Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 11:42 [mention]Maikel[/mention] Het is zo fucking voorspelbaar he. Hij speelt nog niet hier of hij wordt alweer Bruma genoemd, zoals je zei. Zo erg niet te harden. Gebeurde bij Fernandes ook al.
Maar hier even op inhakend: als je er heel even over nadenkt, vind je het dan écht een gekke gedachte?

Ik krijg een beetje het gevoel alsof heel veel mensen nu (on)bewust over een cruciale tekortkoming heen kijken, simpelweg omdat we ''echt versterking nodig hebben''. Ja: Sulemana kan prima voetballen, daar hoeven we het niet over te hebben, maar dit PSV heeft drie dingen nodig: doelpunten, doelpunten en doelpunten. We moeten dat bovendien regelen in een ogenschijnlijke wankele financiële toestand. Ik ga heel eerlijk zijn: ik denk niet dat PSV er slim aan doet om 15+ miljoen uit te geven aan iemand die hopelijk (!) ooit gaat leren om doelpunten te maken. We hebben noch de sportieve, noch de financiële luxe om ons zo'n risico te permitteren. En inderdaad, deze man is jonger dan Bruma en heeft veel potentie, maar het risico op een herhaling van die casus is volgens mij niet verwaarloosbaar klein als je naar het hele plaatje kijkt.

Ik vind dat als je zoveel geld gaat uitgeven, dat een speler moet zijn waarvan je 99% zeker weet dat hij dat geld waard is. In huidige omstandigheden is dat ook vooral iemand die bewezen heeft goals te kunnen maken. Ik zie dat bij Sulemana niet.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:31
Thijs wrote: 27 Jan 2023, 12:29
Onderschat jezelf niet. Hoe goed zou PSV er nu wel niet voor gestaan hebben als ze gewoon de spelers hadden gekocht, die jij hier hebt gesuggereerd?!
Dat is met name Tsygankov, Douath, Onana en Jean-Pyerre. Die waren al bekend bij PSV. Haalbaar is een ander verhaal. Ik mag echter hopen dat mensen niet de illusie hebben dat PSV dit forum voor hulp inschakelt 😅
Ach in meest technische zin gebeurt dat al hoor.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Ardbeg wrote: 27 Jan 2023, 12:31
Thijs wrote: 27 Jan 2023, 12:29
Onderschat jezelf niet. Hoe goed zou PSV er nu wel niet voor gestaan hebben als ze gewoon de spelers hadden gekocht, die jij hier hebt gesuggereerd?!
Dat is met name Tsygankov, Douath, Onana en Jean-Pyerre. Die waren al bekend bij PSV. Haalbaar is eem ander verhaal. Ik mag echter hopen dat mensen niet de illusie hebben dat PSV dit forum voor hulp inschakelt 😅
Als PSV vorig jaar naar dit forum had geluisterd hadden we afgelopen seizoen niet met die drollenvanger uit Enschede op goal hoeven hebben staan :mrgreen:

We moeten onszelf niet te serieus nemen, maar het is ook niet zo dat de mensen bij PSV het in alle gevallen beter weten dan sommige leden hier. De CEO van Philips maakt ook niet altijd de beste keuzes, ten slotte blijven het allemaal mensen.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Als we toch bezig zijn met een oud speler van Nordsjaelland, die scouten ook goed in Afrika zeg. Dat we dan maar jongens als:
- Ernest Nuamah, linksbuiten en ook Ghanees (toevallig). Bij 9 goals betrokken in 16 duels. Zag hier een artikel over dat hij in iets minder minuten bij meer goals betrokken was dan Kudus en Sulemana.
- Adamo Nagalo, Centrale verdediger uit Ivoorkust
- Mohamed Diomande, Centrale middenvelder uit Ivoorkust

Marktwaardes van 1,5 miljoen. Pakkage deal voor 10 miljoen en hopen dat 1 van de 3 een "Cashcow" is :lol: :lol:
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22

