Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 27 Jan 2023, 23:26
SomaQan wrote: 27 Jan 2023, 23:00 Aan de hoeveelheid namen die we op korte termijn horen Sulemana, Elanga, Gil en Januzaj stemt mij niet gerust. Het lijkt erop dat we in blinde paniek een afdankertjes proberen te strikken..
Ik denk dat [mention]Heruone[/mention] het goed verwoordde eerder vanavond. Tegen weinig kosten redelijke spelers huren, hopen dat je het seizoen er enigszins mee kan redden en met het geld dat nu binnen is gekomen voldoende de tijd hebben om te oriënteren (o.a. met nieuwe TD Stewart) en alvast één en ander aan onderhandelingen te starten, waardoor je aan het begin van de zomerse transferwindow al daadkrachtig kan en moet acteren op de markt.
Nja... oriënteren.... dat kunnen ze al tig jaar. Je moet ALTIJD voorbereid zijn en kunnen schakelen. Dat is de taak van een TD in mijn ogen. Stel er gaat iemand weg die geen geld oplevert dan is het lastig vervangen maar kom op he..95 a 100 miljoen lijkt me genoeg om een club en speler wel over de streep te trekken.

Onacceptabel beleid in mijn bescheiden mening.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SomaQan wrote: 28 Jan 2023, 00:06 [mention]Captain(C)[/mention] Begrijp me niet verkeerd de genoemde namen zouden echt wel kunnen slagen bij ons alleen het getuigd niet van een langetermijnvisie. Tenzij de visie is wat [mention]Heruone[/mention] zegt en [mention]Jwoeloe[/mention] beaamt.

Ik zie liever dat onze scouting de nieuwe Karlsson's, Dzsudzsák's en Lozano's van deze wereld aanbevelen en onze TD daarnaar handelt i.p.v. een huurling die je voor een andere club opleidt of een speler haalt zonder restwaarde die niet meer zal doorgroeien en nog maar de vraag is of het een echte versterking is.

Want er lopen echt nog genoeg haalbare talenten rond als je maar op tijd bent en het beste verhaal hebt.
Ik heb geen idee of men intern ook zo denkt hoor, maar ik kan het me voorstellen:
- Het is makkelijker zaken doen in de zomer dan in de winter
- Je hebt net een nieuwe TD die in maart moet beginnen en dan volle focus kan toewerken naar die zomerse transferwindow
- Er is geen reden om te wachten tot de laatste dagen tenzij je buitenkansjes wilt huren, dan moet je dus over een half jaar dus weer in actie komen
Resultaat: je moet in de zomer investeren, nog voor einde boekjaar ivm winstbelasting

Al het puntverlies deze maand duwt ons ook alleen maar verder richting die visie. Dan kan ik me voorstellen dat je misschien ook voor de lange termijn van de club gaat kiezen (nu huren, optimaal inspelen op de transferwindow van een cruciaal seizoen). Al gooi je dan wel de 2e seizoenshelft een beetje weg en huur je om de schade te beperken. En je kan uiteraard de terechte vraag stellen of het puntverlies ons richting die visie stuurt of die visie richting puntverlies.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben wel voorstander van kopen in de zomer. Dit seizoen zie ik zelfs met 3 versterkingen het niet meer omkeren. Wel zou ik sterk overwegen om nu al strategische aankopen te doen zoals het nu al vastleggen voor de zomer van Zerrouki.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SomaQan wrote: 28 Jan 2023, 00:06 i.p.v. een huurling die je voor een andere club opleidt of een speler haalt zonder restwaarde die niet meer zal doorgroeien en nog maar de vraag is of het een echte versterking is.
Ik denk zeker niet dat dat de visie is. Alleen is de situatie momenteel er naar toe dat dat misschien wel de beste keus is. Kijk, PSV heeft net gecasht na de Gakpo en Madueke transfer. Die transfers waren in twee opzichten essentieel:

1. PSV heeft alle financiële gaten gedicht voor dit seizoen en kan zwarte cijfers schrijven.
2. PSV wordt opeens enorm liquide en kan een financiële buffer creëren. Dat creëert stabiliteit naar de toekomst toe.

