Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

PSVerDenBosch wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Idee om een topic aan te maken voor onze vriend? Ben de hele tijd verheugd als ik de topic bovenaan zie staan. Komt er alleen ''de nieuwe Bruma'' voorbij zonder dat we deze jongen hebben zien voetballen.
Blind optimistisch heeft ons ook veel ellende opgeleverd.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00
Maikel wrote: 27 Jan 2023, 11:49 Dat is elke speler van 20 die PSV wilt halen.

De spelers die een garantie zijn zijn onhaalbaar.
PSV, en ook wij als forum moeten een keuze maken. Wil je investeren of wil je op safe spelen?

We roepen hier 100x dat PSV ballen moet tonen en moet kopen ipv huren. Maar zodra er gekocht wordt gaan we allemaal roepen dat 't een risicovolle investering is.
Maar dat zijn ze allemaal.
Of PSV moet zich richten op oudere spelers die minder restwaarde vertegenwoordigen. Maar dan gaan we hier weer roepen dat de speler wel erg oud is en geen restwaarde heeft.


Doe mij maar Sulemana.
Alles beter dan Karlsson waarvoor je AZ taks betaalt en die waarschijnlijk flopt zoals elke andere AZ speler die naar PSV gekomen is.
Ik snap het, heel erg goed zelfs.

Wat ik propageer: haal die jongens voor ze de stap maken i.p.v. de jongens die de stap gemaakt hebben maar niet voor niets een “buitenkans zijn”.

Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Eens, moeten ze beter gaan doen

Wordt steeds lastiger met al die geld smijtende clubs, maar niet onhaalbaar.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Thoresen wrote: 27 Jan 2023, 11:56
RV1913 wrote: 27 Jan 2023, 11:54

Lees het ff terug dan... hij heeft Martin Terrier voor zich, sterspeler van Rennes
Ja en dus zijn deze statistieken geruststellend?
Nee, maar hij kan geen 10 goals en 15 assists aantikken als hij 16% van de speelminuten kan/mag meedoen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00
Maikel wrote: 27 Jan 2023, 11:49 Dat is elke speler van 20 die PSV wilt halen.

De spelers die een garantie zijn zijn onhaalbaar.
PSV, en ook wij als forum moeten een keuze maken. Wil je investeren of wil je op safe spelen?

We roepen hier 100x dat PSV ballen moet tonen en moet kopen ipv huren. Maar zodra er gekocht wordt gaan we allemaal roepen dat 't een risicovolle investering is.
Maar dat zijn ze allemaal.
Of PSV moet zich richten op oudere spelers die minder restwaarde vertegenwoordigen. Maar dan gaan we hier weer roepen dat de speler wel erg oud is en geen restwaarde heeft.


Doe mij maar Sulemana.
Alles beter dan Karlsson waarvoor je AZ taks betaalt en die waarschijnlijk flopt zoals elke andere AZ speler die naar PSV gekomen is.
Ik snap het, heel erg goed zelfs.

Wat ik propageer: haal die jongens voor ze de stap maken i.p.v. de jongens die de stap gemaakt hebben maar niet voor niets een “buitenkans zijn”.

Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Als je het hebt over financieel verantwoord beleid wat bij de nieuwe situatie past zou dit absoluut het uitgangspunt moeten zijn.

Wil niet zeggen dat Sulemana geen goede aankoop zou kunnen zijn, het gaat mijn inziens om het risico vs transfersom. Ik ben voorstander van investeren, en zelfs 10 a 15 miljoen vind ik verdedigbaar maar dan voor iemand waarbij 'de scouting het risico zo ver mogelijk reduceert' op een misser.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Maikel wrote: 27 Jan 2023, 12:02
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00

Ik snap het, heel erg goed zelfs.

Wat ik propageer: haal die jongens voor ze de stap maken i.p.v. de jongens die de stap gemaakt hebben maar niet voor niets een “buitenkans zijn”.

Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Eens, moeten ze beter gaan doen

Wordt steeds lastiger met al die geld smijtende clubs, maar niet onhaalbaar.
Over dat laatste. We zijn toch PSV? Dat inventieve was altijd onze kracht!?