Madueke wrote: 27 Jan 2023, 12:04
Thoresen wrote: 27 Jan 2023, 11:56

Ja en dus zijn deze statistieken geruststellend?
Nee, maar hij kan geen 10 goals en 15 assists aantikken als hij 16% van de speelminuten kan/mag meedoen.
Dat snapt iedereen en dus waarom 15 miljoen kapotslaan op een een speler waar de statistieken zeer matig zijn. Dan moet er wel iets zijn dat overtuigend is. Ik heb het nog niet gezien.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Maikel wrote: 27 Jan 2023, 12:34
11 Sir Tinus wrote: 27 Jan 2023, 12:33 Ik heb wel het gevoel alsof wij op het forum Berisha beter kende dan dat PSV hem kende :monkey:
Wij kende zelfs zijn vrouw
Laten we hopen dat dit niet is hoe onze scouts te werk gaan…
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Maikel wrote: 27 Jan 2023, 12:36
Nog 5 dagen incl vandaag. Ik ben benieuwd.
#simplythebest
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Maikel wrote: 27 Jan 2023, 12:36
Waar de afgelopen dagen constant meerdere spelers werd genoemd zie ik nu al voorzichtigheid in de woorden "een of meer spelers"
Reken op 1 heren dan kan het alleen maar positief uitpakken als ze er 2 binnenhalen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 12:45
Maikel wrote: 27 Jan 2023, 12:36
Waar de afgelopen dagen constant meerdere spelers werd genoemd zie ik nu al voorzichtigheid in de woorden "een of meer spelers"
Reken op 1 heren dan kan het alleen maar positief uitpakken als ze er 2 binnenhalen
Of negatief als het er geen is…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Uit alles blijkt dat PSV inzet op meerdere spelers, alleen dan moet het wel allemaal lukken. Ik vertrouw erop dat Brands minimaal twee spelers binnen weet te halen. Als we de geruchten mogen geloven zou Stergiou al komen en ik verwacht 100% zeker een aanvaller. PSV kan natuurlijk niet van de daken schreeuwen dat er sowieso twee man bijkomen, want mocht het in die ene 1% kans net mis gaan, dan krijg je alles media en supporters over je heen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Leuke beelden van Bruma 2.0, maar alles wat ik nu van hem zie en over hem lees kwam destijds hier ook voorbij. In Nederland zou ie wel gaan scoren, want minder zware competitie. Laat die Kamelemteen lekker in Frankrijk voor dat bedrag. Voor 5 mln kan je een gokje wagen, niet voor 15 mln.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Minimaal 1 jongens! Minimaal 1!

Hoeveel duidelijker wil iedereen het hebben? :) Fabio telt niet mee bij de telling.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Dat is in ieder geval rustgevend nieuws. Twee spelers erbij is voor mij ook het absolute minimum nu. Al helemaal bij een verhuur van Vertessen aan Union Sint-Gilles.
Armada wrote: 27 Jan 2023, 12:00 Ik snap het, heel erg goed zelfs.

Wat ik propageer: haal die jongens voor ze de stap maken i.p.v. de jongens die de stap gemaakt hebben maar niet voor niets een “buitenkans zijn”.

Dus range 5-10m, lager financieel, hoger sportief risico waarbij scouting dat risico zo ver mogelijk reduceert. Scandinavie, Centraal Europa, Midden Amerika. Echt genoeg opties hoor.
Exact hoe ik er ook over denk. Haal de scouting aan, er zijn zat spelers die we kunnen halen voordat het een zogeheten 'buitenkans' wordt. Dat moet men voor zijn. AZ haalt een Kerkez voor een schamel bedrag, puur door goede scouting en een mooi plan. PSV is altijd ook zo geweest, zoals jij zelf goed zegt: 'Het innovatieve is altijd de kracht van PSV geweest' en met talloze aspecten binnen de scouting waren wij de voorloper in Nederland. Zo'n Farfan, Dzsudzsák, etc was toch fantastisch.

Om een voorbeeld te noemen, bij de oude club van Kameldeen Sulemana, Nordsjælland, loopt nu een andere Ghanese speler rond op linksbuiten, Ernest (pluspunt van onze eigen Stewart) Nuamah. Bij negen goals betrokken in 16 duels. 19 jaar oud en waarde van 1.5 miljoen. Zal echt niet direct het niveau hebben om Gakpo te doen vergeten., maar dit soort jongens kunnen daar wel naar toe groeien. Indien men zo'n Sulemana huurt kan zo'n jongen daar perfect achter doorgroeien. We hebben in de jeugd nu geen directe linksbuiten klaarstaan (zie Babadi toch meer als middenvelder nog, naast dat hij nog erg jong is) dus dat zijn dan totaal geen gekke keuzes. Goed scouten is zo belangrijk, ipv ongelooflijk veel geld kapot slaan op een twijfelachtige topaankoop.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Ze hebben gister bewust Stewart bekend gemaakt als TD. Als zoethouder denk ik.
In crisis na een verloren wedstrijd zonder op dit moment uitzicht op inkomende transfers te hebben was gister de beste timing.
In de winterstop was dat al rondgekomen.

Verwacht vandaag en dit weekend sowieso niks aan inkomende transfers.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Goed scouten is enorm belangrijk. Een TD+TS die het aandurft de aangedragen spelers binnen te hengelen zijn minstens net zo belangrijk. Hopelijk is Stewart die TD.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV



minimaal 1
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ronaldio wrote: 27 Jan 2023, 13:03 Ze hebben gister bewust Stewart bekend gemaakt als TD. Als zoethouder denk ik.
In crisis na een verloren wedstrijd zonder op dit moment uitzicht op inkomende transfers te hebben was gister de beste timing.
In de winterstop was dat al rondgekomen.