PSV is financieel nu echt wel in staat tot investeren en dat is prettig, want dat is essentieel binnen de fase waarin de club zich momenteel bevindt. Het feit is echter dat het geld niet van de bomen af te plukken is en dat de poen die PSV heeft het slechts eenmaal kan investeren. Oftewel, decision making is key. Want laten we eerlijk zijn, de laatste keer dat PSV forst cashte en daarmee fors investeerde was in het seizoen 19/20. We weten allemaal hoe dat is afgelopen en hoe we daarvan nu nog steeds de spreekwoordelijke rotte vruchten plukken. Van Bruma zijn we inmiddels af, maar we zitten notabene nog steeds met onze Baumi opgescheept. Ander voorbeeld Feyenoord na hun kampioensjaar. Veel geïnvesteerd, weinig voor terug gekregen, jarenlang een kut selectie gehad met weinig te besteden.

Nogmaals, decision making is key. Dat betekend dat je vooral nu verstandig en rationeel met het geld om moet gaan. Anders ben je weer terug bij af. Paniekaankopen hebben dus ook geen zin. Evenals het ook heel weinig zin heeft wmb om nu te gaan investeren in een speler als je er niet volledig van overtuigd bent. Dat is het lastige van de winterperiode namelijk, zoals [mention]Jwoeloe[/mention] ook zegt: in de winter zijn veel spelers niet beschikbaar en/of veelste duur. Zie bijv. Feyenoord die heel graag Zerrouki wouden en daar bereid waren fors voor te betalen.

Stel hé, PSV heeft een lijstje met spelers a, b en c en die zijn in de winter allemaal niet beschikbaar maar in de zomer wel. Dan kan je nmi nu beter een goedkope huurdeal voor een halfjaar afsluiten, met je nieuwe TD die in maart komt eens goed gaan zitten om een plan/beleid uit te stippelen en dan doelgericht vroeg te handelen in de zomer waarbij de transfers nog in het huidige boekjaar vallen. Bijv. een Zeballos of een Z-Amerikaanse speler kan zo'n geval zijn.

Dat is iig mijn persoonlijke mening. Wijsheid en zorgvuldig investeren is nu gewoon key. Als die mogelijkheid er nu niet is en van de zomer wel, moet je daarvoor kiezen. Dat gezegd hebbende: mocht PSV dan een Januzaj halen op koopbasis, zou ik dat persoonlijk op het eerste gezicht een hele slechte keuze vinden. Tenzij hij zichzelf ontpopt tot absolute glasbak, maar daar heb ik wel mijn twijfels over.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kanttekening is wel dat als je nu genoegen neemt met minder, want laten we eerlijk zijn, een speler van het niveau Januzaj is niks bijzonders.. Dan haak je wel af voor dit seizoen. Je hebt namelijk niet alleen kwantitatief aanvallers nodig maar ook zeker kwalitatief. Met Gakpo ben je je mvp kwijt en een Januzaj die zich op zijn 27ste niet veel meer gaat ontwikkelen heeft nauwelijks rendement. Het zou een El Ghazi achtige aankoop zijn en daar is volgens mij niemand blij mee. We moeten juist af van dergelijke spelers die veel verdienen, weinig toevoegen en niks opleveren.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou, vandaag dan iets concreets? Duurt lang!
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 28 Jan 2023, 08:17 Nou, vandaag dan iets concreets? Duurt lang!
Ja wordt straks op de stip gepresenteerd. Paar X hooghouden enzo
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hannamontana wrote: 28 Jan 2023, 08:18
Hatseflats wrote: 28 Jan 2023, 08:17 Nou, vandaag dan iets concreets? Duurt lang!
Ja wordt straks op de stip gepresenteerd. Paar X hooghouden enzo
Als ik jouw naam bovenaan in dit topic zie staan denk ik altijd dat er een keuring geboekt staat ;)
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eerst is het niet goed als er geen geruchten zijn en is iedereen boos dat er waarschijnlijk niemand meer komt.

