij waard is.
Dan hoort deze speler toch bij geen van beide categorieën zou ik zeggen!

Ik hoop dan toch echt op een huur met optie tot koop voor 15 Miljoen dan kun je het eerst even aankijken....
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51
DonyellMalen wrote: 27 Jan 2023, 10:46



Is hier te zien.
Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
ik ben niet perse tegen of voor Sulemana maar dit soort filmpjes heb je ook van Bruma
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 27 Jan 2023, 10:50
Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 10:43 Hij zou echt een absolute top aankoop zijn. Wel interessant hoe het hier werkt. "PSV moet wat meer risico nemen en echt voor de top spelers gaan!"

PSV gaat voor de top spelers: "Nee, te veel risico!"
De insteek is meer: 'hoeveel geld is er beschikbaar en hoeveel kan men daarmee gaan doen?'. Afgezien van het feit dat deze jongen heus een versterking is, vraag ik me wel af of PSV dan niet de eigen ruit ingooit betreft aankopen voor andere posities. Want we hebben twee wingers nodig en ook nog een rechtsback.

Maargoed, we gaan het zien. Voorlopig allemaal speculeren hier. :mrgreen:
Stel je haalt Sulemana voor 20 mil en van Ewijk of Stergiou voor 5 mil heb je nog 10 miljoen over van het bedrag van Madueke? Hiervan kun je zeggen ik huur nu iemand en koop in de zomer voor +- 10 miljoen een nieuwe buitenspeler. Of je haalt nu een jongen van 10 miljoen. Het lijkt me dat de 40 mil van Gakpo de kosten heeft gedekt, tenminste daar ga ik vanuit.

Ik hoef ook geen verhalen te horen van ja maar clubs betalen in delen etc etc.. Dit doen wij ook, van een financieel directeur mag je verwachten dat hij een Technisch directeur kan adviseren hierin. Dus bijvoorbeeld 12 miljoen direct betalen voor Sulemana 2,5 miljoen in de zomer 2,5 miljoen volgend jaar winter en 3 miljoen additioneel bij bijvoorbeeld 50 wedstrijden, 20 goals, halen CL etc
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50

Waarom wil Stade Rennais hem eigenlijk laten gaan?
romardo
Jeugdspeler
Posts: 45
Joined: 04 Nov 2020, 15:33

RV1913 wrote: 27 Jan 2023, 10:35
mateja wrote: 27 Jan 2023, 10:34 Het heeft ook geen zin om steeds bij dit soort bedragen naar Bruma en Baumgartl te verwijzen. Als we cashcows willen moet je soms dit soort bedragen uitgeven, zeker als je wilt dat ze er meteen staan en nog waarde hebben richting het einde van het seizoen.
Daarbij was Bruma 4!!! jaar ouder
Ik vind dit geen goed argument. De leeftijd zegt niet altijd iets.
Bovendien heel zeker kunnen we niet zijn van die leeftijden helaas, gezien het feit dat de geboorteplaatsen resp Techiman en Bissau zijn.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Zeeuwse-psver wrote: 27 Jan 2023, 10:55
LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51

Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
ik ben niet perse tegen of voor Sulemana maar dit soort filmpjes heb je ook van Bruma
Niet op het WK. Maar we zullen het moeten zien, ben er zeker van dat deze jongen mits fit en vertrouwen echt gaat uitblinken in de Eredivisie.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Struviet wrote: 27 Jan 2023, 10:56 Waarom wil Stade Rennais hem eigenlijk laten gaan?
Ze huren Toko-Ekambi en hebben Terrier er nog voor zitten is anders wel een hele dure bankspeler, en hij wil zelf weg omdat hij wil spelen
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00

11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 10:45 Ik heb inmiddels heel veel namen voorbij zien komen en als je het dan over de range 15 miljoen hebt zijn Karlsson en Spertsyan qua profiel op ELK gebied een betere investering. Maar die spelers kun je niet huren dus ik denk dat het dan om huur gaat en dan gaan we of voor Stade Rennais opleiden of we vergooien alle kansen dit jaar omdat dit dus niets beter is dan dat wat we hebben.
Wat een lulkoek, op ELK gebied een betere investering? Ik kan er geen een bedenken.