Verwacht vandaag en dit weekend sowieso niks aan inkomende transfers.
Image
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 27 Jan 2023, 12:46
LaFoquita wrote: 27 Jan 2023, 12:45

Waar de afgelopen dagen constant meerdere spelers werd genoemd zie ik nu al voorzichtigheid in de woorden "een of meer spelers"
Reken op 1 heren dan kan het alleen maar positief uitpakken als ze er 2 binnenhalen
Of negatief als het er geen is…
Er zou minimaal 1 komen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

ruuddevil wrote: 27 Jan 2023, 12:57 Leuke beelden van Bruma 2.0, maar alles wat ik nu van hem zie en over hem lees kwam destijds hier ook voorbij. In Nederland zou ie wel gaan scoren, want minder zware competitie. Laat die Kamelemteen lekker in Frankrijk voor dat bedrag. Voor 5 mln kan je een gokje wagen, niet voor 15 mln.
Mag ik je er op wijzen dat Bruma afgelopen seizoen in 1200 minuten bij 10 goals betrokken was in de competitie? Ik zou graag een buitenspeler van 20 willen die dat doet.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 27 Jan 2023, 13:22
ruuddevil wrote: 27 Jan 2023, 12:57 Leuke beelden van Bruma 2.0, maar alles wat ik nu van hem zie en over hem lees kwam destijds hier ook voorbij. In Nederland zou ie wel gaan scoren, want minder zware competitie. Laat die Kamelemteen lekker in Frankrijk voor dat bedrag. Voor 5 mln kan je een gokje wagen, niet voor 15 mln.
Mag ik je er op wijzen dat Bruma afgelopen seizoen in 1200 minuten bij 10 goals betrokken was in de competitie? Ik zou graag een buitenspeler van 20 willen die dat doet.
Laten we ook niet vergeten dat Bruma ook nogal wat dingen heeft meegemaakt in zijn tijd hier wat uiteraard geen positief effect op zijn sportieve prestaties heeft gehad
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Ik zie hier iedere keer dat bedrag van 15 miljoen + voorbijkomen maar dat is enkel maar een bericht he. Gezien het afschrijvingen beleid zou dat heel onlogisch zijn of PSV moet echt 100% overtuigd zijn van hem. Het lijkt me uiteindelijk veel meer in het beleid passen als het een huur is met optie tot koop. Waarbij die optie bv wel 15+ miljoen bedraagt maar we hem dus eerst een half jaar kunnen zien.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

RV1913 wrote: 27 Jan 2023, 13:24
Robson de Souza wrote: 27 Jan 2023, 13:22

Mag ik je er op wijzen dat Bruma afgelopen seizoen in 1200 minuten bij 10 goals betrokken was in de competitie? Ik zou graag een buitenspeler van 20 willen die dat doet.
Laten we ook niet vergeten dat Bruma ook nogal wat dingen heeft meegemaakt in zijn tijd hier wat uiteraard geen positief effect op zijn sportieve prestaties heeft gehad
Toen die dingen achter de rug waren ging ie inderdaad een stuk beter spelen…
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Thoresen wrote: 27 Jan 2023, 12:41
Madueke wrote: 27 Jan 2023, 12:04
Nee, maar hij kan geen 10 goals en 15 assists aantikken als hij 16% van de speelminuten kan/mag meedoen.
Dat snapt iedereen en dus waarom 15 miljoen kapotslaan op een een speler waar de statistieken zeer matig zijn. Dan moet er wel iets zijn dat overtuigend is. Ik heb het nog niet gezien.
Dat ben ik met je eens. Ook al gaat het straks huren worden, als dat alles is wat je kunt doen terwijl je je maanden hebt kunnen voorbereiden op een vertrek van Gakpo (en Madueke) dan is dat behoorlijk teleurstellend.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 27 Jan 2023, 13:34
RV1913 wrote: 27 Jan 2023, 13:24

Laten we ook niet vergeten dat Bruma ook nogal wat dingen heeft meegemaakt in zijn tijd hier wat uiteraard geen positief effect op zijn sportieve prestaties heeft gehad
Toen die dingen achter de rug waren ging ie inderdaad een stuk beter spelen…
https://www.footballtransfers.com/nl/sp ... a/carriere

Toevallig wel mooie zuurpruim :L

Was zelfs speler van de maand September vorig seizoen maar het is lekker makkelijk om zo'n jongen blind af te zeiken(net zoals je nu al bij voorbaat Sulemana Bruma 2.0 noemt), hij heeft zich altijd ingezet en nooit geklaagd.
Locked