Nu barste het geruchten circuit los met namen die we normaliter niet kunnen betalen is het profiel weer niet goed. Alsof men van alle buitenspelers 5 uur videomateriaal heeft gekeken.

En als er toppers gehaald worden dan is de club dood want hoe durven ze in godsnaam te huren.

Je kan doorlopend en op alles maar wat te zeiken hebben hé. Ook geen nuance... Nee: klote zooi.

Ik word blij van de namen die ik hoor. Nu moet het nog wel vallen.

Verschillende profielen kan ook zijn omdat we er twee willen halen.

We zitten zelfs een paar dagen voor tijd nog niet naar selectievulling te kijken maar naar versterkingen. Vind ik mooi.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We verkopen onze beste spelers, en moeten het doen met de kruimels die (hopelijk) overblijven nadat andere clubs hun transferzaken geregeld hebben.
Als een soort Vitesse braaf op onze knietjes wachten in de hoop dat een van de grotere clubs op tijd een botje toewerpt.

What a fucking joke
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 28 Jan 2023, 09:00 We verkopen onze beste spelers, en moeten het doen met de kruimels die (hopelijk) overblijven nadat andere clubs hun transferzaken geregeld hebben.
Als een soort Vitesse braaf op onze knietjes wachten in de hoop dat een van de grotere clubs op tijd een botje toewerpt.

What a fucking joke
Bullshit. Tsygankov zijn ze nadrukkelijk voor in de markt geweest. Helaas gekozen voor andere club. Danjuma, Sulemana hetzelfde verhaal.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 28 Jan 2023, 09:05
Dr. Gonzo wrote: 28 Jan 2023, 09:00 We verkopen onze beste spelers, en moeten het doen met de kruimels die (hopelijk) overblijven nadat andere clubs hun transferzaken geregeld hebben.
Als een soort Vitesse braaf op onze knietjes wachten in de hoop dat een van de grotere clubs op tijd een botje toewerpt.

What a fucking joke
Bullshit. Tsygankov zijn ze nadrukkelijk voor in de markt geweest. Helaas gekozen voor andere club. Danjuma, Sulemana hetzelfde verhaal.
Oh ja? Heeft die interesse ergens toe geleid? Of zitten we nu gewoon op de afvallertjes te wachten?
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 28 Jan 2023, 09:10
Vanthaman18 wrote: 28 Jan 2023, 09:05

Bullshit. Tsygankov zijn ze nadrukkelijk voor in de markt geweest. Helaas gekozen voor andere club. Danjuma, Sulemana hetzelfde verhaal.
Oh ja? Heeft die interesse ergens toe geleid? Of zitten we nu gewoon op de afvallertjes te wachten?
Je conclusie slaat toch nergens op? Ze hebben zeker niet zitten afwachten op afvallertjes. Zie eerdergenoemde spelers. Dat het niet ergens toe geleid heeft, is jammer. Maar ze hebben zeker niet alleen maar zitten afwachten op ‘de afdankertjes’.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 Jan 2023, 08:52 We zitten zelfs een paar dagen voor tijd nog niet naar selectievulling te kijken maar naar versterkingen. Vind ik mooi.
😂

Mag het, na de verkoop van je beste 2 aanvallers? Waarvan de eerste al een maand weg is…
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja natuurlijk mag dat. Ik heb volgens mij kritiek genoeg gehad de afgelopen dagen.