Potentie? Sulemana beter
Doorverkoopmogelijkheden? Sulemana beter
Leeftijd? Sulemana jonger
Kwaliteit? Sulemana is ook dan gewoon beter. Met Karlsson weet je alleen dat hij het al in de eredivisie heeft laten zien tegen Jantje en Mieke. Al valt dat dit seizoen ook reuze mee getuige zijn twee goals en twee assists. Als we zelfs kijken naar het aantal goals per minuten doet Sulemana het dit seizoen beter.

Spertsyan heb ik nog nooit zien spelen (kijk meestal geen Krasnodar in m'n vrije tijd), maar is volgens mij geen winger.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Tovast wrote: 27 Jan 2023, 10:59
11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 10:45 Ik heb inmiddels heel veel namen voorbij zien komen en als je het dan over de range 15 miljoen hebt zijn Karlsson en Spertsyan qua profiel op ELK gebied een betere investering. Maar die spelers kun je niet huren dus ik denk dat het dan om huur gaat en dan gaan we of voor Stade Rennais opleiden of we vergooien alle kansen dit jaar omdat dit dus niets beter is dan dat wat we hebben.
Wat een lulkoek, op ELK gebied een betere investering? Ik kan er geen een bedenken.

Potentie? Sulemana beter
Doorverkoopmogelijkheden? Sulemana beter
Leeftijd? Sulemana jonger
Kwaliteit? Sulemana is ook dan gewoon beter. Met Karlsson weet je alleen dat hij het al in de eredivisie heeft laten zien tegen Jantje en Mieke. Al valt dat dit seizoen ook reuze mee getuige zijn twee goals en twee assists. Als we zelfs kijken naar het aantal goals per minuten doet Sulemana het dit seizoen beter.

Spertsyan heb ik nog nooit zien spelen (kijk meestal geen Krasnodar in m'n vrije tijd), maar is volgens mij geen winger.
Spertsyan is een centraal aanvallende middenvelder
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik snap oprecht niet waarom 70 procent van dit forum die karrlson willen hebben. ik vind het helemaal niks, jongen heeft sinds zijn blessure sowieso al niks meer laten zien. buiten dat is hij ook nog eens veel te duur en ook falen az spelers altijd bij ons.
karlson is wel de laatste speler die ik zou willen zien.
Oans bin de Zeeuwen!
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb twijfels over Sulemana.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Sulemana is toch precies het type buitenspeler die we nodig hebben. Eentje met een individuele actie. Eentje met constante dreiging. Eentje die eigenlijk altijd dubbele dekking nodig heeft. En eentje die uit t niets iets kan creeeren. Lijkt me prima aankoop.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 10:43 Hij zou echt een absolute top aankoop zijn. Wel interessant hoe het hier werkt. "PSV moet wat meer risico nemen en echt voor de top spelers gaan!"

PSV gaat voor de top spelers: "Nee, te veel risico!"
Je weet nu al wat er gaat gebeuren als Sulemana komt. Die krijgt de Bruma behandeling.

Bij elke mislukte actie gaat z'n topic in de fik staan.

Sulemana is in mijn ogen een speler wiens plafond 2 klasses hoger ligt dan bij een Karlsson.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 10:45 Flink investeren doe je niet enkel in een hoge transfersom, je kunt ook meerdere spelers halen in het segment eronder. Het is gewoon niet zo dat hoe meer je betaalt des te groter de kans dat je een topper binnen haalt. Dat heeft Ajax dit jaar toch wel bewezen als AZ dat nog niet had gedaan de afgelopen 10 jaar.

Ik heb inmiddels heel veel namen voorbij zien komen en als je het dan over de range 15 miljoen hebt zijn Karlsson en Spertsyan qua profiel op ELK gebied een betere investering. Maar die spelers kun je niet huren dus ik denk dat het dan om huur gaat en dan gaan we of voor Stade Rennais opleiden of we vergooien alle kansen dit jaar omdat dit dus niets beter is dan dat wat we hebben.
Dat vind ik dus ook. Juist een club als PSV moet gezien de beperkte financiele middelen daar door heen zien te prikken. Ik vind dat Feyenoord dat momenteel goed doet. Die doen ook niet of de bomen tot in de hemel rijken en gaan zich niet in het financiele geweld mengen op het treetje waar Ajax zich begeeft. Met Hancko en Timber hebben ze spelers gehaald die hen vrijwel zeker meer oplevert en hoewel hun scenario nog wat onvoorspelbaarder is, hebben ook Gimenez, Paixao, Walemark en Bullaude potentie om (veel) winst op te leveren of vanwege hun beperkte aankoopsom in ieder geval niet voor enorme verliezen cq afschrijvingen te zorgen. Wanneer Zerrouki simpelweg te duur blijkt, trekken ze de streep en schakelen door; Sivert Manssverk van Molde is een veelbelovend, haalbaar alternatief dat past bij verantwoord en slim investeren, zonder buitensporig te worden.