Ik denk dat een deel van de pijn bij supporters ook bij het ontbreken van bovenstaande ligt. Dat moet terug komen.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

[mention]Hatseflats[/mention] het exacte budget weet ik uiteraard niet, maar als je Gakpo moet verkopen voor de tekorten en vervolgens Madueke verkoopt voor 35 miljoen dan zal je niet heel veel meer te besteden hebben dan 20-30 miljoen. 1 Speler halen van 16 miljoen is sowieso een flinke aankoop voor ons. En voor dat bedrag moet het zowel sportief als financieel een voltreffer zijn. Aangezien we wel op meer posities spelers nodig hebben zou ik iets meer spreiding niet erg vinden of je moet echt enorm overtuigd zijn van die ene speler.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.

Ik ben het op zich met je eens, maar het is altijd zo makkelijk roepen.
Als het eenvoudig was zou iedereen het doen. En PSV heeft niet de (financiële) middelen om 'zomaar even' een aantal van deze spelers te halen en te zien hoe ze zich ontwikkelen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RW1990
Jeugdspeler
Posts: 39
Joined: 31 Aug 2021, 10:07

Mogelijk / waarschijnlijk het verkeerde topic, maar is er eigenlijk ooit echt nagedacht over een ‘samenwerking’ tussen PSV en bepaalde leden op dit forum m.b.t. scouting? Natuurlijk heeft PSV z’n eigen scoutingsapparaat, maar waarom zou je de kunde van een aantal forumleden hier niet gebruiken? Hoe meer mensen goede voetballers aandragen, hoe beter, toch? Dat men hier per transferperiode een aantal serieuze, mogelijk haalbare namen dropt. Wij als forum stemmen en kiezen er zo 3, die we dan mogen aandragen bij PSV. Vanuit PSV worden deze 3 namen dan bekeken en overwogen, waarna wij als forum een terugkoppeling krijgen wanneer dit wél lukt en waarom het mogelijk níét lukt (voor zover ze daarover details kunnen geven). Los van de mogelijk verrassende transfers die zo kunnen plaatsvinden, heb je nog een aantal andere voordelen:

- Nóg meer binding met de club hebt omdat je daadwerkelijk een bepaalde invloed hebt op het aankoopbeleid
- Maakt het volgen van potentiële kandidaten nog leuker
- (Mogelijk) meer transparantie vanuit PSV waarom bepaalde transfers wel of niet kunnen

Ik snap dat het wellicht ridicuul klinkt, maar je weet maar nooit 😁
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Ren Höek wrote: 27 Jan 2023, 12:14
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.

Ik ben het op zich met je eens, maar het is altijd zo makkelijk roepen.
Als het eenvoudig was zou iedereen het doen. En PSV heeft niet de (financiële) middelen om 'zomaar even' een aantal van deze spelers te halen en te zien hoe ze zich ontwikkelen.
Ik ben het niet met je eens. Ja concurrentie, maar wij hebben een ander verhaal btw. Jij doet die aanname dat ze zoveel tijd nodig hebben om naar niveau te groeien, ik durf direct de competitie in met een 19-jarig talent uit Scandinavie op linksbuiten hoor. En dan een niveau hoger dan Baka maar dat is haalbaar in die range. Dan ga je er tov de huidige situatie op vooruit. Heel hypothetisch ja, maar ik zie die optie als realistisch haalbaar.

Ik roep niet zo maar wat. Van mij mogen ze een Popescu of Brynhildsen wel halen. Beduidend lagere prijsklasse dan Sulemana- ja Sulemana zal een hoger niveau/waarde hebben bij entree, dat kan na 1 jaar echt al anders zijn. Die jonge talenten kunnen tegenvallen (scouting), maar als een Sulemana ook hier niet rendeert, keldert zijn waarde ook drastisch.
Last edited by Armada on 27 Jan 2023, 12:26, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

RW1990 wrote: 27 Jan 2023, 12:22 Dat men hier per transferperiode een aantal serieuze, mogelijk haalbare namen dropt. Wij als forum stemmen en kiezen er zo 3, die we dan mogen aandragen bij PSV. Vanuit PSV worden deze 3 namen dan bekeken en overwogen, waarna wij als forum een terugkoppeling krijgen wanneer dit wél lukt en waarom het mogelijk níét lukt (voor zover ze daarover details kunnen geven).
Dit is een grap toch? Alsof ze de spelers die hier aangedragen worden niet kennen 😅 het is gewoon een voetbalforumpje he. Alsof wij PSV ff op weg helpen 😂
Last edited by Ardbeg on 27 Jan 2023, 12:32, edited 3 times in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ren Höek wrote: 27 Jan 2023, 12:14
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.
Eens hoor, de echt grote parels worden er al uitgehaald. Dan blijft er nog een groepje over waar de City's en Red Bulls het nog niet perse zien zitten of niet voor de prijs waarvoor ze in de markt worden gezet. Iemand uit zo'n groepje zou Hlozek kunnen zijn. Geweldige cijfers in een kleinere competitie, international, flinke transfersom en zou bij een PSV met een tussenstap naar de (sub)top kunnen groeien. Zo'n speler kost al snel 13 miljoen en Leverkusen heeft hem binnen kunnen harken. Gevolg is nu 22 wedstrijden en slechts 3 goals. Dat kan nog prima voor het eerste jaar overigens dus het kan nog alle kanten op maar zoiets krijg je dan. Tzolis was óók zo'n speler die in de Griekse competitie leuke dingen liet zien en ik vond hem qua profiel ook top. Die gaat dan voor 10 a 11 miljoen naar de PL en een jaar later zit ie op de bank bij Twente.