Maar voor jou kunnen we het invullen: wat er ook komt, wie het ook is en welke constructie het ook is: voor jou is helemaal kut. Maakt echt niet uit wie. Je gooit het op mentaliteit, leeftijd, profiel (lol), vorige clubs, stats, etc. etc. Je haalt er wel iets bij waarom de betreffende speler echt totaal ruk is voor PSV.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 Jan 2023, 09:14 Ja natuurlijk mag dat. Ik heb volgens mij kritiek genoeg gehad de afgelopen dagen.

Maar voor jou kunnen we het invullen: wat er ook komt, wie het ook is en welke constructie het ook is: voor jou is helemaal kut. Maakt echt niet uit wie. Je gooit het op mentaliteit, leeftijd, profiel (lol), vorige clubs, stats, etc. etc. Je haalt er wel iets bij waarom de betreffende speler echt totaal ruk is voor PSV.
Wat zit je me nu weg te zetten? Grote bullshit hoor. Wat haalde ik er bij toen Benitez kwam? Of Xavi? Of Luuk?

Het gros van de namen die nu voorbij komen stemt allesbehalve hoopvol, ik mag hopen dat jij dat ook inziet. Maar goed, sommige mensen nemen genoegen met steeds een beetje minder…
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 28 Jan 2023, 09:12
Dr. Gonzo wrote: 28 Jan 2023, 09:10
Oh ja? Heeft die interesse ergens toe geleid? Of zitten we nu gewoon op de afvallertjes te wachten?
Je conclusie slaat toch nergens op? Ze hebben zeker niet zitten afwachten op afvallertjes. Zie eerdergenoemde spelers. Dat het niet ergens toe geleid heeft, is jammer. Maar ze hebben zeker niet alleen maar zitten afwachten op ‘de afdankertjes’.
Selemana en Danjuma zijn ook afdankertjes hoor. Onhaalbare afdankertjes voor ons, dat had je ruim vooraf aan kunnen zien komen.
Dat is toch geen transferbeleid? Hopen dat Danjuma voor ons ipv een PL club kiest? Die keuze kan je vooraf al invullen hoor.
Ik vind dat schandalig slecht reageren op de verkoop van je 2 beste aanvallers.
Een club met fatsoenlijk beleid lost dat beter op.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Verkeerde topic, meisjes!
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je weet sat in de winter spelers veel duurder zijn. Dat is an sich ideaal als je spelers verkoopt, want zeker het bedrag wat we voor Madueke kregen hadden we nooit in een zomerwindow gekregen met de prestaties tot dusver. Probleem is alleen dat je als kopende club dan een probleem hebt en als je tot het einde wacht kun je ernaast grijpen, maar is ook de enige kans om een goede deal te sluiten, omdat de verkoper dan ook wanhopig begint te worden… dan neem je een groot risico, maar het is zeker wel beleid.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 28 Jan 2023, 09:26 Verkeerde topic, meisjes!
Haha ja is waar. Maar het is zo stil bij de klaagmuur, zeiken zonder publiek is toch net wat minder
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kunnen we in de aanloop naar de wedstrijd nog wat geruchten verwachten en mogelijk spelers spotten op de tribune?

Oppegård en Vertessen mogelijk officieel outgoing na de wedstrijd van vandaag.

Incoming zou ook heel mooi zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oppegard geloof ik direct, Vertessen geen seconde eerder voordat er iemand getekend heeft en naast de bordkartonnen Brands zit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haha al die geruchten ten spijt, weten we hier ook dat de kans aanwezig is dat PSV een deal onder de pet weet te houden tot hij rond is. Laten we hopen dat dat ook nu het geval is, net als geen enkele volger of insider wist dat ze met Stewart bezig waren.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou, vandaag zal er ivm de wedstrijd tegen GAE niks bekend worden gemaakt (of op zijn vroegst na afloop van de wedstrijd). Dus we zijn weer aan gewezen op geruchten van buitenaf.
Als ik lees dat Elanga weer heel moeilijk wordt begin ik toch een beetje moedeloos te worden. We gaan het zien de komende dagen.
Locked