Bij PSV loopt de kwaliteit steevast uiteen en bestaat het dat Cody Gakpo en Xavi Simons zich terugvinden in een elftal met El Ghazi en Mwene. Zo'n uitspatting als Sulemana gaat niet het verschil maken als je op andere plekken weigert ook op kwaliteit te investeren. Je kunt wel een dweil kopen, maar als het lek (achterin) niet gedicht wordt blijft het nat. Zo zul je zien dat een recorddeal in de voorhoede weer gepaard gaat met drie grabbelbakkoopjes en obscure buitenkansjes achterin, wat zo'n beetje het handelsmerk van Brands is.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51
DonyellMalen wrote: 27 Jan 2023, 10:46



Is hier te zien.
Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
Ik zie hier toch vooral veel acties die te ver worden doorgevoerd en trucjes die niet of met wat geluk bij een medespeler terechtkomen. Eén matige voorzet, één goed schot op doel en amper sterke defensieve acties, daarnaast effectief geen enkele dreiging. Dit filmpje is obv een tweede helft die 55 minuten duurde; dat zou ik nu niet echt "destroying Uruguay" noemen. In alle overige beelden en "statistieken" zie ik vooral een speler die de grote belofte na drie jaar nog niet heeft kunnen inlossen in een competitie die niet bijzonder veel beter is dan de Nederlandse, een speler die bejubeld wordt als het goed gaat, maar die zeer snel irritatie opwekt als het niet goed loopt. Meer dan tien miljoen zou wmb puur op basis daarvan onverantwoord zijn, wat uiteraard niets zegt over het al dan niet slagen van deze speler bij PSV. We hebben niet één, maar twee buitenspelers nodig.

Maargoed, we gaan het zien. Een half jaar huren met daarna een koopoptie van niet meer dan 13 mln lijkt me in orde.
Last edited by El Sordo on 27 Jan 2023, 11:26, edited 1 time in total.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00

Vanthaman18 wrote: 27 Jan 2023, 11:05 Sulemana is toch precies het type buitenspeler die we nodig hebben. Eentje met een individuele actie. Eentje met constante dreiging. Eentje die eigenlijk altijd dubbele dekking nodig heeft. En eentje die uit t niets iets kan creeeren. Lijkt me prima aankoop.
Hoe is zijn puntgave voorzet? Die hebben we met Luuk (en Guus) juist nodig. Anders kun je die wel wegdoen.

Ken de speler niet goed genoeg, maar na het echec met Bruma ben ik op basis van de summiere beelden vooral bang voor weer een blind renpaard dat het bloed onder je nagels vandaan trekt. Met weer zo'n idiote investering houd ik mijn hart vast dat dit wel zijn vruchten af zal werpen, mits dit doorgaat. De track record op uitgaven >10M is de laatste jaren niet bepaald succesvol te noemen.
Last edited by Demenkovets on 27 Jan 2023, 11:13, edited 1 time in total.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51
DonyellMalen wrote: 27 Jan 2023, 10:46



Is hier te zien.
Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
Blaffen is leuk, bijten zet zoden aan de dijk. Hoe veel assists en/of goals tel je in deze compilatie?

Ik geloof best dat Sulemana op termijn een potentiele cashcow zou kunnen zijn. Echter lijkt dit mij bij uitstek een speler die geweldig rendeert in een elftal dat draait en waar anderen de productie verzorgen. Beide componenten ontbreken in het huidige PSV.
En ook ik heb mijn voorbehoud mbt het slechts één keer uit kunnen geven van je besteedbare centen. We hebben goals nodig en een bredere selectie, en een staf met een plan en het didactische vermogen dit op de ploeg te kunnen overbrengen.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 10:43 Hij zou echt een absolute top aankoop zijn. Wel interessant hoe het hier werkt. "PSV moet wat meer risico nemen en echt voor de top spelers gaan!"