Maar in die range die Armada noemt zit óók een Sangaré, een Hancko en een Zerrouki. Het verschil is wel dat het bij aanvallers nog moeilijker is omdat je tegenwoordig al interessant bent als je 5 wedstrijden en 2 goals hebt op het hoogste niveau.
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:22
Ren Höek wrote: 27 Jan 2023, 12:14

Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.

Ik ben het op zich met je eens, maar het is altijd zo makkelijk roepen.
Als het eenvoudig was zou iedereen het doen. En PSV heeft niet de (financiële) middelen om 'zomaar even' een aantal van deze spelers te halen en te zien hoe ze zich ontwikkelen.
Ik roep niet zo maar wat. Van mij mogen ze een Popescu of Brynhildsen wel halen. Beduidend lagere prijsklasse dan Sulemana- ja Sulemana zal een hoger niveau/waarde hebben bij entree, dat kan na 1 jaar echt al anders zijn.
Brynhildsen vind ik qua profiel een aankoop die je juist nu zou moeten doen. Die jongen heeft al ervaring genoeg en zou relatief weinig aanpassing nodig hebben.
Last edited by 11 Tinus on 27 Jan 2023, 12:26, edited 1 time in total.
Bruneau
Jeugdinternational
Posts: 140
Joined: 06 Jan 2023, 09:37
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 27 Jan 2023, 12:14
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.

Ik ben het op zich met je eens, maar het is altijd zo makkelijk roepen.
Als het eenvoudig was zou iedereen het doen. En PSV heeft niet de (financiële) middelen om 'zomaar even' een aantal van deze spelers te halen en te zien hoe ze zich ontwikkelen.
De City group kunnen we niet tegen opboxen, maar voor Red Bull hoeven we toch niet onder te doen? Die hebben wellicht een wijd netwerk, maar qua niveau doet PSV (normaliter) echt niet onder voor Salzburg waar de talenten vaak als eerste gestald worden. Bovendien hebben we onszelf gigantisch mooi op de kaart gezet door toptransfers naar Chelsea en Liverpool.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Is de interesse in Sulemana al gemeld door onze PSV spreekpoppen (Rik)? Zo nee, dan is de interesse waarschijnlijk wel concreet.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

PSV kent elke speler. Net zoals elke club dat doet.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:22 Alsof ze de spelers die hier aangedragen worden niet kennen 😅
Ik moet als ik scouting PSV hoor of lees altijd denken aan Berry van Aerle die uit de doeken doet over waar je nou op scout bij een rechtsback.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:22
RW1990 wrote: 27 Jan 2023, 12:22 Dat men hier per transferperiode een aantal serieuze, mogelijk haalbare namen dropt. Wij als forum stemmen en kiezen er zo 3, die we dan mogen aandragen bij PSV. Vanuit PSV worden deze 3 namen dan bekeken en overwogen, waarna wij als forum een terugkoppeling krijgen wanneer dit wél lukt en waarom het mogelijk níét lukt (voor zover ze daarover details kunnen geven).
Dit is een grap toch? Alsof ze de spelers die hier aangedragen worden niet kennen 😅 het is gewoon een voetbalforumpje he. Alsof wij PSV ff op weg helpen 😂
Onderschat jezelf niet. Hoe goed zou PSV er nu wel niet voor gestaan hebben als ze gewoon de spelers hadden gekocht, die jij hier hebt gesuggereerd?!
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Bruneau wrote: 27 Jan 2023, 12:24
Ren Höek wrote: 27 Jan 2023, 12:14

Die ten eerste al massaal gescout en gekocht worden door de City's en Red Bulls, die ze vervolgens ergens stallen bij een van hun andere clubs.
En die ten tweede allemaal tijd nodig hebben om te groeien naar het niveau van PSV, waar PSV ook spelers nodig heeft die er meteen staan. En waarbij het natuurlijk ook afwachten is of ze het minimaal gewenste niveau ook daadwerkelijk behalen.