PSV gaat voor de top spelers: "Nee, te veel risico!"
Op basis waarvan is deze Sulemana precies een topaankoop?

Als we hem rechtstreeks hadden opgepikt van Nordsjaelland twee jaar terug was ik het wel met je eens geweest, echter het is de laatste jaren al zo vaak voorgekomen bij PSV dat we voormalige talenten met een zogeheten krasje binnen hengelen die al meerdere jaren amper meer iets hebben laten zien, die vervolgens hier ook floppen. Zie bijvoorbeeld Baumgartl, Bruma, El Ghazi.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 27 Jan 2023, 11:09
LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51

Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
Ik zie hier toch vooral veel acties die te ver worden doorgevoerd en trucjes die niet of met wat geluk bij een medespeler terecht komen. Eén matige voorzet, één goed schot op doel en amper sterke defensieve acties, daarnaast effectief geen enkele dreiging. Dit filmpje is obv een tweede helft die 55 minuten duurde; dat zou ik nu niet echt "destroying Uruguay" noemen. In alle overige beelden en "statistieken" zie ik vooral een speler die de grote belofte na drie jaar nog niet heeft kunnen inlossen in een competitie die niet bijzonder veel beter is dan de Nederlandse, een speler die bejubeld wordt als het goed gaat, maar die zeer snel irritatie opwekt als het niet goed loopt. Meer dan tien miljoen zou wmb puur op basis daarvan onverantwoord zijn, wat uiteraard niets zegt over het al dan niet slagen van deze speler bij PSV. We hebben niet één, maar twee buitenspelers nodig.

Maargoed, we gaan het zien. Een half jaar huren met daarna een koopoptie van niet meer dan 13 mln lijkt me in orde.
Maar wat verwacht jij dan van een 20 jarige speler? Zelfs Vinicius Junior bij Real deed dit tot 2 jaar geleden (toen was hij ook 20). Keek alleen hoe die jongen zich heeft ontwikkeld. Ik denk dat hij in een volledig seizoen eredivisie zowel in goals als assists de dubbele cijfers haalt en ook nog doorverkoopwaarde heeft.

Anders: welke speler zie jij als een (directe) meerwaarde die ook in de toekomst doorverkocht kan worden?
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 27 Jan 2023, 11:09
LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 10:51

Dit zijn toch beelden die je wilt zien van een linksbuiten? Actie, snelheid en constante dreiging..
Ik zie hier toch vooral veel acties te ver worden doorgevoerd en trucjes die niet of met wat geluk bij een medespeler terecht komen. Eén matige voorzet, één goed schot op doel en amper sterke defensieve acties, daarnaast effectief geen enkele dreiging. Dit filmpje is obv een tweede helft die 55 minuten duurde; dat zou ik nu niet echt "destroying Uruguay" noemen. In alle overige beelden en "statistieken" zie ik vooral een speler die de grote belofte na drie jaar nog niet heeft kunnen inlossen in een competitie die niet bijzonder veel beter is dan de Nederlandse, een speler die bejubeld wordt als het goed gaat, maar die zeer snel irritatie opwekt als het niet goed loopt. Meer dan tien miljoen zou wmb puur op basis daarvan onverantwoord zijn, wat uiteraard niets zegt over het al dan niet slagen van deze speler bij PSV. We hebben niet één, maar twee buitenspelers nodig.

Maargoed, we gaan het zien. Een half jaar huren met daarna een koopoptie van niet meer dan 13 mln lijkt me in orde.
Precies dit.
Half jaar huren met optie tot koop max 13 miljoen.
In de zomer is de markt veel beter en in de winter betaal je bijna altijd te veel.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

sulemana zou ik echt een hele goede speler vinden! Ajax wilde ook niet voor niets heel ver gaan, toen ze nog goede aankopen deden. Alleen al het feit dat hij Ajax toen enorm te kakken heeft gezet, geeft hem al een plusje achter zijn naam :mrgreen:
Locked