Ik ben het op zich met je eens, maar het is altijd zo makkelijk roepen.
Als het eenvoudig was zou iedereen het doen. En PSV heeft niet de (financiële) middelen om 'zomaar even' een aantal van deze spelers te halen en te zien hoe ze zich ontwikkelen.
De City group kunnen we niet tegen opboxen, maar voor Red Bull hoeven we toch niet onder te doen? Die hebben wellicht een wijd netwerk, maar qua niveau doet PSV (normaliter) echt niet onder voor Salzburg waar de talenten vaak als eerste gestald worden. Bovendien hebben we onszelf gigantisch mooi op de kaart gezet door toptransfers naar Chelsea en Liverpool.
Leipzig is ook Red Bull :mrgreen:
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 27 Jan 2023, 12:25 Is de interesse in Sulemana al gemeld door onze PSV spreekpoppen (Rik)? Zo nee, dan is de interesse waarschijnlijk wel concreet.
Paar dagen terug, maar niet dat ze nu in onderhandeling zijn
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Thijs wrote: 27 Jan 2023, 12:29
Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:22

Dit is een grap toch? Alsof ze de spelers die hier aangedragen worden niet kennen 😅 het is gewoon een voetbalforumpje he. Alsof wij PSV ff op weg helpen 😂
Onderschat jezelf niet. Hoe goed zou PSV er nu wel niet voor gestaan hebben als ze gewoon de spelers hadden gekocht, die jij hier hebt gesuggereerd?!
Dat is met name Tsygankov, Douath, Onana en Jean-Pyerre. Die waren al bekend bij PSV. Haalbaar is een ander verhaal. Ik mag echter hopen dat mensen niet de illusie hebben dat PSV dit forum voor hulp inschakelt 😅

Oh en Lucien Agoume.
Last edited by Ardbeg on 27 Jan 2023, 12:35, edited 2 times in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik heb wel het gevoel alsof wij op het forum Berisha beter kende dan dat PSV hem kende :monkey:
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 12:33 Ik heb wel het gevoel alsof wij op het forum Berisha beter kende dan dat PSV hem kende :monkey:
Nee, dat was zijn vrouw die wij beter kenden toch?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:31
Thijs wrote: 27 Jan 2023, 12:29
Onderschat jezelf niet. Hoe goed zou PSV er nu wel niet voor gestaan hebben als ze gewoon de spelers hadden gekocht, die jij hier hebt gesuggereerd?!
Dat is met name Tsygankov, Douath, Onana en Jean-Pyerre. Die waren al bekend bij PSV. Haalbaar is eem ander verhaal. Ik mag echter hopen dat mensen niet de illusie hebben dat PSV dit forum voor hulp inschakelt 😅
Ik dacht voornamelijk dit of ze gooien een pijltje op een wereldkaart, vullen die plek in op transfermarkt en gaan dan ienemienemutte.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 12:33 Ik heb wel het gevoel alsof wij op het forum Berisha beter kende dan dat PSV hem kende :monkey:
Wij kende zelfs zijn vrouw
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:22 Ja concurrentie, maar wij hebben een ander verhaal btw.
Klopt, maar zij bieden sowieso meer geld en dat staat altijd voorop bij spelers en clubs.
En omdat ze meerdere clubs bezitten kunnen ze spelers prima stapsgewijs omhoog begeleiden, tot de top. Onderschat dat niet.
Jij doet die aanname dat ze zoveel tijd nodig hebben om naar niveau te groeien
Dat doe ik dus niet, ik geef alleen aan dat die spelers tijd nodig hebben. Het woord "zoveel" noem ik nergens.
Ik roep niet zo maar wat.
Daar ga ik vanuit. Maar ken je rol zogezegd, je bent niet werkzaam bij een BVO en je bent 'slechts' een supporter.
Vanaf de zijkant is het altijd makkelijk roepen.
Van mij mogen ze een Popescu of Brynhildsen wel halen.
Van mij ook.
Maar garanties zijn er niet en bijv. Popescu heeft dit seizoen een heel matig rendement , in notabene de Roemeense competitie.
Oftewel, de kans is aanwezig dat hij top wordt maar ook dat hij een flop wordt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Hahaha
Locked